Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1901) big-J válasza Somatom (#1900) üzenetére


big-J
őstag

Kaptak egy ujjcsovalgatast. :D

Ezert jo az android. Inthetsz nekik viszont egy kozepso ujjat, azt felrakhatod magad. Apple vilagban mi tortenik ilyenkor?

[ Szerkesztve ]

(#1902) baluka válasza Somatom (#1900) üzenetére


baluka
tag

Basszus, keménykedik a Shimano... :(
Idő kérdése és ugyanez lezajlik az Applet illetően is, aztán már csak trükközve lehet telepíteni, már amennyiben meglesz az .ipa telepítő. :F

(#1903) Somatom válasza baluka (#1902) üzenetére


Somatom
veterán

Mondhatnám azt, hogy szerezz be egy Androidot! :) Akkor egyszerűen apk -ból telepítheted, a Shimano meg bekaphassa. Meg, Androidon ez a PC -s bohóckodás sem kell.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1904) Somatom


Somatom
veterán

Sajnos, nekem elég gyenge az angolom. Vki megírhatná az embernek, hogy Androidon ilyenkor nem az e-mailes igénylősdi a megoldás, hanem a friss verziót fel kell tenni az APKMirror -ra és ezt a honlapján közzétenni. Lásd: TubeMate

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1905) Runner_fxr válasza baluka (#1902) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Sajnos ezen nincs mit csodálkozni. Mint fentebb is beszéltünk róla, az e-bike gyártóknak muszáj harcolni a tuning ellen, mert ha nem foglalkoznak vele, akkor a saját bizniszüket veszélyeztetik!

(#1906) baluka válasza Somatom (#1903) üzenetére


baluka
tag

Ami az Androidnál az .apk, az az iOs.nél az .ipa, amennyiben megvan az .ipa (akár netről letöltve, akár a már készülékre telepített appból visszanyerve) az impactorral fel tudom telepíteni, igaz, nem olyan egyszerűen mint egy .apk-t (nem ellenőrzött appok angedélyezése), jár vele egy kis macera, de semmi olyan amit egy it oldalon fórumozó mezei user ne tudna kisujjból megoldani... :D

(#1907) baluka válasza Runner_fxr (#1905) üzenetére


baluka
tag

Pontosan, csak ugyebár itt is érvényes: egy lépéssel a másik oldal mindig előrébb jár, mondom ezt mindenféle mellékzönge nélkül, még mielőtt valaki félreértene... :)

(#1908) Runner_fxr válasza baluka (#1907) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Persze, megakadályozni úgy sem tudják, de megnehezíteni igen! Ezt ők is tudják. Annyit el tudnak érni, hogy az átlag felhasználó letesz a tuningról, ha azt látja ez nem olyan egyszerű. Akik jobban beleássák magukat a témába, azok meg fogják oldani.

(#1909) Somatom válasza baluka (#1907) üzenetére


Somatom
veterán

Jövök sörökkel a tippért, manageltél nekem egy új bringát! Köszönöm! :R
Első tapasztalatok:
Kb. 10 perc volt a művelet. Ahogy korábban írtam, a firmware -hez nem nyúltam, maradt a gyári legfrissebb 4.7.1. Szerencsére a német fórum híreszteléseivel ellentétben az Unlocker ezen a firmverzión is kezeli a régióállítást. Átállítottam US -re a régiót (32Km/h korlát) és 1600 -ra a kerék kerületet. Ez elég melós, mivel a program nem enged számjegybeírást, csak egyesével bökdösést, ami 2200 -ról indulva jó kis ujjgyakorlat. Felezni akartam, hogy az órán utána felezett sebességértékekkel tudjak számolni, de 15xx -nél "körbefordult" a számláló és visszaállt 2200 -ra. Úgyhogy kezdhettem előlről a bökdösést. :W Így lett végül 1600. Lehetne még vele játszani, de sztem nem érdemes. Telós GPS -en mérve a bringa szerinti 30, az most kb. 40Km/h. Sztem nagyjából ez a móka vége, innen a motor teljesítménye a szűk keresztmetszet. Azzal meg nem szeretnék játszani és nincs is rá igényem, mert nekem így tökéletesen megfelel a bringa.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1910) sanzi89 válasza Somatom (#1909) üzenetére


sanzi89
addikt

Jól értem, hogy csak egy régió váltással el lehetne érni, hogy 32-ig segítsen rá a bringa és ne 25-ig? Illetve ekkor a sebesség mérés is jól működne? Nekem pl. a 25 szűkös, a 32 pont elég volna.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#1911) Somatom válasza sanzi89 (#1910) üzenetére


Somatom
veterán

Jól érted. A linkelt oldal és a pdf dokumentáció is külön kiemeli ezt a megoldást a firmware hekkelés helyett, ha csak ennyi plusz kell.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1912) HKorn válasza Somatom (#1911) üzenetére


HKorn
addikt

32-vel totál kiegyeznék én is.

Run&Ride

(#1913) Somatom válasza HKorn (#1912) üzenetére


Somatom
veterán

Az a telón kb. két bökés. De, úgy sosem tudod meg, hogy milyen lehetett volna. Viszont, azzal már tényleg vigyázni kell, mert teljesen más dimenzióban közlekedsz, mint a körülötted levők. Főleg városban.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1914) sxxorp válasza Somatom (#1913) üzenetére


sxxorp
őstag

Csak nem Bosch-on, a Decathlon-os nem tudom milyen.

(#1915) HKorn válasza Somatom (#1913) üzenetére


HKorn
addikt

Nekem nincs a menüben régióállítási lehetőség.

Hogy lehet kiszámolni azt, hogy mennyit nyerek sebességben, ha a kerékátmérőt 27.5" helyett 24"-ra állítom?

Run&Ride

(#1916) simonjoe válasza HKorn (#1912) üzenetére


simonjoe
senior tag

...25 és 32 között, csak árnyalatnyi a különbség. Képesek vagytok mókolni miatta? Keskenyebb, nagyobb nyomású gumik, a csapásszám 80-vagy fölötti tartása és már meg is van a kívánt sebességkülönbség. :P Azért arra is kíváncsi lennék, h ezt a vitatott 25km/h-s sebességet hányan tudjátok folyamatosan tartani.

Joe

(#1917) Somatom válasza HKorn (#1915) üzenetére


Somatom
veterán

Az hogy lehet? Shimano E8000? Megvetted a full licenszet?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1918) sxxorp válasza simonjoe (#1916) üzenetére


sxxorp
őstag

27,1km/h átlagot mentem egy 25Km/h-ánál korlátozó e-bike-kal 5%-kal nagyobbra vett kerékmérettel, kb. 10 km-en Népliget - Újpest-Városkapu között, de jobban élveztem volna, ha nem a motor pihen az emelkedőket, indulásokat kivéve... Voltaképp így keményebben tekerek, mint nem e-bike-kal :D
Hkorn: Nem növelni kellene?

[ Szerkesztve ]

(#1919) simonjoe válasza sxxorp (#1918) üzenetére


simonjoe
senior tag

..10km-t a falusi banyák mennek közértes kiruccanásra, én ekkora távra nem veszem elő a bringát. :DD
A 27 feletti átlag nem rossz, persze mihez képest. Valszeg én egészen más aspektusból tekintek erre a témára mint itt a többség, és ezért is gondolom, h a 25 bőven elég. Mint régebben írtam, én a sebességet nem tekintem paraméternek kerékpározás közben, persze összefügg a többi tényezővel igen szorosan. Ennek ellenére a nyeregben eltöltött kellemes idő ami számomra sokkal fontosabb mindennél, hogy tudjak, egy fél, netán egész napot tekerni, h ez idő alatt a holdig jutok fel, vagy csak a szomszéd településig, na az nekem tök mind1.

"Hkorn: Nem növelni kellene?"
Fizika, kerületi sebesség????? ;)

[ Szerkesztve ]

Joe

(#1920) HKorn válasza Somatom (#1917) üzenetére


HKorn
addikt

Decathlonos Rockrider a gép.

sxxcorp: az lenne a lényeg hogy kevesebbet mérjen a computer mint a valós. Ehhez növelni kell?

Run&Ride

(#1921) Somatom válasza HKorn (#1920) üzenetére


Somatom
veterán

Dehogyis! Persze, hogy csökkenteni kell. Látod, hogy én is csökkentettem a kerületet 2200mm -ről, 1600 -ra. 1 Coll -> 25,4 mm. Aztán átmérőből tudsz kerületet számolni (d x pi), amiből kijön az X kerékfordulathoz tartozó sebesség m/s -ban. 1 m/s pedig 3,6Km/h.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1922) HKorn válasza Somatom (#1921) üzenetére


HKorn
addikt

Na, azér' mondom :DDD kösz.

Mondjuk ez alapján én csak 2200-ról 1900-ra tudom csökkenteni, szóval lehet nem éri meg vele szórakozni.

[ Szerkesztve ]

Run&Ride

(#1923) Somatom válasza simonjoe (#1919) üzenetére


Somatom
veterán

Akkor mivel mész 10Km körüli távokat? Sztem pont arra való a bicikli, hogy az ember elugorjon vele a közértbe, ügyintézni, stb. Nagyobb távokra, kirándulni, kikapcsolódni motorral megy az ember, nem biciklivel. ;] :P

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1924) Runner_fxr válasza Somatom (#1909) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

32km/h mellett még pontos volt a sebesség kijelzésed? Ezt lehet én is megcsinálom, ezt a régió átállítást. Tuning is meg nem is. :)

(#1925) Somatom válasza Runner_fxr (#1924) üzenetére


Somatom
veterán

Azt nem tudom, mivel egyszerre csináltam a kerékkerület és a régióállítást. De, ha szeretnéd, akkor holnap visszaállítom gyárira a kereket és megmérem GPS -szel az órát.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1926) Runner_fxr válasza Somatom (#1925) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Pontosan mit is kell ehhez a régió beállításhoz csinálni? Végül is melyik program vált be ehhez? Gondolom pontos, mert ez nem tuning.

(#1927) Somatom válasza Runner_fxr (#1926) üzenetére


Somatom
veterán

Ez a StepsUnlocker kell hozzá, meg net a telón. Androidon úgy müxik, hogy elindítod, kapcsolódsz bluetoothon a bringához, mint ahogy az Etube -bal. A program beolvassa a bringa adatait és van benne egy full licenszkérési opció (a bringa motorszámához kötött). Megadod az e-mail címed, elküldöd az üzenetet és kifizeted a licenszdíjat (van közvetlen bankkártyás opció is, de én Paypal -lal fizettem). Aztán kapsz egy e-mail -t a licenszkulcsoddal. Ráböksz a linkre és a teló felajánlja, hogy a StepsUnlockerrel nyissa a linket. Kiválasztod és ezzel elérhetővé válik az app összes funkciója. Sztem jól ki van találva, minden lépés adja magát. A régió opció is tök egyértelmű.
Magáért az alap alkalmazásért én még a Playen tudtam fizetni (tán 1 Euró volt), de mivel onnan törölték, így most a korábban linkelt e-mail címen kell kérni a fejlesztőtől.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1928) HKorn válasza Somatom (#1921) üzenetére


HKorn
addikt

Ha jól számolom kb 4km/h-át lehet nálam csalni kerékméret átállítással. Eddig óra szerint 26-nál tiltott le, szal most kb 30-nál fog. Persze most lesz egy fals sebességkijelzésem, szóval lehet inkább visszaállítom.

Run&Ride

(#1929) simonjoe válasza Somatom (#1923) üzenetére


simonjoe
senior tag

Papírbringás!!! :P Mekkora táv volt a leghosszabb amit letekertél egy seggel??
Közértbe, postára kizárólag gyalog, 3-4 km miatt nem indítok dízel autót. 1ébként sűrűn teszek meg napi 8-10km-t gyalog, a mozgás kell 50 felett.

Joe

(#1930) Somatom válasza simonjoe (#1929) üzenetére


Somatom
veterán

Nem vagyok sem papír, sem fenyőfa bringás. Ha bringás lennék, akkor analóg bringát vettem volna, nem elektronyost.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1931) simonjoe válasza Somatom (#1930) üzenetére


simonjoe
senior tag

...csak egy gomb a határ a két bringa között

Joe

(#1932) Somatom válasza simonjoe (#1931) üzenetére


Somatom
veterán

Te is tudod, hogy ez nem így van. Rásegítés nélkül az én bringám egy nehéz tank és nincs olyan gomb, amitől ledobna magáról 10-15 kilót, hogy hegynek fölfelé ideális legyen analóg tekeréshez. Szóval, ha bringás lennék, akkor a tekerés, edzés, fejlődés, táplálkozás, pulzus, meg a többi hasonló körítés érdekelne és nem a rásegítés.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1933) HKorn válasza Somatom (#1932) üzenetére


HKorn
addikt

Én kicsit a kettő között vagyok, alapvetően bringásnak tartom magam, de semmiképp a nagyon komoly fajtából, se nem táplálkozok hozzá tudományosan, se nem mérek pedálfordulatot meg ilyesmiket. Pedelecet is elsősorban analógként használom edzeni, ez még jobb is mert a +8kg az megedz. Ugyanakkor imádok erdőben, hegyekben kirándulni bringával, oda meg kell a rásegítés, mert anélkül, csak szenvedés lenne az 1000m szintemelkedéses túra, nem élvezet.Emelett van egy XC montim is, ehhez képest pille súlyban, azzal szoktam néha bringautas aszfalton csapatni, de hegyre nem vinném.

Run&Ride

(#1934) Somatom válasza HKorn (#1933) üzenetére


Somatom
veterán

Tudod, kicsit fura nekem ez a kategorizálás. Amikor épp kamiont vezetek, akkor kamionos vagyok? És amikor személyautót, akkor személyautós, amikor motort, akkor meg motoros? Most akkor melyik? Ha többet vezetek kamiont, mint személyautót, akkor papírszemélyautós vagyok? :)
Más megközelítésben a bringa tulképp minek minősül? Az a fura, aki egy sporteszközzel közlekedik, vagy az, aki sportolásra használ egy közlekedési eszközt? Szóval, hogy is van ez? :)

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1935) Runner_fxr válasza Somatom (#1927) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Iphone telom van. Most rákerestem az appstore-ban, 349 ft-ért megvettem. Na majd holnap kipróbálom, csak most nem vagyok bringa közelben.

(#1936) Runner_fxr válasza Somatom (#1932) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nyilván mindenki másra használja a bringáját, én 1993-tól 2014-ig analóg montival mentem, de rendesen a hegyekbe, akár hetente háromszor is tekertem 2000m szintet. 2014 óta használok pedelec montit. Szerintem minden azon múlik hogyan használod a bringát, alapvetően a felhasználón múlik, hogy mennyi lesz a végén a sportérték. Analóg bicóval is lehet úgy menni, hogy sport kb nulla, ez pedelec-el sincs másként. Persze hazudnék, ha azt mondanám, hogy most is ugyan olyan a bringás kondim mint mondjuk 10 vagy 15 éve, amikor éjjel nappal montiztam. Sajnos jóval kevesebb az időm bringázásra, és nyilván nincs is olyan kondim mint anno. De ez nem azt jelenti, hogy amikor hétvégente elmegyek az E-Enduro bicóval, akkor az a lustaságról, csalásról szólna. Én ugyan úgy megfingatom magam mint az analóggal régebben. Nem jövök haza kipihenten, ugyan úgy dög fáradtan ülök le egy pohár sör mellé. Megtehetném ma is, hogy analóg Enduro bicóval mennék. De azzal fele annyit tudnék mint a rásegítésessel. Nálam erről szól. Én bele adok ugyan úgy 100%-ot a bringázásba, csak ugye a mostani 100%-om kb a régi kondim 50%-nak felel meg. Ezt kiegészítem a rásegítéssel, és ugyan ott vagyok mint anno, ugyan azokat a köröket lenyomom, csak ritkábban. Nálam úgy néz ki a dolog, hogy a túra elején ahol lehet kikapcsolom a rásegítést, és eleinte csak eco, majd a túra vége felé ahogy fáradok, emelem a rásegítést. Illetve egy-egy nagyobb mászás végén könnyítek a terhelésen, hogy ne 170-180-as pulzussal kezdjem meg a lefelé zúzást.

(#1937) Somatom válasza Runner_fxr (#1936) üzenetére


Somatom
veterán

Te a rásegítést is sportolásra használod, ez világos. Én meg arra, hogy ne izzadjak meg, hiszen egy közlekedési eszköznek nem az a célja, hogy az ember lógó nyelvvel jusson el A -ból, B -be. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1938) Bib válasza Runner_fxr (#1935) üzenetére


Bib
őstag

Kíváncsian várom, mit írsz majd, mert akkor én is megjátszom. :K

(#1939) sxxorp válasza simonjoe (#1919) üzenetére


sxxorp
őstag

Megnézném, hogy a fellengzős, öncentrikus dumáddal mikor mennél 27-es átlagot lejtőt gyakorlatilag kizárva, többször várakozva a lámpára egy 25kg-os kerékpárral, ami csak 25km/h-ig segít rá :D
Egy falusi banya is rájött volna, hogy főleg Budapesten közlekedek, a sebesség fontos szempont, nem fél-1 napokat andalgok a nyeregben. 10-11km a munkahely majd uez vissza, legyalogolnád a budapesti panorámában, megmondóember? :DDD

Először a fizikát néztem, aztán amit tapasztaltam, és kérdeztem, nem kinyilatkoztattam, mint egyesek. Először én is csökkentettem a kerékátmérőn (csak +/-5%), de 24km/h körül már alig-alig segített rá. Váltottam, így elmegy 26-ig is, és érzetre mintha gyorsabb is lennék. Vagy csak kb. jól mutat mindent (kisebb átmérő, lassabb mért sebességnél szabályozza le ugyanazt a valódi sebességet, és fordítva) és nem lehet még ennyivel sem átverni?

[ Szerkesztve ]

(#1940) baluka válasza Somatom (#1909) üzenetére


baluka
tag

A sör nem opció, mivel egyátalán nem iszom sört, de a lényeg úgy is egészen más: örülök hogy segíthettem, a fórumnak voltaképp erről kellene szólnia, egymást segíteni saját tapasztalatok megosztásával, nem pedig okosságok beböfögéséről és a másik kritizálásáról :)
Jómagam az e-bike nyeregre 2017 őszén szálltam fel egy ilyen gépen:
[link]
Ezt most egy hónapja váltottam le erre:
[link]
Az ok nagyon egyszerű, a Shimano motor jobban megfelelt igényeimnek, a Brose sokkal nyersebb, nem testreszabható, kevésbé érzi az ember az összhangot, jelenleg ebben a Steps a csúcs.
Az e-bike használat lényege nálam - ahogy runner_fx is írta - az hogy nagyobb kedvvel ülök a nyeregbe mert tudom hogy meszebb jutok el, magasabbra fel merek tekerni, és nem kedvetlenít el a visszaút obligát fáradságból adódó "rémképe".
Nem arra kell nekem e-bike hogy tankként használva mindenkit lenyomjak a sztrádaminőségű kerékpárúton, hanem hogy eljussak olyan helyekre is, ahova rásegítés nélkül esélyem sem lenne, és mivel a munkám miatt állandó az időhiány eből adódóan nincs megfelelő kondim sem, ezért nálam prioritás hogy ha van egy/fél szabad napom akkor tekerős élményekre vágyok bejárva új és új helyeket, közben megmozgatva a testemet, de nem agyonterhelve, kifárasztva. :)

(#1941) Somatom válasza sxxorp (#1939) üzenetére


Somatom
veterán

Gondold végig, hogy mi történne, ha fizikailag megcsinálnád, amivel most átvered a bringa óráját! Van egy kereked, ami 1m kerületű. Fordulatonként 1 jelet ad. Ha másodpercenként 5 -ször fordul körbe, akkor azzal 5m -t teszel meg, vagyis a sebességed 5m/s x3,6=18Km/h. Ha kicseréled a kereket kétszer akkora kerületűre, attól az órád ugyanazt fogja mutatni, viszont a valóságban fordulatonként már 2m -t fogsz megtenni, tehát a valós sebességed 36Km/h. Akkor ugyanezt az eredményt kell kapnod, ha nem fizikailag a kerék méretét duplázod, hanem az órában a jelhez tartozó távolságot (vagyis a kerék méretét) csökkented.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1942) Somatom válasza sxxorp (#1939) üzenetére


Somatom
veterán

Igen, városban mások a paraméterek. Pl. a Mammut és a Széna tér között rendszeresen átkelek a bringautas zebrán. Ha beállok a végére, akkor tötymöröghetek a csigák után. Persze, mindenki a szintkülönbség nélküli részen akar átkelni, ahol középen találkoznak a szemből átkelőkkel. Én inkább melléjük gurulok, kapcsolok egy boostot, induláskor a járdáról ugratok és rásegítéssel legyorsulom a népet. Ha a városon kell átkelni, akkor szinte az összes kereszteződésben ez a szitu.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1943) simonjoe


simonjoe
senior tag

...nincs bennem fellengzősség, kritizálni meg főleg nem szeretnék senkit!! Megbántani kiváltképp!!!! Árnyaltam egyfajta képet amit én képviselek, nem volt ebben rossz szándék, aki annak vette, vagy megbántottam, elnézést kérek! Persze, h ahányan vagyunk annyi félét gondolunk és élünk meg, ez így helyes és így jó.
Aki meg a viccet, karcos iróniát nem érti, azzal nemtok mit kezdeni.
Nekem a kerékpározás mint a jó bor és a tengerparti kavicsok. Mámorító és sokszínű, így is élem meg. Ezen nem szeretnék változtatni. Egy kicsit kényszerből ültem a villany nyergébe, de nagyon megfogott. Egy-két év volt a terv vele, most tartok kb. fél évnél, de tisztán látszik, h marad.

[ Szerkesztve ]

Joe

(#1944) HKorn válasza Runner_fxr (#1936) üzenetére


HKorn
addikt

+1, pontosan így vagyok ezzel én is.

Run&Ride

(#1945) Bib válasza Runner_fxr (#1935) üzenetére


Bib
őstag

Mizu Runner_fxr ? Volt tuning? Működik a dolog iPhone-nal is?

(#1946) Runner_fxr válasza Bib (#1945) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szerintem működik, mert az ingyenes programmal rá tudtam kapcsolódni a Shimano E8000-es rendszerre. Kiolvasott minden információt, csak a teljes verziót kell megvenni és akkor állítható, gondolom.

(#1947) Ironizer


Ironizer
tag

Na ilyet se láttam még eddig. :D

Eco-ra is már csak 1km-t írt range-nek. Persze innen már csak gurulni kellett, a tökéletes tervezésnek hála (:D), szóval nem volt gond. Gurulás közben ez a minimális töltés is elfogyott, teljesen lemerült, ilyen még nem volt. Jól kihajtottam a gépet, meg persze magamat is.

(#1948) jilian


jilian
addikt

Érdemes várni a következő tavaszig fully vásárlással vagy most fog igazán beesni a gépek ára?

(#1949) Somatom válasza jilian (#1948) üzenetére


Somatom
veterán

Az attól függ, hogy Euróban, vagy Forintban kapod a fizudat. :(((

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1950) jilian válasza Somatom (#1949) üzenetére


jilian
addikt

Euro-ban.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.