- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- mefistofeles: Érdekes történések a hardveraprón...2.
- sziku69: Szólánc.
- btz: Internet fejlesztés országosan!
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
Na de miért jobb a 40-es? - Nem "jobb", legfeljebb optimálisabb egy adott körülményhez.
Ha jól tudom a 30-as és a 40-es között az a különbség hogy üzemi hőfokon a 40-es sűrűbb marad - 5w30 és 5w40 esetén jellemzően igen, a 40 -esnek valamivel nagyobb lesz a viszkozitása, mint a 30-nak, de van olyan 5w30-as és 0w40-es pl, amiknek a 100 fokos viszkozitása nagyon közel van.
De miért is kell hogy sűrűbb legyen? - nem sűrűbb, magasabb viszkozitású
Hogy ne egye az olajat? - alapértelmezés szerint nem, hanem azért, mert elméletileg bizonyos körülmények között a 30-as olaj alacsony viszkozitása miatt lecsökkenhet a hidrodinamikus csapágykenés hatékonysága, és átmeneti félfémes kapcsolat jöhet létre. (ennél több azért elég ritkán történik normál körülmények között, de igazából ez is csak akkor, ha valaki 1000-es fordulaton erőlteti padlógázon. Rendesen felállt olajnyomás esetén nem igazán) Ha az olajfogyás a melegoldali viszkozitásra vezethető vissza, akkor az nem az olaj hibája elsősorban, hanem már szar állapotú a motor és/vagy kontrukciós jelenségDe ha még van is a kocsiban 220e Km és a 30-asból se fogyaszt sokat (10e Km fél liter körül) akkor ez nem indokolja. - nem
Esetleg sűrűbb és jobban ken? - nem, a magasabb viszkozitástól nem lesz "jobb" a kenés, ha definiálatlanul hagyjuk a kenés fogalmát. Ami összetettebb annál, minthogy olaj van két érintkező fém között, vagy nincs. Az ilyen logika szerint a legjobb kenés a hőálló kenőzsír lenne.
Mondjuk ha sokat megy a kocsi hideg motorral akkor jobb a 40-es. - Ellenkezőleg. Habár a hideg motor szempontjából a hidegoldali viszkozitás a lényegesebb, általában a magas melegoldali viszkozitású olajok hidegen is "sűrűbbek", mint az ugyanolyan hidegoldali viszkozitásúak alacsonyabb melegoldalival. Magyarul az 5w30 jobb a sok hidegüzemhez, mint az 5w40, de az ilyen esetben a 0w a megoldás.Mi az igazság? - Odaát van
40-es olajnak 30-sal szembe mi az előnye? - A fentieket összefoglalva: régebbi gyártású / kopottabb / laza illesztésű motorok esetében jobb megoldást nyújthat a kritikus pontokon.De továbbra is mindenki azért aggódik, hogy mi történik a motorban, ha a 100 fokon 14-es viszkozitású olaj helyett 12,5-es értékűt töltünk bele, miközben az keveseket érdekel, hogy a 20-25 fokban (ne legyen még tél sem) beindított motorban mondjuk 1500-as alapjáratnál 500 körüli is lehet az olaj viszkozitás értéke.
És a horvát autópályán 40 fokban taposott motor nem attól megy tönkre, hogy 14 helyett 12,5-es viszkozitású olaj áramlik-e benne maximális olajnyomással. Nem az a plusz 1,5-es viszkozitáskülönbség fogja megvédeni a motort adott terhelésen.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ASUS notebook topic
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Konteó topic
- 500 millió eurós bírságot kapott az Apple az App Store okán
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Külpolitika
- Villanyszerelés
- További aktív témák...
- Újszerű ASUS ZenBook 14 UM3402 -14" 2.8K OLED 90Hz -Ryzen 5 5625U - 16GB -512GB - 1,5 év garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4070 Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z690 i7 12700K 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Phanteks P600S Cooler Master 750W
- Csere-Beszámítás! Számítógép játékra! R5 5500 / RX 5700XT / 32GB DDR4 / 480 SSD + 1 TB HDD
- LG 42C3 - 42" OLED EVO - 4K 120Hz 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest