Biztos, hogy változni fog, 5-10 éven belül MTB-ot csak a belépő szinten akarnak majd az emberek villany hajtás nélkül. Nagyon kicsi lesz az árkülönbség, nem fogja megérni az analóg.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Runner_fxr
Ármester
Ablakos
őstag
A standard pedelec gépeknek a magasabb sebességre tuningolása megoldott? (garancia vesztés figyelmen kívül hagyva)
big-J
őstag
Somatom
veterán
Én a linkelt cikkben szereplő Badassbox -nak néztem utána. Azt írják, hogy Shimanonál X szoftververzióig használható, fölötte nem. A kereskedő meg azt mondja, hogy átadáskor neki kell készítenie egy diagnosztikai lapot. Ez úgy kezdődik, hogy szoftverfrissítés, ami után ugyebár a Badassbox bukta. De, a sebesség mérése továbbra is úgy történik, hogy egy, a küllőre rögzített vasdarab elhalad egy érzékelő előtt. Ez azért még nem atomfizika. Rézfán fütyülő rézangyal legyek, ha nem tudom majd átverni valahogy.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ferdzsoo
addikt
Amúgy próbáltátok már egyáltalán a 25-ös korlátozással milyen?
Mert eleinte én is ezen voltam hogy így tuning úgy tuning, de szvsz a 25kmh bővenkirály mindenhova. Igaz, e-bike típus függő. Trekkingre nembiztos hogy elég. MTB-re bőven elég. Úgy kell közlekedni vele hogy elég legyen.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Somatom
veterán
Igen. Mielőtt megvettem volna az enyémet, teszteltem egy E8000 -es Shimanos bringát. Nem tetszett a fal. Erőltetnem kellett, hogy 27 alatt tartsam, mert az is zavaró volt, ahogy a határon ki/be kapcsolgatott a rásegítés. Direkt gyorsultam vele lámpánál úgy, hogy boost -ról indulva, fokozatosan vettem vissza a rásegítést. Símán tudtam együtt indulni az autósokkal. Király volt, csak aztán 27 -nél vége lett a mókának és kezdtem félni, amikor a nyakamon éreztem őket. Megnéztem Runner_fxr tuningos, városi videóját és azt gondoltam, hogy "Nnna, kérem, erről van szó, ez kell nekem!"
Hegyen persze tökéletesen elég volt a bringa. Sőt! Egyszer véletlenül boost -ban felejtettem és szerencse, hogy csak meglepetés lett, nem perec. De, én első sorban városi használatra veszem a gépet, a hegyi játék lesz a ritkább eset. Bevallom, nem nagyon értem ezt a trkking, meg MTB témát. Miért ne használhatnék egy MTB -ot utcán? Én semmilyen hátrányát sem éreztem a falat leszámítva. Az meg trekkingnél is ugyanúgy megvan.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ablakos
őstag
Nem is akarom megpróbálni milyen egy 23kg kerékpárt csak láberővel tekerni 25km/h felett.
Egyébként nem is nagy a különbség speed pedelec és standard között a Gepidánál. Eddig az agyváltós Alfine 8 (900e) volt a kiszemelt, de ez csak standard. Fastida 950e . Lemondok a sebesség hekkelésről.
dugo_
veterán
Az sem megy csak úgy 45-öt, ha nem tekered izomból.
Ferdzsoo
addikt
Ha MTB-d van miért az autók között tekersz?
Én ezen változtattam, és sokkal jobban élvezem az utat is és nem a kipufogógázt szívom...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Somatom
veterán
Ha mondjuk a nyócban van dolgom, akkor hogyan kerülhetném ki az autókkal való találkozást?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ferdzsoo
addikt
Nem tudom mik a lehetőségek arra, de én ilyesmire gondolok. (Mondjuk 3:10-től).
Én itt kerülöm az összes olyan utat ahol autók vannak, vagy nagy a forgalom és próbálok mindenen átvágni ami a legrövidebb. Próbálom úgy igazítani hogy gyalog merre mennék, és azt próbálom követni bringával. Így közben fejlesztem a tudásomat is, és nem a kipufogógázt szívom.
Ha nem is ilyen szinten mint a vidiben, de biztosan tudnál Te is egy jópár rövidítőt beiktatni amire nem is gondolsz.
Gondolj tekerés közben arra hogy gyalog merre mennél. Iktass be minél több betonmentes szakaszt már ahol lehet. Ne jelentsen problémát a padka le föl akár 3 x 100 méteren belül.
Vicces, de alaból én is arra terveztem a bringát hogy városban közlekedek aztán néha eljutok terepre.
Amióta terepen voltam, folyamat oda vágyok és már legalább annyit megyek terepen mint városban közlekedve.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Somatom
veterán
Ezt nekem nem kell bemutatni. Dolgoztam motoros futárként. Amúgy meg a XII. -ben nőttem fel, most is ott lakom. Sztem minden dugi ösvényt ismerek a környéken. Anno azokon ráztuk le a rendőröket.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ferdzsoo
addikt
Akkor miért az autók között mész?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Somatom
veterán
Azért, mert nincs más lehetőség.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
big-J
őstag
Kovetkezo donor:
https://www.infinitycycles.co.uk/1044/products/cube-two15-hpa-275-race.aspx
https://www.youtube.com/watch?v=P_fTXTi0Yqs
Cel: Ezuttal is ~5500w, csak most ~21kgs cangaval. 4kg hatizsak akksi + 4kg-s vaz akksi, amik egymastol fuggetlenul otthon hagyhatoak vagy hasznalhatoak es onalloan is hozzak a teljesitmeny 100%-at (864Wh egyenkent). Nyomatek szenzoros pas/gazkar, rendorbiztos moddal , bar ezzel a dugokban mar az autok tetejere is felugratok ha utanam jonnek.
[ Szerkesztve ]
big-J
őstag
Canga hasznaltan (otszor hasznalta a 15 eves) ujszeru 1300 font, 470e
Motor+vezerlo Cyc X1, 1000 usd, 290e
Akksik darabja 400 eur, 130e
Modositasok: 28t helyett 42t fogas hatso, valtohosszabito, ebike lanc, 20e
~780e 0 akksival,
~910e 1 akksival,
~1040e 2 akksival.
Pedalnal ~240nm (es max 500 fordulat), kereknel ~300nm, Dt szerint 400nm-ig belefer, 500ig a ebike huboknal, az meg jo lenne valamikor, most csak $280 es adjak hozza az acel kazetta tartot ami kulon $80. Bar az en kinai soraimnak 1.5 centis tomor talpazatuk van, nem szokott a festek se lekopni .
[ Szerkesztve ]
big-J
őstag
A motor ekkora:
De itt 10 centire van, en megprobalom ennyire odanyomoritani:
Fedo van ra, az elso fogasnal igy sem log lejjebb az en vazamon, abban alul nincs kanyar.
Amugy ezek az allatok a 63t/42t fogasokat hasznaljak elol jo nagy bumszli (latszik itt a bcd104), en a 53t/36t-t fogom, ugymeg ezeknel is kisebb lesz, anodizalt feketeben.
Hatizsak akksival, errol ki mondja meg hogy egyaltalan elektromos, nem hogy meg nem 250w?
[ Szerkesztve ]
big-J
őstag
Megharagudott ram a frissites gomb, pedig a ph altalaban jol kezeli...
[ Szerkesztve ]
Somatom
veterán
Érdekes darab. Ismerős nekem ez az építési stílus. Téged nem Dr. Emmett Brown -nak hívnak? Régebben egy DeLorean DMC12 -t alakítottál át.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
big-J
őstag
Nem tudom mi ertelme annyi tyukbelnek, csak annyi kell hogy fel tudj allni hatradolve, annelkul, hogy megfeszulne, +10-20cm. Ulestol szamitva max 1m, es ebbe benne van ami az akksi oldalrol jon. Meg bevonatlanul, pirosan...
[ Szerkesztve ]
Somatom
veterán
Megvolt az első próbaköröm. Már tudom, hogy imádni fogom az új játékomat. Nekilódultam a Bécsi úti Eurocenter mellett, oszt huss, feltapostam a hármashatárhegyre. Legurultam, de kevés volt. Gondoltam, kipróbálom a Kiscelli utcát (20% -os emelkedő). Úgy mentem föl 17 -tel, mintha húztak volna.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
csimpy131313
csendes tag
Napot!
Milyen bringa?
Somatom
veterán
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
csimpy131313
csendes tag
Én sixty-t tervezek beszerezni,de csak jövőre. Hol vetted? Esetleg sikerült egy kis kedvezményt is kiharcolni?
Jarod1
addikt
Valamelyik nap volt szerencsém kipróbálni egy kollégámét, nagyon állat, megtekered és suhansz vele, ülést is kormányról állíthatod.
Somatom
veterán
Írtam korábban. A linkben ott a bót, meg a kedvezmény is. Én is filóztam, mert nem lett volna sokkal drágább egy szintén tavalyi Sixty. Csak nem tetszett a színe.
Viccet félretéve, azért a Sixty -nek érezhetően jobb a rugózása (teszteltem egyet). De, sztem nekem ez is elég lesz, mivel alapvetően trekkingnek vettem. Viszont, a 2019 -es már drágább, a 2020 -as pedig még drágább lesz az átdolgozott konstrukció miatt. Ugyanakkor, nekem úgy tűnik, hogy a lényeg jövőre sem változik. Ugyanaz a motor, ugyanolyan teljesítményű akku.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
csimpy131313
csendes tag
BiteDánke...
Somatom
veterán
A rugózásra vonatkozó kijelentésemet módosítom. Egy profi biztosan észrevenné a különbséget, de én nem. A módosítás oka az, hogy közben kiengedtem némi levegőt az elejéből, a hátulját pedig lágyabbra állítottam. Most már az enyém is úgy "hajókázik", mint a próbált Sixty. Sokat kell még tanulnom.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Bib
őstag
Érdemes egy telópumpát beszerezni és a súlyodhoz belőni.
Somatom
veterán
Az első próbálkozásomnál rögtön kiszúrtam, hogy beesett az eleje. Gyorsan visszamentem a Berguson -hoz, és beállíttattam velük a súlyomhoz. Na, ez nem sikerült, túl sok lett. Persze, rögtön vettem náluk egy 2:1 pumpát.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Somatom
veterán
Van a bringámon hátul egy csomó fogaskerék egymás mellett. Tudja vki, hogy a három nagy az mire való? Játékból vadászom az emelkedőket, de még nem találtam olyat, amihez arra a háromra szükség lenne. Lehet a Merida -n áttételt módosítani? Szívem szerint egy 5 gangos agyváltót raknék bele, mert azt álló helyben is lehet kapcsolni. Ha most valamiért hirtelen lassítanom kell, akkor benne maradok a leggyorsabb fokozatban és csak menet közben tudok visszakapcsolgatni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ferdzsoo
addikt
Hagyd el az aszfaltot és számos emelkedőt fogsz találni ahol szükséged lesz rá. Főleg ha jó köves, gyökeres a terep...
Monti elég unalmas aszfalton amúgy is.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
sanzi89
addikt
A bringádon nem pedelecre szánt fogaskoszorú van, hanem általános. Ha csak lábbal hajtod akkor igenis kellhet a nagyobb lánckerék elég hamar.
Agyváltót montiba pedig elég eretnek dolog szerintem. plusz egy ilyen szép, új, komoly bringához kár hozzányúlni.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Somatom
veterán
Az elég baj lenne. Úgy tudtam, hogy a Merida és a Shimano összedolgoztak a fejlesztésnél. Fura lenne, ha egy gyári pedelecen nem pedelec -hez lenne méretezve az áttétel.
Ha csak lábbal hajtanám, akkor cirka 5 kilót dobtam volna ki az ablakon. Azé vettem bele motrot, hogy dógozzon helyettem.
Most fékezésnél pakolom neki vissza a gangokat, mint a motoron, de ez a mechanika nem reagál olyan gyorsan. Ha viszont nem pakolom vissza, akkor utána, elinduláskor terhelés alatt kéne váltogatnom, ami biztos, hogy nem tenne jót neki.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Runner_fxr
Ármester
11-46 az ma már egyáltalán nem számít extra nagy áttételnek. Pontosan, ahogy előttem is mondták, be kéne menni egy erdőbe, komolyabb emelkedőket próbálni, mindjárt látnád az értelmét. Meg ugye ha épp kikapcsolnád a rásegítést, akkor sem árt ha van áttételed. Próbáltam a 900-as felszeretségű eone sixty-t, azon 10-50-es Sram volt. Érezhetően erősebb volt a motor is, ezzel az áttétellel, és volt olyan emelkedő ahol ki lehet használni, persze felmegy a 46-al is bárhova ha nyomsz egy boost-ot, de az akkut jobban kíméled az 50-es tányérral. A rugóútban is azért nem érzel jelentős különbséget, mert nem mész rendes terepre, 120mm és 160 között egy lób@szónyi különbség van, és nem kell hozzá profinak lenni, hogy érezd a különbséget, csupán a megfelelő terepre kell vinni és megfelelő tempót kell menni.
Somatom
veterán
Nem kívánom kemény terepre vinni. Arról nem tehetek, hogy nekem való bringa nincs gyárilag, így magamnak kell kifaragnom. Motoron ezt a kategóriát túra-enduronak hívják.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Runner_fxr
Ármester
Nincs azzal a bringával semmi baj amit vettél, 120mm út, pláne plus-os kerekekkel, egy komoly biztonságot adó, nagyon kényelmes túra/trail MTB, vagy nevezzük túra Enduro-nak. De trekking irányba elvinni, agyváltó és társai, na az már tényleg totál értelmetlen lenne. Azt sem hinném, hogy utólagosan beletéve egy agyváltót, működne e rendesen a motor. Mivel nem agyváltóhoz programozták. Arról nem is beszélve, hogy már a közepesen kemény terepezés is hazavágná az agyváltódat. Meg egyáltalán, hogy menne bele az agyváltós hátsó kerék a boost-os, átütős vázba?
Szerintem amúgy Te kategóriát tévesztettél, mert létezik az a kategória amiről nagyjából beszélsz.
Íme: Riese & Müller Delite GT ABS
Az elektromos túra, trekking kerékpárok S osztályos Mercedes-e. Össztelós MTB alapokon van, de trekking igényekhez igazítva. Dupla akku 1000Wh, hatalmas átfogású automata agyváltó, gyárilag 45Km/h, ABS-es Magura fék, szíjhajtás. Minden ami csak kellhet egy túrázónak. Bár ebben még az előző generációs Bosch motor van, de a Te esetedben nem probléma, mert a hátrányai csak komolyabb terepen jönnek ki, trekking felhasználásban nem.
[ Szerkesztve ]
Ferdzsoo
addikt
Szvsz te rossz bringát vettél ha azzal a meridával trekkingezel.
Az kívánja az erdőt.
Ill. Arra is találták ki...
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Ablakos
őstag
Az erdőben túrázni, sétálni kell, (utóbbi években futni a vadállatok elől), de kerékpárral száguldani...
[ Szerkesztve ]
Ne legyél már ennyire demagóg, pls! Ezeket az AM bringákat szerinted mire tervezték?! Minden alkatrésze a váztól az abroncsokig arra való leginkább, h erdei utakon túrázz vele. Ja! És ez nem jelenti azt feltétlenül, h száguldoznod kell.
[ Szerkesztve ]
sanzi89
addikt
Ha lehet hinni a Google-nak, akkor egy Shimano SLX CS-M7000 11-speed 11-46 fogaskoszorú van a bringán. Erre ha rákeresel pl. a Dealers Manual-ra, ott látszik, hogy a MTB kategóriába sorolja a Shimano. Ezer meg egy klasszikus kerékpárt szerelnek ezzel az alkatrésszel, erre utaltam, amikor írtam, hogy ez nem pedelec specifikus alkatrész.
Ettől függetlenül tökéletesen üzemelhet egy elektromos bringán is természetesen, csak eredetileg nem ide lett tervezve.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Somatom
veterán
Nem elektromos váltó van rajta. A motorvezérlő semmilyen szenzor visszajelzést sem kap a váltótól. Sztem annak tök mindegy, hogy milyen váltó van mögötte, mivel pedálfordulatot és pedálnyomatékot érzékel. Ezt a "mi fér be" dolgot nem értem. Ami befér a lengővillába, az beépíthető. Lehet, hogy a küllőhosszokhoz külön tárcsa kell, osztókörön kifúrva a küllők lukait, de amióta feltalálták az esztergapadot, meg a marógépet, azóta ez nem olyan nagy kunszt.
Ilyen Meridája, mint most az enyém, bárkinek lehet. Még hiányzik belőle az egyediség. Ahogy nézem a mutatott bringa árát, most egy millával beljebb vagyok. Annyiból komolyat lehet faragni. Arról nem is szólva, hogy a Merida formája jobban bejön, mint annak az izének a kinézete.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
dugo_
veterán
Egyáltalán nem mindegy.
A motor nyomatékgörbéje hozzá van igazítva a hátsó váltó típusához, agyváltó esetében leesik közel nullára, enélkül soha nem lehetne agyváltót elváltani rásegítés mellett. Boschnál pl. ezt csak a kerékpár oem programozásánál lehet beállítani, retail változatban nem is elérhető az opció. Shimanoból már nem vagyok up to date, de a váltótípust és áttételt ott is be kell állítani előre.
[ Szerkesztve ]
Runner_fxr
Ármester
Nem, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen áttétel és váltó van rajta. A pedelec motorokat gyárilag felprogramozzák egy felhasználási területre. Ettől minimálisan el lehet térni, de jelentősen nem, különben letilt a motor. Egy agyváltó akkora módosítás lenne, hogy a motor nem tudná értelmezni azt a fajta nyomatékot és működést ahogyan az agyváltó működik. Hibakódot dobna és letiltana.
"Ami befér a lengővillába az beépíthető" Sajnos ez sem ilyen egyszerű. Különböző tengely szabványok vannak. A Te Merida vázad 148 X 12mm-es csőtengelyekkel kompatibilis. Ilyen agyat tudsz beletenni. Az agyváltóknak vékonyabb, végig menetes tengelyük van, ráadásul, 135mm-es papucstávolsághoz van, nem 148mm-hez. Abszolút nem kompatibilisek.
Természetesen megvetted, azt csinálsz vele amit akarsz, de ez kb olyan mintha vennél egy cupé M3-as BMW-t, mert az tetszik, aztán közbe rájönnél, hogy neked igazából egy családi kombi kellett volna, és akkor nekiállsz szétfaragni a kasznit, hogy legyen kicsit kombi is.
A Riese & Müller csak egy példa volt, mert jóval közelebb áll a felhasználásodhoz mint amit vettél Merida One Twety-t. Drágább, de vannak benne plusz extrák is, amik miatt drágább.
Én a helyedben ezen is elgondolkodtam volna: Haibike Xduro Adventure TQ motorral, kétszer olyan erős mint a Shimano motor, ha kiveszed a korlátozást 70km/h-t is megy síkon.
[ Szerkesztve ]
Runner_fxr
Ármester
Én már sejtem, hogy mi lesz ennek a vége.
Múltkor találtam pár elképesztő képet egy ugyan olyan Merida eOne-Sixty Enduro bringáról mint az enyém.
Gondolom itt is hasonló lehetett az elképzelés mint nálad, hogy tulajdonképpen trekkingre lenne szüksége a felhasználónak, de Enduro MTB-ot akart, mert az menőbben néz ki. Aztán nekiállt saját ízlésére átalakítani, hogy legyen kicsit ilyen is meg olyan is, a végeredmény pedig ez a torzszülött lett!
Somatom
veterán
Ferdzsoo
addikt
Gratulálok. Látszik mennyire vagy képben...
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
(#1499) bulikavagyok válasza Runner_fxr (#1496) üzenetére
Az nem baj, h torzszülött. A lényeg, h "egyedi" legyen.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD