Keresés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Den

    veterán

    válasz student #54727 üzenetére

    A befecskendezőnek egy 50-esnél, kb semmi előnye nincs, de egyrészt marketing szempontból előnyös, mert többet lehet kérni a gépért, a modernség benyomását kelti, másrészt a környezetvédelmi előírásokat ezzel lehet csak teljesíteni, a katalizátor optimális működéséhez mindig pontosan szabályozott keverékre van szükség,

    De te felhasználóként nem sokat profitálsz belőle. Egyrészt a variátor miatt a motor viszonylag szűk fordulatszám tartományban üzemel, és viszonylag csekély az üzemállapotok száma, amit egy cv karburátorral tökéletesen le lehet fedni. Másrészt a motor csekély mérete, és eleve rossz hatásfoka miatt még az elméletileg elérhető fogyasztáscsökkenés is jelentéktelen. Cserébe megfelelő gázreakciót nehéz befecskendezéssel elérni, vagy lomha, vagy túl ideges, de ez mondjuk egy robesznál a cvt miatt nem okoz problémát.

    A befecskendezò rendszer javítása kétarcú dolog. Egyrészt az obd (on board diagnostics) miatt a hibakeresés egyszerű lehet, kiolvassák a hibakódot, az megmondja mi rossz, csere, kész. Ugyanakkor az obd nem mindenható, sokszor előfordul, hogy a jelzett hiba csak tünet, ugyanakkor jól elfedi a valós hibát. A totalcaron lehet erről frankó cikkeket olvasni Novoth Tibitől. Egy makacs, rejtett hiba javítása igen problémás lehet, anno az első injektoros kawák nagy részét karbisra alakították, mert képtelenek voltak megtalálni a hibát. Ma már javult a helyzet de ma is bele lehet futni drága javításokba.

    A karburátor viszont egy nagyon egyszerű szerkezet, amit a fizika törvényei működtetnek. Nincs komplex elektronika, segédberendezések, maga a karburátor kompletten elvégzi a keverékképzést. Viszonylag ergyszerűen javítható, minimális műszaki ismeretekkel, néhány alapvető szabályt betartva, pár egyszerű szerszámmal.

    Ugyanakkor a karburátor behangolása komoly szakértelmet igényel, és elég időigényes. Egy befecskendezést egyszerűbb jól belőni, pláne egy zárt hurkut. De javításnál ez nem gond, mindent gyári paraméterekre állítasz, és működni fog.

    A karbival nehéz olyan precízen szabályozni a keveréket minden üzemállapotban, ezért általában nagyobb fogyasztást, és rosszabb károsanyag kibocsátást produkál. Viszont spontánabb gázreakciót is.
    De ezeknek egy 50-es kis robesznál nincs jelentősége, mint feljebb írtam a cvt miatt kevés üzemállapot van és szűk tartományban dolgozik a motor, ezt egy karbi tökéletesen kiszolgálja.

    Ha két egyforma 50-es robeszra ültetnénk, egyik befecskendezős, másik egy jól beállított karbis, nem tudnád megmondani melyik melyik.

    Nagyobb motoroknál már sokkal nagyobb jelentősége van a befecskendezésnek, ki is szorították a karburátort, de azok komplexebbek is, mint a kismotorok befecskendezői.

  • szmissz

    senior tag

    válasz student #54727 üzenetére

    Befecskendezés: alacsonyabb fogyasztás, megbízható , precíz működés, (most a Honda féléről beszélek, ami a konkrét kérdés), modern, frankó technológia.

    Karburátor: Ennek mindenben az ellentétje. :D

    A karburátorról az járja, hogy bárki megjavítja, ha gond van vele, a befecskendezésről pedig, hogy nagy szívás, ha gond van vele. Ilyen egyértelmű formában egyike sem igaz ebben a köznyelvben népszerű elméleteknek.

    Nem véletlen, hogy a karburátor egy kihaló technológia, ma már csak spórolás miatt rakják bele a gyártók, akiknél még egyáltalán van ilyesmi.

    Egyébként maga a karburátor működési elve nagyon tetszik, forradalmi csoda, de túlhaladt már rajta az idő.

Új hozzászólás Aktív témák