Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#30601) Mikuland válasza philoxenia (#30600) üzenetére


Mikuland
tag

A szülő felelőtlensége így motoroztatni a gyereket... :(
Mert hiába elektromos bringa, akkor se kétszemélyes...
A másik képen a zindiai család modell....négy gyerekkel kétkeréken! :C

[ Szerkesztve ]

mike...ahogy azt az a bizonyos Winnetou nevű egzotikus kisebbségi regényhős mondaná: UFF! STAR N9000, MIZ Z2, H9503...Opel Zafira 1,6 x16xel 99'

(#30602) Möhe válasza philoxenia (#30600) üzenetére


Möhe
addikt

Indiában még KRESz sincs,nincs miről beszélni ,gettó....

(#30603) philoxenia válasza Möhe (#30602) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

[link]

[ Szerkesztve ]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#30604) Lauda


Lauda
félisten

A videoban egy baleset lathato, amiben 3 ember meghal:

[link]

(#30605) zsid válasza Lauda (#30604) üzenetére


zsid
senior tag

Nem értem én ezeket. Olyan előzést nem vállalok, amiben nem vagyok biztos, hogy be is fejezem. Főleg havon/jégen/ködben.

<tRucKdriFteR>

(#30606) Lauda válasza zsid (#30605) üzenetére


Lauda
félisten

En se ertem. Jeges ut, rossz latasi viszonyok es eloz....

(#30607) Möhe válasza zsid (#30605) üzenetére


Möhe
addikt

De van olyan ember aki nem vak,csak bátor. Ők szerepelnek a videón is.

(#30608) Dluinet válasza Lauda (#30604) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Ha bekötötték volna magukat, akkor nem halnak meg. Látom mindegyik fejelt rendesen.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#30609) biker válasza Lauda (#30604) üzenetére


biker
nagyúr

pff, jól eltűnt a kocsi eleje :(

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#30610) 8th válasza Lauda (#30604) üzenetére


8th
addikt

Lassú voltam: "Ezt a videót eltávolítottuk, mert megsértette a YouTube sokkoló vagy undort keltő tartalommal kapcsolatos irányelvét. Sajnáljuk.
"

(#30611) biga válasza 8th (#30610) üzenetére


biga
senior tag

Nem csodálom. Szerintem elég egyértelműen látszott, hogy ott bizony meghaltak az autóban (megjegyzem, az ütközés erős volt ugyan, de szerintem ha használnak övet túlélhető volt (bár valószínű akkor is súlyos sérüléseik lettek volna). Az utascella nagyrészt egyben maradt, bár az nem látszik, mi lett az elejével, lehet a motor az utastérben van és akkor mindegy :(

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30612) Dluinet válasza biga (#30611) üzenetére


Dluinet
nagyúr

A hátul ülő akkor is megúszhatta volna.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#30613) biga válasza Dluinet (#30612) üzenetére


biga
senior tag

Igen, a hátsó személy előrerepült (igazából majdnem kiesett a vezető oldali - kinyíló - ajtón.
A briteknél volt annó egy hosszabb kampány, ahol hasonló - de megrendezett persze - sokkoló videókkal igyekeztek az emberek fejébe beleverni, hogy a biztonsági öv a világ egyik legjobb biztonsági eszköze: nem kell utána adót fizetni, díja sincs a használatának, nagy ész nem kell a használatához, időt sem nagyon vesz el az ember gyermekétől, cserébe a balesetek jó részében megmenti az életedet. Nem igazán értem azokat, akik nem használják. Már csak az ő kedvükért ott kellett volna hagyni a videot...

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30614) 8th


8th
addikt

(#30615) mephi666 válasza 8th (#30614) üzenetére


mephi666
nagyúr

veszteglő? ez mit takar itt? döcögött 60nal a belső sávban, vagy netán állt? :U

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#30616) biga válasza mephi666 (#30615) üzenetére


biga
senior tag

A veszteglő állót jelent. Gondolom lerobbant vagy nem tudom. Bér ha valakinek megáll a kocsija az nem úgy szokott ám történni, hogy megyek 100-al, majd hirtelen állok. Nehéz elképzelni, mit keresett a belső sávban álldogállva.

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30617) Zozzant válasza 8th (#30614) üzenetére


Zozzant
addikt

Miért keresztben állt? :F

https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html

(#30618) Dluinet válasza biga (#30616) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Hogy kapták el oldalról, ha belső sávban álldogál?
Azt írják "veszteglő", csak elképzelni nem tudom, akkor hogy ütköztek.
Holnapra többet fogunk tudni.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#30619) nemcso


nemcso
senior tag

Bármi lehetséges...

Kb. fél éve hazafelé jövet Gárdonyba, az M7 érdi leágazója előtt, ahol az M0 becsatlakozása van, a felhajtó sávban egy Fiat kisteherbe hajtott bele egy Polo. Annyira sikerült neki, hogy a Polo hűtőrácsába ragadt a Fiat hátsó lökhárítója. A kiskocsit vezető hölgy pedíg fogta magát, és megállás nélkül, 3 sávon át bejött a belső sávba, ahol kb.40-50 -vel döcögött, a hütőjéből meg folyott a víz.
Hogy közben mit gondolhatott ? Lehet, hogy a baleset kiváltotta sokk miatt csinálta ezt a józan ésszel megmagyarázhatatlan dolgot. :F

De egy műszaki hiba is kiválthat egyeseknél megmagyarázhatatlan dolgokat.
Leáll a belső sávban; vészvillogót sem kapcsolja be; sétálgat a lerobbant kocsija körül a forgalom kellős közepén....

[ Szerkesztve ]

Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"

(#30620) biga válasza Dluinet (#30618) üzenetére


biga
senior tag

Ennyi képből és leírásból nehéz kitalálni, de szerintem nem oldalról ütköztek, az oldalán inkább a szalagkorlát miatt lehetett sérülés (erre utal a leírás is). A tető azonban nekem gyűrődöttnek tűnik, mégpedig hosszanti irányban. Ez esetben azonban valószínűbb, hogy a jobb hátulját kapta el a furgon (ami a képen nem is látszik) és tolta rá a korlátra.
(persze ez csak spekuláció, majd megtudjuk az igazságot. Vagy legalább is megtudunk valamit :P ).
Ahogy olvastam egyébként a veszteglés nem tény, ezt Lázárék hivatala nyilatkozta. Hogy ez valóban így volt-e majd megmondják a szakértők.
Ha viszont valóban oldalról kapta, akkor pláne érdekes, hogy tudott egy belső sávban haladó autót bal oldalán elkapni :)

[ Szerkesztve ]

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30621) Dluinet válasza biga (#30620) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Látszik a második képen, hogy a szalagkorlát be van szakadva, és az autó a forgalommal szembe áll.
Akkor tényleg a szalagkorláttól kapta a sallert.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#30622) mezis válasza Dluinet (#30618) üzenetére


mezis
nagyúr

"Holnapra többet fogunk tudni."

Optimizmusod határtalan. Holnapra kitalják a leghihetőbb mesét.

Az a régi Balaton melletti balesetet is addig magyarázták, húzták, hogy végül a vétkes sofőr már nem is lett vétkes. (Életszerű ugye az, hogy van mögötted egy kocsisor, le akarsz kanyarodni balra és észre fogod venni, hogy az egész sort előzi valaki igen nagy sebességgel. A megkülönböztető jelzéssel is csak annyira lehetne száguldozni, amennyire az út, látási, forgalmi viszonyok megengedik.)

Én egyszer békésen mentem 130-al az M3-ason a szélső sávban, a belsőben sehol senki, egy jobb kanyarban, egy őrült elképesztő sebességkülönbséggel a műszaki sávon húzott el melettem. Azért tehette az emberszabásúja, mert érezte, hogy ha a belső sávot választja, fel fog kenődni a szalagkorlátra....

mezis

(#30623) Dluinet válasza mezis (#30622) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Szmájlit kellet volna tennem, hogy az iróniát jelezzem.
Abszurdisztánba tudjuk hogy mennek a dolgok.
"Kevesebbet mondj, akkor nem tudnak belekötni."

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#30624) MaciG válasza mezis (#30622) üzenetére


MaciG
addikt

"Optimizmusod határtalan. " Lehet ,hogy igazából a mi Jánosunk vezette az autót? :D

BANZAII

(#30625) biga válasza MaciG (#30624) üzenetére


biga
senior tag

Aktualizálták a cikket. Már nem belső sávban és nem veszteglő kocsiba ütköztek. És köd is lehetett. Szóval lesz majd valami, amit hivatalosan igazságnak fognak nevezni majd :)

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30626) brd válasza biga (#30613) üzenetére


brd
nagyúr

Ezt nekem egy magát okosnak gondoló egyén kétféleképpen magyarázta. Egyrészt bennéghet az autóban, másrészt az autója (Hemi C300) olyan biztonságos, hogy bekötnie sem kell magát. Ezekre sajnos nem tudtam mit mondani neki, mert valamilyen szinten a főnököm volt...

The only real valuable thing is intuition.

(#30627) MaciG válasza brd (#30626) üzenetére


MaciG
addikt

Ülhet akár kamionban is, a szélvédőt akkor is megfejeli adott helyzetben ha nincs bekötve az öv...

BANZAII

(#30628) biga válasza brd (#30626) üzenetére


biga
senior tag

Nem is kell. Ő is tudja, hogy hülyeséget beszél ilyenkor, azért bizonygatja :)

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30629) zsid válasza MaciG (#30627) üzenetére


zsid
senior tag

Tavaly volt kamionnal egy karambolom. Az övfeszítő meghalt, így ki sem tudtam húzni az övet. Nem fejeltem ki a szélvédőt, pedig 80-as tempóban ütöttem el egy szembejövő szerelvény pótkocsiját ( amit a szél felborított). Azt el tudom képzelni, ha valami keményebbet találok el, akkor lehet kifigyelek a szélvédőn- mondjuk szemből beton vagy ilyesmi.

<tRucKdriFteR>

(#30630) MaciG válasza zsid (#30629) üzenetére


MaciG
addikt

Azért írtam, hogy szituációfüggő, bár mondjuk városban én se kötöm be magam, de nem is kötelező.

BANZAII

(#30631) Lauda válasza 8th (#30610) üzenetére


Lauda
félisten

(#30632) brd válasza MaciG (#30630) üzenetére


brd
nagyúr

Mióta? :F Vagy esetleg rendőr vagy, vagy taxis, vagy hasonló?

The only real valuable thing is intuition.

(#30633) biga válasza zsid (#30629) üzenetére


biga
senior tag

Ne viccelj :) Ez tiszta fizika. Kamionnal lehetsz akár 40 tonna, míg amivel ütközöl (ha nem másik kamion vagy vonat) ennél jóval kevesebb. Ergo te egyszerűen eltolod az "ellenfeledet", miküzben a lassulásod nem jelentős (kb mint egy erős vészfékezés). Ilyen esetben persze, hogy nem repülsz ki a szélvédőn. De ne ez legyen már az etalon. Mellesleg kamionon is necces az öv nem használata. Ott viszont gyakoribb pl a borulás. Na ott pl nem mindegy, hogy bent maradsz-e a kabinban, vagy kiesel és jó esetben ez a tömeg a hátadon landol.
Öv nélkül közlekedni idiótaság. Egy átlag személyautó esetén (hasonlóval ütközésnél) már 30 km/h-nál (tehát 15+15!!!) sincs esélyed megtámasztani magad, simán fejeled a szélvédőt. Persze tudom, valóban van a baleseteknek az a szinte mérhetetlenül kicsi száma, ahol pont a biztonsági öv miatt hal meg a delikvens, de ez oly elhanyagolható, hogy ezzel ép eszű ember nem számol. Baleset esetén a másodperc tört része alatt bármi megtörténhet. Ilyenkor fél %-al több esélyen az élete múlhat a vezetőnek. Aki ezt végiggondolva sem kapcsolja be magát, azt részemről szimplán öngyilkosságnak tekintem.

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30634) Sotho


Sotho
őstag

Suvoknál a merev kasztni miatt ekkora gyűrődés esetén lehet akkora a lassulás hogy bekötve is kampó.
Meg ez a 100-al kőfalnak esete. rip

(#30635) Lauda válasza brd (#30632) üzenetére


Lauda
félisten

A kresz nem irja elo lakott teruleten belul a menetrend szerint kozlekedo autobuszon az ovet. Egyebkent a rendoroknek kotelezo.

(#30636) brd válasza Lauda (#30635) üzenetére


brd
nagyúr

Buszról nem volt szó, ha jól látom (vagy MaciG azon tevékenykedik?), a rendőröknek pedig régebben mintha nem lett volna kötelező (vagy csak az utasának, már nem emlékszem, ez nem olyan lényeges infó számomra), ez is változott?

The only real valuable thing is intuition.

(#30637) Lauda válasza brd (#30636) üzenetére


Lauda
félisten

Ja az lehet nem szerepelt a hozzaszolasokban, de igen, buszozik. A rendoroknek nem tudom mikor hogy volt, asszem regen nem kellett, de datumot nem tudok. Most kell nekik is.

(#30638) zsid válasza biga (#30633) üzenetére


zsid
senior tag

Nem viccelek, egy másik kamion ponyvás pótkocsiját ütöttem el, utána vittem egy kisebb fát és a szántásban álltam meg. Ha végigolvastad a hozzászólásom, akkor láthattad, hogy ez nem az etalon, csak egy példa, hogy be lehet mákolni, nekem sikerült - egyszer. Nem buzdítok senkit az öv nem használatára, én is mindig bekötöm magam, akkor pont nem volt használható biztonsági övem, úgy másfél hónapig.
A lassulásról annyit, hogy fékezésre már nem volt időm, kb 20 méteren sikerült 0-ra lassulni. Vészfékezésnél minimum 30-33 méter kell egy nyergesvontatónak száraz úton.

<tRucKdriFteR>

(#30639) biker válasza biga (#30633) üzenetére


biker
nagyúr

Két 15kmh val ütköző autó annyit károsodik mint 15kmh fallal :)
Ezt már kitárgyaltuk mi is meg a mythbusters is :)

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#30640) MaciG válasza Lauda (#30631) üzenetére


MaciG
addikt

Azért az ilyet nem értem. Nm látja, hogy jön a (gondolom kamion) szemből vagy mi? Mert látszik, hogy akkor húzza át a másik sávba mielőtt odaérne. :F

BANZAII

(#30641) mephi666


mephi666
nagyúr

úgy látom megtanították a szarvasoknak is, mi az a zéró tolerancia

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#30642) Sotho válasza MaciG (#30640) üzenetére


Sotho
őstag

Igen vannak akik úgy előznek hogy azt sem tudják mi van. 2009 decemberében jöttem itt Bp. fele nagy hóesés havas út sötét, látási viszonyok rosszak. Mentem kb 30-al egyszerűen nem lehetett gyorsabban. mögöttem a linkelt ponton gondolta úgy egy csóka hogy elege van a tötyögésből és kielőzött. és akkor 2x2 sávos lett az út középen szalaggal elválasztva , szépen be is ment a szembeforgalomba és nem esett le neki hogy mi van vagy fél km-n keresztül jött mellettem a korlát túloldalán aztán levillogták nem lett semmi szerencsére megfordult.

[ Szerkesztve ]

(#30643) mezis válasza MaciG (#30640) üzenetére


mezis
nagyúr

Pedig van. Kedden, gyönyörű napos időben egy miskolci kanyargós úton (közel a temetőhöz !) egy job kanyarban mögöttem a harmadik autó ütközött a szemközti sávban egészen az út szélére lehúzódott autóval. Nem hiszem, hogy műszaki problémája lett hirtele - bár a LADA-k elhanyagolt talpas csapszege szeret kitörni....

[ Szerkesztve ]

mezis

(#30644) 8th válasza Lauda (#30631) üzenetére


8th
addikt

Be voltak e kötve vagy sem az jelen estben nem oszt nem szoroz. Szemre jöhettek kb 80-100km/h körüli tempóval, csatt rá két tized másodperccel már az ellenkező irányba ~70-el tolta őket a teherautó. Esélyük sem volt ekkora lassulást lehetetlen túlélni, a belső szerveik tuti csúnyán átrendeződtek.

(#30645) biga válasza 8th (#30644) üzenetére


biga
senior tag

Szerintem nem mentek ott annyira gyorsan. Annyira nem omlott szét az utó (bár az eleje eltünt, ajtó kinyílt, de az utascella egészen ép maradt). És ha megnézed a kamion is viszonylag hamar leállt, ami ha azt nézed milyen volt az út nem rossz. Szerintem lassabban metek az átlag orzágúti tempónál. A hátsó utas előrerepült, a két első meg kifejelte a szélvédőt! Súlyos sérülésekkel, de szerintem így ennyiből is úgy néz ki, hogy övvel túlélik.

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30646) 8th válasza biga (#30645) üzenetére


8th
addikt

Az utascella viszonylagos épsége maximum annyiból előny, hogy nem darált húst kellett a tepsibe kanalaznia a tűzoltóknak. Teherautó 70km/h körüli tempóval biztosan ment és az ütközés pillanatában szinte semmit sem lassult. Ha a személyautó szemből csak 60-al jött már akkor is. Egy 60km/h - 0 - 70km/h lassulás-gyorsulás a másodperc tört része alatt az emberi test számára elviselhetetlen terhelés.

(#30647) biga válasza 8th (#30646) üzenetére


biga
senior tag

Biztos, hogy szegycsont ilyenek sérülnek, bordák is jó eséllyel, de belső szervek ilyen ütközésnél azért jó eséllyel még nem szakadnak le. Ennél jóval nagyobb ütközést is élt már túl ember, extrém esetek is előfordultak már az életben, de ez a gyorsulás még átlag ember számára is jó eséllyel elviselhető. A hátsó utas előrerepült, kis híján ki a kinyíló ajtón, de ha megnézed az ülés nagyrészt megfogta. Láttam én már kiszakadni ülést hátul ülőtől, amit (bár abban a konkrét esetben is csak ő és maradanó sérüléssel), de túlélt. Itt ilyenről szó nincs (vagy nem látszik). A videon ha jól láttam légzsák sem nyílt, ami ugye megint azt jelzi, hogy nem volt öv. Ha van öv, nyílik a lufi, a video alapján (ami lássuk be igen kevés info egyéként :)) ) szerintem ez egy valószínűleg túlélető baleset (lett volna), ha bekapcsolják az övet.

Egyébként a legnagyobb gyorsulás (lassulás), amit ember bizonyítottan kibírt, az 46g körül volt néhány tized másodpercig. (John Paul Stapp, 1954). Egy katapultülés kb 20g-vel lövi ki a pilótát.

Nem állok le kiszámolni (főleg, hogy nincs adat hozzá, csak találgatunk :) ), de ez az ütközés ezeknél biztos vagyok benne, hogy kisebb volt. (De ha valaki nekiáll kiszámolni, és kiderül, hogy 40g feletti gyorsulás volt itt, akkor ugyan nagyon meglepődnék, de bocsánatot kérnék :)) )

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30648) philoxenia válasza biga (#30647) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

[link]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#30649) biga válasza philoxenia (#30648) üzenetére


biga
senior tag

Tehát 70 km/h körüli rugalmatlan ütközés esetén (fa) sincs 40g felett a testre nagyon rövid ideig ható gyorsulás:) Köszi a linket.

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30650) 8th válasza biga (#30649) üzenetére


8th
addikt

Ja, nincs 40g felett csak ugye azt hagyod ki a számításból, hogy ezek a szerencsétlenek nem 0-ra lassultak hanem 70ről 70re lassultak-gyorsultak másodperc tört része alatt. 72km/h = 40g lassulás. legalább 140km/h sebességkülönbséggel csattantak össze így nekik több mint a kétszeresét kellett volna elviselniük. Szerinted túlélheti ezt bárki is? :U

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.