Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1151) Akasztott válasza Runner_fxr (#1149) üzenetére


Akasztott
csendes tag

a gyakorlatit meg nem tudom ugye, de elnezegetve a jutub videokat, en sehol se lattam azt az irdatlan nagy nyomatekot indulasnal, padlogazzal, amit a 10+ kw ad.
viszont! edes keves a mostani rendszerem, azt az egyet tudom csak.
szoval kell a fejlesztes.

mivel ebbol elek, nekem ebbol kell kihozni a maximumot, nagymotorral nem tudnek mit kezdeni.

csak kiprobalt convoy m1 x8 / convoy s2+ xpl hi x8 / zanflare b3 6500k / kaidomain bl70s 6500k eladó.

(#1152) sanzi89


sanzi89
addikt

Ha hosszútávú, túrázós, elektromos rásegítésű bringát keresek, akkor mi az ajánlott?

Pár infó a felhasználásról. Több napos, felpakolós bringás túra 10-15 kg cuccal, itthon aszfalt és jó minőségű földúton. Egy sima 26-os montival letekerek egy nap 100 km-t különösebb probléma nélkül mondjuk egy hosszú hétvégén (3 nap) át tartó kiránduláson, általában a seggemet ülöm el és nem a combom fárad. Nekem igazából a max 25km/h sebesség is megfelel, igaz egy 20-22 km/h tudok tartani önerőből is. Pl egy Bosch Active Line rendszer ECO rásegítése mennyit "segít"? Érezhető vagy kell a nagyobb fokozat?

Találtam egy elég jó kalkulátort, amiben ha összekonfigolok egy Bosch Active Line motort egy 500-as aksival az ECO-ban elvileg 172 km, az nekem elég egy napra. Éjszaka a szálláson meg feltölteném a bringát. Ez reális elképzelés vagy hagyjam az egészet a francba?

Esetleg Budapesten tudtok olyan bringa kereskedést/kölcsönzőt, ahol több napra is ki lehetne bérelni ilyen elektromos bringát?

Köszi!

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#1153) Runner_fxr válasza sanzi89 (#1152) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A hatótávot nehéz kalkulálni, mert sok tényezős. A 172km szerintem nem reális, még eco-ban sem. Kerékpár kategóriát tekintve a cross trekkinget ajánlanám neked erre a felhasználásra. Az eco-ot úgy képzeld el, hogy egy kicsit könnyebb lesz tekerni, mint egy felső kategóriás XC gépet. A kettes Tour már komolyan tol, onnantól élvezhető igazán. Leginkább emelkedőkön fogod érezni a hasznát. Az ebikeshop-ban tudsz bérelni kerékpárt. Javaslom, hogy béreld ki egy hétvégére, az többet fog számítani, minthogy mi itt mit mondunk. Egyébként hatótávban úgy számolj, hogy leginkább a szintemelkedés merít, síkon a 100km körüli táv a reális 1db 500-as akkuval, hegyen meg az 50-70km. Bár nem nagy kunszt egy tartalék akkut magaddal vinni, azzal duplázod a hatótávot. Bosch akkuk viszonylag olcsón beszerezhetőek idehaza az apróról. 80-100k tétel.

(#1154) big-J válasza sanzi89 (#1152) üzenetére


big-J
őstag

Ne a legjobb esetbeli szamokat nezd. Rakomannyal, szellel es nem gerinc toro gumi nyomassal, ha nem akarod csutra meriteni az akksit akkor nyugodtan ket harmadold meg ezeket a szamokat.

A valosagban a mostani egy napi 100km-edet 25kmh-el megtartanad, csak elobb ernel oda es kevesbe faradnal el.
20-22kmh-el mar ~120km-t mennel.

Montin letekerni 100km-t motor nelkul amugy egy massziv mennyisegu energia, ~500kwh korul van onmagaban, igen nagy akksid kell legyen extraban hogy a sebesseget es a tavot is szamottevoen noveld.

[ Szerkesztve ]

(#1155) Runner_fxr válasza big-J (#1154) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Attól függ, hogy milyen terepen. Sík úton a 100km nem nagy kaland, montival se. A barátnbőm is megcsinálta 0 kerékpáros kondival. A nehézségek akkor jönnek ha nagyobb szintek vannak, illetve ha a jó minőségű útburkolat helyett nehezebb terepen haladunk. És igazából itt jön be a rásegítős rendszer értelme. Sík utakra tényleg csak annak szükséges, akinek egészségügyi gondja van, mondom ezt úgy, hogy amúgy nagyon kedvelem a pedelec bringákat és jelenleg az 6. darabot "fogyasztom".

[ Szerkesztve ]

(#1156) sanzi89 válasza sanzi89 (#1152) üzenetére


sanzi89
addikt

Köszönöm az információkat!
Azt esetleg tudjátok, hogy nagyságrendileg mennyi idő feltölteni egy 500-as aksit a gyári töltővel? Csak azért, hogyha ilyenről ötletelünk, hogy másik akku apróról, kérdés, hogy egy éjszaka fel tudnám-e tölteni mindkettőt. Mert ha nem, akkor számomra sajnos nem opció.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#1157) Runner_fxr válasza sanzi89 (#1156) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

4,5 óra a teljes töltés, de 2,5 óra alatt kb 80%-ig tölti.

(#1158) rushty válasza Runner_fxr (#1155) üzenetére


rushty
senior tag

5 már kuka vagy mi történt velük?

Revolut meghívó pü-ben

(#1159) Runner_fxr válasza rushty (#1158) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Dehogy kuka. Minden évben cseréltem egy másikra, mert szerettem volna minél többféle bringáról tapasztalatot szerezni. Meg nyilván benne van a szakmai ártalom is. :) Nem műszaki probléma miatt lettek cserélgetve.

(#1160) big-J válasza Runner_fxr (#1155) üzenetére


big-J
őstag

Akkor fittebbek vagytok nalam. En ~90km-es utat csinaltam, rasegitessel 680wh akksival, de mivel 35-40 korul mentem jol lemerultem utolso 20km-re. Viz, kaja semmi. Azt hittem ott rohadok meg es hogy aludnom kell egyet a kukoricasba hogy energiat gyujtsek. :DD

[ Szerkesztve ]

(#1161) sanzi89 válasza big-J (#1160) üzenetére


sanzi89
addikt

Azért egy 22-es beszélgetős, nézelődős, kirándulós tempó nagyon messze van attól a sebességtől amit írsz.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#1162) Koppogy válasza Runner_fxr (#1159) üzenetére


Koppogy
csendes újonc

Szia!

Azt szeretném kérdezni tőled, hogy az Ambringások középmotorjáról van-e valami tapasztalatod? Csak azért kérdezném mert írtad a cikkedben, hogy az utólag beépítettek sokkal gyengébben a gyári Boschnál, viszont azért ragaszkodnék a középmotorhoz, mert nyomatékszenzoros, így a lábam is kell használnom, hogy legyen rásegítés.

(#1163) Runner_fxr válasza Koppogy (#1162) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szia!
Az agymotorosnál is kell használnod a lábad, az is pedelec rendszer, de nyilván a nyomatékszenzoros egy fejlettebb rendszer. Ha aszfalt használatra kell, akkor tulajdonképpen jó az a középmotoros átalakító szett is. Ha terep bicajt alakítanál át, terepezős felhasználásra, na ott lehet gond az utólagos középmotor rögzítésével.
Esetleg érdemes a használt piacon is szétnézni, mert egész jó középmotoros, minőségi gépeket ki lehet fogni.

big-J: Inkább csak kiéhezett a szervezeted, víz és kaja nélkül hamar ki lehet purcanni, olyankor tényleg elmegy minden erőd.

[ Szerkesztve ]

(#1164) Koppogy válasza Runner_fxr (#1163) üzenetére


Koppogy
csendes újonc

Egy trekking KTMhez kellene. Főleg aszfalt, esetleg egy kis murva. Néztem, hogy az első lánctányér alsó részeig ér a motor alja. Apache motor. Megbízhatóak és strapabíróak ezek IS? Használtat nem akarok mert újmániás vagyok.

(#1165) Runner_fxr válasza Koppogy (#1164) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Személy szerint én nem használtam apache rendszert, tehát gyakorlati tapasztalatokat nem tudok mondani. AMbringa megbízható, nagy múltú kereskedő, kizártnak tartom, hogy szar terméket áruljanak.

(#1166) sanzi89 válasza sanzi89 (#1152) üzenetére


sanzi89
addikt

Még egy kérdés. Ha egy ilyen pl. Bosch rendszerű bringa 0-ra merül, akkor használható mint normális kerékpár? Gondolok itt egy részről arra, hogy nem tilt le semmi, illetve, hogy mennyivel nehezebb tekerni magát a bringát. A plusz holt súlyról, amit ilyenkor csak cipelek, most tekintsünk el, maga a rendszer generál-e plusz ellenállást?

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#1167) Runner_fxr válasza sanzi89 (#1166) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Természetesen használható lemerülve is. A pedelec alapvetően kerékpár, teljesen úgy működik minden mint egy bármilyen kerékpáron. Annyi a különbség, hogy te eldöntheted, hogy a pedálozáshoz akarsz e segítséget, ezt ugye több fokozatban állíthatod, hogy mennyire segítsen, de akár ki is kapcsolhatod. Én is szoktam úgy takarékoskodni ha 1db akkuval megyek egy hosszabb túrára, hogy síkon kikapcsolom a rendszert és csak simán tekerem. Ami az ellenállást illeti, a Bosch motornak van azért némi ellenállása, mivel a performance és a Cx belső áttételes, tehát némi ellenállással számolni kell. Ebből a szempontból a Brose vagy a shimano jobb, mert itt kb nincs ellenállás. A Bosch-nál az új generációs active már belső ellenállás nélküli, de az egy alap trekking motor. Elvileg 2020-tól az összes Bosch ilyen lesz. Nekem egyébként 3db Bosch-al szerelt MTB-om volt, el lehet tekerni síkon, leginkább a megindítása nehezebb mint egy hagyományos kerékpárnak, de ha már gurulsz akkor simán vállalható. Persze jelenleg a Shimano rendszer szerintem jobb választás mint a Bosch.

(#1168) Ferdzsoo


Ferdzsoo
addikt

Sziasztok!

Mi a véleményetek erről a kerékpárról?
Álltalános használatra kellene, ugyanúgy lenne használva városban betonon mint könnyű túristautas terepen.
Az Acera váltókar mennyira kompromisszumos?
Van eggyel komolyabb verziója is, más láncal, hátul kisebb áttétel, egyel nagyobb akuval és Deore váltókarral, de nemtudom megér e 500CHF különbséget, főleg nekem, nemhiszem hogy kihasználnám...
Ahogy nézem a magyar piacot, ezek itt árban eléggé barátságosak.
Köszönöm előre is!

[ Szerkesztve ]

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#1169) 4ron


4ron
senior tag

Sziasztok!

Faterom sík terepen, tavasztól késő őszig eddig motorral járt melóba, ez napi 16km. Szerbiában akarnak hozni egy új törvényt, hogy az 50cm³ alatti motorokat is kelljen évente műszakira vinni, plusz nem elég már hozzá az AM kategória jogsi sem.

A kérdésem: napi 16 kilométerhez milyen áron lehet venni bicajhoz segédmotort, akkut, miegymást? Néztem Alin a kiteket, nagyon nagy a szórás, én meg nem ismerem a témát, reálisan nem tudom mennyiből lehetne kihozni. Egyáltalán megéri? Vagy inkább egy Tornádó vagy milyen márkájú elektromos bicikli erre a célra jobb lenne?

⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!

(#1170) big-J válasza 4ron (#1169) üzenetére


big-J
őstag

Kb annyi a tornado mint egy (nagyon) kezdo dorzsmotoros kit, vagy egy hasznalt pedelec. De a tornado legtobb helyen ugyanugy nem legalis(hiaba ritkan szarakodnak erte), szoval nem sokkal lenne elorebb ha jogi megfontolasbol valtana arra a motorrol.

Ha nincs egy kimondottan ertelmes bicaja kezdesnek, egy hasznalt pedelec-be gondolkodnek.

(#1171) 4ron válasza big-J (#1170) üzenetére


4ron
senior tag

Sajnos bicaj az nincs normális otthon, csak ilyen boltba járós akármi. Szerbiában nincs szabályozva az elektromos kerékpár, teljesen jó alternatíva lehet. Még nem tudom, lesz-e valami a törvénymódosításból, ha igen, biztosan fontolóra veszi majd a váltást. Jelenleg egy 76-os Tomos APN 4-el jár dolgozni, a világért se cserélné le :)

⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!

(#1172) big-J válasza 4ron (#1171) üzenetére


big-J
őstag

Na ha ennyire ragaszkodik hozza, egy kis kezugyesseggel magara a Tomos-ra is felmenne egy kit. :D

[ Szerkesztve ]

(#1173) perge666


perge666
veterán

Sziasztok.
Remélem jó helyre írok.

Szert tettem egy Polymobilra,írásom végén illesztek be fotót.

Az lenne a problémám hogy kaptam hozzá 2 db 12V akkut,de púposak és biztos nem jók,de akku tartó sincs hozzá így kipróbálni sem tudom.
Tudnátok ajánlani nekem valami oldalt ahol tudnék hozzá akkut és akku tartót is rendelni?
24 Volt van ráírva,gondolom 2X12V akku kell.

Sima bicikliként használva amúgy hibátlanul működik,jó vele menni,nem nyekereg,nem kattog....

Töltője meg van.

Előre is köszönöm a segítséget. :R

[ Szerkesztve ]

(#1174) big-J válasza perge666 (#1173) üzenetére


big-J
őstag

Kezdesnek meg jo lenne kep az akksirol es a toltorol.

Hacsak siman 12v motorbicikli akksik, egyszeru a dolgod.

(#1175) perge666 válasza big-J (#1174) üzenetére


perge666
veterán

Tessék :

Ahogy nézem sima 12V akkuk,de majd te megmondod.

(#1176) perge666 válasza perge666 (#1175) üzenetére


perge666
veterán

A kerón amúgy nem sima +- bekötés van hanem valami speciális csatlakozó.
Lehet megoldható lenne 2db új 12V akkuval egy kis csatlakozó átalakítással a dolog?
Minél egyszerűbb megoldás érdekelne,nem eladásra lesz hanem saját célra.

(#1177) big-J válasza perge666 (#1176) üzenetére


big-J
őstag

Igen, egy par poszttal feljebb linkeltek ilyen kis akkukat. Igen, elvileg ennyivel megoldhato.

Parhuzamosan kell kotni tolteni es hasznalni is:

(#1178) perge666 válasza big-J (#1177) üzenetére


perge666
veterán

Gondolom az lényegtelen hogy nekem 2X12 voltos akkuim vannak,a párhuzamos kötés a fontos ugye?
Ezt sejtettem is,de a keróra hogy kössem rá,nem 2 vezeték lóg ki,vagy csavarozzam szét?

(#1179) StLui válasza perge666 (#1178) üzenetére


StLui
veterán

Ha 12 voltos a motor akkor 12 volt kell neki, és ha 12 voltosak az aksik akkor egy is lehet, csak rövidebb távra lesz elég, ha párhozamosn kötöd, akor megnöveled a hatótávot. De szerintem a képen sorba vannak kötve, és így lesz a két 6 voltos aksiból 12 volt kimenő.

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#1180) perge666 válasza StLui (#1179) üzenetére


perge666
veterán

De nekem 24 voltos a kerékpár,rá van írva!!
2X12 voltos akkum van,ezeket írtam is már,de amit nem tudok arra még mindig nem kaptam választ. ( hogy kössem rá a 2 akkut a bicajra,mert akkutartó és csatlakozó hiányban szenvedek )
Fentebb van fotó a kerórol,csatlakozásról,és az akksikról is,nem akarom még 10X leírni.

(#1181) sanzi89 válasza perge666 (#1180) üzenetére


sanzi89
addikt

Ha ilyen alapvető elektronikai ismereteid sincsenek, hogy mi a párhuzamos és soros kötés, akkor vidd el egy elektronikai kisgép szerelőhöz, ő össze tudja neked barkácsolni.
Vagy egy elektromos kerékpár boltba keress olyan akkumulátor tartót és csatlakozót ami hiányzik neked igazából, szerintem ez volna az értelmes megoldás.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#1182) StLui válasza perge666 (#1180) üzenetére


StLui
veterán

Ezek szerint neked sorba kötés szükséges, de ezt kiolvashattad volna leírásomból :F én csak azért írtam egyáltalán, mert a képen sorba van kötve a két aksi, amúgy meg párhuzamosról beszéltetek. De akkor a kép jó és sorba kel neked kötni

[ Szerkesztve ]

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#1183) perge666 válasza sanzi89 (#1181) üzenetére


perge666
veterán

és StLui : :R

(#1184) bulikavagyok


bulikavagyok
nagyúr

Sziasztok,
Nagyon megörültem ennek a cikknek, hatalmas köszönet Runner_fx! :R
40 vagyok, gyerekkorom óta biciklizek, de most kimaradt kb másfél év, nagyrészt egészségügyi okok matt (csípő- és derékfájás). Pár hete kezdtem újra edzeni, speciális edzés végzek (a problémás részeket megerősítendő), és az edzőm javasolta, hogy üljek vissza a bringára mert jót fog tenni nekem. Jelenleg egy alu 26-os Merida Ninety-Six-et használok, de pár napja elkezdtem új bicajt keresni. Az eredeti gondolatom az volt, h nem váltok olyan nagyot, veszek egy 29-es karbon fully XC bringát (csak azért karbon, h a jelenlegi 11,8-as súlyt ne lépje túl), de hamar eljutottam az E-MTB-kig. Pár napja még teljesen elzárkóztam volna, h ilyen bringát vegyek, de most már egyre valószínűbb, h ez lesz a vége. :B Amennyit tudtam utánaolvastam (itt 300 hozzászólásnál járok), és már nagyjából kikristályosodott, h mire lenne szükségem.
Heti 4-5 alkalommal bringázok, napi átlag 20-25 km, heti egy-két hosszabb túra. Kb 80% aszfalt (minimális szintkülönbséggel), 15% Bükk aszfalt, és 5% egyéb.
Imádok mászni és talán emiatt a legnagyobb félelmem (és tévhitem) az volt, h jelentősen romlani fog a kondim. De szerencsére már tudom, h ezzel nem lesz gond. Egy ilyen bringával csak a hatótávom fog nőni, és eljuthatok olyan helyekre, ahová egyébként már nem mentem volna. Őszintén szólva ez eléggé izgalmasan hangzik! :P
194 cm magas vagyok, így elég nehéz bringát találni magamnak - főleg Magyarországon. Ezt találtam Németországban, nekem eléggé best-buy-nak tűnik. Illetve itt egy másik - ez kicsit rosszabb vétel szerintem. Szerintetek?
Plusz szívesen fogadnám az ötleteket, h hol érdemes még keresgélni?! Köszi előre is! :R
Ja, szóba jöhet fiatal használt bringa is!

[ Szerkesztve ]

(#1185) Runner_fxr válasza bulikavagyok (#1184) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szia!
Köszi a dicséretet, igyekeztem összehozni valami könnyen érthetőt, pár év pedelec tapasztalat alapján. :)

Ár értékben mindkét bringa jó, amiket linkeltél, viszont e kettő közül mindenképpen a Ghost a jobb vétel. Egyrészt a Shimano E8000 sokkal modernebb és jobb rendszer mint a jelenlegi elavult és nehéz Bosch CX.
Másrészt a Cube nagyon rövid vázakat gyárt. Viszonyítás képen az én Merida E-One Sixty bringám, M-es 17"-es méretben hosszabb mint az a Cube 21"-es méretben!
[kép]
[kép]
A modern MTB vázaknál az egyik legfontosabb méret a Reach, ez az úgynevezett elérés, ez mutatja meg leginkább a kerékpárváz méretét, a hosszát. A hajtókar középtengelyétől a fejcső közepéig mért távolság. Én 178cm magas vagyok és az M-es Meridámon 440mm a Reach. A Cube Stereo Hybrid-en 21"-es méretben 436mm. Az még nekem is kicsit rövid lenne, legalább is épp határeset. Te úgy fogsz ülni azon a Cube-on a 194 centiddel mint a majom a köszörűkövön, bocs a kifejezésért. :) Neked legalább egy 470-490mm Reach kéne ahhoz, hogy kényelmes legyen a bringa és ne érezd rövidnek.
Az a Ghost Hybrid Kato XL-es méretben 490mm-es Reach-el rendelkezik, azon kényelmesen ülnél.
Ráadásul az E8000-es pedelec rendszer sokkal természetesebben működik mint a Bosch CX. Sokkal inkább bringa mint a Bosch rendszerű és a rövidebb láncvilla miatt a bringa is jobban irányítható. Én már nem vennék Bosch CX-el szerelt bringát újonnan. 2014 óta a piacon van, eljárt felette az idő, most nyáron jelentik be az új 2020-as Bosch csúcs MTB motort, inkább megvárnám azt, vagy vennék egy Shimano E8000-et. Ezenkívül még a Brose gyárt modern rendszert, ezek vannak a Specialized bringákban, de nekem jelenleg a Shimano E8000 a legszimpatikusabb.
Meridán nem gondolkoztál?
Esetleg ez? [link]

[ Szerkesztve ]

(#1186) bulikavagyok válasza Runner_fxr (#1185) üzenetére


bulikavagyok
nagyúr

Köszi a gyors választ! :R Gyönyörű a bringád!
Már annyira elvittem magam, h majdnem megrendeltem a Cube-ot. :B Mondjuk még eben a pillanatban is elég erősen gondolkodom rajta. Félek, h elfogy - nem hiszem, h túl sok maradt nekik raktáron. Egyébként most néztem, a Ghost-ot nem szállítják ki Magyarországra - szóval erről ennyit.
Néztem ma a Meridákat (egy helyi boltban személyesen), ez volt az első dolgom. De két problémám is van vele, egyrészt csak ebből van a méretemben, másrészt nekik nincs 29-es bringájuk. Ezen mondjuk lehet segíteni, legalábbis a boltban azt mondták, h upgradelik nekem 29-re - állítólag simán megoldható. Illetve szerintem ennek jóval szerényebb a felszereltsége mint a Cube-nak (plusz ez "csak" E7000). Szóval ez is ellene szól.

A méretről: megnéztem a mostani bicajom geometriáját, és a fejcső közepétől a nyeregvázcsőig több mint 1 centivel nagyobb a Cube (605 vs. 617). Szóval ez alapján nem lenne rossz. :F

A motorról: ez megint egy új szempont. Nem könnyíted meg a dolgomat! :D

[ Szerkesztve ]

(#1187) Runner_fxr válasza bulikavagyok (#1186) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A Merida E-One Twenty és E-One Sixty 27,5"+ kerékmérettel rendelkezik, ami átmérőre pont ugyan az mint egy normál 2,35-ös 29", tehát 100%-ban kompatibilis a 27,5"+ a 29"-el. Nekem volt 3db Bosch rendszerű mtb kerékpárom, és annyit elmondhatok, hogy a Shimano E8000 sokkal jobb, de szerintem a 7000-es is jobb. A Bosch egy kicsit parasztosabb, kicsit agresszívebb a motor jelenléte, ereje. De minden szempontból jobb, modernebb a Shimano rendszere. Persze túrázgatáshoz oké a Bosch is, de mindenképp egy korszerűtlenebb rendszer. Ráadásul a recsegés és beázás is jellemzőbb a Bosch-ra. A Bosch motorfelfogatása nem a legjobb megoldás, én sokat szívtam vele. Nem egy jó konstrukció. A Shimano motorok sokkal stabilabban rögzülnek meg ugye jóval könnyebbek Bosch 4kg, Shimano 2,8kg. nagyon nem mindegy. A szoftverfrissítés Shimano-nál akár otthonról is működik, mobilról, míg a Bosch csak szervizben.

Ghost bicajt kapsz Magyarországon is, azt hiszem a pavé bike-ban.

Kerékméretekről még annyit, hogy szerintem a 27,5+ egy ideálisabb kerékméret az elektromos mtb-hoz mint a 29", persze ez leginkább a terepezést figyelembe véve, aszfaltra nyilván jobb a keskenyebb külső.

A Reach az a méret amikor állsz a pedálon, montinál ez viszonylag gyakori ha terepezel. A Cube nagyon rövid, lehet megszoktad a régi, szintén rövid bringád, de azért ülj rá egy modern geo-ra, ma már a hosszabb vázak mennek inkább, sokkal jobbak. Az én meridám 608mm hosszú a virtuális felső csőhosszon mérve és 440 a Reach, éppen jó a 178centimhez, neked ugyan ez 194-hez egy törpe kerékpár. :)

Menj ki az ebikeshop-ba, Törökbálinton vannak, 200db elektromos bringájuk van készleten, és most lesz a pedelec parádé illetve április végén a kamaraerdei kerékpáros tesztnap, mindkét rendezvény ingyenes és több száz csúcs bringát próbálhatsz. Ezt talán érdemes megvárni, mielőtt veszel valamit.

[ Szerkesztve ]

(#1188) bulikavagyok válasza Runner_fxr (#1187) üzenetére


bulikavagyok
nagyúr

Köszi még egyszer a segítséget, és a tippeket! :R Mindenképpen megfontolom a tanácsaidat.
A törökbálinti boltot már megtaláltam a neten, de sajnos pár napon belül biztos, h nem tudok kimenni hozzájuk, mert miskolci vagyok. Ezen a hétvégén teljesen kizárt.

[ Szerkesztve ]

(#1189) bulikavagyok


bulikavagyok
nagyúr

Cube rendelés pipa. :) Kipróbáltam egy hasonló 2018-as Cube-ot ugyanebben a méretben, és hibátlan volt. Felhívtam még pár ismerősömet, egy Focus-t tudtam volna még venni, de sokkal drágábban és szerényebb felszereltséggel. Plusz Shimano motorral, viszont jóval kisebb akkuval (378 Wh). Így maradt a Cube. Ha nem jön be, legfeljebb továbbadom kis bukóval. Amúgy kaptam még ígéretet más bringákra is, úgyhogy később lehet, h mindenképpen cserélni fogom.

(#1190) StLui válasza bulikavagyok (#1189) üzenetére


StLui
veterán

kis bukó meglepne, persze kinek mi, de ez nyáron így kitolva az üzletből és nem használva, mindjárt mínusz minimum 20 de inkább 30-40%
Én belefeccöltem volna az időt a tesztlehetőségekbe az tuti

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#1191) bulikavagyok válasza StLui (#1190) üzenetére


bulikavagyok
nagyúr

100-150k. De eleve 30%-kal listaár alatt vettem. :B Miskolcon nincs lehetőségem tesztelgetni. Meg időm sem. Meglátom, hátha jó lesz. :)

[ Szerkesztve ]

(#1192) Runner_fxr válasza bulikavagyok (#1189) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Hát ezen nem tököltél sokat! :D

Én inkább a Focus-t vettem volna és hozzá a vázra szerelhető plusz akkut, de ízlések és pofonok. :)

[ Szerkesztve ]

(#1193) bulikavagyok válasza Runner_fxr (#1192) üzenetére


bulikavagyok
nagyúr

Nem vagyok az a tökölős típus. :B Így is elment három napom nézelődéssel és a különböző bringák, motorok, rendszerek, stb tanulmányozásával. Egyébként úgy tekintek erre a bicajra mint az első e-bikeomra. Remélem bejön majd, és akkor átgondolom, hogy hogy lehet feljebb lépni. Most eléggé lelkes vagyok.

Focus: az az igazság, h külsőleg sem tetszett annyira, plusz drágább is lett volna - szóval több dolog szólt ellene mint mellette.

(#1194) Runner_fxr válasza bulikavagyok (#1193) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nyilván mindenkinek a saját igényeihez kell igazítani a vásárlását. :) Mivel említetted, hogy alapvetően aszfaltozol, inkább túrázósabb lesz a felhasználás, valószínűleg nagyon jól elleszel azzal a Bosch CX-el. Ha Cube mérete neked megfelel, nem érzed majd rövidnek, akkor azzal sem lesz gond, mert amúgy jó minőségű bringa. Nyilván én más szempontok mentén gondolkodom, mert nekem egy kompromisszum mentes monti kellett, a durva erdei csapatásokra, ugratásokra, meredek, kanyargós terepen. Nekem sokkal jobb erre egy Merida Enduro, rövid láncvillával, hosszú vázzal és Shimano E8000-es rendszerrel, mint mondjuk egy túrázósabb kialakítású Bosch rendszerű mtb. Szerintem a Focus technológiailag fejlettebb mint a Cube, de amúgy annyira nekem sem tetszik, nem véletlenül vettem inkább Meridát. Ettől még te simán lehetsz elégedett a szerzeményeddel. :)
Sok kellemes élményt kívánok hozzá!

[ Szerkesztve ]

(#1195) bulikavagyok válasza Runner_fxr (#1194) üzenetére


bulikavagyok
nagyúr

Köszi, sanszos, h meglesz! :R
Egyébként 100%, h lesz még Meridám, mivel az az egyik kedvenc márkám. Most is hozzájuk mentem először, csak sajnos nem volt nekem való bringájuk.
A Cube-ról: nekem ez lesz az első. "Pár" teszt/ajánló elolvasása után meglepődve tapasztaltam, h nem nagyon jegyzik a "legnagyobb márkák" közt. Talán még annyira sem mint a Meridát (szerintem az is egy alulbecsült márka). Érdekes, mert amúgy ár-értékben elég jó bringáik vannak. A teszteken sem véreznek el. Kíváncsi vagyok rá.

[ Szerkesztve ]

(#1196) Atos23


Atos23
senior tag

Sziasztok,

Volt már korábban nálam több hétig egy Haibike Eq Xduro Fs Rx tesztre, most szeretnék egy saját pedelecet venni.

Két jelölt van most kinézve:
- Ghost Andasol 4, Bosch Active Line motorral (2018)
- Habike Xduro Speedhub, Bosch fejlesztések elejéről származó, feje tetejére fordított motorral (2013).

Mindkettő használtan, 3.000 km alatti futásteljesítménnyel eladó.

Tudom, két külön kategóriát nézek, de ha van tapasztalatotok, tudnátok pár kérdésemre válaszolni?
- Egyik oldalon nekem a Bosch Active Line motor leírásából az jön le, hogy ki van könnyítve, terepre semennyire sem ajánlott, ellenben van benne szabadonfutó. Azt is írják, hogy csak 40Nm-es, az átlagos 50Nm helyett.
Azaz szerintetek ha mondjuk hetente kétszer-háromszor felmennék vele nyáron a Normafára, vagy a Hármashatár-hegyre aszfaltúton, az ki is nyírná a motort rövid időn belül?
- A régebbi, 2013 körüli Bosch motoroknak elég nagy ellenállását tapasztaltam meg az általam használt Haibike-on, miután kifogyott az akksi. Ez egy nagy hátrány, de legalább edzene is engem. :D Mennyire tartósak ezek a régi motorok?
- Lehet a kilométer állásukat hamisítani ezeknek a gépeknek?

Köszi! :R

[ Szerkesztve ]

(#1197) dugo_ válasza Atos23 (#1196) üzenetére


dugo_
veterán

A Classic Line motorokat egy hatalmas visszahívás érintette 2015-ben, mivel sorra halt le bennük a racsniszerkezet és vált a tengely szabadonfutóvá.
Én biztosan elvetném, régi is, szar is, 2019-ben indokolatlan vele foglalkozni.

Nem gondolnám, hogy kinyírnád az Active Line-t a leírt felhasználással, ugyanakkor nem is lesz elég a teljesítménye a sportos hegymászáshoz, még ha aszfalton is történik a dolog.

(#1198) Atos23 válasza dugo_ (#1197) üzenetére


Atos23
senior tag

Köszi! :R

(#1199) Runner_fxr válasza Atos23 (#1196) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A classic motort felejtsd el, az egy szar konstrukció. Viszont az új active line az egyik legfejlettebb Bosch motor, abszolút ellenállás mentes a hajtása ha lekapcsolod a rásegítést. Egy trekkinghez elegendő a teljesítménye, és kevesebbet is fogyaszt mint az erősebb motorok. Viszont ami a képen szerepel, Ghost Andasol, még nem a legújabb Active line-nak tűnik.

Egyébként most nyáron mutatják be a legújabb 2020-as Bosch motort. A legerősebb Bosch performance és performance cx lesz leváltva, és az új active line alapjaira fog épülni. Én lehet megvárnám azt.

[ Szerkesztve ]

(#1200) Atos23 válasza Runner_fxr (#1199) üzenetére


Atos23
senior tag

Köszönöm Neked is! :R

Az az igazság, hogy használt bringát vennék, kb. 350.000 Ft-ot szánok rá maximum.
Így nem várom meg a következő fejlesztéseket.
Most viszont úgy vagyok vele, hogy ha megveszek egy ilyen 300k körüli bringát, használom két évig, akkor még ki tudok venni belőle valami szabad szemmel láthat összeget a végén.

Nem gond, ha nem szabadonfutós a Ghost motorja, és az sem, ha csak 40Nm-es. Legalább nem lustulok el annyira, mint lehetne :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.