Hirdetés
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- sziku69: Szólánc.
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- bitpork: Nagy dilema
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Azért nem pont a burkolat méretét kell nézni, mert nem az a nehéz a motoron.
Ha lehet hinni (mondjuk gyors kereséssel ezeknek) a speckóknak, akkor a két
motor szinte kilóra megegyezik - innentől kezdve nagyjából ugyanúgy mennek.
Sőt a Madison kicsit könnyebb is, LOL. Mondjuk tévedés joga fenntartva, mert
olvastam már hajmeresztő adatokat ezen, vagy ehhez hasonló oldalakon.Yamaha Majesty 125 (2003): 12 LE / 145 kg
Malaguti Madison 125 (2005): 12 LE / 142 kgSzerk: runner 125-nek (a nevéhez méltóan) Runnere van. Csak már 180-as.
-
m3tr0
őstag
válasz
runner 125 #17277 üzenetére
Én 80 kg vagyok kb. ő meg 50 kg .
Mi is az a motor amivel mentetek 60km-tert ketten?
Értem, így első blikkre akkor talán a Majesty lenne a jó választás, mert az kisebb mint a Madison. Amit még írtál azok közül nem nagyon van olyan ami közepes testű.. -
runner 125
nagyúr
Nézd, ha nem vagytok fejenként 100kg-sak akkor rövidebb távokra szerintem alkalmas.
Nagyon nem lehet a 180-as 2t-m összehasonlítani egy 125-ös 4t-vel, de ezzel mentünk már ketten kb 60km-t megállás nélkül, nem volt semmi gáz a komfortot illetően. Így is egy 100-105-ös utazót lehetett tartani vele. A 125 4t annyiban különbözne, h két személy alatt 85-nél több szerintem már sok lenne neki.Ezért kell keress olyan alternatívát, ami viszonylag "közepes testű" 125-ös, nem ilyen nagy behemót.
-
DigitXT
félisten
Mint mondottam volt: ide-oda el lehet vele menni (ki kell próbálni!), de
országútra azért nem a legjobb, mert oda nem lesz benne elég "kraft".
(A 180-as Majámmal viszonylag dinamikusan közlekedek magamban,
de túrázni ezzel sem indulnék neki, pláne nem 2 személlyel. Min. 250
köbcenti szvsz, ahonnan indulnak a túrázásra alkalmas robogók...)
-
kokov
tag
válasz
runner 125 #17269 üzenetére
Sajnos igazad lehet, igazából csak reméltem, hogy kopoghat ott más is. A csavarhúzó szárával elértem a ventit úgy, hogy rajta van a védőburkolat, el tudtam tekerni a lapátot, az szabadon forog, nem akad, de így ilyen negyedfordulatokból, amennyit rácson keresztül csavarhúzószárral tekerni tudtam rajta azért semmit nem mertem kizárni, tudod az ember remél...
Azt már eldöntöttem, hogy váltok 125-re, így a szakszervízre már nem szívesen költenék, szóval a két motor közötti különbözet fog jobban fájni. Kb. mennyibe fáj egy ilyen csapágycsere munkadíjjal korrekt áron egy ötvenes jog-on (asszem 2004-es)? Mennyit reális engednem a motor árából emiatt?(#17270) persuader
Nem csörömpöl terhelésre, melegen minden kiváló. Húz. Ereje van. Olajat kap, füstöl szépen. Hibaként annyit tudok mondani, hogy hidegen megfullad a gázra, meg még talán hogy amikor leáll a motor mert levettem a gyújtást vagy mert hidegen lefulladt akkor a leállás pillanatában néha ad egy éles hangot, mint amikor két fém kenés nélkül keményen egymásra csúszik, elég ijesztő, de mivel előfordul hogy nem adja ezt a hangot, így ez sem lehet valami komoly gáz, végtére is az olyan nem öngyógyító, meg a füstöt figyelem, olajat kap a pumpától.
-
m3tr0
őstag
válasz
runner 125 #17266 üzenetére
Igazából főleg nyáron járnék be vele dolgozni 15 km-re amikor jó idő van.
Meg ha olyanom van, akkor barátnőmhöz elugrani vele ami 65 km.
Nem igazi nagyvárosban lakom, szóval autók között nem nagyon kéne lavírozni vele.
Mondjuk nekem is gyanús volt,hogy a 125-ös blokk kicsit lesz, de valami ilyen felépítésű motor kéne, amin ha úgy van akár ketten is tudunk menni. De egyből felvetődik a kérdés, hogy egy 125-ös motor mennyire alkalmas 2 személynek? Mert lehet,hogy akkor nem is találok olyat. -
Topiccsendőr
addikt
krva sok minden lehet. főtengelycsapágy biztos nem. ha már hallod akkor be se indul.
előbb gondolnék arra, hogy a variátornál megnövekedett a hézag és az csörömpöl alapjáraton - ami pont a másik oldalon van. Ez szokott lenni, esetleg valami kavics, vagy por bement a lendkerékhez és csiszatolja. Azt a csavart meg úgy vedd ki, hogy üss rá egyet a csavarhúzóra ( bár az jót nem tesz a lendkerékmágnesnek, szóval óvatosan) inkább kocogtasd, vagy kéne egy ütvecsavarbehajtó, amit kihajtónak is tudsz használni. Ha nincs megfelelő méretű csavarhúzód hozzá akkor megintcsak garantált az elnyalás. De ahhoz, hogy a mocskot kiszedd onnan, nem kell leszedni a műanyag ventit, csak a burkolatot. A műanyag venti csavarja alatt egyébként egy távtartónak kéne lennie, nem a műanyagot szorítod oda csavarral, az nem bírná. Szóval a legjobb, ha neki sem állsz, mert könnyű elnyírni, vedd le a burkolatot, nyomd ki levegővel, ha megszűnik akkor ez volt, ha nem, akkor told el szakemberhez.
Terhelésre csörömpöl egyébként? Nagygázon? Volt felújítás a közelmúltban? -
runner 125
nagyúr
Nem kell egyszerre temetni.
Ha a műanyag deklijét leveszed már többet látni, h mi érhet bele. Bár ott alapvetően semmi nem megy, ami "beleérhetne" - max a jeladó, de akkor be sem indulna, és az csak úgy magától nem mozdul el.
Ezt így nem lehet megmondani, látni kell. Ess neki annak a csavarnak és hajtsd ki. Max. teszel vissza másikat.
Aztán forgasd meg kézzel is lendkereket és figyeld. -
kokov
tag
válasz
runner 125 #17266 üzenetére
Olyan a hangja, mintha műanyag verné a fémet és nem fém a fémet, más nem lehet ott csak a főtengelycsapágy? Menet közben bukóban egyébként nem hallom, csak ha alapjáraton megy a motor és ott állok mellette, nemtom a főtengelycsapágy nem hangosabb? Tuti onnan jön. Az fasza ha csapágyas
Megnéztem volna már csak az a baj, hogy a műanyagban az egyik csavar be van picit rohadva és a csavarfej mászik nem a csavarhúzó, így szereznem kell valami lötyit, ami lelazítja, mert nem merek rápróbálni izmosabban, mert félek, hogy teljesen elkenem a csillag csavarfejet aztán szvsz, ha meg jobban rányomom a csavarhúzót akkor meg a műanyag hajlik, mert nincs mögötte semmi ami alátámasztaná, csak a két műanyagot fogja össze a csavar, így félek azt töröm el, ha rányomok izomból. Szétver az ideg, mert az egész motor olyan, hogy enni lehet róla, az összes csavar tökéletes, ez az egy rozsdás, rittig becopom
Ilyen a világon nincs. Nem is tudtam idáig hogy ott lennt is van egy csavar a műanyagban, csak amikor le akartam szedni. Nagyon vigyáztam rá, de így akkor ezek szerint nem kapok érte szart se...
-
runner 125
nagyúr
Kérdés milyen célra kell.
A Madison egy iszonyú nagy testű robogó, a 125-ös blokk ( de szerintem még a 250-es is) kicsi bele. A 400-assal már úgy ahogy jól mozog.
Mellett nyilván van nagy sisaktartó, két nagy ülés, és egy szép forma megbízható Majesty blokkal. (Újabb 125-ösökben Pigi van, de mind1 megbízhatóság szempontjából)
Viszont autók között ezzel nehezen fogsz nyomulni.125-ös kat.-ban pl. Leonardo-k, Majesty-k, Sportcity-k, Runner-ek, Vespa-k jönnének szóba még nálam.
kokov
Elképzelhető, h főtengelycsapágy kezdi megadni magát. A probléma forrását ilyenkor minél előbb ki kell deríteni, mert veszélyes tud lenni.
Gyújtásalaplapi dekli le - ventilátor 3 kis csavarral le a lendkerékről - a lendkerék levéltele házilag necces, lehúzó kell hozzá, de ha kreatív vagy 10 perc alatt csinálni - majd innen már látszik a szimering. Mozgasd meg (emelgesd) a főtengelyt, nyilván ha érezhetően kotyog, akkor a csapágyakat és a szimeringeket ki kell cserélni, de ehhez szét kell húzni a blokkot - amit inkább bízz szerelőre. -
kokov
tag
Sziasztok.
Van két problémám, amire egy tapasztalt robogós tutira tudja a választ.
1, Beindítottam a kis kétütemű 50-es Jog-omat mentem pár kört a hideg ellenére, hogy az akksi kibírja tavaszig, meg a karbiba ne ülepedjen le a szmötyi és arra lettem figyelmes, hogy a blokk ventijétől jön egy hang, aminek nem kéne. Nem mondanám, hogy csörög, de olyasmi, modjuk úgy kezd csörögni. Csúnya hangja lett a motornak tőle. Ezt házilag lehet orvosolni, vagy csak csere? Illetve pontosan mi szokott ott zajongani?
2, A motor jól húz ha már meleg, hidegen nem megy, de nyáron se. Egy picit járatni kell indulás előtt alapjáraton és kézzel megpörgetni a hátsó kereket ha kezd az alapjárat viccelődni, hogy ne álljon le. Felpörgetni nem lehet az első percben mert gázra lefullad az alapjárat, viszont ha pár percig pöfög utána már felpörög a gázadásra.
Ha egyből indulok is, ahogy elsőre fel lehet pörgetni akkor még előfordul, hogy az első sarkon kigyorsításkor letorpan, de ha bemelegedett akkor minden ok, ha megállok valahol melegen önindítóra pöccre indul és egyből pörög is, kis gázra-nagy gázra rendesen reagál, mondhatni hibátlan szóval ezzel együtt tudok élni mondván, hogy kétütemű, de ez a "csörgés" nem tetszik.
Gondoltam rá, hogy átülök egy 125-re és szeretném rendbetenni eladás előtt amit tudok, hogy jobb árat kapjak érte, mert egyébként rendben van, minden elektronika és egyéb működik, nincs kiszakadva az ülés stb... szóval ez a csörgés nem jött jókor... -
m3tr0
őstag
Sziasztok,
jövőre tervezem,hogy újra motorra ülök, ezt a B125-öt megcsinálnám és vennék valami nagyobb testű robogót. Kéne egy kis ötlet,hogy mit lenne érdemes nézni, első körben Malaguti Madisonokat találtam 125 -ösben, ami 2000-2001-es évjáratúak árban is elfogadható és néz is ki valahogy.
Más típus esetleg, ötlet, vélemény stb? Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Tothgera30 #17257 üzenetére
nem. a versenygépeket túlhűtik alapból nagy hűtővel. a kipufogónak nincs ehhez köze, legalábbis ilyen 50 köbös kis szaroknál tuti nincs. de gondold el, hogy ott megy a 600 fokos gáz. az bármit felmelegít. nem oszt nem szoroz, mit raksz rá.
-
r-chee
őstag
válasz
runner 125 #17259 üzenetére
Asszem írtam is itt, hogy nyáron egy Suzuki Ignis mellett elhúzva bekapcsolt annak riasztója, majd később - immáron direkt - egy Merci mellett közel elmanőverezve, az szintén beriasztott
-
DigitXT
félisten
válasz
runner 125 #17259 üzenetére
Városban nem egy riasztót indítottam be vele, úgy, h nem is húztam oda neki.
Érdekes, ez néha velem is megtörténik, pedig csak 180-as a kicsike.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 - 6 hónap Garancia
- KATONAI ÜTÉSÁLLÓ!!! Getac S410 i5-6300u, G3: i5-8365u, G4: i5-1145G7
- iKing.Hu - Samsung Galaxy S25 Ultra Titanium Black Használt, újszerű állapotban
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Black 24Hónap Jótállással Teljesen Új Bontatlan
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest