Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#301) f27


f27
aktív tag

Egy komolyabb ebike val ilyen tempot is konmyu tartani. [link]

Ezen a videon en tekertem az elobb egy jo 12-15km tavot folyamatosan igy ,a video az utam vegen csinaltam,kicsit azert mar egtek az izmaim ennel a temponal :)

[ Szerkesztve ]

(#302) Runner_fxr


Runner_fxr
Ármester

Ma tekertem egy 60km-t, meg is nyomtam rendesen, ki is lettem a végére. Még, hogy a pedelec nem fárasztó... :) Mondjuk az is közrejátszott, hogy nem sokat kajáltam, meg régóta nem bringáztam nagyobbat, a hideg miatt. Azt a hibát is elkövettem, hogy nem teljesen feltöltött akkuval indultam, így az utolsó 2km-en lemerült, fájdalmas is volt az utolsó emelkedő. :D

A cikkben említettem az ASA espeed tuning kábelt, amit használtam. Na ezt most kicseréltem egy másik típusra, eplus. Bosch, Brose, Yamaha rendszerekkel kompatibilis.
Nagyon jó! Tökéletesen pontos a sebességmérés, semmi késése.
Ezt vegyétek, ha ki akarjátok iktatni a korlátozás.
Az AM bringaboltban lehet beszerezni, be is építik. 51600 ft + 5000 a szerelés. Sajnos nem engedélyezett a saját szerelgetés, így vállalnak rá garit, hogy ők építik be. Ennyi az össz hátránya, de amúgy az eddigi legpontosabb, legprofibb megoldás amit láttam, a 25-ös korlátozás kiiktatására.
A reset gombbal lehet aktiválni a tuningot, és bármikor ki is kapcsolható.

[ Szerkesztve ]

(#303) f4lcon válasza Runner_fxr (#300) üzenetére


f4lcon
őstag

Cube kereskedőknél van Cube :)

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#304) Runner_fxr válasza f4lcon (#303) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Persze, csak épp a Cube pedelec ritka mint a fehér holló. :) Komolyabb bringákat főként rendelésre hoznak be, feltéve ha kapnak a gyártól szezon közben. Még a hazai Cube nagyker sem nagyon rendel belőle.
Egy nagyobb német webshop meg kb minden modellből tart, több vázméretben.
Ez azért nagy különbség.

[ Szerkesztve ]

(#305) f27


f27
aktív tag

Na meg kapta a bringa a Magura MT7-es fek szettet :)

(#306) Runner_fxr válasza f27 (#305) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én most akarom lecserélni a Magurát, bár az enyém csak MT4-es.
Hope lesz helyette, esetleg egy Saint.

(#307) f27 válasza Runner_fxr (#306) üzenetére


f27
aktív tag

Ezen is MT4 volt,bar ezt ugyis tudod :)
Nagyon szuper,egybol erezheto a fek,jol szabajozhato.

(#308) varsza


varsza
tag

Szerintetek ez jó deal lehet? Kicsit gyenge a felszerelés és a 9 sebesség is kevésnek tűnik. (Egy agyváltó kombó jol jönne)
[link]

(#309) Runner_fxr válasza varsza (#308) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Kb. reális ez az ár, ha műszakilag rendben van. És azt is nézd, hogy ez hivatalos forrásból van, nem kitudja honnan van okosba.
Illetve a sima performance motor jobban bírja a tuningot mint a CX, már ha ez szempont, és szeretnéd kivenni a 25-ös korlátot.

Azért némi alkut bepróbálnék, 400 körül lehet, hogy el lehetne hozni.

Ha új kell, 600-ért tudod megrendelni, de abban már a kicsit erősebb CX motor van.

[ Szerkesztve ]

(#310) varsza válasza Runner_fxr (#309) üzenetére


varsza
tag

Köszönöm, elvileg bringaboltból van tesztjárgány volt, ha lesz idom megnézem. Gondolom nincs benne sok kilométer. A 25-ős korlátot kivenném, viszont a pici első fogaskerék alapján nem hiszem hogy túl sokat ki lehetne hozni belőle sebességben mivel csak 9 fogas van hátul szóval lehet hogy tudna többet a motor de lábbal nem lehetne olyan gyorsan tekerni.

(#311) Runner_fxr válasza varsza (#310) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A motornak belső áttételezése is van, ne tévesszen meg az, hogy kicsi az első fogaskerék, de az tény, hogy gyárilag 45-ös verzión nagyobb van elöl. Egyébként ez cserélhető. De így ahogy van, szerintem 45-öt ki lehet belőle tekerni, amennyiben kiveszed a 25-ös korlátot. A hátsó 9-es sornak a legkisebb foga 11-es, ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy 10-sebességes vagy 11-sebességes sor van rajta, a legkisebb fog akkor is 11. A Sram 11-fokozatú soroknak van 10 fogú legkisebb fogaskereke. A hátul több fokozat inkább finomabb átmeneteket jelent, illetve van nagyobb 36-os vagy 40-es fogas is, amivel még erősebb a motor hegymenetben, de végsebességben a 9-es sem rosszabb.

[ Szerkesztve ]

(#312) varsza válasza Runner_fxr (#311) üzenetére


varsza
tag

:R köszönöm, na akkor erre biztosan ránézek.

(#313) varsza


varsza
tag

Megvolt a szemle, sajnos a 19"-os méret CUBE-ban iszonyú nagy volt a 173cm-emhez. :W
Az eladó szerint 17"-es lenne nekem a megfelelő. (Korrekt volt, nem is akart rábeszélni.) Nemsokra lesznek Badbike tesztkerékpárok, azok között kell majd nézelődnöm.

(#314) Runner_fxr válasza varsza (#313) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ismerem azt a boltot, rendesek a srácok.
Esetleg ez: [link]
Vagy ez: [link]

(#315) varsza válasza Runner_fxr (#314) üzenetére


varsza
tag

Köszi, Ákost én is ismerem, jó tapasztalataim vannak. Már vettem tőle akkut

(#316) Devid_81


Devid_81
nagyúr

Ennek itt paran majd legalabb orulnek (velem egyutt) :)
London utcain ekozben:

...

(#317) f27 válasza Devid_81 (#316) üzenetére


f27
aktív tag

Kiraly cucc :DDD
Remelhetoleg lassan mindent ellepnek az elektromos jarmuvek :))
En pl most vettem elektromos autot is,hogy necsak a bringam legyen elektromos.
Total megfertozodtem :DDD

(#318) 6030D válasza f27 (#317) üzenetére


6030D
Ármester

Tesla vagy i8? :D

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#319) Devid_81 válasza 6030D (#318) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Meg szep, hogy Tesla, ott kezdodik az elektromos auto ;] :DDD

Szerk: f27: Nagyon jo ez a probalkozas, remelem en is, hogy egyre tobb ilyen lesz.
Itt mar a Fedex-nek is nagyon sok belvarosi autoja elektromos, de a bicikli nekem is uj, ilyet meg nem lattam :N

[ Szerkesztve ]

...

(#320) 6030D válasza Devid_81 (#319) üzenetére


6030D
Ármester

Azt tudom, hogy volt/van egy BMW-je, hátha az i8-at is elektronyosnak veszi. :)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#321) f27 válasza 6030D (#318) üzenetére


f27
aktív tag

Ahoz gazdagnak kene lennem :)
Csak egy citroen c zero ideglenesen,de gyurok kozbe egy BMW i3-ra :))

(#322) 6030D


6030D
Ármester

Tegnap nem tudom mi volt a Dunakanyarban, de három Haibike pedelec monti jött velem szemben, kb ugyan az a típus lehetett. Érdekes látvány volt messziről a 40 kg-os csajszi, farmerban a 700+ mm-es kormányon "terpesztve".

Bikemagon lehet jelentkezni teszthétvégére: cross/pedelec bringák, túra+szállás. Pénzes, de hátha érdekel valakit.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#323) Stonerice


Stonerice
őstag

Sziasztok!
MInap Fogtam a KTM e-race 2011-em és Dorog -Dobogókő túrára indultam.

Dorog-Dobogókő

Dobogókő-Dorog

Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480

(#324) 6030D válasza Stonerice (#323) üzenetére


6030D
Ármester

Mit mutatnak a középső négyzetek? Hazafelé miért van egy, odafelé egy sem?
Legközelebb a sípályán tekerj fel, ott megy a Duna maraton is. ;)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#325) Stonerice válasza 6030D (#324) üzenetére


Stonerice
őstag

A középső négyzetek, jobb oldalt a rásegítési fokozatot, bal oldalt a visszatöltési fokozatot jelzik vissza! Mivel a kettő közti kapcsolás nem automatikus ezért nekem kellett játszani vele. Még sosem tettem meg ezt az utat semmilyen bicajjal, és nem tudtam mire számítsak. Felfelé hegymenet fokozatba mentem elég sok ideig. :DDD
Mivel mondjuk azt hogy noob vagyok és nincs erőnlétem. Pláne úgy hogy ez az első utam az idén!
Szóval a hegymenet az a 4. rásegítési fokozat után van amolyan extra bár különbséget nem tapasztaltam a 2 között. Nyomva kell tartani kicsit a + jelet és villogni kezd a négy négyzet. Kiírja hogy a konzol, hogy Mounting :D .
Tehát az akkut teljes egészében igénybe vettem. Bár ezt leszámítva még okosan bánik vele. Szóval ha én nem taposom a pedált mert nem bírom, akkor a rendszer sem ad olyan nagy kraftot a hajtásba. Féltem hogy már haza nem tudok menni vele. Ezért kapcsoltam ki ahol vízszintesnek tűnt a szakasz. Na és megszokás hogy ha lerakom a bicót akkor kikapcsolom a rásegítést. Hazafelé a 10km leejtőn egyes és kettes fokozatban tudtam használni a visszatöltést. Ez arra volt elég hogy félig feltöltse nekem az akkut. Innentől pedig egyes rásegítési fokozatban hazáig tekertem Dorogra. Végeredményként pedig pont addig ürült az akku mint a hegytetőn! :DDD

Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480

(#326) svili


svili
tag

Szia Runner_fxr!

Szeretném a tanácsodat kérni; én összecsukható pedelec biciklit vennék (munkába járáshoz).
Az alábbi modellt néztem ki magamnak:
[link]

Ennek ugyan 216Wh az akkumulátor mérete, a másik modellnek [link] 260 Wh.

Inkább ajánlott az utóbbit megvenni, vagy elég lenne a szerényebb akkus is?
A távolság (otthon-munkahely) oda-vissza 32 km lenne.

Előre is köszönöm a segítséget!

''A konyak a szocializmusban a nép itala, amit választott képviselői útján fogyaszt!''

(#327) Runner_fxr válasza 6030D (#322) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Lassan de biztosan terjed ez idehaza is. :)

svili: Szia!
Akkuból sosem elég. :) Tehát mindig jobb ha nagyobb. Viszont ez tényleg nem nagy különbség.
Ahogy a leírásban is írják, kb 5 km különbséget jelenthet a hatótávban. Arra azért kérdezz rá, hogy valóban erősebb e a kisebb akkuval szerelt motorja, mert a leírásban az egyik 28Nm a másik meg 33Nm.
A hatótáv kalkulálásában sokat számít a szint emelkedés is, mert ha sok az emelkedő, az jelentősen csökkenti a hatótávot. Úgy gondolom, hogy normál városi használat mellett, nem hegyet mászva, ki kell bírnia a 32 km-es távot mind a két akkunak. Egyébként ez ma már elég kis teljesítményűnek számít. Én nem szívesen vennék 400Wh alattit. Persze ha csak ez a 32 km-es napi táv van, amire kell, akkor elég lehet.
Fontos, hogy mindenképpen összecsukható legyen?
Azért a használt piacon is érdemes szétnézni.
[link]
[link]

[ Szerkesztve ]

(#328) svili válasza Runner_fxr (#327) üzenetére


svili
tag

Köszönöm a választ - az összecsukhatóra azért gondoltam, mert így kombinálni lehet a tömegközlekedéssel, vagy autóba is kényelmesen berakható.
Nagyobb szintkülönbségek nincsenek az úton (otthon és munkahely között), így biztosan kibírja az oda-vissza utat 1 töltéssel.

''A konyak a szocializmusban a nép itala, amit választott képviselői útján fogyaszt!''

(#329) Runner_fxr válasza svili (#328) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ki kell bírnia, szerintem is, ha csak síkon mész vele. Az ebikeshop-ban azért próbáld ki.

(#330) noorbertt válasza Stonerice (#323) üzenetére


noorbertt
őstag

Ez milyen app?

BionX tulajkent mar majdnem megvan az elso 1000 mile amit leginkabb munkaba jarassal ertem el.
Csak pozitivat tudok mondani a rendszerrol es idaig egyszer sem hagyott cserben :)

-Mivel munkabajaros ezert az is pozitivum hogy nem figyelemfelkelto! Akkumlatort leszedve sokaknak fel sem tunik hogy elektromos es sokpenz van benne:P Plane ha retkes az egesz bringa :D
Az akkumlator elfer egy atlagos taskaban is, kepen lathato a taskam es az also rekeszben tarolom ahol a kabel lathato. Igen, "nehez" de csak 5percet cipelem.. Azt kulon kiemelnem hogy a rendszer teljesen vizallo igy ha az aksi csatlakozo vizes akkor sincs semmi baj.

-Negativumkent volt sorolva az hogy lefele menet vissza fogja az embert, ezt nem tapasztaltam kulonosebben bar itt ahol elek (Bristol) nagyon felelmetes lejtok vannak.. Plusz garancia utan lehet hozza tenni egy kiiktato eszkozt is es lehet vele durvulni

-Akkumlator csere mint negativum mivel draga.. Itt 500£ a legnagyobb aksi es 3ev garancia van ra ugy hogy ha 80% ala megy akkor cserelik. 166£ ~ 59e huf/ev szerintem nem sok marrmint ha csak azt szamoljuk hogy 3. ev utan hasznalhatatlanan lesz valami oknal fogva :D

Masik hatalmas pozitivum hogy nem kell egy kerekparnal leragadni:

[ Szerkesztve ]

(#331) svili válasza Runner_fxr (#329) üzenetére


svili
tag

Mindenképpen kipróbálom - és rákérdezek a két típus motorjának nyomaték különbségére is (33 valamint 28 Nm)

''A konyak a szocializmusban a nép itala, amit választott képviselői útján fogyaszt!''

(#332) Runner_fxr válasza noorbertt (#330) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Az biztos, hogy egy megbízható rendszer a bionx. Mondjuk azt nem annyira értem, hogy az a böszme nagy agymotor, hogy nem tűnik fel senkinek? Emiatt azért szerintem ki lehet szúrni, talán még szembetűnőbb egy laikusnak mint a középmotoros.

Ha a generátor üzemmód be van kapcsolva azt meg lehet érezni lefelé, nyilván visszafog valamennyire, különben nem nagyon termelne áramot. :)

Én személy személy szerint annyit nem adnék érte, mint amit elkérnek a bionx rendszerért.
Illetve a terepezés miatt sem kéne, ide csak is a középmotor lehet a jó megoldás, persze ha inkább csak aszfaltozol akkor jó lehet.

(#333) Runner_fxr


Runner_fxr
Ármester

Akit esetleg érdekel: Pedelec tesztelési lehetőség

(#334) noorbertt válasza Runner_fxr (#332) üzenetére


noorbertt
őstag

Idáig senkinek sem tűnt fel:) persze a képen látható parkoló az a ház alatt van és nem munkahelyi.

Amúgy létezik Magyarországon biztosítás ami nekünk is hasznos lehet?

(#335) Runner_fxr válasza noorbertt (#334) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szerintem biztos, hogy lehet kötni biztosítást a bringára.

(#336) noorbertt válasza Runner_fxr (#335) üzenetére


noorbertt
őstag

Amit én láttam az 140ig volt :) és nem elektromosra

(#337) Stonerice válasza noorbertt (#330) üzenetére


Stonerice
őstag

Szia. Strava appal monitoroztam a szintemelkedest es az atlagsebesseget. Én hasznosnak talalom a leejtőn töltést mint motorfék is. Nem koptatja fékem. Sajnos nem tul intelligens. Nem bannam ha beallithato lenne sebessegre a toltes merteke es nem kellene minden kanyar utan kapcsolgatni hogy a legtobbet kihozzak belole.

Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480

(#338) Vesa


Vesa
veterán

Én is kinéztem egy verziót, esetleg valaki tudna segíteni némi tanáccsal, hogy érdemes-e?
Ez volna az

A tudomány a valóság költészete!

(#339) Runner_fxr válasza Vesa (#338) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ismerem őket, van normális szerviz hátterük. Viszont attól függ, hogy mire használnád? Mert ez a gép, bár úgy néz ki mint egy MTB, első pillantásra, de ez nem fogja bírni a terepezést, ez maximum városi gép.

(#340) svili válasza Runner_fxr (#339) üzenetére


svili
tag

Nekem tetszene - persze ahogy írtad, városi gépnek. Jobbnak tűnik, mint a 20'-os kerekű összecsukhatósak.
Én kinéztem magamnak az ebikeshop-ban egy eVictoria modellt, csak egy ilyen drága gépet még lezárva sem szívesen hagynék a legtöbb helyen..

''A konyak a szocializmusban a nép itala, amit választott képviselői útján fogyaszt!''

(#341) Runner_fxr válasza svili (#340) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Viszont ahogy nézem a Victoria Bosch-al szereli a bringáit, az azért nem egy kategória ezzel az Ultimate-el. :)

(#342) svili válasza Runner_fxr (#341) üzenetére


svili
tag

A Victoria eTrekking 5.5 '17 típus valamivel több, mint 500 000 Ft - sajnos jelenleg éppen nem kapható, de húsvét után valószínűleg újra lesz.
Én inkább ezt választanám, csak nem lenne jó érzés egyszer a hűlt helyét találni... :Y

''A konyak a szocializmusban a nép itala, amit választott képviselői útján fogyaszt!''

(#343) Vesa válasza Runner_fxr (#339) üzenetére


Vesa
veterán

Köszönöm a választ!
Nem vagyok már az a vad "motoros" mint régen, nem igazán megyek már kemény terepre. Viszont nem lenne rossz, ha a nagyobb emelkedőkön lenne némi hátszél, mert egyre kevésbé megy már önerőből. :-)
Hátsó rugóstag is feltétel mert annyira megszoktam, hogy arról nem mondanék már le.
Tehát ezek szerint a teljesítménye fenti célra elég lenne?

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#344) Runner_fxr válasza Vesa (#343) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Hány kiló vagy? Ezek a telók rettentően alap verziók, kérdéses az élettartam.
Normál, átlagos súly mellett, városban, persze évekig működhetnek faszán.
Mekkora távokat mennél vele? Csak mert a 300Wh-s akku azért nem olyan hatalmas.

(#345) Vesa válasza Runner_fxr (#344) üzenetére


Vesa
veterán

189cm-re vagyok 80kg. Heti kb. 10-20 órát megyek tavasztól őszig.
Milliókat nem adok egy bringáért, mert semmi értelmét nem látom (max akkor, ha valaki tényleg keményen montizik terepen, azt is rendszeresen, de én már nem ide tartozom). Hegyen lakom és az lett volna a cél, hogy ne kelljen megdöglenem mire feltekerek ide. :-) A másik, hogy milliós értékű eszközt nem hagynék lecsatolva sehol, viszont normál használatnál erre azért rendszeresen szükség volna. Ha közel félmilliióért még arra sem jók ezek, hogy rásegítsenek egy emelkedőn, akkor azt hiszem leteszek róla és marad az, hogy kocsival leviszem a bringát, tekerek normál terepen ameddig jól esik, aztán feviszem ismét kocsival. :-(

A tudomány a valóság költészete!

(#346) Runner_fxr válasza Vesa (#345) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Itt az a kérdés, hogy mekkora szintet és mekkora távot akarsz menni egy feltöltéssel? Sík úton nyilván nem kell akkora rásegítés, de a hegymenetben magasra kell kapcsolni, ha az a cél, hogy ne fáradj el.
Elég sokat tudnak ezek segíteni, meg fogsz lepődni, szó nincs arról, hogy az olcsóbb verzió nem tud eleget segíteni az emelkedőkön. :)
Nem kell milliós bringa, vannak átalakító szettek is, amihez már nagyobb akku van mint 300Wh, akár egy normál trekkinget is át lehet építeni költséghatékonyan 400-500Wh-s akkuval és kijön az egész 400 ezerből.

Ez az ultimate terepezésre nem való, ha terepre nem viszed, teljesen jó lesz. Bár én inkább 28-as kerekű trekkingben gondolkoznék ha városi bringa kéne.

(#347) Vesa válasza Runner_fxr (#346) üzenetére


Vesa
veterán

Köszi a segítésget!
Még annyit kérdeznék, hogy trekking-ben is van össztelós? Nem ismerem ezt a kategóriát, világ életemben montim volt. Esetleg tudnál linmkelni valamit, ami szóba jöhet? 500k-ig tudok rászánni.

A tudomány a valóság költészete!

(#348) Runner_fxr válasza Vesa (#347) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én eleve nem erőltetném ezt az össztelóst városba. A normális össztelós konstrukció, csapágyazott forgásponttal, és épkézláb taggal sokkal többe lesz. Létezik össztelós trekking, de igen ritka.
Egy kényelmes rugós nyereg szerintem elegendő, meg egy normális levegős, olajcsillapítású villa.
A gagyi össztelóval csak baj lesz.
Amit én megvennék össztelós városi pedelec gépbe az kb ez a szint:
[link]

De ha olcsón akarsz jó hatótávot, akkor egy ilyen átalakítószett: [link]
És mellé veszel 150k körül egy minőségi trekkinget.

Esetleg használt, abból meg Bosch rendszerű, arról teljes diagnosztikát tudnak csinálni az ebikeshop-ban, így minden kiderül a vásárlás előtt, a pontos össz megtett km, az akku állapota, és bármi egyéb elektronikai hiba.

Itt van 0km-es, Bosch rendszerrel: [link]

(#349) Runner_fxr válasza Vesa (#347) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

[link]
390K

(#350) Vesa válasza Runner_fxr (#348) üzenetére


Vesa
veterán

Thanks a sok segítséget!
Közben én is utánanéztem, így a trekkinget kilőttem, nem tetszenek sajnos, olyan öregapámosak...:-)
Viszont adtál egy jó ötletet az átépítéssel, már csak az a kérdés, hogy a jelenlegi bringámra felmegy-e az általad linkelt szett (bár sanszos, hogy a vázon nem lesz hely). Jelenleg egy
Specialized FSR XC Comp-om van, bár nem mai darab tudom, meg nem is a csúcs, de nekem a korábban említett célokra tökéletesen megfelel. Talán még így jönnék ki legjobban és az össztelóról sem kéne lemondanom, mert már nagyon megszoktam, nem tudok már nélküle létezni sem. Csak ahogy nézem, sanszos, hogy nem tudom feltenni az akkut. Mindegy, majd a szakik megmondják az üzletben, én elég hülye vagyok ehhez.

A tudomány a valóság költészete!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.