Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  StarCraft 2 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2013-02-08 11:43:51

LOGOUT.hu

A Blizzard 2007. május 19-én a Blizzard Worldwide International keretein belül bejelentette, hogy fejlesztik minden idők egyik legsikeresebb RTS-ének folytatását, a StarCraft II-t. A játék alapjaihoz nem nyúltak, a második részben is három fajjal szállhatunk harcba: a rovarszerű zerg-gel, a kolonizáló földlakó terran-nal és a hi-tech űrlény protoss-szal. Rengeteg új egység mellett régi ismerősökkel is fogunk találkozni, a történet pedig a Brood War után veszi fel a fonalat.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#40951) Formaster válasza mikromanus (#40950) üzenetére


Formaster
addikt

Ne haragudj de annyira érthetetlen szinonimákat használsz folyton, hogy én már el sem olvasom. Elhiszem, hogy te érted amit írsz, de ez a takonylaszti+ződtakony+ a szőrős dinnyék nekem már érthetetlenek. :R no troll

(#40952) mikromanus válasza Formaster (#40951) üzenetére


mikromanus
veterán

Hát jó, akkor érthetőbben: van egy randa zöld árnyalatú 2v2 map, amin alapból két feljáró van (Hunting Ground ). A takonylaszti meg a zergek nagy bosszúsága: egy veszett hamar kihozható rushnál sérthtetetlen repülő golyó (Mothership core)

A jobb felső bázisnál kezdtünk. Az ellen 2 proti volt a bal felső részen. Becannonozták a lejárót elöl és az expet azon az oldalon. Jobb felül van egy lejáró, de azt nem vettem észre. Baloldalt kerestem és nem találtam. Maradtam 1 bázison és szivattam magam a tech-hel (lair + nydus worm). Simán egy base mass ling, vagy exp és mass linggel bemasírozhattam volna a mainjükre. csak mire kijött a worm, addigra elfalazta két starporttal az egyik bejárót (+csinált pár voidot), a másikat meg cannon fallal. Mondjuk ettől még mehetett volna közvetlen a mainre is a worm. Nagyon csúnyán elböktük :D

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40953) oxox válasza Formaster (#40951) üzenetére


oxox
addikt

ezzel en is igy vagyok...a takonylasztirol eddig ugy gondoltam tudom mi...de az elozo kommentnel rajottem, hogy talan megsem...probaltam megfejteni mirol is van szo, de meg arra sem igazan jottem ra, hogy ki milyen fajjal volt (a becannonozo toss-t kiveve)

mikromanus - szerintem is hasznos lenne ha atszoknal a kozos nyelvre, ennyi erovel az ff-et (ami siman csak rovidites), hivhatnam jedifalnak, az emp-t meg nabukodonozor elsulesnek, stb...

ahh...nahhugye, hogy nem tudtam, a takonylasztit a mothershipcore time warpjanak gondoltam eddig.
amugy miert nagy boszsusag, 1queen leszedi siman, es mar nem kell evo a legvedelemhez.
az emlitett map amugy zergeknek idealis...ket feljaro (egyik szeles), kozepen nagy teruletek, mutazni is jol lehet rajta....az, meg komoly hiba ha nem talalsz meg egy lajarot a platformodon.
/amugy ezen a mapon leptettunk DPetivel egy ex GM jatekost /nem tetszett neki a prism+mothership core...toss volt o is, azota egyik kedvenc 2v2 mapom/

[ Szerkesztve ]

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#40954) Formaster válasza oxox (#40953) üzenetére


Formaster
addikt

Szerintem, ha mindenki az mondaná aminek lát valami, akkor érdekes lenne ez a fórum. Takonylasztit pláne nem értem, mert százszor egyszerűbb az MSC vagy az MC rövidítés, valamint ha már takonylaszti, akkor az inkább a fungalra vagy banelingre asszociálható.

De mekkora lenne, ha a zerglinget csótánykutyának, az ultrát meg bogármammutnak hívnám :DDD

(#40955) oxox válasza Formaster (#40954) üzenetére


oxox
addikt

szerk.

szoval miert nagy ellensege a zergnek a takonylaszti?

[ Szerkesztve ]

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#40956) zuzu000 válasza mikromanus (#40952) üzenetére


zuzu000
őstag

A takonylaszti meg a zergek nagy bosszúsága: egy veszett hamar kihozható rushnál sérthtetetlen repülő golyó (Mothership core)
Aha. 2:00-nél leteszed a poolt, ez 65 másodperc. 3:05 queen. 3:55-re kint van a queen. Vagy spore crawler, 3:35-re. Szegény zergek, semmi anti-air T_T

(#40957) oxox válasza zuzu000 (#40956) üzenetére


oxox
addikt

nahhjo de mikromanus a 3.ik percre tosskent kihozz 10voidot ;]
amugy mikor ritkan mothershipcore-al kezdek akkor inkabb ellovok egy time-ot a szedokre, amint elkezdi a queen izelgetni (persze nem nagy kaland, de csak valami)

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#40958) Tuco Ramirez válasza Formaster (#40951) üzenetére


Tuco Ramirez
őstag

Emlékszem régebben valaki itt a fórumon "kis patkány"-oknak hívta a lingeket. :D Mondjuk az legalább könnyen megfejthető volt

[ Szerkesztve ]

WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714

(#40959) Ghoosty válasza zuzu000 (#40956) üzenetére


Ghoosty
őstag

Szerintem arra gondolt, hogy mikor a Z rush-ol, akkor nem lehet semmivel leszedni.

Én egyedül a Zealotot szoktam Bob-nak hívni, rámragadt a LAGTV-ből.

[ Szerkesztve ]

(#40960) mikromanus válasza zuzu000 (#40956) üzenetére


mikromanus
veterán

MInt írtam támadásnál/rushnál. Értsd.: beáldozod a gazdaságod egy rakat unitért, mire odeérsz addigra kint van egy olyan unit amit nem tudsz támadni (MutterShitKór). Egy darabig még forgolódhatsz a tűzben, aztán 100 enerdzsi és autoloss MINDENKÉPP (60 sec, 13 lőtáv és 20 dam? Eh, de jó is).
Támadásnál ugyan önmagában fogható, és nem nagy szám csak mondjuk egy cannon push-rush mellé kb ingyen ad visiont az alsó cannonocnak is. Nem azt mondom, hogy foghatatlanul erős, meg hogy olyan nagy kár, hogy gyengítik picit a rush lehetőségeket. Ez még jó is. Csak a zerg nem kapott semmi extra védelmet rushra. A spore lőtáv, vagy egységesebb dam buff (nem csak biora, hanem kevesebb, de másra is) hasznos lenne esetleg. Így picit érzékeny azért a zerg a légi sajtokra. Már gold - bronz közti szinten. A diamond és afelettieknek gondolom laza bemelegítésben megvan minden phoenix harash, vagy void rush elhárítás költséghatékonyan...

#40958) Tuco Ramirez
Zerling? HotDog esetleg? Vagy az csak akkor jó név ha helion/hellbat ellen mennek? :DDD
Esetleg lehetnek Alienek

[ Szerkesztve ]

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40961) adrian360 válasza mikromanus (#40960) üzenetére


adrian360
őstag

az nem volt elég buff hogy nem kell evo a spore-hoz, hanem egyből lerakhatod ?
protossnak kell a forge, a terránnak az engi bay, a nagyon szupergyenge zerg pool után már rakhatja is le. ráadásul oda mászol vele creepen ahova akarsz.
meg ott vannak a queenek, értelmes zerg játékos csinál az elején legalább 3 darabot annak bőven van dps-e, plusz a transfuse.

(#40962) mikromanus válasza adrian360 (#40961) üzenetére


mikromanus
veterán

Jaja. Jó is az. Kb mi az az unit ami miatt kellene a protinak korábban? A zerg nem hoz támadó légi egységet olyan hamar. A földiekre meg elég hatékony ami az elején kipottyan a gw-ből. Mégis mi ok lenne előrehozni. Mellesleg zerg ellen szemlélve: az összes lövész unit minimum 5-6 lőtávos. A muta 3. A passzív védelem 7. A muta kb mindenképp belerepül a védelembe, a void, vagy a phoenix csak ha elbambul vagy jónak ítéli a helyzetet. Az a+1 táv aztán nagyon védi a maint/expet... A void ellen creepen tán versenyképes a queen, de phoenix ellen kb mintha ott se lenne. Háromszor körberepülik a pályát mire felér az expről a mainre, vagy vissza. A spore építés előrehozása meg nem ad sokat. Simán adhatták volna vagy evo, vagy hlair építéshez (ami előbb megvan). Azért ez nem mérhető a WM, vagy a MC unit korai elérhetőségében rejlő védőértékhez (és egyben plusz push/rush lehetőségekhez)...

edit: inkább kössék evohoz újra és adjon +1 lőtávot és/vagy +pár dam sebzést! Többet érne.

editedit: jelenleg sem egyből, hanem a pool után. Csak a pontosság kedvéért... :DDD

[ Szerkesztve ]

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40963) Tuco Ramirez


Tuco Ramirez
őstag

Új balance patch készülőben

WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714

(#40964) adrian360 válasza mikromanus (#40962) üzenetére


adrian360
őstag

ja megint a szegény muta :) :) :)
szerencsére ottvan neki a pattogó lövése, ami sokkal többet ér mint az 5-6 range. lövöd a gázt, és közben még vagy 6-7 munkást is simán leszedsz mellé :)

protosst nem lehet levegőből támadni az elején ? tiltva van ? banshee, wm drop, oracle/phoenix/void ugyan úgy támadhatja a protosst is meg a terránt is mint a zerget ....

(#40965) mikromanus válasza adrian360 (#40964) üzenetére


mikromanus
veterán

Az ELEJÉN! A 6:30 vagy 7:30 körüli első légi unit az annyira már nem az eleje.
Mindegyik fejlesztés/támadás több vagy ugyanannyi idő míg kijön a cyber és a stalkerek. A WM meg nem is légi unit. Zergnek a "fő" fejlesztési irányban elég könnyen elkésne a normál támadásra is alkalmas légvédelem. Muta és hydra fejlesztés elég lassúcska. Ettől még WoL-ban nem bolygatták ezt a spore építést. vagy megvolt már ott is? A queen elég jó, bár a zerg még így is sérülékeny légiek ellen (mondjuk lehet a proti is pl banshee ellen ha nincs detectora).
A muta meg nagyon jó. Tömegben. önmagában zsengébb a sebzése mint a proti légi unitoknak: 5,69 vs 9+9 (phoenix), vagy 12 DPS (void). Ha választani lehetne akkor se kérnék a randa proti fémszekerekből. Jobb a muta :DDD

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40966) icons válasza mikromanus (#40962) üzenetére


icons
addikt

Eszméletlen mennyit bírsz sírni olyanok miatt, amit más kisujjból megold. Ha ugyanezt az időt gyakorlással töltenéd, már rég nem lenne ezekkel problémád...
Ha az ellenfél lehozott annyi Phoenixet/Voidot, ami ellen már nem tudsz védekezni, akkor te vagy a béna.

adrian360 pedig jól leírta, hogy milyen légi egységek jöhetnek a játék elején. Az az igazság, hogy PvP is létezik... (nem beszélve a T droppokról).

A takonygolyó vagy mire én is végig azt hittem, hogy fungal, semmi értelme sincsen a mamacore-t annak hívni... Főleg mivel semmi élő nincsen benne. Úgyhogy én is pártolom, hogy átállj a hivatalos elnevezésekre a "viccesek" helyett, mert nem is találóak, és nem is humorosak.

(#40967) oxox válasza mikromanus (#40965) üzenetére


oxox
addikt

Mennyi toss gyozelmed van?

az a baj, hogy nem ertesz a tosshoz, es igy nincs mirol beszelni...ha legire mesz nincs gazod masra. (pont), ezert kell a ffe, de akkor 6:30kor meg nem ugrabugralsz legivel....es ha ffe, akkor a crono-t a probe-okra kell nyomkodni 1000-el, mertkulonben mire ertelmes gazdasagod lesz, a zerg a harmadik expet rakja le.
ha egybase-t nyomsz, akkor meg legin kivul nincs am mothershipcore, meg sentry...vagy akkor nem mesz koran....de amugy sem eri meg koran menni.....phoenix csak pusholni jo...nincs vegtelen energy, 1 magaban semmire sem eleg, es a 150/150 nem olcso mulatsag (plane amint meglatja mar megy is a legvedelem, vagy akar queenel segit a masikon), void meg 250/150-ert mar egy exp aranal is tobb...

tegnap volt egy platina top elleni jatekom.
probaltam pyloval kesleletetni (kozbe persze kiexpelt masikra), mentem phoenixre, roachok amott........3 phonixel ha lerak 3 legvedelmet, akkor pont semmire nem mesz...egy queent sikerult leszednem, de azt is csak azert, mert kijott veletlen a hatosugarbol...ill. egy lufit.
raalttam automatan colora, kozben leszedte a masodik expem...10-15 roach bemasirozott, es mire vegeztem veluk elhullott az exp...visszaepitettem, majd betamad ismett, es kb pont az volt a szerencsem, hogy keves volt neki a hely , gateket tettem a rampa tetejere...(ekkor mar roach+hydra horda jott), es ffe-vel splittelem oket...ill. mar ment corruptorra is, de azok meg nem voltak kesz. innen ellentamadasba mentem at...okadta ki a roachokat+corruptorokat, es mikrozni kellett baromira, hogy a colobol csak 1 essen el....de gw unit alig maradt...
gg-zet, bar nagyon remegett a lec...es beirta, hogy nemerti, hogy bukta el....akkora economy elonye volt, hogy meg is lepett vele valami 27k Vs 35 volt a bevetel.....

Amugy amig 2v2-t jatszol nem 1v1-et addig ne menj bele jatekelmeletbe, mert a teamgame-t osszehasonlitani az 1v1-el olyan mintha te a rallyrol beszelnel, en meg a forma1-rol (vagy forditva).
en is nagyon szivesen megyek 2v2-ben terran ellen oracle-re...mert tudom, hogy Peti beved minket ha esetleg valami mass marine, vagy korai push mokan torik a fejuket.....1v1-ben meg elegnagy riziko, mert egy turet, vagy egy wm megfogja (mindketto korabban lehet kesz, mint az early oracle), onnan meg mire mesz terran ellen?

[ Szerkesztve ]

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#40968) mikromanus válasza icons (#40966) üzenetére


mikromanus
veterán

Nem hiszem, hogy ez sírás. Mondjuk nem is értettem mire gondolt adrian360 a "szegény muta" gúnyolódása alatt. Nincs baj a mutával, viszont a légi támadások, mint a muta olyan időben jönnek amikor már simán lehet stalker, vagy cannon ami fogni tudja jelenleg is.. A muta life regenje nagyon jó dolog és szépen lehet csesztetni az ellent vele (már a mutával és nem a regennel). Már ha hagyja. Azt meg azért nem teljesen igaz, hogy ha az ellen annyi void/phoenix-et hoz ki amit nem fogsz túl jól, akkor te vagy a béna. GM-ek is megszívják néha, pedig azok nem topák. Mondjuk inkább az a necces benne, hogy annyira visszafogja a termelést, vagy annyira eltolódik miatta a seregösszetétel a zergnél, hogy a valós sereg eltapossa mint egy bogarat (+nincs elég idő vagy anyag újratermelni). Igazából legalább annyiszor fogtam és fogják a master/gm-ek is, mint amennyiszer rosszul jönnek ki belőle, úgyhogy nem vészes ez annyira. 2v2- és sok vs sok-ban ben nagyon erős tud lenni a mass légi minden fajnál, de az csak fun játékmód. Ugyanolyan kemény lehet a 2-3-4 személyes 6 pool is.

A unitfosást kellene nekem gyakorolni inkább. Mindig elmaradok legalább egyszer egy játékban a supplyval és az bizony káros az egészségre ha lefülelik. (jellemzően nem azért nem nagyobb a seregem, mert nincs rá anyag ilyenkor, hanem mert vagy a lárva kevés, vagy kimarad 1-2 inject csata közben).

(#40967) oxox
Szerintem egyenlő erős felek közt kb 50% winrate-m lehet. Nehéz megitélni, mert kevés solot nyomok mostanság, a 2v2-ben meg picit vegyes a csapat. Kb ugyanannyit szívunk mint nyerünk..
Unranked 1v1 meg lutri. Több a win, mint a loss, de valahogy gyengébb ellenfelek is jönnek azért oda... Azért ranked 1v1 solo zerg portré megvan ám... WoL-ból :D

[ Szerkesztve ]

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40969) oxox válasza mikromanus (#40968) üzenetére


oxox
addikt

unranked ko-papir-ollo.
nekem az a tapasztalatom, hogy jobbak vannak unrankedben mostanaban...igaz a statom is jobb ellenuk (nem gorcsolok annyira mint rankeden). ill. sokszor csak probalgatnak dolgokat...en pl most a mass zea /+1, charge-t/ probalgattam 1 base-rol zerg ellen...sajnos nem olyan hatasos mint elsonek tunt...roach+ling siman fogja, onnan meg gg.

[ Szerkesztve ]

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#40970) Tuco Ramirez válasza mikromanus (#40968) üzenetére


Tuco Ramirez
őstag

Ha elég sokat játszol zergként, előbb-utóbb kialakul egy "belső óra", ami 40 másodpercenként "jelez", hogy itt az inject idő. Én ezt össze szoktam kötni azzal, hogy inject után rögtön egy kör egységgyártás (benne egy ovi is) és utána megyek a tumorokra creepet terjeszteni. Messze nem megy még tökéletesen, de próbálok tudatosan erre menni, néha már egész jól össze is jön. Persze ha nagyban megy az akció, nálam is könnyen összekuszálódnak a dolgok. Főleg a rendszeres derítést vagyok hajlamos hanyagolni. :)

[ Szerkesztve ]

WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714

(#40971) mikromanus válasza Tuco Ramirez (#40970) üzenetére


mikromanus
veterán

Jaja. "Fénykoromban" azért elég jól ment nekem is. Mondjuk akkor is megvolt a sorozatdara-fimnéző-effect. Azaz a nagy csatákat és kisebb terrorista jellegű támadásokat hajlamos voltam végigizgulni/végignézni. Akkor is ha jó eséllyel 4-5 másodpercig nem volt semmi veszély és simán injectelhettem volna egységbabusgatás helyett. Így meg picit elmarad a sereg utánpótlás és feltelhet az anyag. Aztán lerakok két expet meg 2-3 macro hatcheryt. Utána ritkább az ilyen supplyhiányos állapot gond, de nem feltétlen ez az optimális megoldás.

(#40969) oxox
Én a SH rush-pusht akartam tesztelgetni legutóbb,d e nagyon megaláztak abban a 2-3 meccsben. Szerintem az alapötlet mellett kicsit sérülékeny volt a zerg. Meg persze csúsztam is néhány másodpercet. :DDD

[ Szerkesztve ]

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40972) icons válasza mikromanus (#40968) üzenetére


icons
addikt

A Phoenix csak harras egység, úgyhogy azt vegyük ki a nagy légi fölényes dologból.
Mostanában 1v1ben ritkábban mennek mass air-re P-vel, már nem annyira hatásos (GM szinten nem is nagyon láttam szerintem).

Muta-t pedig P-ként nem mass stalkerrel lehet fogni (magyarul: azzal nem lehet fogni, néha talán sikerül beblinkelni alájuk, de nem nem megfelelő védekezés), hanem archonnal és néhány jól elhelyezett storm-mal.
Mivel gyorsak, ezért storm-mal nehéz leszedni őket (persze komoly sérüléseket lehet okozni, de nem legyőzi őket). Archonnak pedig kicsi a range-e. Phoenix jó ellene, de folyamatosan microzni kell, illetve ha már nincs muta, akkor nem ér sokat.

Úgyhogy minden éremnek két oldala van:) Félreértés ne essék, nem tartom OPnek a mutat, a hellbat kivételével minden balancednek tűnik! Aztán meglátjuk mit dob David Kim randomgenerátora! :U

(#40973) mikromanus válasza icons (#40972) üzenetére


mikromanus
veterán

Nálam az szokott lenni, hogy rágyúrok mutára, kemény vagyok, alázom 3 oldalról a protit... Aztán innen 3 opció:
- viszonylag jól helyezkedik és érdemben nem sebzek sokat, vagy visszatermeli és tarthja az iramot (ez a legritkább). Elég sokáig ellehetünk és lutri a kimenetel.
- Elég jól nyomul, de nem tud sokáig érdemi kárt okozni és visszaesik az ecoja. Így idővel sima win lesz, ő meg utálja a zerget :D
- Elég durva termelőkapacitást épít ki. Ugyan elég joól szorongatom, de kihoz egy olyan stalker-zela-colossus tömeget (vagy mást, de jellemzően rengeteg stalkerral), ami ellen nyílt csatában nincs esélyem. Jellemzően base trade helyzet. Többnynyire végül én bukok. Szélsőséges eset amikor kb 1, vagy két környi muta genyózási próbálkozás után nem kergeti tovább a mutákat, hanem betámad. ilyenkor bukta van. Nincs annyi muta még, ami felvehetné összsebzésben a versenyt a seregével nyílt terepen, a lingek meg nem igazán megfelelő kiegészítők a tömör hadrend ellen. Ez csúnya szokott lenni :DDD

Persze amikor kb "esélyem se volt" érzésem van, ott erősebb is az ellen és tényleg "esélyem se volt". Mutával, vagy mással sem. Néhány proti nagyon jól eltaláljaa timingot a támadásainál ;)

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40974) oxox válasza mikromanus (#40971) üzenetére


oxox
addikt

sh meglatasom szerint late egyseg, es akkorsem feltetlen massolva, mert keves supply marad masra.
en egy roach-hydra-corruptor gombocban kaptam nehany sh-t....3expem volt, de nem tudtam veluk mit kezdeni... colo itt mar ertelmetlen (ami jo lenne hydra, sh ellen a range miatt), gw unitsokat eszi a roach+hydra+sh....raadasul az obsot is folyamatosan leszedtek. mass legit meg a hydra corruptor. ht-meg nem jutott eleg kozel....persze biztos lett volna az az osszeallitas ami segit, de nem talaltam meg. talan mass tempes, ff-el lehetett volna, idonkent egy zeat, obsot bealldozni a range miatt...

mass muta ellen a legjobb vedekezes a tamadas. Tobbszor bealldoztam mar az expemet, buktam a csatat otthon, de nyertem a haborut....esetleg egy ket ht-t kell hatrahagyni, de mass stalkerrel nem szabad hatul maradni, mert nem lehet eleg gyorsan fogocskazni veluk...raadasul 2mp-re ha megalnak az exp felett, akkor nullazzak a szedoallomanyt.

[ Szerkesztve ]

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#40975) Ghoosty válasza icons (#40972) üzenetére


Ghoosty
őstag

"A Phoenix csak harras egység, úgyhogy azt vegyük ki a nagy légi fölényes dologból."

Nekem az a tapasztalatom, hogy corruptoron kívül mindent üt a levegőben (BC-t nem tudom). Legutóbbi 2v2 játékunkban carrier, void ray kombót is leírtottam az égről, csak nem ment jól a multitasking és nem gyártottam elég utánpótlást, meg földi támogatást, így földön bemasírozott a zerg társ és a lingeket felkapkodni kicsit se hatékony :).

(#40973) mikromanus

Te hány mutával szoktál menni? Mert nálam, mikor eléri az olyan 10-15 db-ot, akkor már nekimegyek kisebb stalker csapatoknak is, meg cannonnak is. Ha jól mikrózok, akkor semmit, ha rosszúl, akkor 1-1 mutát veszítek.

[ Szerkesztve ]

(#40976) oxox válasza Ghoosty (#40975) üzenetére


oxox
addikt

divat lett mostanaban a mass phonix+mass colo felallas....tobbszor probalkozott mar vele az ellen

Sittes mivel voltal? :D

[ Szerkesztve ]

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#40977) sith7 válasza Ghoosty (#40975) üzenetére


sith7
nagyúr

Ha 2v2 volt, akkor a társad miért nem segített a földi egységek ellen ?
Mit csinált ?
Minek volt ott ? :F

:B

(#40978) mikromanus válasza oxox (#40974) üzenetére


mikromanus
veterán

Az SH picit statikus egység. Az összecsapásban a helyezkedés és a tömeg arányok elég fontosak (legalábbis a jelenlegi kölyökszöcske erősségem alapján). Proti engem mikor meg sikerült szivatni, vagy elég sok colos deathballal intézett el (hamar elsisteregnek a loctusok és jut ideje közelebbjönni), vagy jól elhelyezett stormokkal. A SH nem nagyon mocorog, így könnyű eltalálni. Persze ha rossz helyen vagy kevs sereggel kapja el a zerg a protit, akkor elég macerás/esélytelen leszedni. Néha nagyon jól bejön az SH, de veszett rosszul kezeli a gyors egységeket (blink és hátország támadás vagy bewarpolások pl). Meg terran szivatott ugy, hogy mikor kint volt a loctustömeg simán bemasírozott mögé mikor messzebb voltak a SH-tól vagy bedropolt, scan és én meg csak a fogamat csikorgattam a veszteségeket látván. Jó fedezettel azért az ilyesmi gondolom kezelhető, de sok supplyt leköt a sh ami ilyenkor semmit se ad a sebzéshez.
Csalinak viszont elég jól bejött néha. Rágyúr a p colora vagy t tankra, meg marauderre, esetleg helion/hellbatra, hogy az ostromló sh-kat leszedje és közben teljesen más unitokat hozok vagy expelek nyugisan. Mondjuk terelésnek elég drágák. Ha meg nem reagálja túl az ellen, akkor nem is nyerek sokat vele. Azért van pár noob tactic amit tesztelgetek. :D

[ Szerkesztve ]

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40979) Ghoosty válasza sith7 (#40977) üzenetére


Ghoosty
őstag

Mert elmentem harassolni és mire visszaértem, már egy rövid ideje folyt a harc és 2v1-ben túl sok mindent veszített.
Az csatát megnyertük, csak a fal eltűnt és egy adag probe is meghalt. Pürrhoszi győzelem volt.

(#40980) Tuco Ramirez válasza mikromanus (#40978) üzenetére


Tuco Ramirez
őstag

"Az SH picit statikus egység."

Mozogni kell velük. Amint kijön egy locust hullám, odébb mész velük kicsit és a következő hullámot már máshonnan engeded el. És persze nem az ellenfél szájában kell leásni őket, ki kell használni a locustok jó nagy range-ét. Így még idejében el lehet pucolni velük ha le akarja rohanni őket az ellen.

WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714

(#40981) sith7 válasza Ghoosty (#40979) üzenetére


sith7
nagyúr

ÁHÁÁÁÁ ... szóval akkor ott hagytad, és miattad kaptatok ki :D :P

(#40982) Tenken


Tenken
őstag

Valami jó kis replayes oldalt nem tudtok ajánlani? Esetleg a most zajló DH-ról le lehet szedni frisseket?

"Minden nő 20 centist akar, de 10 centinél már fulladozik" -Torrente

(#40983) icons válasza mikromanus (#40978) üzenetére


icons
addikt

Tuco Ramirez már írta, de az SH-t nem szabad egyhelyben hagyni. A legjobb Nydus-sal (nagyon durva tud lenni, beküldöd, Locusok ki, és mész is vissza, jössz ki másik nydusban), de egyébként is mozogni szoktak vele! Nagyon hatásos tud lenni! (na persze nem betámadni velük, mint azt egyesek szokták a PHs meccseken :P )

Igen, nyílt terepen Stalkerek legyőzhetik a mutákat, de tényleg sok kell belőlük akkor. Blink persze alap. Viszont egy kis ling/banelinggel kiegészítva egészen hatásosan tudja írtani a Stalkereket is.

(#40975) Ghoosty
Phoenix vs. VR még talán oké a range miatt, de carrier ellen szerintem nem ér sokat, BC ellen: :D :D
BCnek 3armorja van alapból, Phoenix 5öt sebez: DD 1.11enként ad be neki 2sebzést:D 550hpval az 275lövés, az 305 ingame másoderc mire egy Phoenix leszed egy BCt: DD Persze Phoenix-ből több lesz, nade akkor is érezzük a csata abszurditását : )
janem +2, mert külön számítja a két lövést!! Akkor csak 152 ingame másodperc: D
Corruptor ellen annyira gyenge, hogy szerintem 1 corruptor 4-et is leszed. Fungal könnyedén leszedi őket (mivel alig van életük).
Amivel lehet játszani, az a microzás, mert nagy a rangeük. Persze vikingnek nagyobb, és kétszer akkora a sebzése is.
Úgyhogy ügyesen microzva (de ha egyszer is elrontod, halál rád) egyedül muta-t meg VR-t eszi, a többi hazavágja ugyanannyi nyersanyagból! Meg persze BCt is tudja lőni, csak addig azok leszedik az egész seregedet és a bázisodat:)
Remélem semmit nem számoltam el:)

(#40982) Tenken
Nagy tournament-ekről szerintem nem adnak ki replay-t. A videókat vissza tudod nézni. A többiben majd valaki segít remélem: )

[ Szerkesztve ]

(#40984) oxox válasza icons (#40983) üzenetére


oxox
addikt

corruptor ellen csak azert jo, mert a corruptor nem a colokat eszi addig :)

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#40985) Ghoosty válasza icons (#40983) üzenetére


Ghoosty
őstag

A vikingnél sokkal gyorsabb a főnix, így sokra megy a nagyobb lőtávval. Kivéve, ha van valami földi fedezet. Ezt már többször tapasztaltam.

VR ellen nem a range a fő ok, hanem, hogy nem számít a change, mert nem armored a főnix.

Corruptor azért nem ilyen arányú, de erősebb, ahogy korábban is írtam.

A carrieres dolgot egy nagy csatára alapoztam, ott hullottak, mint a legyek.

A főnixnek amúgy csak fejlesztve nagy a range-e. Alapból elég picike.

(#40986) icons válasza Ghoosty (#40985) üzenetére


icons
addikt

"A vikingnél sokkal gyorsabb a főnix, így sokra megy a nagyobb lőtávval."
Ezt nem értem, hogy jön ide. Azt állítotad, Phoenix üti a Vikinget. Kivéve ha közeljön. Akkor most hogy van ez? : ) Anélkül nehéz lesz leszednie, hogy közel jön. Király, hogy gyorsabb, de Viking szétkapja, persze kergetőzni lehet, de abból nem lesz nyereség!

Corruptornak 2-es armorja van alapból, tehát 36 ingame másodperc , mire leszedi (Corruptornak 200 élete van). Komolytalan...

VR: Air DPS: 12, Life: szumma 250 nyersanyag: ~400
Phoenix: Air DPS: 9 Life: szumma 180 nyersanyag: ~250
Nagyjából egyenlőek. Viszont amint elhullott a Protoss air-ed, Phoenix-szel semmit nem érsz (tehát ha a másiknak egy picit többe volt), míg VR durván erős. Én azt gyártanám.

Carriernek 2 armor-ja van, Phoenix alig karcolja. Teljesen esélytelen. Carrier akkor jó, ha hátul van, és az Interceptorok szedik az ellenséget. Főleg azért, mert elképesztő (26 !!!)os DPS-e van. De persze rohadt drága.
A legbrutálisabb, hogy carrier rush alacsonyabb ligákban marine-ek ellen is bejön. (persze egy jól drogozott marine csapat szétszedi őket)

Phoenixnél alapból csak Vikingnek meg Tempestnek van nagyobb range, többinek vagy annyi, vagy kisebb.

[ Szerkesztve ]

(#40987) zuzu000 válasza icons (#40986) üzenetére


zuzu000
őstag

Phoenixnel a corruptotnak, vr-nek is nagyobb a range.. alapbol.

(#40988) icons válasza zuzu000 (#40987) üzenetére


icons
addikt

True. Csak olvasni nem tudok!
Pedig lassan ideje lenne megtanulni :(((

(#40989) Ghoosty válasza icons (#40986) üzenetére


Ghoosty
őstag

Ki állított ilyet, hogy kivéve, ha közel jön??? Pont, hogy a nagyobb range akkor számít, ha el tudod kerülni, hogy közel jöjjön. Ha megmozdulsz a vikinggel akkor neked még szarabb, mert a főnix akkor is lő, ha mozogsz. Amúgy hogyan akarsz kergetőzni valamivel, ami sokkal gyorsabb nálad?!
Amúgy főnix és a viking dps-e között 1 a különbség, ami minden egyes fejlesztéssel csökken, de a főnixnek pajzzsal együtt több az élete.

A korruptor esetében te most magaddal vitatkozol?! Végig azt állítottam, hogy üti a főnixet, de meg bizonygatod, hogy tényleg üti.

VR 4 food, főnix 2. VR ellen, ráadásul mindenhol főnixet javasolnak

(#40990) icons válasza Ghoosty (#40989) üzenetére


icons
addikt

Igazad van.

Phoenix VR-t is durván countereli. Még WoL-os charge-dzsal is. Anélkül még durvább lesz.

Phoenix vs. Viking-et pedig alig bírom elhinni, Vikinget mindig is erősebbnek gondoltam, de igazad van. Bár alapból Vikingnek hangyafingnyival nagyobb a dps-e, és olcsóbb is, de cserébe kevesebb az élete.

Phoenix-et valahogy sokkal gyengébbnek gondoltam...

YTn nem találok Phoenix vs. Carrier-t, viszont az gondolom Carrier egyértelműen. Ugyanígy BC.

(#40991) Alg


Alg
veterán

SJOW B+ :Y :Y :Y :Y :Y

Az a mikró amit folyamatosan nyomott mindkét játékos, régen láttam ilyen meccset. :C

Szerk: SjoW vs Life game3-t nézzétek majd meg

[ Szerkesztve ]

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#40992) icons válasza Alg (#40991) üzenetére


icons
addikt

(#40993) Alg válasza icons (#40992) üzenetére


Alg
veterán

Igen, ez az a bo3

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#40995) Winner_hun válasza oxox (#40967) üzenetére


Winner_hun
félisten

az a baj, hogy nem ertesz a tosshoz

Miért, a többihez ért?:P Átugortam most egy csomó hozzászólást, pedig nem szokásom.

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#40996) Ghoosty válasza icons (#40990) üzenetére


Ghoosty
őstag

Csináltam egy carrier vs főnix tesztet unit test mapon. Minden fejlesztés maxon.

a-move val küldve carrier nyer, még 4v1-ben is. Viszont, ha hülye a carrieres, te meg mikrózol, hogy az interceptorokat lődd ki, 4v1-ben (enyhe túlerő), akkor akár mind a 4 megmaradhat.

Tömegben, 5 vs 16, akkor épphogy nyernek a carrierek.

BC tényleg esélytelen, 4v1-ben jó mikróval sem tudom legyőzni az egyhelyben álló BC-t.

(#40997) mikromanus válasza Winner_hun (#40995) üzenetére


mikromanus
veterán

A "Gosu" diamondosok nem olvassák már a pórnép hozzászólásait? Főként akkor nem ha hosszabb, mint két sor? A profik a kommunikációt a "gl hf", "gg", "f@ck you too" szintre korlátozzák? ;] :C

edit: upsz. Ez három sor. Ezzel már 4. :DDD

[ Szerkesztve ]

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

(#40998) icons válasza Ghoosty (#40996) üzenetére


icons
addikt

Azta durva... Azért ennél gyengébbnek hittem volna őket...

BCn az az alap 3 armor tényleg nagyon erős:D Most nézem csak, hogy a ground DPS-e mennyivel nagyobb az air-nél:D. (36 vs 27) 3as weapon-nel egy upgrade nélküli marine majdnem egy másodperc: DD

BTW és akkor még Yomama canyon se volt használva gondolom.

(#40991) Alg
Az a game 3 nagyon durva volt!!: DD
Nem hittem volna, de a vesztes utána odament gratulálnia győzteshez, csak nem fért be a fülkébe. Ritkán láttam ilyet (ő is mosolygott), általában csak a kötelező, kösz, kösz megy le, utána mindketten mennek amerre látnak.

Szerk.: ezek az idegesítő smilek...

[ Szerkesztve ]

(#40999) Winner_hun válasza mikromanus (#40997) üzenetére


Winner_hun
félisten

A butaságaid nem érdekelnek. A felesleges siránkozásod meg pláne nem. Ha tudok segítek, de nem fogom ugyanazt leírni amiket többen többször neked már leírtak.

Amin többen kiakadtak, a bugyuta elnevezéseid meg már csak hab a tortán (bár most előbb megvolt a hab mint a torta).

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#41000) mikromanus válasza Winner_hun (#40999) üzenetére


mikromanus
veterán

Tudom. Nem értettelek félre, csak vicceltem. Úgy hangzott amit írtál, mintha nem ereszkednél le a pórnép közé, pedig tudom hogy csak a szófosásom idegesítő néha (vagy midnig) ;)

Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  StarCraft 2 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.