Egy hétköznapi trekkingel is simán tartható a 25km/h sebesség, sík úton, tehát ebbe a szabvány 25-ös pedelec nem nagyon tud beleszólni, folyamatosan ki-be kapcsolgat a motor, mert úgy is a 25-ös határon fogsz tekerni, tehát érzésre nem nagyon lesz különbség a hagyományoshoz képest. Ugyan úgy el fogsz fáradni, megizzadni stb. Különbséget csak abban fogsz érezni, hogy sokkal könnyebb felgyorsítani a bringát 25-re, amennyiben aktív a rásegítés.
Ezeknek a rendszereknek emelkedőkön van értelme, de akkor aztán nagyon.
Én sík úton általában ki is szoktam kapcsolni, csak analógban tekerem. Sík úton kizárólag akkor kapcsolom be a rásegítést, amikor már egy nagyobb túra után hulla fáradt vagyok, mert szét hajtottam magam a hegyen, és ilyenkor előfordul, hogy a 25-ös tempó tartása, analóg üzemmódban túlzottan fárasztó, ezért kérek némi segítséget, amúgy 90%-ban csak emelkedőkön van értelme.
Ha nincs benne a 25-ös korlátozás, az megint más, mert akkor mondjuk magas rásegítéssel, lazán tartasz egy 35-38-at, ami azért már megerőltető lenne analóg hajtással, itt meg sima ügy. Sőt 45-50 is elérhető síkon, de ez esetben már elfáradsz, megizzadsz.
Somatom: Minden pedelec esetén érezni fogod amikor eléri a 25-öt, a motort erőt próbálják finomabban elvenni, de ha gyorsan tekersz, akkor a motor is hirtelenebben áll le. Utána meg ott a plusz 6-7kg súly, nyilván megérzed. Függetlenül attól, hogy régi Bosch CX vagy Shimano E8000. Persze a Shimano E8000-ben közel sincs olyan ellenállás a motoron belül mint a Bosch Cx esetében, de a fal érzés ott is előjöhet 25 felett.
60-70-es tempókat felejtsd is el síkon, ennyit ezek nem tudnak! 45-50. Utána már nincs erő a motorban. Csak lejtőn tudsz gyorsabban gurulni. Ez nem motor, ha Te 60-70-el akarsz menni síkon, akkor vegyél egy robogót, vagy valami brutál E-bike-ot. Neked a szabvány pedelec csalódás lesz ilyen elvárásokkal, de ezt már írtam. Ez a Te géped! 900W, 120Nm, 72km/h síkon.
A szabadonfutós megoldást hogy gondoltad pontosan? Mint egy nyomatékkulcsot, ami lekattan? Ez azért elég baleset veszélyes lenne kerékpárnál, egyszer csak megszalajt a hajtásod. Hidd el, ki van ez találva. A Bosch-nál és a Shimnao-nál nem a kertészek tervezték ezeket a rendszereket. Szerintem jó úgy ahogy van. A Bosch felett eljárt kicsit az idő, nagy, nehéz, a szükségesnél nagyobb belső ellenállással, de remélhetőleg a 2020-as CX-ben ez már orvosolva van, olyat még nem próbáltam.
bulikavagyok: Ez a fal érzés inkább agresszív gyorsításokkor érzékelhető, de akkor mindegyik rendszeren. Ha gyorsan éred el a 25-öt, a motor is kénytelen gyorsabban reagálni, tehát nem lesz ideje túl finoman elvenni a rásegítést. Próbáld majd ki. Én ezt mindegyiken éreztem, függetlenül attól, hogy milyen gyártó rendszere volt beépítve. Amiben inkább különbség van, az a kikapcsolva tekerés, ebben a shimano sokkal kellemesebb, jóval kisebb az ellenállása. A lánc is csendesebb, kevesebb olajat zabál. és érzed a hajtáson is, hogy könnyedebb az egész, valahogy az egész bringa irányításán jelen van ez az érzés, egyszerűen kerékpárosabb mint a Bosch, nagyjából így lehetne leírni. Nekem jobban bejön. Persze a 2020-as CX-re nagyon kíváncsi leszek, állítólag jól sikerült.
[ Szerkesztve ]