- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Okos Otthon kezdőknek
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Den
veterán
válasz
student #54727 üzenetére
A befecskendezőnek egy 50-esnél, kb semmi előnye nincs, de egyrészt marketing szempontból előnyös, mert többet lehet kérni a gépért, a modernség benyomását kelti, másrészt a környezetvédelmi előírásokat ezzel lehet csak teljesíteni, a katalizátor optimális működéséhez mindig pontosan szabályozott keverékre van szükség,
De te felhasználóként nem sokat profitálsz belőle. Egyrészt a variátor miatt a motor viszonylag szűk fordulatszám tartományban üzemel, és viszonylag csekély az üzemállapotok száma, amit egy cv karburátorral tökéletesen le lehet fedni. Másrészt a motor csekély mérete, és eleve rossz hatásfoka miatt még az elméletileg elérhető fogyasztáscsökkenés is jelentéktelen. Cserébe megfelelő gázreakciót nehéz befecskendezéssel elérni, vagy lomha, vagy túl ideges, de ez mondjuk egy robesznál a cvt miatt nem okoz problémát.
A befecskendezò rendszer javítása kétarcú dolog. Egyrészt az obd (on board diagnostics) miatt a hibakeresés egyszerű lehet, kiolvassák a hibakódot, az megmondja mi rossz, csere, kész. Ugyanakkor az obd nem mindenható, sokszor előfordul, hogy a jelzett hiba csak tünet, ugyanakkor jól elfedi a valós hibát. A totalcaron lehet erről frankó cikkeket olvasni Novoth Tibitől. Egy makacs, rejtett hiba javítása igen problémás lehet, anno az első injektoros kawák nagy részét karbisra alakították, mert képtelenek voltak megtalálni a hibát. Ma már javult a helyzet de ma is bele lehet futni drága javításokba.
A karburátor viszont egy nagyon egyszerű szerkezet, amit a fizika törvényei működtetnek. Nincs komplex elektronika, segédberendezések, maga a karburátor kompletten elvégzi a keverékképzést. Viszonylag ergyszerűen javítható, minimális műszaki ismeretekkel, néhány alapvető szabályt betartva, pár egyszerű szerszámmal.
Ugyanakkor a karburátor behangolása komoly szakértelmet igényel, és elég időigényes. Egy befecskendezést egyszerűbb jól belőni, pláne egy zárt hurkut. De javításnál ez nem gond, mindent gyári paraméterekre állítasz, és működni fog.
A karbival nehéz olyan precízen szabályozni a keveréket minden üzemállapotban, ezért általában nagyobb fogyasztást, és rosszabb károsanyag kibocsátást produkál. Viszont spontánabb gázreakciót is.
De ezeknek egy 50-es kis robesznál nincs jelentősége, mint feljebb írtam a cvt miatt kevés üzemállapot van és szűk tartományban dolgozik a motor, ezt egy karbi tökéletesen kiszolgálja.Ha két egyforma 50-es robeszra ültetnénk, egyik befecskendezős, másik egy jól beállított karbis, nem tudnád megmondani melyik melyik.
Nagyobb motoroknál már sokkal nagyobb jelentősége van a befecskendezésnek, ki is szorították a karburátort, de azok komplexebbek is, mint a kismotorok befecskendezői.
-
szmissz
senior tag
válasz
student #54727 üzenetére
Befecskendezés: alacsonyabb fogyasztás, megbízható , precíz működés, (most a Honda féléről beszélek, ami a konkrét kérdés), modern, frankó technológia.
Karburátor: Ennek mindenben az ellentétje.
A karburátorról az járja, hogy bárki megjavítja, ha gond van vele, a befecskendezésről pedig, hogy nagy szívás, ha gond van vele. Ilyen egyértelmű formában egyike sem igaz ebben a köznyelvben népszerű elméleteknek.
Nem véletlen, hogy a karburátor egy kihaló technológia, ma már csak spórolás miatt rakják bele a gyártók, akiknél még egyáltalán van ilyesmi.
Egyébként maga a karburátor működési elve nagyon tetszik, forradalmi csoda, de túlhaladt már rajta az idő.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Asus ROG Strix G713QE - 17"3FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 5600H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár HP X360 11 G5 - Intel N4020 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- Update 07.31. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest