Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7001) gbors válasza Ijk (#6999) üzenetére


gbors
nagyúr

Nagy meglepetést nem kell, hogy okozzon a dolog - egy autó esetében (az átlagosnál jobbnak számító 2 utassal) 1.3-1.5 tonnát felgyorsítasz v sebességre (1/2*m*v2 mozgási energiára), aztán fékezéskor ezt az energiát hővé alakítod. Elektromos autó esetében a tömeg 0.4-0.5 tonával több (akku), ellenben a fékezéskor csak 70-75% alakul hővé - igazából alig kevesebb, mint a benzines esetében. Ezzel szemben egy elektromos kerékpár esetében a mozgási energia kb. 1/10-e az autónak azonos sebesség mellett (az össztömeggel egyenesen arányos) - ha viszont 25-re van limitálva a bicikli, az autó meg amikor tud, felmegy 50-60-ig, akkor ott beugrik egy 4-5-ös szorzó (a v2 miatt). Szóval két utasra nézve a 2 kerékpár energiafogyasztása az egy autónak elméletben 4-5%-a - de a gyakorlatban még az is lehet, hogy kevesebb, mert a 25-tel menő bicikli valószínűleg kevesebb gyorsítás / fékezés ciklust csinál, mint az 50-nel menő autó. Szóval ja, durva a különbség.

szerk. a légellenállás legyőzésére fordított energiát még bele sem számoltam, az szintén a sebesség négyzetével arányos :DDD

[ Szerkesztve ]

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#7002) Ijk válasza gbors (#7001) üzenetére


Ijk
nagyúr

Illetve állsz a dugóban, a 2 tonnát 5-10m mozdításokkal-fékezéssel viszed előre több száz métert, kerékpárral még nem araszoltam sokszor dugóban. De dugó sem kell, városi csúcsforgalomban állandóan fékezés-gyorsítás.
E-bike fogyaszt városban 0,8kWh-t 100km-en, elektromos autó kb 15-20x ennyit (benzinben meg 80-100x).

[ Szerkesztve ]

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#7003) .: JuSzT :. válasza Vesa (#6995) üzenetére


.: JuSzT :.
addikt

Hol érdemes ennyiért ezt megtalálni? :R

(#7004) AiRLAC


AiRLAC
addikt



Ezt ma fogták itt Berlinben a rendőrök, emberünk tekerés nélkül haladt kb 45el, bemindenezve, jogsi és biztosítás nélkül. :DD

[ Szerkesztve ]

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

(#7005) DigitXT válasza AiRLAC (#7004) üzenetére


DigitXT
félisten

Mivel lánc sincs rajta, ezt ugyan hiába tekerte volna.:))
Szerk: bocs, van rajta lánc. Az tartja az akkut. Gyönyörű...:D

[ Szerkesztve ]

(#7006) Vesa válasza Ijk (#6999) üzenetére


Vesa
veterán

"ill. parkolóhely vadászat városon belül."

Az egyetlen apró bibi, hogy gyakorlatilag nem lehet biztosítást kötni bringára, pedig némelyik már egy autó árával vetekszik. Illetve lehet, csak nagyon drágán és max. 1M HUF értékhatárig. Ebből pedig következik, hogy elég necces ott hagyni a "kiváló közbiztonságáról híres" magyar városokban, miközben a statisztikák szerint 10k bringát lopnak el évente itt Hitványisztánban. Persze ott a Bikesafe és GPS nyomkövetők, de na, magam részéről nem merem ott hagyni sehol ahol nem látok rá folyamatosan, pedig 50k-ért vettem hozzá zárat, ami mozdításra is riasz. Nyilván az is kijátszható.

Szóval egy szerencsésebb sorsú országban akár még nyugodtan is lehetne bringával járni, de itt ezzel is csak a stressz van.

A tudomány a valóság költészete!

(#7007) gbors válasza Vesa (#7006) üzenetére


gbors
nagyúr

Ennél azért már jobb a helyzet biztosítás fronton, vannak biztosítások, amik 2.5-3M HUF vételárig köthetők. 1.5-1.8M-s értékű bringára évi 60e lett volna.
(én mondjuk nem tudtam kötni, mert csak biciklire kötnek, SMKP-re nem, de ez egyéni probléma :DDD )

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#7008) Vesa válasza Ijk (#7002) üzenetére


Vesa
veterán

Az a baj, hogy ez nem összevethető. Volt már róla szó korábban is, sajnos a bringa pl. családos emberként nem opció. Nem csak arról van szó, hogy bemegyek dolgozni, majd vissza. Hanem hazafelé be kell menni a gyerekért, be kell vásárolni, el kell hozni ezt-azt valahonnan, vinni kell a gyereket úszásra a cuccaival együtt, és lehetne sorolni. Nagyon beszűkül a kör, akiknek a bringa megoldás. Agglomerációból bejárva pedig gyakorlatilag szintén életképtelen. Városon belül, ha tényleg nincs más funkciója mint bevinni 1 embert A-ból B-be viszonylag rövidebb távokon, csak akkor jöhet szóba.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#7009) Ijk válasza Vesa (#7006) üzenetére


Ijk
nagyúr

Lopások nagy része lezáratlan kerékpár, vagy olcsó kínai záras. Azért nem jellemző hogy akkus flexszel szaladgál valaki, de több órára én sem merném egy helyen hagyni.30-50k között u-lakat és inkább választ másikat.

Pont a kerékpár jó családba is, lehet gyerekülést tenni rá, alá két oldalt felakasztom a táskákat.

[ Szerkesztve ]

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#7010) Vesa válasza Ijk (#7009) üzenetére


Vesa
veterán

2-3 gyerekkel, esőben, hidegben? :D Nem beszélve a potenciálisan életveszélyes kockázatról, amit pl. közúton jelentene a gyerekre nézve. Inkább járok autóval relatíve nagyobb biztonságban/kényelemben, és szennyezem a környezetet, de ezt fel is vállalom! (bár ez sem igaz, mert EV-vel járok, tehát ésszerű keretek között azért próbálok tenni a környezetért is).

Valójában azért is tartottam marhaságnak az ebike vs. EV összevetést, mert ilyen alapon az e.roller még kevesebbet szennyez, a görkori meg még annyit se, csakhát ezeknek az eszközöknek a funkciója és képessége semmiben sem vethető össze azon kívül, hogy mindegyik kicsit gyorsabban mozgat el egyetlen embert A-ból B-be. Szerintem almát körtével eset.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#7011) Ijk válasza Vesa (#7010) üzenetére


Ijk
nagyúr

Meg lehet oldani, egy gyerekkel ha normális az idő akkor még jobb is a kerékpár pl. parkolás miatt. Ha olyan a környék egy 4-5 éves gyerek már mehet előtted, vagy felteszel egy vontatós kocsit. Minket kerékpárral vittek oviba, egyedül a téli fagyoskodás buszmegállóban ami kellemetlen emlékként maradt, biciklizés abszolút nem. 5 évesen már saját csepel tacskóbiciklivel mentem anyám előtt, ő vitte húgomat.
Persze ha csupa forgalmas út és 5+ km akkor csak nyűg a kerékpár, de ha nincs messze akkor jobb lehet autónál. Majd nálunk is kiderül, egyrészt jobban szeretem mint az autót, meg a gyereket sem akarom ilyen mindenhova kocsival viszünk felfogásban nevelni.

[ Szerkesztve ]

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#7012) gbors válasza Vesa (#7010) üzenetére


gbors
nagyúr

Az összehasonlításokból nem az esik ki, hogy mindenki azonnal váltsa le az autót ebike-ra minden célra - viszont kiindulva abból, hogy mennyi "egyszemélyes" autó közlekedik az utakon, bőven van tér bizonyos utakat bringára cserélni mondjuk április és október között, amikor nem esik.
Nyilván olyan járművet érdemes propagálni, amivel az emberek is szívesen mennek - egy sima bringa sokkal környezetkímélőbb még egy ebike-nál is, de arra egész biztosan nem veszel rá néptömegeket. Az ebike, úgy tűnik, jó kompromisszum, mert annyi erőfeszítést igényel, amennyit még jelentős számú ember bevállal, ugyanakkor nagy forgalom esetén akár még gyorsabb is, mint az autó.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#7013) Vesa válasza Ijk (#7011) üzenetére


Vesa
veterán

Élethelyzet függő. Nekem 4 gyerekem van, ebből 3 még kiskorú. Agglomerációból bringa lehetetlen, nem is engedném őket el, mert rengeteg a gázolásos baleset. A másik probléma, hogy hegyen lakom, innen ugyan lemehetnének bringával, de nincs megoldva a tárolás, sehol nem lehet letenni biztonsággal. Vinni meg nem fogják a HÉV-en, aztán a buszon ami tömve van tehát fel se fér rá, ahhoz pedig nagyon messze a cél, hogy a háztól a suliig eltekerjen. Egyébként a suliban sincs hova tenni, ráadásul utána úszásra, angolra mennek, a harmadik evezni jár, rengeteg a cucc, sporttáska stb. Szóval bőven elég nekik azt cipelni. Bp.-en vagy más városon belül, rövidebb távra ha semmi más nincs mint az, hogy fizikailag el kell menni A-ból B-be, ez még talán működne, de szerintem az emberek nagyrészének már nem csak ennyi a feladat, amit le kell küzdeni.
Számtalanszor kell bemennem értük pl. úszás után, mert a tömegközlekedés onnan rossz, bringval nagyon messze van, ráadásul 2 óra úszás meg egész napos suli után nem fogom elvárni, hogy tekerjen még le 1 órát hazáig, többségében sötétben. Nem teszem ki kockázatnak, hogy elcsapja valami b*rom az úton a sötétben. Ez nem azon múlik, hogy autóra nevelem vagy sem, hétvégén ugyanúgy megyünk túrázni együtt, brigával. De a napi rutni kiváltására gyerekekkel a bringa egyszerűen nem alternatíva az autóval szemben.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#7014) Vesa válasza gbors (#7012) üzenetére


Vesa
veterán

De a reggel még egyszemélyes autó, estére a munkából hazafelé már adott esetben tele van a családdal, mert összeszeded őket innen-onnan, vagy ugye a legtöbb ember munka után megy bevásárolni ami szintén rengeteg csomag tud lenni (nyilván nem az apró tételekről beszélek, de nálunk pl. ilyen sincs, mert sokan vagyunk, ennyi emberre nem lehet olyan mennyiséget bevásárolni, amit egy bringával el lehetne hozni). Szóval ez sem ilyen fekete-fehér. Azt eddig sem vontam kétségbe, hogy egyetlen magányos embernek, aki pár km-en belül egyedül jár munkába, a bringa kiváló alternatíva. Nekik természetesen az. Családdal viszont nem az.

A tudomány a valóság költészete!

(#7015) StLui


StLui
veterán

[link] perdöntö bizonyíték :)

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#7016) Ijk válasza Vesa (#7013) üzenetére


Ijk
nagyúr

Neked nyilván nem opció így, én bent vagyok városban, többet jártam bringával suliba, melóba mint kocsival. Még azt sem mondom hogy télen jobb volt az autó, befagy az ember segge, mire felmelegszik pont beérsz. Ilyen 5km távokról van szó amit a totalcaros cikk is említ.
Kerékpár tárolás is sokszor probléma ha nincs suliban, melóhelyen tároló, szerencsére nekem mindig volt. Pár millió lenne egy-egy bekamerázott városi tároló, nincs ilyenre pénz, ahogy normális városi kerékpárutakat sem nagyon sikerül építeni. De egyébként autóval is probléma, lakótelepeken lassan verekednek az üres közterületért, városban kb. esélytelen napközben parkolni.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#7017) gbors válasza Vesa (#7014) üzenetére


gbors
nagyúr

Nem kell, hogy fekete-fehér legyen, ez nem kényszer (legalábbis nem kéne annak lenni). Sztem annyi kell, hogy mielőtt az ember elindul, átgondolja, hogy adott utat lehet-e helyettesíteni bringával. Ha nem, akkor így jártunk, ha igen, akkor még mindig kérdés, hogy van-e kedve / energiája hozzá :DDD
Én most már ritkán vagyok családi taxi (nagyok a gyerekek), viszont pl. bevásárlásból 1 vagy 2 nagy van egy héten, a többi csak kenyér-zöldség-felvágott, az elfér a biciklin is. Stb.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#7018) Vesa válasza Ijk (#7016) üzenetére


Vesa
veterán

+gbors

Így van, ezért mondtam, hogy nagyon helyzetfüggő. :) Sajnos a tárolás -lopás- problémája még így is adott, ebike esetén a durva értéke miatt méginkább, akkor is, ha csak egyetlen emberként, kis távra van használatban. Annak én is örülnék, ha csökkenthető lenne a tényleg feleslegesen autózók száma. Bár, mivel EV-vel járok, én ebben látom a jövőt. Nem hangos, nem büdös, nincs káros kibocsátás, mégisem kell benne nyáron megsülni, télen megfagyni. Megjegyzem, ez is probléma. Sajnos már nyáron a 38C fokban sem opció a bringa, még fiatalok is szenvednek, hát még az idősebbek. Persze most a pedelecről beszélek, nálam az már nem bringa, amit tekerni sem kell. Azt már egy kvázi elektromos robogónak tartom.

A tudomány a valóság költészete!

(#7019) pècsimunkás válasza Vesa (#7018) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Na igen...
A lopás...
Attól èn is tartok, bár mèg biciklim sincs :DDD

Azèrt az ember vesz egy 2-6 ezer euró közötti bringát, aggódik is, nehogy ellopják.

Mondjuk, èn a sima bringám miatt is aggódtam, mikor mèg volt :)

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#7020) AiRLAC válasza pècsimunkás (#7019) üzenetére


AiRLAC
addikt

Én vettem bele egy Powunity Biketrax GPS-t meg egy Trelock 8mm-es láncot is kapott (váz/hátsókerék zár van rajta gyárilag és ez egy ilyen hurok kiegészítő amibe a lánc belecsatlakoztatható). De még így sem hagynám ott bárhol, éjszakára meg semmiképpen.

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

(#7021) pècsimunkás


pècsimunkás
addikt

Ha itt vennèk biciklit: [link] , akkor azt lehetne gariztatni- ha muszáj, a helyi Cube boltban?
Mondjuk mint pl az autókat.
Vagy csak bolti garancia van?
Mert itt jó áron van a bicikli.

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#7022) Vesa válasza pècsimunkás (#7021) üzenetére


Vesa
veterán

Meg kell kérdezni a hazai forgalmazót, de esélyesen nem fogják bevenni gariba ha Németországban vetted.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#7023) Friczy válasza Vesa (#7010) üzenetére


Friczy
senior tag

ilyen alapon az e.roller még kevesebbet szennyez

Ezt mire alapozod? Egy e-roller tömege meglehetősen közel van egy e-bike-hoz, a rider nyilván ugyanannyi, cserébe az 100%-os rásegítéssel dolgozik minden esetben, véleményem szerint ez mindenképpen nagyobb fogyasztást jelent. A szennyezés meg a fogyasztással arányol.

(#7024) pècsimunkás válasza Vesa (#7022) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Jahhh...
Nem erről van szó.
Ez volt az első linkem, ami tetszik bicikli: [link] Ez itt van helyben.
Ez, meg egy boltból, ami kb csak 5 csillagot kap: [link]

Szóval mindkettő Németországban van, csak annyi, lenne a kèrdès, hogy van- e normális gari, szervíz, mint az autóknál.

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#7025) Vesa válasza pècsimunkás (#7024) üzenetére


Vesa
veterán

Normális szerviz van, de éppen az autók miatt mondom, hogy rá kell kérdezni, mert a gari nem egyértelmű. Autóknál is az van, hogy számos márka nem vállal garanciális javítást, ha az autót nem Magyarországon helyezték először forgalomba (értsd: behozott autó). Szamélyesen voltam tanúja ennek, amikor a saját autómat javították garanciában (az enyém Magyarországi). Ott balhézott egy srác az ugyanolyan autójával, mert nem volt hajlandó a márkaszerviz gariban javítani, mondván, Holland importból jött, tehát oda kell vinni ahol eredetileg vették és ott jár a garis javítás.

Nem feltételenül van ez mindennel így, ezért írtam, hogy kérdezz rá a hazai Cube forgalmazónál (ha ven ilyen, ezt sajnos nem tudom, nem ilyen bringám van).

A tudomány a valóság költészete!

(#7026) pècsimunkás válasza Vesa (#7025) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Németországban vettem a Toyotámat, a magyar Toyotánál úgy kezeltèk, mintha otthon vettem volna.
Mondjuk, a Toyota garancia kiemelkedik az autók között.
Kb mint az OnePlus a telefonok között. Rendkívül korrekt, gyors, 10/11. Kb...

Asszem egyébként itt veszem meg a biciklit. Csak megálmodom, hogy szabadság előtt-e vagy utánna.
Mármint a 2400 eurósat.

Mondták ismerősök, hogy ilyenkor már ne vegyem meg, várjak tavaszig.
Mondom ok, akkor várjuk meg a nyári akciókat. Vagy inkább várjuk meg az őszit. Sőt... várjuk meg a karácsonyit, esetleg az azt követő tavaszit...
Erre megsèrtődtek :D

[ Szerkesztve ]

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#7027) Vesa válasza pècsimunkás (#7026) üzenetére


Vesa
veterán

Ezért mondom, hogy kérdezni kell, mert ahány gyártó, annyi megoldás van a garira.
Azt azért vedd figyelembe, hogy ha külföldön veszed és forintot váltasz be EUR-ba, akkor most pont nem a legjobb a helyzet, egyelőre eléggé összef*sta magát a forint. Ráadásul nagyon úgy tűnik, hogy ez csak egyre rosszabb lesz. Persze ha eleve EUR a fizetésed, akkor nem téma.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#7028) pècsimunkás válasza Vesa (#7027) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Persze, az :K .

Lehet, fèlre èrtetted a fentebbi linkeket. Egyik - ahogy írtam is, helyben van- a 2850 eurós, a másik webshop.
Na, valószínűleg ott veszem meg. Csak, ahogy írtam is, most megyek szabira. Ha lesz itt valami helyi akció, akkor természetesen megveszem itt. Ha nem, akkor webshop.

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#7029) dugo_ válasza pècsimunkás (#7026) üzenetére


dugo_
veterán

Már nem követtem egy ideje a piacot, de tavasszal folyamatos készlethiány szokott lenni, mert mindenki akkor találja ki, hogy biciklit akar venni. Az idei modelleket még most ősszel akciósan ki tudod fogni.

(#7030) AiRLAC válasza pècsimunkás (#7026) üzenetére


AiRLAC
addikt

Most van akciós készlet, most érdemes venni (én is nézegettem az újakat egy hónapja kb. bár aztán használtan vettem mégis, de az árakat elnézve augusztus közepén elkezdték az akciózást már).

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

(#7031) pècsimunkás


pècsimunkás
addikt

:R

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#7032) Runner_fxr válasza pècsimunkás (#7024) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A Bosch-ra világ garancia van. Akárcsak a Shimano-ra. Teljesen mindegy hol veszed. Garanciát tudsz érvényesíteni más országban is, ehhez annyi kell, hogy meglegyen a bringáról a számla. Illetve olyan szervizt kell keresni, aki Bosch szerviz partner, ilyen ma már elég sok van, a legtöbben Bosch szerviz partnerek. Természetesen ez a pedelec rendszerre vonatkozik. Az előfordulhat, hogy ha máshol érvényesíted a garit mint ahol vetted, némi költséget felszámolnak, pl egy motorcsere esetében, de ez sem biztos, mert a Bosch téríteni szokta a szerviz költséget a boltnak. Ami viszont problémásabb, az a többi alkatrész esetleges meghibásodása. 1 év garancia jár minden alkatrészre, kivéve természetes kopásra. Például ha egy éven belül meghibásodik a fékrendszer, elkezdi ereszteni az olajat, az garanciális probléma, ha valami miatt nem lehet pontosra beállítani a váltót, az is garanciális probléma. A villa meghibásodása is garis lehet. Csapágyakkal kapcsolatos problémák is garanciális ügyek 1 éven belül. Viszont ezeket csak ott fogod tudni érvényesíteni ahol vetted a kerékpárt. Pont múltkor volt nálam egy zsír új Cube, igaz, nem elektromos, valami miatt nem lehetett beállítani az első váltót. Ledobálta a láncot. A bolt állította, hogy jó, de a gyakorlatban nem lehetett beállítani. Így kénytelen volt a tulaj 300km-t oda, 300-at vissza autózni, hogy érvényesíteni tudja a garanciát. Szóval a legszerencsésebb mindenképpen az, ha viszonylag közeli boltból veszed a bringát, de ritka, hogy amúgy ilyen problémába belefuss, persze láttam már furcsa dolgokat új bringákon.

[ Szerkesztve ]

(#7033) pècsimunkás válasza pècsimunkás (#7031) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Èrtem, ès köszönöm!

Felhívom majd a boltot, ahol olcsóbb, ès megèrdeklődöm az ilyen esetekben mi a teendő, amiket mondtál.
4,95 csillagos, rendkívül jó èrtèkelèsű bolt.
Rákèrdezek a dolgokra, aztán döntök.

Köszi mèg egyszer, a segítséget :R !

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#7034) Runner_fxr válasza sebgutkopf (#6998) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Köszönöm a véleményed! Igen, tényleg elég hasonló a Santa Cruz-hoz a váz. Biztosan el tudnék szórakozni egy jó ideig a beállítással.
Lehet, hogy a kinematika azért ilyen, mert rugós és levegős taghoz is jó elvileg a váz, bár őszintén szólva, ebbe a témába annyira nem ástam bele magam, leginkább a geo-t szoktam nézni. Nekem még a gyári tokenezés is jó szokott lenni, annyira nem vagyok pro, hogy azt felül bíráljam. :D

A Race motor leginkább kíváncsiság miatt kéne, mert tény, hogy a Race módon kívül teljesen ugyan az a motor mint a sima cx, annyi különbséggel, hogy 150g-al könnyebb, ami tulajdonképpen semmit nem számít 20 kiló feletti össztömeg mellett. Valami különlegességet szeretnék venni, nem olyan bringát ami "minden sarkon" szembejön.
Ez a Crestline szimpatikus, bár színben nem annyira, valami ilyesmi jobban bejönne.

Jobbulást! Mi történt?

Ha veszek valamit, mindenképp írok róla bővebben.

(#7035) Vesa válasza pècsimunkás (#7033) üzenetére


Vesa
veterán

"4,95 csillagos, rendkívül jó èrtèkelèsű bolt. "

De gari szempontból nem őket kell megkérdezni, mert ők bizonyosan vállalják, hiszen törvény írja elő nekik. A kérdés az, hogy a közeledben lévő szervizek mit szólnak ehhez, mert oda lenne célszerű vinni gariztatni. Szóval őket kellene megkérdezni erről, hogy egy esetleges garis javításra bevesznek-e bringát akkor, ha máshol lett vásárolva.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#7036) pècsimunkás válasza Vesa (#7035) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Igaz...
Megkèrdezem őket is.

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#7037) kovacs65 válasza Vesa (#7035) üzenetére


kovacs65
senior tag

Én országon belül elégedett vagyok.
Egy győri boltban vettem, el is hozták Nyíregyházára.
Egy helyi Bosch szervizes bringaboltban simán megcsinálták az
első átvizsgálást, beírták a szervízkönyvbe.
Hiba nem volt, anyag sem kellett hozzá. Nem tudom. hogy ez garinak számít-e?
Egy Scott Axis eRide FS Speed a bringa.

[ Szerkesztve ]

Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?

(#7038) Vesa válasza kovacs65 (#7037) üzenetére


Vesa
veterán

Az mondjuk pozitív, hogy beírták a szervizkönyvbe akkor ezek szerint nálad működik. Ahol én vettem, ott csak a saját szervizeikbe lehet vinni kötelező időszakos szervizre is (bár van néhány boltjuk, tehát legalább nem egyetlen bolthoz vagyok kötve, de a közelemben így sincs egy se ezért kocsival kellett elvinnem az egyikbe). De ez direkt kötelező szerviz volt. Ha csak át akarnám nézetni a féket, láncot, egyebeket, akkor azt a helyi szervizben is megcsinálják, persze pénzért.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#7039) sebgutkopf válasza Runner_fxr (#7034) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Még aug 19-én Schladmingban a 99 Jumpline-on kicsit összecsuktam magam. A konkrét eseményre nem emlékszem kb 1,5 óra kiesett, ami a lenti sisakos kép alapján érthető, így egy éjszakát a helyi kórházban töltöttem , plusz a tenyerem szétvágta egy kő, ami a varrat szedés után így nézett ki. Csuklóim mindkét kezemen még mindig fájnak, nem tudom őket terhelni, de már nagyon sokat javult.
A többiek elmondása szerint túl gyorsan mentem rá egy ugróra, ezért nagyon túlugrottam, ráadásul mivel az érkező nem ott volt ahova vártam, ezért már erősen első kerékre érkeztem az ugrás csúcsúról a "gödörbe" kb 5m magasságból. Gps szerint az utolsó mozgó sebességem stabil 40 kmh volt.
A sisak most szó szerint életet mentett, egyben tanulságos eset, hogy a túlzott lelkesedés a saját szabályaink áthágására tud sarkallni, aminek ilyen következményei lehetnek.

Az eset az akkusztikus géppel történt, mondanom sem kell a bringának semmi baja a dropper kar bovden feszítő csavarja sérült csak.

A villany bringán meg alig párszor tudam még használni az új t-type hajtást, pedig itt az ebike szezon úgy nyúznám és nem ott áll kihasználatlanul.

Majd mesélj új bringa ügyben!

(#7040) AiRLAC válasza sebgutkopf (#7039) üzenetére


AiRLAC
addikt

Jobbulást! Nem hiába mondom a fiaimnak hogy mindig legyen sisak rajtuk.

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

(#7041) Runner_fxr válasza sebgutkopf (#7039) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Fú, hát ez nem hangzik jól, de lehetett volna rosszabb is. Velem is előfordult pár éve egy olyan szitu, hogy túl lelkes voltam, aztán csúnya vége lett. Itthon történt a commenten. Azt hittem nekem az menni fog, sok kihagyás után is. Pár helyi vagány után eredtem, mondták ha túlzásnak érzem, menjek kerülő úton. Gondolatam én kemény vagyok, megyek velük. Aztán az lett a vége, hogy az egyik meredekebb részen orra buktam és megfejeltem egy sziklát.

Szerintem nekem is sokat mentett a sisak, bár össze nem tört.
Én a kórházat meg úsztam, a fejemen lett egy pukli, és a hüvelyk ujjam úgy visszahajlott, hogy fél évig fájt.
De volt rosszabb, Ausztriában, Leogang-ban, még 2007-ben. Akkor voltam talán a csúcson DH tekintetében, mivel egész nyáron Leogang-tól nem messze dolgoztam és kb minden hétvégén ott voltam a parkban. Gondolhatod, hogy a szezon vége felé, már száguldoztam bátran, ugrottam nagyokat. :D Sajnos még a gopro időszak előtti időkből, olyan felvételeket már soha nem fogok magamról készíteni az tuti. :) Én is túl gyorsan mentem egy ugróra, túldobott, esés lett a vége, fejjel neki a következő ugrónak, itt sajnos több fogam bánta a dolgot. Földbecsapódáskor összecsattant az álkapcsom, de úgy, hogy több fogam gyökere eltört. Itt én is élveztem a helyi kórház vendégszeretetét 1 napig. Aztán hazajöttem és kicsit később kezdetét vette egy több millió ft-os fogászati kezelés. 8 vagy 9 db fogam kellett kihúzni, a teljes rágó zóna oda lett, és az egyik első fogam. Majd csavarok, fogpótlás.
Aztán pár évvel később még elszenvedtem egy kulcscsont törést, meg volt egy csúnya könyök sérülésem is. Most már azért óvatosabb vagyok, valószínűleg már soha nem fogom úgy feszegetni a határaim mint anno.

Múltkor pont egy szerelő barátommal beszélgettünk, hát ő olyan szinten állat, amilyen én soha nem voltam, pedig és is mentem durván. Kálnica bikeparkban a legnagyobb letörést is leugorja, kb 5-6 méter zuhanás. Meg kb mindenhol rámegy a legdurvább ugrókra. Ő mondta azt, hogy a nagy ugrások, nagy letörések legfontosabb része a nagyon pontos sebesség, hiába jó a technika ha a sebességet elméred simán lehet belőle mentőhelikopter.

[ Szerkesztve ]

(#7042) qpakcovboy


qpakcovboy
őstag

Eljött ez a nap is, végre meglett éltetem első elektromos biciklije.
Szeretnék rá venni egy telefon tartót. A quad lock tetszik, de kicsit soknak találom az árát. Megéri, vagy van helyette más alternatíva?

Sajnos eléggé le van merülve, remélem estére feltölt annyira, hogy mehessek vele egy kiadós kört. :DD

(#7043) pècsimunkás válasza qpakcovboy (#7042) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Szia!

Gratulálok hozzá!

Majd írj pár szót róla lègyszíves.
Spec, meg, hogy milyen használni.

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#7044) Vesa válasza qpakcovboy (#7042) üzenetére


Vesa
veterán

Hehe, hasonlóval nyomom csak össztelósban. :DDD Grat hozzá! Ebikeshop? Vagy kéz alól? Mennyi volt ha nem titok?

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#7045) qpakcovboy válasza Vesa (#7044) üzenetére


qpakcovboy
őstag

Igen, e bike shopból vettem 1M volt emiatt elég fapados. Illetve még nem vettem meg, hanem lízingelem. Tegnap este kirepültem vele és szerintem nagyon jó barátok leszünk. Viszont kell vennem rá lámpát (cateye ampp 800-ra gondoltam) meg egy normális telefontartót, de ilyet még nem találtam sajnos.
És persze valami biztonságos kerékpár szállító sem ártana, mert most csak egy egyszerű decathlonos van.

Tartottam a 400-as akksitól, de azt mondták hogy kezdésnek ez is bőven elég.

(#7046) sebgutkopf válasza AiRLAC (#7040) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Köszi!
Igen mutogathatod a képet a srácoknak, hogy ez itt életet mentett.

(#7047) sebgutkopf válasza Runner_fxr (#7041) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Azta az hatalmas lehetett, hogy egész nyár Leogang... ugyan nem tudom akkor milyenek voltak a pályák, talán még nem volt meg a hot shots, amelyik önmagában az a pálya, amiért egyedül már megéri elmenni Leogangba.
Ez a fogas sztorid elég durva, téged is megharapott már párszor ez a sport/hobbi.
Az ugró sebességgel kapcsoaltban teljesen igaza van a barátodnak. A pontosság nélkülözhetetlen, ezért is vagyok óvatosabb, ha egyedül vagyok és új a pálya, sokkal könnyebb ha valamire ráhúz valaki, aki már tudja.
Itt meg elsőnek mentem és túl lelkesen, pedig már jártam a pályán.

(#7048) sebgutkopf


sebgutkopf
őstag

Kijött az új SRAM (Brose) motor és hajtás rendszer. :))

Így már értelmet nyert, hogy miért árulják az elejétől fogva a T-type transmission rendszert a Bosch mellett Brose hajtókaros verzióval. Ahogy nézem azért elég erősen a Speci féle Brose tapasztalataira épül, annak kicsit továbbgondolása, néhány új funkció (minden wireless, és autoshift) és persze sram szoftver.
A 3,1kg-os 630Wh-s akksi mondjuk pöpec (van 720-as is), ezzel a kapacitással más ilyen könnyű akksit még nem csinált.

(#7049) Atos23 válasza qpakcovboy (#7045) üzenetére


Atos23
senior tag

Bőven elég a 400-as akku kezdéshez, használd egészséggel!

Nekem egy 500-as akkum van, pár hete Margit híd -> Szentendre -> Prédikálószék -> Szentendre -> Margit híd útvonalat megcsináltam úgy, hogy 3%-al jöttem haza. Pedig 115kg vagyok, és a gumik is 2,8-asok, bár az is hozzátatozik, hogy szinte csak ECO-ban tekerek. A Prédikálón egyébként kb. 30% akkut veszítettem azzal, hogy amikor nagyon unatkoztam a 15km/h tekerésben, felraktam Turbora, hogy 25km/h-val tekerjek egy jó darabon felfelé. :D

[ Szerkesztve ]

(#7050) Atos23 válasza sebgutkopf (#7048) üzenetére


Atos23
senior tag

Az új Broseról jut eszembe, nekem az az érzésem pár hónapja, hogy hamarosan jön a Turbo Levo 4. generáció. :)
A Speedwayben a Levot fél milla kedvezménnyel árulják (nem a tesztpéldányt, az új dobozost is 1,99m-ért 700Wh akkuval), illetve a kereskedők nagy része elkezdte kiárusítani a tesztbringákat is.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.