-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz PLaci58 #17097 üzenetére
Saját tapasztalataimat írtam le. Kint hagytam néhány téli, mínusz tízes hónapra, egy merő rézgálicos takony volt az úszóházban. Ami döbbenet, hogy összeszedte a párát nagyon durván, mintha szívná a benzin. Ugyanez bent garázsban nem történt meg. Elméletben nem kéne megtörténnie, de kipróbáltam, nem azért írom, mert benne van a bugi az ujjaimban.
Explosión de dos tiempos
-
Brogyi
őstag
válasz PLaci58 #17097 üzenetére
Fiúk, ez ilyen nehéz lenne? A fém tartályba azért szoktak az öregek benzint rakni, hogy ne rozsdásodjon meg.Könnyen oxidálódik a vas.Biztos nem rozsdamentes drága fémből készítik.
Egy kicsit hasonló mint a tárcsafék.Néhány nap után már rozsdásodik.A benzin elzárja az oxigén, és az aktív levegőben lévő oxidánsok útját.De, ahogy szoktam mondani ha rám hallgatok akkor azt csináltok amit akartok. -
PLaci58
addikt
Én leürítettem teljesen, mert nincs benzincsap rajta és sima ejtőtankos. Kijárattam a porlasztóból is. A benzin mindíg párolog. Keveréknél szokott besűrűsödni. A réz nem oxidálódhat ennyi idő alatt, főleg, hogy az üzemanyag nem sebbenzin és valamennyi olajos összetevője is van, ami védő bevonatot képez. Ha meg rozsdál a tank, akkor mindegy, hogy van-e benne benzin vagy sem. Színig tölteni úgysem tudod, benzinszűrő meg van.
[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
akos3
addikt
fűtetlen garázsban állna (~17 fok). ebben az esetben fém tanknál most mi a teendő? mert eléggé megoszlanak a vélemények ahogy olvasom Tegyem tele v sem? kb 3 hónapot állna.
-
Topiccsendőr
addikt
Itt a hangsúly azon van, hogy ne kint a szabadban legyen, mert elég hamar üzemképtelen lesz azzal a benzinnel. Egy fűtetlen garázsban, ahol nem akkora a hőmérséklet és páratartalomváltozás, elég sokat bír a benzin. Egy telet simán. Több évet biztos nem. Próbáltam mindkettőt.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
-
runner 125
nagyúr
válasz Area51 #17087 üzenetére
A benzin 1 hónap alatt nem fog "megkocsonyásodni", sőt, én úgy tudom, h ez a dízelre jellemző és csak a nagyon komoly mínuszokban.
Fémtankot illik telerakni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
akos3
addikt
Sziasztok!
Téli pihenőre a fém tankos ciberét teljesen fel kell tölteni benzinnel, vagy jó az úgy ahogy épp áll? -
Topiccsendőr
addikt
Ezt tessék elolvasni,
aztán mindenki döntse el, mit akar használni, de azt ne csináljuk, hogy nem bontottunk szét egy blokkot se, aztán hitetlenkedünk, csak mert nem akarunk annyit költeni.Explosión de dos tiempos
-
h1n1_900
senior tag
válasz Topiccsendőr #17081 üzenetére
Hát szerintem csak bemagyarázod magadnak
Mármint, hogy veszt a teljesítményből.Logitech X-530 eladó jó állapotban olcsón! http://href.hu/x/gkgr
-
h1n1_900
senior tag
válasz Topiccsendőr #17079 üzenetére
Milyen motor volt az? Nyáron lementem a roxival a balcsira. 1Óra nyelezés után sem volt semmi baja
Víz sem ment 70-80c fölé.Logitech X-530 eladó jó állapotban olcsón! http://href.hu/x/gkgr
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #17077 üzenetére
Ezt nem az én tisztem megítélni.
Egyszer kellett szétbontanom egy blokkot 20 perc nyélgázas üzem után, és ez az 1400 as olaj már faszán lerakódott a dugattyú tetőre. Hát nekem a frissen összerakott blokkomba ne legyen már ilyen. Ezek után én az FD t használom, de mindenki maga döntse el. Ami biztos hogy van minőségbeli különbség, ez elvitathatatlan.Explosión de dos tiempos
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #17064 üzenetére
Hm, ez nem tűnt fel köszi.
..de, őszintén, minőségbéli különbség van a kettő között annyi, h megérje a több, mint dupla árat?! Szerintem nincs.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
PLaci58
addikt
Gondolom a "rossz" izzó meg világít rendesen a másik oldalon.
Így messziről elég nehéz tanácsot adni, de én a kapcsolótól végignézném a vezetékeket.
Ehhez érdemes egy próbalámpát használni. Mondjuk egy index izzóra rákötsz 2 vezetéket. Az egyiket a testre teszed és végignézed, hogy hol jó még a dolog. A multiméter ilyen helyeken nemigazán használható."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
addikt
Szerintem sajnos be kell fektetned egy index izzóba
Jobb ha egyből 2-öt veszel. A tompítottnál a leírásod alapján valami megnövekedett átmeneti ellenállás lehet vagy testelési probléma. Érdemes megmozgatni a vezetékeket a lámpában, esetleg kipróbálás idejére felcserélni a reflektor vezetékével."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
t1
veterán
válasz Topiccsendőr #17072 üzenetére
Szemre
-
t1
veterán
válasz Topiccsendőr #17065 üzenetére
Értem, de csak a jobb első nem megy a többi 3 működik
Milyen égő való amúgy a motorba? H4-es?[ Szerkesztve ]
-
h1n1_900
senior tag
válasz Topiccsendőr #17068 üzenetére
Nekem jo 1400-ert a repsol is. Az en kipufogomba nemrakodik le semmi mert izzik
Logitech X-530 eladó jó állapotban olcsón! http://href.hu/x/gkgr
-
Topiccsendőr
addikt
válasz h1n1_900 #17067 üzenetére
Nézőpont kérdése.
A molnál ilyen teljesítményszintnél nincs akkora kokszlerakódás, ami mindenbe meleszól, a teljesítménybe is. A dugattyú tetején a koksz beleszól a gyújtásba terhelésen, a kipufogó keresztmetszetét meg csökkenti.
Ezeken a leírásokon tudok röhögni, hogy növeli kismértékben a teljesítményt. Inkább megtartja, mert nem rakódik le annyira, mint a JASO FC.
Én inkább FD t használnék, bármilyen márkából.Explosión de dos tiempos
-
h1n1_900
senior tag
válasz Topiccsendőr #17064 üzenetére
Tok hulyeseg a MOL-t venni.
Logitech X-530 eladó jó állapotban olcsón! http://href.hu/x/gkgr
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #17057 üzenetére
A mol az JASO FD ez meg JASO FC!
nem ugyanaz a teljesítményszint, a mol jobb. Nem ugyanaz a két olaj. Így az áruk sem.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Gergello
addikt
válasz runner 125 #17057 üzenetére
Nálunk csak a Motul710-et ismerik, de azt a babettába is!
Amikor egy-két embernek ajánlgattam az ORLEN-t, azt se tudták mi az, leszólták... -
h1n1_900
senior tag
válasz runner 125 #17061 üzenetére
1Liter.
Viszont nem ezen az aron kapjuk meg hanem jo olcson mert viszonteladok vagyunkLogitech X-530 eladó jó állapotban olcsón! http://href.hu/x/gkgr
-
h1n1_900
senior tag
válasz runner 125 #17057 üzenetére
oszcarnal szoktam venni ott 1300.
Tokeletes olaj.Logitech X-530 eladó jó állapotban olcsón! http://href.hu/x/gkgr
-
runner 125
nagyúr
Nyugodtan.
..az olcsó ár ne tévesszen meg. Én már évek óta csak innen veszem az olajokat. Mo.-n a legolcsóbbak, és nagyon korrektek. Máshol ez az olaj is 2-2,5k körül mozog.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
t1
veterán
válasz runner 125 #17057 üzenetére
Következőnek akkor vehetem ezt a Repsolt is?
Ez a Mol Dynamic illetve Castrol volt a motoros boltba de a Castrol valami 4500ft lett volna. -
runner 125
nagyúr
válasz mocsanisi #17055 üzenetére
Lehet, h az ára és a marketing téveszt meg, de ez nem versenyolaj, ugyanis - pontosan nem tudom idézni - de a lényeg, h Mo.-n már vagy 60%-os szintetikusságtól ráírhatják, h "teljesen szintetikus motorolaj". A versenyolajon viszont az szerepel, h 100% szintetikus és azok kicsivel drágábbak ennél is.
Egyébként a Repsol robogóolaja csont ugyanezt nyújtja, kevesebb, mint féláron. - 1400Ft/l az autoteka2000-nél.
Olyannyira tökéletes, h a Runner-be is ezt töltöm.Sokan beleesnek abba a hibába, h a gyári (vagy akár vashengeres 70-es) robogójukba megveszik a legfullossabb olajat jó drágán. Ennek nem csak a pénztárcájuk látja kárát, hanem akármilyen hihetetlen, de a henger, dugó is. Ugyanis a versenyolaj eleve versenykörülményekre lett kifejlesztve, extra nagy hőterhelésre, fordulatra, amit egy gyári robogó kb soha nem fog elérni. Így a kenés sem lesz a legtökéletesebb olyan olajjal. - Nem tud elégni, lerakódik, kokszolja a hengerfejet, kipufogót.
"Repsol Moto Scooter 2T 1l
Ára: 1400 Ft.
Teljesen szintetikus motorolaj kétütemű motorkerékpárokhoz. Használata különösen ajánlott kétütemű robogókhoz. Tökéletes védelmet és ezáltal hosszú élettartamot biztosít a nagy igénybevételnek (magas fordulatszám, nagy terhelés) kitett kétütemű motoroknak.Tulajdonságok
Füstölésmentes üzemelést biztosít és ezáltal kíméli a környezetet.
Csökkenti a motor zajkibocsátását.
Kiemelkedő termikus stabilitással és jelentős oxidációs tartalékkal rendelkezik.
Használatával kismértékben megnő a motor teljesítménye.
Kitűnő kopás elleni védelmet biztosít a motor alkatrészeinek.
Tökéletesen keveredik az üzemanyaggal és hosszabb állásidő után sem csapódik ki belőle.
Injektoros rendszerekben és előrekeverve egyaránt használható.
Jóváhagyások
API TC+
JASO FC
TISI-1040""Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
t1
veterán
Eddig alapjáraton villogott de lehetett látni (gázfröccsnél 100% ig ment) 3 napig világított is gázfröccsre most már ép csak pislákol látni nem lehet vele. Az akksi meg tuti nem jó már eladó is említette, hogy elég gyenge lehet ez lenne a ludas? De ha gyenge akkor is kéne világítania menetközben nem?
-
runner 125
nagyúr
Ha, a többi okés, akkor nem biztosíték ment ki. Kábelét kell végignézni, lehet elszakadt, vagy letestel valahol. 50ft egy ilyen izzó, ha végignyálaztad és semmi egy próbát megér.
Lehet az akku szarakszik, meg hideg is van már.
Ha, meg rányomod a refit, persze, h lekapcsolja a tompítottat, ez minden motoron, autón így van."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
t1
veterán
Én meg tolom a Neos-ba a km-eket. Lenne is 2 kérdésem.
1. jobb első index nem ég, kicsavaroztam a búrát égő kiszed de nincs kiégve
2. tompított világítás eddig ment mikor beindítottam a motort, most csak éppen pislákol kicsit alapjáraton vagy nem is világít viszont ha rákapcsolom a másik kapcsolóval a refit akkor a refi világít de a tompított nem.Valakinek tippje?
Vettem motorolajat is mert kb nem volt benne, ezt választottam : [link]
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #17049 üzenetére
Ráadásul ? Azért vannak szép PJ-k is, a múltkor egy Runner (új style) 299-ért volt, nah az lenne az igazi .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #17048 üzenetére
Karburátoros.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #17047 üzenetére
Én régen elfelejtettem. Egy motorra ránézve sokszor megmondható hogy kb. hogy használták és mennyit ment. Szebb Runnereket tényleg 200 fölött látni, múltkor is volt egy 220 ezresért, nah az szép volt.
"...Ráadásul karbis..." - Ezt hogy kel érteni?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #17046 üzenetére
Felejtsük már el a km órát.
Ezt sem azért linkeltem, hanem azért, mert 150k környékén egy gyári állapotú Runner-ért szvsz nem pénz. Ráadásul karbis.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #17045 üzenetére
...viszont abba sem 11 ezer van, hanem legalább kétszer annyi, sőt...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz Brogyi #17043 üzenetére
..mondjuk kétség kívül qrva nagy szarban van az állam, gondoljunk csak a sok böszme új adóra. Úgyhogy az eddiginél kissé komolyabban lehet venni. De, én továbbra is azt mondom, h ezt nulláról összehozni/bevezetni esélytelen.
_
Az előbb botlottam bele, ilyen irányáron nagyon jó vétel lehet. Karbis Runner.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #17039 üzenetére
Azt hiszem az enyémen sincs. Piaggio embléma szintén, meg valami kód, azt még nem néztem tüzetesebben. Viszont egy befecskendezős, gyári kipufogós motorra fogja rá az a hülye hogy nagyobb henger van rajta. Motorszám az ülés alatt és blokk végén, nézzen utána! Bár még mindig nehéz lebukni egy 70/50ccm-el ami azért nincs agyoncicázva és nem ordít a pufón át a kis dugó hogy "neeee, 12 ezer fölött mááár neeeee pörgeeeesss".
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Brogyi
őstag
válasz runner 125 #17041 üzenetére
Gondolhattam volna, hogy ma már ez semmit nem jelent.
-
h1n1_900
senior tag
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #17038 üzenetére
Jah, Stage6-nak van olyan hengere.
Amúgy érdekes, mert az enyémben tuti nincs benne a ccm.
Egyedül a gyártás éve és a Piaggio embléma, semmi más."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
h1n1_900
senior tag
válasz Tothgera30 #17036 üzenetére
49-es beütés:
Gyárilag bele van öntve. Azaz kifelé púposodik. Enyém is ilyen. Haverom vett a Husqvarna-ra 80-as hengert. Abba meg bele van ütve. Azaz befelé nyomódik... Elég könnyen észrevehető.Logitech X-530 eladó jó állapotban olcsón! http://href.hu/x/gkgr
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #17035 üzenetére
Egyetértek veled, akinek megvan nagymotorra a jogosítványa, van egy kis motoros rutinja, és persze pénze a műszakiztatásra, illetve feltételezem hogy épeszű ember, az beláthatná hogy nem érdemes nagy köbcentisekkel játszani 50-esként, termeszesen ha az előbb leírt pár feltétel nem teljesül, akkor sem érdemes ilyenekkel játszani. Manapság sokan ránéznek a deklire és megmondják hogy kb. hány ccm-es a motor, ha úgy nem akkor kipufogó méretet és hangot hallgatnak, 4T-nél már nagyon egyszerű, 2T-nél pedig erősebb hang halható, ami ugye felételezheti hogy jóval nagyobb az smk.-nál (pl. 125-180ccm) vagy 70-es hengert húztak az 50-esre. Itt utóbbi járható, ha a henger falán 49cc beütés van, amúgy nem. Ezzel el is árultam magam, egyszerűen emberünk ránéz a hengerre és meg van a megoldás. Tovább buktató tényezőt az alvázszám, motorszám és még ha az adott motort nem gyártották 50ccm-es kivitelben. De általában vannak apró jelek amiből észre lehet venni ezeket a dolgokat, é rendőr ismerősöm szokta is mondani. Bár érdekes módon én legális 50-es gyári motorral 70-80km/h körül előztem be fehér-kék Ford Mondeo-t és nem állítottak meg, pedig már számítoltam a büntetésre. Viszont fater munkatársa 125/50-es Kymco Movie-vel már nem tudom hány csekket kapott, szegényt mindig megfogják, pedig 50km/h fölött nem igazán megy, ezért most cserélné is a motort egy kis Jog/Dio jellegűre. Tehát az nem igaz hogy ha normálisan közlekedik egy rendszám/műszaki nélküli nagy géppel akkor nem fogják meg. Egy közúti ellenőrzésen bármikor kifoghatják, egy motoros rendőr meg kapásból lelövi bárhol, bármikor. Ennyit erről.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz Area51 #17018 üzenetére
Most hirtelen nem tudom mire gondolhatsz, fotózd le.
Mert hasonló pipa szerű menetes van még a motoron, de az a hengerfejbe megy, és az vízhőfok mutatónak a jeladója.
Egyébként meg amiket írtál a 125/50-ről tipikus önigazolás. "Eddig még megúsztam, eddig még nem volt baj, eddig még szerencsém volt."
Pláne úgy nem értelek, hogy mellette fenntartasz és birtokolsz egy 1000-es sportmotort. De, 50k-val többért már nem módi megvenni egy rendszámos robogót, aminek azon kívül, h _szabályosan_ fogsz használni, számtalan előnye van.
Nekem (mivel fiatal vagyok, és nincs 10 éve jogsim, nah jó majdnem ), de így 7k a rendszámos 180-as biztosítása 1 évre. Egy 50-esé kb 4. Plusz évi 3.000ft-ot nem ér meg neked egy rendszámos robogó, amivel ha kedved szottyan, a pároddal elmehettek bevásárolni, moziba, vagy szimplán kerülni egyet a városba?!
Mellesleg nem kell a tükröt bújni, nem kell rendőrautónál belefékezni, majd görcsölni, h megállít-e - ha, igen feltűnik-e neki. S, mi van ha KPM vizsgát követel?! Ugye..Visszakanyarodva az enyémre, a vételárát nem említeném, mert bazi nagy mákom volt vele, ennyiért még papír nélkülieket sem lehet kapni ilyen évjáratban. De, a fentebb említett összegbéli difi kb. megvan a rendszámos és kamu 50-esek között.
h1n1_900
Igen, ilyenkor alattam is kerékre áll a Babetta, sőt múltkor 40 métert egy keréken mentem, de 80-nál már nagyon hideg volt, le kellett raknom, de még ment volna.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
h1n1_900
senior tag
Hidegben jobban megy a motorom
Nemrég értem haza és pirosnál majdnem kerékre állLogitech X-530 eladó jó állapotban olcsón! http://href.hu/x/gkgr
-
addikt
na azt hiszem a fogyi mérése nálam idén már elmarad. ilyen hidegben még az autóba sem szivesen mászok ki.
pici akkumlátor már ki is került a jó meleg pincébe. valamikor jövőre a jó időben folyt.köv.:)
-
-
Area51
csendes tag
válasz h1n1_900 #17024 üzenetére
Én ezt mind értem,és teljesen igazad is van
Én így használom . 12-éve motorozom és szerencsére vagy nem tudom minek köszönhetően még nem okoztam közúti balesetet!
Pedig a robogók melett van egy Aprilia RSV1000R factory-m is.
Ha nagyon bohóckodni akarok ki megyek a pályára és kész, a városban és azon kivül való száguldozásnak soha nem voltam a híve! És ez tényleg így is van! Sajnos veszítettem el motoros barátot!
Részemről ki is beszéltük ezt a témát -
Area51
csendes tag
Igen valóban ez h1n1_900 kollégának szántam
-
Area51
csendes tag
válasz Tothgera30 #17020 üzenetére
Nem az a lényeg mi van rá írva! Van hogy be jön!
Nekem az a tapasztalatom ha ésszel használja az ember nem feltünősködik akkor nem bántja a szerv. A rendszám csak plúsz költség és ennél a kategoriánál szerintem nem éri meg. Ez az én szerény véleményem -
Tothgera30
Ármester
válasz Topiccsendőr #17008 üzenetére
Azért jobb elővigyázatosan közlekedni, mert mégis csak magának kíméli meg az ember . Vagy jól jár vele aki megveszi . Sőt itt hidegen annyi benzin tol hogy nagyon tépne, mikor már bemelegszik, akkor jó, tehát érezni azt hogy mikor lehet már húzni, ezért szoktam megvárni mikor már a 4. csíkot is elhagyja, mert akkor már biztos jó . Amúgy kicsit féltem is mert a szervizben azt mondták hogy az ilyen Piaggio blokkosokat 100k körül újítják fel (majd 30 ezer km után ), ami kicsit sok, bár érthető ha minden aslaktrészárat és munkadíjat beleszámolunk .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
h1n1_900
senior tag
válasz runner 125 #17017 üzenetére
Veszek egy 250-es runnert oszt odairom, hogy 50
Logitech X-530 eladó jó állapotban olcsón! http://href.hu/x/gkgr
-
Area51
csendes tag
válasz runner 125 #17017 üzenetére
Persze kellene rendszám.
Nem az Automata szívató van letőrve! Azt azért ismerem
Ugyan olyan csatlakozója van mint az automata szivatonak,ez egy pipa alakú menetes gumi borítású csavar ami belemegy a karburátorba egy "vak" lyukba.valami hő jel adó lehet szerintem,de nem tudom,és azt sem hogy ha az nincs akkor mi a hibajelenség! -
-
Area51
csendes tag
válasz runner 125 #17014 üzenetére
Igen ezeket nagyjából tudom,
Nekem be kapcsol a ventilátor azzal nincs gond szerintem a thermosztát adta meg magát,Vagy hengerfej tömítés lesz még nem tudom.
Igen a karburátorom lehet a gond a benzin szivárgás miatt de nem tutam még rájönni mi,szerintem cserélem mert a karbin van egy pipa ami szerintem valami jel adó bár nem tudom mi az le van törve,ez nem tudom mit határoz meg, De te ezt biztosan meg tudod nekem mondani!
Már fel újítottam pár motort, van egy 150ccm-es sr-em is [link]ami szintény gyári semmi tuning és imádom semmi pénzért nem válnék meg tőle!
Ezt is hasonló módon szeretném megcsinálni,csak gyári semmi tuning hiszen ezek tuning nélkül is hibátlanok![ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #17011 üzenetére
Ok, átjött a lényeg.
Csak az enyém kapcsán merült fel bennem a kérdés, ugyanis ez is nikaszilos aluhengeres, ellenben 'csak' 21 ló. Szóval a kihegyezéstől távol áll, sőt, mint tudjuk inkább fojtott. (50-es membrán, eltolt gyertyahelyes hengerfej)
Area51
Ezért sem szeretek privátban olyan témáról dumálni, ami esetleg mást is érinthet, mivel nem egyszer fordult már elő, h másnap megkérdezték kétszer is ugyanazt. Semmi kettőnkre tartozó nincs benne, a topikban meg elfér, így típusspecifikus részét berakom ide is.
Karburátort érdemes szétkapnod, és ellenőrizni a főfúvóka méretét. Sok tuningbetyár áldozata volt már a 180-as 2t Runner. Javaslom, h mindenből gyári értéket állíts vissza.
A vizet enyém is melegíti. Ez az egy hibája, amit még nem orvosoltam. Gyanítom a hűtőventilátor nálad sem kapcsol be. (Jobb oldali lábmelegítőt ha kinyitod látszik). Ennek az oka, h a hűtőben lévő hőgomba megadta magát. Mondhatni típushiba, több helyen is találkoztam már ezzel. Kb 3500ft ez a gomba. Ez pedig a bal oldali lábmelegítőt kinyitva már látszik is. Csak ezt az oldalsó vesét kell lekapni a cseréjéhez, noh meg a hűtővizet leengedni. .. apropó, a hűtővízfolyadék szintjét ellenőrizted? Ha, kevés, attól is melegedhet.
Sajnos a motorblokk tartó szilentek kopása is típushiba a robogónál. Aminek elsődleges oka, a nagy motorrezonancia.
Nincs mese, azokat ki kell cserélni. Van egy nagy gumibak is, illetve 2-2 kicsi azt hiszem.Összegezve azért még leírom a típushibáit, amiket érdemes átnézni:
- Mint írtam, hőgomba elhal a hűtőben - nem kapcsolja a ventit, ez által nyári időben melegszik a vize.
- Blokkszilentek kopása - ferdén áll / lóg a blokk. Oldalirányba nagyon kileng. Sajnos ez sokkal súlyosabb probléma, mint sokan gondolják. Annó Egü forumon egy srác ilyen motorral perecelt kanyarban egy nagyot. Ugyanis olyan szinten szarrá voltak kopva a szilentek, h a kanyarban a hátsó teleszkóphoz hozzáért a gumi, minek következtében blokkolta a kereket.
- Hűtővíz betöltőnyílásánál a kupak alól szivárog a hűtőfolyadék. Ez ellen kb. semmit nem lehet tenni, egyszerűen fos a gyári menet - kupak csatlakozás.
- Főtengely elkopik, megforog a csapágyban. Ez 40-50.000 km után fordul elő leginkább. Felújítani necc - új főtengely a megoldás.
- Vízpumpa szimering. A dekli felőli oldalról, kb. a varió alatt csöpögni fog a hűtővíz. Mivel belső vízpumpás, a cseréje nagyon nagy munka. Szét kell húzni a blokkot.
- S, utolsó sorban, ami inkább az első típusokat érinti; piszok szar első futómű. A zsírt nagyon hamar kitolja magából, így beáll - megszűnik a csillapítás.
- Illetve a km óra pontatlansága. Az első fehér és második zöld műszerfalas változat felső sebességtartományban egyaránt ~ 20km/h-t csal. A valós végük kb 120km/h, míg ezek hajlamosak voltak 140 fölött mutatni."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Area51
csendes tag
Üdv
Ez így elég értelmetlen Runner 125-el folytattam privált bezsélgetést, és gondoltam ide is be rakom,Más véleményét is szívesen veszek!
Köszönöm -
Area51
csendes tag
Én pár hete vettem,fel akarom újítani teljesen,
Festés,motorikusan,stb
Nézegettem a színeket és a sárga fekete nekem is nagyon tetszik,
Mintha láttam volna már a motorodat,Hirdeted?
Az enyémnek vannak gondjai,csepeg a benzin,melegiti a vizet,a hátsó kerék érdekesen csámpásan áll amit még nem tudok pontosan miért talán szilent,
Az első telón gondolkodom hogy cserélem,
Volt már néhány robogóm de még Gilera nem megtetszett és gondoltam ki próbálok egyet,de nagyon tetszik,bika erős,nagyon jó élményt nyújt!
Minden hasznos infót szívesen veszek mint a szerelésben mint a runnerral kapcsolatban,tippek tanácsok,vélemények! -
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #17009 üzenetére
Sokkal jobb az alunak a hővezető képessége, mint a vasnak. Ebből a szempontból egy vashengerest ha nyelezel hidegben, az alu dugónak jobban kéne dagadnia, mint a hengernek, tehát a hidegen nyelezésnek károsabbnak kéne lennie, de ezek már nagyon kiforrott dolgok, a dugattyú ötvözete olyan, hogy a hőtágulása teljesen uralható.
Alapvetően nem hinném, hogy baja lenne az alunak, de nikasilt akkor használnak, ha hegyesebb egy blokk, és sokkal nagyobb hőcserélés kell neki. Csak azért nem raknak nikasilt egy blokkba, hogy 1,5Le őt teljesítsen, ott nagyobb a hőterhelés is általában, és minden más is. Nem is a nikasil bevonat miatt érzékenyebb, hanem az egész motor tervezése miatt érzésem szerint. Az alunál ha gyorsan melegíted, kérdés, hogy a többi alkatrész is tud vele jönni, de 50 köbcentinél nincsen akkora anyagvastagság sehol, illetve olyan távolságok, hogy hullámos legyen a henger a feszültségektől, és hengerfejes legyen, tehát annyira nem vészes a dolog.
Alapvetően a 125 ös ben is egy vashengeres az örök élet+ két nap, a nikasil meg sokkal sérülékenyebb, de nem a bevonat miatt itt sem, hanem azért, mert egy Yamaha vashengeres DT12-22 LE addig egy aprilia RX nikasil 33 LE. Tehát itt keresendő a dolog nyitja.
A nikasilnál én inkább a min 50e forintos felújítási költség miatt (ami nem egyenlenő a paraszt meghüvelyezéssel, hanem az új réteg elktrolízissel felhordása) melegíteném óvatosabban, illetve mert ott koppon van minden alkatrész tervezése valószínűleg, nem pedig mert bármi baja lenne
A vashengert meg furatni, szerezni, felújítani is könyebb, olcsóbb, aprópénz a nikasilhoz képest.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz leroyclub #17003 üzenetére
a mínuszokban a karbiban lévő benzin szeret szétesni. A karbit mindenképp engedd le!
ne maradjon benzin benne, mert tavasszal meglepi lesz benne. Aztán lehet pucolni.
Akkut vedd ki, töltögesd, de ne vidd melegre! (Szobába) A meleg nem jó neki, hamarabb tud merülni mert nagyobb a reakcióképessége a savnak.Explosión de dos tiempos
-
runner 125
nagyúr
Na, gratula hozzá, akkor úgy tűnik jó választás volt.
persu
A nikaszilos aluhenger attól különbözik a vastól, h jobban tud melegedni? Vagy, arra miért illik jobban vigyázni? Köszi.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tothgera30 #17001 üzenetére
Szerintem nem érdemes azokat a csíkokat nézegetned. Csodálkoztam is, hogy nem mered ráhúzni, ha nincs ott mittomén mennyi csík. Ez egy hülyeség. Semmi baja nem lesz tőle ha nyelezed bemelegedett állapotban, akármennyi is legyen a műszerfalon. Ezek vashengeres dolgok, nem nikaszil, alapvetően igénytelen henger, én még hidegen is nyelezném. (mondjuk ez én vagyok) alapjáraton ki fog nyitni a termosztát, de sok idő neki hidegben.
Explosión de dos tiempos
-
t1
veterán
Szombat óta tulajdonomba került az előzőleg linkelt Yamaha Neo's (2002).
125.000 ft-ért vettem meg, szép állapotban van, 1-2 karc van rajta illetve a baloldali tükör van ketté repedve, szépen húz alattam is egyenesben 75 amit tud lejtőn megvolt a 80 is de általában 50km/h-nál nem hajtom többel. Eddig 35-40km tettem bele és a szint mutató szerint 3/4 körül van az üzemanyag szint. Úgyérzem nagyon megérte, addig míg csapadék nincs ezzel járok dolgozni (2x3km) csak jól be kell öltözni mert este 10kor elég hideg van .
Ma kicsit megvicceltem magam vele, mert 10 percig rúgtam be de nem indult be, aztán rájöttem, hogy nem kapcsoltam át szivatóra . Szokni kell de jó lesz ez. Jelenleg 14.500km van benne. -
leroyclub
senior tag
Na ugynéz ki hogy ezt a mocit fogom megvenni: [link]
Télen nem nagyon szeretném használni. Inkább most lerakom és ha már jobb idö lesz akkor kezdek neki. Mire érdemes figyellni? A szabadban fedett helyen fog álni a motor. Az akut kiveszem és beviszem a lakásba. Gondoltam hogy veszek rá egy ponyvát is. Még mire érdemes figyelni? Hűttőfolyadékot méressem be? -
Tothgera30
Ármester
válasz Brogyi #17000 üzenetére
Azt teszem, ezért gondolom hogy ha alapjáraton hagyom ketyegni akkor kb. 5 perc alatt átmelegszik, mivel nem kap friss kraftot. Nem igazán akarok már motorozni ilyen hidegben, főleg hogy rendesen át se melegszik, nem is érzem hogy izzadna mint nyáron, mikor szinte forró levegőt tolt ki a hűtőn keresztül, na az lábszőrégető érzés volt, most pedig épp hogy csak langyos lesz (ilyen hidegben nem is csoda), azt meg lehetséges hogy állva is elérem. Ha megyek vele akkor is csak 3-4 csíkot tudok kifacsarni a vízhőmérsékletből, persze ekkor már megtettem vagy 3-4 km-t, leállítom és megnézem a csövet, meleg, akkor jó. Ha alapjáraton ketyegtetem (talán egy-két pici gázfröccs), vagy 5 percet akkor langyos, megfelelő, de itt is csak 1-2 csíkot érek el (utóbbit inkább nyári +40C-ban, gondolom ez most nem jönne össze, kivéve ha leviszem szaunázni). Itt nincs hűtő venti, termosztát nem tudom hogy dolgozna errefelé, itt egy hőleadó van a motor elejében, oszt' jónapot. Ezért érdekelne pár embernek a véleménye erről a témáról, főleg olyanoké akik csináltak már ilyet a tél beállta előtt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Titokban új Ryzent kaptak a Socket AM5-ös alaplapok
- One mobilszolgáltatások
- Gumi és felni topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Opel topik
- Google Pixel topik
- Filmvilág
- Mostantól Tajvanon kívülre is viheti 2 nm-es node-ját a TSMC
- Elon Musk kezébe adnák az amerikai TikTokot
- További aktív témák...