Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Világ napszakokban (képek)
- MárkaLánc
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- CASE gőztraktor: 110 LE / 4000 Nm
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dellfanboy
őstag
válasz Árpi001 #87794 üzenetére
őszintén, mi a terv? használni akarod? akkor húzd neki. persze a karbantartásokra is figyelj oda.
te vagy a robogóért vagy ő érted? ilyen félős üzemmódba ne használd mert elkopik a gumi majd cserélheted azt is...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Rivaul
addikt
válasz Árpi001 #87794 üzenetére
A többiek véleményén vagyok. Nem a fordulat öl, hanem a nyomaték. Ne nyéllel indulj és ne hidegen. Ha hagyod kifutni akkor nyugodtan húzhatod neki. Le vannak korlátozva gyárilag. Lehet valamivel hamarabb hullik majd szét, de ez nem számottevő teljes élettartamra visszatekintve.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Árpi001 #87809 üzenetére
Egervári Péter szerintem kapható erre is, csak várd ki... Most indult a szezon, szerintem tele van munkával.
Érdemes lenne a személyes megtekintésre beszerezned egy robbantott ábrát, hogy minden megvan-e. Ilyen állapotban az évek alatt elkallódhatott ez-az.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz Árpi001 #87809 üzenetére
Úgy látom, hogy a blokk, illetve más alkatrészek az idomokon kívül nem voltak bántva. Ha a főtengely átfordul, illetve érzésre van benne kompresszió is, akkor olyan 35-40-ért meg lehet venni
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Zizmand
aktív tag
válasz Árpi001 #87809 üzenetére
Így képek alapján egyáltalán nem tűnik menthetetlennek, de azért rendesen szét lett szedve. Ha évek óta így áll nem tartom kizártnak, hogy egy-két apróság is elkeveredhetett, ami összerakás közben fog feltűnni. Én is kb. 40 ezret adnék érte.
Nem tudom milyen lehetőségeid vannak, de minimális műszaki érzékkel és pár szerszámmal nem lehetetlen saját magadnak is összerakni.Én tavaly szeptemberben vettem egy működésképtelen Jogot 35 ezerért, elég ramaty állapotban, hogy majd ezen kezdek el motorozni. Nulla motorszerelési tapasztalattal a csupasz vázig szétszedtem és mindent átnéztem rajta. Annyi "szerencsém" volt a dologban, hogy 25 évnyi elhanyagoltságot kellett rajta helyreállítanom, nem pedig 10 korábbi tulajdonos 10 féle taknyolását. Még nincs kész a felújítás kb. 75%-nál járok.
[ Szerkesztve ]
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz Árpi001 #87812 üzenetére
Ha a berúgókart lenyomod lábbal, akkor ugye már átfordult a motor. Tehát nincs beállva. Ha érzel a berúgón ellenállást, akkor kompresszió is van benne. Csak hogy megtudd, mennyi, ahhoz már mérőóra kell
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Rivaul
addikt
válasz Árpi001 #87812 üzenetére
35-nél nem adnék többet érte. Azt tudod laikusan ellenőrizn, hogy átfordul vagy sem. Megfogod és lenyomod a berúgót. Ha lemegy és nem akad meg, akkor ok. Kompressziót szétszedve tudnád a főtengelyt megforgatni de őszintén, ha nem tudod mit kell érezz akkor tök mind1 hogy 5 bar vagy 9 amit érzel, mert nem fogod tudni. Mérni kellene. Kérdés hogy miért lett szétszedve? Jelenleg olyan áron vannak az alkatrészek hogy ha a kicsitnél jobban bele kell nyúlni akkor a sarokba fog nálad is megr...dni. Én sok ilyet vettem de jelenleg inkább tovább lapozok ha látok egyet.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #87939 üzenetére
Ja, vagy rosszabb esetben a kocsiban érez egy kis huppanót, és megy tovább. Majd este hallgatja a hírekben, hogy "Egy SUV-os nő átgázolt egy szabályosan közlekedő robogóson, mert nem vette észre. A nőt azóta is nagy erőkkel keresik."
Na jó, véletlenül se legyen ilyen. Én meg túl előítéletes vagyok.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Árpi001 #87941 üzenetére
Egy tok jo, megbizhato robogo. Amig meg megy es nincs hiba...
Sajnos Majesty 125, Malaguti Madison 125 (mind a ketto ugyanaz a Yamaha blokkos) mara lassan a 20 eves kort suroljak.
Eleg sok olyan alkatresz mara vagy horror a robogo korahoz kepest(utangyartott szar vagy nincs), vagy egyaltalan nem kapni es garantaltan szivni fogsz vele.En konkretan egy ilyen blokkos amugy tiptop allapotu Madisonnal szivok. CDI megdoglott, mint kiderult igy lassan kozeledve a 18-20 eves korhoz ez egyaltalan nem meglepetes. Csak bontott letezik, ami ugyanilyen idos lesz, de legalabb draga is (ket ugyanilyen bontott szar sikerult is vennem).
Jelenleg ugy nez ki, hogy egy egyedi CDI-vel lesz kivaltva a gyari es meg elmegy egy darabig.De pl tuszelep csak gyari van, amit egyaltalan erdemes megvenni 3-4 eve 14 ezer volt, termosztat 20-25k korul, CV membran se szokott boldog lenni ilyen idosen, teleszkopok, stb. Csak ha a karbit rendbe akarod rakni, egy valag zse.
Par eve meg lehetett eleg sok normalis utangyartott, jo minosegu cuccot kapni hozza, de most vagy nincs vagy csak az oroszrulett malajziai/taiwani hulladek.Par evig hajtottam Madisont, marha jo az a Yamaha blokk, de sajnos elfogytak bizonyos tipus specifikus alkatreszek illetve a robogo arahoz kepest horror lett.
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88502 üzenetére
Szia, én is keresztúri vagyok. Melyik szerelő volt ez? (utcanév elég ide)
Szerintem nem sokkal vészesebb, max a belpiacosokhoz nehezebb alkatrészt szerezni.
Valahogy meg kéne bizonyosodnod róla, hogy kap-e üzemanyagot. Ez karburátoros, vagy befecskendezős modell?
Ha van szikrád, akkor - egyszerű paraszti ésszel - azt mondanám, hogy a benzinellátással lehet gondod.
Vagy elromlott a benzincsap, vagy - általában ilyen vákuumos szelep van benne - az nem jó.
A többiek szerintem tudnak érdemben válaszolni még este. -
Tamás9x
őstag
válasz Árpi001 #88502 üzenetére
Ilyen nincs hogy belpiacos, és azért ne hozd, olyan van, hogy kellene egy full generál, és valószínüleg rengeteg ideig állna dobozolva mire minden meg jönne hozzá, akkor tényleg ne hozd katagória
Féktisztítót öninditózás közben a légszűrőbe , de ésszel és keveset ha elkezd pöfögni akkor nagy baj nem lehet
Felemelt hátsó kerékkel! meg ne induljon, mint egy ismerősnek....
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88504 üzenetére
Hehh, kicsi a világ. volt egy ilyen nevű volt-osztálytársam, aki ott lakott.
Nem tudom, hogy milyen minőségben szerel, de ha egy emberről beszélünk, ő korábban inkább autókkal foglalkozott. Ez csak valamilyen mellék téma lehet neki.
A robogónál minden a hátuljában van. -
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88507 üzenetére
Hát, ezzel legalább a hibát be tudod határolni. Túl sok dolog nem lehet rossz rajta. Vagy el van már tömődve a karbi, vagy ez a membrános benzincsap lehet rossz, szerintem.
Legrosszabb esetben a kucorgó fele félúton a bárdi / vagy unix? mindig keverem mögött van egy telephely, ott is van egy motorszerelő.
Őket is meg lehet még kérdezni. -
Tamás9x
őstag
válasz Árpi001 #88507 üzenetére
Javulni nem javul, de akkor legalább tudod, hogy kompresszió van, a gyujtás jó, csak nem kap enni, így hátha könynebben átveszik.
Nekem ugyan ez volt egy jóó nagy eső után ment a nagyszülők emlegetésem féktisztító megindította, majd szedtem szét koszos is volt meg állt a víz a karbi aljába.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88510 üzenetére
Oh, sajnálom.
Akkor ez nehezebb dió, de talán nem reménytelen.
Egy csendes helyen próbáld ki, hogy hallod-e "felpörögni" az elektromos benzinszivattyút.
Gyújtást ráadod, és kis bugó hangot kell hallanod pár másodpercig, amíg felépíti a nyomást a pumpa.
Ha nem hallasz semmit, akkor lehet, hogy a szivattyú ment tönkre, vagy a kapcsoló relé adta meg magát.
De azt fel lehet újíttatni. Mármint, a pumpát.Elvileg kell hogy legyen hozzátartozó biztosíték is. Azt kéne megnézni még.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88514 üzenetére
A régit le kéne fotózni. Túl sok dzsuva nem lehetne rajta, mert akkor nem indul be, illetve kopott a motor. Egy minimális fekete lerakódás oké, de amúgy a gyertyaelektródának barnának kéne lennie. Ha benzines az "ok", akkor a fent leírtak egyike lehet, ha olajos, az viszont probléma.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
-
Tamás9x
őstag
-
Rivaul
addikt
válasz Árpi001 #88584 üzenetére
Én pl 4t szintén nem is vállalok. A 2t-n gyorsan végig zongorázza az ember az alapokat és mehet vissza legtöbbször. Szerintem sokan vannak így vele. Az idő, pénz. Mondjuk valószínűleg az is közrejátszik, hogy rutintalan is vagyok velük.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
tupper
újonc
válasz Árpi001 #88654 üzenetére
Kereskedésben vettem használtan, a honlapon felsorolva hogy mi minden felújítva, kicserelve, beállítva stb.
Hát nem.
Olaj fekete mint a föld, kihajtas olaj feleannyi min kéne, első fék berohadva, a szívató rossz, lehet nem is bele való, lengokar csapagyak szárazak, fék folyadék régi, stb.
Ezeket orvosoltam, holott hirdették.
A többi hiba majd folyamatosan derül ki.
Amúgy el vagyok vele.
De ahhoz az állapothoz képest az a biztos, amit megcsinaltam -
Zoli bácsi
őstag
válasz Árpi001 #88702 üzenetére
A kerékben 2 bar körüli nyomás kell, hátulra lehet kicist több, 2,1-2,2 maximum.
Szűrő ha nincs az olajleeresztő csavar mögött, akkor próbálj keresni egy felhasználói útmutatót a neten.
A régi, 125-ön Hondámban úgy volt, hogy le kellett venni a blokk egyik felét, hogy hozzá lehessen férni a szűrőhöz. Ezt elég volt 10 E. kilóméterenként kipucolni. Az újakban már van külső, cserélhető szűrő.
Ez váltós motor volt. Robogónál ezt elképzelhetetlennek gondolom, ha nem volt az olajleeresztő mögött szűrő, akkor annak a közelében kellene lennie egy nagyobb csavar, ami mögött van.
Amúgy ezt az olajleeresztő csavar mögötti szűrőt egy fogóval kell kihúzni, nem biztos hogy magától kiesik. Nem láttál valamit a csavar mögött? De mégegyszer szét ne szedd, szerintem kibírja bőven a két olajcserét a szűrő takarítás, pláne ha 2-3 ezrenként cserélsz. -
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88771 üzenetére
Amikor így hirtelen megváltozik a hangja (mondjuk teljes gázon) akkor vagy a kipufogó lyukad ki, vagy a levegőszűrőnél történik valami. Ezektől változhat meg általában a motor hangja. Ha meg csattogás, akkor értelemszerűen valami mechanikai hiba lehet.
alapjáraton a lyukas kipufogónak sincs nagy hangja, csak ha mennek vele. -
Zoli bácsi
őstag
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88804 üzenetére
Nincsmit.
Néha szokták "újratömetni" a kipufogót, ha már kezd hangos lenni.
A gyapot anyag ég ki benne.Más:
Nézem az alkatrész-listát, mert szeretnék valami normális láncot venni a mocihoz.
Viszont ebből én nem igazán tudom kitalálni, hogy hány szemes kell.:
LÁNC 428HG-1X128, Ez azt jelenti, hogy a 428 szélességűből kell, 128 szemes?
A motorboltos nem talált konkrét alkatrészt, de mondta, hogy ebből valószínűleg ki kell szednem szemeket. -
macilaci78
nagyúr
válasz Árpi001 #88813 üzenetére
A második kérdés már messzire vezet. 125 ccm elég lehet, egy robogó 80-90 km/h utazót illik tudjon ennyivel, pl PCX, Address, stb. Én váltós Hondán ültem az oktatás első rutinóráján, már az is sokkal, de sokkal fickósabb volt, mint a CVT 50 ccm. Mondjuk, csak a rutinpályán mentem vele, abból is csak egy pályán, de simán legyorsulja a saját robogómat.
Aztán ott van a nagyok véleménye, hogy kell az erő, pontosabban az erőtartalék, mert sok szituációban az előre menekülés a jó. Nem tudom, mert ez a kis szar ilyet nem tud, viszont ennél fogva megtanultam (remélem ) defenzíven menni, felméri a forgalmat, a környezetemet, féktávon belül várható történéseket és meglepiket.
Egy autós példa: 70 lóerővel is lehet haladni országútón, meg 300-zal is, csak másként mész bele egy-egy előzésbe. Ugyanez van két keréken is: a gyengébb gép türelemre tanít, de oda fogsz érni.A termeted, tömeged is segít eldönteni, mi az elég. Én magas vagyok és mellé a homlokfelületem is nagy, nekem az SH300-at ajánlották, 279 ccm robogó, elvileg nagy termetű embereknek is kényelmes pozíció és méret. A kis 50-esen az ülés hátsó részén ülök, terpeszben kanyarodok, mert a térdembe beleér a kormányvég. Persze az ülés előre lejt, egy lépcső is van benne, így persze pár intenzív lassítás után kimondottan kényelmetle. Egyszer kimentem Újbudáról Ecserre, 30 km, kb 1 óra. Elég sokat kivett belőlem, a visszaútra már nem sok lelkesedés volt bennem.
A héten tervezek elmenni Honda márkakerbe, az SH350i nagyrobogót akarom megcsodálni, illetve egy NC750x motorkerékpárt. Utóbbi kapható váltós és DCT automata kivitelben is.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88813 üzenetére
Hali, házilag szerintem ne vagdoss ilyen tömítést. A proex kipufogós megoldja neked olcsón.
A második kérdésre: milyen jogsit szeretnél letenni? A B125 nyílván valamennyivel olcsóbb, cserébe limitál 125 köbcentire. A korlátlan "A" szerintem jó lehet, de mostmár van annyira drága, hogy tényleg csak akkor éri meg, ha használni is fogod.
Én pl. a hétvégén voltam Esztergomban, visegrádi kis pihenővel, 150 km háztól házig. A 125-össel mentem, 70-es átlagsebességgel (én szeretek lassabban menni, nekem ez elég)
de pl. ennél a motornál is a végére már az ülés nagyon belevágott a lábhajlítómba, több nenzinkúton meg kellett állni, hogy 5 percet pihenjek és vér menjen a lábamba. -
Pfiucska
aktív tag
válasz Árpi001 #88813 üzenetére
Az elobb emlitett sh300-t volt szerencsem kiprobalni agglobol bp-re 1 nap. Szerintem baromi jo kis moci, kicsit kemeny futomuvel es ingazashoz elegendo erovel. Nagyobb szemelyeknek (180+) nem tudom mennyire kenyelmes, ahhoz probaut szukseges. Amugy megbizhato igaslo.
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
FeniX-
senior tag
-
macilaci78
nagyúr
válasz Árpi001 #88839 üzenetére
326k volt nekem az A, ebben benne van minden, ami az okmányhoz kellett. Pótóra, pótvizsga, illetékbélyeg. Ahogy néztem, kb 50k-val olcsóbb az A2.
Megcsináltam inkább a korlátlan, úgyis impulzív módon fogom kiválasztani a típust.
Nekem sem volt váltós tapasztalatok, csak robogós és autós. Az első rutinon már ment. Annyit kellett megszokni, hogy megálláshoz tapossam lefelé, mert álltában 3.-ból már nehéz 1-be váltani. Ja meg az emelkedőn elindulás, de ez szvsz csak azért, mert dízelhez vagyok szokva és a 4 hengeres 600 ccm nyomatékcsúcsa messze van az alapjárattól.Robogóról lebeszéltek szerintem. Egy 2014-es Honda NC750-et próbáltam ki eddig. Jobb a Fazertől, de nem biztos, hogy jó. A Honda szalonban az Afrika Twinre mutattak, ami nagyobb. Hát, mindenféle csővel, dobozzal felextrázva tényleg nagy, mondtam is, hogy ez tuti nem kezdő motor.
Szvsz az A-tól kisebb kategória nem jövőt álló. A Honda prosi ír pár típust, amit 35 kW változatban is lehet rendelni, de basszus, ebben a topikban az egyik leggyakoribb kérdés a fojtás eltávolítása. Miért akarsz fojtást? Miért fizetnék kétszer a jogsiért? Mennyiben ad több tudást az A papír, mint az A2?
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tamás9x
őstag
válasz Árpi001 #88876 üzenetére
Létezni létezik, de nem sok értelme van, ha nem csetteg csattog, akkor hagyd, majd előjön a hiba, vagy elkezd ott csöpögni valami. az is lehet a hengernél fúj kia tömítés puha, el tudja rázogatni kopttani magát.
Közben ma sikerült próbálni egy CRF300R-t és egy Voge 300R-t igaz volt egy XT600-is de az más kategória, a Honda nagyon kezdi leadni a minőséget a Kínai gyártó, elég rendesen teper...
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88876 üzenetére
Nem akarok papagáj módjára ismételgetni, de a proex meg tudja neked mondani, hogy hol fúj ki, egy pillanat alatt, hiszen kipufogósok.
Elég pici a kipufogó, túl sok helyen nem fújhat ki. A henger csatlakozás lehet még egy ilyen pont, vagy a kipufogódob hátoldalán.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Árpi001 #88952 üzenetére
"normális hogy nem áll le ha be fogom a kipufogót."
Pedig ha befogod, egy ido utan le kell fulladnia(nyilvan nem azonnal fog), illetve akkor jobban hallani, hogy hol fuj ki.
Ha normalis, hogy nem all le, akkor az kerdesem, hogy a kipufogogaz hova lesz ha nem tud tavozni a kipufogobol?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Elemlámpa, zseblámpa
- Mercedes topic
- Mesterséges intelligencia topik
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Ukrajnai háború
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Spórolós topik
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- További aktív témák...
- Philips Senseo HD 6553 /59 /f párnás kávéfőző.
- Parkside akkus multicsiszoló (PMSA 20-Li A1) - érvényes garanciával
- Gaming asztal Rapture Gaming Desk AURORA 300 fekete
- TPMS EL-50448 Auto guminyomás-érzékelő, újratanító RESET-elő eszköz
- ÚJ, bontatlan Ubiquiti Unify Protect IP kamera (G3 Pro, G4 Pro, G3 Flex)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen