- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Asszociációs játék. :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Gurulunk, WAZE?!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Nova Launcher Prime Samsung One UI helyett!
- Szólánc.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Munkahelyről leselejtezett laptopot vettem
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
Na de miért jobb a 40-es? - Nem "jobb", legfeljebb optimálisabb egy adott körülményhez.
Ha jól tudom a 30-as és a 40-es között az a különbség hogy üzemi hőfokon a 40-es sűrűbb marad - 5w30 és 5w40 esetén jellemzően igen, a 40 -esnek valamivel nagyobb lesz a viszkozitása, mint a 30-nak, de van olyan 5w30-as és 0w40-es pl, amiknek a 100 fokos viszkozitása nagyon közel van.
De miért is kell hogy sűrűbb legyen? - nem sűrűbb, magasabb viszkozitású
Hogy ne egye az olajat? - alapértelmezés szerint nem, hanem azért, mert elméletileg bizonyos körülmények között a 30-as olaj alacsony viszkozitása miatt lecsökkenhet a hidrodinamikus csapágykenés hatékonysága, és átmeneti félfémes kapcsolat jöhet létre. (ennél több azért elég ritkán történik normál körülmények között, de igazából ez is csak akkor, ha valaki 1000-es fordulaton erőlteti padlógázon. Rendesen felállt olajnyomás esetén nem igazán) Ha az olajfogyás a melegoldali viszkozitásra vezethető vissza, akkor az nem az olaj hibája elsősorban, hanem már szar állapotú a motor és/vagy kontrukciós jelenségDe ha még van is a kocsiban 220e Km és a 30-asból se fogyaszt sokat (10e Km fél liter körül) akkor ez nem indokolja. - nem
Esetleg sűrűbb és jobban ken? - nem, a magasabb viszkozitástól nem lesz "jobb" a kenés, ha definiálatlanul hagyjuk a kenés fogalmát. Ami összetettebb annál, minthogy olaj van két érintkező fém között, vagy nincs. Az ilyen logika szerint a legjobb kenés a hőálló kenőzsír lenne.
Mondjuk ha sokat megy a kocsi hideg motorral akkor jobb a 40-es. - Ellenkezőleg. Habár a hideg motor szempontjából a hidegoldali viszkozitás a lényegesebb, általában a magas melegoldali viszkozitású olajok hidegen is "sűrűbbek", mint az ugyanolyan hidegoldali viszkozitásúak alacsonyabb melegoldalival. Magyarul az 5w30 jobb a sok hidegüzemhez, mint az 5w40, de az ilyen esetben a 0w a megoldás.Mi az igazság? - Odaát van
40-es olajnak 30-sal szembe mi az előnye? - A fentieket összefoglalva: régebbi gyártású / kopottabb / laza illesztésű motorok esetében jobb megoldást nyújthat a kritikus pontokon.De továbbra is mindenki azért aggódik, hogy mi történik a motorban, ha a 100 fokon 14-es viszkozitású olaj helyett 12,5-es értékűt töltünk bele, miközben az keveseket érdekel, hogy a 20-25 fokban (ne legyen még tél sem) beindított motorban mondjuk 1500-as alapjáratnál 500 körüli is lehet az olaj viszkozitás értéke.
És a horvát autópályán 40 fokban taposott motor nem attól megy tönkre, hogy 14 helyett 12,5-es viszkozitású olaj áramlik-e benne maximális olajnyomással. Nem az a plusz 1,5-es viszkozitáskülönbség fogja megvédeni a motort adott terhelésen.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
- Új tartalék ipari forrasztópáka 24V Atten Aoyue Yihua Gordak Letcon Hakko Baku Uten Wep kínai
- Új digitális forrólevegős műanyag hegesztő hőlégfúvó forrasztóállomás BGA
- Új forrasztópáka automata hőfokszabályzós forrasztóállomás
- (Új) 300Nm Parkside Performance 12 V Akkus ütvecsavarozó PPDSSA 12 A1
- Hom'in SAROKGARNITÚRA textil szürke színben + 2,5 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest