Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1201) Atos23


Atos23
senior tag

Valamit nem értek. A Gepida Ruga 1000 is egy olyan bringa, amelyet Bosch Active Line motorral szereltek (nem Plus), és itt a szerző 50Nm-esnek írja a motort, és még dícséri is.

"A pedelec lelke a motor, mely azóta, hogy a Bosch néhány éve piacra lépett egyöntetűen Bosch gyártmány már a Gepidánál is, pedig a magyar gyártónak saját pedelec hajtásrendszere is volt. A Bosch 3-féle „erővel” gyártja ezeket a motorokat, ezek közül a tesztdarab az Active Line alap modellel felszerelt, amely 250 Watt erővel 50 Nm nyomatékkal segít, ekkora a harmadik comb."

Azaz Active Line létezik 40 és 50 Nm-eres változatban is, a gyártási / fejlesztési évtől függően?

Köszi! :R

(#1202) dugo_ válasza Atos23 (#1201) üzenetére


dugo_
veterán

Így van, ez régi motor.

Az új, 3. generációs Active Line és Active Line Plus motort 2017-ben mutatták be és a '18-as modellévtől kerültek bele a kerékpárokba.

Mondjuk a megadott kerettel pont a senki földjére érkezel, mert kb csak a régi motoros, illetve Active Line szettek vannak ennyiért. 400-450k-ért már jönnek az 1-2 éves Performance Line-nal szerelt montik.

[ Szerkesztve ]

(#1203) Atos23 válasza dugo_ (#1202) üzenetére


Atos23
senior tag

Értem, tehát a régebbi az erősebb. Meg is kérdezem a Ghost tulaját, hogy mikori évjárat a bringa, mert a 2018-at csak én mondtam be laikusként, pár perces guglizás után.

Egyébként nem szeretnék levetett, kutyánaksemkell valamit venni. Most láttam, hogy több webáruházban, Vaterán is árulnak új, de kifutó Gepida és Baddog fully bringákat Bosch Performance motorral, 650kHUF környékén.

Az a baj, hogy mivel csak a korábban említett Haibike, 50Nm-es fullyval van E-Bikeos tapasztalatom, hétköznapokra pedig egy elég jó Merida Mattset használok, így ha veszek valami sokkal bénábbat, akkor csalódott leszek. :)

Ma még megrágom, hogy mélyebben benyúljak a bukszába, és vegyek egy olyat.

(Gepida Asgard FS Comp MTB 650B, Badbike Baddog Tosa FS 10D CX)

[ Szerkesztve ]

(#1204) Runner_fxr válasza Atos23 (#1203) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A bádog és a gepida helyett, előbb vennék egy ilyet, de te tudod: [link]

Ebből van még készleten, ennyiért jó vétel újonnan, garival.

[ Szerkesztve ]

(#1205) dugo_ válasza Runner_fxr (#1204) üzenetére


dugo_
veterán

A 350-es indulókeretet jól feltornáztuk... :D

(#1206) Runner_fxr válasza dugo_ (#1205) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Fingért perecet... nehéz. :)

Ki lehet fogni jó gépeket használtan, de 300-350K, minőségi pedelec-ért, necces kategória.

(#1207) Bib


Bib
őstag

Sziasztok! Régóta olvasgatom a fórumot, nagyon vágytam egy e-bikera ami segít többet mozogni. Ezzel tényleg élvezem a mozgást. Ausztriában vettem egy Ilyen gépet
Milyen betétes mtb rövidnacit ajánlotok?

(#1208) Atos23 válasza Runner_fxr (#1206) üzenetére


Atos23
senior tag

800K az már a húzós kategória, hiába akciós :)

Viszont úgy vagyok vele, hogy inkább költsek el 400at jó cuccra, mintsem a 300-at valami romért adjam.

(#1209) Runner_fxr válasza Bib (#1207) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én nem szeretem a betétes gatyákat, de amúgy az Endura-t tudom ajánlani, mint minőségi, jó ár/érték arányú terméket. Illetve a Northwave sem rossz.

Atos23: Nem lehetetlen 400-450 körül kifogni egy jó állapotú használt, Bosch pedelec-et. De azért nem árt ha értesz hozzá, tudod mit kell nézni, illetve az sem árt ha csinálnak róla egy számítógépes diagnosztikát.

[ Szerkesztve ]

(#1210) sanzi89 válasza Runner_fxr (#1209) üzenetére


sanzi89
addikt

Erről a számítógépes diagnosztikáról tudsz mondani pár mondatot? Kell hozzá valami spéci, zárt cucc (szoftver, hardver) vagy egy átlag ember is használni tudja? Ha igen megosztanád a módjáról némi infót?

Csongrád és Békés megyében nézegetek használt elektromos bringákat, itt esély nincs diagnosztikára. Ha én megcsinálom magamnak, maximum akkor.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#1211) Runner_fxr válasza sanzi89 (#1210) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szia!
Bosch és Shimano esetében tudok nyilatkozni, én ezeket a rendszereket ismerem, és ezeknek a rendszereknek van Magyarországon rendes szerviz támogatottsága.

Bosch esetén sajnos zárt a rendszer, ami azt jelenti, hogy csak olyan üzletek kaphatnak szoftvert és hardverkulcsot akik Bosch képzést végeztek és hivatalosan beregisztráltak. Tehát magánszemélyként nem tudsz rajta diagnosztikát csinálni és szoftvert frissíteni. Kénytelen vagy bevinni egy olyan kerékpár szervizbe, akik hivatalosan Bosch e-bike partnerek. Ilyen egyébként már elég sok van. Persze ez nem ingyenes, akár 10-20 ezret is elkérhetnek egy ilyen műveletért, ezt boltja válogatja.

Shimano esetében sokkal jobb a helyzet, le lehet tölteni az ingyenes e-tube szoftvert telefonra, tabletre, amivel sok információt látsz a bringáról és a szoftver frissítést is el tudod végezni, otthon is egy telefonról, bluetooth-on.
Illetve megvásárolhatsz egy shimano eszközt: SM-PCE1, amivel PC-re tudod csatlakoztatni és ezzel már minden infót látsz a bicajról, az akku állapotát is. Töltési ciklusokat, stb.

Bosch-hoz még pár infó. Arra nagyon figyelj, hogy ha tuning van a bicajon, tehát kiütik a 25-ös korlátozást és úgy frissítik a szoftvert, a Bosch képes távolról letiltani a bicajod, akár végérvényesen elaltathatják az akkumulátort is, és ez se nem garanciás, se nem visszafordítható változás, gyakorlatilag kuka az akkud. általában erre rá is kérdeznek a szervizekben, frissítés előtt. Shimano esetében ilyenről nem tudok, de persze a tuning itt is garanciavesztéssel jár.

[ Szerkesztve ]

(#1212) sanzi89 válasza Runner_fxr (#1211) üzenetére


sanzi89
addikt

Köszönöm szépen az infókat, remélem másiknak is hasznos lesz majd. :R

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#1213) sanzi89


sanzi89
addikt

A Yamaha rendszer egyébként milyen szintet képvisel? Például szerintem ez nem egy rossz ajánlat: Winora E - bike Y280x
Városi rohangálós, túrázgatós bringára gondolok asszonynak, hogy több kedve legyen velem tekerni. Ez még tetszik is neki, ami mint tudjuk fontos szempont. :D

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#1214) venom8888


venom8888
őstag

Sziasztok. Venni szeretnek egy pedelec biciklit, kozepmotoros,hajtas ràsegiteses,es bosch motoros legyen. Tudnatok ajanlani valami neem tul dragat,de jo minosegu bicajt? Es kb 70km t menjen el,

(#1215) Runner_fxr válasza sanzi89 (#1213) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Kb ugyan az a szint mint a Bosch. Sőt, szerintem kb a legerősebb szabvány pedelec rendszer.
Hátránya inkább abban van, hogy Magyarországon nincs szervizháttere.

venom8888: Először azt dötsd el, hogy milyen kerékpár kategória kéne, merre felé használnád, aszfalt, terep? A 70km kb reális egy 500Wh-s akkuval, de ez sok mindentől függ, ha max rásegítésen hajtod akkor valószínűleg kevesebb lesz a táv. Ha sokat mész emelkedőn és max rásegítésen, hegyre fel, kb 30km alatt le lehet meríteni, persze lesz mellette kb 1000-1100m szint is. Ha nem mész hegyre, kevesebb az emelkedő és mondjuk nem nyomod maxon, csak közepes rásegítésen, akkor akár 100-120km is lehet a hatótávod.

Mit jelent a nem túl drága? Új vagy használt érdekel?

(#1216) venom8888 válasza Runner_fxr (#1215) üzenetére


venom8888
őstag

Varosban,emelkedo szinte semmi. Egesz napos hasznalatra,mint egy postas kb. Uj vagy hasznalt barmi johet. De nem auto àrban,tudom olyanok is vannak, az viszont mar nem er anyit szamomra.

(#1217) Runner_fxr válasza venom8888 (#1216) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

De még is mi az az összeg amit rá szánsz?

(#1218) chege


chege
aktív tag

Sziasztok!

Szerintetek azt meg lehet állapítani, hogy egy boschos ebikehoz kapott kulcs az eredeti-e vagy netán cserélt?
Amit lehet tudni, bosch akku, vázba integrált, és 2db abus kulcs, valamint egy kis biléta van, amin egy vonalkód/számsor szerepel.

Köszönöm!

(#1219) dugo_ válasza chege (#1218) üzenetére


dugo_
veterán

Nem fogod tudni megmondani. Ennyi jár az új szetthez, tehát minden eleme megvan.

Hogy otthon hány utánrendelt pótkulcsot tett félre az ember, azt csak a paranoiád mértéke tudja megmondani. :D

(#1220) venom8888 válasza Runner_fxr (#1217) üzenetére


venom8888
őstag

Kb 300k amit ra szannek,de lehet tobb is,de most arra volnek kivancsi hogy az altalam meg hatarozott szempontok alapjan,amiket le irtam ,menyibe kerulne az a bicaj ami ezekkel birnak.

(#1221) Bib válasza venom8888 (#1220) üzenetére


Bib
őstag

Ha emelkedő nincs akkor neked nem kell pedelec szerintem. 200-ból meg elég jó városi bicajt kapsz.

(#1222) venom8888 válasza Bib (#1221) üzenetére


venom8888
őstag

Anyumnak kellene,es fajos a terde,de a pedelecre eleg ha csak a labat ra rakja,es mar gurul is tole.

(#1223) Runner_fxr válasza venom8888 (#1220) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

300K az nagyon az alja, még használtan is. Újonnan kb 700-800k az induló ár, használtan kb 400.

[ Szerkesztve ]

(#1224) venom8888 válasza Runner_fxr (#1223) üzenetére


venom8888
őstag

Akkor inkabb egy suzuki sfift 300k ert es van benne radio is. Majd 10 ev mulva,amikor nem lesz arany árban,akkor geszek pedelek et.

(#1225) StLui válasza venom8888 (#1224) üzenetére


StLui
veterán

100-ért átírod, teljesítményadó, kötelező biztosítás, egészségről ne is beszéljünk (pedelecet is tekerni kell, csak a segítség mértékét állíthatod) ja és egy 300 eFT-os autóra tuti nem kell költeni majd semmit szervízben (nehogy évente elmenjen a bringa ára)

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#1226) sanzi89 válasza StLui (#1225) üzenetére


sanzi89
addikt

Meg almát körtével. :U

Tény, hogy az elektromos bringázás jelenleg még szerintem is drága mulatság, de ahogy terjed ez is olcsóbb lesz. Mint az elektromos motorok, autók. Csak ki kell várni vagy tárcát kinyitni. ;]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#1227) venom8888 válasza sanzi89 (#1226) üzenetére


venom8888
őstag

Jaja ezert mondom varni kell max 10 evet,de lehet kevesebbet,es meg kapod azt a cangat 200 ert ujjan ami most 700. A hibrid autok is 5 eve csak hèbe hóba voltak az utakon, most mrg latni sokat naponta. Es egyre elfogadhatobb aron. De egy szaros bicajra,amiben aksi vam,nem fogok erte 1 millat fizetni. Az azert mar pofatlansag. 5 ev es lehet veszek 3 at a csaladnak. De most jelenleg,csak az ujgazdagok jatekszere.

(#1228) Runner_fxr válasza venom8888 (#1227) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ez egy jó nagy baromság, már ne haragudj. A probléma azzal van, hogy az igényeid magasak, de fizetni meg nem akarsz érte. 300K-ért most is lehet venni pedelec-et. De te nem elégszel meg a kínaival, neked egy prémium kategória kell, de gagyi kínai áron. Iyen erővel menj be egy bmw kereskedésbe, és csesszed le az eladót, hogy neked bmw kell de suzuki áron. Aztán ne lepődj meg ha kidobnak a szalonból a biztonságiak.
Egyébként a prémium kategória soha nem lesz 200 ezer ft, arra várhatsz életed végéig. Abba is gondolj bele, hogy egy prémium pedelec-ben van egy minőségi 400-500Wh líthium akku, a shimano-ban még bluetooth kapcsolatos is. Gondolj bele abba, hogy egy 10-ed ekkora minőségi laptop akku is benne van kb 30-40 ezer ft-ba, akkor hogy gondolod, hogy ez az akku is azon az áron menjen? A 2,8kg-os 70Nm-es shimano motor szerinted csak úgy magától lesz@pódott? Azt mérnököknek meg kellett tervezni, nem kevés pénzért!

[ Szerkesztve ]

(#1229) StLui válasza Runner_fxr (#1228) üzenetére


StLui
veterán

Majd rájön, hogy a fejlesztések miatt sosem lesz nagyságrenddel olcsóbb az adott minőségű bringa. Akkor majd az akkori szemmel elavult bringák lesznek ugyanúgy csak olcsók, akkor majd már az nem fog kelleni.

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#1230) Runner_fxr válasza sanzi89 (#1226) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ezt sem egyértelmű, attól függ mely kategóriát nézed. Egyrészt ott vannak az olcsóbb kínai cuccok, van köztük már elfogadható minőség, alap felhasználásra. nagyjából 250K egy egész jó átalakító szett, ha van egy normális trekkinged, 250k-ért bármikor pedelec-et csinálsz belőle. Vagy ha a prémium mtb szegmensbe gondolkozol, alig van már felára a pedelec verziónak. Egy minőségi Enduro 1 milla analóg hajtással, 1,2-1,3 körül már elég komoly pedelec Enduro-t veszel, azon a szinten meg már nem oszt vagy szoroz pár száz ezer. A csúcson meg kb mindegy, hogy analóg vagy pedelec, ugyan annyiba kerülnek. Egyedül a minőségi pedelec trekkingek drágák, mert mondjuk egy 250 ezres minőségi analóg trekking bosch vagy shimano rendszerrel 800 ezer, ami már nagy különbség. De ezt így egyálétalán nem lehet kijelenteni ma már, hogy az elektromos bringázás drága mulatság, attól függ honnan nézed. Inkább úgy mondanám, hogy ha prémium bringát akarsz akkor az drága mulatság, de ez nem pedelec sajátosság. A prémium meg mindenből drága.

StLui: Rengeteg ember nagyon el van tévedve ár ügyileg. Most megint menjek bele abba, hogy 1994-ben egy átlag havi bér 6 szorosáért vettem egy középkategóriás mtb-ot amivel versenyeztem anno? Az mai pénzen kb 1 millió ft. Középkategóriás XC versenyzésre alkalmas montit ma simán veszek 350-400-ért. Szóval inkább olcsóbbak lettek a bringák mint drágábbak. Csak sok embernek még mindig a tesco és társai a kiindulási pont, ahhoz mérnek mindent, meg úgy gondolják ha egy bringa 25 éve 20 ezer volt, akkor az ma sem lehet több mindjuk 40 ezernél. Ja közben minden 10 szer annyiba kerül, az nem zavarja őket.

[ Szerkesztve ]

(#1231) Runner_fxr válasza StLui (#1229) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Meg ezek a hasonlatok, hogy egy 20 éves autót hasonlítok új kerékpárokhoz. Miért nem prémium új autó árakat hasonlítunk akkor már, mert úgy már az arányok egyből helyre billenek? :)

(#1232) Ferdzsoo válasza Runner_fxr (#1231) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Meg ugye a 300k-s suzuki azt egyszer megveszed és az annyi volt kiadásban. :DDD
Míg azért a biciklit ha megveszed atom gatyábarázod pártízezerből és arra akkor ideig nem kell költened.

[ Szerkesztve ]

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#1233) Atos23


Atos23
senior tag

Sok keresgélés és vacillálás után ma beléptem az E-bike tulajok klubjába, egy új Baddog Pharaoh 9.2 tulajdonosaként. :)

Yamaha 70Nm / 500W akku. ;]

(#1234) Runner_fxr válasza Ferdzsoo (#1232) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Az autós hasonlatokat soha nem értettem. Miért kell összehasonlítani két teljesen más felhasználásra szánt dolgot? Jellemző amikor pl robogóhoz meg motorhoz hasonlítják a pedelec-et. Most attól tekintsünk el, hogy itt működésileg alapvetően különbség van, egyáltalán nem lehet ugyan ott használni.
Ilyen erővel pecabothoz is lehetne hasonlítani, abból is van több millió ft-os felszerelés.

Atos23: Gratulálok, sok kellemes km-t kívánok hozzá! :)

[ Szerkesztve ]

(#1235) Atos23


Atos23
senior tag

Van esetleg valamelyikőtöknek olyan leírása, amely a Yamaha rendszerek rendszermenüjét hozza elő?

Csak a szoftver verzióját, stb. szeretném megnézni (semmi tuning tervem nincs), de minden netes doksiban és youtube-videóban csak az alap menü bejárása van benne.

Köszi! :R

(#1236) lugosi


lugosi
MODERÁTOR

Nemrég töltöttem le az ebikeshop könyvét a pedelecekről, nagyon tetszik a könyv. Nagyon szépen megcsinálta aki írta, ha olvassa, gratulálok neki, nem kis munka lehetett.

(#1237) Atos23 válasza lugosi (#1236) üzenetére


Atos23
senior tag

Én is azzal a könyvvel kezdtem az elméletet egy-két éve :)

(#1238) svili


svili
tag

Hi! A Pedelec Parádén vettem egy KTM Macina Classic 8 A4 biciklit. Ma mentem vele egy nagyobb távot - Pestszentimre - VIII. ker. Horváth Mihály tér oda-vissza. Ha 25 km/h-nál megszűnik a rásegítés akkor is könnyen fel lehet gyorsítani 30 km/h-ig.
Úgy érzem, jól választottam.. :DD

''A konyak a szocializmusban a nép itala, amit választott képviselői útján fogyaszt!''

(#1239) bulikavagyok válasza svili (#1238) üzenetére


bulikavagyok
nagyúr

Gratula, szép bringa!
Én is új ebike-os vagyok (szintén Bosch motorral) és azt vettem észre, h a 25-ös korlát nálam inkább 27. De az fix, h 26-nál még megy a motor. Nekem mondjuk 30km/h lenne az ideális, de azért elleszek ezzel is. :B

[ Szerkesztve ]

(#1240) Bib válasza bulikavagyok (#1239) üzenetére


Bib
őstag

Szintén nálam is cube reaction hybrid one 500-nál is 27-ig segít rá perfomance cx-nél.

(#1241) bulikavagyok válasza Bib (#1240) üzenetére


bulikavagyok
nagyúr

Az jó, akkor nem az enyém romlott el. :)) Érdekes ez egyébként, mert a törvényi szabályozás alapján nem mehetne 25km/h felett a motor - én legalábbis ezt olvastam. Lehet, h ez csak egy kis figyelmesség a Bosch-tól.

[ Szerkesztve ]

(#1242) Atos23 válasza bulikavagyok (#1241) üzenetére


Atos23
senior tag

Nálam a Yamaha motor is 27,5 körül fogy el, így ez nem csak Bosch sajátosság.

Én arra gondoltam, hogy a sebesség mérésének a hibáit kompenzálják ezzel (kb. 10% eltérés reális az autóknál is).

(#1243) bulikavagyok válasza Atos23 (#1242) üzenetére


bulikavagyok
nagyúr

Igazad van, ez simán elképzelhető. Vagy esetleg az, h van lehetőségük 10%-ot ráhagyni erre hivatkozva. Mert furcsa, h ez a két motor pont ennyivel tud többet.

[ Szerkesztve ]

(#1244) Atos23 válasza bulikavagyok (#1243) üzenetére


Atos23
senior tag

Amúgy a 2013-mas, első generációs Bosch motoros Haibike is ezt csinálta nálam.

(#1245) vtechun


vtechun
veterán

Sziasztok!

A Fiido D2 kerékpárról van valakinek infója, tapasztalata? Vagy létezik hasonló árkategóriában olyan pedelec kerékpár ami tud simán elektromos módban is menni, meg rásegítéssel is?

(#1246) vtechun válasza vtechun (#1245) üzenetére


vtechun
veterán

senkinek nincs tapasztalata? Eléggé verhetetlen ár/érték arányú a masina. Állítólag nem is Bosch motoros, ami ugye előny.

[ Szerkesztve ]

(#1247) dugo_ válasza vtechun (#1246) üzenetére


dugo_
veterán

Állítólag nem is Bosch motoros, ami ugye előny.

Miben nyilvánul meg ez az előny?

(#1248) Bib válasza vtechun (#1246) üzenetére


Bib
őstag

Nem hinném ,hogy előny lenne egy bosch-al szemben ami egy legrégebb óta gyártott e-bike rendszer szemben ezzel a kínai csodával. Én nem aludnék nyugodtan ha egy ilyen állna a garázsomban.

(#1249) Runner_fxr válasza vtechun (#1246) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ezekkel a kínai cuccokkal az a baj, hogy semmilyen támogatása nincs. Ha beszarik, nem találsz szakit aki megjavítja. Még ha találnál is embert, ő is meg lesz lőve az alkatrészekkel. Míg egy Bosch vagy Shimano rendszerhez minden van.
Még a Yamaha-t sem tudnám nyugodt szívvel ajánlani, mert annak se nagyon van rendes szervizháttere.

(#1250) vtechun válasza dugo_ (#1247) üzenetére


vtechun
veterán

Vlamilyen fórumban olvastam, hogy a Bosch talán távolról is le tudja tiltani a motort, ez pl. nem egy előny. Meg ugye ez a Fiido 150, nagyon max 200 ezer Ft. Nem pedig 4x annyi. Lehet sportolni, hobbinak nem éppen ideális, viszont szerintem munkába járni - ennyiért - bőven megfelelő. Nincs egyáltalán tapasztalatom a témában, de gondolom leghamarabb az akksija mehet tönkre ezeknek, azt meg lehet venni hozzá olcsón, vagy persze a cellákat az ember - ha érdekli a téma - magának kicseréli.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.