Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1701) simonjoe válasza Somatom (#1700) üzenetére


simonjoe
senior tag

Azért valljuk be őszintén, jogszabály ide, vagy oda, egyszerűbb "roncsolni" mint kinyitni akár egy egylépcsős hengerzárat, a komolyabbakról már ne is beszéljünk.

Joe

(#1702) Somatom válasza simonjoe (#1701) üzenetére


Somatom
veterán

Örülök, hogy Te is így gondolod. Akkor a tolvaj miért vesződne álkulcsokkal? Az általam korábban linkelt cikk is a roncsolással szembeni ellenállást tesztelte. A kockázat nincs arányban a siker esélyével, ezért a tolvaj inkább odébbáll.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1703) big-J válasza Somatom (#1700) üzenetére


big-J
őstag

En azt gondolnam, a gyorsabbikat valasztjak, neha ez neha az(nagyobb masterlock eseten pl a nyitas boven gyorsabb). Ezek a szabalyok meg valami hajmeresztoek lehetnek hogy a tulaj jelenleteben es utasitasara nem lehet csinalni. Akkor a tulaj sem torheti fel a sajatjat?

[ Szerkesztve ]

(#1704) simonjoe válasza Somatom (#1702) üzenetére


simonjoe
senior tag

...ugye ezt a kérdést nem gondoltad komolyan?! :P
sajnálom, h nem találkoztunk Siófokon, jót diskuráltunk volna! :DD

Joe

(#1705) Somatom válasza big-J (#1703) üzenetére


Somatom
veterán

Miből gondolod, hogy a MasterLock zárat könnyebb nyitni? Tapasztalat, teszt, vagy mi?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1706) LuckyL válasza Somatom (#1705) üzenetére


LuckyL
őstag

egyiket sem bonyolult ha az adott típust előtte szétszedi, begyakorolja valaki...de azért az átlag bringatolvaj nincs ezen a szinten
youtube videókban durvákat látni
miuztán szétszedett egy másikat, megnézte a hibákat, legprofibb zárakat is másodpercek alatt nyitják
pl van a lockpiciking lawyer csatornája

cryptot minden termékemért elfogadom

(#1707) Somatom válasza LuckyL (#1706) üzenetére


Somatom
veterán

Köszi! Néztem párat. Az egyértelműen kiderült, hogy az Abus Bordo gyenge pontja a szegecs
Videó
Ebben az a gáz, hogy az a feszítő szerszám nem egy drága cucc, elfér a zsebben, nem igényel szaktudást és egy fúró/vágó géphez képest csendes.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1708) big-J válasza Somatom (#1705) üzenetére


big-J
őstag

Igen, youtubon van ezer teszt roluk, a szokasos helyzet, maximum sporolas, a latszatra mennek, es a legegyszerubb legregebbi trukkok nyitjak oket.

(#1709) sxxorp válasza Somatom (#1697) üzenetére


sxxorp
őstag

Srácok bocs, hogy bedobtam a témát nem is kifejezetten e-bike probléma :)

Somatom: Bp-i vagyok, nem volt kérdés, hogy az akku nem marad egy percig sem egyedül :)
Az autós vonatkozás nem szempont, a hordozhatóság inkább, főleg a súly miatt... Valahogy a bringára tekerném.
Runner_fxr: ez a szegecsbontó videó elég kiábrándító a Bordo-val kapcsolatban, plusz kockázat egy csendes, relatíve olcsó szerszámmal szemben, úgy, hogy számottevően drágább...
Úgy tűnik egy klasszikus 3-ból 2 probléma a vége: a biztonság, átfogás, súly hármasból valamit fel kell adni.
U-lakat: B, S > Á
Lánc: B, Á > S
Hajtogatott: Á, S > B, (Ár).
A fenébe, a szegecses videóig a Bordo praktikumára hajlottam... :D
Big-J: gyorsan rákerestem, de igazán csak kisebb vackokról találtam videót, hol nyitják könnyedén a Masterlock 2359-et?

[ Szerkesztve ]

(#1710) big-J válasza sxxorp (#1709) üzenetére


big-J
őstag

A zarszerkezet altalaban termekcsaladok kozott ugyanaz, cegen belul pedig nagyon hasonlo azonos ceg kulonfele termekei kozott, fuggetlenul a termekeik mereteitol.
Ezt tedd ossze azzal, hogy ha egy ceg zarszerkezeteinek 95%-a vicc kategoria szakmai szemmel, en inkabb nem tombolazok hogy majd egy adott lakat pont a kivetel lesz.

[ Szerkesztve ]

(#1711) Somatom válasza sxxorp (#1709) üzenetére


Somatom
veterán

Egy közterületen levő, millás cucc esetében a biztonság sztem fontos téma. Kérdeztem a Concept Storeban, hogy mik a lehetőségek vmi tartóra. Azt mondták, hogy az enyémre nincs opció. Már megpendítették a témát a gyártónál, de nem voltak rá fogékonyak, nem értették, hogy mi szükség van erre. Jó nekik. Ekkor döntöttem úgy, hogy egyedi tartót csináltatok. A váz felső csövét veszi majd körül és a nyeregcső mögött fordul vissza.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1712) Runner_fxr válasza sxxorp (#1709) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Melyik az a videó? Nem a 6000-es van benne véletlenül? Csak mert a 6500-as elég brutál, elég sok tesztet nyert. Mondhatni a legjobb hajtogatós zár.

Egyébként olyan zárat nem fogsz találni amit ne lehetne elvágni. Itt a lényeg, hogy mekkora szerszám kell hozzá és mennyi idő? Ha forgalmas helyen zárod le a bicót, kisebb az esélye, hogy nekiesnek egy brutál zárnak, de egy eldugott utcában, lépcsőházban nincs az a zár amit ne vágnának le, ha nagyon el akarják vinni a bringád! Épp ezért én drága bicót nem lakatolnék sehová. Erre a célra tartok egy olcsóbbat. A drága gépem vagy a lakásban van vagy mellettem amikor elmegyek valahova.

[ Szerkesztve ]

(#1713) Somatom válasza Runner_fxr (#1712) üzenetére


Somatom
veterán

#1707 -ben linkeltem és az Abus Bordo X-Plus 6500 -at nyitják. A gond az, hogy nem fúrják, vagy egy üvöltő flex -szel esnek neki, hanem egy kis kéziszerszámmal szétfeszítik a szegecset. Ha a tolvaj az utcán ráhajol és eltakarja a műveletet, akkor senki sem mondja meg, hogy egy tolvaj munkálkodik, vagy a tulaj szerencsétlenkedik a zárral.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1714) Runner_fxr válasza Somatom (#1713) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A tököm tudja, hogy ez mennyire működne a valóságban, azért egy satuba befogva a zárat, más. Véleményem továbbra is az, hogy nincs az a zár amit ne vágnának le ha nagyon akarják, egy prémium erővágóval minden nyitható. 1 milliós bringát akkor sem hagynék magára ha 4db zárat tennék rá. Ha le kell zárni a bringát, mindenképpen érdemes erre egy olcsóbb gépet tartani. Máskülönben soha nem leszel nyugodt, akármilyen zárat rátehetsz.

(#1715) nexuspolaris válasza Runner_fxr (#1714) üzenetére


nexuspolaris
tag

Ebben egyezik a véleményünk, amit el akarnak lopni, azt is el is fogják lopni, éppen ezért nem a zár jelenti a legnagyobb biztonságot. Nem vagyok biztosításpárti, de van a kocsimon és a házamon is, bármi történik, nem maradok xarban. Ok, hogy kell harcolni a biztosítókkal, ha káresemény történik, de legalább nem futok nullára, ha ellopják, és új kocsit kell vennem.
Ugyanez a helyzet a bringával is, egy pedelec árából már lehet venni egy használt autót, ezért tekintek rá ugyanúgy, mint az autómra, és erre is kötök biztosítást. A hellobringás elég korrekt ilyen szempontból, 15% önerővel fizetnek, ha ellopják a kerékpárt. Annyi, hogy mindig le kell fotózni, ha otthagyom valahol a bicajt. Emellett a bikesafe.hu-n is regisztráltam.
Persze így is rendesen lezárom, és akkut is kiveszem, ha hosszabb időre magára hagyom a bringát, de szerintem havi 2000-et megér, hogy ne idegeskedjek miatta.
Én mondjuk egy kisvárosban lakom Pest mellett, itt nem annyira kell félteni a bringát, mint a fővárosban, de itt is hallottam már a környékünkön, hogy földszinti erkélyről emeltek drága bicikliket.

(#1716) Somatom válasza Runner_fxr (#1714) üzenetére


Somatom
veterán

Sztem működne. Szerelő vagy, kb. tudod, hogy milyen erők hatnak egy ilyen műveletnél. A szerszám fixen áll, van kb. 10cm erőkarod a lakaton és 20cm a racsni karján. Ráadásul ez egy olcsó, mechanikus feszítő. Létezik ilyen hidraulikus rásegítéssel. Ott még kisebb erőt kell kifejteni. Sztem inkább a kamera miatt fogta satuba. A lánc azért is előnyösebb, mert nehezebb stabilan megfogni. A vágás sztem nem reális. Van egy másik videó, amiben egy márkás lakatot vág el. Síma erővágó felejtős. A lakat egyik szárát egy asztali vágóval nyírta el, aminek a karját spaniferrel feszítette. Az nem reális utcán. A másik szárat egy hidraulikus erővágóval. Na, az sem egy eccerű szerszámocska. Az Abus laposvasa még azzal sem menne. De, a szegecs aránytalanul gyenge pont.

Az olcsóbb bringa nem reális. Ha egy olcsóbb bringa is elég lett volna, akkor nem vettem volna drága bringát. Hazafelé toljam fel a hegyre az olcsó bringát, miközben a drága, amivel hazatekerhetnék, ott röhög rajtam a tárolóban? Elég nonszensz.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1717) Runner_fxr válasza Somatom (#1716) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ha lezársz vele egy bringát, azért nem olyan könnyen férsz a szegecshez a szerszámmal, mint a műhelyben a satuba fogva. Ehhez nem kell szerelőnek lenni, hogy elképzeljem a szituációt. :)
Persze azt nem állítom, hogy lehetetlen, de ez helyzetfüggő.
Rengeteg zárat vágtam már le, mert sokszor volt olyan eset, hogy elveszett a kulcs, tulaj kérésére levágtuk. Bármi vágható, nem is feltétlenül annyira látványosan.
Ettől még elhiszem neked, hogy egy brutál hajólánc, egy böszme lakattal, nagyobb védelem mint a Bordo 6500 hajtogatós zár, de elvágni azt is el lehet, és a szállítása kicsit macerásabb.

Hát nézd, az olcsóbb bringa kérdés nézőpont kérdése. Én eleve feleslegesnek tartok egy 1 vagy 1,5 milliós bringát városi közlekedésre, pláne Trail montit, de ezt már kitárgyaltuk, meg igazából mindenki azt vesz meg amit akar. :)

Városi közlekedésre bőven okés egy 150-200 ezer ft-os bringa, vagy mondjuk ugyan ez egy olcsóbb elektromos átalakító szettel ha kell a segítség. 1-1,5 milliós bringa luxus a városba, nem feltétele a városi közlekedésnek. Tehát itt kényszerről aligha beszélhetünk. :)
És mivel a drága bicóra, jóval drágább minden, gondolok itt a láncra, fogassorra, fékbetétre, külső gumikra. Ezért a fenntartása is jóval drágább, mint mondjuk egy alap 3 X 8-as rendszerrel szerelt Cross trekkingnek. Ami amúgy teljesen kiszolgál a városban és bárhol le lehet lakatolni, a lopásveszélye jelentősen kisebb mintha valahova lezárod például a Merida eone twenty-t, amiről még a hülye is megmondja első ránézésre, hogy egy vagyon.

nexuspolaris: Én eddig még nem láttam olyan biztosítót, akik bebiztosítják a milliós tételű kerékpárt, persze lehet azóta változott. Lakásbiztosításom nekem is van, tehát elvileg a lopás ellen be vagyok biztosítva. Ha elmegyek bringázni, akkor soha nem hagyom magára, tehát a lopás kizárt. Csak a házamból tudnák elvinni.

[ Szerkesztve ]

(#1718) nexuspolaris válasza Runner_fxr (#1717) üzenetére


nexuspolaris
tag

Itt vannak a részletek, 1 milliós összegig be lehet biztosítani bármilyen kerékpárt:

[link]

(#1719) Runner_fxr válasza nexuspolaris (#1718) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ez jó, ennek több értelmét látom, mint azon agyalni, hogy bordo 6500 vagy bikalánc. :)

(#1720) Somatom válasza Runner_fxr (#1717) üzenetére


Somatom
veterán

Anno leírtam, hogy milyen célra keresek kerékpárt. Erre javasoltad a Meridát. Aztán leírtam, hogy szívem szerint miket változtatnék rajta. Erre azt írtad, hogy az alap koncepciómmal van a gond és javasoltál egy trekkinget, ami cirka másfélszer annyiba kerül, mint a Merida. Most meg azt írod, hogy városban inkább egy olcsó kéne, játszani meg tartsak még egy bringát.
Én meg úgy gondolom, hogy kicsit túlmisztifikáljátok a típusok közti különbségeket. Egy fully vastag gumival a városban is kényelmesebb, mint egy merev hátuljú trekking. Nem tudom, hogy miért ördögtől való, hogy 10cm -t emeltem a kormányon, ha egyszer nekem így sokkal kényelmesebb. Ha egy trekkinget vettem volna, amin alapból ilyen az üléspozíció, akkor megspóroltam volna egy hét rugós alkatrészt? Bár, ez sem igaz, mert egy trekkingen nem szokott lenni dropper, amit viszont hiányolnék. Ami a zárat illeti, egy Bordohoz képest van kb. 2,5Kg plusszom. Amíg nekem kell cipelnem, addig tényleg szar, de úgy tervezem, hogy a bringa fogja cipelni, nem én. Azé van benne motor, hogy vigye helyettem. Sztem a két bringa helyett sokkal jobb megoldás, hogy amikor játszani megyek, akkor nem viszem a láncot. :) Városban meg tök mindegy egy pedelecnél 3Kg plusz/mínusz.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1721) Runner_fxr válasza Somatom (#1720) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Most megint menjünk bele abba a vitába amit már ezerszer leírtunk? :)
Én az alapján ajánlottam, amit kérdeztél, amiben benne volt az erdei terep használat is. A probléma azzal volt, hogy igazán magad sem tudtad mire kell, de most úgy néz ki leginkább városba.
Erre meg felesleges az amit vettél. Azt én elhiszem neked, hogy kényelmesebb a Trail monti mint egy átlag trekking és azt is elhiszem, hogy nagyobb élmény a használata. De ha összességében nézed, praktikum, lopás veszély szempontjából, akkor teljesen felesleges luxus, városi használatra venni egy méregdrága pedelec Trail montit.
Játszós bringának az erdőbe ok, amikor melletted van mindig, városba meg jó az olcsóbb, amit nem kell annyira félteni és olcsóbb a fenntartása. Ez szerintem sokkal észszerűbb lépés, mint mindenre a drága montit használni. Persze nyilván azt csinálsz amit akarsz, de hiába akarod megmagyarázni, hogy a lehető legészszerűbb döntést hoztad, mert nem azt hoztad. :) A kormánymagasító azért baromság egy ilyen bringára, mert rontja az irányíthatóságot, nem erre tervezték.

(#1722) Somatom válasza Runner_fxr (#1721) üzenetére


Somatom
veterán

Pontosan arra használom, amit leírtam. Ami az emelést illeti, nagyon előre voltam dőlve, zsibbadt a kezem, mert súllyal nyomtam a kormányt és emiatt a gyors irányváltások is nehézkesebbek voltak. Most kevésbé terhelem a kormányt, jobban tudok manőverezni és nem zsibbad a kezem. Igaz, hogy a súlypont most hátrébb és magasabbra került, de nem érzem, hogy ez hátrányt jelentene. Ami a fenntartást illeti, én eddig motort használtam. Ahhoz képest a Merida nem tétel. Emiatt biztos nem fogok egy merev seggű trekkingen zötykölődni, meg óvatoskodni. Látom, hogy hogyan közlekednek az ilyenekkel. Az nem az én stílusom, nem élvezném. Akkor meg megette a fene az egészet.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1723) sxxorp válasza Somatom (#1711) üzenetére


sxxorp
őstag

Közben: a Master Lock 2359 kiesett, a holland biztonsági minősítő alapítványnál (ART) csak 2/5 értékelést kapott - akárcsak az Abus Bordo 6500, amely valóban a legjobb hajtogatós, de a konstrukció miatt ennyit tud. Nekem is a legszimpatikusabb kialakítás...
[link]
Nexuspolaris: bikesafe egyértelmű, a biztosítást is próbálom intézni.
Runner_fxr: Az enyém csak volt milliós, jelenleg 300eFt körüli érték, tehát az általad megadott paraméterekhez képest pont határeset. De nagyon nem jönne jól ha elvinnék, még fele ilyen értékűt sem.
6500-ast kaptak szét, és nem tűnt szükségesnek a satu, ez megcsinálható. Én tolvajként pont ilyenekre mennék rá, drágább, mint az átlag zár, ezért valószínűleg a bringa is az, csendesen meglovasítható - tökéletes célcsoport :)
Szóval kiváló a biztosítás, de azért, ha lehet nem venném igénybe a szolgáltatást. Csak megéri egy kicsit körbenézni, hogy lássam: a hype-olt, de kódoltan gyengébb lakattípus nem éri meg az amúgy is elég drága zárakra még pluszban rárakódó felárat :)

(#1724) Somatom válasza sxxorp (#1723) üzenetére


Somatom
veterán

Én 8239 -et írtam. :F
Egyébként ezért írtam, hogy a láncos megoldásnál Te válogathatod össze a láncot, meg a lakatot.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1725) Runner_fxr válasza Somatom (#1722) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ezt mindenkinek magának kell tudnia, hogy neki milyen kockázat fér bele. És nyilván a költségeket is mindenki maga tudja eldönteni, hogy neki belefér e. Mindent meg lehet magyarázni, de ha alapvetően városi felhasználásra kell a bringa, nem terepre, és ráadásul le is akarod zárni, otthagyni, mert ezt használnád autó helyett is, rohangálósnak, akkor erre a célra egy olyan bringát érdemes venni ami a városi igényekre van kitalálva. Pálcás sárvédő, csomagtartó stb, és nem túl drága, feltűnő, ott lehet hagyni, nem potenciális tolvaj figyelem felkeltő. Amit Te vettél az ennek pont az ellenkezője, minden tekintetben. Ez nem jelenti azt, hogy nem használhatod városi célra, meg nem lakatolhatod le mondjuk a Blaha Lujza téren egy korláthoz, de ettől még nem ez lesz a legjobb ötlet erre a célra, akár kényelmes, akár nem.

A kormánymagasítóval maximum a derekadat kíméled, de hogy ezzel jobban manőverezhető lesz a bringa, az nem igaz állítás.

A motort nyilván tankolni is kell, de amúgy azt leszámítva egy felső kategóriás MTB karbantartása vetekszik egy nagy motoréval, persze ha be is vannak tartva a szerviz intervallumok. Villa, tag és csapágy szervizek, lánc, sor időben cserélve, fékolajcserék stb. Ellenben egy olcsóbb városi bicaj fenntartása aprópénz ehhez képest.

Tehát ne érts félre, nekem teljesen mindegy, hogy Te mit használsz mire, de arra a felhasználásra amire neked is kell a bicó, van észszerűbb megoldás is.

sxxorp: Egy minőségi erővágóval hamarabb elvágok egy bivaly láncot, mint a videóban a szegecset a csóka azzal a szegecs vágóval. Csak ismételni tudom magam, ha valamit el akarnak lopni, azt ellopják. A hajtogatós zár felára a praktikum miatt van, nem feltétlen erősebb mint egy olcsóbb lánc, ez eddig sem volt titok.

[ Szerkesztve ]

(#1726) Somatom válasza Runner_fxr (#1725) üzenetére


Somatom
veterán

A Meridát eleve két sárvédővel rendeltem. :) Persze, nem pálcás, hanem olyan, ami design -ban passzol. Olyan kis semmilyennek tűntek, de mentem vele már vizes úton és nem verte a pofámba. Ezen én is meglepődtem. Csomira nincs igényem. A lánctartót szeretném majd olyanra, hogy egy csomagtartó tatyót rá tudjak rakni. De, azt sem fixre tervezem. Még nem néztem utána, hogy ezek a Maxxis gumik mennyibe kerülnek. Azt tudom, hogy a HD -mra egy hátsó gumi 70 ropi és minimum egy elmegy szezononként. Plusz kétévente első is, ami 50. Olajcsere szűrőkkel, szezononként cirka egy 20 -as. Most vettem rá egy utángyártott generátort 45 -ért (munkadíj nincs, én szervízelem).. Szóval, amikor a Bergusonban mondták, hogy kb. mennyi lesz a téli szervíz, csak mosolyogtam.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1727) big-J válasza Runner_fxr (#1725) üzenetére


big-J
őstag

Vegtelen (tolvaj szempontjabol 15perc) ido alatt barmit ki lehet nyitni, a hangos/nema riasztok valok arra, hogy neked is cselekvesi idod.

Nekem tk05 trackerem/nema mozgasszenzoros riasztom van, egy kicsit nehez joszag (5000mah) de igy csak havonta toltom, van fele akkora is. Hangos riasztobol pedig kombinalt dudaval egybeepitett mozgasszenzoros egyseg van. A ketto egyutt kb 70 dodo. De ezek annyira erzekenyek hogy nem hogy a zar vagasra, hanem a zar feltoresere beindulnanak, mert ha a garazs ajtot racsapod, ugy hogy benn van, mar szol(allithato). :D

[ Szerkesztve ]

(#1728) Runner_fxr válasza Somatom (#1726) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Egy olyan maxis gumi ami a bicódon van, kb 20 ezer darabja.
Egy lánc 10 ezer, egy fogassor 20-30 ezer. Teló szerviz 7-20 ezerig, tag szerviz szintén. Egy teljes csapágy szett a bicódhoz, beleértve a forgáspontok és kerékagyak kb 50 ezer, fékbetétek kb 7-8 ezer. Fék olajcsere 6000 ft a két fékhez.
Na most egy lánc kb 1000km-t bír a bringádon, ha mindig magas rásegítéssel használod és nem sokat váltogatsz, a sort is szétrángatja 2000-3000km alatt. Egy ilyen maxxis minion hátul kb 1500-2000 km alatt elkopik, főleg aszfalton. Az agyon az alu kazettatestet egy ilyen 70Nm-es pedelec motor ledarál pár ezer km alatt. Az sem olcsó, 10-20 ezer. Számolgass. Érdemes venni hátra egy Dh agyat, acél kazetta testtel. Egy ilyen agy legalább 60-80 ezer, de megúszod a kazettatest cseréket. Egy átlag 3 X 8-as trekking fenntartása vicc ehhez képest.

[ Szerkesztve ]

(#1729) Somatom válasza Runner_fxr (#1728) üzenetére


Somatom
veterán

Csakhogy, mint írtam, egy trekking -gel nem élvezném a bringázást, ezzel meg igen. Ezt mennyire taksálod? :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1730) Runner_fxr válasza Somatom (#1729) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ezt csak Te tudod, hogy neked mennyit ér meg. :) Nekem is majdnem ugyan ilyen bicóm van mint neked, engem sem érdekelnek a fenntartási költségei, mert imádok vele bringázni. De mondjuk a városba rohangálásra, itt-ott lelakatolni, egy kb 150 ezer ft értékű cross bicajt használok. A Merida eone sixty-t eszembe nem jutna váosba “koptatni”, a “verseny km-ek” az erdőbe kerülnek bele. Arról nem is beszélve, hogy egy nyugodt másodpercem nem lenne úgy, hogy lelakatoltam valahova és magára hagyom. De nem vagyunk egyformák. :)

(#1731) sxxorp válasza Somatom (#1724) üzenetére


sxxorp
őstag

Bocs, elírtam, csak a lényeg van rendben, a linken a 8239-et találod :) Sajna az nem derül ki, hogy a lakat, vagy a lánc volt a gyenge 'láncszem'
Ezt a lánc variálást nem teljesen értem, úgy tudom egyben adják a láncot, lakatot. Ha még külön másik láncot is kell venni, akkor már nem túl jó, ezek szerint nem így van?
Runner: Van azért olyan lánc, amit nem vágsz el erővágóval, de U-lakat is biztosan :) Valami miatt az említett ART minősítőnél a maximális 5/5-ös besorolású termékekre szűrve, túlnyomó többségében láncos lakatok jöttek ki...

(#1732) Somatom válasza Runner_fxr (#1730) üzenetére


Somatom
veterán

Eddig a lakatolás arra kellett, hogy a tolvajjelöltet addig hátráltassa, amíg odaérek és fejberúgom. Még nem volt látótávolságon kívül a bringa.

sxxorp:
Nekem rövid volt a lánc, ezért vettem egy hosszabbat, ami ugyanolyan méretű és minőségű szemekből áll. Ehhez a 8239 lakatját használom, de ha azt a szettet nem vettem volna meg, akkor az új lánchoz olyan lakatot vehetnék, amilyet akarok. Ezért írtam, hogy lehet külön is venni minőségi láncot, meg lakatot.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1733) big-J válasza Runner_fxr (#1728) üzenetére


big-J
őstag

Biza ennek en is utana szamoltam parszor, ha az "odavalo" darabokkal potolod, es epp nem par eves, 9 sebesseges a cuccod, nem jossz ki olcsobban, mintha barmilyen mas eszkozzel jarnal. Ha meg hozza veszed ebike-nal az akksi es motor amortizaciojat...

De meg lehet csinalni olcsora es atomstabilra, csak okosan kell, es kb +0.5 kilot felaldozni, nalam ez sosem kerdes. Rugos tagok, alis: fekpofa($2 parja), tarcsa(g3 $7, sram $12), 9 sebes
acel nagy talpas sor($25 46t, $32 50t), lanc($25 kmc e szeria), elso fogas ($7).
Egyszer felszereltem ezeket a rohadekokat azota is mennek az acel dromedáron(~2500km), elso lanc 0.75 alatt, pofakat csereltem ketszer.
Azert ezek a 20 ezres gumik durvan hangzanak, a schalbenel legtobb vegyes felhasznalasu €20 korul van, es ilyen celra tovabb is tartanak, a terep szerszamok meg €45 korul. En szetneznek inkabb ott, ha amit kaptal butykoseket tartalekolni akarnad.

[ Szerkesztve ]

(#1734) Somatom válasza big-J (#1733) üzenetére


Somatom
veterán

Ahogy nézem, a 27,5x2,8 Schwalbeéknál sem olcsó.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1735) Somatom válasza Runner_fxr (#1730) üzenetére


Somatom
veterán

Meridához mi a javasolt szerszámkészlet? Gőzöm sincs, hogy mi a teendő pl. egy defektnél. Foltozás, spray, tartalék belső? Raknék a nyereg alá vmi szerszámost. Van kb. három műhelynyi szerszámom, de azok nem bringa kompatibilisek.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1736) dugo_ válasza Somatom (#1735) üzenetére


dugo_
veterán

Nálam ezek vannak mindig:
- imbusz készlet
- 8/10/15 villás (ez inkább a városi outimhoz)
- gumileszedő (csak fém)
- küllőkulcs
- láncbontó
- patentszem
- szelepkulcs
- pár torx
- Ph csavarhúzó
- olló
- gyorskötöző
- gumiragasztó rengeteg folttal
- öngyújtó (kiégetni a gumiragasztóból az oldószert, így egy ragasztás 1p, nem 10)
- minipumpa

Ezek nagy részét kiválthatod egy multiszerszámmal, csak ott nem lesz akkora erőkarod, ha tényleg meg kell húzni valamit rendesen.
A pótbelső is hasznos, de az méretben már elég nagy, főleg akkora gumihoz. Egyszer még úgy is megszívtam, mert a rosszul megválasztott nyomás miatt egymás után mindkét szelepem kiszakadt a helyéről, ahogy megforgott a külső egy nagyobb fékezésnél. Az elsőt még kicseréltem a belvárosban, a másodiknál tolhattam haza a Szépjuhásznéltől Zuglóba... :D Egyszer pedig a rosszul lehúzott rugóstag fosta el az összes olajat, azt sem tudtam megpatkolni az erdő közepén.

(#1737) Somatom válasza dugo_ (#1736) üzenetére


Somatom
veterán

Léteznek ezek egységcsomagban, vagy össze kell legózni? A spray nem tudja kiváltani a szétszedést, ragasztást? Csináltam már párszor, de nem nőtt a szívemhez a művelet. Mi a helyzet a tubelessesítéssel? Bár, lehet, hogy alacsony nyomáson (terepen) a tubeless nem lenne nyerő.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1738) dugo_ válasza Somatom (#1737) üzenetére


dugo_
veterán

https://vdf-ker.hu/kerekpar_szerszamkeszlet_c-12076_7298 gyors kereséssel.

Illetve bike repair kit-re keresve is van sok találat. Kérdés milyen minőségű a beltartalom és neked épp megfelel-e.

(#1739) Somatom válasza dugo_ (#1738) üzenetére


Somatom
veterán

Keresővel tudok találni bringás szerszámkészleteket, de én a rutinos bringások tapasztalataira lennék kíváncsi. Meg, az a 2500Ft is fura egy kicsit. Annyiért egy normális bitkészletet sem lehet kapni. Nem szeretném elnyalni az anyákat, csavarokat a szar anyagminőségű szerszámok miatt.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1740) big-J válasza Somatom (#1737) üzenetére


big-J
őstag

Bike24-en 27.5x2.8 moto-x €26, bike-discount-on 27.5x2.4 moto-x €20, 27.5x2.8 g-one allround €20.

Nekem:
Multieszkoz szett lanceskozzel
[link]

Multieszkozlanc pattinto es missing link taroloval
[link]

Carbon fiber pumpa (46g)
[link]

Kis adag defektjavito
[link]

Ez ~250g es belefer egy kisfajta top tube taskaba.

[ Szerkesztve ]

(#1741) Somatom válasza big-J (#1740) üzenetére


Somatom
veterán

Köszi! Úgy látom, hogy az a defektjavító tubeless -hez való. Sztem a Meridában van belső.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1742) big-J válasza Somatom (#1741) üzenetére


big-J
őstag

En a belsobe teszem bele a javitot, eddig mukodott, olyan 4-6 honap utan szaradt ki es kellett utana tenni. Slime-nak van direkt belsobe valo lotty is, csak nem ilyen kis kiszerelesbe.

(#1743) nismoka válasza Somatom (#1741) üzenetére


nismoka
addikt

(#1744) Somatom


Somatom
veterán

Köszi, srácok! Utánanézek ezeknek.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1745) big-J válasza Somatom (#1744) üzenetére


big-J
őstag

Szerintem jobban megeri a nagy 473ml kiszereles, es azt is ugy adagolni, hogy az ajanlott 2/3madat csak. Ugy ketto kerek helyett 5-6 ot tudsz, meg utan tolteni ha kiszarad.

[ Szerkesztve ]

(#1746) HKorn válasza Somatom (#1744) üzenetére


HKorn
addikt

Nálam nyereg alatti kis tatyóban van egy csomag defektjavító, műanyag gumileszedő, ha túrázni megyek erdőbe akkor hátitáskában meg egy 8-as imbusz hátsó kerékhez,.meg egy minipumpa. Én nem szoktam egy egész műhelyt magammal vinni. Defekt ezekkel megoldható, mást meg eddig nem kellett sosem javítani.

Run&Ride

(#1747) Somatom válasza HKorn (#1746) üzenetére


Somatom
veterán

Láncszakadás nem reális?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1748) HKorn válasza Somatom (#1747) üzenetére


HKorn
addikt

Persze sose lehet tudni mi jön, de bringázok már egy ideje, defekten kívül még sosem volt semmi. Pedig aztán csapatom erdőben is elég jó terepeken.

[ Szerkesztve ]

Run&Ride

(#1749) big-J válasza Somatom (#1747) üzenetére


big-J
őstag

Ebike-nal, ha toldozgatva volt(shimano fele pin beutes), vagy elfelejted olajozni par nap, vagy megmostad de nem szaradt gyorasan es berozsdasodott, akkor realis csak nehany szaz km utan is, tapasztalat...

Ha ezek kozul egyiket sem csinalod es gyakran mered a nyulasat es nezed az esetleges repedeseket az oldallamezeken, akkor kisebb az eselye mint a defeknek, de en inkabb biztosra megyek, nem sok extra suly ha multi eszkoz reszekent viszed magaddal.

Amugy alin lehet venni kmc missing linkeket normalis aron(~$2) minden sebesseghez. Egyszer megveszed es nem kell ossze vissza toldani a lancot amikor hazaersz, csak a helyszinen kivenni a szakadt reszt es betenni a missing linket.

[ Szerkesztve ]

(#1750) simonjoe válasza Somatom (#1739) üzenetére


simonjoe
senior tag

Több évtizede, bringázom sokféle bringa nyergén, ülésében tettem meg sok, sok km-t. (Ez nem dicsekvés :D ) Outiról váltottam most villanyra, vele sem viszek több mindent mint előző gépekkel. A tapasztalatom az, h egy jól karbantartott bringa, és egy kiváló minőségű és állapotú köpeny mellett nem kell egy guruló műhelyt cipelni magunkkal. Ott kezdődik, h én minden hosszabb időre tervezett kerékpáromhoz 4 db. láncot vásároltam, és tettem ezt most is, amit 1000km-enként cserélgetek, tisztítom, elrakom és forgatom. Így egy szettel (négy lánc egy sor cc. 70k km-t tudok megtenni, míg cserére szorul. Külső köpenyt csak Contit használtam idáig, abból is defekttűrő és jó tapadásút. Ennek tükrében csak egy nyeregtáskát viszek magammal, egy új belsővel, ragasztókészlettel, egy patenteszemet a lánchoz. ( már a láncot úgy teszem fel, megbontom és egy oldható szemmel kötöm) Egy Birzman Mini pumpát ami több mint 8bar-t tud!!
http://www.birzman.com/products_2.php?uID=1&cID=12&Key=173
Egy Topeak Mini 9 pro szerszámkészlet:
http://topeak.hu/termekek/szerszamok/mini1/mini-9-pro
Ezen minden van amire szükség lehet.
Szóval ennyi.
Ez egy 60km-re is elég, de elég volt egy két napos 600km-re is.
Szóval ne cipeljetek fölöslegesen semmit.
Hozzáteszem, h talán szerencsém volt ezidáig, de csak kétszer kaptam defektet, egyszer a rekuval felszedtem agy rajszeget, majd már az országútival egy hegyről lefelé "szétfékeztem" az abroncsot ami felforrósodott és szétrobbant a belsőm. :)

Joe

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.