Elhagyta ilyen szó a számat, hogy könnyű elektromos bringát vagy motorkerékpárt építeni? Ilyet nem állítottam, mivel bizony ez egy nagyon nehéz feladat, még tanult, tapasztalt mérnököknek is! Csupán megjegyeztem, hogy az a váz amire építkezel, mtb-os szemmel nézve egy hulladék. Én elhiszem, hogy a kritika zavar, de elég ránézni arra a vázra, és ordít róla, hogy valami aliexpress szintű, átgondolatlan tervezésű valami. Azt aláírom, hogy az elektronikához sokkal jobban értesz mint én, de ez csak egy tényező. Viszont én meg 93 óta montizom, több éves verseny tapasztalatom van, kb 12 éve dolgozom kerékpár szervizesként. Ez a munkám, hogy kerékpárokat javítok és építek. A mai napig űzöm a sportot. Kb minden mtb kategóriából volt már sokféle bringám.
Hogy lenne egy régi DH váz stabilabb? Talán úgy, hogy ezeket a világ legjobb kerékpáros szakemberei tervezték, nem pedig kóklerek, akik meglovagolták ezt az ebike-os őrületet, és összehánytak valamit, csak, hogy el tudják adni az elektromos rendszerüket.
Milyen technológiától? Mire egy csúcs váz sorozatgyártásba kerül, azt megelőzően hosszú tesztelésnek vetik alá, az aktuális top versenyzők segítségével. Létrehozzák a lehető legkönnyebb, legmasszívabb vázat, változó falvastagságú aluminium csövekből, manapság már inkább karbonból vagy hydro formált aluból, ami akár tonnás terheléseket képes elviselni, és nem tekeredik mint egy kolbász. A hegesztési varratok makulátlanok, a kész vázakat egy megfelelő sablonban mm pontosra beállítják. A hátsó felfüggesztés általában fékfüggetlen, tehát nem merevedik be vagy keményedik fel a fékezéstől, és a pedálozásból származó erők sem hintáztatják feleslegesen.
Miért rángatná visszafelé a láncot?
Nem a bicikli rövidebb, hanem a láncvilla! Ettől még a bicikli nem rövid, mert az első háromszög és a lapos fejcsőszög ezt kompenzálja, csak a rövid láncvilla segít abban, hogy a bringa jól kanyarodjon. Persze rengeteget fejlődtek a geo-k, nyilván egy 2003-as csúcs DH váz nem tudja azt a stabilitást és játékosságot adni amit egy 2018-as csúcs váz, de a tiédhez képest még így is űrtechnika pl egy régi Kona Stab primo, Stinky , Santa Cruz v10, Rock Mountain RMX vagy Giant DH.
Mint mondtam az akku elhelyezése valóban problémás, azt tudnám elképzelni, hogy több kisebb méretű akku pakkot felszerelni. De ehhez a részéhez te jobban értesz.
Én elhiszem, hogy egy baromi jó elektromos rendszert építettél, jó áron. Viszont a biciklid féke alulméretezett, a geo meg csapnivaló, irdatlan lapos fejcsőszög, baromi hosszú láncvilla, dögnehéz, rugalmas acél az egész. Egyenesben biztos jó, de amikor kanyarodni kell, na azt inkább hagyjuk. Ráadásul ez egy össztelós mtb kivitel, értelmét sem látom ekkora rugóutaknak, ha nem terep a felhasználás. Arra is kíváncsi lennék, hogy mennyire merev az a hátsó rész, és a forgáspontok. Ezek szintén nagyon sarkalatos pontjai a jó össztelós vázaknak.
Nem a szívem csücske a hubmotor, pont amiatt mert kiszámíthatatlan a viselkedése terepen. Volt ilyen bringám, nem véletlenül tértem át nagyon gyorsan a középmotorosra. Viszont ha a súly nagyjából eloszlik, mert az első háromszög tele van akkuval, a gumik jó ballonosak, és az első villa is valami brutál, dupla vállas, akkor már azért másképp viselkedik az a hátsó agymotor is. A stealth bomber is működik.
Azt vágod, hogy egy régi DH váz nem csak 2"-es gumit fogad? Akár 3.0" is belemegy.
Egyébként úgy rémlik, hogy már anno is mondtam, hogy ez a váz egy fos, ne vedd meg. De csak megvetted, most meg önigazolást keresel, hogy jól döntöttél? Ugyan ezt csinálják a btwin mániások is, hiába mondod el nekik, hogy csodák nincsenek, húgyért szarért nem fogod azt a minőséget kapni, mint egy neves gyártótól sokkkal többért.
[ Szerkesztve ]