Nemcsak a 444, minden fórumban az élettelen tahók sírtak, hogy jájj a rolleresek, meghalunk mind...na de most majd jó lesz mert maradnak a gyalogos parasztok, a biciklis parasztok, meg az autós parasztok.
[ Szerkesztve ]
Nemcsak a 444, minden fórumban az élettelen tahók sírtak, hogy jájj a rolleresek, meghalunk mind...na de most majd jó lesz mert maradnak a gyalogos parasztok, a biciklis parasztok, meg az autós parasztok.
[ Szerkesztve ]
+ kifelejtetted a képletből a kötelező jogosítványt és a biztosítást is!
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
A "kötelező" t, írtam, ja igen jogsi.
Meg azt a tényt,hogy ameddig SMKP-nak nem feltétlen látszó robogóval mész, nem biztos, hogy a rendőr megállít, elektromos kerékpárnak veszik, ha a lábon van a pedálod, és még tekered is, feltéve persze, hogy látod a rendőrt... ellenben innentől meglát egy rollerest, és egyből kéri a jogsit (ami ha van eleve akkor oké), de a kötelező, és műszaki már bukó. Ja meg bukósisak.
Olyan 15 km volt. Nem sok, de nem is annyira kevés, és ahhoz képest a végén
még vánszorgott: a normál tempóban 3 perces út így volt 6 perc. Amúgy meg a
termék már megvan, csak ugye lovat vettem részletre. Ez az első részlet: lófax.
Viccen kívül nem sokat aludtam az éjjel, de haladtam a kis programommal, stb.
Ez is egy hobbi, nem csak a száguldozás. Ill. ha sietek, ott van a motor, ami
szerintem keresztbe lenyeli akármelyik rollert hiába 10x akkora a tömege, ha a
teljesítményt se wattokban mérik, hanem kilowattokban, és két helyiértéken.
Azért a dupla motorral, dupla akkuval egész jó kis masina lesz ebből. Már nem
sok hiányzik. Pl. rendes volt a gép, mert pont zárásra odavitt* a csavarboltba, a
csavarbolt meg rendes volt, mert nem hajtott el a malac faszára, mint a múltheti.
Hanem szépen kiadta a két db 12-es anyacsavart, kemény 95 Ft-ért. A baj csak
az, hogy a "finommenetes" kérésem nem ment át, normából van nekem is 10.
*: ehhez kellett, hogy "leharcolt akkuval" is tartsa a valós 20 km/h-t. a bicikliúton:
megtette. Hál'istennek... meg hála a garis akkunak. A régivel már rég kakukk lett
volna. De mint minden az is megjavítható, szóval a teszt áramkört arról hajtottam.
Pl. 666 rpm-re következtetek, abból számolok sebességet, 7.4 inch kalibrációval:
Voilá', valóban annyi a fordulatszám, a sebesség meg "elég jó közelítéssel" annyi,
mint a valós, mondhatni így GPS pontos. Ha 23-at megyek, akkor az 23, és kész.
[ Szerkesztve ]
Milyen műszaki? Segédmotorra sose kellett... Én kötök rá egy valamilyen biztosítást és belèm se köthet utàna jelenleg állás szerint.
Tőlem kértek múltkor...
Én most rájöttem, hogy inkább EUC-re váltok.
Sokkal kisebb és mobilisabb. Tudja ugyanazt a sebességet, de általánosságban messzebre el lehet vele menni, nagyobb a kereke, így úthibákat is jobban veszi, könnyebb kormányozni és akár lépcsőn is le lehet menni. + terepen ezerszer jobb mint egy roller.
Egyetlen hátránya, hogy meg kell tanulni használni, ami olyan 50-100km tanulást jelent.
De szabályozást megvárom inkább én is ezzel a vétellel.
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
De milyen műszakit konkrétan? Segédmotorkerékpárt nem kell műszakira vinni, sose kellett, 50 köbcenti felett már igen, de az nem is segédmotorkerékpár már.
Rollerre bevezetik azt is
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_2387-2387.html
én is lestem, de elengedett végül.
[ Szerkesztve ]
Én elhiszem, de ilyen nincs... Én felvilágosítottam volna nefélj.
Szerintem pedig ez a rendet vágok tipusú, ha nem tudom mi, akkor segédmotor, mert van benne motor egy rendes bíróságon úgy elhasalna mint a pinty, amúgy az elektromos rollert tudom lábbal hajtani, úgyhogy..mondja meg a rendőr, be volt e kapcsolva. Mert én meg azt mondom hogy a kisebb rollerek inkább kerékpár kategória sebessége és adottságai szerint és kerékpárútra való, most egy ilyen inkompetens barom miatt megint egy csomó emberhalál lesz, szerintem pálcikarollereket nem kéne a kocsik közé terelni.
[ Szerkesztve ]
Sőt, biciklivel legtöbben járdán mennek.
Meg amúgy mennyire reális mondjuk Hungária krt. - n egy m365-el menni autók között?
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
Teljesen irreális, de majd rájönnek, ha rájönnek. Amúgy ilyesmitől féltünk, hogy minden egyeztetés, a téma körüljárása nélkül egy bunkó majd én megmondom mi van józsi, ahogy az egy rendes illiberáliához illik, közibénk csap. Mégha csak átmeneti lenne is, nem kéne ezt így csinálni..
Ez már biztos, be van vezetve, vagy csak egy lehetséges terv?
Hát igen. Pont amit korábban vizionáltunk. Ostoba, begyöpesedett, hopzzáértést hírből sem ismerő korropt mocskok aa következő döntsét hozták:"Szarakodjuk ezekkel? Nehogymán.. tegyük lehetetlenné a dolgot és akkor nem lesz velük gond. Neked ban? nekem sincs.. akkor dögöljön meg az összes, csak nekünk ne legyen dolgunk... pff..még a végén azt hinnék csinálunk valamit..."
Hát ennyi! Magyarország.. itt kell lenned hogy elhidd!
http://djadji.fw.hu
Legnevetségesebb az egészben, hogy leküldenek az útra és kötelező a biztosítás is, hiszen tudják, hogy ha kötelező úton menni az rengeteg balesetet fog szülni.
De persze ha autó mögötted türelmetlen lesz, leszorít vagy elüt akkor is a rolleres lesz a hibás
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
Ez a belügyminiszter állásfoglalása, mintegy üzenet a rendőri állománynak, hogy azt az e rollerest akin nincs bukósisak, nincs kötelező biztosítása és jogosítványa, nem az autóúton közlekedik, nyugodtan szét lehet birságolni, mivelhogy ez szerinte segédmotor..
Na és mi a helyzet az ún e robogókkal, mert eddig az se volt segédmotor.
És milyen biztosítás?
- mozi bolondéria -
Gondolom-mivel kötelező biztosításhoz kell alvázszám- valamelyik biztosítónál, már ha rollerre köt valamelyik egyáltalán, meg kéne kötni egy biztosítást, mint egy segédmotorra. Azt ne kérdezd hogy a gyakorlatban valaki csinált e már ilyet, mert tudtommal a segédmotorosok zömének sincs. Meg ha nincs alvázszám se..
[ Szerkesztve ]
Na, erre voltam kíváncsi. Szerintem a taxisokat zavarja a roller, mert elesnek a bevételüktől. Lásd: Uber, Taxify....
- mozi bolondéria -
A helyzet az, hogy mondjuk kerékpárosok rovására nem keménykednének, mert egy nagyobb réteget képeznek. A fasisztákra az jellemző, hogy minden kisebbség-és ebben az esetben a rolleres társadalom az-nyugodtan szivatható- mert nem komoly szavazóbázis, még esetleg a többség is helyesli. Ugyanezt csinálják a rokkantakkal, betegekkel. Amíg nincs a rollereseknek hivatalos képviselete, ez ellen fel sem tudunk lépni. Én a magam részéről azt mondom, hogy nehogy valaki bemenjen forgalomba egy xaiomi 365 tel, ha fél. Amennyiben büntetik, dobjuk össze, meg kéne szervezni egyfajta polgári ellenállást. A bekövetkező balesetekért ki felel ?
[ Szerkesztve ]
Amúgy ma is fogok rollerezni, bukósisak, és kötelező nélkül, kerékpárúton fogok haladni, mindjárt indulok.
[ Szerkesztve ]
Igen, Uber is be lett tiltva. Pedig Taxisok simán átmehettek volna überezni, csak akkor nem tudták volna külföldieket meg részeg fiatalokat lehúzni 2 megálló taxizása után egy 10 ezressel.
No meg übernél lehetett értékelni is.
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
De vicces, mert a smk-nak minősített rollereknél is elvileg a max sebesség 45km/h.
Azaz van itt olyan akinek a rollere ennél többel megy, azt meg majd besorolják rendes motornak?
Na meg azt a elektromos egykerekűt (EUC) is, ami többel tud menni, mint 45?
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
Ennyivel lehet menni, az nem egyenesen arányos mennyivel tud. Kocsival is 130-cal mehetsz maximum itthon, miközben ugye a kocsik 99% tud többel is menni...
Amúgy ha járdán mész vele, és feljelent, te megtámadod, úgyis te nyersz. Viszont úton se felelne meg segédmotornak, mert se típus engedély, se biztosítást nem tudsz rá kötni jelenleg, viszont az úton nem fog érte basztatni senki jelenlegi állás szerint. Szóval pont azt vártam nagy rolleresek szívják majd meg, erre a kicsikkel b@sznak ki így.
[ Szerkesztve ]
Jelen állásfoglalás szerint minden elektromos roller segédmotor. A gyors, a lassú, a nagy és kis teljesítményű egyaránt...sokat mondjuk ezen nem gondolkodott a maffiózó.
Szerintem az egyedi azonosíthatóság hiányát simán át lehet hidalni. Pl fel kell ragasztani valahova egy roncsolás nélkül nem eltávolítható matricát, ami igazolja a befizetett díjat. Mondjuk a biztosító meg joggal kérhetne minden szerződőtől típusengedélyt, hogy egyáltalán tudja mivel áll szemben, mire kellene kalkulálni (nagyobb tömegű, gyorsabb roller, nagyobb kockázat, vagy pl normális fék hiánya = nem is köt rá biztosítást...) Egyébként, ahogy a kerékpárosoknál is létezik biztosítás pár ezer forintért évente, bár szerintem ezrelékben sem mérhető azok száma akiknek van, minden járműre érdemes lenne bevezetni, mert az ördög nem alszik, és mindenki hibázhat. Aztán meg majd visznek amit érnek, ha baj van...
[ Szerkesztve ]
Épp az imént.írtam a biztosítónak, hogy kérem.az ajánlatukat a kugoomra. Meglátjuk...
A legjobb az egészban hogy van 100wos görkorcsolya kerekű gép. Azt is közúton? És.mi az hogy ha nincs besorolva sehova akkor nem mehet a járdán? A gördeszka is a közútra fog menni? A görgorcsolya? A gurulos bőrönd ha ráülök?
Nevetséges.. Ostoba. És elkeserítő...
Jaaa.. És ha jól olvastam tegnap óta érvényben van? Csak így pikk pakk? Nxilván az a cél higy minde.ki felkészüljön és betartsa a szabályokat.. Kicsit sem az hogy ellehetetlenítsenek mindenkit akinek eszébe jut valami más mint a megszokott...
http://djadji.fw.hu
Sziasztok,
azért szerintem jelenleg PIntér szavai mögé ne képzeljetek túl sokat. A jövőre vonatkozóan borúsak a kilátások, de attól jelenleg az elektromos rollerek NEM sorolhatóak smk kategótiába. Mondhat bármit ez a szagértő, ha nincs szabályozás, akkor az addig csak magánvélemény.
Más kérdés, hogy a jövőben hogy fogják szabályozni. Tartok tőle kinyírják, mint az Ubert.
[ Szerkesztve ]
Bár igazad lenne. Csak hogy a rendőrség legfőbb fejének véleménye, ami a kresz módosításig él. Vagyis de, ez a szabály mostantól. Ezek szerint járnak el a rendőrök. Done. Aztán jigy a kresz hoz e különbséget és megkülönbözteti e teljesítmény vagy akármi alapján a rollereket az más.kérdés. Én nem hiszek benne
http://djadji.fw.hu
Egyszer valamikor a 70'-es években egy rendőr Nagyapámékat bírságolta meg, mert első körben a rendőr nem értelmezte jól a táblát, másodkörben nem értette meg amit Nagyapám (gimnáziumi matematika-fizika szakos tanár volt) meg akart vele értetni. Így szépen motorral bementek Mamámmal együtt a rendőrségre, igaz, hogy a színházi előadást lekésték, de a bírságtól azon felül, hogy elengedték, a rendőr felettese még sűrűn bocsánatot is kért!
Azért a bukósisakot ajánlott felvenni! Aki dacból nem veszi fel, mert minek, az hülye! Hidd el, sokat számít, amikor az idegsebész próbálja menteni a szürke állományod, hogy volt e rajtad sisak, vagy csonttal vetted le az aszfaltot.
My name is Bond, James... Dean.
Ez így van! Rajtam mindig volt sisak, egyesek csak azt kifogásolták, hogy sokkal komolyabb védelmet nyújtó, mint amilyen indokolt lett volna... de Schumacher óta tudjuk, hogy alacsony sebességgel is lehet olyat esni, hogy az ember a hátralévő részét az életének vegetatív állapotban tölti el...
Schumacher óta azt is tudjuk, hogy akciókamerát a sisakra ne...
Jó lenne ha gyorsan kitalálnák mi van, mert addig nem akarok új járművet venni.
Igy lehet vásárlást elnapolom tavaszig.
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
Kugoo rollernél hogyan kell akksit cserélni? Az alján volt 2 csillagfejű csavar, kicsavartam, de meg sem mozdul az alja.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
Sima vagy pro?
Nem dacból, simán én még abból a korszakból származom, amikor smkp ra se kellett, egyfajta kötöttségként élem meg, a biztonsági övet is.
[ Szerkesztve ]
Ez van kitalálva. Rendes kresz módosítást elhúzzák, ha nem maguknak kell gyorsan törvény, ami max 1 nap, szavazással együtt..ezzel együtt ahogy korábban írták ez se szentírás. Végülis van egy értelmezési vita. Eddig élt pl a teljesítményhatár, vagy elv a 300w, ami alatt kerékpár, fölött smkp.
[ Szerkesztve ]
A műanyag takarót kell kihúzni, az alja nem is mozdulhat meg, mert egybe van.
Az az M365, aminek levehető az alja, ezen egy komplett alumínium tömb.
Pronál az oldalsó prizmákat is le kell szedni, aminek a csavarja a talp takaró alatt van, ha ez utána megvan, még lesz 2 csavar a prizmák alatt.
Okés, de az akkutartó alja azon se jön le úgy, mint az M365-nek.
Na ez nem volt meg, köszi!
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
Itt tényként le van írva, hogy be is fogják tartatni. Ami nagy szívás, hogy SMKP-nak minősített járművet eddig sem vihettél buszon... na most hiába van jogsid, ha busszal ingáznál a rollert meg vinnéd magaddal... ezen felül ahol SMKP-s robogóval mehetsz, oda száműznek a rollerrel is, és azért egy 60+ kilós burkolt robogó nagyobb biztonságérzetet ad a forgalomban mint egy pálcika rolleren állva cammogni, a teherautók mellett. Arról nem is beszélve, hogy a kátyús magyar utakon, ilyen kis kerékkel csak az a kérdés, hogy mikor lesz baleset...
Mi a tökömről hadovál ez az oldal? Miféle KRESZ módosítás született meg?
Az, hogy a belügyminiszter elmondja a véleményét, az még NEM törvény. Oké,
ott követi el az ember az első hibát, hogy úgy véli, hogy jogállamban élünk...
Ui: az, hogy a rendőrség a jogszabályok alapján köteles eljárni, semmitmondó
frázis, főleg egy olyan témában, amiben a jogszabályok is kb. semmitmondók.
Mindjárt ott van a kerékpár definíciója: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet
emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. Hol élünk?
Bővebben: 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
B-L-A-C-K: csak annyi? Kettőt kérek...
[ Szerkesztve ]