- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Asszociációs játék. :)
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Mindent a StreamSharkról!
- Milyen mosógépet vegyek?
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
Kb max másfél milliméteres kopásnál már általában cserélni kell. (én már hamarább szoktam)
Néha le kell venni a deklit és szemrevételezni a szíjat, hogy egyáltalán milyen állapotban van. Ha külsőleg rendben van utána jöhet egy mérés, hogy tudjuk pontosan mennyi is hiányzik belőle. Nem csak a megtett kilométer, hanem egyéb dolgok is befolyásolhatják egy szíj kopási ciklusát.
Egyébként kopott szíjnál végsebesség csökkenés is tapasztalható, ami a kopás mértékével csak tovább fokozódik.Az ékszíj ára a legtöbb esetben tükrözi a minőségét is. A drágább szíjak felmelegedve általában kevésbé hajlamosak a csúszásra, mint az olcsóbbak.
A kevlár szíjak kopásállósága a legjobb, másképp is viselkednek mint a sima szíjak. Hidegen nem tapadnak annyira mint a normál szíjak, viszont hatalmas előnyük, hogy bemelegedve egy fix, állandó tapadást képesek tartani. Természetesen nem csak tapadása és a kopásállósága jobb, hanem az egyéb terheléseket-erőhatásokat is jobban viseli. Kevésbé hajlamos nyúlásra, szakadásra.
Viszont kevlárszíjat nem érdemes széria robogóba belevenni. Csak a tuningolt motoroknál van igazán értelme, illetve a gyárilag erősebb nagy köbcentis robogóknál.Még érdemes megjegyezni, hogy a különböző gyártók szíjai ugyanahhoz a típushoz gyártva is nagyon eltérő lehet. Leginkább a hosszukat tekintve. Gyakorlatilag ki lehet jelenteni, hogy a gyárilag megadott szíjhosszok még a legminőségibb szíjaknál sem felelnek meg a valóságnak (rövidebbek).
(#64395) norbert1998 Olyan kopásnál már kellet volna cserélni. Ha meg láttad, hogy eleve repedezett akkor nem is értem, hogy miért nem tetted meg.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
larpi
tag
válasz norbert1998 #64397 üzenetére
Nekem meg van az évjárat szerinti szervízkönyve (net) és onnét néztem ki a méretet, ez mellet a bolt honlapján a típushoz is ugyan azt a méretet adják.
De lehet hogy megnézem előbb, nem nagy dolog lekapni azt a burkolatot. -
norbert1998
nagyúr
-
larpi
tag
válasz norbert1998 #64395 üzenetére
Köszi a választ!
A hétvégén megtekintem az enyémet, és valószinűleg addig beszerzek egy újat is. Ha úgy döntök hogy cserélek akkor megúszom egy szereléssel. -
norbert1998
nagyúr
Rénézés és vastagságmérés, legfőképpen. Bár az enyém sem volt olyan vészes, mégis
elszakadtrobbant. Ráadásul nem is gyorsulásnál, egyszerű országúti 70-es közeli tempónál, ami még csak nem is a vége (csak sík terepen )
Nagyon enyhén repedezett volt a felülete, meg 18 helyett 16.5 mm vastag volt. -
Rico45
őstag
válasz Rellind #64391 üzenetére
Itt felénk sajnos csak lehúzós kontárok vannak!Marad a bütykölés :-)
Sityupityu : hazaértem, és rugásra indult.Aztán kicsit járattam,aztán óra pihenő,és megint indult.
Kíváncsi vagyok,hogy reggel is indulni fog.
Nem is bántom most mert megharagszik. :-)[ Szerkesztve ]
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
larpi
tag
válasz norbert1998 #64392 üzenetére
A képeket látva vetődött fel bennem egy kérdés.
Tavaly vettem egy 50 2T Scarabeot, az óta közel 3000km-t mentem vele. Jól megy semmi baj vele, na de mikor is kell meghajtó szíjat cserélni? Futott x km után, vagy szemrevételezéssel lehet eldönteni? Esetleg érezhető valami előjele az elhasználódásnak?
Az árak is eléggé szórtak 3,5e - 13e-ig kapni 5 félét. A legdrágább a kevlár szíj, megéri-e az árát? -
norbert1998
nagyúr
Üdv!
Ezt így itthagyom nektek -
zoltanz
nagyúr
Ha hidegen önindítózom (elötte gyújtás nélkül rugom 2x) hangos kattanó hangot ad a motor. Melegen nam ad ilyen hangokat.
[ Szerkesztve ]
-
Rico45
őstag
válasz sityupityu #64388 üzenetére
Rendben!Holnap meló után meg fogom próbálni.
Mala F12 :-) Van rajt berugókar.
Annyira el tud menni a kedvem a motorozástól ,mikor ilyeneket csinál.
Köszi a választ!
Jóccakát!
Holnap írok!"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
Topikgazda
válasz Rico45 #64387 üzenetére
Csinálj egy olyat, hogy kitekered a gyertyát amit szépen eltisztítasz, gyertya nélkül pedig rugdosd meg jó párszor, "szellőztesd" ki az egészet amennyire csak lehet. Gyertya vissza, majd próbálj meg egy normál indítást.
szerk: Mi ez egyébként? Csak azért kérdezem, hogy van-e egyáltalán berúgókar rajta.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rico45
őstag
-
Topikgazda
-
Rico45
őstag
Sziasztok!
Megint én!
Új vákumos benzincsap+új automata szívató! Benzin sehonnan nem szivárog.
Viszont,csak akkor indul ha benzint fecskendezek a gyertya helyére!
A gyertya eléggé benyás.Most mit kéne még tennem ?
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
Topikgazda
Ez egy fura kérdés. Inkább neked kéne elmenned egy boltig a motorral és megbizonyosodni róla. Ott ki tudod választani, hogy melyik tetszik neked és, hogy befér-e a tartóba.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
adriano18
tag
Sziasztok! Tegnap vettem egy Aprilia sr 50 motort, 2007-eset. A kérdésem az lenne, hogy tudtok valami olyan bukósisakot ajánlani ami belefér az ülés alatti bukósisak tartóba?
-
-
moriak
tag
Sziasztok. Vespa GT200-ról mi a véleményetek? Bármilyen személyes és/vagy nem személyes tapasztalat is érdekel. Köszönöm.
-
Micsurin
nagyúr
Van itt olyan akinek lenne néha kedve kerülni egyet? Most voltunk barátokkal (két kis Cbr, Wr125 meg a Quannon ) lent Balatonnál, megkerültük majd vissza Pest, nagy élmény volt, még annak ellenére is, hogy kényelmes utazonk csak 100-110 közt volt ezért a pályát offolnunk kellet, mert nem szerettük volna a kisvasakat végig 120-130 közt nyelezni!
Kawa Er-5-ről tud mondani valaki valamit? Jött egy szembe és megtetszett a gép. Vagy arról már inkább csak a másik csopiban fogok infót kapni ? (ott rákeresve megoszlottak a vélemények) Jó a Quannon, csak nagyon kevés már most 6.000km után az a 14 lóerő!
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topikgazda
-
válasz Rico45 #64370 üzenetére
a benzincsap csak egy lépés, a karbi tűszelepének kellene az útjába állni, hogy ne dőljön bele a benzin. bár egy manuális csappal meg tudod oldani, hogy csak menet közben kapjon benzint
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Rico45
őstag
válasz sityupityu #64368 üzenetére
Igen annyi a benzincsapnak!Ennél egyfolytában engedi a benyát.
A régi mocimnál meg az volt a gond,hogy sehogy nem engedte átt a benzint.
Ezért gondolom hogy egyszerűbb egy kis manuális benzincsap azt hali :-)"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
őstag
válasz sityupityu #64368 üzenetére
Azért van olyan oldalsztender, hogy már szinte fekszik a motor. Ezt azért jó lenne látni.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
válasz Rico45 #64360 üzenetére
ha karbi jó és a tűszelep is zár, akkor talán még a benzin szint magas a karbiban. Ha állítottál a tűszelepen, és most nem indul és nem is folyik a benzin, akkor meg akkor is zár, mikor nem kéne. az hogy hol jó? meg nem mondom innen. de lehet csak a tűszelep kopott és hiába állítgatsz rajta, vagy nem zár, vagy a benzinszint nem lesz jó.
esetleg a vákuum csap átereszt és folyik a benzin a vákuum csőben, onnan meg a motorba? bár ez is rögtön kiderül, ha lehúzod a vákuumcsövet. nem ismerem a vákuumcsapok belső lelki világ, ez csak egy tipp.
a karbin van túlfolyó, nálam akkor se jött ki onnan az összes benzin, amikor direkt ki akartam folyatni, szóval az oldal standered kevés lesz hozzá.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Rellind
senior tag
válasz Rico45 #64360 üzenetére
Ha megvan a megoldás oszd meg majd itt pls, nekem is van ilyen problémám. Légszürő házból csöpög a cucc. Bár most napok óta nem. Oldal kitámasztón van a gép? Nekem egyik motorszerelő azt mondta azért csöpög. Ott is hagytam a francba,nem vagyok egy zseni de ezt nem viszem be. Én a karburátorra gyanakszom...
Amúgy most a legkisebb rúgásra elindul.[ Szerkesztve ]
-
humbuktomi
csendes tag
Sziasztok!
Van egy kínai négyütemű 50-es robogóm. Egy olyan problémám van vele, hogy néha 3-4 perccel az indulás után menet közben a fordulat visszaesik alapjáratra, mintha elengedném a gázkart, de nem engedem el és nem reagál, ha húzom. Miután megállok vele lefullad. Ekkor úgy 10 perc várakozás után tudom csak elindítani és utána minden jó, nem fordul elő.
Kaptam tippeket, hogy a vákuumos benzincsappal lehet gond, ezért le is ellenőriztem. Ha jól tudom, csak járó motornál kellene engednie a benzin folyását, vagyis amikor szívást kap a karbiból. Nekem viszont bőven több kijött, amikor lehúztam a szűrőről a csövet mint amennyi bennmaradhat a szűrőben és a csőben. jól tudom, hogy akkor rossz a benzincsap? Lehet ez az említett hiba forrása? -
Narancs
őstag
Sziasztok!
Ezen a fajta úszón és tűszelepen hogyan lehet úszószintet beállítani?
Nekem is ilyesmi van az ötvenes 2t runnerem weber karbijában, hogy nincs rugó, hanem a tűszelep talpa csak belecsúszik az úszó végén kiképzett műanyag helyre.
Beauty is pain
-
Rico45
őstag
Sziasztok! (Malaguti F12 )
Problémám volt eredeti állás szerint,hogy folyt a benzin a hengerből meg a kipufogóból.(Malaguti F12 )
Így indult szépen pár rúgásra .
Aztán ellenőriztem a vákumos benzincsapot és működik ahogy kell!
Szétkaptam a karburátort,és kipucoltam + állítottam a tűszelepen.Nem szivárgott!
Aztán az lett a problémám,hogy így meg alig kapott üzemanyagot.Csak úgy indult ha fecskendeztem benzint a gyertya helyén.
A kérdésem hogy lehetne eltalálni valami középutat hogy jó legyen?
Az sem érdekelne ha 5-10 rúgásra indulna,csak ne szivárogjon a benzin.Amúgy a moci amúgy rendben van.
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
mumtaz
senior tag
válasz benceman00 #64356 üzenetére
Na jahh. Bár én most fogok próbálkozni a Jetforce kisebb tuningjával.
Ez kb. annyit tesz, hogy rendeltem egy olcsó (nagyon olcsó) 70-es hengerszettet, amivel ki akarom próbálni, hogy lehet-e egy pár trükkös megoldással az injektort hozzálőni. Ha nem, akkor a henger pihenőbe megy. Ha igen, akkor vagy eljárkálok vele, vagy azonnal kap valami másik hengerszettet.Voltaképpen azért próbálkozok vele, hogy egyáltalán megtudjam, hogy lehet-e, másfelől meg kéne egy picike plusz nyomaték.
-
buffon75
csendes tag
Üdv!
Nem tudom találkozott e már valaki hasonló problémával van egy 2006 évjáratú Piaggio NRG Power DD robogóm már digitális kilométer órával (sajnos) és folyamatosan megbolondul kikapcsol menet közben kiír C 2.0 hibakódot valószínűleg, olyat is csinál hogy átvált mph-ra majd vissza, vagy éppen lenullázza a kilométert majd visszatér újra a régi km. Egy kis segítséget kérnék nem e látott találkozott már ilyennel.
Előre is köszönöm -
válasz sityupityu #64355 üzenetére
abból az irányból közelítettem én is először, hogy egy 70-es henger, kipuf, karbi, majd az egész variónak a hangolása. De a 70-es miatt úgy éreztem végig, hogy csalok az 50-es kategóriában, és ott volt bennem, hogy mit lehetne kihozni egy 125-ből, ha azt kezdeném fejleszteni. majd a kiszámolom mibe kerül után, ez nekem fájdalmas összeg már és mennyire lesz használható napi használatra (jó dolog szétszedni és összerakni a motort, no de szezononként új dugó/henger? ). úgyhogy más irányból nézem, abból építkezek, amit a gyár adott (nem sok), mert a cseréljük nagyobbra már átmegy a fejlesztésbe. továbbra is nekem.
benceman00
hobbiból is lehet szerelni és karban tartani motort, hogy mindig jól menjen és mindenki a zsebéhez mérten tud + lóerőket előcsalni. Ez rendben is van. de ha már 70es alu henger, akkor újra megkérdem, miért nem 125 vagy miért nem gyári 50? a szerelés élménye a gyári vasnál is megvan, persze a kilőni érzés nem lesz[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
benceman00
tag
válasz sityupityu #64355 üzenetére
+1
Aki csak a plussz teljesítmény miatt tuningolna annak nem éri meg, az vegyen nagyobb gépet.
De aki hobbiból tuningol és elvezi minden percét a szerelésnek (mint én ) annak tökéletes.Üdv, ASZPi
-
Topikgazda
Nagyon rosszul közelíted meg a dolgot. Felesleges ezeket nagyobb köbcentis motorokhoz hasonlítani, meg hogy mit tudnál ennek az árából venni. A robogótuning nem erről szól. Ez egy hobbi! Arról szól, hogy 70 köbcentiből mit tudsz kihozni. Ezek 20-22 lóerős robogók.
Én is nagymotorozom, de teljesen el tudok vonatkoztatni illetve külön tudom választani a két dolgot, ha robogózom vagy csak bütykölöm őket.Milyen fúrásról beszélsz? Ezek gyárilag 70-es racing alu hengerek, kimondottan ilyen célra készültek. Hetvenes vashengert te fúrathatnál 100 fölé is (ha tudnál), a büdös életben nem menne így.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz sityupityu #64353 üzenetére
hááát, őőőő, amikor azt számolgattam, hogy nagyobb henger (fúrni kell), vezérmű (4T) nagyobb szelepek, meg főtengely meg kuplung, szíj, kipuf, meg nagyobb karbi meg egy sor matrica pölö: tuning, sport, 46, monster in the tank, akkor már bőven ott tartottam, hogy kijönne egy 250-es, amit használni is lehet minden nap vagy hagyom ahogy van az 50-est és megmarad a nyélgázon megyek végig öröme (meg a lejtőn hátszél 70-el )
persze ez már más kategória, csak sajnálom a pénzt hogy verseny technikát hozzak közútra. ha meg beütne a lottóötös, akkor meg életemben először szalonból vennék motort, de lehet akkor is beérném a 125 cc-vel.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz adriano18 #64346 üzenetére
Ezt észre sem vettem.
Az attól is függ, hol állt 1 évig. Ha kint a szabadban és a borostyánt is le kellett irtani róla, na az gáz. Ha zárt helyen, akkor nincs akkora gond, de azért mindenképpen ki kell önteni belőle a megromlott benzint (ha van benne), valamint egy alapos üzemanyag rendszer átmosás mindenképpen kell.
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #64350 üzenetére
Jaja. Azért mondom. Béna gyerek. Nem való az ilyennek a kezébe, ha nem tud bánni vele. Inkább seprű lovon nyargalászna, az való neki.
Ammmmatőőőr.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #64348 üzenetére
Azért elég szar. Ez a gyerek nem tud motorozni, látszik, hogy nem bír vele.
-
Topikgazda
Ha már az utóbbi napokban szóba jött a robogóhangolás........ezt jól behangolták. Nem ejti a szíjat.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
adriano18
tag
Sziasztok
Szeretnék venni egy Aprilia SR 50 karburátoros motort. A kérdésem az lenne, hogy mennyire árt a motornak az ha 1 éve nem használták? -
Weeman1
veterán
Ráköltöttem 50000-ret a 2005-ös Yamaha Bws-emre.
100 ccm-es frissen fúrt Pollini henger hozzá új dugó,gyűrű,csapszeg,tűgörgő,membrán,fékbowden,első teleszkópban olaj,szimeringcsere.Xiaomi 11T Pro
-
rolcsi099
csendes tag
SOS. Ma vettem észre hogy lyukas a műanyag tank. Mivel tudnám meg ragasztani? Fbs vagy jó a pillanatragasztó? Szerintetek?
-
tween
őstag
válasz benceman00 #64315 üzenetére
Mikor megvettem az sr50(70)-et és különböző görgőméretekkel próbálkoztunk, az 5.5-össel úgy gyorsult, hogy ki akart repülni alólam.
Azóta kapott komplett malossi multivart, malossi kevlarral és azóta magasabb fordulaton indul, de legalább nagyobb a végsebesség. -
Topikgazda
válasz Norbika88 #64336 üzenetére
Az a baj, hogy abban a "gagyi" szettben (valójában nem is gagyi), hogy egyedül a cső és a légszűrőbetét amit egészen biztosan tudsz használni. Kontraszt, görgők.....ki tudja előre, hogy majd hány grammos görgők fognak kelleni? Senki. Ez a hangolásnál derül ki,hogy ha már megvan minden. Ezek tudatában ezért én inkább a Stage6 csövet választanám ami jobb, mint ami a szettben van. Ehhez hozzáveszed a linkelt Stage6 variot és a fő dolgaid meg is vannak, amikről legalább elmondható, hogy egyáltalán nem rossz. A Stage6 vario kb a Malossi multival van egy szinten, jó kis variátor.
szerk: Igen, nem olcsó dolog. A fentiekhez jön még a szíj (egy jó szíj 5-6 ezer és még nem is kevlár) amit szintén üzembiztosan meg tudsz előre venni. A felesleges költségek a hangolásnál jönnek elő (kontraszt, görgők, kuplungrugók) ha nincsenek otthon cuccaid. És igen, sokat tudnál spórolni, hogy ha nem más csinálná helyetted.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Norbika88
senior tag
válasz sityupityu #64334 üzenetére
Kipu, varió +munka díj +egyéb költésgek, kb 100K ban állnak meg, ha egy stage6 márkával számolok.
-
gabe_
őstag
Ma énis ránézek a varió hézagolására...
Ha jól gondolom, egy 0,4-1mm vastag hézagoló behelyezésével előfordulhat, hogy nyerek egy kis fordulatszámot az elindulásához, mert a varió tárcsák messzebbre kerülnek egymástól és így a szíjj beljebb tudna menni a tengelyhez.Sovány szakácsban sose bízz!
-
Topikgazda
válasz Norbika88 #64333 üzenetére
Igen, dobhat rajta. De ez úgy lenne az igazi, hogy ha valami multi variátor is be lenne még építve.
A hozzáadott fehér kontrasztrugót kb el is felejtheted. Ez a leggyengébb, kb 30 kg kell a teljes összenyomásához. Utána jön a sárga (kb35 kg), majd a piros (kb 40 kg). Ez a színkombináció természetesen a malossi kontrasztrugókra érvényes, más gyártók más színeket is használnak és nem ebben az erősorrendben. A Stage 6-nál pl mindegyik fekete.
A kontrasztrugó a variátor ellen dolgozik, az a feladata, hogy folyamatosan és kellően feszes maradjon az ékszíj. Próbálgatással lehet meghatározni, hogy melyikre van szükséged.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Norbika88
senior tag
válasz sityupityu #64332 üzenetére
Akkor lényegében még ez a "gagyi" szett is dobhat rajta, mert akkor lehet beneveznék rá.
Fehér az gyenge rugó?Motoros súlyától függ a kontraszt rugó erősségének megválasztása?
Most a végsebességem nem rossz, digit óra szertin 80körül, ugye ez jó ha van 70, de ez a gyorsulás, vissza ejti fordulatot marhára zavar.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz benceman00 #64331 üzenetére
Felesleges. De a szíjadra és a hézagolására viszont ráleshetsz.
Norbika88 Amiket felsoroltál (Stage6 Pro Replica, Gianelli Extra V2) azok rezonátorok, de ami most van fenn neked az csak egy kamu valami. Hiába van odaírva, hogy sport az nem rezo. Teljesen más a belső felépítése. Ez egy gyári csőnek felel meg, amit megspékeltek egy rezóra hajazó hangtompítóval a kinézet miatt.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
benceman00
tag
-
Topikgazda
válasz zoltanz #64326 üzenetére
"Jók ezek a sport, prémium variátorok (Malossi stb), de 2000 km-enként cserélheted"
Ne haragudj, de ezt ki monda neked? Mert, hogy nem tapasztalhattál ilyet az szinte tuti biztos.
Nagy általánosságban az mondható el, hogy kb 3 ékszíj élettartamát bírja ki egy variátor. Onnantól már lehetnek barázdák a vario, illetve a külső tárcsa futófelületén. Ettől lehet valamennyi eltérés (pl a kevlár szíjak kopásállóbbak, de jobban is igénybe veszik a tárcsák felületét), de 2000 kilométer után nem fog tönkre menni egy variátor sem! Hacsak nem b@szol el valamit nagyon a berakásnál. De ennyire nem lehet, max ha mondjuk a műanyag csuszkákat nem rakod be a helyükre. Mert ilyet viszont már láttam.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz benceman00 #64325 üzenetére
Én is elsőre ott keresném a hibát.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Norbika88
senior tag
válasz benceman00 #64325 üzenetére
Hát hivatalos alkatrész oldalukon ajánlanak Crogen rs hez egy ilyen puritánabb "tuning szettet".
Abban van egy fehér kontrasztrugó, színben minél sötétebb annál erősebb?
Légszűrőbetétet már kicseréltem, malossira.+Mallosi görgőket írnak még hozzá, 4,8 grammosat, most gyárilag 4,7 es van benne 1gramm +súly mit eredményez, jobb gyorsulást, előbb nyit, gyorsabban kiér a görgőpályán?
+Gianelli Extra V2 kipufogó ezt se ismerem. Most ilyen van.
-
mumtaz
senior tag
válasz zoltanz #64326 üzenetére
Én sem tuningolok szét. Stage6 mondjuk jó márka és egy gyári robeszban biztosan nem megy szét hamarabb, mint egy gyári cucc.
Nekem a Jetforce-ban Malossi Multivar van. Érezhetően jobb, mint amiket eddig próbáltam és minőségében is a gyárival legalábbis megegyező, de inkább jobb.
Így az enyémnél biztosan nem a varió a szűk keresztmetszet. -
Norbika88
senior tag
válasz mumtaz #64321 üzenetére
Én 100kg vagyok meg a motor is. Elindulok szépen húz 30-40ig,6000 feletti rpm, aztán vissza esik fordulat és onnan megint kezd húzni, kb 8000-8500ig.
Azt mondták, hogy ezt a szettet rakjam be masinába.
[link]Teljesítménygörbe jobb lesz. Meg is venném, de itt zalaegerszeg környékén nem tudok senkit aki be is tudná állítani normálisan a hajtást karbit.
Bár motorkereskedést nem kérdeztem ahol vettem, lehet ott is megcsinálnák jó pénzért.. -
mumtaz
senior tag
Hmmm. Már olvasottak alapján kezdek rájönni, hogy a Jetforceom megbízhatóan baromira nem megy. Mindenki "kilő" mellőlem a lámpánál. Görgősúly teljesen jó. Inkább gyenge, meg én is 115kg vagyok. De végre a 70 mindig meg van. Csak nem nagyon gyorsul.
-
zoltanz
nagyúr
Végül is felfúrattam a Scarabeo 50-et (Minarelli), gyári japán dugó szett került bele.
Adtak hozzá 3x4,5 ml (Xado) adalékot, 3x teletankolásra elég.
Kapott új Denso gyertyát is.
Azt mondják ott, hogy Castrol Power1 2T-t szintetikust használjak. (Unix-nál van 3000 Ft körüli)
Átnézéssel 35 K volt.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Most, h szet kellett kapjam a moci hajtasat megmertem a gorgok sulyat. 7 g.
Szerintetek - igy latatlanba - jo ez az ertek?
A mociba 75os naraku vashenger, sport fotengely es vario (vmi tw markak, itthon nem kaphatoak, de minosegi cuccok), alu szijtarcsa, sport kuplung haranggal (ezzek itthonrol vannak, naraku meg nem tom mi a masik, de nem alja kat.), es a hosszu vegatet.
Terheles nelkul 9.4 a vege, terhelve nem szoktam kinozni, 4.5en indul meg a kerek, de olyan 7 ahol golgozik is.
Szoval a fentiek ismereteben erdemes vmit valtoztatnom a gorgok sulyan?
Jah, ez egy honda dioMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Topikgazda
válasz benceman00 #64317 üzenetére
Persze, hogy tud gyorsulni normálisan, ezt mondom én is.
Csak azért nem mindegy, mert egy 50-es 4T és 2T között van ám különbség.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
benceman00
tag
válasz sityupityu #64316 üzenetére
Húgom 50cc 4t injektoros yamaha vinoja lazán felpattan a 100 kilóm alatt egy kerékre. Jó oké, rövid a tengelytáv de akkor is ha normálisan össze van rakva/beállítva egy robogó akkor tud gyorsulni.
ui.: Persze közelébe nincs egy kihegyezett 70es ~20LE 2T-nek.
[ Szerkesztve ]
Üdv, ASZPi
-
Topikgazda
-
válasz sityupityu #64311 üzenetére
nem tudom 2t 50cc felé agyontuning mellett mi a helyzet, de a gyári 4t 50-esem, lejtőn hátszélben sem tud kilőni
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
őstag
válasz b.peti93 #64302 üzenetére
49ccm kétütemű nem azonos egy 600ccm négyüteművel, hogy alapjáratról gyorsulgass. A kétütemű az olyan, hogy kb. 4000 fordulat alatt halott. Elindulni sem lehet vele. Rezoval meg dobjunk rá még egy 2000-nyi fordulatot a normális használathoz. Ha ez így nem jó, akkor tessék eladni a motort.
-
kcsa
veterán
válasz sityupityu #64311 üzenetére
Elkezdtem beírni kb. amit írtál, de aztán félbehagytam. Ha szerinte sok, hát sok. Vigye lejjebb. Akkor meg majd jön hogy valamit csinálni kellene vele mert alig megy
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Topikgazda
válasz b.peti93 #64302 üzenetére
--Először is a videón lévő motoron nem rezonátor van.
--Az a 4000-es fordulat inkább 4500 környéki amikor nyit a kuplung.
--Még egy gyári csőnél is szerintem abszolút normális lehet ez a nyitási fordulat.
--Azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy ez a mérés egy sztenderen lévő terheletlen motoron történt. Kerékre rakva ráülve még változna ez az eredmény.
--Egy rezonátornál függetlenül, hogy milyen, simán kell minimum 5500-6000 ezres fordulat a normális elinduláshoz. És amikor azt mondom, hogy "normál" elindulás, akkor még nem is "kilövésről" beszélek. Ez alatt csak sz@r és erőtlen elindulás létezik a rezonál.A linkedet nem tudtam megnyitni telefonról.
"a teljesítménygörbe alacsony fordulaton is közel azonos a gyáriéval"
Te most rezonátorról beszélsz? Olyan rezonátorod van, aminek a teljesítménygörbéje alacsony fordulaton kb azonos a gyáriéval? Na erre nagyon kíváncsi vagyok.
Mindegy, próbáld meg belőni a rezonátorodat, hogy kb 2000-es fordulaton (ahogy te szeretnéd) induljon el a motor. Sok szerencsét hozzá, biztos sikerülni fog.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz b.peti93 #64302 üzenetére
Én kezdetben parasztosan kitapasztaltam, hogymennyi hézagolás mekkora emelkedést jelent.
Jó módszer az, hogy felrakod a variót és a hüvelyt. Rárakod a szíjat, betolod a vario tárcsáig és az ujjaddal megnézed, hogy a szíj hüvelyen ülő része kilóg-e a hüvelyről. Ha nem, akkor kopott a szíj és nem tudod már hézagolni. Ha kilóg, akkor kezdheted pakolászni a hézagoló gyűrűket. Akkor jó, ha nagyon minimálisan, de kilóg a hűvelyről.
Ha megvan, a hézagolók mérete/mennyisége, akkor húzd ki a hüvelyt a varióból, a hézagolókat tedd a főtengelyre és a hüvellyel told be a varióba. Aztán lehet összerakni.
Véletlenül se hagyd kívül a hézagolókat, mert nem pont akkorák, mint a hüvely és szép nútot képesek vágni a szíjba. -
nyogo83
Topikgazda
Azt hiszem a nap tákolása díjat ma megnyertem
Valami szétugorhatott az indító kapcsolóban, mert hiába nyomtam se kép-se hang. A nyomása is furcsa volt.
Melóhelyen nem tudtam volna hagyni a motort, mert biztonságosan nem lehet elzárni(utcán van) ráadásul semmi kedvem nem lett volna hozzá, hogy majd ott az utcán szerelgessem jövő héten.Irodában egy kikukázott asztali lámpa kábelét kapcsolóstól levágtam, majd közvetlen az akksiról az indítóreléhez bekötöttem. Pöcc-röff
Még szerencse, hogy most 3 napra elutazom, ilyen csúfsággal nem mozdulnék sehova, úgyhogy jövő héten lesz mit csinálnom. -
rolcsi099
csendes tag
Szerintetek is átvertek?
nemrég lett felújítva a gépsasom, teljes blokk újítás.
Amik cserélve lettek:
Főtengely, főtengely csapágyak,váltócsapágy,tűgörgő,szikeringem, 2 db váltó-fogaskerék,váltóolaj, olaj, tűgörgő, ez mind ki lett cserélve, és 4 nap motorozás után elkezdet csörög, és végsebbőségnél lehet hallani hogy valami enyhe fémes morgást és az normális hogy a kuplung is újítva lett erre csak 4 újjal bírom behúzni? Valami olyat írt hogy a kuplungkosár van kikopva átvertek? ha igen én ráborítom a motort[ Szerkesztve ]
-
b.peti93
csendes tag
válasz sityupityu #64301 üzenetére
Akkor 4000 rpm, nincs fordszám mérő rajta. Szinte ugyanígy kapcsol. Ha már 2700 körül kapcsolna az lenne neki a megfelelő kb. Egyébként nem hinném hogy lábbal kéne rúgni, a teljesítménygörbe alacsony fordulaton is közel azonos a gyáriéval, de majd kiderül. Visszatérve a hézagolásra, Ti hogyan lövitek be?
-
Topikgazda
válasz b.peti93 #64299 üzenetére
3000? Ahogy kcsa is írja az nem fordulat.
Rezonátorral nem fogsz tudni kis fordulattal elindulni! Ha ez ekkora gond, akkor vissza kell tenni a gyári csövet."már alapjárattól kicsit feljebb már kapcsoljon." ???
Nem megoldható amit szeretnél. Rezonárorral nem lehet elindulni kis fordulattal, max ha lököd magad lábbal. Alapjárati fordulattól kicsit feljebb meg nem is értem, hogy mit remélsz?!
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- PlayStation 5
- Apple iPhone 12 és 12 Pro duplateszt
- BestBuy topik
- SSD kibeszélő
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Mindent vitt az iPhone az ünnepi időszakban
- Milyen TV-t vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...