Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#251) Runner_fxr válasza Milán13 (#249) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szia! E-Mountainbike Magazine
Egyébként ha leírod, hogy nagyjából mik az igényeid, milyen felhasználásra keresel kerékpárt, akkor tudok segíteni.

(#252) Milán13 válasza Runner_fxr (#251) üzenetére


Milán13
tag

f27: Köszönöm, tudnál linkelgetni 1-2 fő youtube csatornát/oldalt?
Runner_fxr: egy Cube Reaction Hybrid HPA Race 400 (2016) kerékpárt próbáltam néhány órán keresztül és nagyon megtetszett. Gyakorlatilag egy 80% aszfaltra és 20% terepre használható kerékpárt keresek. Az sem baj, ha picit több terepre is tudnám használni, pl. túrázásra. Lehetőleg Bosch rendszerű, Nyon kijelzőset, 500W teljesítményű akumulátorral.
Eddig ezek tetszettek nagyon:

https://www.cube.eu/2017/e-bike-trekking/cross-hybrid/cube-cross-hybrid-sl-allroad-500-blacknflashred-2017/

http://www.ktm-bikes.at/en/bikes/e-bike.html?action=bike_details&bike_id=197&cHash=bbd2600394e0c1a6edb9945343baf3b7

http://www.haibike.com/en/INT/bikes/296/2017-xduro-trekking-4-0?variant=4557211748

Köszönöm a válaszodat előre is!

M.

(#253) f27 válasza Milán13 (#252) üzenetére


f27
aktív tag

[link]

[link]

[link]

[link]

Par link ,viszont igazabol dobalja a youtube folyamatosan innend mar :)

(#254) Runner_fxr válasza Milán13 (#252) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én maradnék a 29"-es MTB vonalon. Ugyan akkora kereke van mint a trekkingnek, de terepen stabilabb a vázgeometria miatt, illetve nagyobb a villa rugóútja, szélesebb a kormánya.
Innen válogathatsz: [link]
A Cube ajánlott márka, jó ár/értékű.

[ Szerkesztve ]

(#255) Runner_fxr válasza Milán13 (#252) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ha méretben jó, ezt is megfontolnám: [link]

(#256) f4lcon


f4lcon
őstag

az mindenkinek megvan, hogy mivel a Bosch nem ad képzést Magyarországon, így csak két dealer van, aki hivatalosan is tud garanciát intézni, és ha nem nála veszel Bosch-os kerékpárt, akkor azt is csak fizetősen csinálják?

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#257) hegyimorc válasza f4lcon (#256) üzenetére


hegyimorc
senior tag

A többiről is van hasonló infod?

Azért kérdezem, mert pl ha a többi még fizetősen sem foglalkozik ilyesmivel, akkor amit írtál az a Bosch mellett szól :)

Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA

(#258) f4lcon válasza hegyimorc (#257) üzenetére


f4lcon
őstag

a Shimano-nak pl van hazai képviselete, így az nyilván megoldott
a Bafang-al szerelt Neuzerek gondolom mehetnek vissza a Neuzer kereskedőkhöz, nyilván a kínaiak lazábban veszik ezt a garancia dolgot
a Yamaháról nem tudok

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#259) Runner_fxr válasza f4lcon (#256) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A cikkben is írtam, hogy tudtommal Magyarországon 1 hivatalos Bosch ebike márkaszervíz van, az pedig az ebikeshop.hu. Ő is tud szoftvert frissíteni, és nyilván a garanciát is ő tudja érvényesíteni magyarosrzágon. A szoftverfrissítés nem ingyenes valóban, de hogy a garanciális ügyintézésért pénzt kérne, na azt nem tudom. Azért az furcsa lenne.
De ez valóban probléma lehet, ha netán veszel egy Bosch hajtású bringát egy kerékpárboltban, és nincsen nekik Bosch ebike Zertifikat, akkor a garit sem tudják intézni, gyakorlatilag hozzá sem tudnak fingani a bringád elektromos rendszeréhez. Ebből a szempontból én is az ebikeshop-ot ajánlom idehaza. Mondjuk azt el tudom képzelni, hogy ha német webshop-ból veszed, akkor a Bosch garit is tudják intézni, de ahhoz vissza kell küldeni.

[ Szerkesztve ]

(#260) Milán13 válasza Runner_fxr (#255) üzenetére


Milán13
tag

Köszönöm a tanácsokat! 183 cm vagyok, méretben mekkora kellene nekem? (Cube, Haibike)
Persze, ezek után elmegyek és magam is meggyőződöm a kiszemeltekről.

(#261) Runner_fxr válasza Milán13 (#260) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Mindig érdemes a geometria táblázatokat átnézni, ha maradsz a merev vázas Cube pedelec montinál, én egy 21"-et mondanék. Ez 49,5 centis váz a Cube méretezése alapján. Persze ha van rá lehetőséged, akkor mindenképp ülj rá, vásárlás előtt. És egy belső lábhosszt is mérj. De az is lehet a 19"-est kényelmesebbnek érzeznéd, bár én a nagyobbra tippelnék.
[link]

[ Szerkesztve ]

(#262) Milán13 válasza Runner_fxr (#261) üzenetére


Milán13
tag

Köszönöm! M.

(#263) 6030D válasza Runner_fxr (#261) üzenetére


6030D
Ármester

Nem rossz az a táblázat? A 23"-nál ad meg 545 mm-t, ami kb 21 ", a 21"-nál meg 495 mm, ami kb 19".
Ugyan így lefelé. :F

Nekem 19,5-ös a vázam, 186 cm vagyok, szerintem tökéletes.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#264) Runner_fxr válasza 6030D (#263) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nem rossz, de a Cube-nál érdekes a méretezés. Nem minden modellnél, de előfordul, hogy egy mérettel kisebb ténylegesen mint ami rá van írva. Hogy ennek mi az értelme, azt nem tudom. Hosszra nagyjából stimmel, de a nyeregvázcsövek rövidebbek.

[ Szerkesztve ]

(#265) 6030D válasza Runner_fxr (#264) üzenetére


6030D
Ármester

Akkor mi értelme, ha nem annyi, amennyi? :) Akkor miért nem vezetik be ők is az S-M-L-XL-t, és kész. :)
Aki vázgeot akar nézegetni, úgyis végignézi.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#266) Runner_fxr válasza 6030D (#265) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nem tudom, lehet nekik más az elképzelésük a helyes méretről. :)

(#267) carl18


carl18
addikt

Tetszenek az ilyen kerékpárok meg minden, De az áruk meg kell mondani zsebbe nyúlós. Audi E-bike régen ezt árulta az audi 6 millióért! :D megnézném mennyit adtak el belőle.

Hiába szúr, itt Ryzen a úr!

(#268) Runner_fxr válasza carl18 (#267) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Az ilyen autógyárak által kínált bringák mindig elrugaszkodottak voltak a valóságtól.
A ár kérdést a cikkben is említettem, szerintem ezt így azért ma már nem lehet kijelenteni, hogy a pedelec rendszer drága lenne. Itt inkább az a kérdés, hogy mik az igények? Elég egy alap cucc, például egy agymotoros átalakító szett, vagy valami top cucc kell. Alap cuccokat elérhető áron be lehet szerezni.
Egyébként 2500 Euro körül már újonnan is tudsz rendelni akár Bosch középmotorral pedelec montit. Az pedig már elég jó gép.

[ Szerkesztve ]

(#269) #79335424


#79335424
törölt tag

Tanácsot szeretnék kérni. Egyik cimborámnak van egy fölöslegessé vált Aprilia Enjoy bringája. Azt mondja, hogy keveset használt, de a kora miatt akkucserés. Árról még nem beszéltünk. Szerintetek érdemes vele foglalkozni, van itthon olyan, aki fel tudja mérni az állapotát? Utcai, "bevásárlós" bringa lenne, nem szándékozom sporteszközként használni. Arra kéne, hogy hétvégén, amikor nem mozdulhatok a kamionnal, akkor tudjak max. 30Km -es körzetben mozogni és ne legyen gond, ha közben van egy-két kaptató.

(#270) Runner_fxr válasza #79335424 (#269) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Elnézve a képeket, ez valami ultra gagyi egy szerkezet, szerintem felejtsd el. Mivel nem mai darab, így az akku beszerzése is macerás lehet, és ha van is hozzá, az elég húzós áron lehet.
Mennyi pénzt szánnál elektromos bringára? Elég ha 25-ig besegít, vagy gyorsabban szeretnél vele menni?

[ Szerkesztve ]

(#271) #79335424 válasza Runner_fxr (#270) üzenetére


#79335424
törölt tag

Elég a 25, csak A -ból, B -be eljutás a cél. Fogalmam sincs, hogy mennyiből lehetne kihozni egy ilyet. Viszont, ha nem konkrét gép van, akkor a két legfontosabb szempont a minél kisebb helyigény, és a kényelem. Esetleg, van egy régi, váltó nélküli, kontrás, talán 14 -es kemping bringám, amire lehetne KIT -et tenni. Régebben építettem motorokat, úgyhogy akár komolyabb hegesztéseket, gépmunkákat is meg tudnék oldani.

[ Szerkesztve ]

(#272) Runner_fxr válasza #79335424 (#271) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A régi kempinget nem építeném át. Egyébként hegesztésekre itt nincs szükség, viszonylag könnyen beépíthetők ezek az agymotoros átalakító szettek. Ha fontos a helytakarékosság, valami összecsukhatósat néznék. Ebikeshop-ban 400 ezertől indul a történet. [link]
Vagy használt. De azokat alaposan át kell nézni.

[ Szerkesztve ]

(#273) Runner_fxr válasza #79335424 (#271) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

(#274) #79335424 válasza Runner_fxr (#273) üzenetére


#79335424
törölt tag

Köszönöm az útbaigazítást! Ezek brutális árak, ennyire nem vagyok elszállva a dologban. Ennyiből inkább veszek egy 50 -es Honda Monkey -t, és hegesztek neki valami billentős, spéci tartót a pótkocsi aljára, hogy ne kelljen emelgetni.

(#275) ivana válasza Runner_fxr (#272) üzenetére


ivana
Ármester

A kempó nem rossz cucc amúgy, kevés az olyan régi foldable ami standard angol menetes, a csepel ilyen. A probléma inkább a papuccsal van, mert az a gagyi fajta lemez papucs ami hajlik mint a fene, elektromos meghajtással lehet problémás. Cserélni annyira nem drága (5-6 ezer) de utána festés is kell úgy meg elég sok.

(#276) Runner_fxr válasza #79335424 (#274) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Az biztos, hogy újonnan egy komolyabb modell az drága, de azt ne felejtsd el, hogy ekkora kapacitású lítium akku az nem olcsó mulatság, általában ez az egyik legdrágább alkatrész egy pedelec bringán.
Ha lenne egy normális minőségű alap bringád, akkor mondjuk egy ilyen szettel használható konfiguráció lenne: [link]
Én úgy gondolom, hogy ez nem egy elérhetetlen ár. 468Wh-s akkuval 60-100km körüli hatótávval számolhatsz.
Persze lehet e helyett benzinmotoros kismotort is venni, de azt tankolni kell, illetve sokkal több a meghibásodás lehetősége. És súlyra is sokkal nehezebb. Ráadásul lehetnek olyan területek ahol nem nézik jó szemmel a motorokat, míg az elektromos kerékpár nyugodtan bemehet.
Aztán ott van a használt: KTM e-Race Bionx. Nagyon megbízható a rendszer, a szoftverébe bele lehet nyúlni egy utólag megvásárolható eszközzel, úgy már 40km/h-ig besegít a motorja.
Ezek szerintem egyáltalán nem brutális, és elérhetetlen árak. Ami húzós, az a középmotoros, minőségi Bosch, Shimano, Yamaha, Brose rendszerek. Ott 500-600k csak az elektromos rendszer, plusz a kerékpár ára. Így jön ki a brutálisnak nevezhető ár. Viszont ezek bivaj erős, nagyon megbízható, kiváló súlyelosztású rendszerek. Bár neked bőven elég lenne az olcsóbb agymotor is.

ivana: Nincs nekem bajom a régi kempóval, ha arra használják amire kitalálták. :) Viszont amikor elektromos rendszert akarsz építeni egy bringába, figyelembe kell venni az állapotot, láttam én már eltört vázú, kitört villájú régi bringát, mert nem bírta a pedelec rendszer által nyújtott teljesítményt és súlyt. Ráadásul a váltó hiánya rontja a hatótávot és a hatékonyságot. Nem kell sok, de legalább egy jó állapotú, alap trekking kell alapnak. Meg ugye kéne egy normális fék is, ami szintén nem biztos, hogy van a régi kempingen.

[ Szerkesztve ]

(#277) Runner_fxr válasza #79335424 (#274) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

[link]
Első generációs Bosch rendszerrel, de új bringa, jó áron.

(#278) lugosi válasza #79335424 (#274) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Hú ez valami vállalhatatlanul néz ki szerintem. Gyerekkorom 'kisrometje' jut róla eszembe azzal, hogy az legalább kinézett valahogy. ez még ahhoz képest is elcsúfított.

(#279) f27 válasza Runner_fxr (#277) üzenetére


f27
aktív tag

Szerintem az első generácios motra otromba,semmilyen verzióba nem kellene nekem .
Ha már csúnya akkor is inkább ez [link]
Viszont ez tényleg meg éri mivel már az újabb motor van benne,és még olcsóbb is :)

[ Szerkesztve ]

(#280) #79335424


#79335424
törölt tag

Köszönöm a tippeket! Az esztétikum nem szempont. Van flexem is, és nem félek használni. :) Egy behegesztett csuklóponttal símán "kempingesítek" egy bicikli vázat. 130 lóerős motoron is döntöttem már villanyakat.

lugosi:
Ennek sem az esztétikum az erénye. Egyébként legalább 30 éve gyártják a Monkey -kat, tehát van piaca. Jelenleg 4 motorom van. Ha esztétikumra vágyom, akkor a Harley -val megyek. Vagy, ezzel:

ami kb. ilyen volt, mielőtt átfaragtam:

(#281) Runner_fxr válasza f27 (#279) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nincs semmi gond az első generációs motorral, valóban szebb az újabb, de egy ilyen trekkingbe őszintén szólva majdnem mindegy, inkább az állapot a mérvadó. Egyébként ennyiért valóban jó ez is amit linkeltél, sőt, túl szép, hogy igaz legyen. :)

Somatom: Nem teljesen értem, hogy miért nézegetted az elektromos bringákat, ha inkább a kismotor mellett vagy? Szerintem arra a felhasználásra amit elmondtál, ésszerűbb döntés az elektromos bringa, mint a motor, de ahogy gondolod. Annyiért amennyiért megkapod a monkey-t vagy egy robogót, kapsz minőségi pedelec-et is.

[ Szerkesztve ]

(#282) Clever0 válasza Runner_fxr (#281) üzenetére


Clever0
senior tag

Nem emlékszem, hogy szó volt-e az elsőkerékbe épített motorokról. Az nagyon kerülendő? Szembejött ez a hirdetés, csak 5 kg: iMortor 26 inch MT1.9 Ilyenkor hogyan érzékeli, hogy gyorsítani vagy épp lassítani akarok?

(#283) f27 válasza Clever0 (#282) üzenetére


f27
aktív tag

Nyomod a gazkart mikor gyorsitani akarsz,el engeded ha lasitani :))
Amugy en szereny velemenyem,ongyilkossag elsokerekbe motort tenni.

(#284) Clever0 válasza f27 (#283) üzenetére


Clever0
senior tag

Nagyon kényelmetlen lehet folyamatosan nyomni ezt a kart és, ha az erőn akarok változtatni, akkor el is kell engedni, hogy a felette lévő gombot megnyomjam. Célszerűbb lett volna gázmarkolattal megoldani. Kompakt megoldás, hogy az akksi is a kerékben van, de jobb lett volna a súlyelosztás, ha külön teszik, csak akkor a kábel állandó hajlítgatása probléma. Hirtelen kereséssel találtam is egy ilyet: e-Bike Conversion Kit

(#285) Runner_fxr válasza Clever0 (#282) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szerintem biztos van hozzá valami szenzor, ami figyeli a pedálozást, és úgy kapcsolja ki be a rásegítést.
De ha ez nem is olyan, számtalan olyan rendszer van, amit első kerékbe is berakhatsz, és normál pedelec elv szerint működik, nem gázkaros. Ettől függetlenül az első kerékbe építhető agymotor a lehető legrosszabb megoldás, pláne amit linkeltél, ahol az akku is benne van, és vagy 5kg az a cucc az első kerékbe.
A cikkben is említést tettem ezekről, a lehető legrosszabb a hajtáshatékonyságuk, és az irányításuk. Nem ajánlom, inkább a hátsó kerékbe építhető agymotort válaszd.

[ Szerkesztve ]

(#286) varsza


varsza
tag

Üdv, csak most találtam rá a cikkre és tényleg jól összeszedett. Korábban (jó pár éve) sokat olvastam a témában, akkor még nálunk nem is nagyon volt ilyen bringa, bár én már a Zsolt utcában sokat forgolódtam tesztelgettem. (Akkor még az ebikeshop volt ott, most meg már az AMbringa) Lényeg a lényeg, volt új infó a cikkben, főleg a tapasztalati oldalról és ez nagyon hiányzott eddig. :R

Érlelődik bennem egy ilyen gép vásárlása, munkábajárós, néha terepre tévedős változatban. Nehéz, mert terepre jó lenne ha nem csak a fogaskerekű vagy az asszony vinne fel a hegyre, tehát oda is pedelec MTB, de ismerve magamat, főleg városban csapatnék munkába napi 25km-t, amiben van kb 200m szint (az utolsó 50 méteren), ide meg inkább trekking lenne az esélyes. Ja és gyereket is cipelnék néha.
Beszéljetek le róla, de én leginkább a green mover (goswissdrive?) rendszerrel szemezek, mert nekem tetszik a hátsókerék hajtás és a zajtalan működés. Ráadásul a Bulls-nak elég jó akkupackjai vannak pl. E45.

A Bionx hiába a pedelec mercédesze, félnék az akku cserétől, mivel az a legdrágább része a rendszernek. (Mivel hogy használtban gondolkodom és elég régiek vannak hirdetve mostanság).
Találtam viszont egy 2012-es Bulls Green Mover Mountaint, pont olyat, amit runner cikkében is tesztelt. 350ért hozzá tudnék jutni és Runner tesztje is pozitívan csapódott nálam.
Persze jó lenne egy E45, de az pont nincs méretben jó áron (Németországban). Vagy várjak a tökéletes középmotoros Boschra? De akkor melyik legyen? (A Boschnak kicsit túlzásba vitt marketingszaga van, ez saját vélemény, lehet kővel dobálni.)

(#287) f27 válasza varsza (#286) üzenetére


f27
aktív tag

En azt mondanam ne bizz senkiben,csak onmagadba.
Viszont ha mas reszrol nezzuk,akkor igen csak ajanlatos a bosch motoros verzio,megpedig azert mert kezd alkatresz elatotsaga lenni a hasznalt piacon is.
Ergo ha lepusztul egy akkud,akkor egy szazasert akar ujat is vehetsz a piacon,ez viszont eleg eros erv.
Pl en meg mertem venni egy akku nelkuli fully-t mivel tudtam hogy akkut fogok kapni hozza.
Bionx-hez viszont kb egy akku sem lesz piacon sem.
Az agy motoros dolog nekem is bejon,es nem is mondtam le rola.
Ha lemerul a bringa,a kozep motoros verziot undoritoan nehez tekerni egybol,mig az agymotorosnak szinte semmi ellenallasa nincs.
Szoval eleg nehez donteni :)

(#288) varsza válasza f27 (#287) üzenetére


varsza
tag

Köszi, hát nem egyszerű közel fél millát eldobni nem meggyőződésből :Y
Az alkatrészben igazad lehet, a bosch tényleg nagyon fut. NEMTUDOKDÖNTENI :W
A végén felmegyek a bikemagapróra és megveszem valamelyiket ezek közül.
[link]
[link]

bár ez utóbbi mintha nem a hivatkozott Flyer volna

(#289) f27 válasza varsza (#288) üzenetére


f27
aktív tag

Ezek kozul a haibike a nyero,abba nem fogsz csalodni. :))

(#290) f4lcon válasza f27 (#289) üzenetére


f4lcon
őstag

persze csak akkor nem, ha jó a méret ;)

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#291) varsza válasza f4lcon (#290) üzenetére


varsza
tag

Hát igen, az a baj, hogy fogalmam sincs mit jelent az ML méret a hirdetésben. Talán M és L között? (173cm-rel nem vagyok egy égimeszelő, lehet hogy nagy nekem)

Update: az eladó válaszolt az ez irányú kérdésemre, hogy a feleségnek 172 cm-rel jó volt.

[ Szerkesztve ]

(#292) customer114


customer114
senior tag

Indexen van friss cikk a Bringaexpóról. Van róla véleménye valakinek? Érdemes így kimenni?

(#293) f27 válasza varsza (#291) üzenetére


f27
aktív tag

Minden képen a puding evés kóstolással kezdődik :)
Fel ülsz rá kipróbálod neked kényelmes e és kész.
A méret nem mindig az aminek látszik,persze minden képen irány adó.
Lehet pl neked a hivatalos méreteidhez képes egyel kisebb vagy épp egyel nagyobb lesz kényelmes neked.
Ha pl abból indulok ki hogy a GHOST bringám jó volt egy 145cm gyereknek,és nekem a 186cm hez,akkor ez sokat elmondhat :)

(#294) Runner_fxr válasza varsza (#286) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szia!
Örülök ha tetszett a cikk! :)
Én úgy gondolom, hogy ha terepre is akarsz vele néha menni, csak a MTB jöhet szóba. Trekkingel az felejtős, esetleg egy Cross gép, de csak akkor ha kizárólag jó minőségű földutakra mennél, nem konkrét terepre, mert ott már elvérzik.
Agymotort is csak akkor tudom ajánlani ha aszfalt vagy jó minőségű földút, terepre a középmotoros a legideálisabb.
350-et én nem adnék egy 2012-es green mover montiért. Ennél jóval olcsóbban vettem anno.
A Bionx jó, de manapság már jóval kevesebben használják, mint pl a középmotoros rendszereket. Így nyilván ez az alkatrész ellátottságban is megmutatkozik.
A Green Mover rendszere egyébként teljesen jó, nincs azzal baj, de én inkább a középmotoros megoldások felé terelnélek. Jobban jársz egy olyannal.
Ha trekking abszolút elég lenne, akkor az E45 egy jó vétel lehet. Viszont terep használatot is említettél, oda meg nem lesz jó.
Melóba járni a pedelecmontival is ugyan úgy tudsz. A csomagtartó, gyerek ülés felszerelése lehet macerásabb. Ebből a szempontból nyilván jobb a trekking.

A Bosch nem véletlenül tarolta le a piacot, sokáig a legjobb megoldás volt. Mára ez már így nem teljesen igaz, mert feljöttek a konkurenciák is. Például a Yamaha, Shimano, hogy a két legjobbat említsem.
De ettől függetlenül még mindig nagyon jól jársz a Bosch rendszerével. Megbízható, erős rendszer. Én durva terep használat során teszteltem, soha nem volt vele bajom. Bár a Nyon kijelző néha rakoncátlankodott szoftveresen, de ezt szoftverfrissítéssel orvosolták az ebikeshop-ban. Mondjuk a Nyon nem is nőtt a szívemhez a terepezések során. Nekem jobban tetszik a kisebb.

A helyes méret kiválasztásához segítségül tudod hívni a geometria táblázatokat, ez minden gyártó honlapján általában fent van. És vannak vázméret kalkulátorok, pl: [link]
Kiválasztod a kerékpár típusát, megadod a magasságod és egy belső lábhosszt, utána megadja neked a helyes vázméretet. Abban igaza van f27-nek, hogy a próba is fontos, mert a táblázat csak egy ajánlás, ettől el lehet térni kicsit pluszba vagy mínuszba, de azért egy jó támpont a táblázat.
Én úgy gondolom, hogy 173centis magasság mellett neked az M-es váz lenne ideális. Ez montinál kb 17"-18"-at jelent.

Szép az a Haibike cross, ha nem viszed durva terepre, csak jó minőségű utakra, akkor jól is járhatsz vele. De egy diagnosztikát mindenképp érdemes csináltatni az ebikeshop-ban, mielőtt megvennéd.

(#295) Runner_fxr válasza varsza (#286) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Azért mielőtt vásárolsz, itt is nézz szét: [link]

(#296) varsza válasza Runner_fxr (#295) üzenetére


varsza
tag

Nagyon köszi tényleg jók a meglátásaid. A hivatkozott oldalt is bújom egy ideje, de még nem jött szembe az igazi. Igazad lehet a közép motorral kapcsolatban, úgyhogy egyelőre nem zárok ki semmit. (Talán a Bionx-et a már említett okok miatt.)
A Haibike-ot azért megnézem, hátha elcsábulok. A DH meg úgyse az én műfajom, max erdei úton megyek vele, nem patak mederben. A rock shok meg erre biztos jo.

[ Szerkesztve ]

(#297) Runner_fxr válasza varsza (#296) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szívesen! Azért azt nem árt ha tudod, hogy a Cross az nem MTB. Tehát az a Haibike amit kinéztél, nem feltétlenül lesz alkalmas az erdei utakra. Persze van ahol igen, jó minőségű turista útvonalakon, de azért az erdei utak elég változatosak szoktak lenni. Kövesebb, gyökeresebb, meredekebb. És itt lehet gondod a cross géppel, a Rock Shox villa persze nagyon jó, de az ami abban a Haibike-ban van, egy 63mm rugóúttal rendelkező trekking villa, ami elsősorban aszfaltra és jó minőségű föld útra lett kitalálva, semmiképp sem terepre. És itt a DH még nagyon messze van. Én itt normál MTB felhasználásról beszélek, ami egy erdőben aktuális lehet.
A MTB-nak más a geometriája mint a Cross trekkingnek, hátrébb helyeződik a súlypont, ezáltal a meredekebb utakon is biztonságosabban le lehet menni. Szélesebb a kormány, masszívabb és nagyobb rugóúttal rendelkező villa van benne, szélesebbek a gumik. Ez alapfeltétel szerintem a nyugodt, biztonságos erdei bringázáshoz. A Cross trekkinget erőbe már nem annyira ajánlanám.
Ezt gondold végig, mert hiába szuper a Bosch motor, ha maga a bringa nem ideális ahhoz a felhasználási területhez amire szánnád. A Cross trekking akkor ideális ha 80%-ban aszfalton mész vele, és kb 20%-ban jó minőségű földút. Az erdei utak már nem ideálisak egy ilyen bringának.

[ Szerkesztve ]

(#298) varsza válasza Runner_fxr (#297) üzenetére


varsza
tag

Na így már értem a dolgot a trekking es a MTB között. És ez valóban megfontolandó. És való igaz, hogy míg MTB-kal tudok aszfalton is menni, max más gumival, addig ezek szerint a trekking tényleg csak sima felületre meg a töltése való akkor. Nem is foglalkoztam eddig a váz geometria dologgal. Nagyon köszönöm. :R

(Apropó van egy szép kék MTB is a bikemagon, végül mégis eladod azt a gyönyörűséget? :Y ) Mondjuk nem az én árkategóriám
Üdv.

(#299) f4lcon válasza Runner_fxr (#295) üzenetére


f4lcon
őstag

Cube-ot például itthon is lehet kapni, azért nem kell Németországba menni.
Garancia szempontból sem hátrány, hogy nem kell visszaküldeni a német boltba a kerékpárt ha valami baj van, hanem elég a helyi szervizbe begurulni vele. A kerékpár piacon nincsenek "márkaszervizek" azaz attól, hogy garanciális a kerékpárod a törvények szerint oda kell vinned, ahol vetted és ezt a kereskedők nagyon jól tudják (és vissza is élnek vele / ki is használják az ebben rejlő lehetőségeket)

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#300) Runner_fxr válasza varsza (#298) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Pláne ha pedelec-ben gondolkozol, pont nem fog számítani, a széles MTB külső. :) Meg sem kottyan a motornak, mert elég erős, főleg a CX.

Meglátjuk, hogy eladom e, idén igyekszem sokkal többet bringázni, és lehet visszatérek a normál hajtásra, de csak akkor ha valami értelmes ajánlatot kapok, amúgy nem szándékozom mindenáron eladni. :)

f4lcon:Én támogatom a hazai kiskerben vásárlást, ne érts félre. Viszont a készletek idehaza sok esetben nem túl bőségesek, pláne pedelec-ből. Mondjuk az ebikeshop és AM bringa azért tart jó pár darabot, de tudtommal ott Cube nincs. És a német webshop árakkal nem is igazán lehet versenyezni.
A Bosch garit tudják itthon is intézni, azért nem kell visszaküldeni.
Ettől függetlenül én is amellett vagyok, hogy ha mód van rá, itthon kell vásárolni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.