- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gerner1
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz
Ablakos #1398 üzenetére
A hatósággal nem lesz ügy, de a rendszám b@sz@kodás nekem nem jön be és a csomagtartóhoz is nehezebb hozzáférni.. Viszont, tolvajbiztosabb, mint a hátsó ajtós rögzítés. Az a tervem, hogy a bringát odaláncolom/lakatolom a vonóhorog konzoljához. Persze, a flex mindent vág, de legalább nem egy mozdulat letépni a bringát az autó hátuljáról.
-
Ablakos
őstag
(Nem (csak) elektromos biciklit érint.) Vonóhorogra szerelhető tartót szeretnék, de elég hosszú a Gepida Fastida XT10. Tehát két oldalra a karosszérián túl nyúlik a kerékpár. (kb 20-20 cm -vel)
Szélesebb autót nem akarok. Lehet ebből gond a hatósággal? -
Somatom
veterán
Nem olyan nagy kunszt ez. Meg van adva, hogy melyik firmware verziótól nem működik. 2018 -as bringát veszek, reménykedem benne, hogy az még küszöb előtti verziós. A boltban felkészítik átadásra. Remélem, hogy ez nem jelent firmware frissítést! Bár, az is lehet, hogy ilyenkor beregelik a bringát vmi gyári felületen, ami viszont kidobhat frissítési figyelmeztetést. Onnantól a kérdés az, hogy "észrevétlenül" downgrade -elhető-e a firmware. Meg, hogy mivel, hogyan lehet kiolvasni az aktuális firmware verziót.
-
big-J
őstag
válasz
Somatom #1389 üzenetére
Jol hangzik, ha tenyleg fontos lenne a fw verzio, es szervizelni vinned, meg kell mondanod nekik, hogy ne frissitsenek, mert imadjak csinalni, hogy kevesbe legyen gyanus talan legjobb lenne nem oda vinni ahol vetted igy szervizelni.
Itt azt irjak van valami penzvissza garancia, gondolom ha egybol kiderul hogy nem mukodik akkor csak a postat veszted. -
Somatom
veterán
Nem vagyok teljesen láma, olvastam a "tananyagot".
Elvileg ez való az enyémhez. Csak még a firmware -ügy nem teljesen világos. -
big-J
őstag
válasz
Somatom #1385 üzenetére
Semmit nem segitene rajta, 1-2%. Nezzel szet a sok kozul melyik modszerekkel lehet fel es leszerelni a chipet, hogy megmaradjon a garancia. Ha nem lehet megoldani, akkor vidd vissza.
Ha ~32-38-ot akarsz menni (az en epitett e-xc brinyomon is ugy szoktam, alatta minek az elektromos, plusz lusta vagyok 5 perccel elobb elindulni, igy mindig sietek) es csak 25km-ot tudsz, akkor abbol problema lesz.
-
Atos23
senior tag
Sziasztok!
Egy korábbi hozzászólásomban írtam, hogy boldog tulajdonosa lettem egy Baddog Pharaoh 9.2 bringának áprilisban. Számlával, hosszú garral vettem személyesen, bicajboltból.
Azóta is nagyon szeretem, és brutális, hogy mennyien "kinézik alólam" az utcán,
de szeretnék elektromos Fullyra váltani.Ha még szezonban kiszállnék belőle, így 2.5 hónaposan, 500 kilométerrel az órájában, mennyiért javasoljátok feldobni bikemagra, ha azt akarom, hogy el is vigyék, ne csak nézegessék?
Különlegessége az árukeresős termékleírásokhoz képest, hogy nem Suntour XCM villa van benne, hanem Rock Shox Recon, és 400Wh akku helyett valamiért 500Wh akkuval kaptam.
Köszi!
-
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #1384 üzenetére
Köszi az infót! Én is számolgattam közben, de nem adja ki a matek. Nem érné meg ilyen minimális pluszért a két kerék ára gumival. De, ez még úgyis távolabbi cél. Előbb szeretném gyáriként használni.
-
válasz
Somatom #1383 üzenetére
Az eOne-Twenty 27,5"+ (27,5" x 2,80) kerékkel jön gyárilag, nem sima 27,5". Ennek a keréknek az átmérője, a gumi kerületén mérve, kb megegyezik egy normál 29"-es mérettel, ami mondjuk 29" X 2,225-2,35". Ha neked jobban tetszik a 29"-es, de vékonyabb külső, tehetsz bele ilyen kerekeket is, városba gyorsabb lesz valamivel.
Ez esetben semmit nem kell átkalibrálni. -
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #1382 üzenetére
Én is a sík, városi szakaszra értettem, hogy kevés a 25. Hegynek fölfelé, meg terepen persze, hogy elég. De, én főleg városban fogom használni. Oda viszont hiába választottam volna bármilyen más bringát, mert mindegyiknél 25 a korlát. Akkor meg már inkább legyen egy ilyen, aminek nem gond egy járdáról, vagy pár lépcsőről leugratás. Egy hátsó rugózás nélkülit sztem hamar hazavágnék. A tempóra pedig majd csak kitalálok valamit. Nem tudod, hogy a 27,5 és a 29 -es kerék kerülete között mennyi a különbség (mármint gumival)? Mennyit számítana, ha a 27,5 -höz kalibrált rendszer 29 -es kerekeket kapna?
-
válasz
Somatom #1381 üzenetére
Hát azért maradjunk annyiban, hogy az Enduro felhasználás kicsi más.
Egyébként amit választottál, az eOne-Twenty, nem Enduro, 120mm útja van elöl-hátul, Trail/AM kategória, az eOne-Sixty az Enduro, 160mm elöl-hátul. De amire neked kell arra bőven jó az eOne-Twenty.
A 25-27 persze, hogy karcsú, de egyébként ha megtanulod használni, és elmész terepezni, rá fogsz jönni, hogy ez terepen tulajdonképpen teljesen elég. Fölfelé ez elég brutál tempó, gyakorlatilag XC világkupa szint. Síkon és lefelé haladva pedig úgy is érdemes kikapcsolni a rendszert, hogy takarékoskodj az akkuval. Erdőben lefelé, kikapcsolt rásegítéssel is gurulok 50-60-at. De az tény, hogy egy tempósabb városi közlekedéshez ez a 25-ös korlát kicsit kevés. Az átlag bringás is inkább 30 körül teker. Én egyébként teljesen jól elvagyok a 25-ös korlátozással, mert gyakorlatilag csak akkor használom amikor megyek az erdőbe, itt meg nem igazán használnám ki azt, hogy kiveszem a korlátozást. Persze amikor jövök haza felé a terepezés után, városon keresztül, nem mondom, hogy nem hiányzik a kicsit nagyobb tempó, de ezek a rövid szakaszok nekem nem érnek meg egy garancia vesztést. Ha városi használatban lenne inkább, akkor biztos, hogy az csak korlátozás nélkül menne, de így erdőben teljesen oké ahogy van.
-
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #1380 üzenetére
Hááát... A teszt után vegyesek az érzéseim. A 27 nekem nagyon karcsú. 35 körül lenne számomra az ideális tempó. De, az enduro választással biztosan nem lőttem mellé. Persze, hogy nem bírtam ki, hogy ne vigyem terepre. Nagyon élveztem. Ráfordultam egy olyan lejtőre, amin már nem tudtam lassítani. Akkor láttam meg, hogy a vége lépcső. Persze, az ülést nem nyomtam le. A tökömnél volt az ülés hátulja. Volt adrenalin, de szerencsére símán leugrattam a lépcsőn, gyönyörűen kirugózta. Visszafelé, az aszfalton megeresztettem lefelé. Sisak, meg egyéb védelem nélkül nem akartam nagyon megereszteni, úgyhogy 50 -nél elkezdtem fékezni. Tök stabil maradt végig.
-
-
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #1378 üzenetére
Igen. Ő lett az enyém. De, majd csak három hét múlva tudom átvenni.
-
-
Somatom
veterán
Teszteltem. Király volt. Plusz, kiderült, hogy van még egy akciós eone twenty. Illetve, már csak volt.
-
HKorn
veterán
válasz
Jumbozorz #1370 üzenetére
Nekem is 300 ezres e-bike-om van, csak az enyém MTB (e-st500), de szoktam sík úton is tekerni vele, bár ott legtöbbször kikapcsolt rásegítéssel. Mivel én közepesen vagyok edzett bringás, nekem sík úton nem nagy segítség, mivel magamtól is hamar elérem a 25-öt, viszont ahhoz hogy melóba érve ne izzadjak meg, arra jó (nekem 2x16km a melóhely) Amúgy meg kirándulni nagyon élvezetes, főleg erdei földutakon, emelkedőkön, olyan mintha valaki tolna hátulról. Akksi nálam sokat bír, kb 90-100km-t mentem vele, de ebben sok volt a kikapcsolt sík út. Ami jó benne, hogy arra ösztönöz, hogy többet bringázz, messzebre menj, mert ha épp elfáradnál, vagy bekapnál egy emelkedőt, szembeszelet, csak bekapcsolod a rásegítést és mész tovább. Én imádom :)
-
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #1371 üzenetére
-
Jumbozorz
senior tag
válasz
Runner_fxr #1372 üzenetére
Köszi. Világos!
-
StLui
veterán
válasz
Runner_fxr #1366 üzenetére
Így hogy megmutatja valaki mindjárt nyilvánvaló!
-
válasz
Jumbozorz #1370 üzenetére
Az ilyen agymotorosnál úgy képzeld el, hogy amikor tekersz, olyan mintha valaki még tolna hátulról, de ha nem tekered akkor a motor sem kapcsol be. Ezt persze igazán emelkedőn érzed. Besegít a tekerésbe, több fokozatban állíthatod, hogy mennyit. Ha nem egy edzett kerékpáros vagy, akkor biztos, hogy a rásegítés miatt sokkal többet tudsz menni és gyorsabban is, mint hagyományos kerékpárral.
-
válasz
Somatom #1367 üzenetére
Próbáld ki, biztos tetszeni fog, bár az elmondottak alapján neked Enduro felesleges, de ha ez tetszik, pénzed megvan rá, vedd meg, megbánni biztos nem fogod. Csak ne motorként tekints rá, ha úgy állsz neki, hogy egy hatékony kerékpárt szeretnél, akkor nem lesz csalódás.
-
-
Gömbike
senior tag
válasz
Jumbozorz #1361 üzenetére
Én erre a célra ezt vettem magamnak: [link]
Napi pár kilométer, piac, orvos, város, bank, stb. Tetettem rá előre-hátra kosarat, így praktikus.
Saját magától viszont nem megy, tekerni kell.
Azt tudnod kell, hogy ez igazából a pedelec kerékpárok legallja, ennél olcsóbb és
gagyibbkerékpár csak a kínai tömeg. Viszont magyar gyártmány magyar garanciával.Arra a célra, hogy a napi teendőidet ellásd, arra elég.
-
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #1358 üzenetére
Most jött az SMS a banktól, hogy megkaptam a hitelt, számlámon a lé, megyek a Váci útra tesztelést intézni. Anélkül nem veszem meg, hogy legalább egyszer nem tekertem fel vele haza, a hegyre.
-
Akkor ezen a képen nézd meg a tag alatti kábel dzsumbujt, majd nézd meg utána ezt.
A geometriát tekintve, a kellys-en a 68 fokos fejcsőszög szerintem elég meredek., a 455-ös láncvilla kicsit hosszú. Meg én még sehol nem láttam Kellys Theost jól szerepelni tesztben, míg a Merida eOne-Sixty a legnevesebb tesztek alapján is többször jött ki győztesnek, gondolom ez nem véletlen. Ilyen bringáknál a felszereltségen nem szabad leragadni, kurv@ra mindegy, hogy melyiken van egyel jobb fék vagy váltó, vagy bármi, itt a váz a lényeg! Jobb féket tudsz rá tenni, de jobb vázat nem!
-
StLui
veterán
válasz
Jumbozorz #1363 üzenetére
Sík úton a pedelec-nél ahogy a feleségem fogalmazott, nem kell neki, mert olyan mintha nem kéne tekernie.
De ilyen időben, magától a napon haladástól leizzadsz, én is bringával járok 3,5km ha főúton jövök, hazafelé a hosszabb kerékpárúton kb 5km. De ma pl csak pár csepp a homlokomon amikor megálltam és bejöttem. De van, hogy totál lever a víz, olyankor kétszer is mosakszom (fejem) és leszáradok a klímázott irodában 5-10 perc után. -
Jumbozorz
senior tag
Igen, igaz nem szükséges. Akkor az a kérdésem, hogy a Pedelec kerékpárok rásegítése milyen mértékű? Hogyan kell elképzelni? A fő gond a mostani biciklijárásommal, hogy nagyon megizzadok a munkábajárás során és nincs lehetőségem letusolni munka kezdés előtt. Azért aakrtam olyan biciklit, amit nem kell tekerni, hogy ne izzadjak meg...
Persze jöhetne a kérdés, hogy akkor miért nem járok robogóval, de biciklit szeretnék, amit ha akarok tekerhetek...
-
Jumbozorz
senior tag
Sziasztok,
Szeretnék vásárolni egy elektromos biciklit és a lenti feltételek mellett szerintetek van elérhető bicikli?
- Kb. 300.000 forint van rá
- Munkába járásra használnám, mely 6 km utat jelent(12-t összesen)
- Kinézet nem igazán fontos. Ár/érték arány a lényeg.
- Lehessen haladni vele tekerés nélkül is csak elektromos hajtással. Van ilyen, mely nem e-bike szerű, szóval nem"robogó" kinézete van, hanem kerékpár?Van valami ötletetek melyik lenne a "legjobb" vétel a fenti paraméterek alapján?
Köszönöm szépen előre is.
-
StLui
veterán
válasz
Runner_fxr #1358 üzenetére
Kábelekből semmit nem látok szinte nagyítva sem, kivéve az első fékét ahogy lobog.
Amúgy nekem a Meridán lévő sokal szebb aksi részt kivéve tök ugyanaz a két bringa
De ugye én sem értek hozzá, de az XT cucc meg akármik alapján én is Kellys választanám -
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #1358 üzenetére
A szín fontosságával a szakértelmemre utaltam.
Köszi a szakértést! Akkor Merida.
-
válasz
Somatom #1356 üzenetére
A Theos váza egy vicc a Merida eOne Sixty-hez képest, de ha neked a színe a fontosabb egy 1,5 milliós bringánál, akkor hajrá!
A kellys se szar, de a Merida 3 évig minden tesztet megnyert, kellys meg kb sehol nem volt. És ha megnézed a kábelek elvezetését egy kinagyított képen, érdekes a Kellys-en.
-
StLui
veterán
Hú a mindenit, rég néztem a két magyar használt bringás oldalt, de van egy -két komoly csemege az e-mtb-ok között
-
Somatom
veterán
Twenty 800 már nincs. Kellys Theos AM 70, vagy EN 70, vagy Merida Sixty 800? [LINK] Az én szakértő véleményem szerint EN 70, mert az fekete-narancs, ami ugyebár Harley színösszeállítás.
Szerintetek?
-
válasz
Runner_fxr #1351 üzenetére
Jaja, vágom. Ezért írtam, h "ha nagy rásegítéssel, magas pedálfordulatszámon használod a bringát."
-
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #1353 üzenetére
Majd kiderítem, hogy mit tud. Írtam, hogy játszani is szeretnék vele. Ha kilépek a ház alsó kapuján, akkor a Csaba lépcsőn találom magam. Ha húsz lépcsőt felviszem a bringát, akkor a Gál József utcán símán legurulhatnék a Városmajor utcáig. Na, de abban nincs semmi kaland. Ezért nem kérdés, hogy a Csaba lépcsőn szeretnék legurulni. Ahhoz meg karcsú egy utcai bringa. Ezt biztosan tudom, mert anno, egy hasonló legurulásnál a Skolnyik kettétört alattam, pedig akkor még cirka 50 kilóval könnyebb voltam.
-
válasz
Somatom #1352 üzenetére
Kicsit kezdem elveszíteni a fonalat.
Lefelé nem tökmindegy? Nem kell ahhoz pedelec, hogy gurulj 60-al. Eleve az áttétel egy MTB-on 50-60-nál már kb el is fogy.
Amúgy meg ha már terep bringát szeretnél, akkor terepen lenne értelme próbálgatni, az aszfaltozáshoz a trekking is jó.Ezt a szabadonfutós dolgot sem teljesen értem. Konkrétan mi a baj egy Bosch vagy Shimano pedelec rendszerrel? Próbáltad már amúgy?
-
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #1351 üzenetére
Persze, hogy nem sík úton gondoltam. De, ha már van egy ilyen bringám, akkor úgyis ki fogom próbálni, hogy mit tudunk a Normafától a Déli pályaudvarig. Az Istenhegyin lefelé nem kunszt elérni a 60 -at.
A hátsó keréknél is van egy szabadonfutó, hiszen a csoportkerék nem forog fixen a kerékkel. Az sem szokot "szalajtani". De, vannak más megoldások is. Pl. a versenymotorok önzáró kuplungja. Tök egyszerű szerkezet és 200 lóerőnél sem csúszik meg. -
válasz
Ablakos #1341 üzenetére
Egy hétköznapi trekkingel is simán tartható a 25km/h sebesség, sík úton, tehát ebbe a szabvány 25-ös pedelec nem nagyon tud beleszólni, folyamatosan ki-be kapcsolgat a motor, mert úgy is a 25-ös határon fogsz tekerni, tehát érzésre nem nagyon lesz különbség a hagyományoshoz képest. Ugyan úgy el fogsz fáradni, megizzadni stb. Különbséget csak abban fogsz érezni, hogy sokkal könnyebb felgyorsítani a bringát 25-re, amennyiben aktív a rásegítés.
Ezeknek a rendszereknek emelkedőkön van értelme, de akkor aztán nagyon.
Én sík úton általában ki is szoktam kapcsolni, csak analógban tekerem. Sík úton kizárólag akkor kapcsolom be a rásegítést, amikor már egy nagyobb túra után hulla fáradt vagyok, mert szét hajtottam magam a hegyen, és ilyenkor előfordul, hogy a 25-ös tempó tartása, analóg üzemmódban túlzottan fárasztó, ezért kérek némi segítséget, amúgy 90%-ban csak emelkedőkön van értelme.
Ha nincs benne a 25-ös korlátozás, az megint más, mert akkor mondjuk magas rásegítéssel, lazán tartasz egy 35-38-at, ami azért már megerőltető lenne analóg hajtással, itt meg sima ügy. Sőt 45-50 is elérhető síkon, de ez esetben már elfáradsz, megizzadsz.Somatom: Minden pedelec esetén érezni fogod amikor eléri a 25-öt, a motort erőt próbálják finomabban elvenni, de ha gyorsan tekersz, akkor a motor is hirtelenebben áll le. Utána meg ott a plusz 6-7kg súly, nyilván megérzed. Függetlenül attól, hogy régi Bosch CX vagy Shimano E8000. Persze a Shimano E8000-ben közel sincs olyan ellenállás a motoron belül mint a Bosch Cx esetében, de a fal érzés ott is előjöhet 25 felett.
60-70-es tempókat felejtsd is el síkon, ennyit ezek nem tudnak! 45-50. Utána már nincs erő a motorban. Csak lejtőn tudsz gyorsabban gurulni. Ez nem motor, ha Te 60-70-el akarsz menni síkon, akkor vegyél egy robogót, vagy valami brutál E-bike-ot. Neked a szabvány pedelec csalódás lesz ilyen elvárásokkal, de ezt már írtam. Ez a Te géped! 900W, 120Nm, 72km/h síkon.A szabadonfutós megoldást hogy gondoltad pontosan? Mint egy nyomatékkulcsot, ami lekattan? Ez azért elég baleset veszélyes lenne kerékpárnál, egyszer csak megszalajt a hajtásod. Hidd el, ki van ez találva.
A Bosch-nál és a Shimnao-nál nem a kertészek tervezték ezeket a rendszereket. Szerintem jó úgy ahogy van. A Bosch felett eljárt kicsit az idő, nagy, nehéz, a szükségesnél nagyobb belső ellenállással, de remélhetőleg a 2020-as CX-ben ez már orvosolva van, olyat még nem próbáltam.
bulikavagyok: Ez a fal érzés inkább agresszív gyorsításokkor érzékelhető, de akkor mindegyik rendszeren. Ha gyorsan éred el a 25-öt, a motor is kénytelen gyorsabban reagálni, tehát nem lesz ideje túl finoman elvenni a rásegítést. Próbáld majd ki. Én ezt mindegyiken éreztem, függetlenül attól, hogy milyen gyártó rendszere volt beépítve. Amiben inkább különbség van, az a kikapcsolva tekerés, ebben a shimano sokkal kellemesebb, jóval kisebb az ellenállása. A lánc is csendesebb, kevesebb olajat zabál. és érzed a hajtáson is, hogy könnyedebb az egész, valahogy az egész bringa irányításán jelen van ez az érzés, egyszerűen kerékpárosabb mint a Bosch, nagyjából így lehetne leírni. Nekem jobban bejön. Persze a 2020-as CX-re nagyon kíváncsi leszek, állítólag jól sikerült.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
- Mamas & Papas Flip XT3 babakocsi szett 3 az 1-ben
- LEÁRAZVA Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/512 NVIDIA T1200 4GB FHD
- Acer NITRO V 16 Gamer Tervező Laptop -35% 16" RYZEN 7 8845HS 16/1TB NVIDIA 4060 8GB FHD+ 165Hz
- ÚJ GAMER PC, INGYEN POSTA R5/RTX4060/32GB RAM/1TB SSD
- OnePlus Open 512GB / 16GB RAM Tökéletes állapot
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 12 Mini 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Dell Latitude 5440 14 FHD üzleti notebook - i5 1335U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe
- Keresünk dokkolókat
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest