Éjszakára eszembe sem jutna tartón hagyni egy milliós gépet. Menet közben csaknem szedik le.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Somatom
veterán
Persze, egyértelmű. Csak arra gondoltam, hogy utazás közben néha megáll az ember. Tankolás, WC, vásárlás, egy étterem, stb. A hátsóajtós tartót 2cm széles spaniferek rögzítik. Egy késsel kb. 10mp levágni tartóstól a bringát.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
dugo_
veterán
"Csak nem..."
Somatom
veterán
Hát ez az!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Runner_fxr
Ármester
Jó hely ez az Anglia, minden vágyam lenne ott élni...
[ Szerkesztve ]
big-J
őstag
En ott elek, tegnap hazmester 10 percre az udvarra jott, ket kisgepet elvittek a kisbuszabol (nem zarta be). Egy honapja szomszedet felnyitottak es kitakaritottak az ut menten delutan negykor. Pentek valakit agyonlottek 2km-re. 2 honap alatt a toloajtos tornacrol 4 par cipot vittek el (rongyos szarokat is), en azt csodalkozom, hogy a babakocsit babastol nem vittek meg el, mert neha ott alszik.
En azt tudom, hogy nem allok meg senkinek se, rendornek latszo targyakat beleertve, zebran tudom mi zajlik korulottem, ha valaki kivancsi ram megnezzuk (ket 2mp-s 20-rol 60-ra kozott) mennyire birja ugratni a jardaszegelyeket, de csak addig, amig benavigalok a legkozelebbi parkba, amiknek jopar rejtett ki/bejaratat ismerem.
[ Szerkesztve ]
Somatom
veterán
Nem véletlenül ilyenek. Ott már az alapokkal baj van. Voltam párszor angliában. Totál lehangoló. Normális emberi életre csak olyan hely alkalmas, ahol pálma nő a tengerparton.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Runner_fxr
Ármester
Ez is csak azt bizonyítja, hogy mennyire jó ötlet volt annyi idegen embert oda beengedni!
De nyilván én gondolom rosszul, mert amúgy veszélytelen és jópofa dolog a multikulti meg a sokszínűség!
Tegnap letoltam az eddigi leghosszabb ebikeos túrámat. Nagymezőre mentem, ez az egyik kedvenc bükki célpontom. Onnan még átugrottam Bánkútra is - ezt a hosszú, hűvös lejtőzés miatt megbántam egy kicsit. Lefelé majd szétfagytak a golyóim, úgyhogy egyszerre húztam a féket és tekertem a pedált.
Igazából még csak most tanulgatom, h mit bír az akku, szóval végig spórolósan mentem, soha nem raktam Touring módnál feljebb a rásegítést (ez a második fokozat a négyből),- de az Eco mód volt a jellemzőbb. Így maradt kb 20% az akkuban mire hazaértem. Közepesen fáradtam csak el, szóval jó lenne ettől hosszabb túrákat is megcsinálni. Ma is megyek, megpróbálom egy kicsit kitolni a határokat. Jó lenne eljutni 100km közelébe egy töltéssel, szóval nekem nagyon jól fog jönni a 625Wh-ás Bosch akku jövőre.
[ Szerkesztve ]
(#1410) Runner_fxr válasza bulikavagyok (#1409) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Nem a táv merít hanem inkább a szint. 625-ös akkuhoz szerintem másik bringa is fog kelleni, mert a régi rendszerekkel nem lesz kompatibilis.
(#1411) bulikavagyok válasza Runner_fxr (#1410) üzenetére
'Nem a táv merít hanem inkább a szint.' -persze. De úgy gondoltam, h a Bükkben tekerni egy százast a szintet is arányosan növelve. Mondjuk 100 kilométert 1300-1400 szinttel.
"625-ös akkuhoz szerintem másik bringa is fog kelleni, mert a régi rendszerekkel nem lesz kompatibilis." - jönni fog az új bringa.
[ Szerkesztve ]
Ablakos
őstag
Azt hiányolom az elektromos tekerőknél, hogy nincs visszatöltés, ahogyan az autókban ez alap. Biztosan hozna ez is vissza kilómétereket.
[ Szerkesztve ]
Somatom
veterán
Hááát... Középmotornál ezt elég nehéz lenne megoldani. Ha fékező üzemben is használnánk a láncot, az elég sokmindent megváltoztatna. Beleértve az egész váltómechanizmust.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ferdzsoo
addikt
Egy autónak van súlya amit meg lehet fogni egy erősebb generátorral, és egy autónál nem fontos hogy gurulj szabadon lefele mint az állat.
Egy biciklinek nincsen súlya, arra bármit rárakni teljesen értelmetlen mert olyan ellenállása lenne hogy nem gurulnál lefele a dombon kb. Illetve egy biciklinél lényeg hogy lefele fusson szabadon mint az állat, mert ez kell az erdőben a dombon lefele, illetve a lejtőkön. Azért tekersz fel hogy utána csak száguldozz lefele, nem azért hogy egy rekuperátor épp hogy 10-el hagyjon döcögni, mert ő áramot termel. Kicsit gondolj bele mindjárt érthető is miért nincsen.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
(#1415) Runner_fxr válasza bulikavagyok (#1411) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Nem lehetetlen ha nagyon spórolósra veszed, nekem általában 1500m/70-80km szokott összejönni.
Ablakos: Agymotoros bringákba előfordul még manapság is, de a középmotorosban nincs. Egy trekkingben nem hülyeség a visszatöltés, de egy MTB esetében pont semmi szükség nincs rá.
[ Szerkesztve ]
StLui
veterán
Volt régebben, de elhagyták, drága volt és minimális nyereség a visszatöltésben
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
Somatom
veterán
Sztem félreértetted. A visszatöltés fékezéskor lenne. Amikor a féket húzod, akkor először egy ellenállást szabályzol, ami az elektromos fékezőerő ellenében áramot termel és csak erősebb fékezésnél lépne be a normál fék. De, ez csak a fékagyakon működne.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
6030D
Ármester
Hirtelen rákeresve:
A szabály a következőket rögzíti:
A rakomány magassága a talajtól mérve maximum 4 méter lehet.
Oldalirányban személygépkocsi esetén a rakomány nem nyúlhat túl a járművön.
Előre és hátra legfeljebb 40-40 cm-re nyúlhat túl a rakomány.
Ettől függetlenül, ha van kiegészítő lámpa, meg rendszámtábla, akkor nem hiszem, hogy beleköt a rendőr.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Somatom
veterán
Kérdeztem a boltban a szoftvert. Azt mondták, hogy mindenképpen frissíteniük kell átadás előtt, mert egy kezdő diagnosztikai adatlapot kell készítsenek az átadáshoz. Úgyhogy más trükköt kell alkalmazni a sebességkorlátozó kiiktatásához. Majd megnézem, hogy van-e mód mechanikus beavatkozásra.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ferdzsoo
addikt
Aha, ezesetben Mea Culpa.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
dugo_
veterán
Teherszállítás
47. § (7) A gépkocsi hátsó részéhez rögzített rakományt úgy kell elhelyezni, hogy
a) a gépkocsi hátsó részén elhelyezett világító és fényjelző berendezések és a rendszámtábla látható legyen,
b) a gépkocsi hossztengelye irányában hátrafelé legfeljebb 1 m-re, oldal irányban legfeljebb 0,4 m-re nyúljon ki,
c) a rakomány szélessége 2,5 m-t ne haladja meg,
d) a rakomány megjelölése feleljen meg a (6) bekezdésben meghatározott rendelkezésnek.
(#1422) bulikavagyok válasza Runner_fxr (#1415) üzenetére
Az jól hangzik. Mondjuk én még csak most kezdem kiismerni a motort, és most kezdek ráérezni, h hogyan lehet takarékoskodni az energiával. Plusz jobb erőben is vagyok már mint amikor elkezdtem (~2 év kihagyás után) - szóval emiatt is sokat tudok spórolni ha akarok.
[ Szerkesztve ]
Bib
őstag
Ez a kalória érték elég túlzás, de amúgy gratula. Mi is voltunk a fiammal első nagyobb túrán. A shimano e7000 kicsit többet fogyasztott csak egy csík maradt , míg a bosch cx-nél 2. Mindkettő bicajomon 500.as akku, sok domb, jobbára eco, volt egy komoly hegymenet ott kellett a boost.Igaz én nehezebb is vagyok. Nekem erre a távra 1680kcal égett apple watchal.20.6-os átlaggal.
6030D
Ármester
Ohh
Mondjuk a hátra 1 m egy több bringás szállító esetén megint bukik, ha nincs elforgatva a kormány!?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Köszi, de ez még csak a kezdeti "szárnypróbálgatás". Lesz ez ennél sokkal jobb is szerintem.
Az elégetett kalóriát nem érdemes nézni, mert nyilván nem tudja kiszámítani az Endomondo. Te egyébként ismersz olyan programot ami valamennyire figyelembe veszi, h elektromos bringával mentél? Az órádon be lehet állítani?
[ Szerkesztve ]
Somatom
veterán
Sztem az csak úgy lehetséges, ha a mérő kommunikál a bringa szoftverével. Az én bringás edzettségem a zéróhoz konvergál. Amikor a teszkós bringámmal hazatekertem, akkor oxigénsátorért imádkoztam. A Meridaval meg se kottyant ugyanez a hegymenet. Ha egy app nem tudja figyelembe venni a rásegítést, akkor totál fals kalóriaértékeket ad. Azt viszont csak a bringa szoftverétől tudná megkapni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Igen, ezt vágom, de én inkább valami olyasmi megoldásra gondoltam, h megtippeled az átlagos rásegítés mértékét (pl 50% Eco, 20% Tour...), és az app abból kalkulál valamit. Ez nyilván nem lesz pontos, de még mindig sokkal jobb mint így, h kiszámolja rásegítés nélkül. Én kerestem ilyet, de nem találtam.
[ Szerkesztve ]
Bib
őstag
Ismeri a testsúlyom, méri a pulzusom, a mozgási tevékenységet nézi, nem azt hogy mit tekersz.
Érdekesen hangzik, de vannak kétségeim a pontosságával kapcsolatban. Mindenesetre sokkal jobb mint a semmi!
[ Szerkesztve ]
Somatom
veterán
Ezt passzolom. Nem érdekel a "tudományos biciklizés". Tekerek, mert élvezem és egyáltalán nem foglalkozom a pulzusommal, az össz pedálfordulatommal, meg az elégetett kalóriákkal. Épphogy elmúltam 50, az ilyesmiken ráérek majd öregkoromban aggódni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
A pulzus és a pedálfordulat engem sem izgat, viszont az elégetett kalóriát szeretem figyelemmel kísérni.
Bib
őstag
Nem mondtam hogy pontos, csak azt hogy a 3000 sok 65km-re. De tényleg a mozgás a lényeg meg az élvezet.
Somatom
veterán
Sztem azt érzésre is elég tudni. Pl. ha én az erdei szerpentinen áttekernék Pomázról, Esztergomba, akkor tudom, hogy azzal elégetnék annyi kalóriát, hogy lelkiismeretfurdalás nélkül bevágjak egy kétszemélyes tálat a Csülök-csárdában.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ez is igaz...
big-J
őstag
Kozepmotornal, pl motorokban meg-meg oldjak a regent, (zero, ktm) de sokat nem adnak vissza %-ban, inkabb fek kimelesre jok, cangaval meg annal is kevesebbet adnanak.
Ugye ha regened van, akkor mindig forog a lanc, nincsen uresjaratod. Vagy gyorsulsz, vagy epp annyira nyomod a gazt hogy sebesseget tartasz, vagy lassulsz a motor magnesei miatt, amik ugyanugy dolgoznak aram nelkul is.
Szoval orokhajtos rendszerben allandoan megy el a mechanikai energiad, es minel konnyebb a szerelvenyed, annal kevesebb mozgasi energiat tudsz fekezessel vissza tolteni. Egy valtos regenes rendszernel orokhajtosban mar annyi minden vinne a az energiat, hogy kanyargos sik terepen, ahol sok hasznalt venned az uresjaratnak, orulsz, ha 0-ba kijosz.
[ Szerkesztve ]
Somatom
veterán
Óriási a különbség a legnagyobb és a legkisebb fogaskerék között. Ez lánchosszban is nagy különbség. Egy nagy utat bejáró, rugós szerkezettel tartják feszesen a láncot. De, ez csak akkor működik, ha az erőhatás egyirányú, csak a lánc felső szakaszán van húzóerő. "Motorfék üzemben" alul lenne a húzóerő, ami berántaná a feszítőt, miközben felül lógna a lánc. Ezért írtam, hogy ehhez az egész váltómechanizmust át kéne konstruálni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
StLui
veterán
És ha valóban számolnád már buktad is, már amennyiben nem szeretnél többet enni mint amennyit elégetsz
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
Somatom
veterán
Nem ilyen egyszerű ez. Több szempontot is figyelembe kell venni. Például azt, hogy mehetnék motorral is. Az is élmény, de a kalória töredékét sem égetném el. Viszont, a csülök-tálat ugyanúgy befalnám. Ez tapasztalat, mivel már soxor megtörtént. Tehát, mindegy, hogy a bringázással mennyi az össz elégetett kalória, mivel a csülök-tál bekebelezése mindenképpen megtörténik. Csak az a tudat számít, hogy égetem a kalóriát. Arról nem is szólva, hogy mi a fenének mennék Esztergomba, ha nem azért, hogy csülköt falhassak? Anélkül az egész biciklizés-project értelmét veszítené.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
big-J
őstag
Tudom, at lehet alakitani, vagy modositott agy valtoval, vagy mashogy. En azt irtam, hogy a kovetkezo lepesben, ettol fuggetlenul milyen problemaid lennenek.
Ragugliztam erre a csulok talra, hat ma remalmaim lesznek. #GoVegan
[ Szerkesztve ]
(#1440) Runner_fxr válasza bulikavagyok (#1427) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Vegyél egy Garmin órát, 530 vagy 830. A mellett, hogy nagyon komoly navigációja van (nem olyan használhatatlan fos mint a bryton-nak), elég komoly edzés funkciók vannak benne.
dugo_
veterán
Nap kommentje!
6030D:
Igen, a KRESZ nem mindig kompatibilis a valósággal. Mindenesetre ez az irányadó, de nem hiszem, hogy bárkit megbüntettek volna egy gyári tartó miatt.
(#1442) bulikavagyok válasza Runner_fxr (#1440) üzenetére
Nem gondoltam, h szükségem lenne ilyesmire, de utána fogok olvasni egy kicsit. Köszi a tippet.
(#1443) Runner_fxr válasza bulikavagyok (#1442) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Nekem a pulzusmérés bőven elég, engem ezek az edzés funkciók annyira nem érdekeltek, leginkább a navigáció miatt vettem, illetve a normál kerékpáros funkciókhoz mint magasság mérés, távolságok, hőmérséklet stb. Viszont tényleg nagyon komoly dolgokat tud, sokféle kiegészítőt lehet hozzá venni. Ha valakinek profi edzés tervezés kell, ebben mindent megtalál.
Nekem ez a típus van: Edge 830
Előtte bryton óráim voltak, azok vicc kategória ehhez képest.
[ Szerkesztve ]
(#1444) bulikavagyok válasza Runner_fxr (#1443) üzenetére
Az edzésfunkciók engem sem mozgatnak (egyelőre), a navi viszont jól jönne - de csak az erdőben. Rá lehet valahogy varázsolni a turistaútvonalakat?
(#1445) Runner_fxr válasza bulikavagyok (#1444) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Igen, benne vannak a turista útvonalak is, sőt van egy Trailforks nevű cucc is rajta, ami kifejezetten a MTB-os útvonalakat jelöli, épített pályákat is meg lehet rajta jelölni, és onnantól bárki látja akinek olyan Garmin órája van amin van Trailforks.
StLui
veterán
Ma voltunk DH edzésen, Hárs hegy, Contest nevű pálya, többen DH-ztak e-montival, mint analóggal
(és ők tényleg DH-shoz méltón mentek a bringákkal a pályán)
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
big-J
őstag
Ugy tudom EU-ban sok orszagban tobb e-mtb-t adnak el, mint sima mtb-t.
Erre vannak olyan palyak akik nem engednek semmilyen e-mtb-t...
StLui
veterán
Főleg Americában szeretik tiltani, illetve Csehországban láttam ahol csak 50 év felett lehetett eMTB-kal rámenni az ösvényekre (talán BKXC videóban láttam a táblát)
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
Runner_fxr
Ármester
És mi az indok? Csak mert lefelé nem gyorsabb az eMTB sem. Kíváncsi lennék amúgy, hogy milyen alapon hozzák meg ezeket a döntéseket? Fölfelé megelőzték, irgum burgum.
[ Szerkesztve ]
HKorn
addikt
Ez a felfogás simán változni fog a következő néhány évben, nálunk még az enyémet is úgy megnézik, mintha valamilyen űrszerkezet lenne, közben meg Németo-ban kb mindenki pedelec-kel mászkál kortól függetlenül.
Run&Ride
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)