Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) Runner_fxr válasza 6030D (#100) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A sétáló funkcióra gondolsz? :) Igen, van némelyiken ilyen gomb, amivel 5km/h órával megy a motor, tekerés nélkül is. Nekem még nem volt rá szükségem, de gyengébb felhasználóknak esetleg jól jöhet ha fel kell tolni valahova.

(#102) f27 válasza Runner_fxr (#101) üzenetére


f27
aktív tag

Azzal a gombal nekem pontosan 15km/h val megy :)
Az mellett en nem setalnek,viszont ha valaki normal bringaval tekerne mellettem,majdnem megfelelo sebesseg lehet. :))

(#103) 6030D válasza Runner_fxr (#101) üzenetére


6030D
Ármester

Jó lenne, ha lehetne úgy programozni, hogy lemerülésnél még maradjon mondjuk 1-2 km séta funkció. Az nem hiszem, hogy sok akkukapacitás, és ha a völgyben "ragadsz", segít kihozni. Ha olyan az emelkedő, amit nem szívesen tekersz ki.

Én most már azt próbálnám ki, milyen vele hegyre menni kikapcsolt állapotban. :) Tényleg, van ellenállása a motornak, vagy olyan mint egy 22-23 kg-ra málházott bringa?

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#104) f27 válasza 6030D (#103) üzenetére


f27
aktív tag

Ha lemerul iszonyat nehez tekerni.
Szerintem a motort is tekerni kell ha nem segit.
Kb a leg kisebb rasegitesel egyenliti ki annyira hogy sima bringanak tunik.
Hegynek nem mesz vele sehova,max ha a leg nagyobb atetelre teszed azt tekersz mint egy suket haladas nelkul :)
Az en sajat epitesu 34kg bringamat is konyebb tekerni egy lemerult bosch-hoz kepest.

(#105) RBJ válasza zolka78 (#50) üzenetére


RBJ
addikt

Elég hosszúra sikeredett, így nem olvastam végig a cikket.
Az akku témához kapcsolódóan, ezeknél nincs olyan fejlesztés, hogy esetleg lejtmenet mozgási energiáját töltésre használná a bringa? Igaz így motorfék lenne de legalább kitolódik az akku kapacitása.
Mint laikus írtam. :DDD

Ubuntu / Realme GT2 / Fitbit charge 6 / Gaggia Classic / Xbox Series S

(#106) Runner_fxr válasza 6030D (#103) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ezek a rejtett tartalékok esetleg akkor lehetnek megoldások ha majd annyira fejlett lesz a technológia, hogy sokkal nagyobb kapacitásúak lesznek az akkumulátorok. De egyébként én még soha nem jártam úgy, hogy idő előtt lemerültem volna, ismerem a gépet, tudom jól, hogy lehet vele tervezni. Ha ismerem a túra adatait, mint táv és szint, abból tökéletes pontossággal meg tudom saccolni, hogy elég lesz e az 500-as akku, vagy kell a másik is. És azt is tudom, hogy kb milyen rásegítésen kell tekerjek, és mennyit kell saját erőből beleadni. Pár tesztkört mész a bringával, utána kitapasztalod.

Ha kikapcsolod a rásegítést elég nehéz felfelé tekerni. Persze az sem mindegy, hogy most egy merev vázas XC pedelec-ről beszélünk, vagy egy össztelós AM/Enduro pedelec-ről. Az össztelósat nyilván még nehezebb lesz fölfelé tekerni, mert bár lock van rajta, teljesen nem zár le.
A középmotorosnáll van egy kis ellenállása a motornak is, de szerintem ez nem jelentős. Sík úton igazából semmi gond nincs, nagy emelkedőn beszarsz, azt garantálom. :) Enyhe emelkedőkön el lehet vele maszatolni, de nagy hegymeneteket már nem lehet tervezni.

RBJ: Sajnos rövidebben nem tudtam összehozni, pont ez volt a lényeg, hogy egy sok mindenre kiterjedő, alapos bemutató legyen. Kisebb leírásokból sokféle fellelhető a neten.
Igazából a cikk első két oldalán már választ kapsz a kérdésedre. :) Igen, van olyan modell amiben van visszatöltő funkció. Ezek a direkt hajtás agymotoros bringák. Van ellenállása a motornak generátor üzemmódban, mint egy motorfék valóban. Aki nem szeret gyorsan menni lefelé annak jól is jön, mert kíméli a fékeket. Érezhető a visszatöltés, de ehhez nagy ereszkedések kellenek. Szerintem annyira nem jelentős, de egy túra trekkingen azért látom értelmét.

[ Szerkesztve ]

(#107) Alchemist


Alchemist
addikt

Ilyesmire gondoltam reku műfajban, túrázásra ideális lehet:

[link]

[link]

[link]

[ Szerkesztve ]

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#108) Alchemist


Alchemist
addikt

Az ára persze kissé húzós...

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#109) joysefke válasza Alchemist (#107) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Szerintem van értelme: Rekumbensek síkon nagyon jól haladnak /outi fölötti sebességgel/, függetlenül attól hogy mennyire nehezek, fölfele meg a rekus súlytöbbleten szépen tudhat segíteni egy kis elektromos rásegítés...

Már csak rekubarát utak kellenének :)

[ Szerkesztve ]

(#110) 6030D válasza joysefke (#109) üzenetére


6030D
Ármester

Fórumokon azt írják, hogy rekuval egy nap mennek 200-300 km-t. Akkor e-rekuval leugrik fürdeni az Isztriára hétvégén? :)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#111) Atos23


Atos23
senior tag

Jó "kis" írás volt, köszönjük!
Abszolút a lényeget fogalmaztad meg. Nagyon sokszor egy-egy 60-80 kilométeres tekerésnél úgy érzi magát az ember, hogy ha na most már tényleg haza kell indulni, pedig a legszebb részek a tájban még csak akkor következnének. Pedig az izomerő már csak a hazaútra elég :) Ilyen utakon jól jön egy kis elektromos segítség, hogy még láthassunk egy kis szépséget. :)

Régi vágyam egy agymotor a Merida bicajomra :) Ha valakinek van egy nem túl drága, agymotoros, 26-os, tárcsafékhez való kereke, ne tartsa magában, keressen meg privátban. Akkum, vezérlőm van, az nem kell.

[ Szerkesztve ]

(#112) Alchemist válasza 6030D (#110) üzenetére


Alchemist
addikt

[link]
:)

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#113) 6030D válasza Alchemist (#112) üzenetére


6030D
Ármester

Olvastam. Na ő kb addig menne e-rekuval, amíg el nem alszik. :)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#114) Partyface007


Partyface007
őstag

nagyon jó kis cikk, köszönjük

Bergamont E-Line Trailster C 9.0

ez nekem is bejönne, tetszik nagyon csak az ára nem :-(

(#115) Devid_81


Devid_81
nagyúr

Nagyon jo kis cikk, orulok neki, hogy van akit ez otthon erdekel!
UK-ban elokent az elektromos biciklik latvanya mar kezd megszokotta valni, jomagam is hasznalom minden nap.
A felsorolasban a tipust nem lattam ami nekem van, vagy csak at kell nezzem a cikket rendesen.
GreenEdge CS2
Elotte volt ket, sajat magam altal epitett gepem, sajnos nem nagy sikerrel. :(
Ha magad akarod epiteni oket, akkor nagyon sok inkombatibilitasi problemat kell majd megoldj, a csomag nem tartalmaz egyenre szabott manualt, nyilvan.
Raadasul ha egy jobb set kell, tobbe kerul mint egy szemelyauto, es akkor meg nem is vettel hozza biciklit.
Magic Pie 5 (VECTOR) 26 Inch Rear Conversion Kit.
Ehhez volt egy 20A/h lithium ion custom-built akkum.
Szivesen valaszolok kerdesekre ha valaki erdekelt ezekben, de egy dolgot elore megtudok mondani.
Ha nem akarsz heti szinten szerelgetni, akkor nagyon nezz utana mit veszel, es talan jobban jarsz ha keszen veszed, megha dragabban is jon ki. :K

[ Szerkesztve ]

...

(#116) Redneck


Redneck
veterán

Érdekes és nagyon jó írás lett, frankó képekkel!

Részemről maradok a két végletnél. Vagy motorozom vagy tekerek. :DD

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#117) f27 válasza Devid_81 (#115) üzenetére


f27
aktív tag

Azert nem lattal ilyen verziot,mert ez valaki altal attepitett bringa.
Ezt nem gyartjak.
Van egy ceg,de lehet a bringa gyartoja,vett ilyen kinai szettet,es beszerelte a bringaba.

[ Szerkesztve ]

(#118) Devid_81 válasza f27 (#102) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Ez tipus es beallitasfuggo.
Nagyon sok tipusnak lehet a gyari beallitasait piszkalni.
Nekem is csak "seta" tempora gyorsit a gomb, viszont arra tok jo amikor megallsz egy meredekebb uton felffele a jelzolampanal akkor elindit felefele.
Az en bicom pedal assist-es, kell neki egy fel fordulat legalabb, hogy a motor bekapcsoljon, ilyenkor jol jon az emlitett csalas :K

Szerk: (#117) f27: UK gyarto hozza oket forgalomba, egyedi, valoban ok epitik rendelesre.
Viszont nagyon sok ilyen bicojuk van, foleg ezeket az osszehajthato tipusokat lehet itt latni sokfele

[ Szerkesztve ]

...

(#119) f27 válasza Devid_81 (#118) üzenetére


f27
aktív tag

Azert irtam hogy ezeket valaki epiti.
Ettol meg lehet ott feled sok belole,de ugye ez attol meg egy limitalt,nem gyartosoros bringa akkor sem.
Ez is limiltalt bringa,mivel en gyrtom evi 4-5db belole.

(#120) Devid_81 válasza f27 (#119) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Kar, hogy a BMS (vagy az a motor controller csak?!) nem fert be sehova, amugy vagany :K

...

(#121) f27 válasza Devid_81 (#120) üzenetére


f27
aktív tag

Az direkt van ott,menet szel huti a kontrollert.
5200W-nal mar tud melegedni rendesen ha kint is vagy 30fok meleg van :)

[link]

[ Szerkesztve ]

(#122) Devid_81 válasza f27 (#121) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Ezekkel csak az a gond a jelenlegi akkuk meg nem erettek meg ekkora teljesitmenyre hosszabb tavokra :)
Nekem az 1000wattos hub kit 20A/h akkuval viszonylagos jonak mondhato es kb 1 oranyi hasznalotot biztositott a maga 6-7kilojaval.
Viszont ez a jovo, en szemely szerint nagyon orulok ezeknek a bicoknak, mert nem szennyezik a kornyezetet.

...

(#123) f27 válasza Devid_81 (#122) üzenetére


f27
aktív tag

40km terepezessel,ami kb 3ora ido,kivevel ha a tav letolasa a lenyeg mert akkor 20-30 perc alatt megteheto ez a tav 100km/h tempoval.
Ebbe 84V 20Ah akku van :) vagyis volt mert mikor elvittek mar 84V 34Ah lett benne keresre,az meg kb a duplajara eleg kb 80km terepezesel es kb 200km aszfalton bringas modba. :))

(#124) f4lcon


f4lcon
őstag

nem olvastam végig a hozzászólásokat, de annyit nem árt akár duplán is megjegyezni, hogy a tuningolt kerékpár esetében a tuning eladója/beszerelője lesz a kerékpár gyártója, és vele szemben érvényesíthető a termékfelelősség
kérem ezt a tuning témát nagyon óvatosan kezelni, mert egyfelől ugye ugrik a garancia másfelől pedig komoly baleset elszenvedői is lehettek, ami után senkin nem követelhető kártérítés.
(a Shimano amúgy észleli a tuningot, és letilt)

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#125) Devid_81 válasza f27 (#123) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Ez igen jo tav, de gondolom az aszfaltos tavolsag pedal assist mode, ugye?
Az meg egy kicsit rakenyszeriti (nagyon is jol csinalja) a felhasznalot, hogy azert tekerjen, ne csak a gombot nyomja :)
Ezzel sokat lehet nyerni, nem meriti annyira az akkut.

Nekem a mostani gepben 36V 9AH Samsung akku van es meglepoen jol birja egy toltessel.
Mondjuk en a napi atlag 20 miles (32km) tavra egyszer toltom a gepet, es 3 bar ala nem megy az 5 bol.
Viszont minden nap toltom amikor hasznalom, nem meritem le az akkut fullra, mert azzal meg az akku eletciklusa es vagy kapacitasa romlik valamelyest.
Legalabbis amikor en gyartattam az elozo gephez az akkut akkor ezt mondta az aki az akkukat gyartja, hogy erdemes 40% korul mar toltore rakni, es akkor a kapacitas csokkenese az akkunak eleg jol kitolhato.

...

(#126) f27 válasza Devid_81 (#125) üzenetére


f27
aktív tag

Ezen gaz kar van,nincs rajt pedal aszisztens,en ezt a gepet vadulasra terveztem/keszitettem terepre.
Aszfalton nem is elvezet vele menni amugy.
Ha csak olyan 20-25km/h tempoval mesz akkor 150-200W ker a motor folyamatosan a 1700 vagy a 2800W-os akkubol.

(#127) kovgab


kovgab
aktív tag

Jó kis írás, gratula :R

Bárcsak itthon is elérhetőek volnának ezek a dolgok. Ahogy nézem valami jobb keró 5-6-700 ezer körül leledzik.
Egy sima városit össze lehet dobni már 100-120 ezer körül, olyan szinten, hogy egy 15 ezres szerszámkészlettel teljesen karban tartható.
Én nem vagyok szegény de ekkora összeget nem fizetnék ki ezért...

Ká Úr

(#128) Runner_fxr válasza Atos23 (#111) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Valóban, a rásegítés leginkább a túra végén jön jól. :)
Átalakítószettből érdemes komplettet venni, kérdéses, hogy kompatibilis lesz e a motor az akkuddal és a vezérlővel. Illetve terephasználatra az agymotor csak korlátozottan használható, de ezt részletesen írtam a cikkben.

Devid_81: Igyekeztem az ismertebb rendszereket megemlíteni, meg amivel tapasztalatom van, de annyi egyéb is van, hogy lehetetlenség mindent beleírni egy összefoglalóba.

Redneck: Elolvastad a cikket? Hol írtam olyat, hogy a pedelec bringát nem kell tekerni? :)

f4lcon: Ezt nem teljesen értem. Ha veszel pl egy Bosch rendszeres bringát, majd veszel hozzá tuningot, akkor szerinted a tuning chip gyártó vállal majd garit a bringára? :) Ez nem így működik. Akkor bukod a garit ha gebasz van a motorral, max akkor nem bukod ha nem veszik észre a módosítást.
És az sem igaz, hogy a shimano letilt a tuningnál, azok a rendszerek is kijátszhatóak.

kovgab: Mindenki azért fizet ami neki fontos! :) Egyébként a pedelec karbantartása sem áll másból mint egy normál kerékpáré. Az elektromos rendszert nem tudod karbantartani. Azt szervizben tudják cserélni/javítani ha gond van vele.

[ Szerkesztve ]

(#129) Devid_81 válasza Runner_fxr (#128) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Rengeteg tipus van beloluk az biztos!
Mindenesetre igy is nagyon jo cikket dobtal ossze nagy mennyisegu biciklivel! :R
Otthon gondolom meg nem lehet ezekbol sokat latni az utakon.
Bar tizen eve is mar emlekszem volt elektromos bicikli, meg a Tesco is arulta oket, persze csak kisebb tavokat lehetett megtenni vele, de legalabb gurult az is magatol :)

...

(#130) Redneck válasza Runner_fxr (#128) üzenetére


Redneck
veterán

Elolvastam, egyszerűen a két dolgot teljesen elkülönítem. Ez az én véleményem, ezért volt OFF-ban.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#131) Runner_fxr válasza Devid_81 (#129) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Köszi, igyekeztem! :)
Vannak azért, de valóban nem sok. Bár ha abból indulok ki, hogy egy ebikeshop szintű szalon működőképes Magyarországon, akkor azért nyilván van rá kereslet idehaza is.
Amit a tescoban láthattál az szerintem a cikkben is említett gagyi villanyrobogó lehetett, pláne 10 éve. :) Az biztos nem pedelec kerékpár volt.

Redneck: Nem kevered az ebike-ot és a pedelec-et? A pedelec az egy teljes értékű kerékpár.

(#132) #79335424


#79335424
törölt tag

Köszi a bemutatót!
Pár dolgot másképp képzeltem el. Pl. a visszatöltést. Azt gondoltam, hogy fékezéskor tölt vissza úgy, hogy a lehetséges maximális áramerősségig maga a motor/generátor fékez, és csak az azt meghaladó fékhatás igénynél lép be a normál fék. Ezt a fogaskerékáttétel és lánchajtás dolgot sem értem, hogy miért jó. Sztem egy hydro alapú erőátvitel praktikusabb lenne. Fokozatmentes nyomatékállítást tenne lehetővé, ami terhelés alatt is változtatható. Az olajcső pedig futhatna a hátsó villában. Nincs külső, mozgó alkatrész, ami koszolódna, vagy beakadna.

(#133) f27 válasza #79335424 (#132) üzenetére


f27
aktív tag

A vissza töltés úgy történik ahogy te is le írod.
fék kart behúzod és a motor át lép generátor üzem módba,az az fékez rendesen.
De összesen kb egy teljes feltöltött/lemerített akkunál kb annyit jelent,hogy max 1 km-el többet tudsz menni vele.
nagyon lejtős részeknél lenne jelentősége.de mi 1 km gurulás/visszatöltést sem vettünk észre távolságba hogy javított volna.
Ezt a gyártók is belátták,és mint látod nem is erőltetik a dolgot továbbiakba.

[ Szerkesztve ]

(#134) Runner_fxr válasza #79335424 (#132) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ahogy f27 is említi, a fékezésre is be tud kapcsolni a generátor üzemmód, de nem minden modellen működik így, általában azzal a kapcsolóval aktiválod a generátor módot amivel a rásegítést is tudod állítani. És hidd el, ez sajnos nem jelentős mértékű visszatáplálást jelent. Nagyobb szint ereszkedés mellett érzékelhető, de nem számottevő.
Fokozatmentes agyváltók egyébként léteznek, ilyen pedelec-et is találsz, ami ilyen váltóval van szerelve.
A hydro alapú erőátvitel, fene tudja.

(#135) #79335424


#79335424
törölt tag

Köszi a felvilágosítást! Így már érthető, hogy miért nem feccölnek a visszatöltés finomításába. Egy pótakkuval előrébb van a user. Gondolkodom egy ilyen pedelec bringa beszerzésén. Kamionozok, és hétvégén néha mindentől távol eső helyen állunk meg. 20-30Km -t símán letekernék egy vásárláshoz, vagy egy múzeumhoz, de gyalog az már sok. Valami összecsukható típusra gondoltam, amit felkötöznék a pótkocsira, az akkut meg tudnám tölteni a fülkében.

[ Szerkesztve ]

(#136) Cyberpunk


Cyberpunk
félisten

Hát a részemről maradok a hagyományos meghajtásnál, lehet 50-60 évesen jól jönnek majd.

"You said you'd always be there for me.... but you're not..."

(#137) svili válasza student (#17) üzenetére


svili
tag

Hi! Megnéztem a linken ajánlott gépet, tetszene is, csak az elsőkerék hajtás nem annyira..
Esetleg van személyes tapasztalatod vele? Én bejáráshoz használnám (oda-vissza kb. 30-32 km) az összecsukható pedelec és e között ingadozok, mint a középparaszt.. :N

''A konyak a szocializmusban a nép itala, amit választott képviselői útján fogyaszt!''

(#138) f27 válasza svili (#137) üzenetére


f27
aktív tag

Az első kerekes hajtást lehetőleg érdemes elfelejteni.
Sok halál eset történt már vele,mivel az első villa nem annyira díjazza a feszegetést,és sokszor kitört a főúton ,a gazdája meg a kocsi alá borult.
Az igaz hogy inkább az erősebb motoroknál volt ez,de ne tévesszen meg senkit a 250W írás a motoron,mert ez névleges teljesítmény,csúcsba simán lehet 1000W is.
Ott van példának a 250W-os BIONX motorja ami 2200W tud leadni csúcsba tartósan külső vezérlővel!

[ Szerkesztve ]

(#139) orion1025


orion1025
őstag

Nálam ez már nem bringázás kategória... Milyen menő lehet mesélni, hogy felmentem egy hegyre, ja de volt egy kis rásegítés. Nem mellesleg egy nem hétköznapi bringán cipelni azt a plusz súlyt, elég kellemetlen, még feltöltött állapotban is. Engem már az zavar, ha több a levegő a gumikban, már akkor nem tudok úgy ugrálni/mozogni a városban, ami igaz a nagy bringára, meg a bmx-re is. Józsi bácsinak lehet jó elgurulni ide-oda, de komolyabb használatra szerintem még az alsóbb ház is gagyisztikus. Mellesleg nem arcoskodásként, de hasonló emelkedőt, mint ami a cikkben is szerepel, a mostani bringámmal is megmásztam, ami ráadásul a város másik felén van, így fáradtan érkezve is feltapostam magam nem egyszer (bmx), de már nem kihívás az sem, szóval szégyen lett volna, ha nem képes ott felmenni a cikkben szereplő bringa. Az már más kérdés, hogy utána az ember csillagokat lát, meg levegőt sem kap, de pont ettől kihívás, mert nekem évek kellettek ahhoz, hogy fel tudjak menni a teljes távon egy nekifutásra, megállás nélkül.

Úgy gondolom, hogy ha áldozok egy drága bringára, akkor azon ne legyen több bonyolító tényező, na meg ez csak elvesz az egész öröméből, a bringázás értelméből. Persze mindenki másra használja ezeket az eszközöket, de az én szememben szánalomra méltó, amikor valaki beöltözve, bringás gúnyába ilyen cuccokkal megy el túrázni, vagy csak simán "bringázni".

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#140) Runner_fxr válasza orion1025 (#139) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Köszi, hogy írtál! Kell ilyen is. :) Már hiányoltam az ilyen megmondó embereket.
Gondolom a cikket nem olvastad el, életedben nem próbáltál ilyen bringát, de nyilván jobban tudod mint az aki használja. Ha veszed a fáradtságot és elolvasod a cikket, amit kommentelsz, akkor talán nem írsz le ilyen butaságokat. És ilyen kamu dumákkal, hogy bmx-el feltekersz a Gül baba utcán, vagy hasonlón, ne égesd már magad. :)

Azzal én teljesen egyet tudok érteni, hogy valakinek nincs szüksége egy pedelec bicajra, azzal viszont már nem, hogy engem bárki lenézzen emiatt. Ráadásul olyan akinek nem sok köze van úgy általában a kerékpározáshoz.
Alapvető különbség lehet még köztünk, hogy én nem azért bicajozom (több mint 20 éve) mert menő, meg lehet vele dicsekedni.
És lehet furcsán hangzik, de az edzőterembe sem azért járok súlyzózni mert a csajoknak akarok feszengeni a facebook-on. :)

(#141) f27 válasza orion1025 (#139) üzenetére


f27
aktív tag

Az a baj,hogy csak azokra az emberekre gondolsz,akik verbeli bringasok,bar elmondom neked,tudok olyan embert is aki elsportolo bringaban,es elektromossal treningel,mikor megkerdeztem minek neki az elektromos hisz sajat erobol is brutalt tud tekerni.
A valasza az volt el nem hiszed milyen jol motorizalni tudja a labait egy fix utemre,es o sem gondolta volna,de fejlodott a tempoja is miota elektromost is hasznal.
Namost akkor mivan? Ezt egy versenyzo monta,akinek nem igazan van szuksege egy elektromosra,vagy megis? :)
Aztan ott vannak azok az emberek,esetleges csalad tagok akiket felnem tudnal ultetni bringara hogy gyere tekerunk egy 50-60km tavot,persze elvezned ha az aszony meg a gyerekek is veled tartananak,akar te normal bringaval mesz,akar elektromossal.
Aztan vannak olyanok akik szivesen bringaznak,de nem birnak akkora tavot megtenni mint amit szeretnenek,es az elektromos bringaval 3x annyit is elmegy.
Aztan elegge atveros az elektromos bringa,ugyanis eleve nem megy ha nem tekered,ha letekertel vele 80km,az sima bringaval is lenne kozel fele,vagyis atvert a bringa mert te is tekertel jocskan,csak nem vetted eszre.
Aztan ott vannak az egeszseg problemas emberek,akik szeretnek termeszetbe bringazni,de mar nincs annyi erejuk mint egeszseges korukban.
En is itt vagyok 40evesen es kenytelen vagyok elektromossal menni energia hiany vegett,persze en anno le bicikliztem a kek turat is,es napi szinten mentem 80-130km onerobol.
En nem nezek le senkit aki elektromossal megy,egyedul a 130-150kg emberekre nezek furan akik lustak tekerni hogy foggyanak kicsit.
Ennyi erovel szanalmas lehetne aki motorozik,es aki autozik,az is szanalmas ha esobe esernyovel kozlekedik az ember stb... :)

[ Szerkesztve ]

(#142) Clever0 válasza f27 (#133) üzenetére


Clever0
senior tag

"Ezt a gyártók is belátták,és mint látod nem is erőltetik a dolgot továbbiakba."
Arra várok, hogy az autókból is kihagyják végre a Start-Stop rendszert. Nem vagyok meggyőzve, hogy bármi értelme lenne. Lehet, hogy a műszaki megoldás többe kerül, mint amit az élettartama alatt megspórol.

(#143) Runner_fxr válasza f27 (#141) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Teljesen feleslegesen téped a szád, illetve a billentyűzeted. :) Az ilyen felfogású embereknek úgy sem magyarázol meg semmit. Aki addig nem jut el, hogy elolvasson egy cikket, mielőtt aláböfög valami baromságot, ráadásul nem egy tegnap regisztrált tag, annak aztán mondhatod. :DDD
Nem érti, és nem is akarja megérteni, csak élből elutasító, és lenéző. Tipikus példája annak akiket a cikkben is említettem.

(#144) Kolondrum válasza orion1025 (#139) üzenetére


Kolondrum
félisten

Ugye ez már a ló másik oldala. Döntsük el mit csinálunk. :)) Bicaj - Motor. Ez valahol a kettő között van.

(#145) Runner_fxr válasza Kolondrum (#144) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Attól függ, miről beszélünk, a pedelec az teljes értékű kerékpár, a nagy teljesítményű ebike már valóban bringa-motor keveréke.

(#146) #79335424 válasza Runner_fxr (#143) üzenetére


#79335424
törölt tag

No, én vagyok a "Józsi bácsi". Semmi kedvem megfeszülni a tekeréstől, és pont lesz..om, hogy egy pedálgép emiatt nem tart "igazi bringásnak". Tényleg nem vagyok az. Na, és akkor mi van? Nem értem, hogy mit lehet ezen vitatkozni.

[ Szerkesztve ]

(#147) Runner_fxr válasza #79335424 (#146) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Épp ez az, hogy semmi kedvem vitatkozni. :) Értelmesen beszélgetni már inkább.
Nem mindenki ugyan arra használja a bringáját, a pedelec lehet sportszer is meg az is amire te használnád.

(#148) Cyberpunk válasza f27 (#141) üzenetére


Cyberpunk
félisten

Görgő magas forgásos edzés. ;) Persze uncsi az igaz, engem a sírba tud vinni, de olcsóbb, mint egy ilyen. :D

[ Szerkesztve ]

"You said you'd always be there for me.... but you're not..."

(#149) f27 válasza Cyberpunk (#148) üzenetére


f27
aktív tag

Lehet ezert erolteti az elektromos bringat robotolni.
Legalabb a szabadba vagy.

clever0 :

Nekem is start stoppos a bombolom,semmi bajom vele :)

[ Szerkesztve ]

(#150) Devid_81 válasza orion1025 (#139) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Erre csak annyit tudok mondani, hogy ki kellene probalj parat, atfoglalmazodna benned nehany dolog a biciklizessel kapcsolatban. :K
Nem mindegyik ilyen bicot kell ugy elkepzelni, hogy cipelsz extraban magaddal egy Ifa akkut+egy hatalmas motort extraban.
Ezt valahol ugy kepzeld el hogy a pedelec bike a hybrid auto, avagy segit ha kell de kell hozza a Te erod is.
Az e-bike meg az elektromos auto, ez meg elvisz akkor is ha lusta vagy tekerni :)
Mindenkeppen ez lesz a jovo, remelehetoleg minel hamarabb elterjednek az elektromos gepek (nem csak bicikli, hanem minden ami gurul), es vegre jot is teszunk a kornyezetunknek. ;)

...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.