Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Notepad++
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Fixmiki #2047 üzenetére
A KTM Mila egy trekking kerékpár, ezek aszfaltra jók, meg jobb minőségű földútra. Terepre nem jó. Bizonytalan irányítása lesz. Csörgő zörgő sárvédők. Ha kicsit saras az út, azonnal beragad a kereke. Nincs sárférőhely. MTB való terepre, ezen a vonalon indulnék el, hiába mész sokat aszfalton is, ha terepen is biztonságos bringát szeretnél, akkor MTB. Az új Bosch CX abból a szempontból jó választás, hogy a 625-ös akku elég jó hatótávot tesz lehetővé. De egy Shimano E8000 is baromi jó. Vagy akár valami Brose rendszerű.
-
HKorn
veterán
-
Joshi
titán
válasz
Somatom #2046 üzenetére
Telenornál az adatforgalmi díj a belföldi dijjal megegyező ha a Díjzóna 1-es. Márpedig Németorszás és Olaszország is 1-es. Magyarul ugyan úgy netezhetsz mintha otthon lennél.
-
Fixmiki
tag
Hát, köszönöm sokat nem segített senki, akkor egy kérdés , a KTM Mila szerintetek csak trekkingre jó vagy a gyenge terepre is? A radwelt michiknopf magyar munkatársa szerint nagyon keresett és univerzális a bicaj, és cégként nettóban is elhozható lenne. Köszi
-
Somatom
veterán
-
Oh, mi tegnap voltunk a nejemmel Tardoson. Bicskéről indultunk, kicsit féltem, h nem fogja bírni. 8 év után most ült először bringára, igaz Ő is villannyal volt, de sikerült. Minden csont nélkül. Tardoson ettünk egy halat oszt vissza. Ma nem tudtam menni.
(#2041) Somatom :
Ismerős, sógorom Norvégba járt dolgozni, 10 nap kint, 10 itthon. 1x elmentem vele, hááááát......nem az én világom amit csináltok. -
Joshi
titán
válasz
Somatom #2041 üzenetére
Ha tudod nézd meg a Shaft (2019) filmet, nagyon jó.
-
Somatom
veterán
válasz
simonjoe #2039 üzenetére
Ez egy ilyen szakma. Viszont, csak két hetet melózok havonta.
Itt van velem a kis kempingem, de egy istenhátamögötti cementgyárban nem nagyon van hova kerekezni.
-
HKorn
veterán
válasz
simonjoe #2037 üzenetére
Tardos Gerecse túra, Nagy Gerecse tető, 53km, 1200m szint, 87%-os akksival vágtam neki, gondoltam elég lesz, 5%-kal értem haza, de ahol tudtam spóroltam. Grátisz utolsó 4 km-en hátsó defekt, szerencsére volt nálam pumpa, annyit bele tudtam fújni, hogy hazaérjek, majd szedhetem szét a kereket.
Amúgy a túra jó volt, idő király volt, kitarthatna még. :)
-
Inkább arról írjatok ki, merre tekert ezen a szép 7végén??!!
-
-
Fixmiki
tag
Sziasztok, tapasztalt fórum társktól kérdezném, hogy milyen pedelec bringát ajánlanátok, nagyrészt aszfalt, 1/3 rész erdős, földes, murvás, de könnyű terep, havonta 5-600 km megyek, nagyrészt sport módban (KTM Machina, bosch cx) sajnos rossz a térdem muszáj a nagyobb rásegítés hogy ne okozzon gondot a 45-50 km táv alkalmanként, viszont nagyon szeretek bicajozni. A riese & müller -ben láttam ilyen mindenre valót amibe az akku is 1000-es, de az már nekem nagyon drága, 1.5 fölé nem nagyon tudok menni, és ha megin bosch motorost vennék akkor már az új motorost kéne megvenni, viszont azt nem lehet tuningolni, aszfalton pedig jó ha megy a 30-35 közti sebesség. Köszönöm előre is a tippeket.
-
big-J
őstag
válasz
Runner_fxr #2027 üzenetére
Nekem nem volt gond 1 ujjal ilyennel terepen, de ez csak xc gep. A karok helyzete is szokat szamit. A nagyobbikon meg markolat gazkar miatt nem jatszik ugye.
-
Én ezt nem divat miatt mondtam, egyszerűen nem lehet olyan stabil fogást elérni ezzel a markolattal. Aki persze 4 ujjal szeretne fékezni, annak lehet nem gond. Nem azt mondom, hogy nem lehet használni, de aki valóban szereti zúzni terepen, az egy ilyen markolattól sírva fakad, az biztos.
Most ugye a durva terep, meg a lefelé zúzás mindenkinek mást jelent, ki-ki a maga szintjén.
-
baluka
tag
válasz
Runner_fxr #2023 üzenetére
Jöttem lefele rendesen, meg lett eresztve a gép ahogy kell, 58 kph volt a gps szerint a max, erdőben, fák között, sziklák, gyökerek és egyéb nyalánkságok... szval tényleg nem volt gond sem az irányítással sem a fékezéssel, nem éreztem a hátrányát a tenyértámasztós gripnek.
-
Tudom, hogy a Sam az Enduro, csak telón néztem, és nem voltam biztos benne, hogy Jam vagy Sam, elég hasonlóak.
Tenyértámaszos markolat az inkább trekking alkatrész, én is próbáltam párszor, nem saját bringán. Nekem borzasztó volt mindegyik. Azt elhiszem, hogy síkon kényelmes, már amelyik, mondjuk az Ergon az jó, de valahogy én nem találok biztos fogást ezen. Legalább is amikor durva a terep és megeresztem, egyujjas fékezésnél lehetetlen olyan szorosan fogni a kormányt mint egy henger alakú markolat esetében. Mondjuk ha több ujjal fékezel, és nem mész durvábban lefelé, akkor végül is biztos el lehet vele lenni. Nekem nagyon fontos, hogy a lehető legstabilabban tudjam fogni a kormányt. Én is sokat használtam Ergon markolatot, de ezt (GE1): [kép] Nagyon jó markolat.
Nekem egy 500-as akku 1000m szintet tud boost módban.
-
baluka
tag
válasz
Runner_fxr #2020 üzenetére
Ez nem trekking markolat, ez egy Ergon GS3, abból is a rövid változat:
Endurance versenyekre lett fejlesztve, mivel én sokat megyek sík terepen de nehéz viszonyok között (dunai ártéri erdők stb) akár 100 - 120 km-es távokat is sokszor jól jön a fogásváltás.
Tegnap 400 m szintkülönbséget jöttem lefelé egyhuzamban, nem volt gond a fékezéssel
Igen, egy Jam2, ami a Focus dedikált trail e-bike-ja, de nem enduro, az a Focusnál a Sam2. 378 Wh az integrált akksi kapacitása, persze ott figyelt a hátizsákban a TEC kiegészítő akksi:
29 km volt az integrálttal úgy, hogy ennek kb fele volt a meredek felfele, ahol jórészt már boost mód kellett (piros jelzésű gyalogos turistaösvények, ahol már az sem volt, vízmosások
)
-
-
baluka
tag
válasz
Runner_fxr #2015 üzenetére
Való igaz, minden e-bike terméknek megvan a maga célcsoportja, a TQ motoros benga dögöket nyilván nem azok veszik akik az analóg világból jőve a lehető legtöbb hasonlóságra vágynak az eddigi gépeikkel tömeg, geometria, irányíthatóság stb terén e-bike fronton is, élvezve a kifinomult rásegítés adta előnyöket.
-
baluka
tag
Jogos a felvetés, a 44T tényleg sok lehet az E8000-es rendszernek, alsóbb Steps osztályok (főleg E6000-es modellek) esetén biztosan nem gond, ezeket eleve 44T-vel dobják piacra, de esetükben trekking/városi bicókról beszélünk, nem vérbeli hegyikerékpárokról.
-
A TQ egy másik világ.
Az már tényleg olyan mint egy motor, legalább is a 72km/h-ás Spitzing inkább hajazott egy motorra mint kerékpárra. Úgy csattogott a lánc váltás közben, mintha valami sport motoron váltogattam volna. Flyon korlátozva van, de ugyan az a motor, ezek hangosak igen. Bár szerintem akinek ilyen "bicó" kell, annak még tetszik is a hangja. Aki alapvetően kerékpárban gondolkodik az meg nem ilyet vesz, és nem csak azért nem mert hangos, hanem mert feleslegesen erős és nehéz.
Én e-montira 38T lánckeréknél nagyobbat nem tennék fel. 34 után egy 44-et a szoftver sem tudna követni, szerintem letiltana. Minimálisan tehetsz fel nagyobbat.
-
baluka
tag
válasz
Somatom #2012 üzenetére
Az áttétel módosítás nagyon könnyen megoldható, a 34T lánckereket kell kicserélned a Shimano MT sorozatból valamelyik 44T-re (MT510, MT770 stb), ezek csereszabatosak méretileg, rögzítésileg a Steps motoros középagyakra általában szerelt lánckerekekkel (az persze más kérdés, hogy a kerékpár gyártója nem mindig Shimano cuccal oldja meg a középagy/hajtókar kérdést, de ezek szabvány alapján csereszabatosak), pont ez a nagyszerű a Steps rendszerek esetében, főleg az E8000-nél: a Shimano az egész fejlesztést a klasszikus kerékpáros nézőpontból oldotta meg, tehát szinte minden hagyományos alkatrészekből épül fel, bármikor cserélhetőek, ellentétben más gyártókkal (a Bosch csupán a 2020-as motorjával jutott el oda hogy végre hagyományos középagy/hajtókar kerüljön a motorba, eddig egy nevetségesen pici lánckerék szerencsétlenkedett a régi CX-el szerelt gépeken).
-
Espla
aktív tag
-
baluka
tag
válasz
Runner_fxr #2003 üzenetére
A Haibike új, Flyon (ami ugye TQ) motoros gépeinek van aztán hangja!
Nem saját tapasztalat, de érdemes csekkolni:3:30 körül, aszfalton, sík terepen...
aztán persze lehet hogy max a rásaegítés, de akkor is...
-
baluka
tag
Lehet, hogy így a videóról az jön le, viszont a "kommentátor" az 5 mp körül induló zajteszt során azt mondja hogy "it looks the new CX is the most noisy", szval...
Saját tapasztalat: két évig Brose motoros bringám volt, tényleg nagyon halk volt, köszönhetően a kevlar ékszíjas hajtásnak a közvetlen fogaskerekes helyett, de egy komolyabb nyüstölés során hajlandó volt ha nem is túlmelegedni de eléggé felforrósodni, akkor aztán megjött a hangja...
Most hogy E8000-em van kijelenthetem, hogy nagyon kadenciafüggő a motor hangossága: komolyabb meredeken felfelé nagy áttételen ahol ugyebár eleve adott a nagyobb tekerésszám+Boost módban hangos is tud lenni, ugyanakkor sima terepen a legkisebb áttételek valamelyikén tekerve Eco-ban szinte alig van hangja. -
Ezek a tesztek kb hasonlóak mint a politika, elolvashatsz minden cikket, meghallgathatsz minden beszédet, de az igazságot mindig neked kell összerakni, valahol a kettő között.
Szóval nem szentírás amit egy tesztelő leír, ők sem függetlenek, vannak szponzorált cikkek stb. Én szeretek a saját tapasztalatra hagyatkozni, nekem a Brose tűnt a leghalkabbnak, egyértelműen. Közvetlenül utána próbáltam Shimano-t, Yamaha-t, és akkor nekem meg épp Bosch volt sajátként, most meg Shimano van sajátként. Brose halk, minimális rezonanciával, az összes többi meg hasonlóan hangos. Bosch kicsit agresszívebb, Shimano kicsit vékonyabb hangon szól, Yamaha meg a kettő között. Itt nagy különbségek nincsenek. És ugye az sem mindegy, hogy épp milyen vázban van a motor, mert egy karbonban csendesebb tud lenni, és az alu vázak közt is van különbség. Az új 2020-as CX-et nem tudtam még kipróbálni, de a tesztek alapján van egy fura, lánc zörgéshez, csapkodáshoz hasonló hangja, de ez csak teszt, alátámasztani, megcáfolni nem tudom. Illetve a Bosch esetében, mármint ugye az előző generációnál, nekem az nem tetszett, hogy nagyon gyorsan megzabálta az olajat a láncon. És ha kiszáradt, akkor nagyon zajos lett a hajtás. Shimano sokkal jobb ebből a szempontból, ritkábban kell olajozni. Valószínűleg a régi Bosch kicsi lánckereke miatt volt ez.
-
baluka
tag
Ha rákeresel YT-n találsz ilyen témájú videókat szép számmal, persze nem állítom hogy mindegyik motorgyártó szerepel (Bafang, Bianchi, Bofeili, Bosch, Brose, Ebikemotion, Impulse, Oli, Panasonic, Sachs, Shimano, TQ, Yamaha) ugyanazon tesztben, ez több mint valószínűntlen, de azért ha szűkítjük a kört mondjuk Shimano vs Bosch stb módon, akkor azért előbb-utóbb bele lehet futni a mérvadó tesztekbe, kulcsszavak keresésének kérdése az egész
Példa: [link]Ebben az a jó hogy az öreg CX, a CX 2020 és az E8000 van egymás mellett, főleg 5:00-tól érdekes a zaj viszonyítás szempontjából.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
- ThinkPad P53 15.6" FHD IPS i7-9850H T1000 16GB 512GB NVMe ujjlolv gar
- ROG Strix GX601 Helios Black
- Oppo Find X7 Ultra 16/512GB 100% aksi újszerű!
- Latitude 9430 2-in-1 27% 14" QHD+ IPS kihajt érintő i5-1245U 16GB 512GB ujjlolv IR kam 4G LTE gar
- 27% Számla, Fóliás! RTX 4090 XTREME WATERFORCE 24GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- Xbox Ultimate előfizetések
- 118 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070 - UK billentyűzet
- DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 4060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest