Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Kalandor: Habemus papam
- gerner1
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
runner 125 #16549 üzenetére
Egy befecskendezős talán (akkor csak Piaggio és PureJet), de csak gyárilag, mondjuk talán 3,5 litert tudtam letolni a torkán, főleg hideg miatt is lehet, illetve hogy megyek 70km/h körül is. Fater 90-95kg, mondjuk ő 50-55km/h-nál beállítja mint a vasszöget, úgy megvan a 2 liter, se több, se kevesebb.
-
g@bo
nagyúr
válasz
runner 125 #16542 üzenetére
jah, picit körbejártam a kérdést, és be kell látnom, hogy a 4t kis fogyi/sebesség terén bajnok, ez van. eddig nem motoroztam, nekem a kis fogyasztás volt a lényeg, de az de oké mert 3L alá nem megy.
ez esetben nagy kerekű 2t kellett volna, aprilia sportcity, v piaggio typhon. ( ezek is kínaiak...)
amúgy is lerugdosták az elégedettségi szintem, eddig vigyorogtam, hogy kínai összeszerelés de legalább olasz blokk a piaggio zip, de a szervizes leszólt, hogy ez tiszta kínai szar, a kymco agility 4t is jobb, mert az tajvani..
és tény, pl az illesztések/munka minősége azonnal látszik, a kymco javára.
-
runner 125
nagyúr
válasz
DigitXT #16544 üzenetére
Pedig a 400-as Maja-k is frankók, de nyilván ezeket első sorban nem városba szánták, viszont meg kell hagyni, h annó a Nexus-szal nekem nem jelentett gondot a sorok melletti előre haladás. Két gázfröccs volt és nyílt a sor.
Az olajat 4t robi - pláne sportkipufogóval hajlamos csipegetni.Visszatérve a 400-as Maja-ra, egyik legjobb barátomnak és kollégámnak olyan van. Azt hiszem 2007-ben vette újonnan, lassan 70.000km lesz benne neki, nulla olajfogyasztás.
Meg kell hagyni, h iszonyú kímélően jár vele, a gyári szíj is elment neki vagy 50.000-et, de ettől függetlenül is látni, h nagyon egyben vannak. -
DigitXT
félisten
Nem sebességre van, meg hogy tuningold... El lehet vele ketyegni
"kicsi pénzből", aztán ennyi. Nekem a bérelt Sym Mio 50 (4T) alig
evett többet 2L-nél, pedig én sem vagyok kis darab... Ideiglenesen
tök jó volt, de értelemszerűen olyat nem vettem volna: azzal jártam
a rutinpályára, motoros oktatásra, aztán meglett a jogsi, jöhetett a
nagyobb gép, amiben már valami erő is szorult (SYM VS125).Mondjuk kezdhettem volna még nagyobbal is, de annyit tudtam rá
kiköhögni akkor: a Majával viszont már nagyjából elégedett vagyok.
Kicsit eszi az olajat, de amúgy elég jól megy, 3.8-cal beéri, tisztán
városi használatban: ha "spórolósan" mennék, akkor lehet, hogy le
lehetne szorítani 3 közelébe is...(Nem tudom, mi legyen majd a
következő: 250 az nem lenne olyan nagy lépés, a 400-as meg már
elég böszme méretben - meg nem olcsó mulatság megvenni sem.)Ha továbbra is csak város, akkor nagyobb méret nem célszerű, ez
sem kicsi már, szűkebben álló autók közé nem megyek be vele.
Igazából az lenne zsír, ha a Majában lenne kicsivel több paci.
Mindenesetre egyelőre biztos megtartom, jövőre műszaki esedékes.Szerk: na, látom közben már megelőztek.
-
runner 125
nagyúr
Nézd, szerintem előtte mindenki leírta, h a 40t 50 nem a teljesítményéről híres. El lehet vele érni egy kisebb fogyasztást, pláne egy 60kg-s pilóta alatt, de alapvetően soha nem fogod azt érezni rajta, h "hubammeg, ez tol". Még a nagyobb hengertől sem fog megindulni úgy, h érezd benne a kraftot.
Egy dolgot tudok javasolni; ha valóban ennyire kevésnek érzed, add el, majd vegyél egy 50-es 2t-t, vagy csinálsz jogsit és nagyobbat.
De ráverni 100.000ft-ot tök értelmetlen.
-
g@bo
nagyúr
válasz
h1n1_900 #16540 üzenetére
volt hogy engem is, de utolértem, és kinyitottam az ajtót ( persze előtte megnéztem, nem e 1 500 kilós gyökszi ül bent ) volt vernyákolás.......
na, végre egy normális szerelő. 80-as polini öntöttvas hengerszett. aszongya, cserélhetjük, de mivel a motor fordulatszáma nem nő, csak az ereje, nem lesz gyorsabb a verda, ha cseréljük a kuplungot, variátort, hátsó áttétet mondogatott, akkor jó esetben +15-20k többlet lesz, mindegy munkadíj és egy tonna alkatrész mellet, kb. +100k lenne.
hehe, 4T (50 ccm) egy szopi.
-
h1n1_900
senior tag
Volt egy kis problemam reggel... leszoritott egy f@sz. Raadasul le is fagytam. Megy el a motor telire. Fagyos az ut is vagy 5x megcsusztam.
-
PLaci58
addikt
válasz
Brogyi #16531 üzenetére
Nem kekeckedni akarok, mert különösebben nem érdekel, de az 5/1990-es Köhém rendelet érvényben van már elég régen. Magyarul szabálytalanul közlekedik minden robogó, amelyiknek nincs az alvázába beütve a Magyarországon előírt CM50 jelzés.
Ha azt a 2008-as írást megnézed, abban benne van, hogy a már üzemben levő robogókat 2011-ig kell felrendszámozni. Lassan lejár az időA hatóságnak csak az ellenőrzés a feladata. Januártól szedhetik be a büntiket. Tudomásom szerint már van olyan RK, ahol kiadták az utasítást a CM50 ellenőrzésére
-
DigitXT
félisten
Én is gondolkodtam, mert van thermobéléses cuccom, de emlékszem, hogy tavaly kézmelegítő+téli kesztyű kombóban is fázott a kezem 2-3 fokban, most meg még fent sem volt a kézmelegítő, és szinte fagypont... Hirtelen hűlt le az idő na: előbb-utóbb úgyis bérletet kellett volna vennem, pár nap meg már mit sem számít. Azért ha lesz megint 5-6 fok reggel, nem kizárt, hogy lesz még gurulás: nem biztos, hogy pénteken volt idén utoljára.
-
DigitXT
félisten
válasz
Topiccsendőr #16534 üzenetére
Egy kollégám még hóban is tolta tavaly, igaz kisebb testű géppel,
amit ha kell, simán megfog "csúszkálás" közben is: idén nagyobb
gépre váltott, kíváncsi vagyok, mikor teszi le. (Én azt hiszem ma,
mivel 0 fok van, az meg nem begyere. Szép tiszta az idő amúgy,
de valahogy nincs kedvem Bibendumnak öltözni, és begurulni.)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Tothgera30 #16533 üzenetére
Nem.
Végig lehet tolni a telet, persze fel kell öltözni. -
válasz
Topiccsendőr #16522 üzenetére
Akkor városban télen marad a buszbérlet? Nem tudom. Én robogót azért veszek/van/volt mindig mert ez egyfajta hobbi hogy hétvégén csapok vele egy kört, de csak jó időben, esőben nem hozom ki. Van amelyik motornak málhás öszvér szerepet szán az élet és munkába viszi gazdáját, vagy boltba jár vele.
#16523 dave93: Ezt nem is mondtam, de nagy auto (pl.: 2000cc) + motor helyett városba tökéletes.
#16525 h1n1_900: Egyértelmű, azzal lelhet elketyegni 3 literrel.
#16526 h1n1_900: Ott valami gond lehet fejben. Pedig úgy tudom szép kis Runner volt, de most már ingyen se kéne! Hová raknám a sisakomat/tárcámat/papírokat?
-
h1n1_900
senior tag
De, hogy néz már ki? Mondjuk 97-es a gyerek... Mekkora akksi van ezekben? 4A? Hát nem lesz hosszú életű.
-
h1n1_900
senior tag
-
h1n1_900
senior tag
Ha már lupó akkor dízel
-
g@bo
nagyúr
válasz
Tothgera30 #16521 üzenetére
hmm, lupo nem is rossz. [link]
amúgy jégen, nyirkos úton mindenkinek elkél a szerencse...
-
válasz
Topiccsendőr #16522 üzenetére
Nem is beszélve arról, hogy nem 200k egy jó Lupo
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Tothgera30 #16521 üzenetére
naigen, de ha dugó van egyfolytában, a lupo sem 3l-t eszik. állva pöfögve minden sokat eszik autóban is.
Ezért vesznek továbbra is sokan robogót. -
válasz
runner 125 #16519 üzenetére
Ez is olyan dolog, ahogy nézzük, pl. téli időszakban robogózni életveszélyes, aki nem ezzel keresi a kenyerét, ne tegye. Mert én inkább vennék VW Lupo-t főleg városi, mindennapi közlekedésre (de fó járgánynak is tökéletes lehet két fő számára), az télen is okés, míg egy robogó csak nyáron és tavasszal biztosságos, ősszel és kora tavasszal pedig csak gyakorlott pilóta kezében van rendben.
-
Gergello
addikt
válasz
runner 125 #16519 üzenetére
Amíg be nem jön ezekre is a rendszám és a legkülönbözőbb illeték.
-
mokus1
addikt
El is ment a Focus egy délután alatt
-
runner 125
nagyúr
válasz
h1n1_900 #16514 üzenetére
Használd a keresőt, minden héten megkérdezi valaki.
Erre nincs válasz, mivel aki egy minimálisan is érdekelt a témában, hangról hallja, h nem 50 köb egyik sem.
Nálam 200ccm alatt a motor csak 2t, de ez én vagyok.
125-össel 4 liter alatt simán el lehet járni, nekem a 180-as eszik 4,2-t, de ez egyben van teljesen, noh és gyári.A nyolcadliteres 100 körül, a 180-as 130-at tud.
De. A Runner-ekkel nagyon hamar be lehet fürödni, pláne az olcsóbb darabokkal. Egy komplett felújítás 100k+ munkadíj nélkül.
-
h1n1_900
senior tag
válasz
runner 125 #16512 üzenetére
Értem
Melyiknél kisebb a lebukás veszélye?
Runner 125 2T vagy 4T ?
Illetve fogyasztásilag sokkal jobb a 4T? Illetve mennyit tud kb menni? -
PLaci58
addikt
válasz
h1n1_900 #16510 üzenetére
Már bevezették
[link] Egyelőre felfüggesztették a végrehajtást a részletek kidolgozásának idejére.
A segédmotoros kerékpár fogalma nem csak az 50 ccm alattit jelenti!
pl. személy szállítására nem alkalmas, tehát a 2 üléses robogók eleve kiesnek.5/1990 Köhém rendelet 19 paragrafus :
"(3) A két- és háromkerekű segédmotoros kerékpár azonosítási jele a jármű vázába beütött CM betű és a hajtómotor cm3-ben meghatározott hengerűrtartalmát jelző szám. E jelet csak a gyártó, forgalmazó, illetőleg a közlekedési hatóság ütheti be. Segédmotoros kerékpár ilyen jelzés nélkül a közúton nem közlekedhet."Anno a Verhovinába be kellett üttetni a CM50 jelzést a vizsgabázison. Nekem megvolt
-
runner 125
nagyúr
-
válasz
h1n1_900 #16506 üzenetére
Tudtommal ha nem eredeti forgalmija és kivonója van a motornak akkor lehetetlen legálisan rendszámoztatni, még a fénymásoltat se fogadják el.
Ja és még egy javaslat: Ha Pestre szeretnéd a Runnert vagy olyan településre ahol sok a rossz minőségű út, akkor azt a zsíros, fordított teleszkópot is felejsd el szerintem. Nekem 180as Runnerem volt, ilyen telóval és tapasztalatból mondom hogy szétrázza a seggedet egy rosszabb úton, nem erre való
mod3: Sajnos be fogják, ez csak idő kérdése. Az Európai országok többségében már be van vezetve, és gondolj csak bele, ez is egy jó kifogás pénzszedésre. Ha minden robogós befizet pár ezer forintot a rendszámra, komoly összeg gyűlik össze.
-
válasz
Topiccsendőr #16504 üzenetére
Nem beszélve arról, hogy papír nélkül különösen nem ajánlott venni 125ös motort. Így nem lehet rendszámoztatni később se, ha esetlegesen bevezetik az 50esek rendszámoztatását ezek a motorok mennek a kukába. Ma már az emberek többsége olyan motort vesz csak, aminek legalább a külföldi papírjai megvannak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest