- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Asszociációs játék. :)
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Mindent a StreamSharkról!
- Milyen mosógépet vegyek?
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz forandor #79413 üzenetére
Amit linkeltem korábbi hsz.-emben, egy barátom 7 éve használja. Soha nem vette ki, nem töltött rá, egyszerűen csak időnként előveszi a motort, és használja. Annyi hogy első indítást mindig berugókarral intézi. Nekem Neos-ban az volt, sajnos azzal adtam el, úgy forgatta a kis blokkot, azt hittem kirepül.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz forandor #76971 üzenetére
Na végül is nem csak a pucolás volt itt, nem volt a karbiban alapjárati csavar, hanem a gázbovden volt megfeszítve úgy, hogy legyen alapjárat, összetákolta az előző tulaj vagy valaki. Nem is a gyári karbi van benne, dellorto helyett mikuni. Most megcsinálták faszán.
De a lényeg, elhoztam a másikat. Egy 2003-as, utolsó legújabb szériás, Moto Italia-nál vásárolt, első tulajos Gilera Runner Fx 125. A motor makulátlan, szerintem egy igazi gyöngyszem! Magyarországon vásárolt, megvan az eredeti Moto italia-s számlája is! A motorja gyönyörűen jár, de viszont egy kicsit lustábban gyorsul mint ez a régebbi gép amit most hozott vissza a szerelő. Pedig elvileg ugyan az a 125-ös 2T blokk van mindkettőben. Amint hozta a szerelő a régit, oda is adtam neki az újat, nézze meg ezt is. Egyedüli esztétikai hibája a repedt tükrök, ezeket cseréltetem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz forandor #76899 üzenetére
Azt mondta a szerelő, hogy csak kipucolta és megszűnt a csöpögése a karbinak. Egy szíjat kellett még cserélni, de ezt leszámítva rendben van a gép. Ja meg perszer kapott egy új légszűrőházat a régi repedt helyett, meg egy új szivacsot és új burkolatot kapott az ülése.
Viszont úgy néz ki, hogy el is adom, mert most megyek egy másikért, találtam egy első tulajos, igazi gyűjtői darabot! Ha megvettem este dobok fel róla képet!
[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
válasz forandor #71520 üzenetére
Köszi, igen, ez lehet a baj. Akkor szöszmötölök vele, ha megtalálom. Valszeg hozzá kell férnem a cucchoz, az ülés és a takarólemez alatt.
Amúgy a következőképpen indítottam el a robogót ma és tegnap: a gázkart 10-szer meghúztam, indítógomb, nem indult. Gázkar húzogat 10-szer, berúgókar, indítógomb, nem indult. Majd berúgókar, beindult. -
suste
veterán
válasz forandor #71342 üzenetére
Az tök igaz, hogy jó sok oldalról lehet nézni ezeket (ugye most nem az elektromos autó témáról volt szó konkrétan, hanem a durván füstölő járműről!), de szerintem azért tartunk itt, mert mindenki úgy van vele, hogy miért pont az én kis mennyiségű szennyezésem számítana......
Az illegális szemétlerakók is úgy keletkeznek, hogy valaki nagyon hülye elkezdi, aztán a többi meg azt mondja, hogy nem ő kezdte ......
Szóval majd ha mindenki környezettudatos lesz, es nem úgy gondolkodunk, hogy úgyse számít, akkor lesz csak változásAz elektromos járművek ennek az egésznek csak egy kis része
-
Topikgazda
válasz forandor #71342 üzenetére
"nem tiszta a lelkiismeret addig, míg az elektromos áram előállítása ugyanúgy szennyezi a környezetet, mint a közvetlen üzemanyag elégetés"
Ennyi.
Direkt nem szóltam hozzá ehhez a témához, mert amellett, hogy én egyáltalán nem szimpatizálok a tisztán elektromos járművekkel az emberek nagy része nem gondol bele, hogy azt az áramot is elő kell állítani valahonnan. És ne legyünk naivak vagy álszentek, az áram töredéke származik csak szél, víz vagy esetleg napenergiából. Pont nemrég olvastam valahol, hogy az USA-ban is több mint 90%-ban szén és olaj segítségével állítják elő a szükséges energiát a mai napig...akkor meg miről beszélünk?[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz forandor #71041 üzenetére
Valószínű, hogy az a régi nem jó állapotban lévő tárcsa kikezdte a szíjat csak nem vetted észre. Alaposan le kell ellenőrizni egy szíjat ha ilyesmi fenn áll, ha bármi kis hibát látsz a szélén, akkor ajánlatos cserélni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz forandor #71037 üzenetére
Bármi lehetett. Külső sérülés, anyaghiba, nagy meleg amit te is mondtál, túlfutott km...
Bib A 8000 még oké, de a két év önmagában még nem ad okot a cserére. Ha pl 2 év alatt teszem azt belerakott 2000 kilométert akkor még nem kell cserélni, nem fog ennyi idő alatt revülni stb egy szíj. Erős kontrasztal állandóan hajszolva egy ilyen kisebb robogót még egy márkás szíjat is haza lehet vágni akár 4000 környékén is. Ez nagyon sok mindentől függ. Leginkább a kopás mértéke határozza meg egy szíjnál, hogy mikor kell cserélni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
yoli666
tag
válasz forandor #70910 üzenetére
Köszi a tippet ki is próbáltam... Elővettem a nagy tortadíszítő fecskendőt
Jó félig benzinnel és a karbiba benyomtam. 1-2 önindítózás és pöccre indult is
Többször leállítottam és újra indítottam és szépen indult, tehát ha jól gondolom motorikusan nem lehet nagy baja... Vagy a gyertya volt rossz vagy a benzin megromlott benne talán... -
forandor
tag
válasz forandor #70593 üzenetére
Ma visszatértem a másodállásban vibrátorként tevékenykedő kis zip-re. Gondoltam rá, hogy lefestem rózsaszínre, kap pár Hello Kitty-s matricát, és egy bizonyos réteg kifejezetten örülni fog az egész koncepciónak.
Egyrészt nem érzem még magam elég rátermettnek, hogy szembeszálljak egy kontrasztrugóval, meg hát festeni sem akarok. Ráadásul baromira erős rugó volt benne. Másrészt tudtam szerezni egy komplett bontott hátsótárcsát mindenestül. A bontottat rátéve (, aminek érdekességképpen a tárcsái egy kicsivel kisebb átmérőjűek) az említett erős zavaró rezonancia megszűnt.
Egyébként az előző hátsó résszel a motor guruló állapotban igen hangos volt, most csendesebb. De lehet, mert bezsíroztam a tengelyt.
-
Topikgazda
válasz forandor #70744 üzenetére
Pedig nem mond hülyeséget, simán lehet főféknek nevezni az első féket. A nagymotoroknál nem véletlen van elől dupla tárcsafék. Az A kategóriás jogsinál a rutin vizsgán van is egy olyan kötelező feladat mint az autónál, hogy intenzív fékezés. Emlékszem, hogy annak idején még mondta is az oktatónk a gyakorlásnál, hogy nem is akarja meglátni senkinek sem a lábát, hogy rámozdulna a hátsó fékre ennél a feladatnál. Én nagymotornál hogy ha jók a feltételek (nem esik stb) szinte egyáltalán nem használok hátsó féket. Városban lassításnál vagy egészen enyhe fékezésnél szoktam, de egyébként nem.
A robogónál ezt az első fékező hatást az rontja valamelyest, hogy egy farnehéz motorról beszélünk egy normál motorhoz képest. Persze a fizika itt is érvényesül, fékezéskor itt is előre megy a súly, de mivel a nagy súly alaphelyzetben hátul összpontosul, ezért nem teljesen olyan a hatás mint egy hagyományos motornál. Persze a hagyományos motoroknál is nagy a szórás a súlyelosztás terén, de mivel a motor nagyjából középen van mindegyiknél, így a legtöbbnek jobb súlyelosztása van mint bármelyik robogónak,még ha valami nagyrobogóról beszélünk is.
Viszont egy robogónál (legyen az kistestű is) is nagyon nagy szerepe van az első féknek, legalább olyan fontos mint a hátsó. Hirtelen és normálisan lehetetlen megállni nélküle.(#70748) Alcsi69 Akkor egyszer próbáld ki motoron és biciklin is azt, hogy használod az első féket is. Meg fogsz döbbenni. Motorral és biciklivel is (de különösen motorral, pláne ha nagyobb sebességgel mész) sokkal nagyobb a fékutad ha nem használsz első féket. Egy közlekedési szituációban akár az életed is múlhat rajta, hogy ha nem tudsz időben és hirtelen megállni.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz forandor #70744 üzenetére
Igaz, első kerékkel csak vasúti sínen és poros úton csúsztam meg, akkor is kanyarodva. Ha jó a tapadás, akkor a hátsó kerék fel is emelkedhet az aszfaltról.
Összegezve mindkét féket használni kell a hatékony fékerőhöz és rövid fékúthoz.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz forandor #70740 üzenetére
Pedig egész jó fékrásegítés az első tárcsafék - konkrétan az első féknek illenék a fő féknek lennie, mert lassuláskor oda tolódik a súlypont, így ott érvényesül inkább a fékhatás.
Na meg olcsóbb is tárcsfékben fékpofát cserélni, mint dobfékben.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
flegga92
senior tag
válasz forandor #70704 üzenetére
Ha kell még egy esetleg akkor lesz egy eladó Amúgy az újabb amivel mentem, annál is teljesen elfordított kormánynál bele ér a térdembe, de nem zavaró. Ennél meg majd kiderül a próbakör után.
Kiszámoltam amúgy 64.000 Ft, hogy rendszám legyen rajta, biztosítás kb 1000 Ft-al több mint most az 50-esre. Nyilván 2 évente hozzá jön a műszaki, meg az gépjárműadó ami 3000 Ft kb évente.
Cserébe viszont mehetek 90-el is.
Jogsi 45e körül lesz, mert nem a sajátommal akarok vizsgázni, hanem váltóssal, később még jól jöhet.
Jogsit leszámítva kb annyit költöttem volna egy 50-esre mint erre papírral együtt.
(#70705) lbence
Köszi! Azt nem tudod esetleg, hogy vezérléssel, szelephézaggal milyen időközönként/km-enként kell foglalkozni?
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz forandor #70650 üzenetére
Nagyon szeretem 14 éve nálam van, sosem hagyott cserben, de öreg már szegény, festése csúnya, már estek vele, nagy csomó csavar hiányzik a burkolatokról, mert elöregedett a műanyag és letörtek a csavar helyei. Gondolkoztam már, hogy "restaurálni" kéne, de kellene egy donor aminek burkolat fülei épek, festést meg tudom oldani. Nagyon ritka motor lett mára. Ahogy nézem 100e környékén el lehetne adni kb ennyivel ki is tudom pótolni az "új"-ra.
-
Winchester95
őstag
válasz forandor #70613 üzenetére
Meg is van a gond az alapjárat, kis gázadás problémádra.
Ez biztos? Vagy csak egy tipp?
Mi célt szolgál ez az alkatrész? Csak mert eddig 3 fajta karburátort szereltem sőt 4-et, ez az 5. De csak ennél volt ilyen alkatrész.Még egy utolsó utáni kérdés.
Szerinted....
75 főfúvókával lehörgött magas fordulaton.
78 főfúvókával már megy magas fordulaton nem hörög, de még érezni hogy kellene neki nagyobb.Két választásom van.
Szerinted 80-as vagy 84-es legyen?(M6 menet elvileg)
(90-es már túl sok lenne szerintem).Nagyon köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz forandor #70610 üzenetére
Köszi.
Még annyi.
Kaptam egy gyári bowdent, amin volt egy fehér műanyag burkolat (belement a súberbe), a karbihoz.
Na azt nem cseréltem ki, hanem maradt a régi bowden, tehát nem került bele az a műanyag sem.Kép:
Ez meg a karbiban volt benne:
Ezt sem tettem be.
Ezeknek van valami szerepük? Mert eddig egy karbiban sem láttam.
-
válasz forandor #70588 üzenetére
te is szoktál google segítséggel szerelni?
- hol található az olaj leeresztő csavar
- elnyalt olaj leeresztő kiszedése
- beszakadt olaj leeresztő csavar kifúrása
- eladó olaj dekli(mert én igen....)
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz forandor #70587 üzenetére
Nem a leeresztőcsőről van szó, az már tegnap kiderült.
(#70586) Peti198506 Ahogy Bib is írta jó eséllyel lehet, hogy a vákuumcsőről van szó aminek a karburátorra kéne rámennie. Bár mondjuk ennél fura lenne az amit korábban írtál, hogy egészen a földig ér le. Viszont: Tegnap ugye írtad azt, hogy megy a motor. Ebből én arra következtetek, hogy mégsem arról a csőről van szó, hiszen akkor nem kapna üzemanyagot ha az nincs bekötve. Viszont ha ezen a karbin van ilyen vákuumbemenet (miért ne lenne), akkor ott levegőt szívna ilyenkor amit el kéne valamivel dugaszolni. Itt az lenne a jó, ha szépen körbefényképeznéd azt a karbit amit vettél, vagy dobnál olyan linket ahol jól meg lehet nézni. A tankról szintén, mert az egész nem világos a számomra sem.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz forandor #70499 üzenetére
Rendben. Bár nagyon nem szűkült a kör... A tereprobogó viszont jó ötletnek tűnik, bár ritka és egy kicsit drágább, mint, amit rászánnék... (Ez pl. messze sincs, és tetszik is. [link]) Egyáltalán hol érdemes nézelődni? FB? Hahu? Jofogas?
[ Szerkesztve ]
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
Bib
őstag
válasz forandor #70483 üzenetére
Meg kell mérni a karbin a felfekvő felület és a belső zárási felület távolságát. Dellortonál ha jól emlékszem pont 14.5 volt talán. Úgyhogy így nyitva maradna, túlfogyaszt. A hideg méret 10,5-11,5 között van. 3800Ft egy motoforce szivató, én vettem a 6. állítgatás után, bár az enyém mindig máshol állt meg.
-
Topikgazda
válasz forandor #70483 üzenetére
Én speciel ezekre a száraz milliméter adatokra nem tudok mit mondani. Volt, hogy én is játszottam ezzel, hogy tekergettem rajta és be is jött. Szerintem próbáld ki pár nap múlva ahogy te is tervezted, hátha pont beletaláltál és jól fog működni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Winchester95
őstag
válasz forandor #70427 üzenetére
Köszi a választ, nagy segítség ez.
Nekem új a szivató is, tegnap előtt vettem.Nem tudom, belegondolva a babettába, akár egy jikov akár egy dellorto (kézi szivatós mindkettő) karbit nézve, amikor megy a szivató hidegen kb 5mp-ig kell használni, utána teligáz és jó. (Ilyenkor kap teljes levegőt.).
Most már nem pörög fel, falsot szívott egy helyen, amit már megcsináltam szóval ok.
Hidegen viszont még mindig nem indul vagy beindul de le is áll.(ugyan az a tünet mint neked).
Viszont nekem gianelli sliencer kipuf van rajta és mellé egy sportlégszűrő.(+elvileg nagyobb fúvóka, sajnos nem tudtam leolvasni csak egy 8-as számot).
Most jön a trükk 2x rárúgtam beindult, leállt, utána nem is indult.
Fogtam egy rongyot a légszűrő köré csavartam, és rárúgtam, pöcc röff.Majd kb 10mp után elengedtem, mentem vele nagyon patika minden.
Két kérdés vetődik fel:
Vajon az automata szivató lemerült akksival működik?
Mert ha rossz akksival nem megy akkor itt a hiba és minden meg van oldva.Vagy:
Akitől vettem rátett egy nagyobb légszűrőt, kipufogót, de csak főfúvókát vett bele nagyobbat, és a többit is nagyobbra kellett volna cserélni?
Ezen gyári weber karbi van, fém úszóházas.
Két hátsó index mondjuk noncs bekötve.Sajnos a gyári légszűrőházat nem adta hozzá.(jó lenne próbára).
-
Bling95
őstag
válasz forandor #70250 üzenetére
Első körben mindenképp Vespában gondolkodnék, mert az tetszik a legjobban.
Amennyiben az nem sikerül akkor esetleg Habana, Liberty, Scarabeo ilyesmi.
siti: Köszi az infót, nem zárkózok akkor el élből a 4 ütemtől arra jutottam, a fő cél tényleg csak az, hogy kényelmesebben bejussak munkába mint tömegközlekedve.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
blizzrd
senior tag
válasz forandor #69429 üzenetére
Szia!
Most lett cserelve fotengely csapagy, szimering. Kapott uj szivatot, karbi bontott lett belerakva (tipusazonos), uj gyertya. Karbibol hol tud szokni a benzin? Az az erdekea, hogy amikor visszajott a szerelotol utana egy hetig mukodott hibatlanul, majd elkezdte ezt hogy nem indul, majd ha elindul leall. Es ezt egy felnapos allas utan is megcsinalja.Legszuro meg valoban nem lett az iden cserelve arra mindenkepp ranezek.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz forandor #69371 üzenetére
Magasságom miatt nekem is kellett a nagytestű robogó. Két személlyel is kényelmesen lehet(ne) vele menni.
Régebben simán mentem vele oda-vissza 120 km-t is egy nap két részletben, nagyon kényelmes. Valós, nem óra szerinti 60 km/h utazó tempót simán bírja hosszú távon is. -
flegga92
senior tag
válasz forandor #69361 üzenetére
Régebben nézegettem az árakat, ennyiért voltak fent. De nagy a szórás van amikor 90k alatt nem találni.
Amúgy jó árban vettem, egy motorszervizes hozta be a barátnőjének, felújította teljesen, majd a barátnő az utcában taknyolt vele egy hatalmasat és soha többet nem akart a motorra ülni. Aztán megvette egy fényező, 2x ment vele 20 km-t de neki túl gyors volt a babetta után Pár évet ott is állt nem is volt hirdetve, csak fater a kocsit vitte festeni akkor meglátta és kérdezte nem eladó e. 120e volt 1 új gumival és új akksival (fel se volt savazva).Gondolkodok a váltáson mert egyre több ilyen apróbb nyűg van vele, műanyag részek szép lassan törnek el minden szerelésnél. Jelenleg nem mér a km óra és a műszeregységben van a hiba valószínű, mert ha forgatom a spirált az végigmegy, önindító nem jó rajta. Fekete plexi megvan hozzá, de le van törve a füle. Tükör gumidugók hiányoznak.
Így néz ki a gép élőben csúnyábbak a karcok:
Ülés nincs kiszakadva, azok csak szöszök rajta.Imádom a gépet, annyi mindent lehet bele pakolni, lábtartón a rekesz sör is elfér. Még nagyobb bevásárlást is simán elintézek vele. Az utód az utolsó szériás SR 50 lenne, vagy valami 4 ütemű 125-ös. Csak meg kéne csinálni a jogsit rá, félek, hogy csesztetnének ha "50"-es lenne.
[ Szerkesztve ]
-
dtsdexter
csendes tag
válasz forandor #69361 üzenetére
Én sem akartam vele nagyon foglalkozni, de így hogy kifizetik, nagyobb értéke lehet ha egyben van. És a lomokat amúgy sem tudom hova dobáljam ki, így is már van lent a pinyóban egy SR szétbontva, meg kb még egy szétszórva, még hozzá jön a csodaparipa, 30nm teli lesz a szemetemmel.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Topikgazda
válasz forandor #69231 üzenetére
Tényleg kell cseréni fúvókát, de ezt miért hívják eltávolító szettnek? Ezt a marhaságot. Az ember valami szerszámra gondol. De kinézem belőlük, hogy képesen az ilyesmit is eltávolító szettnek hívni ezek a szakik.
A légszűrőhöz nem kell nyúlni, ha kell akkor azon a nyíláson simán tud több levegőt beszívni. Egyébként annak a pipának a legfőbb szerepe, hogy azt a minimális kis torokhangot is csillapítsa amit egy zárt légszűrőház kelt. Ha kiveszed belőle, akkor kicsit hangosabb lesz semmi egyéb.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
martillo
tag
válasz forandor #69231 üzenetére
A doboz egy sima kartondoboz leragasztva, szerintem azt csak elokapta valahonnan.
Viszont most visszahovtam a szervizt, ahova vinnem, azt mondta hogy leomlo veg, fuvoka, tomites a szett tartalma es 3000Ft lenne. Ugyhogy elvileg ezeknek kellene lennie majd az en dobozkamban is.De termesztesen befotozom a teljes tartalmat, ha mar igy felkavartam vele az allovizet.
Koszi minden segitseget! -
suste
veterán
válasz forandor #68748 üzenetére
Az "új" biciklis szabályok azért is nagyon jók a kreszben, mert pont az érintetteknek nincsen fogalma róla .
Nagy kedvencem a "városon kívüli bicikli előz robogóst" szabályon kívül a buszsávban kerékpározók is, akik szabálytalanul feltartják a roogó/motor/taxi -val közlekedőket, és meg vannak győződve róla, hogy ők szabályosak
Csak azt nem értem, hogy a rendőrök miért nézik el nekik???
Bezzeg ha bukó nélkül robogózik valaki. (Persze az nem kérdés, hogy nagy hülye az ilyen is. ) -
martillo
tag
válasz forandor #68738 üzenetére
Koszi a valaszokat, Macilaci neked is.
Megnyugtatobb lenne az uj, de majd nezelodok a hasznalt piacon is tovabb. Az uzletbe is hasznalt motor utan erdeklodve mentem be, csak mondtak hogy jon jo aron keeway...
200 a keretem csak a gepre, de az ujert es gariert cserebe lenyeltem volna a felarat is akar. De az uj motort gondolom nem kapkodjak, nem olyan mint a hasznalt jo vetel, amit elkapkodnak.Koszi ismet, remelem hamarosan aktiv tagkenz johetek vissza ide.
-
-
BlackPriest
őstag
-
BlackPriest
őstag
válasz forandor #68268 üzenetére
középsztender nekem kinyiffant. műanyagokkal eddig nincs gondom, bár az előző gazdiktól azért már kapott párat. hidegben még kicsapódik a sok nafta, nekem is kell 50 méter, mire rendesen beindul a gépezet. viszont nekem a szerelő állított olyan alapjáratot, hogy mikor hoztam haza, majdnem ráindítottam, mert azt hittem lefulladt
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
suste
veterán
válasz forandor #67880 üzenetére
1: 6db 9-es görgővel szinte használhatatlan, nagyon erőlködik indulásnál 1 személlyel is, hát még 2 személlyel....
2: ha megnézted a linket amit beraktam, akkor láthatod, hogy ezeknél a variátoroknál 180fokban van elhelyezve 3-3 görgő
vagyis ha kiveszed az egyik 180fokban elhelyezett 3db görgőt, akkor az eredő erő nem fog változni, tehát nem okoz nagy gondot (ha nem így lenne, akkor rázná rendesen a motort, de nem teszi )
ezért is adnak hozzá 3x3 különböző görgőt, hogy lehessen variálni vele....
szóval ilyen tapasztalattal rendelkező ember segítsége kéne
az biztos, hogy jelen állapotában (3*9g) semmi rendellenes dolgot nem mutat a motor, és legalább el lehet vele indulni3:azt én is olvastam sok helyen, hogy 1g is milyen sokat jelenthet, és el is hittem, amíg nem tapasztaltam amit elsőre leírtam
4: a leírás szerint a kék rugó "2000N Small clutch sprring", vagyis ha jól olvastam ez a legerősebb
5: kontraszt rugóhoz tudtommal akkor kell nyúlni, ha csúszik a szíj
hát nekem pont nem csúszik, hanem inkább hamar viszi a kereket.....
ha erősebbre cserélném, akkor szerintem pont hogy még hamarabb kapcsolna a kuplungJavítsatok ki, ha rosszul gondolkodom!
-
mumtaz
senior tag
válasz forandor #67833 üzenetére
Doppler cuccokról jó véleménnyel vagyok, viszont a kevlár szíjból már kettő os ment a kukába. Az egyik kb. 2000k.-nél elszakadt, a másiknál a bordázott rész egy jó 5 centis szakaszon felgyűrődött.
Új korában mindkettőnél a lapos részen kb 100 km után elkezdett szétbomlani az illesztés egy darabon.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz forandor #67829 üzenetére
Lehet, hogy kopott már a szíjad is, és az miatt sem fut ki teljesen így sem.
Igazad van, annak látható nyoma lesz egy idő után ha kifut teljesen, viszont alkoholos filccel pár vonalat húzva a variátoron hamarabb rá lehet jönni, hogy meddig megy ki a szíj.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz forandor #67818 üzenetére
Ez egy "variátorfojtás". Ez a gyűrű megakadályozza, hogy teljesen összezárjon a két tárcsa, és ezáltal az ékszíj kifusson teljesen. Magyarán korlátozva van a végsebesség. Ezeket gyárilag rakják a robogókba, a gyári fojtások egyikét képviseli. A gyártókat törvény szabályozza, hogy bizonyos országokban x km/h-nál ne mehessenek többet a segédmotorok.
Ki kell venni a fenébe. Az a baj, hogy pont a legrosszabb helyen van a hullámos kopás. Ha az ékszíj kifutási útjának az elején lenne az még úgy ahogy elmenne (az sem jó), de ez a legrosszabb helyen van. Persze ettől függetlenül még kifuthat teljesen a szíj, de valami megtorpanást biztos, hogy éreznél annál a pontnál, mert pont az áttétel végén van, ahol ugye a nagy áttétel miatt a leggyengébb a motor. És igen, a gyűrű miatt van, mert eddig csak idáig tudott kifutni a szíj, így csak eddig a pontig kopott a tárcsa is.
Vedd ki mindenképp aztán majd meglátod, hogy mi a helyzet. Rontani nem fogsz rajta az biztos.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
misu
senior tag
válasz forandor #67577 üzenetére
Hy!
Na igen, a szíjra én is gondoltam, de ugye az még nem egy nagy tétel, ráadásul kopó.
Talán még az alátétezés sem olyan nehéz...1x megcsinálja az ember és utána béke.A többi az izgi, ráadásul beépíteni sem egyszerű, mert a blokkot is kell némileg fúrni-faragni...
Szóval nagy a dilemma..
Szép napot!
Bye!
[ Szerkesztve ]
Bűn az élet.
-
Theory66
aktív tag
válasz forandor #67569 üzenetére
Csak jó lenne ha lenne, ha valamihez hozzá kell nyúlni legyen valami a kezemben ami alapján elindulhatok
Tehát ugyan az a motor másik elnevezéssel, és nyugodtan használhatok Generic vagy CPI kézikönyvet hozzá ha abból van angol (vagy magyar ) Keewayből mi a pontos típus ami ugyan ez a moci? -
Topikgazda
válasz forandor #67454 üzenetére
Csak egy javaslat, szerintem ha még nem csináltál ilyet (és még nem is láttad a folyamatot), akkor szerintem bízd ezt szerelőre. Egyébként megjegyzem, hogy sok esetben igen magas szokott lenni a felújítási költség. Már a szimeringek is horror áron szoktak lenni. Ilyen kaliberű motornál sokszor jobban kijön az ember, ha jó állapotban lévő bontottat néz. Persze ebben is van némi rizikó, de azt kiszedett állapotban is fel lehet nagyjából mérni, hogy kb milyen állapotban van egy teló (van-e olajfolyás, könnyedén megy-e stb). Így a felújítási költségnek akár a feléből is meglehet úszni. Persze netes vásárlás ilyenkor kizárva, személyesen kell leellenőrizni. Hacsak nem bízol meg nagyon az eladó szavában.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
gabe_
őstag
válasz forandor #67454 üzenetére
Nekem úgy rémlik, hogy ezeket alulról lehet szétszedni, hosszú szárú imbusz kulccsal. Gondolom, az sem mindegy, hogy rendes olajos teló, vagy a silányabb zsíros.
Az enyémet inkább odaadtam egy szerelőnek, aki egy felújítókészlettel rendbe tette. (Kivettem az első villát, és elvittem neki)
Ha már rozsdás a szára a csúszó részen is, az lehet, már rég rossz...[ Szerkesztve ]
Sovány szakácsban sose bízz!
-
válasz forandor #66913 üzenetére
11. kerületben tudok, ha kifogyok a szerszámokból és tudásból, akkor hozzá viszem.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz forandor #66908 üzenetére
Szerintem teljesen jó állapotban van, az ott csak sima por, egy kis ékszíj por, meg a szokásos kopás, Azért azt vedd figyelembe, hogy nem hermetikusan zár az öntvény ezen része, ráadásul a fekvő minánál (nem biztos, hogy csak ennél) a főtengely magasságban ha (ha szemből nézed, bal-> főtengegyl ; jobb -> kuplung) akkor a baloldalon van egy luk az öntvényen, ami a motorvédő burkolat belső részének az egyik rögzítő pöcök tartója, nyáron leszokták venni, a jobb hűtés érdekében, már aki vacakol vele. Tehát onnan is koszolódhat. Egyébként mintha a köröm is jó állapotban lenne.
Ki lehet tisztítani, egy kis Brigeciol-al meg féktisztítóval, csak ne felejtsd el újra zsírózni a berúgó rúgóját, meg az önindító belső részét.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
-
Topikgazda
-
martin0094
csendes tag
válasz forandor #66901 üzenetére
Sajnos nem gyári hőértékű volt benne, így vettem nem néztem meg... miután hazafelé elment az erő és csak kb 30-al tudtam menni azt hittem, hogy karbi tömődött el vagy ilyesmi ezért még 15kmtert hazajöttem vele. És most megfelelő gyertya után van az hogy hol megy rendesen, néha meg elmegy az erő.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz forandor #66685 üzenetére
Én nem javasolnám, próbáld meg telefonon elintézni. Már csak azért is mert idénytől már bele került egy új teherviselés, ami tulajdonképen egyfajta adó forma ... ha a biztosítót nem is érdekli különösen, a NAV-ál lehet belőle probléma, abból a pár ezer forintból is. Forgalomból nem kell kivonni, úgyhogy nagyon igazolnod sem kell, miért szünteted meg, és amúgy se sok közük van hozzá, de ha ragaszkodsz hozzá, mondhatsz nekik bármit indoklásként!
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
mumtaz
senior tag
válasz forandor #66587 üzenetére
Itt Jetforce-nál annyiban "szerencsésebb" a helyzet, hogy a franciák ennél a robogónál gyakorlatilag szinte csak annyita tartottak meg (pár más átlagos robogó kialakítás mellett), hogy két kereke van és ráülve kell menni vele. Csodálom, hogy a gázmarkolat a jobb oldalon van.
Szóval itt a hűtés szempontjából a hűtő nem a tipikus homlokidom mögött van, hanem teljesen lent a kerék mögött a hasidom közelében. A meleg levegő pedig lefelé jön ki a hasidomon keresztül. Elég sok helyet hagytak és a hűtő mögött nincs semmi, tehát szabadon áramlik a levegő és a hűtő mögött van legalább 10 centi, mielőtt a levegőt elvezető járat elkezdene lefelé fordulni. Tehát ott egy ventilátor bőven elfér.
Ebay-en láttam elviekben gyári ventillátort 50-es jetforce-ra, de szerintem 50-esen nincs is ventillátor. 125-ösön van, de ott picit nagyobb a hűtő is. -
F1r3b1rd
tag
válasz forandor #66474 üzenetére
Most tettem bele egy új aksit, pöccre megy minden. Bolt-szervízes srác azt mondta h a kymconal csak aksiról megy az index, nincs közvetlenül bekötve mint a lámpák.
Átalakításhoz szükséges vmi extra biztonság beépítése ( Biztosíték, stb)?
Vagy elég ha kikeresem hogy melyik kábelről kapja az áramot az első meg a hátsó lámpa és ott megcsapolom? -
F1r3b1rd
tag
válasz forandor #66469 üzenetére
Köszönöm választ, hétvégén majd szétszedem !
Közben egy újabb hibajelenség ütötte fel a fejét:
Az egyik kereszteződésnél még ment az index, a következőben már semmi.
Az aksi nem mai csirke, tervben is volt a csere. Hiába töltöttem 12 órán keresztül, az önindító meg se nyikkant vele(12,4V-ot mutat a multi direktbe rámérve).
Az aksiról próbálva hallani h a relé kap áramot, de nem kattog mint rendesen hanem szünet nélkül kerreg.
A régi piaggiomnál ha kikötöttem az aksit, akkor működött az index menet közben, ennél nem megy. Ez márkafüggő megoldás, vagy kicsapott vmit az aksi? -
Topikgazda
-
válasz forandor #66265 üzenetére
csapágy a deknibe kuplung végébe: motoros bolt: 4200Ft, csapágy bolt 1800Ft made in Japan. csapágytól félnetek nem kell. mondjuk mire kiszenvedtük, asszem mindenkit szidott unokaöcsém, akinek bármi köze van a pizzához.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
dtsdexter
csendes tag
válasz forandor #66261 üzenetére
Sajna ez az elektronika egy vicces tudomány, minden fele "dzsal az amper"
Helyes . Még mielőtt kikapod a szimeringeket, a "nyers" főtengelyt picit érdemes megmozgatni. Ha lötyög lehet nem csak szimering probléma lesz, hanem a csapágyak is kezdenek elkopni. Az még egy nagy szívás. Ha nem akkor öröm és boldogság
... esküszöm, gyári főnök ;)
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Magyarországra jött a Honor szuperzoomos mobilja
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen monitort vegyek?
- Külső 3,5'' mobil rack-ek topikja
- LG LCD és LED TV-k
- Futás, futópályák
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Windows 10
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- További aktív témák...