Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  StarCraft 2 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2013-02-08 11:43:51

LOGOUT.hu

A Blizzard 2007. május 19-én a Blizzard Worldwide International keretein belül bejelentette, hogy fejlesztik minden idők egyik legsikeresebb RTS-ének folytatását, a StarCraft II-t. A játék alapjaihoz nem nyúltak, a második részben is három fajjal szállhatunk harcba: a rovarszerű zerg-gel, a kolonizáló földlakó terran-nal és a hi-tech űrlény protoss-szal. Rengeteg új egység mellett régi ismerősökkel is fogunk találkozni, a történet pedig a Brood War után veszi fel a fonalat.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#40551) adrian360 válasza Formaster (#40549) üzenetére


adrian360
őstag

zerg defense :
1 spore ami detectal, 2 spore, plusz egy queen ami egyébként is ott lenne a hatch mellett a lárvák miatt.
= 275 mineral clawerben, és 2 supply +150 mineral a queenben.

protoss
legyen csak két cannon 300 mineral (plusz a pylon) és akkor a stalkerek 2 supply + 125 /50 . darabonként
arra kiváncsi vagyok hogy te 3 stalkerrel hogy fogod a mutákat...

hát még mindig nem sajnálom a zerget.

[ Szerkesztve ]

(#40552) Tuco Ramirez válasza Formaster (#40534) üzenetére


Tuco Ramirez
őstag

Na már csak ez hiányzott... :(((

WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714

(#40553) mikromanus válasza adrian360 (#40548) üzenetére


mikromanus
veterán

"ülsz a bázisod ban vársz hogy maxolj"

Ez minden fajnak autoloss. Az unitok meg opciók és nem teljesek. zela mass stalker-colo pl egész jó tarolni, zela-rchone se rossz, mass void alatti terepfogó földi is hasznos alkalmanként. Phoenix colo stalker iis egész jó. Ha phoenixet counterelni akar zerg, akkor corruptor, meg esetleg infestor kelleni fog,. Onnan meg semmivel se kevésbé színes mint a proti.
Vagy sok muta meg 100 ling nekiindul a bázisodnak? Pár force field és csak a mutákat klell leszedni. A könnyű kis unitok nagy seregben elég sérülékenyek. A melee egységek proti ellen meg még inkább. Persze van ahol jók, de ha beseggelsz a báézisodon és várod a csodát, akkor nem fog megérkezni (max tengernyi zerg formájában). ;]

(#40551) adrian360
A kavics olcsó, a gáz nem az. Sok void, vagy warpolt zelák simán széttépik a "légvédelmes" expet. Voidok ellen is kevés simán. HA nem egy megy vagy helyezkedik,a kkor onnan zergnek szopás mire hoz több védelmet.Az egyik genyább kombó volta void rush zelákakl régebben. Queeneket ha besebzia zela, akkor onnan már szar a dolog... Utáltam ezt nagyon...

[ Szerkesztve ]

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40554) Formaster válasza adrian360 (#40551) üzenetére


Formaster
addikt

Látom sosem próbáltad még. Egyszer próbáld már ki mit szól a zerg 4 zela + 4 dt kombóra. Ezt még stephano sem fogja meg 2 spine-al meg egy quennel. A zelák ízi-be leverik a queent, amíg a dt-k eszik a drone-okat és közben még a 2 crawlert is letolják a zelák. Ha crawler sincs akkor meg instant win.

(#40555) mikromanus válasza 용 Bob (#40550) üzenetére


mikromanus
veterán

Ebben a meccsben meg nyert helyzetből veszit a zerg-proti páros, mert az Ásóka OP. Ja, meg mert nulla detektoruk volt hosszú percekig. ;]
Ebbizaciki

A mozit mindjárt nézem, csak hozok popcornt. :DD

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40556) adrian360 válasza Formaster (#40554) üzenetére


adrian360
őstag

igen ennyit nem fog meg. mint ahogy ilyen szintű harasst sem fogsz meg két cannonal és három stalkerrel sem. és egy zerg exp leütése meg még mindig nem instant win.

(#40557) adrian360


adrian360
őstag

Most nézem Sase streamjét, early harasst tol gateway unitokkal, közben expel, majd 10-perc környékén kijönnek a muták, 12. percben már ott a képernyőn defeat. ennyi.

(#40558) AlyArkhon


AlyArkhon
őstag

" More Tt more sklill :) " [link] :DDD

Sierra Leone sokat szenvedett népének és mindazoknak , akik hiszik , hogy a pokolban is élhetnek Angyalok. UI .: Diabló él !!

(#40559) Formaster válasza adrian360 (#40556) üzenetére


Formaster
addikt

blink stalkerrel hogyne, az a 4-5 feltartja addig amíg odaér egy nagyobb squad vagy probe-ot mentesz. Egy squad a main-re egy a naturalra és egyel mész harmadikra, aztán már hozod is az archonokat. Ha meg már 3-on vagy akkor leraksz base-enként 4-5 cannont és mehetsz támadni akármerre.

(#40560) mikromanus válasza 용 Bob (#40550) üzenetére


mikromanus
veterán

Jó meccs volt, de a proti cseszte el. Ennek ellenére végig kiélezett volt és nagyon neccesen lett csak meg: Ettől mi az OP? Szétszórta a proti a seregét 19:50-nél és beszopta megérdemelten. Meg azért az is gáz, hogy a phoenixekkel ott virgonckodott a corruptorokkal. ELvileg az a countere, de ő kemény. Lenyomja a 7 vs 6 lőtávval. Szerintem ott is bukott jópár phoenixet. Ha nem bontja meg a seregét P win. Ha kevesebbet harcol a mass corruptor ellen phoenix-szel, akkor is P win. Evvan. A muta OP. :C
edit: Sok-sok termelő bázis előnnyel is szopóágon volt a zerg. Mondjuk az a 3rd bevédés proti részről nagyon csúnya volt. Csak aztán picit ellazázta a dolgot. :D

[ Szerkesztve ]

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40561) 용 Bob válasza mikromanus (#40560) üzenetére


용 Bob
senior tag

Élőben láttam a meccset, de majd kitéptem a hajam a végén. Archon+HT storm a vége felé és lazán kimasírozik alóla.

MSI B350M mortar; R5 3600X; AC Liquid Freezer 240; MSI Gtx 1660ti ventus xs OC 6g ; Corsair LPX 16GB 3200@3200 / CL16; Phanteks enthoo pro m; Logitech G203 // Beyer Dynamic DT 770 Pro; Korg DS-DAC-100m

(#40562) mikromanus válasza 용 Bob (#40561) üzenetére


mikromanus
veterán

Exp hátrányból egy ilyen csúnyán elcseszett harc után azért nem rossz hogy ennyire sokáig húzta.

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40563) Formaster válasza adrian360 (#40556) üzenetére


Formaster
addikt

+ a cannon overcharge is antiair.

(#40564) oxox válasza Formaster (#40549) üzenetére


oxox
addikt

Nem igaz, hogy a zergnek kevesebb lehetősége van, csak gyémánt alatt a felét sem használják. Droppolni ő is tud, nydus, creepel szívózni, infestor, burrow, sh, viper. A toss kevésbé fürge, és nehezebben vált stílust (robo/stargate egy egységet csinál, azt sem gyorsan, míg a zerg gyorsan vált...ezekért cserébe a toss labda masszivabb, és warpol, bármelyik nélkül játszhatatlan lenne. Mikromanus megint jössz a "zea simán veri az ultra" leegyszerűsítést. Nekem továbbra is az a saját tapasztalatom, hogy zerg ellen a legnehezebb p-vel (és zerg játékost ad 45%-ban). A zergek is ha ügyesek, akkor legalább 4-5 unitos ballt hoznak...a kevésbé pengék (mint pl én) csak okádják ki a lingeket v roacokat... aztán csodálkozunk, hogy nem jött be

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#40565) icons válasza Formaster (#40559) üzenetére


icons
addikt

Amiket itt írtok, annak a fele nem lehetséges a valóságban... (vagy csak nekem és az általam nézett streameken senkinek sem sikerül)
Base-nként 4-5 cannon 3basen, az 1800-2250 mineral barátok között is. Valószínű, hogy 3basen pont ezt fogom csinálni, és nem 20 (!!!) zealotot pl helyette. Amint ezt meglépi a P, el is vesztette a meccset.
A splash dmg-vel egyetértek (randomozom, tehát nem only P üzemmódban írok, de nem lehet rendesen fogni a muta harrast (turretre mass repair simán fogja, ha 2 turret van, akkor meg már isten vagy, spore pedig a buff után úgyszint bármikor fogja).
Azzal persze lehet vitatkozni, hogy talán nem kellett volna a Mutakat ilyen erőssé tenni, és akkor most nem kellene folyamatosan buffolni a defense buildingeket:D

4-5 stalker pedig úgyszint barátok közt is 1000 nyersanyag körül van. A muták leszedik őket, és még a sereg előtt eltűnnek. Nettó nyereség. (ráadásul ha támadsz, akkor a 4-5stalker nincs ott a sereggel, pedig elég sokat számíthatna).

(#40553) mikromanus
Phoenix seregbe pedig fából vaskarika... semmi értelme nincsen, hacsak nem annyi, hogy rögtön meghal, és elég drága volt. Phoenix harrass egység, csatába felejtős.

BTW a muta nekem is az egyik kedvenc egységem, mivel gyengébb játékosoknak le lehet tarolni a teljes mineral line-ját másodpercek alatt, és utána rendkívül gyorsan visszavonulni.

(#40566) Winner_hun


Winner_hun
félisten

Tudom már mi hiányzik a protossnak. Egy viszonylag gyorsan lövő, erős közepes sebességű földre lövő légi egység. Mondjuk Phoenix buffnak pont jó lenne;]

SC1-ben tán a Scout lőtt földre, de ezt passzolom, rég volt már és messze nem játszottam azzal annyit mint az SC2-vel..

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#40567) föccer válasza Winner_hun (#40566) üzenetére


föccer
nagyúr

A scout nem a szállító járművük volt? Az asszem nem lőtt semmire. Majd cyla megmondja, ő vágja a BW cuccokat.

üdv, föccer

Építésztechnikus. Építőmérnök.

(#40568) whitezo88 válasza föccer (#40567) üzenetére


whitezo88
nagyúr

a scout levegőbe rakétákat lőtt földre meg gépfegyvert. a szállító a Shuttle volt.

[ Szerkesztve ]

(#40569) zuzu000 válasza föccer (#40567) üzenetére


zuzu000
őstag

Scout: foldi legi, utobbi eros, elobbi gyenge. A shuttle a szallito ^^

(#40570) mikromanus válasza icons (#40565) üzenetére


mikromanus
veterán

EZ ilyen. Ha cannon helyett zelákat csinálsz, akkor nem olyan acélos a muta védelmed (kivéve ha mellette gáztartalmú egységekből valami levegőre is jó unitot hozol). De legalább gazdaságos voltál... ;]

Amúgy is csak akkor kell sok cannon ha szívózik. EGyébként ledobsz 2-3 darabot és minden ellen védve vagy. Vagyis kihúzod addig míg bewarpolsz vagy odaér a sereged. Építkezéssel és canonokkal nem csak a muta ellen biztosítod magadat, hanem minden más besurranó egység ellen is. A protoss seregben emellett elég erős tud lenni. Ha a zerg azonos exppel nyomul, akkor többnyire bukik is. Legalábbis kevés olyan pro vagy verseny meccset láttam ahol azonos bázisszámon nem rush taktikával a zerg érdemben felvette a versenyt protossal vagy terrannal. Mondjuk nekem a több exp is kevés lehet, mert gyenge vagyok mint az algopyrin. :D
A phoenix meg harash unit. Meg muta ellenes. Ha adott az eszköz, akkor használni kell alkalmanként. Az meg hülyeség, hogy elhullik muta ellen. 20 mutás mennyiségnél már illik a távolsági upgrade. Onnan meg a muta elég esélytelen. A corruptor jó ellene, scak picit lomha. Erre nem kellene külön buff.

edit: de ha kemény vagy és nem tudja a muta ostrom se megtörni a zeláidat, akkor csak rajta. Nem kell cannon :C

oxox: nem jövök itt az ultrakiller zelákkal, de itt a splash melletti érvelésnél olyan csacskaságok voltak amiben kb egy-egy unitot akartak szembeállítani egy vegyes légi, vagy légi-földi tömeg ellen. Úgy nehéz. Ne is legyen egy unit önmagában instant win, vagy esélyes pozícióban!

[ Szerkesztve ]

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40571) rt06 válasza Winner_hun (#40566) üzenetére


rt06
veterán

scout lott foldre, de mintha nem is tette volna, kb annyit ert
levegore meg jobb volt a bw-ben behozott corsair, ami igaz, hogy csak 5-6 sebzessel birt, de azt igen gyorsan produkalta es teruletre hatott (plusz a disruptionweb kepesseget foldre dobva az adott terulet alol nem lehetett kiloni - tokeletes volt cannon-ok, siege-ek ellen)

[ Szerkesztve ]

Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.

(#40572) Formaster válasza oxox (#40564) üzenetére


Formaster
addikt

Hmm, azért egy overlord drop nem hasonlít egy warp prism dropra, ami folyton másik bázison nyílik és végeláthatatlanul potyogtatja a zelákat. A nydus meg túlságosan röghöz kötött, ráadásul ordít róla, hogy érkezik :C így oda a meglepetés ereje :DDD Infestor burrow megint kilőve kb, mert a toss úgy kezdi a 3. baset hogy nexus előtt lerak 2-3 cannont. Viszont amit még én sem próbáltam az az infestor drop, szép csendben.

(#40573) mikromanus válasza Formaster (#40572) üzenetére


mikromanus
veterán

Ásóka (swarm host) drop esetleg jó lehet. Bedobod egy semleges detektoprmentes terepre aztán elszeded a seregét vagy a gyártóépületeit. Vagy ha gyenge, akkor a probeokat. Hm... Ki kellene próbálnom. :D

Más kérdés:
2v2-ben zerg-terranként hogy lehet fogni a mass marine mass void rush/push kombót. Szűk feljárós elég kis rush távos mapon volt olyanunk, hogy egyikük falazott (terran) és kb csak marine, a proti meg semmi harci unit csak cyber, majd 4 stargate. (Mondjuk egyszerre 3 jobb lehet a derítés miatt). Mindensetre 8. percre a mainjük feljáróján volt 5 db void, 8:15-re már a scv-ket szedte 6 db. Mass marine-hydra esetleg ha nagy véletlen derítjük is? Csak mert ennyit (+utánpótlás) nem túl sanszos queen-spore vagy pár turrettel védeni. Mindent leszed kb fél másodperc alatt. Rohadt sajtosak. :Y

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40574) BeLucZ válasza mikromanus (#40573) üzenetére


BeLucZ
addikt

tank marine baneling hydra(queenek), természetesen arányosan tehát jó sok marine legyen és pár siege meg banes pár hydrával megfűszerezve + queenek, sztem ezzel lehet fogni

[ Szerkesztve ]

(#40575) Tuco Ramirez válasza Formaster (#40572) üzenetére


Tuco Ramirez
őstag

Az ovi droppal az a legnagyobb baj, hogy két lair szintű fejlesztés kell hozzá. Sok gáz, sok idő, hátráltatja a techelést. Nem véletlen, hogy ritkán látni pro meccseken. :U

WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714

(#40576) adrian360 válasza Tuco Ramirez (#40575) üzenetére


adrian360
őstag

ad1. csak egy lair-es fejlesztés kell hozzá, mivel a ovelord speedet már egyből fejlesztheted.
ad2. ha nem is fejlesztetted ki egyből, mikor lairen vagy az egyik hatchen elindítod a drop fejlesztést, egy másik hatchen meg az overlord speedet, így nincs sok idő ...
ad3. 300 gázért van iszonyat sok drop shiped, amik utána gyakorlatilag 100 minerálba kerülnek ha bukod őket, hát még mindig nem sajnálom a zergeket :) :) :)

(#40577) adrian360


adrian360
őstag

Hidegrázást kapok ezektől a drága meg sokhelyet foglal meg fejleszteni kell sírásoktól. Játszatok már egy kicsit protossal hogy megtudjátok hogy mit jelent az hogy drága és sok helyet foglal. Hú de erős a deathball, de nézd meg hogy mennyi nyersanyag van benne mennyi supply-n. abból a mennyiségből kétszer akkora zerg sereget építesz. arról ne is beszéljünk hogy mennyi idő mire kijön egy ekkora sereg, és ha elveszted, mennyi idő mire megint lesz egy normális sereged. és most ne gyertek hogy hú lewarpolsz egy kört aztán annyi, 10 perc után lószart sem ér a gatewayonly sereg akár mekkora.
és akkor még nem beszéltünk arról hogy egész játékban mást se csinálsz csak jó pénzért fejlesztesz valamit, és vársz hogy tényleg használni is tudd. gw research, vársz. kitalálod hogy na akkor colo tech lesz -robo majd robo bay majd colo extended research és közben choronózod a robót hogy emberi időben jöjjenek a colók. közben a zerg röhögve letechel corruptorra. akkor váltasz. twiligh council majd templar archive majd storm research -> mellé charge research. és akkor hozhatod a jó olcsó 150 gázos templárt ami warpolás után még nem is tud stormozni, mert nincs neki energiája. akkor jönnek a muták, ledobsz minimum két stargatet majd fleat beacont majd a phoenix rage-t choronózod ezerrel.
és akkor még ott van warp prism speed fejlesztés, hogy tényleg hatékonyan tudjál drop harassolni, ha levegőzől a carrier-nek a fejlesztés, plusz minden interceptor 50 mineral, csak hogy lőjjőn.

na szóval akkor mi drága, mi tart sokáig ? :))

(#40578) Tuco Ramirez válasza adrian360 (#40576) üzenetére


Tuco Ramirez
őstag

Nyugi, nem kell sajnálni a zergeket. :) Más a két faj játékmechanikája. Az én szintemen (gold) arról szól a protoss részről egy makrós ZvP, hogy 2-3 bázison elfalazza magát és megül mindaddig amíg össze nem rak egy tisztességes deathballt, aztán megindul és gyalulja le egyenként a zerg expeket. A zerg meg igyekszik tartani az exp előnyt és feldrónozni magát. Ehhez elsősorban sok mineral kell, azaz viszonylag kevés gáz jön be az első tíz percben. Az a kevés gáz ling speedre, lair-re, 1/1 fejlesztésre és roach speedre megy el, másra nem nagyon marad. Egyébként sok mindenben igazad van és egy szóval sem mondtam, hogy P-vel könnyű játszani, csak azt, hogy a prók ritkán droppolnak zerggel és ez valószínűleg nem véletlen.
Peace. :R

[ Szerkesztve ]

WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714

(#40579) nofi válasza Tuco Ramirez (#40578) üzenetére


nofi
őstag

arról szól a protoss részről egy makrós ZvP, hogy 2-3 bázison elfalazza magát és megül mindaddig amíg össze nem rak egy tisztességes deathballt

Silverben is kb. ugyanez van és néha még próbálkoznak proxy cannonnal, ezért sem értem miért akarják ezt fejleszteni...

Xbox GT: nozsolt

(#40580) mikromanus válasza adrian360 (#40577) üzenetére


mikromanus
veterán

pylon-gw-cyber-warp fejlesztés-proxy pylon-warp. Mi ebben a sok idő?

Nagy sereghez idő kell minden fajnak. A fenti alap fejlesztés után viszont oda sz*rod az egységeidet ahova nem szégyenled (vagy ahol nem fülelik le a pylont, vagy később a sumákszállító eszközt. ) Kimaxolt sereg mellé 8-10 wg vagy más gyáróépület meg elég alap. A zerg sereg visszapótláshoz is sok lárva kell. Ha folyamatosan gyárt és épp megvan a max, akkor 7 lárva/hatch a max .Ha nem injectelt időben vagy folyamatosan gyárt, akkor inkább 3 darab/hatch maximum. 3 hatchnál ez mondjuk 21 roach ha van nyersanyaga, ha viszont csata miatt elmaradt az inject akkor 9. 3 bázis protoss mondjuk 10 wg-tel fixen (szenilitástól függetlenül) 10 stalkert szed össze azonnal. A következő hullám persze lassabban jön ki, de a proti elég ritkán bukik mindent egy max vs max csatában. Az egységárban meg nagy seregnél nincs olyan hogy "ugyanannyiból sokkal többet". A limit az limit. A tech váltás meg nehezebb protossal, viszont az, hogy colot gyúrsz aztán corruptort látva elkezded a stalker fejlesztést az hülyeség. Miért? addig nnincs stalker légiód? Azok nem lőnek levegőbe? Mert a corruptor olyan iszonyat gyors, hogy eliszkol előlük, mi? Egyébként is ha nem mutára megy, akkro egyrészt deríteni kell a colot, másrészt lerakni a spire-t és mikor kijön pár perc után, akkor legyártani a jó drága gázos corruptorokat. A derítés a protinak se megy rosszul és a reagálás se nehezebb neki. Persze ha 2 base vs 6 base-ben nyomja, akkor lehet nehezebben reAGál a változásokra... :C*

* már a proti

ellenpélda zerg oldalról:
- deríted a void rusht (2-3 stargate): túlélheted
- nem deríted időben = autoloss
Proti: nem deríted a bana-roach/bármi rusht = forcefield és túléled. Ling agressziót is. A legtöbbet falazás nélkül is ha megvan a 100 enerdzsí a repülő takonylabdában.

[ Szerkesztve ]

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40581) oxox válasza Formaster (#40572) üzenetére


oxox
addikt

nem hasonlit...persze, hogy nem...de egy bling drop sem hasonlit egy prism bewarpolashoz...
egy bling drop 1sec alatt nullazza a teljes szedoallomanyt...egy prismnel meg nem mindig eri meg a +warpolas, mertha megjön az erősités, akkor buktad azt amit nem viszel tovább a prismben, es negy egyseggel nem csinalsz (vagy csak kivételes esetben) akkora kart mint pl az emlitett bling droppal ....mas a ketto ezt nem is vitatom, es csak annyit irtam, hogy vannak lehetosegek a zergnél is bőven. infestorral a játék egyik legsokszinübb egysége, csak nehezebb használni mint a sentryt a tossnál, és kevesek is próbálkoznak vele (szerintem)

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#40582) BeLucZ válasza mikromanus (#40580) üzenetére


BeLucZ
addikt

én azt szoktam csinálni, hogy ha sokáig elhúzódik a meccs, akkor lerakok egy csomó gw-t kb 16-20-at összesen, és a nagy ütközet után ha elfogyok akkor azonnal instant warp és chrono a gwekre 3-4 baseből, volt már hogy le warpoltam 60 stalkert 3/3/3as nagyon hamar, persze ehhez tényleg hosszú idő kell

(#40583) mikromanus válasza oxox (#40581) üzenetére


mikromanus
veterán

Némi sentry és feltöltött templar és elsistereg mind. Csak kombó és védelem kérdése a drop hatékonysága. A banálnál és a zerg dropnál megvan legalább az esély illúziója a menekülésnek, vagy hogy lelövik a lordokat. Mondjuk az is iszonyat jól tud aptrítani. Jól időzítve minden faj erős dropokat tud nyomni. Az aljas wm dropokat is utálom. Mindig szarul reagálom le vagy nem veszem észre, aztán egy csapásra megrendül az eco előnyöm. Picit még gyúrnom kell a védekezésre és a drone visszavonásra :D

[ Szerkesztve ]

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40584) oxox válasza mikromanus (#40583) üzenetére


oxox
addikt

;) :B :B aha...a jatekelmelet nagyon megy neked :D , sentryvel-ffezni, majd a templarral stormozni a bezart egysegeket....misem könnyebb....persze pont tartasz otthon a jatek kesoi szakaszaban nehanyat (bar a sentry nem late egyseg de mindegy van otthon...ht-t 1-2t szoktak tartani, ha muta harass volt/szamitanak ra) ..DE, hogy lassuk a zerg is milyen egyszeru: akkor a winfestor atveszi az iranyitast a templar felett, es elfustolnek a sentryk, +meg a szedoid is...persze ellenszer van mindenre. toss prism inkabb cseszegetesre jo, mint arra alapozni. teamgamben en mostanaban mothership core-al kombozom, mert ha nem kapjak le gyorsan a core-t, akkor minimalizálni tudom a veszteséget (2v2-ben leptettem egy ex GM tosst is e modon...mondjuk akkor nagyon osszejott). amugy a droppot a szedokre szoktak szorni, oda meg a storm nem tul hasznos....infestor marinokat, meg szetszorja a nagyvilagba, nem oly egyszeru bezarni oket.

amúgy azt az egyet nem ertem, hogyha ennyire baromi egyszeru a tossal jatszani (nekem ez jön le a hozzászólásaidból), miert nem azzal jatszol? :U :DDD

BeLucZ -szeretek én is bankolni (bár szerencsére már egész jól megy késői játékban is a költegetés), de ha képes vagy 16-20 unitnyi egységnyi nyersanyagot felbankolni, az komoly hiba. (zergnél nem tudok még rendesen költeni...vagy nincs pénzem, vagy több ezer felhalmozódik), terrannal, meg überbéna vagyok :DDD

[ Szerkesztve ]

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#40585) Tenken


Tenken
őstag

Az mi, hogy féláron a digitális US verzió $19.9 az EU meg €19.9? :DDD

Vennék euro-t dollár-ért blizzardéktól.

[ Szerkesztve ]

"Minden nő 20 centist akar, de 10 centinél már fulladozik" -Torrente

(#40586) oxox válasza Tenken (#40585) üzenetére


oxox
addikt

blizzardnal bevett szokas, hogy 1 az 1-ben szamoljak...tiszta haszon (kocsog dolog igen).

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#40587) BeLucZ válasza oxox (#40584) üzenetére


BeLucZ
addikt

úgy értettem, hogy miután megvan a kimaxolt 200/200 és vár egymásra a 2 player, akkor érdemes felhúzni egy rakat épületet ha balul sülne el a csata, márpedig ha nem tudok több egységet gyártani a limit miatt akkor rohadt sok nyersi felhalmozódik

(#40588) mikromanus válasza oxox (#40584) üzenetére


mikromanus
veterán

"miert nem azzal jatszol?"
van önbecsülésem :DDD
(megvan valakinek ez a inception-os meme? Sehol se találom)

Egyébként ugyan protival nem nyomulok, de terrannal már sikerült nyernem. Mondjuk nyernünk mert 2v2 volt és rajtam igazán nem sok múlt, meg az ellenek közül legalább az egyik starteres volt, de akkor is. OP terran. :D (nem ám). A wm a mineral line-ra nagyon költséghatékony tud lenni. Jó érzés volt, hogy nem én szívtam be egy játékban (amúgy véletlen terran maradtam, mert custom játékból kilépésnél reseteli a fajválasztást terranra. ELcseszett egy rendszer)
Későbbi fázisban meg a droneok talán megússzák de 8 zela nagyon gyorsan leszed egy hatcheryt. Ha megéri neked a kockázatot, akkor ezzel is vissza lehet vetni a terjeszkedést és a zerg ecot.

Tenken: a Blizard mindig 1-1 arányban váltja a kemény valutát. Azt hiszem emellett akciósan ugyanennyi angol font is lehet..

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40589) Tenken válasza mikromanus (#40588) üzenetére


Tenken
őstag

Nem kötözködésből mondom, de ez deviza nem valuta. :)

"Minden nő 20 centist akar, de 10 centinél már fulladozik" -Torrente

(#40590) mikromanus válasza Tenken (#40589) üzenetére


mikromanus
veterán

Ja, biztos igazad van:
- "A valuta valamely ország (országcsoport) törvényes fizetési eszköze egy más ország fizetési forgalmában, annak fizikai megjelenési formájában."
- "A deviza ezzel szemben valamilyen valutára szóló követelést testesít meg, ez egy nemzetközi elszámolásra szolgáló fizetőeszköz"

szerintem mégis valuta. ;)

[ Szerkesztve ]

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40591) adrian360 válasza mikromanus (#40588) üzenetére


adrian360
őstag

csak hogy értsd hogy hogy függ össze a nyersanyag és sereg :
protoss
10 db stalker instant warpolással : 1250 mineral 500 gáz 32 sec cooldown

10 lárvából :
10 db roach gyártása : 750 mineral 250 gáz - 27 sec
10 db hydra gyártása : 1000 mineral 500 gáz - 33 sec
20 db speedling : 500 mineral és csak 10 supply 24 sec

mindegyik 20 supply, és ha nincs blink a speedling, a roach és a hydra is megeszi az ugyanannyi stalkert, ami drágább egység :) na ez a nehéz a gw research, pylon warp warp warpban :)

(#40592) Tenken válasza mikromanus (#40590) üzenetére


Tenken
őstag

Hát te nagyon ügyes vagy, ha bótba megkapod a digitális kópiát. :B

"Minden nő 20 centist akar, de 10 centinél már fulladozik" -Torrente

(#40593) BeLucZ válasza adrian360 (#40591) üzenetére


BeLucZ
addikt

a blink meg a fullos upgrade alap a végjátékban szerintem, gyors ráchronozik a gwkre és mindjárt lesz +10, persze mindezt csak akkor ha felhalmozódott sok nyersi, 1 az 1 ben tényleg gyengusz a stalker, gyakorlatilag az általad emlitett mind2 zerg egységgel verhető azonos supply esetén

(#40594) mikromanus válasza adrian360 (#40591) üzenetére


mikromanus
veterán

Erőben azért a stalker elég jó. MEllesleg felesleges ezt példának felhozni, mert:
Warp time: 5 másodperc pylon közelébe bárhol
Zerg keltetés : teljes "gyártásidő", megjelenés a keltetés helyén.

Ettől nem lesz a zerg erősebb. Mondjuk a proti se: Ez amolyan nehezen összevethető eltérő működés.
Roach Ground DPS: 8, -> 145 life 1 armor
Hydra Ground DPS: 14.5, -> 80 life
stalker Ground DPS: 6,9 (+2,8 roachra) ->80 life és 80shield, 1 armor

Drágább, de roachra többet is sebez, alapból meg több az "élete" a shielddel együtt.

edit:
"ha nincs blink a speedling"
Ez értelmetlen. Egyik fejlesztett a másik nem? Creepen kívül meg a stalker a gyorsabb mint a roach éspicit azt hiszem a fejlesztett hydránál is. Fejlesztéss nélkül a hydra és a roach is kisebb lőtávval dolgozik.

[ Szerkesztve ]

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40595) icons válasza mikromanus (#40580) üzenetére


icons
addikt

Néhány dologban még igazad is van, de nagyon egyoldalúan szemléled a dolgokat:

"Proti: nem deríted a bana-roach/bármi rusht = forcefield és túléled. Ling agressziót is. A legtöbbet falazás nélkül is ha megvan a 100 enerdzsí a repülő takonylabdában."

Csak azt ugye el ne felejtsük, hogy miután ellőtted a FF-eket, semmi sereged nem maradt (merthogy sentry-k csiklandozáson kívül sok mindenre nem jók), és meghaltál (felteszem ha nem derített a P, megfelelő védelmet sem csinált, ellentétben a Z-vel, aki scoutolt és úgy támad).

És igen, a Protoss fullos army általában erősebb (ez sem mindig igaz azért), de a Zerg hamarabb lehoz egy új sereget (mert ócsóbb, és mivel általában több base-n van: egy hangyányival több nyersanyaga is van). Semmi értelme szerintem ezeket összehasonlítani, mert nem ugyanúgy működnek, de ettől függetlenül néhány apróságot kivéve balanced a játék (legalábbis ha azt tekintjük, hogy a különböző bajnokságokon egyenlő számban vannak a nyertesek között a fajok).

Egy kis nem flame:
múltkor toltunk 4v4et, és az egyik srác mass queen-re ment, ami late-game-ig egészen jól működött:D Mútlkor pedig mass Raven ellen voltunk (BTW mi van, ha a Seeker Missile becéloz egy T földi egységet, amit felkapsz medivac-cal?), nagyon élvezetes meccsek vannak:) (és most kivételesen a családtagjainkat máshova kívánók is valahogy ritkábbak)

(#40596) Formaster válasza mikromanus (#40594) üzenetére


Formaster
addikt

Mondjuk a DPS/HP említésre sem méltó, ha nincs mellette az újratöltési idő. Abban egyedül a hydra veri a stalkert de HP-ban csak fele annyit tud.

(#40597) oxox


oxox
addikt

en ezt a stalker +roach +ling vitat nem ertem....aki vegjatakban zerg ellen mass stalkerral jatszik, az arany liganal nem nagyon jut feljebb....warpolhatsz 60db-ot is, a zerg keresztbe megeszi...ha leverted a sereget, es meg egy ket expet, de kozben elfogyott a robo/stargate egyseg, akkor is jobban megeri vegyiteni, zea+ht+archonnal....zea remek golyofogo egyseg, tomegben meg eszi a linget, archon-ht-t meg nem kell bemutatni (bar en nem vagyok nagy archon manias). jo egyseg a stalker, de csak azt massolni butasag.

[ Szerkesztve ]

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#40598) adrian360 válasza oxox (#40597) üzenetére


adrian360
őstag

én ezt pontosan tudom, mikro hozza fel hogy bezzeg a protoss warpol 10 stalkert aztán instant win mert hogy az milyen erős

(#40599) oxox válasza adrian360 (#40598) üzenetére


oxox
addikt

es kozben 600-as apm-el mindig elblinkeli a lingektol azt akinek elfogy a pajzsa :DDD

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#40600) mikromanus válasza icons (#40595) üzenetére


mikromanus
veterán

Nem igazán értem a problémát. HA egy egysége van a protinak akkor dögöljön is meg. Ha kettő akkor is. De nem, a proti ennyivel a feljárót simán elzárja napestig. Vagy addig mindenképp míg elkészül a takonylabda +2-3 gw, esetleg stargate.Onnan meg minden zerg rush kisérlet loss. Ezzel szemben a zerg csak akkor tudja védeni a korai rusht-pusht, ha hasonlóan nagy serege van +pár spine cravler. Mármint védheti(!), de még így is benne van egy kis bukó ha rosszul microzik vagy picit több jön mint amire számít (pl 2 void helyett 4, vagy 4 zela helyett tucatnyi + stalkerek). És mielőtt megszóltok: nem, nem sírok. Akkor is a zerg a legjobb. Tübndi-bündi virgonc kis társaság. Meg erős is. Többnyire... :DD

(#40598) adrian360
nem, Te hoztad fel, hogy a 10 stalker milyen lassan készül el és milyen védtelen-gyámoltalan szegényke. Hát nem az, a warp idő meg 5 másodperc és nem 27-30 . Legalábbis elsőre.

[ Szerkesztve ]

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  StarCraft 2 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.