-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #91410 üzenetére
Az a baj, hogyha a bütyök már lekopott a monti gumiról, akkor megette a fene az egészet.
Nem tudom, mennyire járható út, de én váltanék keskenyebb, trekking gumira, és azon belül is defektállóra.
Ha a bütyök mellett kapsz tüskét, azonnal defekted lesz. Ehhez kb. semmi extra nem kell.
A trekking az vastagabb, az egész gumi, anyagában. Ehhez a slájm, az jó védelmet ad már a kettő együtt.
Nekem is van montim is, de kb. 1000 km van benn, ott még nagyjából jók a gumik, de nekem is van már pár "folyás" a keréken, ahol látom, hogy a slájm megfogott "valamit".[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #91403 üzenetére
Mit használsz egész pontosan?
Nekem a dekatlonos trekking defektálló gumi + védő folyadék tökéletesen megfogott "azóta" minden defektet, amibe belementem, ha volt ilyen.
A monti kerék olyan, hogyha lekoptak már a bütykök, akkor kb. bármikor kapsz defektet vele.Milyen bicajod van, milyen gumival?
-
Pistike1985
aktív tag
-
Topikgazda
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Árpi001 #91187 üzenetére
Meg kell szokni. Persze sokat segít, ha van fokozatkijelző. Általában ahogy motorfékkel lassul vissza a motor, pakolgatom visszafele a fokozatokat.2. fokozatból már csak egy kicsit kell lefele pöccinteni, és üres. De ha álló motornál visszateszem egyesbe, onnét felfele billentve a váltót az tuti üres, régebbi motorokon is szokott lenni üres jelző (ETZ-n is volt már)
Váltásnál azt nem szeretem, ha vészfékelni kell (Elém jönnek), és satufékkel ötödikben megállok. Még elég új a mocim (2e. km) és álló helyzetben nem egyszerű visszapakolni, szoros a váltó. Segít ha mozdítok a motoron, esetleg valamelyik "beragadt" fokozatnál egy kicsit a kuplungot ráengedem, azonnal továbbmegy.
Lényeg, ha megszoksz egy gépet, nem kell figyelni, automatikusan, odafigyelés nélkül megy a váltás. Mondjuk kis odafigyelés nem árt, mert van hogy szúrnám 6.-ba, mikor érzem hogy pörög.....Kocsit is... -
macilaci78
nagyúr
válasz Árpi001 #91187 üzenetére
Az üres kényes dolog is tud lenni. A váltó ugyanabban az olajban fut, mint a motor, ha felmelegszik a váltó, van, hogy nehezen adja az üreset. Típusa válogatja. Én a Frazer-en szívtam vele.
Azt mondja a nagykönyv, hogy a fordulatszám középső tartományában kell használni, a fordulatszámmérőt pedig látod. De ha gyakorlott autós vagy, akkor hang alapján már kb tudod, hol vagy túl magas fokozatban. A lámpához, kereszteződéshez gurulva meg úgyis taposod lefelé a fokozatokat.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz Árpi001 #91178 üzenetére
Nekem meg nagyon bejött a slime. Van egy ebike-om amit csak terepen használok, és azzal muszáj volt valamit csinálni a tüskék miatt. Vétel után nem sokkal pár tekerés után haza is kellett tolnom illetve vitetnem ez miatt a biciklit. Pluszban még vihettem javíttatni a gumit, mivel eleve tömlő nélküli gumik vannak rajta gyárilag. Aztán ott javasolták a slime-ot, mind a kettőbe bele is lett öntve. Pár percen belül megszüntette a defektet amivel odavittem, pedig nem is egy sima szúrás volt, hanem egy kisebb hosszanti vágás. Azóta szedtem ki a gumiból terepen nem egy tüskét. Amíg benne volt nem is eresztett semmit és kihúzás után is csak tök rövid ideig eresztet valamit, simán tovább tudtam menni. Azt mondták, hogy kb max 1,5 évig hatásos benne a szmötyi.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #91182 üzenetére
Jaja, leginkább királydinnye okoz gondot, illetve - egy irányban megyünk, ha jól emlékszem Árpival - és van ipari park mellett vezető út.
Tavaly láttam ott fém-forgácsot is kiszórva.. mostanra már csak egy tenyérnyi barnaság az úton.
A rollerrel üvegszilánk ment bele.. bármi összejöhet. -
-
macilaci78
nagyúr
válasz Árpi001 #90033 üzenetére
Nem ültem rajta annyit, hogy meg tudjam állapítani, kényelmetlen-e. Bőven nagyobb, mint a BWS, ez nem vitás, de de az a kormány kicsi. Nekem.
Átlagemberek számára kiváló.Meg az is igaz, hogy ütközésig csak alacsony sebességnél fordítod a kormány, ott más a kanyarodási technika, belefér a terpesztéd. De meg kellett tanulnom, hogy terpesszek, különben nem lesz helyem fészkelődni, egyensúlyozni. Egy olyan géppel, aminek a súlya az enyém felét se éri el, nem gond, meg tudom tartani, de nagyobb, nehezebb géppel már más.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Árpi001 #90024 üzenetére
Lapra szerelt gép. Megveszed, aztán a leírás alapján összerakod.
J&P : Milyen gép? Első ránézésre Komár-nak néztem, de valami régebbi gép lehet.
Más.
Eltettem a Benelli-t. Meghajtottam jól melegre, kivettem az aksit, levettem a tükröket, megy a LIDL-es ponyva alá. Ez ugye hobbi gép, nekem, nem közlekedési eszköz. Persze, ha jó idő lesz, télen is előveszem, 5 perc üzembe helyezni. De az előjelzés a mostani 1-2 nap kellemes idő után már valódi novemberi időt jósol.
A kérdésem, hogy a tükör szárát leszorító csavarok alatt nem volt semmi fogazott alátét, mint anno a robogónál. Semmilyen alátét nem volt.
Ez gyárilag ilyen lehet, tehát nem szükséges, vagy ha majd összerakom, tegyek..? -
zombei
aktív tag
válasz Árpi001 #89768 üzenetére
Hát én konkrétan egyet láttam eddig, az is románia...
De ennyi erővel akkor már kaphatna minden A1/A2 jogsis is nagy A-t, mert sok országban csak az van.Robogóra B-vel ráülni még azt mondom hagyján, mert nyilván kicsit segít valaki, könnyű a járgány, meg aztán 99% csak városban megy vele. 125 már teljesen más kategória ott azért kezd súlya lenni a vasnak, amit tudni kell kezelni, helyesen felmérni a féktávokat, és az íveket, mert könnyen kiegyenesíted a kanyart, ha félsz dönteni, vagy épp belefékezel. Papírozva meg nem lesz sose az 50-es max azt tudom elképzelni, hogy kötelező műszaki állapot ellenőrzés, aztán kapsz egy matricát, hogy oké mehetsz, amit ha megállítanak ellenőriznek. (Ami velem ~16 év motorozás alatt talán 2x történt meg. Külföldön is, volt hogy kiintettek minden motorost ránéztek kipufogóra, aztán intett tovább, csak akinek nem gyári volt azt fingatták.)
Gyártóknak az Eu meg kis piac, kb mint neked a sarki coop/tesco, ami nekik meg india, és kína.
Fojtásról tekintetében nem tudom miről beszéltél, mikor az A1 kategória jelenleg is 11kW, és ez tulajdonképp A1-et adna B-s jogsira. Szóval egy cirka 15 lóerős vasra 0 tapasztalattal üljön fel a jónép. Nem tudom hány motoron ültél életedben, de ilyen kis teljesítménynél 1-2 lóerő is jelentősen érezhető, tehát nem mindegy, hogy min ülsz, a ~4Le 4T, ~8-10Le 2T 50-es, vagy a 15 Le 125-ös, ami még nyomatékosabb is a kisebb társainál. Talán egy 60-70 Le környéke az amikor már +- 5-10 lóerő fel se tűnik. -
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #89631 üzenetére
az 500-as utcákig (ahol Te is laksz ? ) végig van bringasáv.
Onnantól a jászberényi hídig a főút szélén, az autók mellett. A híd alatt át a túloldalra, a metalloglobus mellett, végig a kozma utcáig járdán. Onnantól tovább, a túloldalon tárna utcáig szintén járdán. Időszak függő, de én reggel 7 előtt járok, alig van gyalogos.
Azt a 2 buszmegállónyi kb. 3 km szakaszt kell csak autók között letekerni valóban a jászberényi hídig. -
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #89623 üzenetére
Szerintem ha ott is 50-el mész, a busz ugyanúgy megpróbál letolni, engem anno bicajjal is majdnem elütöttek ott, azóta 5x megnézem, hogy jön-e valami a buszsávban és inkább a keresztutcánál elengedem, ha igen.
De egyelőre álmodik a nyomor kategória ez a motorvásárlás. :-D
-
wreakz
tag
válasz Árpi001 #89553 üzenetére
Szia,
Mielőtt letérdelt úgy kb 2.5-.2,7 l / KM-re jöttem ki. Kevesebbre számítottam egy injektoros motortól.
De lehet hogy azért evett ilyen "sokat" mert a végét járja.
Jelenleg szerelőt keresek aki rendbe tudná tenni. Kb 46 km/h-nál lekorlátozott érdemes majd tiltás mentes cdi-t keresni hozzá.
Esetleg ha valakinek van jó szerelője aki ismeri a típust az szóljon ! Dél - Pest, és annak környékén. -
senior tag
válasz Árpi001 #89393 üzenetére
Nem egy ponton van, csak ürömnél 2 helyen
Napi szinten látom a csoportba, hogy 30perc-1óra alatt haladnak 5km-ert meg ilyenek.
Viszont hidd el, robogóval sem egyszerű ott elférni, ez attól függ, jófejek-e az autósok és lehúzódnak-e. Sok helyen a felezőnél nem tudsz menni, mert olyan huplis az út, hogy megdobja a motort. Tudom, minden héten járok arra motorral (de legalább már nem naponta )
Amikor épp nem motorral mentem, akkor vonatoztam. Kb annyi idő alatt értem be mint motorral, viszont nem idegeskedtem útközbe, volt klíma, kényelmes….persze motorozni jó, nyáron én is inkább azzal mentem, amikor tehettem (de ez 125 volt, az 50-es diómmal biztos nem indultam volna útnak Pestre, pedig az ment alattam vagy 70-et).
A vonat akkor szar, ha késik, reggelente pedig elég gyakran van így. -
macilaci78
nagyúr
válasz Árpi001 #89390 üzenetére
Annyi még, hogy szombat délután 16 körül mennék és kb 23 körül vissza, egy hátizsáknyi könyvvel és ezt havi 2-3 alkalommal.
Még él bennem az emlék, hogy Újbudáról Ecserre mentem ki munkanap délelőtt és egy órával később vissza. Az valamivel hosszabb út, azóta viszont meglett a kocsi. Viszont volt, hogy kocsi helyett is inkább vonattal mentem.Most így nyáron Pilisvörösvár közelebb van, amikor ránéztem, 27 km-re 50 percet írt a GPS, tehát egy 30-as átlag. Ezt a robogó is tudja.
Viszont ha közben vannak emelkedők, kamionok az országúton, nekem ott ez a 30 km/h a csúcssebességem lesz, párhuzamos mellékutca lehetősége nélkül...De lehet, bedobom a kérdést a motoros topikba is, ők lehet, jobban ismerik a környéket két kerékkel is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
Tamás9x
őstag
-
suste
veterán
válasz Árpi001 #89067 üzenetére
Amikor bejött a B125, akkor 40.000ft-ért meg lehetett csinálni. Aki kicsit is komolyan gondolta, az meg is csinálta. Aki nem az marad az 50-esen, vagy nem érdekli az 50/125 probléma -amíg nem kapják el (igazoltatás vagy baleset).
Mostanra drágább, de minden más is. Szóval most is meg van a lehetőség.... -
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #89052 üzenetére
- "Más, már a második hirdetésbe futok a használtauton, 125 ös robiknál, hogy nem sokára B vel is lehet vezetni.
Ez honnan jött nekik?"
Gondolom, ez ugyanolyan használtautós sablonszöveg, mint autóknál a koppanásmentes futómű, meg a minden működik rajt.
Ez azt takarja, hogy ő "B"-s jogsival használta, és ha fennakadnál rajta, hogy ez macera, mert lepapírozhatatlan gyakorlatilag a motor, akkoris vedd meg a sz*rját. -
Tamás9x
őstag
válasz Árpi001 #89052 üzenetére
Minden evben vannak ilyen clickbait hirek, Decemberi cikkekkel megy a motoros topikokban a hiszti, hogy most akkor mivan. De nem menne ez az egyik naprol a masikra.
Kezd benoni a fejem lagya es egyre tobb a baleset, erdemes szolni a vevonek, hogy ha baj lesz nem fizet a biztosito. Legyen tiszta az ember lekiismerete.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
syler123
veterán
válasz Árpi001 #89036 üzenetére
Ilyen nekem is volt, csak nekem a pólóm nyakrésze alá ment. Tuti darázs volt, mert többször csípett (egészen addig, míg satufék után ki nem engedtem). Nem vagyok allergiás, de ugye ott megdagadt kicsit és a levegővétel olyankor nem a legjobb... Rettentő rossz élmény volt... Ha nyakon csíp a darázs, azt kb meg kell szorozni 10-el, ahhoz képest ha bárhol máshol csíp meg.
Mondjuk én mentem tovább dolgozni[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz Árpi001 #89043 üzenetére
Kellemesebb, mert nem a meleg levego utkozik a torkomnak. Doki felirja csak mondani kell neki, hogy turazni mesz es allergias vagy. Kapsz egy 2 perces oktatast es mehetsz a gyogyszertarba erte. Lehet eloszor ellenkezik, de...
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
KTMHobby3
tag
válasz Árpi001 #89025 üzenetére
Köszönöm!
Jó eséllyel Te is megéred ezt. Fontos hogy megmaradjon a szereteted a motorért. 54 évvel ezelőtt szereztem meg a jogsit, balesetem sosem volt, pedig hajtós vagyok.
Voltam az autós, motoros veterán találkozón a motorommal. Rengetegen voltak. Még egy minisztert is meghívtak. Nagy buli volt. Vannak képek róla, ha valakit érdekel, szívesen felteszem. -
J&P
aktív tag
válasz Árpi001 #88969 üzenetére
Madártelep, nekem mindig a régi idők jutnak az eszembe róla. Suhanc koromban egy hatalmas lucernatábla volt. A vasút túloldalán pedig egy tankcsapda volt, tudom nem volt túl szép dolog de néha kimentünk a haverokkal picit szadizni a Simokat. Ha már szóba hoztam a Simsont, még rágodom, lehet 37 év együttlét után elengedem.
-
Tamás9x
őstag
válasz Árpi001 #88957 üzenetére
Ne vacilálj eddig minden ismerősöm bánja 24 után, hogy A2-őt tett le.
Korlátlan.
Mennél külföldre szép leányzóval túrázni, bérelnél motort, elő a jogsi A2, erre ami bent van mint nagyobb. Mert a kiatal suhancok már elvitték az A2-es gépeket
[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Madball
csendes tag
válasz Árpi001 #88957 üzenetére
Amit én még figyelembe vettem, mikor pár éve az A mellett döntöttem A2 helyett: amivel többet fizetsz a jogsiért, annyiért lehet még a fojtást sem teszik be a szervizben egy motorba, ha olyan tetszik meg, ami nem fér bele az A2-be. Hasonlóan: veszel egy fojtott A2-es motort, jövőre megcsinálod az A-t és a jogsi mellett még fizethetsz a fojtás eltávolításáért is
Továbbá egyszerűen nagyobb merítésből választhatsz magadnak motort, akár használtat, akár újat keresel. A kategória határnál meg van egy enyhe árfelhajtó hatása annak, ha egy motor még épp befér az A2-be (ez egyébként A1-re is igaz, két azonos motor közül a 150-es olcsóbb lesz mint a 125-ös).
-
Debilon
addikt
-
Tamás9x
őstag
válasz Árpi001 #88952 üzenetére
Ha van elektromos cigis ismerősöd, ő bele tud fújni és kiszivároghat, ha nagyobb a luk. De oda fújni kell rendesen, remélem csak a kipufogó tömítés.
Mennyi vas csillogni fognak a szemek.
[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
macilaci78
nagyúr
válasz Árpi001 #88952 üzenetére
Az a vicces, hogy aki gyakorlott motorosként kategóriát bővített, nagyobb arányban bukott az első vizsgaalkalmon, mint aki szüzen érkezett.
Rutinon pályát tévesztett, vagy épp a tanulómotoron lévő bukócső ért bele a bólyába.
Forgalmi vizsgán egyirányú utcából középről kanyarodott balra, vagy épp úgy váltott sávot, hogy aki elé besorolt, annál felvillant a féklámpa, vagy csak nem forgott eléggé a sisak.Az A2 és az A között már csak teljesítménykorlátban van különbség, köbcentiben nincs.
Amikor a Ladán volt lyukas a kipufogó, Apám az aknában állva fogta be a kipufogót és leste, hol jön ki a füst. Le fog fulladni, előbb-utóbb lesz akkora nyomás, hogy már nem győzi a motor.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Árpi001 #88952 üzenetére
"normális hogy nem áll le ha be fogom a kipufogót."
Pedig ha befogod, egy ido utan le kell fulladnia(nyilvan nem azonnal fog), illetve akkor jobban hallani, hogy hol fuj ki.
Ha normalis, hogy nem all le, akkor az kerdesem, hogy a kipufogogaz hova lesz ha nem tud tavozni a kipufogobol? -
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88876 üzenetére
Nem akarok papagáj módjára ismételgetni, de a proex meg tudja neked mondani, hogy hol fúj ki, egy pillanat alatt, hiszen kipufogósok.
Elég pici a kipufogó, túl sok helyen nem fújhat ki. A henger csatlakozás lehet még egy ilyen pont, vagy a kipufogódob hátoldalán.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz Árpi001 #88876 üzenetére
Létezni létezik, de nem sok értelme van, ha nem csetteg csattog, akkor hagyd, majd előjön a hiba, vagy elkezd ott csöpögni valami. az is lehet a hengernél fúj kia tömítés puha, el tudja rázogatni kopttani magát.
Közben ma sikerült próbálni egy CRF300R-t és egy Voge 300R-t igaz volt egy XT600-is de az más kategória, a Honda nagyon kezdi leadni a minőséget a Kínai gyártó, elég rendesen teper...
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
macilaci78
nagyúr
válasz Árpi001 #88839 üzenetére
326k volt nekem az A, ebben benne van minden, ami az okmányhoz kellett. Pótóra, pótvizsga, illetékbélyeg. Ahogy néztem, kb 50k-val olcsóbb az A2.
Megcsináltam inkább a korlátlan, úgyis impulzív módon fogom kiválasztani a típust.
Nekem sem volt váltós tapasztalatok, csak robogós és autós. Az első rutinon már ment. Annyit kellett megszokni, hogy megálláshoz tapossam lefelé, mert álltában 3.-ból már nehéz 1-be váltani. Ja meg az emelkedőn elindulás, de ez szvsz csak azért, mert dízelhez vagyok szokva és a 4 hengeres 600 ccm nyomatékcsúcsa messze van az alapjárattól.Robogóról lebeszéltek szerintem. Egy 2014-es Honda NC750-et próbáltam ki eddig. Jobb a Fazertől, de nem biztos, hogy jó. A Honda szalonban az Afrika Twinre mutattak, ami nagyobb. Hát, mindenféle csővel, dobozzal felextrázva tényleg nagy, mondtam is, hogy ez tuti nem kezdő motor.
Szvsz az A-tól kisebb kategória nem jövőt álló. A Honda prosi ír pár típust, amit 35 kW változatban is lehet rendelni, de basszus, ebben a topikban az egyik leggyakoribb kérdés a fojtás eltávolítása. Miért akarsz fojtást? Miért fizetnék kétszer a jogsiért? Mennyiben ad több tudást az A papír, mint az A2?
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
senior tag
-
Pfiucska
aktív tag
válasz Árpi001 #88813 üzenetére
Az elobb emlitett sh300-t volt szerencsem kiprobalni agglobol bp-re 1 nap. Szerintem baromi jo kis moci, kicsit kemeny futomuvel es ingazashoz elegendo erovel. Nagyobb szemelyeknek (180+) nem tudom mennyire kenyelmes, ahhoz probaut szukseges. Amugy megbizhato igaslo.
iPhone 15, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88813 üzenetére
Hali, házilag szerintem ne vagdoss ilyen tömítést. A proex kipufogós megoldja neked olcsón.
A második kérdésre: milyen jogsit szeretnél letenni? A B125 nyílván valamennyivel olcsóbb, cserébe limitál 125 köbcentire. A korlátlan "A" szerintem jó lehet, de mostmár van annyira drága, hogy tényleg csak akkor éri meg, ha használni is fogod.
Én pl. a hétvégén voltam Esztergomban, visegrádi kis pihenővel, 150 km háztól házig. A 125-össel mentem, 70-es átlagsebességgel (én szeretek lassabban menni, nekem ez elég)
de pl. ennél a motornál is a végére már az ülés nagyon belevágott a lábhajlítómba, több nenzinkúton meg kellett állni, hogy 5 percet pihenjek és vér menjen a lábamba. -
macilaci78
nagyúr
válasz Árpi001 #88813 üzenetére
A második kérdés már messzire vezet. 125 ccm elég lehet, egy robogó 80-90 km/h utazót illik tudjon ennyivel, pl PCX, Address, stb. Én váltós Hondán ültem az oktatás első rutinóráján, már az is sokkal, de sokkal fickósabb volt, mint a CVT 50 ccm. Mondjuk, csak a rutinpályán mentem vele, abból is csak egy pályán, de simán legyorsulja a saját robogómat.
Aztán ott van a nagyok véleménye, hogy kell az erő, pontosabban az erőtartalék, mert sok szituációban az előre menekülés a jó. Nem tudom, mert ez a kis szar ilyet nem tud, viszont ennél fogva megtanultam (remélem ) defenzíven menni, felméri a forgalmat, a környezetemet, féktávon belül várható történéseket és meglepiket.
Egy autós példa: 70 lóerővel is lehet haladni országútón, meg 300-zal is, csak másként mész bele egy-egy előzésbe. Ugyanez van két keréken is: a gyengébb gép türelemre tanít, de oda fogsz érni.A termeted, tömeged is segít eldönteni, mi az elég. Én magas vagyok és mellé a homlokfelületem is nagy, nekem az SH300-at ajánlották, 279 ccm robogó, elvileg nagy termetű embereknek is kényelmes pozíció és méret. A kis 50-esen az ülés hátsó részén ülök, terpeszben kanyarodok, mert a térdembe beleér a kormányvég. Persze az ülés előre lejt, egy lépcső is van benne, így persze pár intenzív lassítás után kimondottan kényelmetle. Egyszer kimentem Újbudáról Ecserre, 30 km, kb 1 óra. Elég sokat kivett belőlem, a visszaútra már nem sok lelkesedés volt bennem.
A héten tervezek elmenni Honda márkakerbe, az SH350i nagyrobogót akarom megcsodálni, illetve egy NC750x motorkerékpárt. Utóbbi kapható váltós és DCT automata kivitelben is.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88804 üzenetére
Nincsmit.
Néha szokták "újratömetni" a kipufogót, ha már kezd hangos lenni.
A gyapot anyag ég ki benne.Más:
Nézem az alkatrész-listát, mert szeretnék valami normális láncot venni a mocihoz.
Viszont ebből én nem igazán tudom kitalálni, hogy hány szemes kell.:
LÁNC 428HG-1X128, Ez azt jelenti, hogy a 428 szélességűből kell, 128 szemes?
A motorboltos nem talált konkrét alkatrészt, de mondta, hogy ebből valószínűleg ki kell szednem szemeket. -
Zoli bácsi
őstag
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88771 üzenetére
Amikor így hirtelen megváltozik a hangja (mondjuk teljes gázon) akkor vagy a kipufogó lyukad ki, vagy a levegőszűrőnél történik valami. Ezektől változhat meg általában a motor hangja. Ha meg csattogás, akkor értelemszerűen valami mechanikai hiba lehet.
alapjáraton a lyukas kipufogónak sincs nagy hangja, csak ha mennek vele. -
Zoli bácsi
őstag
válasz Árpi001 #88702 üzenetére
A kerékben 2 bar körüli nyomás kell, hátulra lehet kicist több, 2,1-2,2 maximum.
Szűrő ha nincs az olajleeresztő csavar mögött, akkor próbálj keresni egy felhasználói útmutatót a neten.
A régi, 125-ön Hondámban úgy volt, hogy le kellett venni a blokk egyik felét, hogy hozzá lehessen férni a szűrőhöz. Ezt elég volt 10 E. kilóméterenként kipucolni. Az újakban már van külső, cserélhető szűrő.
Ez váltós motor volt. Robogónál ezt elképzelhetetlennek gondolom, ha nem volt az olajleeresztő mögött szűrő, akkor annak a közelében kellene lennie egy nagyobb csavar, ami mögött van.
Amúgy ezt az olajleeresztő csavar mögötti szűrőt egy fogóval kell kihúzni, nem biztos hogy magától kiesik. Nem láttál valamit a csavar mögött? De mégegyszer szét ne szedd, szerintem kibírja bőven a két olajcserét a szűrő takarítás, pláne ha 2-3 ezrenként cserélsz. -
tupper
újonc
válasz Árpi001 #88654 üzenetére
Kereskedésben vettem használtan, a honlapon felsorolva hogy mi minden felújítva, kicserelve, beállítva stb.
Hát nem.
Olaj fekete mint a föld, kihajtas olaj feleannyi min kéne, első fék berohadva, a szívató rossz, lehet nem is bele való, lengokar csapagyak szárazak, fék folyadék régi, stb.
Ezeket orvosoltam, holott hirdették.
A többi hiba majd folyamatosan derül ki.
Amúgy el vagyok vele.
De ahhoz az állapothoz képest az a biztos, amit megcsinaltam -
Rivaul
addikt
válasz Árpi001 #88584 üzenetére
Én pl 4t szintén nem is vállalok. A 2t-n gyorsan végig zongorázza az ember az alapokat és mehet vissza legtöbbször. Szerintem sokan vannak így vele. Az idő, pénz. Mondjuk valószínűleg az is közrejátszik, hogy rutintalan is vagyok velük.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Tamás9x
őstag
válasz Árpi001 #88522 üzenetére
Lehetett víz, vagy dugulás, amit a nagyobb váákum kiszívott a rendszerből. Jó dolog ez a féktisztító, ha olyan van be lehet röffenteni zár-jégoldóval is az létezik 50ml-es kiszerelésben. Alapból tartok magamnál. Mindenre Is jó
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
FeniX-
senior tag
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88514 üzenetére
A régit le kéne fotózni. Túl sok dzsuva nem lehetne rajta, mert akkor nem indul be, illetve kopott a motor. Egy minimális fekete lerakódás oké, de amúgy a gyertyaelektródának barnának kéne lennie. Ha benzines az "ok", akkor a fent leírtak egyike lehet, ha olajos, az viszont probléma.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88510 üzenetére
Oh, sajnálom.
Akkor ez nehezebb dió, de talán nem reménytelen.
Egy csendes helyen próbáld ki, hogy hallod-e "felpörögni" az elektromos benzinszivattyút.
Gyújtást ráadod, és kis bugó hangot kell hallanod pár másodpercig, amíg felépíti a nyomást a pumpa.
Ha nem hallasz semmit, akkor lehet, hogy a szivattyú ment tönkre, vagy a kapcsoló relé adta meg magát.
De azt fel lehet újíttatni. Mármint, a pumpát.Elvileg kell hogy legyen hozzátartozó biztosíték is. Azt kéne megnézni még.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz Árpi001 #88507 üzenetére
Javulni nem javul, de akkor legalább tudod, hogy kompresszió van, a gyujtás jó, csak nem kap enni, így hátha könynebben átveszik.
Nekem ugyan ez volt egy jóó nagy eső után ment a nagyszülők emlegetésem féktisztító megindította, majd szedtem szét koszos is volt meg állt a víz a karbi aljába.Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88507 üzenetére
Hát, ezzel legalább a hibát be tudod határolni. Túl sok dolog nem lehet rossz rajta. Vagy el van már tömődve a karbi, vagy ez a membrános benzincsap lehet rossz, szerintem.
Legrosszabb esetben a kucorgó fele félúton a bárdi / vagy unix? mindig keverem mögött van egy telephely, ott is van egy motorszerelő.
Őket is meg lehet még kérdezni. -
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88504 üzenetére
Hehh, kicsi a világ. volt egy ilyen nevű volt-osztálytársam, aki ott lakott.
Nem tudom, hogy milyen minőségben szerel, de ha egy emberről beszélünk, ő korábban inkább autókkal foglalkozott. Ez csak valamilyen mellék téma lehet neki.
A robogónál minden a hátuljában van. -
Tamás9x
őstag
válasz Árpi001 #88502 üzenetére
Ilyen nincs hogy belpiacos, és azért ne hozd, olyan van, hogy kellene egy full generál, és valószínüleg rengeteg ideig állna dobozolva mire minden meg jönne hozzá, akkor tényleg ne hozd katagória
Féktisztítót öninditózás közben a légszűrőbe , de ésszel és keveset ha elkezd pöfögni akkor nagy baj nem lehet
Felemelt hátsó kerékkel! meg ne induljon, mint egy ismerősnek....
[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
FeniX-
senior tag
válasz Árpi001 #88502 üzenetére
Szia, én is keresztúri vagyok. Melyik szerelő volt ez? (utcanév elég ide)
Szerintem nem sokkal vészesebb, max a belpiacosokhoz nehezebb alkatrészt szerezni.
Valahogy meg kéne bizonyosodnod róla, hogy kap-e üzemanyagot. Ez karburátoros, vagy befecskendezős modell?
Ha van szikrád, akkor - egyszerű paraszti ésszel - azt mondanám, hogy a benzinellátással lehet gondod.
Vagy elromlott a benzincsap, vagy - általában ilyen vákuumos szelep van benne - az nem jó.
A többiek szerintem tudnak érdemben válaszolni még este.
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel topik
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen széket vegyek?
- 3D nyomtatás
- Mindent vitt az iPhone az ünnepi időszakban
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Napelem
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Interactive Brokers társalgó
- További aktív témák...