Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1301) Somatom válasza Runner_fxr (#1300) üzenetére


Somatom
veterán

:F
Használati tárgynak szánják, nem iparművészeti alkotásnak. Emiatt valószínűleg csekélyebb jelentősséggel bír az esztétikuma. Persze, rózsaszínben nem választanám, a mattfekete viszont minden gépnek jól áll. :)

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1302) StLui válasza Somatom (#1301) üzenetére


StLui
veterán

itt nem az esztétikummal van (csak) gond

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#1303) Somatom válasza StLui (#1302) üzenetére


Somatom
veterán

Pont arra vagyok kíváncsi, hogy mi vele a gond. Ha nem bír ki három méteres ugratásokat az erdőben, az egyáltalán nem zavar. Ha egy fékezésnél leszakad a tárcsa, az viszont gáz.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1304) sanzi89 válasza Somatom (#1303) üzenetére


sanzi89
addikt

Mivel itt a fórumban senkinek nincs ilyen bringája, így konkrétumot senki nem tud mondani. Azonban a képeken látszódnak bizonyos árulkodó jelek, amik párhuzamba vonhatóak a jelenleg is kapható "kerékpárokkal".

Nem vagyok egy nagy bringa guru, de pár dolog.
Az első teleszkóp nagyon gagyi. A "szimmeringek" csak dísznek vannak, a kosz, eső bejut a teleszkóp szárakba, ott elkezd rohadni, korrodálódni. Emiatt nagyon hamar elveszti azt a kis maradék rugóútját, ami van neki gyárilag. Az illesztési pontatlanságokból adódóan pedig lötyög az egész például egy első fék használatkor.
Az összes csapágy a legolcsóbb általában az ilyen bringákba, hamar bemaródnak, nincsenek tömítéssel ellátva, gyenge anyagból készülnek.
A hajtómű ugyanez, már ránézésre látszik, hogy az 1.000 Ft-os polcról választottak. Akinek egy kicsit van szeme a dologhoz ránézésre látja, hogy ez így csak borzalmas lehet, mint bicikli. Az elektromos hajtást nem nézve ez egy Praktikerben/Tesco-ban 40e Ft-ért kapható kerékpár szintje.

Milyen minőséget és odafigyelést lehet várni, ha a promó(!) videójukban is ilyen borzalmas a hátsó váltó bovdenezése?

És mindezt nagyjából 300-400e Ft-ért? Fizess egy bringához értő embernek egy tízest, hogy menjen el veled egy délután megnézni pár használt, de megbízható márka pedelec-ét, ennyiért (vagy egy picivel többért) már jókat lehet találni.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#1305) Runner_fxr válasza Somatom (#1301) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nézd, ez egy tesco színvonalú kerékpár, szerintem felesleges részletezni, hogy az miért nem jó. Ebben annyi a különbség, hogy rá van aggatva valami filléres kínai elektromos hajtás. Kerékpár szakmai szempontból ez nagy ívben kerülendő, de ha Te úgy gondolod, hogy szeretnél felülni egy szopórollerre, akkor hajrá! Ha bármi bajod lesz vele, normális kerékpár szervizből, kereszttel és fokhagymával fognak elkergetni, ha ezt meglátják. :D Ha az elektromos rendszerével lesz bajod, arra meg még annyi esélyed se lesz, hogy bármit kezdenek vele, mint a "kerékpár" egyéb alkatrészeivel. Ez pont használati tárgynak nem jó!
300-400 ezerért vagy néznék egy használt Bosch rendszerű gépet, Gen. 2-3 motorral.
Vagy elfogadnám, hogy újonnan kb 700 az alja. Esetleg átépítenék, valami megbízható átalakító szettel, ez akkor játszik, ha van egy alap, normális minőségű kerékpárod és a felhasználás is trekking jellegű.

Cube Acid Hybrid One 400 Ez kb 560 ezer. Minőségi Bosch hajtással. Aki e helyett megvesz 300 ezerért egy tesco bringát, az meg is érdemli!

[ Szerkesztve ]

(#1306) Somatom válasza Runner_fxr (#1305) üzenetére


Somatom
veterán

és sanzi89

Köszi az infót! Egy szóval sem írtam, hogy szopórollerre szeretnék ülni. Csak szakmai véleményre voltam kíváncsi, a "borzalmasnál" kicsit részletesebb technikai háttérinfóval. Egyébként már beszéltem a bankommal. Azt mondták, hogy a fizumra símán adnak hitelt, csak vigyek jövedelemigazolást. Ez már megvan, elemilezem nekik és mire jövő hét végén hazamegyek, elvileg csak az aláírásom kell és aztán hajrá Merida. Ha még meglesz az a eone twenty 800, amit kinéztem.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1307) Runner_fxr válasza Somatom (#1306) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én úgy gondolom, hogy egy Tesco színvonalú kerékpáron nincs mit magyarázni, hogy miért nem jó. Szerintem magától értetődő. Kerüld el jó messzire! A Merida eOne Twenty után nem is értem, hogy jutott eszedbe egy ilyen? Hiszen üvölt róla, hogy nagyon nem egy kávéház! :D

(#1308) Bib


Bib
őstag

Na megjött végre a második e-bikeom. Egy shimano e7000 motoros superior. A bosch cx performance -os cube-al összehasonlítva csalódás. Itt valóban biciklisebb az érzés, kikapcsolt állapotban könnyebb tekerni, de eco és trail között alig érezhető különbség, a boost egész jó de gyengébb. Halkabb mint a bosch, valószínűleg takarékosabb is. Új bringa, telóról sikerült frissíteni már a szoftverét, az app lehetne stabilabb is. Holnaptól tartós teszt, ebbe még csak 20km van, a cube-ba belecsavartam már 700 felett 2 hónap alatt. Hagyományos bicajjal évek alatt mentem ennyit :) Úgyhogy számomra bejött az e-bike érzés. :B

[ Szerkesztve ]

(#1309) big-J válasza Somatom (#1299) üzenetére


big-J
őstag

Nem tudjuk mihez/mire veszed? Amugy ja, kb nincs olyan szituacio, ahol nem lenne jobb alternativa.

Azt ird le milyen messze mesz es hol, aztan irunk valami ertelmeset (ha tudunk). :D

[ Szerkesztve ]

(#1310) big-J válasza big-J (#1309) üzenetére


big-J
őstag

Ja, most nezem, mar leirtad regebb.

Ha hitelezned kell akkor inkabb hasznaltan vennek valamit, vagy epitenek. Ha epitesz, a sajat tempodban tudod ossze vasarolni es osszerakni. En ugy vagyok vele, ha elbasszuk a penzt akkor inkabb en tegyem. :D

[ Szerkesztve ]

(#1311) Runner_fxr válasza Bib (#1308) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A szoftverben a Trail fokozatot told fel High-ra, akkor sokkal jobb lesz. E7000-et nem próbáltam, 60Nm. A Bosch CX 75, nyilván van különbség. Nekem az E8000-es van ez 70Nm. Boost fokozatban nagyjából Bosch Cx szint. De ez sem olyan agresszív mint a Bosch. Nekem a Shimano sokkal jobban tetszik, pont amiatt, hogy bringásabb az egész, nem olyan paraszt módon jön belőle az erő mint a Bosch-ból. Az új 2020-as CX-re kíváncsi leszek. Ami még biztos, a Shimano-nak sokkal jobb a motor felfogatása és a csapágy tömítése is, mint a régi Bosch CX-nek. E7000-es biztos, hogy kicsit takarékosabb mint az E8000.

(#1312) Bib válasza Runner_fxr (#1311) üzenetére


Bib
őstag

Köszi , ezt megpróbálom. :)

(#1313) Somatom válasza big-J (#1310) üzenetére


Somatom
veterán

A hitel nem probléma. Ha nyomok egy hathetes etapot a melóban, akkor megvan a bringa ára. Csak nyáron nincs kedvem havonta két hétnél többet melózni. Majd ősszel ráhúzok és utána végtörlesztek.
Ezt az építést hogy gondoltad? Építettem már ötszemélyes motorkerékpárt és módosítottam már kormánynyakat 120 lóerős motoron. Szóval, van flexem, meg hegesztőm és nem félek használni. :) De, lehet szerezni "okosba" Shimano, vagy Bosch motort elektronikával, meg akkuval? Vagy, úgy gondoltad, hogy fúrógépből, meg motorakkuból barkácsoljak elektromos kerékpárt? Háááát .... :F :D

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1314) Runner_fxr válasza Somatom (#1313) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nem, lehet kapni átalakító szetteket, amivel hagyományos kerékpárt építhetsz át elektromosra. Shimano, Bosch nem ad motort, csak komplett bringában tudod megvenni. Ők nem adják a nevüket az otthoni barkácshoz, ennél komolyabb cégek!

(#1315) Somatom válasza Runner_fxr (#1314) üzenetére


Somatom
veterán

Én is így tudtam. Ezért nem értettem ezt az építős ötletet.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1316) Runner_fxr válasza Somatom (#1315) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Vannak megbízható átalakító szettek, sőt vannak olyanok amik teljesítményben bőven odavernek a Shimano-nak vagy a Bosch-nak, (persze ezeket nagyobb akkuval kell táplálni) tehát ez is egy járható út. Akkor nem javallott ha terepre kell, MTB felhasználásra, mert itt a súlyelosztással, kerékpár irányítással lehetnek gondok. Ebben nyilván sokkal jobbak a gyári építések. Viszont általános trekking, túra felhasználásra simán vállalható az átalakító szett.

(#1317) Somatom válasza Runner_fxr (#1316) üzenetére


Somatom
veterán

De, a motor, akku, elektronika még nagyon kevés. Kell hozzá váz, futómű, fékek, stb. Meg, ezeket össze is kell pakolni. Sztem ez olyan, mint egy ház, vagy motorépítés. Az elsőt az ellenségének építi az ember, a másodikat a barátjának, a harmadikat magának. :)
Sztem mindenki maradjon meg annál, amihez ért. A bicikliépítéshez nem értek. Emiatt sztem sokkal jobban járok, ha azzal, amihez értek, megkeresem azt a pénzt, amiből megvásárolhatom azt, amihez nem értek.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1318) Runner_fxr válasza Somatom (#1317) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

90-es évek óta foglalkozom kerékpárokkal, nagyjából 15 éve már a szakmában dolgozom, tudom jól, hogy mi miért fontos és hogy működik. :) Ha van egy alap, jó minőségű kerékpárod, ahhoz pont, hogy elég a motor meg az akku. Nem kell a kerékpárt nulláról megépítened. Vannak viszonylag könnyen beépíthető, komplett, agymotoros átalakító szettek. És nyilván nem arra gondoltam, hogy építsd be Te, ha fogalmad sincs hogyan kell. Kerékpár szervizben nagyjából 10-15 ezer ft-ért beépítik neked.
A cikkben is írtam erről, ami alatt egyáltalán itt beszélgetünk. :)
Egy ilyen szettre gondoltam: [link]

Az építés onnantól válik bonyolulttá, amikor valaki nem egy szabvány pedelec-et/s-pedelec-et akar építeni, ami 250W-os és 25-45km/h-t tud pedálozással. Hanem mondjuk amikor akkora teljesítményű elektromos hajtást akarsz beépíteni ami egy nagymotor erejével vetekszik! Ez esetben már valóban nagyon át kell gondolni a kerékpár alapot, komoly elektronikai tudás is kell, az más kategória. Inkább már motor építés mint kerékpár.

[ Szerkesztve ]

(#1319) Runner_fxr válasza Somatom (#1317) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ha meg megvan rá a della, akár a prémiumra is, akkor nem kell rajta sokat agonizálni, bemész egy kereskedőhöz és megveszel egy prémium pedelec kerékpárt, aztán le van a gond. :)

Én csak amiatt írtam az átalakító szettet, hogy amennyiben hétköznapi trekking felhasználásra kell a kerékpár, alternatíva lehet az átalakító szett is, (az átlag kerékpárosok 90%-nak ez kb elég) mert viszonylag alacsony áron lehet egy részben új, jó minőségű pedelec kerékpárod. Ha MTB felhasználásra is kell, tehát mennél az erdőbe is, akkor hagyni kell a fenébe az átalakító szettet és venni kell egy Bosch, Shimano, Brose stb, gyári építésű eMTB-ot.

(#1320) Somatom válasza Runner_fxr (#1318) üzenetére


Somatom
veterán

Én totál laikus vagyok bringa témában. Mintha azt olvastam volna, hogy az agymotor nem annyira tuti, mint a középmotor. Logikusnak tartom, hiszen megnő a rugózatlan tömeg, ami nem szerencsés dolog. Néztem a középmotoros bringákat, és nekem úgy tűnt, hogy azoknál a váz eleve ilyen konstrukcióhoz lett kialakítva. Nem tudom, hogy lehet középmotort beépíteni egy eredetileg nem középmotoros vázba.
Nekem viszont egyszerűbb a helyzetem, mivel nincs semmilyen alapgép. Így is kijöhetek jobban (olcsóbban ugyanolyan minőség/teljesítmény, vagy azonos árban jobb/nagyobb minőség/teljesítmény), mint egy gyári géppel? Persze, beleszámolva egy hozzáértő munkadíját. Motoron 80-200 lóerőhöz vagyok szokva, úgyhogy a nagyobb teljesítménnyel sztem megbírkóznék. Kérdés, hogy mennyire lenne legális. Vagyis, inkább az lenne a fontosabb, hogy milyen eséllyel derülne ki, hogy nem legális? Egyébként sem értem ezt a szabályzást. Van jogsim, tapasztalatom. Miért nem használhatok közúton nagyob teljesítményű bringát?

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1321) Ferdzsoo válasza Somatom (#1320) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Én is motorozok mellette, de ez NEM motor,ezt tekerni kell, nincs gázkar, ezt ne felejtsük el, és hidd el szvsz bőven elég a 25kmh és a 75nm. Sok motornak nincs 75nm nyomatéka. :U
Míg a motorral az utat el nemhagyod addig a biciklivel egyszer a fűben mész,egysszer a járdán, utánna az úton, majd bent a köztéren, és mivel sokkal hamarabb képes vagy felgyorsítani mint egy rendes kerékpárral már nekem is volt hogy okozott meglepetést hogy bakker itt most kicsit gyorsan mentem, padka le,-fel, gyalogosok mellet 25-el, pillanatok alatt, szóval szerintem jól ki van ez találva.

Itthon szvsz egészen addig nem derülne ki amíg valami nem történik esetleg, akkor viszont a létező legrosszabra számíthatsz.
A szabályzás szerintem teljesen jogos, hiába van jogsid, ha valakinek kárt okozol mert belementél 60-al mert tuning géped van ki fogja kifizetni az ő kárát? Kötelező nincs, ha akarsz össze vissza szabálytalankodsz, stb.
Teljesen rendben van ez így ahogy van.

[ Szerkesztve ]

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#1322) Somatom válasza Ferdzsoo (#1321) üzenetére


Somatom
veterán

Szerintem meg egyáltalán nincs rendben. Mentél már Romet Pony -val? 9 -es kerekek, hulla fék, műanyag perselyben csúszó, lötyögő, csillapítás nélküli "telók", halványan pislákoló lámpák, stb. Ez a szerkezet legálisan mehet 40 -nel közúton. Ettől egy Decathlonos bicikli is ezerszer biztonságosabb.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1323) Ferdzsoo válasza Somatom (#1322) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

És hány ember rohangál ilyennel? És hány ember rohangál e-bike-al? :U

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#1324) Somatom válasza Ferdzsoo (#1323) üzenetére


Somatom
veterán

Ja, ha kevés van belőle, akkor nem számít, hogy veszélyes? Egyébként hány ember szaladgál 250W -nál nagyobb teljesítményű e-bike -kal úgy, hogy van motorra jogsija? Ezek miért is ne szaladgálhatnának azokkal az e-bike -okkal?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1325) Ferdzsoo válasza Somatom (#1324) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Tehát akkor ezzel azt szeretnéd mondani hogy azért mert létezik egynéhány akár gagyibb minőségű "motor" is mint egy alap bicikli akkor hagy pakolhassunk már minden kerékpárra 100nm-ert meg 60kmh-es korlátozást?
Szerinted ez egy egészséges és jó irány a világban?

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#1326) Runner_fxr válasza Somatom (#1320) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Épp ezért írtam a cikket pár éve, hogy a laikusok is nagyjából képbe kerüljenek. Azt hittem aki ide kommentel, veszi a fáradtságot és elolvassa nagyjából. Sok felesleges kérdést meg lehetne spórolni. Többek közt erről is írtam, hogy mik az előnyei hátrányai az agymotoroknak a középmotorral szemben.

Lehet középmotort is beépíteni utólag, pl a Bafangnak vannak ilyen szettjei: [link]
De ezek nem érik el egy gyári Shimano, Bosch, Yamaha, Brose minőségi szintjét, maga a motor nem rossz, de nyilván a motor váz kapcsolat közel sem lesz olyan stabil és merev egység, mint egy gyári építés esetében, ahol már a váz is a motorhoz készül. Ezért írtam azt, hogy trekking szintű felhasználáshoz jó az utólagos építés, mert ott nincs szükség arra merevségre ami egy MTB kerékpár esetében szükséges, terepezéskor. És az agymotor is nyilván bizonytalanabb terepen, mint a középmotor, mert a súly nem egy túl jó helyen összpontosul.
Neked először is azt kéne eldönteni, hogy pontosan milyen felhasználásra kell a bringa. Ha nem akarsz erdőben terepezni, akkor választhatod az átépítő szetteket is, jóval olcsóbban megúszod. De akár gyári építésű középmotoros pedelec-et is választhatsz az olcsóbb kategóriából, nem feltétlenül kell profi MTB, ha amúgy nem használod ki.
A másik meg az, hogy azt is el kéne döntened, hogy alapvetően kerékpározni vagy motorozni szeretnél? A szabvány pedelec kerékpáros rendszerek mint Bosch, Shimano, Yamaha, Brose, alapvetően kerékpárok, tehát ugyan úgy tekered a bicajt, csak van egy több fokozatban kapcsolható rásegítésed. Ezek ugye alapból 25-nél kikapcsolnak, de utólagos tuninggal, megoldható a 25-ös korlátozás kiiktatása, amivel 45-50-ig besegít a motor, de ezt akkor se úgy képzeld el, hogy úgy mész 50-et mint egy 50-es robogóval, erőbefektetés nélkül. Ehhez izomból pedálozni is kell! 30-35 inkább az a sebesség, amit egy ilyen korlátozás nélküli pedelec kerékpár tud, max rásegítésen, minimális erőbefektetéssel, ennél nagyobb tempóhoz már bele kell állni a pedálba. Tehát ha egy motor pótlékot keresel egy szabvány 25-ös vagy akár 45-ös pedelec kerékpárban, akkor annak valószínűleg csalódás lesz a vége. Persze erre is van megoldás, mert ugye ott vannak nagy teljesítményű e-bike kerékpárok, ahol pedálozni sem kell és akár 80-100-at is tud menni, de ezek hobbi járművek, a forgalomba nem használhatod őket, akár van jogsid, akár nincs. A szabályozás amúgy teljesen logikus, és érthető. 25-ig számít kerékpárnak, a 45-ös már segédmotor, ezzel mehetsz a forgalomban, de kell jogsi, biztosítás és motoros sisak is. A gyakorlatban én azt mondanám, ha tapasztalt bringás/motoros vagy, a 25-ös korlátozás kiiktatása nem ördögtől való dolog, lehet ezzel is ésszel, biztonságban közlekedni, persze a kerékpárod garanciáját bukod. De mondjuk egy átlag, kezdő, vagy idősebb kerékpáros kezében a 45-ös s-pedelec már veszélyes játékszer lehet. Teljesen jogos a korlátozása.

[ Szerkesztve ]

(#1327) HKorn válasza Runner_fxr (#1318) üzenetére


HKorn
addikt

Nem azért, de biztos nem vennék 250-ért pedálfordulatos, 375Wh-s átalakító szettet, mikor 300-ért kapsz egy ilyet nyomatékérzékelővel.
Oké ez nem trekking, hanem inkább terepre való, de ha mondjuk lecseréled a bütykös 2.4"-os gumikat egy aszfaltra is jobban passzoló keskenyebb gumira, akkor akár trekking célokra is jó lehet és 420Wh-s akksija van, meg van hozzá rendes kijelző, nemcsak töltöttséget, meg az aktuális rásegítést mutató kijelző.

Run&Ride

(#1328) Runner_fxr válasza HKorn (#1327) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ez mondjuk valóban nem rossz 300-ért. De azt tegyük hozzá, hogy ez akciósan 300, amúgy 400-ért kínálják.

Az Apache szett bár csak fordulatérzékelős, ez is igaz, de 270-ért már 468Wh-s akkuval kapod, 320-ért meg 576Wh. És kijelzőből is van hozzá jobb.
Ennek ellenére én sem vagyok az átalakító szett híve, jobban szeretem a gyári építéseket, de ha van egy alap bicód és a felhasználás is trekking jellegű, megfontolandó lehet a szett.

Ez sem nem rossz ajánlat Yamaha rendszerrel, 550-ért, 500-as akkuval: [link]
450km-t futott.

[ Szerkesztve ]

(#1329) Somatom válasza Ferdzsoo (#1325) üzenetére


Somatom
veterán

Nem. Csak azt mondom, hogy egy 250Wattos, 25 -re korlátozott Merida alatt sokkal komolyabb fék és futómű van, mint a 3 lóerős, 40 -et tudó Rometen (de, még egy Simsonhoz képest is, amit akár rendszámos nagymotorként is lehetett vizsgáztatni). Technikailag lehetséges lenne egy kapcsolóval szükség szerint segédmotorkerékpárként, vagy rásegítéses bicikliként is használni. A jármű felépítése mindkét módhoz bőven elég lenne.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1330) Runner_fxr válasza Somatom (#1329) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A Simson tudtommal 50 köbcentis, ami segédmotor, tehát nem lehet nagymotor.
Ha szeretnéd, akkor a 25-ös pedelec-ből is ki tudod venni a korlátozást és levizsgáztathatod segédmotornak.
Nem értem a problémád. A kapcsolóval való állítás meg azért nem életszerű, mert úgy bárki átkapcsolhatja, akinek mondjuk nincs jogosítványa és biztosítása az adott kerékpárhoz (segédmotorhoz)

(#1331) rushty


rushty
senior tag

Épített már valaki be innen 300$-os agymotort? Mi van ha megfogják a rend?

Revolut meghívó pü-ben

(#1332) Bib válasza Runner_fxr (#1311) üzenetére


Bib
őstag

Bejött a trail mód high-ra állítása, köszi. Az e-tubeban a sebesség kijelzés százalékos korrekció állítása kihatással van a rásegítés sebesség korlátjára? Ha jól emlékszem -5 és +5 % állítás van.

(#1333) HKorn válasza Runner_fxr (#1328) üzenetére


HKorn
addikt

Igen ez mondjuk csak átmeneti akció, ahogy látom, S-es, M-es el is fogyott már.

Nekem is ilyen van amúgy, szeretem, erdőben is használom, persze nem durva terepre, meg technikás pályákra, inkább csak amolyan erdei trekkingre és teljesen ok.

Run&Ride

(#1334) HKorn válasza rushty (#1331) üzenetére


HKorn
addikt

Miért, tiltja a törvény a 300 dolláros motor beépítését? :D

Run&Ride

(#1335) Somatom válasza Runner_fxr (#1330) üzenetére


Somatom
veterán

A hengerűrtartalom ettől független. A Simson -nak többféle típusa volt. Az egyik az S51N. Ez volt az alap. A hazai jogszabály azt írta elő, hogy a SMKP önerejéből nem mehet 40 -nél gyorsabban és nem szállíthat utast. Speciálisan Magyar piacra készült az S51N-H (jellemzően kék színben), aminek a könyökcsövében volt egy szűkítés, hogy nagyobb legyen a fojtás és a gáztolattyún egy határoló gyűrű, hogy ne lehessen teljes gázt húzni. Az S51B -ben nem volt fojtás, gyújtáskapcsolója, indexe, akkumulátora, töltésrendszere és utas lábtartója volt. Hivatalosan az S51N-H -t csak SMKP -ként, az S51B -t pedig csak motorkerékpárként lehetett forgalomba helyezni. Persze, ez már akkor is csak elmélet volt, mert legalább annyian szedték ki az N -esből a fojtást, mint amennyien B -s Simsont segédmotorkerékpárként használtak. :)

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1336) Runner_fxr válasza Bib (#1332) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nem próbáltam még a sebesség kijelzésen állítgatni, de szerintem semmilyen kihatása nem lehet a végsebességre. 25-nél lekapcsol a rásegítésed, akármit csinálsz.

HKorn: Nekem is volt agymotoros MTB kerékpárom, még a Bosch elterjedése előtti időkből. Ha túrázósba használod, teljesen jól használható. A problémák onnantól jönnek, amikor nagyobb tempót akarsz menni terepen. A 3-4kg-os kerék úgy tud megpattanni, hogy az teljesen kiszámíthatatlan lehet. Épp ezért terjedtek el a középmotorok. De amíg nyugodt, normál tempóban közlekedsz, nem durva terepen, addig semmi baj nincsen vele.

Somatom: Nem vagyok simson szakértő, de emlékeim szerint valóban volt belőle utas lábtartós, meg talán rendszámos is. Ez kb ugyan az, hogy a mai napig használnak nagy köbcentis robogókat (125-250ccm) 50-esként.

[ Szerkesztve ]

(#1337) rushty válasza HKorn (#1334) üzenetére


rushty
senior tag

A használatát. Fék pl nem szokott készülni hozzá.

Revolut meghívó pü-ben

(#1338) HKorn válasza rushty (#1337) üzenetére


HKorn
addikt

Szerintem te a 300W-os motorra gondolsz, nem dollárosra :)

Run&Ride

(#1339) rushty válasza HKorn (#1338) üzenetére


rushty
senior tag

Igen, de annyiért is vesztegetik kínai site-okon.

Revolut meghívó pü-ben

(#1340) HKorn válasza rushty (#1339) üzenetére


HKorn
addikt

ahh, ok :)

Run&Ride

(#1341) Ablakos


Ablakos
őstag

Számomra optimális esetben (síkút, nincs szembe orkán) 25km/h felett szoktam haladni. Van értelme a normál pedelec-nek, ha az csak eddig képes rásegíteni. (Nyilván emelkedőn, fáradás esetén jól jön ez a segítség is. :B )

[ Szerkesztve ]

(#1342) StLui válasza Ablakos (#1341) üzenetére


StLui
veterán

Sík útra nem valószínű, amit eddig tekertem azok nagyon megfogtak ahogy elfogyott a rásegítés. Állítólag 2020-as bosh, meg a mostani shimano nem ilyen. Akkor van esetleg értelme, ha kevesebb erőkifejtéssel akarsz eljutni sík úton A-ból, B-be, és elég a 25 (pl nem leizzadva akarsz bejutni a munkahelyre)

[ Szerkesztve ]

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#1343) bulikavagyok válasza Ablakos (#1341) üzenetére


bulikavagyok
nagyúr

Szerintem sík terepen így nincs sok értelme, valószínűleg nem neked való az ebike.. Max abban az esetben amit StLui írt, ha 25-ös tempóval izzadás mentesen akarsz eljutni A-ból B-be.
A 27-es tempót nagyon gyorsan eléred vele (Bosch-nál ennyinél kapcsol le a rásegítés), viszont onnantól már csak hátráltat az extra súly cipelése.

StLui: "Állítólag 2020-as bosh, meg a mostani shimano nem ilyen." - ezt hogy érted? A rásegítés ugyanúgy lekapcsol azoknál is. :B Akkor meg jön a "fal". Egyébként nekem a mostani Bosch motoros bringámmal sincs ilyen érzésem. Sík úton csak Eco módban használom (esetleg szembe szélben magasabb fokozaton), és a minimális rásegítés miatt minimális a teljesítménycsökkenés ha lekapcsol a motor. A "fal érzés" csak akkor jön elő ha nagy rásegítéssel, magas pedálfordulatszámon használod a bringát.

[ Szerkesztve ]

(#1344) dugo_ válasza bulikavagyok (#1343) üzenetére


dugo_
veterán

Nem lesz fal, mert nem lesz belső áttétel, mint a gen2-es motoroknál. Csak a plusz súly.

(#1345) Somatom válasza dugo_ (#1344) üzenetére


Somatom
veterán

Ez érvényes a jelenlegi, E8000 -es Shimanokra is? Nem szeretem a falakat és a 60-70 -es tempóhoz már alaposan bele kell tekerni. :)

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1346) bulikavagyok válasza dugo_ (#1344) üzenetére


bulikavagyok
nagyúr

Szerintem nem ebből adódik a "fal érzés" - vagy csak részben ebből. Leírom még egyszer: nálam nincs meg ez a feeling. Az első napokban csak találgattam, h vajon pontosan milyen sebességnél kapcsol le a motor?! Most is leginkább csak hang alapján tudom megmondani. Max akkor érzem, ha EMTB vagy Turbo módban tekerek nagy pedálfordulaton és elérem a 27-es tempót. Ilyen viszont szökő évente egyszer fordul elő kb. És ezt egy belső áttétel nélküli motorral ugyanúgy megérezném. :B

[ Szerkesztve ]

(#1347) StLui válasza bulikavagyok (#1346) üzenetére


StLui
veterán

Runer írja, hogy ha jól emlékszem shimano-nál most sincs, bosh-nál meg van amelyik motor már idán, de az erősebb csak jövőre lesz ilyen "fal" nélküli.
Bár jut eszembe pontosítok, azt írta, kikapcsolt állapotban sem nehéz tekerni! Lehet rosszul következtetek, hogy akkor fal sincs

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#1348) bulikavagyok válasza StLui (#1347) üzenetére


bulikavagyok
nagyúr

Jaja, a belső ellenállás tényleg adott a jelenlegi Bosch motoroknál, de közel sem olyan vészes, h emiatt ne lehetne tekerni motoros rásegítés nélkül. :) Konkrétan ha nem olvasok róla, h létezik, fel sem tűnt volna. Simán ráfogtam volna a bringa súlyára illetve a széles gumikra, h nehezebb tekerni mint az előző bringámat. Én egyébként viszonylag sokat megyek így sík terepen - egyrészt az edzés miatt másrészt, h spóroljak az akkuval.

[ Szerkesztve ]

(#1349) Somatom válasza bulikavagyok (#1348) üzenetére


Somatom
veterán

Nem értem, hogy ez miért jó. Miért nem tesznek egy szabadonfutót az első lánckerékhez? Ha tekerek és a motor is rásegít, akkor én is, meg a motor is azonos irányban gyakorolunk erőt a lánckerékre. Ez lenne a szabadonfutó záróiránya. Ha nagyobb erőt fejtek ki, mint a motor (vagyis, elértem a lekorlátozást), akkor egyszerűen elforogna a szabadonfutó és nem tekerném visszahatóan a motort.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1350) Bib válasza Somatom (#1349) üzenetére


Bib
őstag

Szerintem te most kitaláltad a tutit. 😀

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.