Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz bul07 #1892 üzenetére

    Na de miért jobb a 40-es? - Nem "jobb", legfeljebb optimálisabb egy adott körülményhez.

    Ha jól tudom a 30-as és a 40-es között az a különbség hogy üzemi hőfokon a 40-es sűrűbb marad - 5w30 és 5w40 esetén jellemzően igen, a 40 -esnek valamivel nagyobb lesz a viszkozitása, mint a 30-nak, de van olyan 5w30-as és 0w40-es pl, amiknek a 100 fokos viszkozitása nagyon közel van.

    De miért is kell hogy sűrűbb legyen? - nem sűrűbb, magasabb viszkozitású
    Hogy ne egye az olajat? - alapértelmezés szerint nem, hanem azért, mert elméletileg bizonyos körülmények között a 30-as olaj alacsony viszkozitása miatt lecsökkenhet a hidrodinamikus csapágykenés hatékonysága, és átmeneti félfémes kapcsolat jöhet létre. (ennél több azért elég ritkán történik normál körülmények között, de igazából ez is csak akkor, ha valaki 1000-es fordulaton erőlteti padlógázon. Rendesen felállt olajnyomás esetén nem igazán) Ha az olajfogyás a melegoldali viszkozitásra vezethető vissza, akkor az nem az olaj hibája elsősorban, hanem már szar állapotú a motor és/vagy kontrukciós jelenség

    De ha még van is a kocsiban 220e Km és a 30-asból se fogyaszt sokat (10e Km fél liter körül) akkor ez nem indokolja. - nem
    Esetleg sűrűbb és jobban ken? - nem, a magasabb viszkozitástól nem lesz "jobb" a kenés, ha definiálatlanul hagyjuk a kenés fogalmát. Ami összetettebb annál, minthogy olaj van két érintkező fém között, vagy nincs. Az ilyen logika szerint a legjobb kenés a hőálló kenőzsír lenne.
    Mondjuk ha sokat megy a kocsi hideg motorral akkor jobb a 40-es. - Ellenkezőleg. Habár a hideg motor szempontjából a hidegoldali viszkozitás a lényegesebb, általában a magas melegoldali viszkozitású olajok hidegen is "sűrűbbek", mint az ugyanolyan hidegoldali viszkozitásúak alacsonyabb melegoldalival. Magyarul az 5w30 jobb a sok hidegüzemhez, mint az 5w40, de az ilyen esetben a 0w a megoldás.

    Mi az igazság? - Odaát van ;]
    40-es olajnak 30-sal szembe mi az előnye? - A fentieket összefoglalva: régebbi gyártású / kopottabb / laza illesztésű motorok esetében jobb megoldást nyújthat a kritikus pontokon.

    De továbbra is mindenki azért aggódik, hogy mi történik a motorban, ha a 100 fokon 14-es viszkozitású olaj helyett 12,5-es értékűt töltünk bele, miközben az keveseket érdekel, hogy a 20-25 fokban (ne legyen még tél sem) beindított motorban mondjuk 1500-as alapjáratnál 500 körüli is lehet az olaj viszkozitás értéke.
    És a horvát autópályán 40 fokban taposott motor nem attól megy tönkre, hogy 14 helyett 12,5-es viszkozitású olaj áramlik-e benne maximális olajnyomással. Nem az a plusz 1,5-es viszkozitáskülönbség fogja megvédeni a motort adott terhelésen.

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés