Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  iPon Computer

Hozzászólások

(#5951) dethroner válasza corran9 (#5949) üzenetére


dethroner
veterán

Az avultatás már rég meg volt itt említve, jelezve hogy körberöhögjük ezt a tételt a vásárláskor kapott tájékoztatóból. Akkor jelezte is hunrepa itt hogy ez egy idejétmúlt passzus, törölni fogják. És azt hiszem amikor én tavaly vásároltam tőlük akkor már nem volt ilyen téves tájékoztatás.
Ha könnyen tudod generálni a hibát, ha tudod hogy mi hozza elő, érdemes megpróbálnod az általam választott megoldást, vagyis kérdezd meg mikor vihetnéd be személyesen, hátha van rá szabad kapacitásuk :) Ott akkor az ő tesztgépükben produkálhatod a hibát és nincs mellébeszélés.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#5952) pils00 válasza Pug (#5950) üzenetére


pils00
tag

Másnak is volt hasonló problémája.

ITT talán találsz megoldást a problémádra, az utolsó hsz.-ek között.

(#5953) Pug válasza dethroner (#5951) üzenetére


Pug
veterán

És azt hiszem amikor én tavaly vásároltam tőlük akkor már nem volt ilyen téves tájékoztatás.

Idén februárban még ott figyelt. :DDD

Most már helyette egy jobb, szintén fogyasztóvédelmi törvényekbe ütköző (tehát ez alapján teljesen semmis) passzus szerepel:

"A 12 hónapot meghaladóan vállalt garanciaidő alatt a terméket helyettesítő termék híján, csak az általunk meghatározott, aktuális piaci értékem tudjuk beszámítani."

Pofám leszakad....

(#5952) pils00:

Hát az ott szereplő "probléma megoldó" link nagyon nem izgat, mivel az a Never Settle Reloaded, míg a kártyámhoz Never Settle Forever kupon jár. :N

[ Szerkesztve ]

(#5954) Jester01 válasza Pug (#5953) üzenetére


Jester01
veterán

Az szerintem nem ütközik a jogszabályba mivel a kötelező jótállás időtartama után már olyan feltételekkel vállalnak amilyennel akarnak.

[ Szerkesztve ]

Jester

(#5955) Pug válasza Jester01 (#5954) üzenetére


Pug
veterán

A fogyasztóvédelmi törvények eléggé egyértelműek.

Vagy szerinted, ha egy 36 hó jótállássaél vásárolt terméked meghibásodik 366. napon, akkor már akár mondhatja azt, hogy mivel nem forgalmazott már a termék, vagy nem tudja beszerezni, ezért Ő mond neked egy árat, amiért beszámítja és így jártál? Ezt ugye Te sem gondolod komolyan. :DDD

A szerződésen szerepeltetett idő azt jelenti, hogy az eladó fél, a kötelező 12 hónapon felül vállal még jótállást, amire ugyan azok a törvények vonatkoznak

Here you are:

Szavatosság

A polgári jogban „kétféle” szavatosság létezik: egyrészt a kellékszavatosság, másrészt a jogszavatosság (amit a Ptk. per-, teher- és igénymentesség formájában nevesít).

A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik. Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél (az Fgytv. 2. §-ának d) pontja szerinti „forgalmazó” – az a vállalkozás, amely a terméket közvetlenül a fogyasztó részére forgalmazza) ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).

Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. Ugyanez áll a lentebb kifejtett jótállás estén is. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)

A jótállás

Fentiekhez képest a jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.

A jótállásnak két fajtája van: a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás. Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként - jól felfogott piaci érdekből - kerül sor.

Szavatossági jogok

Akár szavatosságra, akár jótállásra „hivatkozik” is a vevő hibás teljesítés esetén, őt a Ptk. 306. § (1) bekezdése rendelkezése alapján négyféle ún. szavatossági jog illeti meg: a kijavítás / a kicserélés / az árleszállítás / a vételár-visszatérítési igény(ún. elállás).

Tehát kiemelten fontos, hogy kellékszavatossággal kapcsolatos, valamint a kötelező jótállás hatálya alá tartozó termék esetén felmerülő minőségi kifogás alkalmával is ugyanez a négyféle jogosultság illeti meg a fogyasztót.

„Ptk. 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.”

A fogyasztó és a fogyasztói szerződés fogalma

A Fgytv. 2. §-ának a) pontja szerint fogyasztó az az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A Ptk. 685. §-ának d) pont alapján fogyasztónak a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő személy minősül.

Fentieken túl a Ptk. 685.§-ának e) pontja definiálja a fogyasztói szerződés fogalmát, amelynek azt a szerződést minősíti, amely fogyasztó és olyan személy között jön létre, aki (amely) a szerződést gazdasági vagy szakmai tevékenysége körében köti.

Tekintettel arra, hogy a Kormányrendelet és a GKM rendelet tárgyi hatálya egyaránt a Ptk. szerinti fogyasztói szerződésekre terjed ki, így az ezen jogszabályokban foglalt, az eladókat és vállalkozásokat terhelő kötelezettségekre a Ptk. szerinti fogyasztói fogalomba tartozó jogalanyok is hivatkozhatnak.

A fentiektől függetlenül felhívjuk a figyelmet, hogy az NFH kizárólag az Fgytv. szerinti fogyasztót érintő jogszabálysértés esetén jogosult fogyasztóvédelmi eljárást lefolytatni.

[ Szerkesztve ]

(#5956) sasa311 válasza Jester01 (#5954) üzenetére


sasa311
veterán

"garanciát" emlegetni már önmagában aggályos, ugyanis a törvény olyat nem ismer. Jótállást és szavatosságot ismer. A garancia egy "parasztszleng", jogi értelemben semmit nem jelent, sőt, még félrevezető is.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#5957) Jester01 válasza Pug (#5955) üzenetére


Jester01
veterán

De, komolyan gondolom. Ha előre, a vásárláskor, megmondta a feltételeket akkor ezt megteheti. Leszámítva azt a kitételt, hogy a gyári garanciát köteles továbbadni. De ugye a gyártók sem szoktak pénzvisszafizetést ajánlani. Szerinted mégis melyik passzusba ütközik?

Bármi amit a kötelezőn felül vállal az már több mint az előírt (a semmi) és nem vonatkozik rá semmilyen megkötés.

[ Szerkesztve ]

Jester

(#5958) Pug válasza Jester01 (#5957) üzenetére


Pug
veterán

Az eladó által, a kötelező egy éven felül, a szerződésben vállalt jótállási időszakra ugyan azok a törvények a hatályosak. Szóval érdemes kicsit utánajárnod... ;)

A jótállás

Fentiekhez képest a jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.

A jótállásnak két fajtája van: a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás. Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként - jól felfogott piaci érdekből - kerül sor.

Itt a jogszabály magára a jótállás időszak biztosítására nem kötelezi, viszont azt az adott szerződéssel Ő maga vállalja. A jótállásra vonatkozó törvényi keretek ettől függetlenül, ugyan úgy érvényesek.

Ha nekem nem hiszel, nyugodtan egyeztess az NFH-val, én már megtettem. Kétlem, hogy Te más választ kapnál. ;)

[ Szerkesztve ]

(#5959) dethroner válasza Jester01 (#5957) üzenetére


dethroner
veterán

"Ha előre, a vásárláskor, megmondta a feltételeket akkor ezt megteheti."

Mit is közölt a vásárláskor ezzel a megjegyzéssel a bolt? Annyit, hogy az általuk meghatározott áron számítja be. De hol a tájékoztatás, hogy mi alapján számítja ki, mennyit ér a termék? Megnézi hardveraprón mennyiért megy? :D Mivel ez nem tisztázott és előre kalkulálható a vásárlás pillanatában, így semmis, sőt, valószínűleg tényleg jogszabályba ütközik. Most a devizahiteles bírósági tárgyalások is azért állnak a kölcsönt felvevőknek, mert a szerződéskötéskor nem hozták tisztázták hogy a bank mi alapján, és milyen mértékben jogosult a törlesztőrészleteket emelni, csak annyit írtak bele hogy ezt egyoldalúan megteheti.
De ha írsz az ipon-nak ezzel kapcsolatban, tuti az lesz a válasz hogy ők ezt még sose alkalmazták, ez csak úgy benne van(véletlenül) a szerződésben. De ha valakiből kinézik, lehet bepróbálkoznak ezzel ;]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#5960) corran9


corran9
tag

Az avultatásos dolgot (értsd: "ugye azt tudom, hogy ez a kártya már nem annyit ér mint 2 éve, így ha levásárlásra kerülne sor, sokkal kevesebbért vennék figyelembe") velem most augusztusban közölte a garancián dolgozó kolléga, mire mondtam neki, h totálisan jogszabályellenes és gondolja át, h mit beszél. mert szegről végről joggal foglalkozom, hirtelen az lett, h "ja ő azt nem úgy gondolta", és egyébként is javítás lesz vagy csere.

That's a real nasty habit you got there......

(#5961) HUN]Repa


HUN]Repa
aktív tag

Jelenleg szabadságon vagyok, volt egy kis időm most és rá tudtam nézni a fórumra. Úgy emlékszem, hogy volt már többször szó erről, csak olyankor alkalmazzuk, amikor a javítás elhúzódhat/ik és ekkor mi, vagy a nagyker felajánlást teszünk. Az aktuális értéket a nagyker állapítja meg ilyenkor, és nem, nem kell az ügyfélnek elfogadni ezt az ügyintézést, csak egy lehetőség a gyorsabb megoldásra egy hasonló, vagy jobb tudású termékre történő cserével, melynek újonnan indul a garanciája, az eredeti, javított folytatódó garanciás termékkel szemben. Azoknak megfelelhet, akik elsősorban használni szeretnék a gépüket, nem nyerészkedni, vagy inkább mondjuk úgy, nehogy sértődés legyen, kihasználni a magyar jogszabályok által teremtett lehetőségeket a nemzetköziekkel szemben, végülis ami jár, az jár...
Mivel ez közös megegyezéssel történhet, nem ütközik törvénybe.
Más szemszögből a törvényeknél rosszabb feltételek semmisek, ha azokat alkalmaznánk, jogos lenne a panasz.

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#5962) dethroner válasza HUN]Repa (#5961) üzenetére


dethroner
veterán

Az aláhúzott mondat hogy egyeztethető össze azzal a kijelentéseddel, hogy: Az aktuális értéket a nagyker állapítja meg ilyenkor, és nem, nem kell az ügyfélnek elfogadni ezt az ügyintézést, csak egy lehetőség a gyorsabb megoldásra

És amúgy is, mi az hogy egy garanciális terméket beszámítani? :Y Beszámítani nektek nincs módotok ebben az esetben, hiszen kötelezettségetek van, így nem értem még az ötletét sem hogy került ez a mondat ide.
Ajánlom inkább az első mondat ismételgetését :P
A garanciális feltételek a Vásárló törvényben meghatározott jogait nem érintik.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#5963) Mikeee89


Mikeee89
senior tag

A héten vettem egy AMD HD 7770-et az iponról, pick pack pontos kiszállítással. Időre megjött, minden patent. 5/5 :R

(#5964) HUN]Repa válasza dethroner (#5962) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Bocsi akkor, nem esett le hogy erről van szó. Ez a gariprogrammal az ősidőkben érkezett, és a frissítésig marad valószínűleg. Természetesen nem alkalmazzuk,ill. nem hivatkozunk erre a pontra. ("a törvényeknél rosszabb feltételek semmisek, ha azokat alkalmaznánk, jogos lenne a panasz").

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#5965) ACE-


ACE-
addikt

Egy régi történet, volt egy kártyám, nem két forintos, ami tönkrement, ki akartam cserélni, szóltak cserénél, hogy a garancia nem érvényes, mivel el van szakadva a "zárjegy" íme egy kép róla:

A garanciális igényemet elutasították, hiába mondtam, hogy láthatóan már gyárilag sem volt normálisan ráragasztva, de ha rá is lett volna ragasztva, a hőtől teljesen levált róla. Pont azért ragasztottam rá ragasztó szalaggal, hogy ne váljon le teljesen. Azt is ráfogták, hogy nyírás nyomok vannak a csavaron, le is fényképezték, pedig rohadtul nem volt szétszedve én csak tudom.A végén még ráfogták, hogy fogyasztó sem vagyok, mert egy cég nevében, a cég által használt, és lekönyvelt garanciális terméket vittem vissza, mindezt úgy állapították meg hogy megnézték cégjegyzékben...
Szerencsére az EVGA az Ipon-nál normálisabb cég, felvettem velük a kapcsolatot, és mondták, hogy semmi gond a levált matricával, csak ragasszam rá a számlára, fénymásoljam le, és küldjem el a cuccot. Rá kb. 1-2 hétre küldtek egy zsírúj kártyát, de egyel újabbat, mert a régit már nem forgalmazták.
Kérdezem én, hogy ezt Ők (Ipon) nem tudták volna lebeszélni az EVGA központjukkal? Vagy ahonnan vették (nagyker)? Ők nem tudják hogy az EVGA tisztában van ezeknek a matricáknak a sérülékenységével, és azt is meg tudják nézni hogy nem leszedtem-e a hűtőbordát? Ez így működik hogy visszahoznak egy hibás kártyát, ránéznek az egyik csavarra, és ráfogják hogy nyírás nyom található rajta, és innentől mosom kezeim? Azóta minden alkatrészt, főleg a csavarokat vásárlás után azonnal lefényképezek, és ha még egyszer ilyen előfordul az orruk alá dugom, hogy tessék, mutasd meg melyik az új nyírásnyom, ami akkor még nem volt rajta...
Iszonyat inkorrekt volt ez a részükről... és mellesleg 3500 Ft postaköltségembe került, feltehetően ők olcsóbban megúszták volna egy hivatalos kereskedésen keresztül...

Képek:
matrica jegyzőkönyv elintézési mód

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#5966) Motion_Blur válasza ACE- (#5965) üzenetére


Motion_Blur
félisten

EVGA :R

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#5967) 04ahgy válasza ACE- (#5965) üzenetére


04ahgy
nagyúr

Te itt levált matricáról írsz, de a képen is szemmel láthatóan 2 darabban van, elszakadva. Szakadás, leválás. Szerintem nem függ össze, és egyik megtörténhet a másik nélkül.

Az EVGA valszeg presztizsből tette meg, amit megtett...

HGyu

7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

(#5968) ACE- válasza 04ahgy (#5967) üzenetére


ACE-
addikt

Nézd már meg légyszíves hogy mi tartja azt a matricát? Ha úgy fogalmazok, hogy a szentlélek, akkor az nem is túlzás... A keresztirányú bevágások egészen a papír széléig tartanak alul, felül meg pár milliméter papírdarab tartja az egészet. Ezt a matricát sík felületre tervezték, nem apró 1 mm-es alkatrészekre. Gondolom a gyártó ezen kívül azt is felismerte, attól hogy kettévált a matrica, még beazonosítható a kütyü. Erre az Ipon nem volt képes. És mindettől függetlenül, az ügyintézés során látszott, hogy kimagyarázni kívánták az egész esetet, holott valós hiba volt a kártyával.
Arról nem is beszélve hogy az Ipon-ban azt állították, hogy a hűtőjét kicseréltem a kártyának, holott az egyetlen helyre, ahova felragadt rendesen a matrica, azon a helyen látszik, hogy az a csavar nem volt kicsavarva, így a hűtőt is aligha tudtam volna leszedni.

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#5969) Pug válasza 04ahgy (#5967) üzenetére


Pug
veterán

Az EVGA valszeg presztizsből tette meg, amit megtett...

Vagy inkább korrektségből.

De Ők legalább a kettő közül az egyikre biztosan adnak... ;]

Apropó korrektség, gondolom még most is az van gyakorlatban, hogy az elállásnál kivárjátok a teljes időintervallumot és csak a végén utaljátok vissza a vételárat?

(#5970) Gyuri27 válasza 04ahgy (#5967) üzenetére


Gyuri27
félisten

Minden tiszteletem mellett nincs igazad.
A fogyvéd tv nem hivatkozik matricára. A boltnak, gyártónak kell úgy megjelölni a terméket, hogy azt később is be tudják azonosítani. Namármost a matrica erre alkalmatlan. Mindig is az volt.

Amd - Radeon - Ryzen

(#5971) ACE- válasza Gyuri27 (#5970) üzenetére


ACE-
addikt

Így van, szerintem is. Ha rá lett volna teljesen ragasztva, akkor egy-két pár órás játéknál még talán ki is gyulladt volna, akkor bizonyára az is az én hibám lenne...

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#5972) HUN]Repa válasza ACE- (#5965) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Hát igen, ez egy olyan eset, ami részünkről esélytelen elintézni, a gyár álláspontja világosan látszik a matricán, ami egyébként nem zárjegy, hanem az egyedi azonosító(SN): WARRANTY VOID IF REMOVED, az tehát, hogy mégis elfogadta inkább a te szerencsédnek tekinthető, hiszen az ÁLTALUK elvárt feltételnek a termék nem felelt meg.

Nem gondolom, hogy különösebben magyarázkodnom kellene, de: egyrészt nem vagyuk kapcsolatban a gyártóval, csak a beszállítóval, aki nem biztos, hogy a disztribútor (és ezek önmagukban is jogosultak garanciát, terméket elbírálni bizonyos keretek között), másrészt a gyártók a végfelhasználókkal a gyártók általában sokkal megengedőbbek volt erre több példa is. Olyan eset is volt, hogy a gyártó azt mondta: nem garanciális a termék, és csak jó sok pénzért küldi vissza (az akkori értékének kb háromszorosáért), a termék az ügyfél tulajdona, vissza kell adnunk. A jótállásnak sem felelt meg a termék, illetve nem volt azonosítható, tehát ezzel azóta vigyázunk.

Ránéztem, az összes visszahozott problémás EVGA termékek közül egy esetben a felhasználó átragasztotta a hűtőre, egy esetben teljesen hiányzott. Nem tudom melyik a tied, mert a gyáriszámot kitakartad, de én néhány esetre nem tudom azt mondani, sűrűn előforduló, hogy a hőtől leválik - amire egyébként is az szokott a válasz lenni, hogy nem volt megfelelő szellőzés biztosítva, tehát túl meleg volt a termék vagy a készülékházban.

De meg is fordíthatnám, ha leválós SN-eket tesz egy gyártó a termékeire, aminek a leválása garanciavesztést okoz, akkor ők "normálisabb cég" ha mégis átveszik? Ha nem lett volna probléma a gyáriszámmal, a terméket átvettük volna. Emellett nem világos most sem, miért van SZÉTSZAKADVA a matrica keresztben és a tetején is egy részen, ott pont csavar van alatta (hmmmm...), illetve miért HIÁNYZIK belőle egy darab. Ezt is a hőre fogod? Ha tényleg levált, miért piszkálod, netán téped szét, miért celluxozol rá, ahelyett hogy előbb megkérdezel minket, mi legyen ez esetben? Ez volt ugyanis az elutasítás oka.

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#5973) HUN]Repa válasza Pug (#5969) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Jelenleg is betartjuk a törvény által előírt határidőket. Haladéktalanul - bionyos esetekben és feltételek teljesülésénél - 30 napo belül - a többi esetben. Ez akkor most korrekt?

#5970: Nem értek egyet, a terméken nem a rendeltetésszerű használatból eredő kopás illetve illetéktelen javítási kísérlet nyomai találhatók.
A matrica a termék egyedi azonosítója, több százezer eladott termék esetében alkalmas volt az azonosításra, szerinted akkor itt miért ne lenne az?
A fogyvéd törvény szerinti eljárás el sem tud kezdődni a termék azonosítása nélkül, ami az azonosító hiányában vagy sérülésénél nem lehetséges.

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#5974) Gyuri27 válasza HUN]Repa (#5973) üzenetére


Gyuri27
félisten

Mindegy, hogy mi a véleményünk. A tv egyszerű, meg a fogyvéd álláspontja is. A gyártó jelölje a terméket úgy, hogy az jó legyen. A matrica nem jó. Nekem is lifeg a vga-n. Az isten tartja rajta. Ha leesik hát úgy marad.
Minden más terméken megoldható a serial. A vga-n van ez a matrica mizéria. Ami előbb utóbb enged a fizika törvényeinek. Ha a rossz, hibás jelölés miatt valaki nem tudja azonosítani a terméket az az ő baja. Nekem ott a számla. Azt kell bemutatnom. Matricát nem.

Amd - Radeon - Ryzen

(#5975) ACE- válasza HUN]Repa (#5972) üzenetére


ACE-
addikt

Mondd meg Te, hogy miért volt szétszakadva, és a leglényegesebb, hogy mondd meg Te, hogy azért mert szét volt szakadva, miért ne lehetett volna azonosítani a kártyát? Elmondtam azt hiszem akkor is, hogy feltehetően akkor szakadt el, amikor bedugtam a kártyahelybe, amit nem kis erővel kell lenyomni, és feltehetően az egyik ujjam hozzáért a félig lógó matricára, és ez szakította el. Mivel csak félig szakadt el, ezért próbáltam össze celluxozni, de persze a hőtől az is levált, mert a rajta lévő ragasztó réteg folyékonnyá válik tőle. Lehet hogy nem ment tönkre túl sok EVGA kártya, szerencsére akkor jól működnek, ettől függetlenül még lehetett szarul ráragasztva.
Nincs már meg sajnos a levél, de az EVGA technikai support írta azt, hogy nincs semmi gond, ha elszakad a matrica, csak legyen meg az egész, és legyen ráragasztva a számlára, amelyen szintén megtalálható a SN. Ők felismerték, hogy attól hogy el van szakadva, még felismerhető a sorszám, és a számlán lévő SN-el azonosítható a kártya, így a garancia is érvényesíthető. Szerintem nem szerencse kérdése volt.
Hozzáállásotokat mutatja, hogy ha a hőtől leválik a matrica, arra is van megoldás, azt mondjátok hibás volt a szellőzés. Ezekkel a kijelentésekkel, meg pl. a csavar elnyíródásával kapcsolatban is csak az a probléma, hogy a jogszabály szerint nem ti találjátok ki a garanciavesztések okait, hanem nektek kell bizonyítani, hogy a hiba nem rendeltetés-szerű használat következménye. És azt gondolom tudod, hogy azzal hogy Te azt mondod, hogy nem volt megfelelő a szellőzés a házban, még nem bizonyítasz semmit, főleg akkor, amikor egy gyártó azt írja, hogy 85 fokos maghőmérséklet még elfogadható. Ez is kimagyarázás, és a hozzáállásotokat mutatja.

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#5976) ACE- válasza Gyuri27 (#5974) üzenetére


ACE-
addikt

Ne félj azóta is bánom hogy nem indítottam fogyasztóvédelmi eljárást... de legközelebb (bár ne legyen baja semmimnek) már odafigyelek erre is...

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#5977) ACE- válasza HUN]Repa (#5973) üzenetére


ACE-
addikt

Ja, csak akkor van gond, ha az azonosítás meghiúsulása nem a mi hibánkra vezethető vissza, hanem a gyártó hibájára. Ha egy szakértő megnézi hogy volt felragasztva (én most már mindig lefényképezem vásárlás után) akkor nincs az az Isten hogy azt mondja, annak pedig bármilyen hőt ki kellett bírnia, és rajta kellett lennie, de ezt bizony illegálisan javítani próbálták...
A rajtam kívülálló hibákért pedig az eladó felel.

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#5978) #72042496 válasza 04ahgy (#5910) üzenetére


#72042496
törölt tag

Fejlemény : végül az otthoni gépbe került az alaplap egy Sandy Bridge procival, és tökéletesen működik, a BIOS/UEFI pedig a legújabb rajta, ahogy az iPonban mondták! :) :R

(#5979) Jégkokó


Jégkokó
veterán

Nem tudja valaki, hogy a megrendelt termékekért hány napig lehet menni?Csak mert szerdán rendeltem egy monitort illetve videókártyát és következő hét hétfői érkezést adtak meg ezzel szemben másnap jött az sms meg az emalil, hogy már mehetek érte.De én csak kedden tudnék csak érte menni legkorábban.

A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.

(#5980) essexboy válasza Jégkokó (#5979) üzenetére


essexboy
HARDVERAPRÓD

Írsz nekik egy e-mailt ezzel a szöveggel és a megrendelés számmal az info@ipon.hu-ra , de szerintem ez nem lesz probléma.

essexboy

(#5981) HUN]Repa válasza ACE- (#5975) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Nem tudom megmondani miért szakadt szét, lévén nem én szakítottam el.
Sajnos a szakadás magyarázata még mindig nem kerek számomra:

"Elmondtam azt hiszem akkor is, hogy feltehetően akkor szakadt el,
amikor bedugtam a kártyahelybe, amit nem kis erővel kell lenyomni, és feltehetően
az egyik ujjam hozzáért a félig lógó matricára, és ez szakította el. Mivel csak félig szakadt el,
ezért próbáltam össze celluxozni de persze a hőtől az is levált, mert a rajta lévő ragasztó réteg folyékonnyá válik tőle."

Eszerint tehát már beszerelékor elszakítottad (felmerülhet a kérdés: kellő óvatossággal történt-e a beszerelés)? A
z elején azt mondod, "feltehetőleg" utána meg már celluxozol, akkor mi történt a kettő között?

Továbbra sem értem, miért hiányzik az SN-ből, erre nincs magyarázatod, ahogy a csavar fölötti szakadásra sincs.

Egyébként - lehet, hogy nem írtam meg elég világosan, a legnagyobb hibát itt követted el:
"próbáltam össze celluxozni" - ahelyett, hogy felvetted volna velünk akkor a kapcsolatot, emiatt és a sérülésre adott,
számunkra nem kielégítő magyarázat okán történt, ami történt. A hozzáállásunk az üggyel kapcsolatban:

Az ilyen kókányolást a gyáriszámmal sem most, sem a jövőben nem toleráljuk.

Nem szeretnék különösebben elmélyedni ebben a kérdésben, lévén te is írtad - régi...

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#5982) ACE- válasza HUN]Repa (#5981) üzenetére


ACE-
addikt

Nem első alkalommal szakadt el, amikor bedugtam, volt közben pár szerelés a gépben, ezért előfordult, hogy ki kellett szedni, és előfordulhat hogy óvatlan voltam. Valamint az is előfordulhatott, hogy próbáltam rányomkodni a matricát a lapra, hogy jobban odaragadjon, de persze a tizedmilliméter nagyságú alkatrészekhez nem ragad. Nem hiányzik az SN-ből, csak a vonalkódból. De ha elmondod hogyan tudtam ezzel trükközni, akkor elhiszem a verziódat, hogy ezzel trükköztem.
Csavar feletti szakadás is pont azért volt, mert iszonyat bénán volt felragasztva, hiszen mint láthatod a csavar jóval magasabban volt, mint a matrica többi része, az apró alkatrészek, ezért nem is csoda hogy egyedül a csavarfejre (az egyetlen lapos területre) ragadt rá a matrica...
Még egyszer mondom, a SN olvasható, csak a vonalkódból hiányzik egy kis darab, lehet bedarálta az egyik venti...

De még egyszer szeretném ha válaszolnál, hogyan tudtam ezzel a matricával trükközni? Összeragasztottam két különböző SN matricát? És honnan szereztem hozzá számlát? Nem értem a gyanúsítás okát, nekem inkább csak mindenbe belekötésnek tűnik, és szánalmas a magyarázkodásod, főleg mert tudom, hogy nem nyúltam a kártyához, és nem trükköztem vele.

Ha felvettem volna veletek a kapcsolatot, ugyanaz lett volna a válasz, ami most, hogy ejjnye, ne trükközz a matricával, most buktad a garit, vagy hogy "óvatlan volt a kártya behelyezése". Magyarázni azt mindent meg tudtok...

Kókányolás a gyáriszámmal nem volt, számlám meg volt, rajta a gyáriszámmal, a matrica megvolt, rajta az olvasható gyáriszámmal. Ennyi, emiatt is cserélte az EVGA, ők legalább nem magyarázkodtak mint Te...

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#5983) attiati


attiati
veterán

garanciális és/ vagy szervizelési kérdés:

Idén januárban vettem nálatok cpu, alaplap, gpu-t. A gép többi része nem tőletek van.

3 nap állás után vasárnap miután bedugtam a konnektorba, nem tudtam bekapcsolni a gépet, nem reagál semmire. Semmilyen hangot, szagot, fényt nem adott ki. A táp önállóan működőképes az alaplap nélkül. Ha rákötök egy hdd-t, azt felpörgeti.

1. Hogyan célszerű és melyik a legolcsóbb megoldás a szervizelésre, garanciális bevizsgálásra? Vigyem az egész gépet?
2. Nagyjából milyen munkadíjjal számoljak?
3. Mennyi időn belül szoktátok vállalni a bevizsgálást és a hiba kiderítését?
4. hdd nélkül is vihetem a gépet?
5. ha garanciafutárra kerül a sor, akkor ott lehet mondani 1 órás időintervallumot, hogy mikor jöjjön? (csüt. max 9-ig érek rá, és általában csak délután 5 óra után)

Köszönöm! Remélem korrektek lesztek, mert eddig az égvilágon semmi bajom nem volt veletek!

(#5984) ACE- válasza attiati (#5983) üzenetére


ACE-
addikt

Alaplap, RAM, Procit önállóan megpróbáltad? Az alaplap ledje (ha van) világít rajta? Attól még hogy egy kb. 10-20W-ot fogyasztó merevlemezt felpörget, még lehet szar a táp.

[ Szerkesztve ]

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#5985) Gyuri27 válasza attiati (#5983) üzenetére


Gyuri27
félisten

Lehalt a táp 12v-s ága (valószínüleg).

Amd - Radeon - Ryzen

(#5986) attiati válasza ACE- (#5984) üzenetére


attiati
veterán

ram? (ha azt kivenném, anélkül is be kéne kapcsolnia a gépnek, szóval azt kizárnám)
alaplap: van rajta egy dr. Debug led, aminek a hibaüzenet kódszámát kéne megjelenítenie. Na az sem világít, akkor sem, ha kiveszem a ramot. Ram hiba esetén is jeleznie kéne.
Proci, az is lehet. De az a furcsa, hogy semelyik venti nem pörög fel, semelyik led nem világít.

Egyszerűen lövésem nincs már, azért vinném be szervizbe. Vajon minden egyes alkatrész bevizsgálására fizetnem kell? Vagy elkezdik a garanciális alkatrészekkel először? Vagy mibe fog ez fájni nekem? (mármint maga a szervizelés, alkatrész költség nélkül). Tudni szeretném már mi a baja. Sajnos senkihez nem tudom elvinni próbálgatni.

(#5987) ACE- válasza attiati (#5986) üzenetére


ACE-
addikt

Szerintem egyszerűen szedj ki mindent a gépből, ami nem Ipon garis, és úgy vidd be, akkor még véletlenül sem tudják azt mondani, hogy jó, bár ha külön-külön jók lesznek, akkor azt mondják kompatibilitási (nem garis) probléma, és akkor a bevizsgálást kifizettetik. Ezért kéne neked próbálgatnod, mert ahhoz nem kell nagy szaktudás. Pl. elsődlegesen én egy havernál, ismerősnél egy másik táppal próbálnám meg. Azután egy másik procival, és közben a procit belehelyezném a másik gépbe, és abban is kipróbálnám. Így kilőhető a hiba oka, és hogy komp. probléma vagy más.

[ Szerkesztve ]

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#5988) attiati válasza ACE- (#5987) üzenetére


attiati
veterán

De ha csak ipon-osokat viszem be, és mással van a gond (pl táppal), akkor megint nem tudom meg, hogy mi a gond és attól még nem is lesz jó a gépem. Nekem egy a lényeg. Csinálják meg :)

Ennél azért csak korrektebbek...! Vagy naív vagyok? Sose gariztattam semmit.

(#5989) attiati válasza ACE- (#5987) üzenetére


attiati
veterán

bevizsgalast alkatreszenkent szamoljak fel?

egyszeruen nem tudok minden alkatresszel mashova futni, minden pont munkaidoben van nyitva. Ha meg lenne is pcs haverom, kicsi az eselye hogy pont kompatibilis konfigja lenne. tapot ki tudomprobalni masik geppel, kaptam forumos segitseget.

(#5990) ACE- válasza attiati (#5989) üzenetére


ACE-
addikt

ha a táphibát kilőtted, akkor már a többit be tudod vinni, és akkor bevizsgálási díj sincs.

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#5991) essexboy válasza attiati (#5983) üzenetére


essexboy
HARDVERAPRÓD

ipon.hu-ról összeszedett infó:

1. Hogyan célszerű és melyik a legolcsóbb megoldás a szervizelésre, garanciális bevizsgálásra? Vigyem az egész gépet?

Egész konfig, mert ha három hardvert viszel már akkor szerintem az már konfigurációnak minősül. És:
"A bevizsgálási díjak minden esetben beleszámítanak a javítás díjába, illetve
hibátlan terméknél csak hosszabb tesztelés esetén kerül kiszámlázásra."

2. Nagyjából milyen munkadíjjal számoljak?

Bevizsgálási díj - konfiguráció/notebook 5 000 Ft

3. Mennyi időn belül szoktátok vállalni a bevizsgálást és a hiba kiderítését?

kérdezd meg e-mailen: rma@ipon.hu

4. hdd nélkül is vihetem a gépet?

Természetesen, csak akkor az nem lesz letesztelve a konfiggal együtt.

5. ha garanciafutárra kerül a sor, akkor ott lehet mondani 1 órás időintervallumot, hogy mikor jöjjön? (csüt. max 9-ig érek rá, és általában csak délután 5 óra után)

"2.5 Milyen adatokra van szükség a GaranciaFutárhoz?
- Az alább adatokat kell megadni: termék, termék hibája, név, cím, telefonszám és
időintervallum. Ebben az esetben a futárunk a megadott időben elmegy a termékért."

[ Szerkesztve ]

essexboy

(#5992) attiati válasza essexboy (#5991) üzenetére


attiati
veterán

koszi

ha jol ertettem a valaszukat emailben, akkor a toluk vasaaroltakat bevizsgaljak ingyen, akkor is ha tobb darab es akkkr is ha hibatlan is lesz koztuk. de sajnos ez 15nap, bar ha hibas valamelyik, akkor meg ugyis naluk kell gariztatni

tapot kideritem ma, a tobbi alkatreszt meg beviszem hozzajuk

mar csak azt nem tudom, hogyha hibas a garis termek, akkor milyen valasztasi lehetosegem lesz? az meg tovabbi idot vesz el? adnak cseregepet vagy cserealkatreszt?

(#5993) energy4ever


energy4ever
addikt

Ennek a topiknak olvasoinak ajanlom blogalapu bejegyzesemet, melyben leirtam, az ipon-rol alkotott NEGATIV tapasztalataimat! [link]

[ Szerkesztve ]

(#5994) Gyuri27 válasza energy4ever (#5993) üzenetére


Gyuri27
félisten

Egen. A hardverkerről a ph-n is olvasni érdekes történeteket.
Olyan nincs, hogy tökéletes. Persze azért törekedni kell rá.
Vagyunk itt páran akiknek soha semmi baja nem volt a fiúkkal. Nyilván olyanok is vannak akiknek volt valami bajuk. Ez egy ilyen bringa. Nekem volt már bajom pl az mm-ben. Mégse sírtam vele tele semmilyen topikot.
Okulásként leírtam itt ott a történetet. Volt bajom az ew-l is. Mégis vásároltam mindkét helyen azután is.
Szóval ott is emberek dolgoznak. Aki meg dolgozik az hibázhat is.
Még mielőtt nyalással vádolnak közlöm, hogy mostanában nem vásároltam náluk (válság van kérem).
Illetve itt is kijavítom őket, vitába szállok velük. Lásd legutóbb a vga azonosító matrica téma.

Amd - Radeon - Ryzen

(#5995) bul07 válasza Gyuri27 (#5994) üzenetére


bul07
nagyúr

Nekem is volt bajom más bolttal
Microsoft sidewinder X8 egeret (21e Ft) először javították, három hét , egy hétre rá már rossz is volt, újra el, ekkor három hét után közölték hogy nem tudják javítani és cserélni se mert már nincs forgalomba , ekkor kértem a pénzt vissza megadtam a számla számomat ahova utalni kell és vártam
Eltelt 10nap semmi telefon mondja szól a könyvelőnek mert ők intézik, jó, megint 6nap semmi , ekkor újra telefon megadta a könyvelő iroda számát hívtam őket , ott ígéret pár nap, megint 5nap és semmi, újabb hívás, megint ígéret ezután a 7napon láttam meg hogy megjött az utalás
Vannak ilyen sztorik mindenkinél biztos

Arról meg ne is beszéljek mikkor a boltos szó szerint kilopta a cuccot a gépemből azzal a címszóval hogy rossz és küldi garanciába(egész gépet vittem be memória és merevlemez hiba miatt) , és rá két hétre csődbe ment elveszett 55e Ft-om, esélytelen volt visszakövetelni , adóhivatalnak vagy 2millióval tartozott , laptopokat és más dolgokat is lenyúlt garanciázás közben, más vevőknek is tartozott vagy 2-3millióval

Van ilyen

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#5997) bluyoo


bluyoo
nagyúr

Hi!
Lenne egy gondom (?) ... Vásároltam egy WD 1TB Red IntelliPower 64MB SATA3 WD10EFRX HDD-t és 3év gari helyett csak kettő van a papíron. Pedig direkt csak három év vagy annál többel kerestem HDD-t [link]. Szóval ragaszkodnék a három évhez.
Vajon kapok új garipapírt a három évről?

Bazinga!

(#5998) ACE- válasza bluyoo (#5997) üzenetére


ACE-
addikt

Kell kapnod mivel még mindig 3 év szerepel a weboldalon, és a gyártó adja a 3 évet, a green szériára van csak 2 év, én is most vettem 2 TB-os WD RED-et, bár én Aqua-ban, és ott rendesen 3 év van a garipapíron.

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#5999) Gyuri27 válasza ACE- (#5998) üzenetére


Gyuri27
félisten

A vizeseknél még mindig avultatnak gari ügyintézéskor?

Amd - Radeon - Ryzen

(#6000) ACE- válasza Gyuri27 (#5999) üzenetére


ACE-
addikt

Fingom nincs. Nem látok ilyesmit a garijegyen. Viszont kibontás után volt a vinyón egy kis meghajlás az egyik lemezen. Elvileg működik de csináltam róla képeket, és írtam az Aqua-nak hogy mi van ilyenkor, vigyem-e vissza vagy mi van.

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  iPon Computer
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.