Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
Khelben
nagyúr
eleve az kovetkezik, hogy a minimalis sebesseg 60km/h.
Ebből pont nem következik ez. Nem is lehet minimális sebességet előírni, hiszen lehet olyan köd, amikor csak 30-cal lehet menni. De nem is ír elő minimális sebességet ez a paragrafus, sehol nincs benne, hogy ennyivel kellene menni.
De ebbol pontosan ez kovetkezik. Az idojarasi korulmenyeket nem ertem hogy sikerult idekeverni. Nyilvan ez akkor ervenyes, ha a latasi es az utviszonyok ezt lehetove teszik.
[ Szerkesztve ]
Khelben
nagyúr
A kresz (meg a jog) nem így működik. Ha autópályán min. 60-nal kellene menni, akkor az lenne odaírva.
jerry311
nagyúr
Ebben még mindig nincs minimális haladási sebesség megadva:
37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.
Mentem már autópályán lépésben, mégsem büntetett meg senki.
Az más kérdés, hogy más szabályok milyen egyéb kötelezettségeket rónak és jogokat adnak az autópályán közlekedőkre.
Debilon
addikt
legyen a kedvenced az aranyhalad vagy a hörcsögöd
nem célom hogy a kedvenced legyek bármilyen szinten is
amúgy mi a problémád?
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
Aha. Kerdesem hozzad is szol akkor: [link]
biga
senior tag
Szerintem egyik sem általános körülmény. Pl megállni is tilos autópályán, műszaki hiba, baleset esetén ennek ellenére muszáj. De ezen, nem standard körülményekre ezen tiltás természetesen nem alkalmas. Valóban nincs bene, hogy nem mehetsz 50-el autópályán, de ha a kocsi ennél nem tud többet, eleve fel sem mehetsz. Ha pedig ok nélkül mész 60-nál lassabban, arra meg simán megáll pl a forgalom indokolatlan akadályozásától akár a közúti veszélyeztetésig akármi. Ezek ugyanis eleve tilosak bárhol, nem csak autópályán (a köd pl sztem indok. A dugó is. De a "ennyivel van kedvem menni" nem)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
deicide
veterán
Valamennyire igazuk van, mert láttam én már az érdi emelkedőn legalább 40 tonnás kamiont 40-el "száguldani" felfelé, nem tud többet a technika megrakodva, de ettől még sík úton tud menni 60-al.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Haho, a kettonek semmi koze egymashoz. A buszmegalloban is tilos megallni, de ha csak ugy tudom elengedni a mentot, akkor megallhatok. Kb hasonlo amit irtal.
jerry311
nagyúr
Na ugye, tudsz te tovább gondolkodni ha akarsz...
Khelben
nagyúr
"arra meg simán megáll pl a forgalom indokolatlan akadályozásától akár a közúti veszélyeztetésig akármi."
Az a 80-ra is megáll meg a 90-re is.
Khelben
nagyúr
Nem, mert: 4. § (1) Járművet az vezethet, aki b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van
jerry311
nagyúr
Automata hegesztőszemüvegben igen.
biga
senior tag
Nem, arra nem. Bármikor mehetsz 80-90-el autópályán. Van olyan járműkategória, aminek eleve itt van a megengedett maximum.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
philoxenia
MODERÁTOR
Miért ne szabadna vezetni buszt hegesztőszenüvegben? Alsónadrágban is szabad.....
Sőt, alsónadrág nélkül is.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Khelben
nagyúr
Ha az autód képes 130-ra és annyi a megengedett és minden körülmény megfelel hozzá, de te 100-zal mész, akkor indokolatlanul akadályozod a forgalmat. A 80-nal menő kamion is akadályozza, de ő nem indokolatlanul, mert nem tud többel menni. Márpedig: 3. §3 (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
qdak
addikt
sztem tuti kiszednenek a sorbol ha mennel 50 el a belso savban asd
hozzateszem az nem kicsit lenne veszejes.
ha 40T az mar sarga fenyes, meg meg asszem felvezeto auto is jar melle, az teljesen mas dolog
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
biga
senior tag
A 130 egy felső korlát! Nem kötelezően betartandó sebességhatár. Nyugodtan mehetsz 100-al (vagy akár 80-90-el is) autópályán, nem sértesz vele semmilyen szabályt (természetesen mindegyik esetben betartva a jobbra tartási kötelezettségedet), nem veszélyeztetsz és nem is tartasz fel vele senkit indokolatlanul.
yorsabban akarsz haladni, biztonságosan kielőzheted azokat, akik meg nem.
Igen, Mo-on sokan vannak, akik szerint ha az autós pályán csak 100-al megy, akkor közveszélyes. De a valóság az, hogy az autópályán pont azért van több sáv, hogy ha te gyorsabban akarsz haladni biztonságosan kielőzhesd azokat, akik nem. A 60-as alsó korlát azért van, mert ott már a sebességkülönbség esetleg túl nagy az átlag közlekedőhöz képest. Ez azért 80-90-nél csak szélsőséges esetben állna fel (és ilyenkor a másik fél valószínűleg eleve szabálytalan).
Kb napi szinten közlekedek francia, svájci és német pályákon, errefelé a világ legtermészetesebb dolga, hogy az autósok bizonyos százaléka bizony a külső sávban a kamionokkal együtt haladnak és ez senkit nem zavar. Minden autó alapfelszereltsége a forgatható kormány, esetleg a fék nés minden nehézség nélkül tudják használni is (egyszerűen kielőzik őket, ennyi ) Otthon valóban azt látom, hogy sokan nem értik a "maximális megengedett sebesség" fogalmát és rá akarják erőltetni a többiekre az ő tempójukat.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Khelben
nagyúr
Ha 100-zal mész, előznöd kell a 90-nel menő kamionokat. Ilyenkor vagy felgyorsítasz 130-ra, vagy szabályt sértesz.
És még egyszer: nincs 60-as alsó korlát. "és ilyenkor a másik fél valószínűleg eleve szabálytalan" a kresz sehol nem ad felmentést a kötelezettségek alól csak azért, mert a másik fél szabálytalan. Ha valaki szabálytalanul előz egy kereszteződésben és te nem adod meg az elsőbbséget, akkor te leszel a hibás, mert a szabálytalanul közlekedőnek is elsőbbsége van a főúton (kivéve, ha a szabálytalansága miatt nem észleled időben, mert pl 200-zal jön egy kanyar mögül).
biga
senior tag
Egyetértek veled, csak nem értem miért lenne ez ellentmondás az én hsz-omhoz képest (Egyébként miért is kellene 130-al előznöm egy kamiont? Hol van ez előírva?)
A 60-as korlát arra vonatkozik, hogy ami nem tud ennyit, eleve fel sem mehet pályára! És ez azért szerintem is jelzésértékű arra nézve, hogy - normál körülmények között - ez az ajánlott minimum.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Khelben
nagyúr
De hogy lenne már ez ajánlott minimum? Gondold el, mész 130-cal és előtted terem valaki 60-nal, mennyire balesetveszélyes? Ezt a rendelkezést a 80-as években tették bele a kreszbe, hogy a szakadt ifákat meg barkasokat kitiltsák az autópályákról, semmilyen más célja nincs.
deicide
veterán
Az "előtted terem" azért autópályán legfeljebb rossz látási viszonyok között fordulhat elő, más esetben már jó messziről fel lehet mérni, hogy nagyon lassan megy. Egyébként én is a kamionok 90km/h-s sebességével haladok autópályán, mert ott fogyaszt a legjobban, ha ingázik az ember, sokat számít. De eddig még mindig mindenki észrevette, hogy viszonylag lassan megyek és megoldotta
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
biga
senior tag
Na várj: az eleve tilos, hogy - féktávon belül meg pláne -kimenj bárki elé. Tök mindegy milyen sebességgel mész.
A 60-as szabályban pedig szerintem érthető a jogalkotó célja: tudatosan ne haladj 60-nál lassabban (ha nem megy ennyit a jármű, eleve fel se menj). Ettől még persze ha bármilyen okból 60 alá kell menned, senki nem fog megbüntetni, ezt nem is állította senki. De ettől még ok nélkül ezt nem teheted meg.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
mezis
nagyúr
"Ha az autód képes 130-ra és annyi a megengedett és minden körülmény megfelel hozzá, de te 100-zal mész, akkor indokolatlanul akadályozod a forgalmat."
Forgalmat akadályozni csak akkor lehet, ha az van is.
Természetesen igyekezni kell felvenni a forgalom ritmusát. De az, hogy ki, mikor, hol mekkora sebességgel halad, nem csupán a megengedett maximum és a többiek elvárásának a kérdése. Pl.: még szárad a tinta a jogosítványán, ismeretlen, bonyolult csomóponton kell útirányt választani...
Nekem olyan érzésem van, hogy itt a fórumon egyesek verbális pressziót gyakorolnak, melynek az a cálja, hogy igenis tessék onnan előlük sürgősen eltűnni, és egyébként meg haladjon mindenki a megengedett max. fölött még annyival, amire még nem kattan a traffipax.
mezis
Khelben
nagyúr
Én totál türelmes vagyok az utakon akkor is, ha valaki 90 helyett 60-nal megy előttem, mert a tájat nézi. Amikor lehet, megelőzöm, addig meg megyek mögötte és nem szidom az anyját. Csak akkor borul el az agyam, amikor megpróbálják megmagyarázni, hogy ez így szabályos. Nem az, hiszen feltartja a forgalmat. Traffipax határon szoktam autózni úgyhogy elég sokszor kell várnom másokra, de türelmes vagyok. Kivéve, ha meg akarják magyarázni
biga
senior tag
De mi nem szabályos? 90-el menni autópályán? Már miért ne lenne az? Rengeteg olyan indok lehet, amiértn ennyivel megy. Ezeket te valószínűleg nem tudod, nem ismered, így számodra értelmetlen, de ettől még létezhetnek. A 90 nem akadályozza a forgalmat sem pályán (míg pl a tartós 40-50 már igen), hisz a sebességkülönbség legfeljebb 40km/h lehet a többiekkel szemben, illetve rengeteg a pályán haladó jármű eleve nem is mehet ott ennél többel. Mellesleg az autópálya pont azért több sávos, hogy nyugodtan és biztonságosan kielőzhesd.
Országúton ugyan erre nincs több sáv, de ettől még lehet bőven sok olyan ok, amiért valaki 90 helyett 60-70-et megy. Pusztán e miatt nincs jogod kizárni őt a közlekedésből, ellenben jogod van kielőzni őt, mikor erre lehetőséged van.
A közlekedés társas foglalkozás. De a szereplői különbözőek, különböző képességekkel és motivációkkal stb vennek benne részt egyenrangú felekként. Ezt illik figyelembe venni...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
qdak
addikt
rgo akkor az is szabalytalan, aki a fouton 40-50 el totymorog es 10-15km en koveted merrt nin lehetoseg elozni, o meg le nem huzodna, pedig vannak leallok.?
mert parszor volt szerencsem hozza...
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
brd
nagyúr
Igen, erre is egy olyan szabály vonatkozik, amit sokszor pont azok nem tudnak értelmezni (vagy nem érdekli őket), akik miatt kitalálták.
The only real valuable thing is intuition.
biga
senior tag
Biztos van ilyen is, de a valóságban hány olyan lehet, aki valóban minden ok nélkül megy annyival? Mert azért ismerjük el nem jellemző a csak hobbiból forgalmat feltartók száma. Aki bármilyen okból (legyen ez egy műszaki hiba akár, ami a közlekedést csak a sebességében korlátozza, vagy akármi) lassan halad, az legtöbbször igyekszik segíteni azokat, akiket ideiglenesen feltart (pl félrehúzódik). A valóban bunkókat meg amint lehet ki kell előzni és el kell felejteni. Aki tudatosan, akarattal akadályoz azt meg a zsaruk is kiszedik.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
qdak
addikt
+ brd:
hat itt a fouton (83) van parszor h auto is csak 50-60 al, meg pl trakesz is es le nem huzodna, peersze van joarc is aki lehuzodik, indexel segit.
nalam az a traki vitte a palmat az 1 es uton akinek egett hatrafele vmi refi szeru, es szabalyosan elvakitott :@ ahol normal esetbe beeloztem volna inkabb vartam 1 hosszab szakaszra.
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
Khelben
nagyúr
rgo akkor az is szabalytalan, aki a fouton 40-50 el totymorog
Igen, ha nincs rá olyan indoka, ami elfogadhatóvá teszi (pl. műszaki hiba). A városnézés meg a benzinspórolás nem indok.
mezis
nagyúr
A helyzet az, hogy egy új, vagy felújított motort még napjainkban is célszerű kíméletesen bejáratni. Még akkor is, ha vannak mögötted. Ha meg nincsenek, akkor kit akadályozol a haladásban ? Házszámot nem kerestél még soha életedben ? Vagy egyszerűen az út mellett egy elegendően sűrű bokros fás területet, ahol a már idegesítően sürgető szükségletedet elvégezheted, vagy éppen hányni készül az utazást nehezen viselő utasod ? Vagy kanyargós úton kötelező számomra két kanyar között felgyorsítani a megengedettig, aztán lassítani (nem satuzni !) mert már ott is a kanyar ?
Igen sok oka lehet annak, hogy miért nem közlekedik valaki a maximummal egy útszakaszon. Már rég előírták volna, kitáblázták volna az illetékesek a minimálisan kötelező sebességet, ha annak nem lehetnének komoly jogi következményei. Elég ahhoz egy kátyú is, vagy egy becsapódó madár, egy felfagyott útszakasz....
mezis
brd
nagyúr
Nem ideiglenesen lassan közlekedik, hanem több kilométeren keresztül, és igen, ha nincsenek mögötte, tényleg nem akadályoz senkit (hint: arra nyilván nem is vonatkozik a szabály)... Továbbá nem is az a baj, hogy lassan közlekedik, hanem az, hogy hosszan feltartja a forgalmat, időnként félre kellene állnia, vagy erősen segíteni a megelőzését. De ez is egy olyan szabály, amit normáliséknak nem kell mondani, a többieknek meg jobbára felesleges...
The only real valuable thing is intuition.
nemcso
senior tag
Néha munka közben előfordul, hogy nem kell egyik helyről a másikra sietni, ekkor van, hogy 70-80 -nal megyek ahol 90-nel lehetne. Ilyenkor teljesen normális, hogyha utolér egy sietősebb autó, akkor lehúzódok és indexelek, had menjen a saját tempójában, hiszen viszont is elvárhatom másoktól ezt.
Tapasztalatom szerint tehertől sokkal töbször kaphat ilyen segítséget az emberfia, mint személyautótól.
Motornál meg természetes nekem, hogy segítem őt lejjebb húzódással, had menjen.
[ Szerkesztve ]
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
philoxenia
MODERÁTOR
Nagyon érdekes, hogy felénk a 4-es négysávos egy részén és ha 70-el megyek, mert nagyon ráérek, a külsőben, relatíve gyenge forgalom mellett, nagyjából annyian előznek meg, mint mikor 90-100 között megyek, mint általában... Egyik esetben sem tartok föl senkit, a külsőben haladva, de az autósok jó része, nem is a sebességet hajszolja, hanem csak előzni akar... Előztek már meg zebrán, 30-as tábla hatálya alatti, kétsávos részen, ahol én sem pontosan harminccal mentem, de ugye magamra nézve nem vagyok köteles terhelő vallomást tenni.... A másik idegesítő, üres külső sáv mellett kilométereket haladó autósok a belsőben.....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
nemcso
senior tag
Tipikus Szfvár-Bp között az M7 -en, hogy 100-110 -es tempóval a középső sávban mennek, pedíg a külső sávban sem akadályozná őket senki sem. Tudom, hogy szabálytalan, de van amikor a külsőben haladva előzöm őket. Egy idő után a többség kijön utánam a külsőbe.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
qdak
addikt
+ brd: na igen en erre gondoltam,
amugy meg ha bajba van, van veszvillogoja, igy egybol tisztaba vagy h miert megy lassan.
de mikor lassuzik es pofatlan modon tartja a forgalmat....
a nagy gepekkel is teljesen egyetertek, ha segitesz neki 99.9 h megkoszoni.
sajna a buszokrol nem mindig mondhato el ez, multkor meg indexelt h megall en szepen eresztem melle, erre visszahuzta az utra, en meg att a szembe ballra savba, raadasul az egyenes vonalon rendor jott szembe, de nem vacakolt lenyeg megusztuk.
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
Khelben
nagyúr
Ha folyamatosan a külsőben mész, akkor az nem előzés, hanem elhaladás, tehát nem szabálytalan.
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
MaciG
addikt
Ha a több sávos utat jelzőlámpás gyalogátkelőhely szeli át, ott ugye lehet előzni a zebrán is ha zöld van?
BANZAII
Khelben
nagyúr
Előzni nem lehet. De ha elhaladsz a másik mellett (vagyis közben nem váltasz sávot), akkor az nem előzés.
(#31290) philoxenia : olvasói levél vs. jogszabály: "c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
[ Szerkesztve ]
Aminek semmi koze a hegesztoszemuveghez ugye.
qdak
addikt
. Nagyon fontos megjegyezni, hogy a
megengedett maximális sebesség felett közlekedőket soha,
sehol nem vagy köteles elengedni .
megneznem ahogy visszatartok 3 db Q7 est xD
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
Khelben
nagyúr
Ez is baromság, hiszen te nem tudhatod, hogy a másik mennyivel megy. Az autók km órája csal, némelyik többet, némelyik kevesebbet. És a kreszben sincs beleírva, hogy "kivéve a gyorshajtót". Elsőbbséget is kell neki adnod, nem mehetsz ki elé, hiába jön gyorsan.
qdak
addikt
tudom nyugi
azert emeltem ki mert nonszensz
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
philoxenia
MODERÁTOR
Folyamatosan haladó járművek esetében természetesen nem, de ez az úttesten összefüggő járműoszlopok kialakulása esetében történik.... Nem azt jelenti, hogy elindultam otthonról és azóta folyamatosan haladok...
Más esetben a jobbra tartási kötelezettség az elsődleges...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Khelben
nagyúr
Ez hol is van leírva? Mert nekem a "forgalmi sávokban folyamatos haladás" azt jelenti, hogy nem váltok sávot, nem azt, hogy vonatozik 20 autó
philoxenia
MODERÁTOR
A jobbra tartási kötelezettségnél....36.
ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
plömplöm
őstag
"ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat", pontosan, és ha ebben a őrülten sűrű forgalomban mégis el lehet a jobbra vissza nem térni tudó mellett menni jobbról, akkor a forgalom sűrűségének megítélése volt téves a vissza nem térni tudó fejében, és ezt a fejet ki kellene cserélni egy olyanra, amelyik vissza tudott volna térni abba a fenesűrű forgalomba, nem?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!