- Mindent a StreamSharkról!
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Asszociációs játék. :)
- Milyen mosógépet vegyek?
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTMHobby3
tag
Érdeklődik? SMKP-nél? Azt lehet. És ha azt mondom hogy igen, akkor mit csinál? Az újabb SMKP-ket már ledes világítással szerelik, miért nem lehet az enyémben is olyan? Nem árt ha tudod hogy SMKP-ra utólag is szabad felszerelni reflektor/tompított lámpát, a jobb világítás érdekében, ami lehet ledes is. Ez le van írva.
-
-
nyogo83
Topikgazda
"A probléma ott kezdődik, hogy az smkp nem gépjármű."
Kozuti jarmu, amibe beletartoznak a gepjarmuvek is es erre is vonatkoznak a hatalyos rendeletek es jogszabalyok.
A fentebb linkelt vizsgabiztoskepzesben szo is van kulon rola(azert azt linkeltem, mert erthetobb kivonat, mint a jogtar), ENSZ-EGB osztalyozas szerint, mint:
- L1 Kategória: Kétkerekű járművek 50 ccm-ig és 50 km/h legnagyobb sebességig.
- L2 Kategória: Háromkerekű járművek 50 ccm-ig és 50 km/h legnagyobbsebességig.
- L3 Kategóri: Kétkerekű járművek 50 ccm felett vagy 50 km/h feletti legnagyobbsebességgel.Segedmotoros kerekpar: L1,L2 es L6 kategoria.
Szoval ugyanugy vonatkoznak ra ezek a szabalyozasok, akarmennyire is idejetmultnak vagy ertelmetlennek tunnek.
(Ez nem feltetlenul neked szanom, csak ugy a temahoz):
A LED-es izzokra visszaterve: jelenleg nem/vagy nagyon keves olyan LED-es izzo van, aminek van teljesen "road legal" E tanusitvanya. Soknal csak rairjak, illetve az ECE megfelelosegi tesztet vegzik el ami nem egyenlo azzal, hogy meg is kaptak illetve be is jegyeztek a tanusitvanyt. Nalam is jart mar olyan kipufogo meg komplett fenyszoro, amiben ott viritott az E- jelzes szamsorral mindennel, megse mernek begurulni vele a mozaikbaA hagyomanyos izzo szamara kialakitott lampatestbe szerelt LED-es fenyforras pedig soha nem lesz valoszinuleg engedelyezett hivatalosan jogszabaly szerint, ami kozuti forgalomban resztvevo jarmunek minosul.
Sok erdekes dolog van a fentebb linkelt Kohem rendeletben, amin meglepodik az ember illetve a fejet fogja.
Viszont a korabbi temahoz kapcsolodva egy reszt kimasoltam, ami a jarmuvek muszaki elegtelen megfelelosegevel kapcsolatos:
"c) A fényforrás és a fényszóró nem kompatibilisek. / Az első fényforrások nem érik el illetve túllépik a legnagyobb megengedett fényerősséget."Kicsit lesarkitva olyan ez, mint amikor autonal a hagyomanyos izzo helyere berakjak a xenon szettet. Azert se szoktak tapsolni a rendorok.
De szerintem engedjuk el ezt a temat, neten megtalalhato minden hivatalos jogszabaly ezzel kapcsolatban.
A lenyeg, olyan mint a 70-80-90ccm-es henger illetve hasonlok. Meg lehet csinalni technikailag, nincs fizikai akadalya, csak tisztaban kell lenni vele, hogy nem legalis a hatalyos jogszabalyok szerint.Innentol mindenki el tudja donteni, hogy bevallalja-e vagy nem.
[ Szerkesztve ]
-
-
energy4ever
addikt
-
energy4ever
addikt
En viszont neki allnek. Kb 2millio ft egy uj RS4-125. Ezt kb nagyon max 800-ert tudnam eladni, 1,2milliot meg nem er meg nekem nagyobb, csak azert mert lehet vele utast vinni(semmi masert nem kellene) Igy viszont erre szivesebben koltenek 2-3szaz ezret is akar, hogy ha megusznam vele a motor lecsereleset.
De ez hiaba 50-es gyari specifikacio alapjan 96-ot megy. Tehat a 45km/h-s tervezesi sebesseg alapbol kihuzva.
A forgalmin viszont valoban irja az L1e-t...
Probaltam oket is hivni ma tobbszor is, de nem vettek fel...
NKH-t megkerdezem majd.
Amugy ha lehetne ezzel a doggel utast vinni, akkor vegulis nemis kellene nagy motor. Megy ezis kozel 100-at, felesleges lenne nagyobb.NKH-nal melyik kell elobb? Hova irjak 2 kozul?
-Műszaki Engedélyezési Osztály
-Forgalmi Engedélyezési OsztályForglaomba helyezni, rendszamozni lehet hasznalt motort ami karburatoros, euro 2-es?
Amennyiben SMKP-nak lenne lerendszamozva, abban az esetben lehetne utast szallitani?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
2T-ről van szó szerintem.
(#74248) Boci23 A leírásod alapján, hogy bemelegedve megállva a motorral csak nehezen lehet elindulni vele én hajtás hibára gyanakszom nem pedig motorikus vagy karburációs gondra. Az simán szokott ilyeneket produkálni. Hogy magával a variátorral ban-e gond (kocka görgők, szorul stb), vagy inkább a kuplungal (hátsó tárcsa), azt csak szétszedve lehet megállapítani. Amikor ezt produkálja akkor kéne leállítani és levenni a deklit. Én nagyobb esélyt látok arra, hogy a hátsó tárcsád szorul meg (elég gyakori hiba szokott lenni). Mint írtam, ehhez szét kéne szedni, hogy biztosat tudjon az ember, de szinte biztos szerintem, hogy valahol itt lesz a probléma. Magyarán szólva amikor megállsz és újra el akarsz indulni, vagy az első vagy pedig a hátsó tárcsa nem megy vissza a helyére hanem nagy áttételen marad, ezáltal nehéz az elindulás és erőtlennek tűnik.
A légszűrőben kicsapódó olajjal ne foglalkozz, vagy legalább is ne aggód túl. Én még nem vettem és nem is raktam össze olyan 2T-t, ami ott valamilyen szinten ne dolgozta volna ki az olajat. Valamelyik jobban valamelyik kevésbé. A gyárilag pörgősebb illetve a tuningolt 2T motorokra jellemző, hogy jobban kidolgozzák.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
Nekem mázlim volt, mert aki mögöttem jött a csattanás után azonnal félre állt és megadta a nevét és telefonszámát, ha esetleg tanúskodni kellene mellettem. De a károkozó elismerte a történteket és fizetett a biztosító, csak keveset. Mármint érték szerint fizettek rendesen, csak a magam szempontjából volt ez kevés, hisz 600000-ben volt az autó tavaly. De ezt ugye nem lehet a biztosítónak felróni.
És ez nem kis csattanás volt. A jobboldali hossztartóm eleje úgy elment, hogy a bölcső tartócsavarját is átrántotta magán a bölcsőn. -
Rivaul
addikt
Egyébként igen. Kifejezetten szeretek autót, motort, fűnyírót és minden ilyesmit szerelni. De laptop, tv egyebeket is. Kikapcsol általában. De itt minden vastagon ragacsos olajos volt, nah ezt nem szerettem. Nem is tudsz szerelni mert nem látod ki kivel van, de takarítani meg rendbe szedni nincs se időd se energiád, főleg mert nem fizetik meg. Egy volt a kérés, minél kevesebből de menjenek legalább a próba körre.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
nyogo83
Topikgazda
Pedig nezik bizony ha nem szabvanynak megfelelo "kupak" van csak a fejeden.
A HD-sek kulon allatfaj, azt is buntetik ha megallitjak, csak maximum bevallaljak a stilus miatt.
Ami sisak nem er a ful vonala ala, az kozutra nem hasznalhato, meg nem is szokott a megfelelo ECE tanusitvannyal rendelkezni.
Kulfoldon, pl Amerikaban nem is kotelezo a sisak (azert is jarnak a HD-sek ott olyanban amiben).
Zin: sajnos a teleszkop kromszar semmilyen motorhoz/robogohoz nem olcso
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Mivel sport tuning robogom van, tokmindegy milyen sebessegen megyek vele, a fordulatszam kb. 7000 es 10000rpm kozott kozott valtozik gazallastol fuggoen. Az elmult 220km alatt amit hetfo ota beleraktam, minimalis gazzal, tehat kb 7500-8000rpm korul ment a motor. Hiszitek vagy nem, a vario a legnagyobb attetelt 80km/h-nal eri el. Az elozo hengerem innen mar nem is tudott tovabb gyorsulni, mert nem volt annyi ereje hogy feljebb tornassza a fordulatszamot. Az 50km/h meg valoszinu azert van kitalalva, hogy 20ora, kb. 7000rpm fordulatszamon valo uzem szukseges a vegso bekopashoz. Nyilvan ha 20km/h-val tesszuk meg az 1000km-t, az a motor legalabb ketszer annyi fordulatot tett meg az ido alatt. Remelem tudjatok kovetni 😅
Bejaratasra visszaterve, megfogadtam tanacsotokat, hazafele volt egy-ket nagyobb gyorsitas. Meg egy ideig biztos ovatosabb leszek.
[ Szerkesztve ]
-
-
Topikgazda
-
macilaci78
nagyúr
Én műszerfalba vettem izzót, mert azt meg máshol nem ismerték fel. A Mofakeres link alapján hoztak elő óraspirált is, de nem volt jó, mert mindkét végén csavaros volt.
A Mofakerest meg nem sikerült beraknom rendesen, addig erőltettem, hogy szét is ment.
Azóta már 4-5 alkalommal befújtam csavarlazítóval a perselyt, hadd ázzon, meg kifújtam kompresszorral a dzsuvát belőle. Remélem, jó lesz, ha hétfőn reggel jó idő lesz, elszaladok munka előtt egy újabbért.Azért mondtam, hogy vegye ki az izzót, mert kiégettem úgysincs haszna a helyén, így meg legalább meg tudja mutatni. Az SRacingnél az első izzómról csak annyit mondtam, hogy BWS, bajonetzáras és már tudta a srác.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
A kerékpárosnak nincs helye sem a járdán, sem az úttesten, mindenhonnan kinézik, ha a kijelölt kerékpárút a járdán van, a gyalogosok lézengenek rajta, ha az úttesten, az autósok használják parkolósávnak, vagy tartós haladásra.
Egy rendszám nélküli robogó nem megy fel a járdára, mert ott nem tud haladni, de az úttestről a forgalom többi résztvevője ugyanúgy kinézi. Hát még ha nem tudja tartani a forgalom ritmusát akár sebességben, akár gyorsulásban. Előzgetik sávon belül, leszorítják, stb.
Ma már lakott területen a 40 km/h-s korlátozás életszerűtlen, vagy egyenesen balesetveszélyes. Az utak nem lettek szélesebbek, ellenben a személyautók 15-20 centivel szélesebbek lettek az elmúlt 20 évben, többen is vannak. Egyszerűen biztonságosabb magára és környezetére nézve is, ha a robogós is felveszi a forgalom ritmusát és megy 50-nel, vagy 60-70-nel, ahol ezt a sebességhatár engedi.A gond ott van, hogy a forgalom gyakorta hajlamos a megengedett sebesség fölött haladni, 50 helyett 60-65-tel, 70-es táblánál a 90 is belefér...
És továbbra is 10-12" kerekeken, rövid tengelytávval közlekedik a robogós, hozzá hosszú fékúttal, tehát ha a gép tudná is a 70-et, akkor is már a komfortzónán túl mutatna.
Újbudán lakok, Rákóczy és Petőfi hídon közlekedek sokat, előbbin 70-es tábla van, mindkettő 2×2 sávos. Egyik sem nagy élmény akkor, amikor sűrű a forgalom, de még nem áll. Megyek a külső sávban a sáv közepén, mert ha jobb szélen megyek, csak leszorítanak. Így is, ha a sáv közepén megyek, kirakja az indexet, előz, de nem sorol át teljesen a belső sávba, inkább súrolja a könyökömet...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
suste
veterán
Pont ez az, hogy "lassú" járművekről volt szó, amikor ezeket a szabályokat lefektették!
Nem volt John Deere, meg versenykerékpár, az smkp sem tudott száguldozni.
Azóta óriási fejlődés volt, a szabályokat is módosítani kellene, mert ezek mára már nagyon komoly/veszélyes sebességekre képesek.
A KRESZ-ben már állati sok szabály vonatkozik a bicikli(S)re, de mit ér, ha nem is tudnak róla
Sajnos nagyon sok felelőtlen ember van, aki nulla tudással simán felül egy robogóra, de ott vannak a túl idősen (lelassult reflexekkel) vezetők is..... -
suste
veterán
+ (#73394) sityupityu + (#73395) flegga92
Nekem 5000 után valami üledékszerű volt amit ki kellett "mosni" (féktisztítóval átfújtam), de az olaj az teljesen normális állapotú volt. (És mintha mágneses lenne a csavar, így a fémdarabokat magához vonzza -mint az autóknál). Autókban jóval koszosabb, főleg 10-15-20 ezer után. De én vagyok az első tulaj, és minden évben cserélem.
Szerintem az is fontos, hogy a motorok amikről szó van, azok milyen idősek, és kik és mikor szervizelték.
Sok tulajnak eszébe se jut.....főleg ha keveset megy vele...(#73396) TFerenc07
Ki van zárva! A minőségi benzintől csak jobbnak kéne lennie, bár kis motornál jóval kevésbé érzékelhető.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Rivaul
addikt
Emeltem azon is. Azért fura mert egyik pillanatról a másikra kienged és megy mint a barom, az órát fektetve. Akár végig 2km a fő utcán de a saroknál befordulva ahogy elengedem a gázt és lassítok megint ott marad és csak bőg.
Van egy másik variom másik görgőkkel lehet azt is megnézem ma vagy holnap...
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Azt a "hivatalos" megoldást csak kényszerből szokták használni ha nincs légkulcs vagy ütvecsavarozó.
A mindenféle variátor rögzítők, meg a gyertya helyére betekerhető rögzítő stb... ezek a kényszermegoldások szerintem. Légkulcsal vagy csavarozóval egy pillanat alatt le illetve fel lehet rakni a variátort vagy a kuplungot.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
lbence
aktív tag
Ha alapból nem volt rajta tompított, akkor nem kell tompított. De nem jogosít fel arra, hogy ledet rakj rá.
Kresz 44. § (2) Nem kell a tompított fényszóróval kivilágítani az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló olyan lassú járművet, amely sík úton önerejéből 15 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a tompított fényszóróval fel nem szerelt segédmotoros kerékpárt. -
-
KTMHobby3
tag
1997. Az elég régen volt, azóta sokminden változott. Segédmotoros kerékpárokra felszerelhető olyan világító berendezés, amit motorkerékpárokra készítettek. Úgy-e erről nem hallottál? Pedig igaz. LED-es is.
Ha láttál már 40 éves Babettát sötétben, akkor megérted hogy miért hozták ezt a rendeletet.
-
KTMHobby3
tag
"Ha majd lesz gyereked, meg fogsz lepődni,"
Én erre válaszoltam. Így már bizonyára érthető, amit írtam.
perge666: Nem mindenkinek kötelező, csak azoknak, akiknek gyárilag van tompított fényszóró az SMKP-jukon. Régebbi kismotorok között több is van amelyiknek nincs. Pl: Babetta, egyes Puch-ok, stb.
-
KTMHobby3
tag
Azon lennék meglepődve, ha lenne gyerekem, mert már 2 unokám is van. Azt én se szeretem, ha reflektorral jönnek velem szembe, olyankor én is felkapcsolom neki a reflektort. Természetesen tompítottal járok. Nem tudom tudjátok-e hogy segédmotoroknak a tompított fény városban is kötelező, nappal is. A motoromon direktbe van kötve a világítás, így nem felejtem el felkapcsolni.
-
MrChef
aktív tag
Ha senki nem jelentkezik érte, a tiéd. :-D Mint a döglött macska a viccben a talált tárgyak osztályán.
Shit happens. Ha ellopják a gépet, szinte tuti, hogy sosem lesz meg. Ha van Casco, akkor jól jártál, ha nincs, szívás. Máskülönben teljesen hiába várunk arra, hogy az egykori tulajdonos jelentkezzen érte. Nem tudom, van-e globális lopott jármű lista, hogy legalább EU-tól és jardtól függetlenül lehessen nyomára bukkanni a lopott jáműveknek. De akkor is, mint a közösségi oldalakra kitett "Eltűnt...keressük" felhívások. Soha senki nem jegyzi meg, kinek a micsodája tűnt el és nem járunk regiszterrel a kezünkben, hogy bizonyos tárgyakat beazonosítsunk.[ Szerkesztve ]
-
-
MrChef
aktív tag
2019-től jelentősen csökkenni fog a regisztrációs adó a motorokra. Egyszer én is kinéznék egy olasz, osztrák vagy német motorpiacra. Nem tudom, hogy kiutazással, szállítással, regadóval és rendszámoztatással együtt hol tartanék árban egy hazai rendszámos motorhoz képest, de a választék jelentősen nagyobb külföldön, és talán sokan jobban gondozzák a gépeiket.
[ Szerkesztve ]
-
BlackPriest
őstag
2t vs 4t tuning árban olyan különbség, hogy kijön az a2 jogsi is de nyilván mindenki el tudja dönteni, én arra jutottam, hogy 50es 2t után a 125-ös 4t nem akkora előrelépés, hogy megérné.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
syler123
veterán
Köszi mindkettőtöknek.
Akkor nekem ezek kellenek?
Ezt írja a leírás: "A nem gumis tűszelep kúp nem zár tökéletesen, szivároghat a karburátor úszóház alján lévő túlfolyóból az üzemanyag. A régi gyártású Motowell robogók esetében mindenképpen érdemes kicserélni erre az új kialakításúra."
Lehet ez nálam a probléma, mondjuk nem tudom mit értenek régi gyártású alatt. De mivel csöpög a túlfolyónál a benzincsap pedig cserélve lett így gondolom csak az lehet a gond.
-
yoli666
tag
Nem igazán tudom mi lehet a gond, már a régi szíjat is visszaraktam és azzal is csinálja...
A tárcsákon nem látok mélyedést, igaz tükör simák... Lehet nem is hajtás, hanem üzemanyag-ellátási hiba?
De ha sztenderen húzom a gázt szépen gyorsul végig...
Itt egy videó róla: (hátha valaki tud rá okosságot mondani)
https://drive.google.com/open?id=1W1aYyO0z1317MgGmut7Sj9J-0qj5rMMehttps://drive.google.com/open?id=1NDc_NnDbgNs9317G6ce80PIvML2UN6IU
[ Szerkesztve ]
-
lorcsi
veterán
ez tiszta sor
de h a 3 boltból az egyik meg egy állandóan pörgő szerviz csak egynél tudtak előkapni vagy 8-10 darabot egy ilyen általános alkatrészből..az gáznincs semi humorom postával szarakodni..remélem a délutáni boltban lesz ..este beszerelem..és holnap reggel megit használható lesz
[ Szerkesztve ]
eladó: vadi új soundcore motion+
-
MrChef
aktív tag
Nézegettem Motowell-eket is. Hát kihagyom.
A Sym dadogók viszont guszta, jól összerakott darabok. Asszem lecsapok egyre.
Anno a Suzuki motoromhoz jó volt több MZ alkatrész (pl. visszapillantó), meg a Heidenau gumiabroncs, az M5-ös autópálya melletti boltban vettem. Időutazás... 2ütemű egykori NDK-s motorok új alkatrészei, bukósisakok. (Mofaker)[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
Köszi!
Akkor túl nagy kárt nem okoz. A kisgépekbe úgyis ilyen Honda olajat teszünk, majd kicserélem ezt is 10w30-ra.Igen sajnos kocsinál is vannak ilyen emberek, de ami szomorúbb, hogy a szerelők is ilyenek. Kocsimban már 2x volt váltóolaj cserélve, egyszer az előző tulaj nyelestengely csapágyat cseréltetett, én pedig úgy éreztem, hogy 280e km-nél illene cserélni. Eddig sem volt vele gond (Honda váltói szerintem a legjobbak), de azóta még könnyebben kapcsol, visszafele is.
Fékfolyadékot 2 évente cseréltetem, kuplungfolyadékkal együtt. Olcsóbb mint, ha hagyom benne felvizesedni aztán fékcsövestől lehet felújítani mindent. -
macilaci78
nagyúr
Étterme válogatja.
Az egyiknél több szempontot is lehet értékelni 1-10 skálán, ahol leírják, hogy az 1 a teljesen elégedetlen, a 10 a teljesen elégedett, 5-7 az átlagos. Ők már akkor felhívtak az értékelés leadását követő 20 percen belül, amikor a futárt és az ételt 8-asra értékeltem.
Kifejtettem, hogy a kaja finom volt, de azért tudnám cifrázni, meg a szakács se üljön a babérjain, a futár meg illedelmesen köszönt, és adta át az ételt, megköszönte a borravalót és illedelmesen távozott, ami szerintem az átlagnak kell lennie.
Amikor lehúzom a futárt, olyankor fintorog a borravalónak, flegma, úgy vágja be maga után az ajtót, hogy remeg benne az üveg, stb.De még a sokak által kritizált Pizza King is foglalkozik az ilyen észrevételekkel. Az persze más kérdés, hogy a felajánlott desszertet (backlava) inkább ki se hozzák, mondjuk, nem is szokták.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
pocokxx
Közösségépítő
Igen ez így korrekt leírásnak tűnik. Én is elkezdtem számolgatni, és engem sem feltétlen győzött meg a gazdaságossága... Ha nem költök rá semmit, akkor is kb. 1000 Ft nyerek vele minden megtett 100 km után. Ami mondjuk 2 hét intenzív használattal simán összejönne. Optimista számolással (40 hét) 20x100 km-rel spórolok évi 20,000 Ft-ot. Amiből lejön a biztosítás illetve, amit rá kell költeni... Viszont gyakran kellene mozogni kétfelé családdal, valami második jármű valószínűleg kelleni fog. Ekkor kezdtünk el gondolkodni, hogy inkább robogó, mint autó. Csak ugye itt meg a rossz idő kavarhat be, mert mi van, ha esik/hideg van, és kétfelé kéne menni....?
A linkelt Yamahas is visszaírt egyébként. Az ülés zár nem zárható, más gondja állítólag nincs. Benzin szűrőt, szíjat görgőket és aksit cserélt benne. Külföldről behozott motor, tuning nincs, tökéletes működés van. Mire lenne érdemes még rákérdezni? Szerintetek?
[ Szerkesztve ]
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
Bling95
őstag
Köszi az infókat. A színe biztos, hogy nem gyári mert új a festés.
Az eladó pedig mintha az mondta volna, hogy cserelnie kellett a hengert es dugot mert a korabbi tulajdonos nem figyelt az olajra, igy menthetlen volt. Na most nem tudom, hogy ez inkabb pozitivum hogy uj, vagy negativ hogy nem a gyari...
Elmondások alapján olyan a robogó mint amit tenyleg szetdontottek es rendbe raktak. Az úr, ahogy nézem már jópárat eladott ott Veszprém környékén, mert sok ilyen Vespa társaságos kép van fent a közösségi oldalon, ahol a korábbi vevőivel együtt szerepel
Reméljük előben is bíztató lesz a dolog.
-
lbence
aktív tag
Schwalbe-ban volt, vagy Star-ban. Star típusokat annyira nem ismerem, de mintha azt csak ezzel a blokkal gyártották volna, Schwalbehoz gyárották már a kényszerléghűtés nélküli verziót is. (Onnan könnyű megkülönböztetni őket, hogyha szembeállsz a motorral, ennek a régi kényszerléghűtéses típusnak a jobb oldalon van a kipufogója.)
-
Topikgazda
Én úgy tudom, hogy ugyanazt a turbóhűtéses blokkot tették át a swalbe-ba is mint ami a star-ban volt, persze ez nem 100%. Lehet, hogy van valami eltérés a kettő között. Aztán swalbe később jött ki talán újabb blokkal is ami már nem volt ventilátoros, de ebben nem vagyok biztos.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nLali
őstag
-
mekkGyver
aktív tag
A "zselés" akku is sima ólom-savas akkumulátor, csak a sav egy nedvszívó anyagban egy zárt rendszerben van, ezért nem tud kifolyni, és (elvileg) nem kell karban tartani. Ilyen szempontból nem akkora előny a "szaloncukor". (De szerintem nincs is akkora árkülönbség, mint ahogy írtad.) A megadott gyári kapacitás alá azért nem célszerű nagyon menni, mert azzal nem csak a kapacitást csökkented, hanem általában a megengedett maximális áramfelvételt, így nem csak kevesebbet tudsz indítózni, de gyengébb is lesz, és akár tönkre is teheted vele az akkut. Nézd meg, a régi aksira rá van írva a megengedett áramfelvétel (talán initial current).
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
-
-
suste
veterán
Amikor kicseréltem, direkt megnéztem fallal szemben és sík felületen is a képét, pont olyan volt, mint a gyári izzóé, csak éppen sokkal erősebb.
Persze vannak nagyon gagyi ledek, és beszerelése formák is sajnos .
A konkrét szabványokkal nem nagyon foglalkoznék, mert sima, gyenge izzóval is úgy el lehet vakítani egy rossz beállítással, hogy semmit nem látsz ....
A kék és egyéb dizájn ledek meg eleve felejtősek .[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
-
macilaci78
nagyúr
Nem akarok ennyit költeni rá. Otthon zárt udvaron lehet az erkély alatt, de nincs mihez kikötni, munkahelyen meg van mélygarázsban elfalazott tároló, ahová betehetem. A kettő közt meg van 3 sarok.
Nem a józsefvárosi piac mellett akarom hagyni egy hosszú hétvégére, csak annyi a cél, hogy ha valaki lopni akar, akkor ne az enyém legyen a legcsábítóbb. Kb, mint a nagytestű kutya a kertes háznál.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
BlackPriest
őstag
-
Topikgazda
-
adam_454
tag
Ha lehúzom semmi, sőt ha forgatom sem történik semmi. Gyakorlatilag ha kb. 70-nél gyorsabban megyek pár kilométert akkor már folyik a légszűrőházból. Az olajbetekintő szerint háromnegyedig töltve is csinálja, egészen a betekintő alá csökken a szint amikor úgy-ahogy abbahagyja. Gyakorlatilag 70-es tempóval megcsináltam egy Miskolc-Balaton oda-vissza távot egy csepp olajfogyás nélkül (felfúrás után, bejáratásként), majd utána mentem vele egy 90-es tempót kb. 10 km-en keresztül (erőlködés nélkül vitte) és már el is tűnt az olaj, szépen csordogált a légszűrőből.
Nekem is az volt a gondolatom, hogy el van tömődve valami, csak azt nem tudom, hogy mi. A kép amit belinkeltem, úgy gondolom, hogy a vezérműlánc mellett folyik le az olaj, más furatot, járatot nem találtam, kivéve azt az egyet a vezérműtengely közepénél, de ott viszont megjelent az olaj kb 1 másodperc indítózás után (nem akartam mindent összeolajozni, úgyhogy nem próbálkoztam tovább).
Egyébként ha lehúzom a kartergázcsövet, az odarakott zsebkendőt nem is zargatja alapjáraton, szóval nem pöfög mintha kartergázos lenne.
A szerelők akiknél egész tavalyi szezonban pihent a motor végül tettek egy egy szűrőféleséget, aminek van egy meghatározott áramlási iránya, és szerintük a gázokat átengedi, az olajat nem. Valóban, semmi sem folyt ki belőle, viszont szerintem az a megoldás csak cigánykodás, rendesen meg akarom csinálni.
-
Topikgazda
-
adam_454
tag
Igazából attól függ, hogy mi hajtja meg a gyújtásért felelős alkatrészt, legyen az a megszakító vagy Hall alapú jeladó, legyen egyszerű a gyújtásvezérlés vagy a motorvezérlő komplex elektronikája legyen érte felelős. Pl a legtöbb autónál a vezérműtengely hajtja meg, így ott a 360 fokonkénti gyújtás a tengely szempontjából tökéletes. Abban az esetben ha ez az alkatrész a főtengelyen van, akkor minden felső holtponton szikrázni fog (kivéve ha valamilyen áttétel kap hajtást a főtengelyről, pl egy bolygómű van közbeiktatva). Szóval az elmélete nagy vonalakban ennyi, megvalósításban viszont 4T (kis)motor gyújtását nem láttam még darabjaiban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen asztali médialejátszót?
- BestBuy ruhás topik
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Tőzsde és gazdaság
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Magyarországra jött a Honor szuperzoomos mobilja
- Az EU Trump ellenére sem változtat a big tech elleni szigoron, nincs visszalépés
- Horgász topik
- További aktív témák...