Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#25001) PociAti válasza Silentfrog (#24996) üzenetére


PociAti
senior tag

A gumiköpeny kopó elem, az nem garanciális.
Cseréje nem jár garancia vesztéssel. Hacsak nem valaki a felni szétbarmolásával vagy a kábelek megtörésével szedi le a köpenyt. A helytelen összeszerelésből eredő károk miatt szintén nem lehetne garancia után kiáltani.

85.000 Ft-os kerék csere ár irreálisnak hangzik, de ha valaki otthon normális célszerszámok nélkül állna neki, és olyan óradíjat számolna fel magának, mint amit a szervizesek számolnak, akkor még ki is jöhetne ez az összeg. Persze a köpenyek árával és szállítási költséggel együtt.

Azt azért jó lenne kideríteni, hogy hol ereszt. Nem a szeleppel van a probléma? Defekt spay és egyéb nyalánkságok ott rakódnak le, ahol a levegő távozik. És ha ez a szelep, akkor az nem hangzik jól.

(#25002) PociAti válasza gyikhuszar (#25000) üzenetére


PociAti
senior tag

"A lényeg, hogy szívesen vennék ötleteket ..."

Ne vegyél rollert!

Old meg másként a közlekedést. A fenti igényekre nem létezik normális roller.

(#25003) gyikhuszar válasza PociAti (#25002) üzenetére


gyikhuszar
tag

Köszi, ez is egy vélemény :) . Azt látom, hogy kompromisszumot kell majd valahol kötni. Jó lenne tudni, hogy vajon hol fog a legkevésbé fájni.

Szerk.: vagy kizárni a balesetveszélyes szarokat.

[ Szerkesztve ]

(#25004) DigitXT válasza gyikhuszar (#25000) üzenetére


DigitXT
félisten

több százezer forintért
Hajajj... legutóbb kolléga milliós Namiról küldött fotót, ketté tört.
És állítólag ez nem egyedi eset, hanem szériahiba (mind cserélik)
viszont valahogy mégiscsak fizetős a történet, szóval elég durva!

Amúgy az van, hogy ami simán ugrik 45-50-re, ÉS értelmezhető a
kerék mérete, az nehéz, legalábbis relatív, a 30 kg simán befigyel...
Nyilván ha dupla motoros, sokkal jobban gyorsul, cserébe +5 kg.:D
(Meg hát minél nagyobb hatótávolságot akarsz, annál nagyobb az
akku benne: adott típusú cellával egyenes arányosan nehezebb is.)

Ha autóba dobálós utolsó pár km-re kell a P+R-ből, akkor pálcika!
Az annak megfelelő kompromisszumokkal.:B Ha nagyobb vas kell,
biztos, hogy azzal is kompromisszumokat kell kötni, csak másfélét.
Pl. hordozhatóság problémás, összecsukhatóság sem triviális, stb.
(De pl. a Wolf King GT nem is erre van. Azzal elmész háztól-házig.)

Igazából egy SMKP-t sem viszel magaddal autóval, mert azzal nem
lehet autópályázni. Valóban nem lehet, de ha messziről akarsz járni,
akkor bizony motorkerékpár. (A nagy roller inkább SMKP kategória.)

A legjobb pálcikák sem alkalmasak arra, hogy 45-50-nel told nekik!
Nem azért, mert nem tudják megfutni* esetleg tuning után, de oda
kevés a futómű, kevés a fék, kevés a minden is... Sajnos ez ilyen: ha
rendesen fel van szerelve, nagy a kereke, és még megy is, az nehéz.

*: más az amikor van erőtartalék és kényelmesen gurulsz, vagy épp
eléred egy teszt erejéig, amit csak feltöltött akkuval köhög ki...:R

[ Szerkesztve ]

(#25005) FeniX- válasza DigitXT (#25004) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Ez elég vacakul néz ki, remélem nem lett belőle sérülés.
Ti szoktatok sisakot hordani egy pálcika rollerhez?
Mennyire cink pl. a hagyományos motoros sisakot felpattintani ezekhez?
(hülye kérdés, 1-es, ki nem tojik rá, nem?)

(#25006) Peaceliker válasza gyikhuszar (#25000) üzenetére


Peaceliker
őstag

Volt egy halom rollerem, néha magam sem tudom minek vettrem egyet egyet. Vagyis de, érdekelt melyik milyen. :))
Nade ami neked kell, ne is keress tovább:
mantis 10 dual (esetleg egy jó árú használt pro).
28 kiló, nincs még egy 60v os gép ami ilyen könnyű. Kell rá egy 3as bilincs és faja is.
Könnyű, megy azért, stabil az egyenesfutása (c futóműhöz képest)...ez utóbbi bazira nem egyértelmű a legtöbb c futóműves gépnél ;]
Kintről 450k kb, itthon is volt utóbbi időben 500k ba akciósan az új

Mantis king gt törik kettő, több helyen is, kár érte.
Wolf warrior x bazi jó gép, dupla telós futóműve miatt mint egy motor olyan stabil, de 36 kiló, csukva sem fixálható a kormány, szar pakolni.

Dualtron mind neheztebb, drágább, de legalább szarabbul felszerelt. zero 10x jobbat lép mint mantis, akku nagyobb, de 34 kiló.

Ja dualtron mini. Gyenge, lassú, forgalomba szerintem kevés és ahhoz képest van súlya.

Nekem amúgy forgalomba az 50 kevés volt (ok mantis megy 65 öt de 40-45 fölött 60v os gépek már nem túl harcosak). Wolf king gt vel viszont 70 nem gond, az már jó volt hungáriára is. Nade az nehéz dög :DDD

#25005FeniX

igaz nagyobb gépeim vannak (már), de mindenre érdemes beöltözni. Én motoros sisakban tolom, pálcikára mondjuk lehet egy bringás dh sitykám lenne, az könnyebb. Sisak, kesztyű sztem alap. Nagyobb gépre meg minden más...szar a forró aszfalton fetrengeni, kiróbáltam :DDD ;] :W

[ Szerkesztve ]

"Oh my Goa'uld!"

(#25007) Reggie0 válasza DigitXT (#25004) üzenetére


Reggie0
félisten

Akinek van penze majomra, annak legyen penze bananra is :)

(#25008) Reggie0 válasza Peaceliker (#25006) üzenetére


Reggie0
félisten

A rion re90 csak 27.2kg.

(#25009) Peaceliker válasza Reggie0 (#25008) üzenetére


Peaceliker
őstag

Ja bocs, szigorúan 3M alatt és 1 éves várólista nélkül gondolkodtam :DDD :DDD
/nem tudom pontos árát és várólista hosszát, de úgy tudom egyik sem tréfa :)) /

"Oh my Goa'uld!"

(#25010) DigitXT válasza Reggie0 (#25007) üzenetére


DigitXT
félisten

Nem ez a baj: ha el van cseszve és életveszélyes, akkor legyen
kedves a gyártó a csere alkatrészt biztosítani hozzá, ne nekem
kelljen még fizetni emiatt. Ez nem karbantartási költség...:R

Ui: persze ez engem csak elvből zavar, amúgy nem érint.:))

(#25011) DigitXT válasza FeniX- (#25005) üzenetére


DigitXT
félisten

Megúszta állítólag, terepen hozta össze. Én nem követem ezeket.
Elvagyok a kis méréseimmel, meg tuningolással, de ha egyszer jó
lesz a cucc, és marad a jó idő, biztos fogok gurulni is. Sisakban.:K
Cink? Szerintem sokkal rosszabb a fogpótlás. Márpedig annyihoz
egy pálcika is bőven hozzá tud segíteni, kis sebességnél is.:))

Ui: persze mindenki úgy öltözik, ahogy jónak látja. Amikor kitört
a pálcikám első kereke, és fejjel is levettem az aszfaltot marhára
örültem, hogy a sisak napellenzője tört, és nem az arcom...:R
(Anyaghiba volt, elrozsdált a villa: akkor is megtörténik, ha nem
tuningolom, és nem képes ~42 km/h végsebességre. Viszont ha
ezt nem csinálom, talán én sem öltözök protektoringbe, esetleg
el is törik a könyököm a másodperc tört része alatt. Ez ilyen...:O)

Pálcika rollerre, ami tényleg az, és ilyen 25 km/h körül tud, még a
biciklis sisak is bőven jó. Nem vennék fel motorost rá. Ha már 30+
is simán megy, akkor elgondolkodnék. Brutál vasakra kötelező.:K

"A halál rolleren érkezik":))

[ Szerkesztve ]

(#25012) FeniX- válasza DigitXT (#25011) üzenetére


FeniX-
aktív tag

+1 ! Köszi!

(#25013) alphamooncam válasza Peaceliker (#24859) üzenetére


alphamooncam
őstag

"Az a gomb üres, igen. Kb semmi hely nincs alatta, így nem nagy a mozgástér, mi fér be oda. Áram korlát nem izgi, mert van egy +12v szál (vagy 5v? Mindegy is) amit meg lehet szakítani, semmi teljesítmény nincs rajta. "

Ha nekem kéne beépíteni a kapcsolót, hogy tudnám beazonosítani a kérdéses kábelt, hogy biztosan azt vágjam el, kössem be, amit kell?!

Néztem a kapcsolási rajzot, de ez sematikus. Kb. nem mond semmit, arról ami engem érdekel a vakgomb környékéről.

Szükségem lesz lengőkar forgáspont tengelyvégekre rugós alátétre. M8- as vagy M10-est vegyek?

Erről esetleg vélemény? Riasztós 20k [link]

P.S: Kifizettem a rollert, 2-3 munkanapot ígértek átvételre, egyszerre kell pörögnöm sok mindenre...

[ Szerkesztve ]

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25014) Peaceliker válasza alphamooncam (#25013) üzenetére


Peaceliker
őstag

Kijelzőhöz kéne 2 szál. Ha szétszeded látszik, hogy van benne egy csatlakozóval egy rövidzár. Annak a helyére mehetne a kapcsoló.

"Oh my Goa'uld!"

(#25015) z67 válasza Peaceliker (#25014) üzenetére


z67
őstag

Elnézést, nem válasz akart lenni.

[ Szerkesztve ]

(#25016) z67


z67
őstag

Segítenétek dönteni, hogy ha feljebb váltanék, akkor melyik rollert válasszam? Dualtron Mini vagy Kaboo Mantis 8 jönne szóba. Jobbára Budapest Belvárosában, esetleg Kopaszi gát környékén használom. Eddig Xiaomi Pro 2-m volt és ezt meg is akarom tartani postára, boltba rohangáláshoz, vagy ha többen indulunk a családból. Vagyis első/második roller lenne a helyzettől függően. Köszönöm, ha segítetek! :R

(#25017) Peaceliker válasza z67 (#25016) üzenetére


Peaceliker
őstag

Mantis 10 dual? Mantis 8 tól nem sokkal nehezebb sem nagyobb , de tartalék van benne bőven. Árban kintről baráti, bár sokszor van itthon is jó áron akcióban mostanság.

"Oh my Goa'uld!"

(#25018) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Sziasztok, az első defekt napja eljött ezzel a járművemmel is. (tubeless)
Mennyire ártok a guminak, ha lábon (és nem tolva) teszem meg a gumishoz az utamat? (kb. 5 km)

(#25019) Peaceliker válasza FeniX- (#25018) üzenetére


Peaceliker
őstag

Attól függ tudsz-e bele nyomást tuszkolni... Ha nem, akkor jó nagy esélyt adsz annak, hogy tönkre vágod a felnit. Ha ez pont a hajtott kerék, akkor az drága móka lenne

"Oh my Goa'uld!"

(#25020) z67 válasza Peaceliker (#25017) üzenetére


z67
őstag

Köszönöm szépen! Használtan akarok venni, figyelem az ajánlatokat, de a 30 kg már kicsit soknak tűnik. Nekem a Max G30 is kínlódós volt anno, de valamennyi kompromisszum még oké, hiszen azért itt jóval több a plusz. Viszont akkor inkább Kaboo, mint Dualtron?

(#25021) FeniX- válasza Peaceliker (#25019) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Az egyik kedves motoros kollégám tudott adni egy "kukac" szettet, s bár kicsit nehezen ment bele a kis kerékbe a célszerszám, most úgy tűnik, hogy megoldottam.
Majd napközben lemegyek megnézni, hogy tartja-e a nyomást.
Roppant bosszantó.
Mondom: írtó sok bajom szokott lenni a defektekkel.

(#25022) Silentfrog


Silentfrog
veterán

Lassan blogot írok itt a fórumba. :D
Okai neon lite.
Fontosabb rövid történet, vázlatokban.
Karácsony előtt visszavittem a MM-ba mivel nem vette e töltést.( volt több baja is, gumi engedett, a kormányt lötyögőse csinálták meg előzőleg)
Állapot újszerű volt leírva az állapothoz mikor leadtam.
Megcsinálta a TMX szerviz, a töltőcsatlakozót cserélték, a szervízlapban sérülésmentes állapotot írtak ők is.
Hazavittem pár nap múlva töltöttem volna másodjára a szerviz után de nem vette a töltést.
Megint ugyanaz a hiba. Áhh.
Így két hét után ismét visszaküldtem hogy csak nem jó, szintén nem tölt. A boltba kipróbáltuk ott sem töltött.
A MM újra felvette a hibát, állapot ujjlenyomatos.
Egy hónap múlva, ma jött a mail, átvehetem a rollert.
Elmentem és boltba a csajszi mondta hogy nem csinálták meg mert mechanikai sérülést láttak rajta, ugrott a garancia.
Mikor másodjára visszavittem a csaj még képet is készített róla és mondta milyen szép állapotú.
A Media Markt-os csaj azt mondta próbál valamit segíteni, nem is hoztam haza a gépet.
Szerintetek ilyenkor mit tudok tenni?
Nem szeretném ráhagyni, mert tudom hogy nincs igazuk.

[ Szerkesztve ]

(#25023) INGJOKE válasza Silentfrog (#25022) üzenetére


INGJOKE
veterán

Ilyenkor mindig eszembe jut a sok habzószájú m*jom, aki a csak magyar garancia mantrát nyomják mindenkinek, aki Kínából rendel. :)

(#25024) Silentfrog válasza INGJOKE (#25023) üzenetére


Silentfrog
veterán

Hát igen ez TMX szerviz garanciája így valóban nem sokat ér. Talán annyival vagyok előrébb hogy a MM egy nagy bolthálózat. Én tőlük vettem, majd próbálok velük egyezkedni. Én nem vagyok kapcsolatban az említett forgalmazóval, szervízzel.
Gyanítom hogy a saját legutóbbi javításukat látják mechanikai sérülésnek, mert más indoklás nem volt a papíron.

(#25025) pescara válasza FeniX- (#25021) üzenetére


pescara
aktív tag

Ez nagyon durva! Iloyet olvasva megertem azokat , akik Magyarorszagon nem torodnek a garival es inkabb megveszik dh gaterol, vagy valami hasonlorol sokkal olcsobban. Itt Gorogorszagban szerencsere sokkal jobb tapasztalataim vannak, itt tenyleg megeri a gari.

[ Szerkesztve ]

(#25026) PociAti válasza Silentfrog (#25022) üzenetére


PociAti
senior tag

Valószínűleg a szervizesek nem találták meg a hiba okát, nem tudják megcsinálni, ezért próbálnak kimenekülni a felelősség alól. A termék árának visszafizetésével elismernék, hogy nem tudják megcsinálni.

Ritka nagy peched van ezzel a rollerrel!

A fogyasztóvédelem és a békéltető testület is ott van lehetőségként számodra.
Nem úgy mint azoknak, akik Kínából rendelnek!

A garanciaidőn belül az eladónak kell bizonyítania* a vásárlóval szemben.
Szavatossági időben megfordul a szereposztás.

A békéltető testület pedig minden esetben (kompromisszumos) megoldásra törekszik. Egy korábbi posztban írtam róluk.

* Kérd meg, írják körül mit értenek mechanikai sérülés alatt? És hogy az tényleg okozhat-e ilyen hibát? Nem pedig a sok szétszerelés során sérült meg valami a rollerben. Valamint az alatt a két hét alatt biztosan nem estél vele, nem te okoztad azt a mechanikai hibát, amire ők most hivatkozni próbálnak.

És persze határozottan közöld velük, hogy a fogyasztóvádelem + békéltető testületi folyamatot végigcsinálod. Hidd el, nem akarják ezt a jogi utat, nagyon sok idejük elmenne vele.

(#25027) Silentfrog válasza PociAti (#25026) üzenetére


Silentfrog
veterán

Köszönöm a tanácsot. :R
Kikérem tőlük a "jegyzőkönyvet" ami alapján ők mechanikai sérülésre hivatkozna elutasították a javítást.
Az utolsó leadáskor is szemrevételezték külsőleg a Mediában a rollert és le is írta az állapotát ,ujlenyomatos.
Ha fizikai behatás érte a rollert ami a belsejében mechanikai sérülésre utal akkor az kívül miért nem látszott?
Rá fogok kérdezni erre is.

(#25028) gyikhuszar válasza Peaceliker (#25006) üzenetére


gyikhuszar
tag

Közben azon agyaltam, hogy a talán a hordozhatóság a legfontosabb szempont nálam, mivel az ötödik emeletre kellene cipelni (lift nincs nincs), valamint az autóba is férjen be. A mantis dual a 30 kilóval és a többi méretével erre talán kicsit már sok.

Találtam viszont egy érdekes jelöltet: Niu KQi3 max. Nem nagy roller, de talán nem is pálcika. Nincs felfüggesztés, de ez talán inkább előny, mert a bringás múltam miatt úgy vagyok vele, hogy vagy normális legyen vagy inkább semmilyen.
Megy közel negyvenet (majd kerülöm a forgalmasabb utakat), a kormány behajtását szolgáló mechanizmus robosztusnak és tartósak látszik (ahogy egyébként az egész roller), ip54, stb. Elég ígéretes, de itt a fórumban nem sokat infó van erről a márkáról.

(#25029) Reggie0 válasza PociAti (#25026) üzenetére


Reggie0
félisten

A bekelteto testuletre van szep magyar szo is: idopazarlas.

(#25030) Reggie0 válasza Silentfrog (#25027) üzenetére


Reggie0
félisten

Azerd kerdezd meg, hogy a mechanikai serules megis mit szamit egy elektronikai hiba eseten? Az autodat sem dobja vissza kereskedo, ha karcos a felni vagy behorpadt a lokharito amikor a motorvezerles vagy a multimedia kijelzoje megy tonkre...

Garancia eseten akkor allhat el a kereskedo, ha tudja bizonyitani, hogy az altalad okozott serules okozza a hibat. Ezt nem csak bemondanil, hanem bizonyitani is tudnia kell.

[ Szerkesztve ]

(#25031) alphamooncam válasza Reggie0 (#25029) üzenetére


alphamooncam
őstag

"A bekelteto testuletre van szep magyar szo is: idopazarlas."

Fején találtad a szöget. Lószart sem ér, tapasztaltam.

Minden más jobb út.

"Azerd kerdezd meg, hogy a mechanikai serules megis mit szamit egy elektronikai hiba eseten? Az autodat sem dobja vissza kereskedo, ha karcos a felni vagy behorpadt a lokharito amikor a motorvezerles vagy a multimedia kijelzoje megy tonkre...

Garancia eseten akkor allhat el a kereskedo, ha tudja bizonyitani, hogy az altalad okozott serules okozza a hibat. Ezt nem csak bemondanil, hanem bizonyitani is tudnia kell."

Hozzátenném, hogy kimutatható ok-okozati összefüggésnek kell lennie, tehát azért ment tönkre mert...., vagy azért nem sérülhetett így, vagy úgy mert ... nem történhetett másképpen, mert ...

[ Szerkesztve ]

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25032) Silentfrog válasza alphamooncam (#25031) üzenetére


Silentfrog
veterán

A minden más út alatt mit értesz? A rendőrség ilyennel nem foglalkozik.
A békéltető akkor az sem ér semmit.
Marad a fogyasztóvédelem és esetleg a Gazdasági versenyhivatal. Ezen kívül esetleg még valami lehetőség? Bármilyen ötlet jó lehet.

Reggie0 Még az sem derült ki hol láttak mechanikai hibát.

Egyébként a töltés hibával és a leeresztő kerek volt a visszaküldés oka. Hívtak a MM ból hogy a gumik cseréje elől hátul 80+ ezer lenne. Mondtam hogy nem kérem, két nap múlva megjött a roller a Mediába, és semmit sem csináltak meg rajta.
A Media Markt áruházvezetője szerint megkérdezésre a gumi cseréje szervízen kívül is garanciavesztéssel jár. Mondom mi van? :U A szerviz 80 ezres ajánlatott adott ha meg nem ott cseréltetem akkor az meg garanciavesztéssel jár? Ez már tuti GVH-ra tartozik szerintem.

[ Szerkesztve ]

(#25033) NOKA32


NOKA32
aktív tag

Sziasztok.Szeretnék segítséget kérni, örömmel várom bárki javaslatát.
Van egy Kukirin G2 Max rollerem (6-7 hónapos). Az elején olyan hibát csinált mintha szakadozna a gázadás, vagyis aprókat rántott a motor szinte észrevehetetlen volt amíg nem hosszabodott ez a szakasz,meg kell jegyezni hogy 50volt alá esve kezdte el a jelenséget és az E-005 hibakód volt látható. Szép lassan a 55v os maxra töltést követően is elkezdte csinálni volt olyan hogy némely töltési ciklust követően "be kellett melegíteni" ki-be kapcsolgatni mert csak a hibakódot mutatta és nem reagált a gázra, akkor sem amikor több óráig pihent hidegben-melegben egyaránt. Ha vette a gázt akkor is olyan 500m ig random elvette a feszültséget és makacskodott de utána simán ment, illetve néha visszatért a hiba olyan formában hogy fékeztem és utána nem veszi a gázt, mintha a motorfék kinyírná (hozzáteszem alig érezhető az ereje).Volt olyan hónapom amikor megszűnt az egész jelenség majd erősebben durvábban tért vissza azóta nem tudom használni és csak a hibakódot dobja. Utánajárás után találtam több leírást a hibára pl:.Controller,Battery undervoltage(49v alá nem igen ment a kijelző szerint) meg valami Motor hall hiba. Nem értek az elektronikához sajnos.Tervezem berendelni a controllert reménykedem hogy nem akku hiba mert az zsebbenyulós lenne. Gondoltam azért megkérdezem a közösséget mert itt van elég sok hozzáértő úgy gondolom.
Köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#25034) alphamooncam válasza Silentfrog (#25032) üzenetére


alphamooncam
őstag

Békéltető testület azért jött anno létre, hogy tehermentesítse a bíróságokat.

Nem kötelező bíróság előtt a BT.

Tisztázni kell kivel álltál szerződésben a roller megvételekor.

Akivel szerződtél az perelhető, a gyártó azért, a forgalmazó meg amazért... kivéve a speciális esteket, és ha a felelősség kérdését szerződés megkötése előtt kikötötték.

Nem kötelező gyártani, nem kötelező forgalmazni sem, a cégek működtetése kockázattal jár.

Működés során a cégek nem csak a hasznot élvezik, hanem viselik annak a költségeit is.

Szerintem.

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25035) PociAti válasza Reggie0 (#25029) üzenetére


PociAti
senior tag

Konkrét rolleres példát tudok, sőt itt a fórumon is írtam róla, mikor ennek köszönhetően sikerült a 2 félnek egyességre jutni. Ez eladó próbálta átverni a vevőt, amikor az reklamált, illetve próbálta megvezetni a békéltető testületet.

(#25036) Reggie0 válasza PociAti (#25035) üzenetére


Reggie0
félisten

Es hanyezer eset van? A 2 sikeres kimenetel, az baromi keves.

[ Szerkesztve ]

(#25037) Peaceliker válasza NOKA32 (#25033) üzenetére


Peaceliker
őstag

2 dolog szokott ilyesmi lenni. Controller hiba (gboosterben pl jellemzően ilyen hibajelek után múlt ki) vagy controller és motor közötti kontakt hiba vagy hall. Nézd meg motor fswtakkk) csatlakozókat is, hátha csak az szar.

"Oh my Goa'uld!"

(#25038) alphamooncam válasza alphamooncam (#25034) üzenetére


alphamooncam
őstag

Egy per költséggel jár.

Vesztes fél fizeti a nyertes költségeit is.

Pl. saját és a családi ügyvéd költéségén, munkadíján felül a bírósági tárgyalás napjára az utazási és szállás költségét is.

( Ügyvédnek vsz. nem kell ugyanabban a városban sem praktizálnia, ahol az ügyfele él, vagy amely helységben a bíróság illetékes. )

Lehet bepróbálkoznék az ellenérdekű fél jogtanácsosánál, azt mondják meg melyik lesz nekik az olcsóbb.

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25039) PociAti válasza Reggie0 (#25036) üzenetére


PociAti
senior tag

Sikeres eset kevés???

Ez azon múlik, ki mit ért a siker alatt? Mert gondolom mindkét fél meg van győződve a maga igazáról, a békéltető testület meg elsősorban az eset lezárására törekszik, és ez köztes megoldásban, kompromisszumban nyilvánul meg. Máskülönben nem mennének bele a felek.
Az meg már csak szemlélet kérdése, hogy a kompromisszum az kudarc, vagy siker.

Vannak sima esetek, és vannak trükkösebbek.

Az eset "sikeressége" nagyban múlik azon, mennyire felkészültek a felek. Mert ez határozza meg a kiindulási alapot. És sajnos a vásárlók gyakran úgy állítanak be, hogy majd lesz ami lesz, úgy is nekem van igazam, közben az eladó dokumentumokkal, szakértői véleményekkel bebizonyítja az ellenkezőjét, akkor mégis kinek adjon "igazat" a békéltető? Ilyenkor a vásárló lesz a csalódottabb.

Az a konkrét rolleres eset az elállási jogról szólt, és hogy nem csak 14 nap jelentheti a határt, hanem a megtett távolság is, valamint a használat jellege. Ha azon túlmegy a vevő, akkor az eladó nem a teljes összeget téríti vissza, hanem lényegesen kevesebbet, mivel újra eladható állapotba kell hoznia rollert, és ez akár alkatrészek cseréjével is járhat. (Sérült sárvédő, kopott gumi, stb.) Ezt tartalmazó ÁSzF-et be is mutatta az eladó. Ez volt az ő adu ásza.
Csak a vevő volt olyan felkészült, hogy vitte magával a vásárláskor megküldött ÁSzF-t ami nem tartalmazta ezt a részt. Csak a tárgyalás előtti napokban cserélt le a cég a weboldalán és szemét módon erre az új ÁSzF-re próbáltak hivatkozni.

A vásárló a terepre szánt rollert terepen használta, egyet is értett a némi árcsökkenéssel, csak a mértékével nem. És ekkor tették fel neki a legfontosabb kérdést, mégis milyen összeggel lenne elégedett? Először is ezt kell előre átgondolni.

Tehát aki ilyen helyzetbe kerül, az készüljön fel, vigyen fotókat, dokumentumokat, szakvéleményeket, bármit, ami az ő igazát támasztaná alá.

[ Szerkesztve ]

(#25040) dzsidzsas


dzsidzsas
aktív tag

Éredkes egy eset, szerintem ez csak elrettentés, úgy sem fogsz ennyi időt elpazarolni 100k miatt - gondolják. A gumit nem biztos, hogy cserélni kell, használj slimet. Nekem bevált. Mivel a gumi nem garanciális, annak cseréje sem lehet a garncia megvonásának az oka. Jó hogy nem a fék beállítás is megvonja a garanciát. Vidd el a Bike Garázsba, ha Budapestivagy nézzék meg mennyiért csinálnák meg, szerintem jobban jársz.

https://rollerezz.blogspot.com/

(#25041) polo493 válasza NOKA32 (#25033) üzenetére


polo493
tag

Hello
Gyorsabban is merül az aksi használat közben?
Esetleg gyorsabban is feltölti mióta ez a hiba vagy tovább tart a töltése?
Motorfék be van kapcsolva?
Tempomat be van kapcsolva?
Meg nézd át a P settinget minden gyári értéken van-e
Nézd át a P setting menut a kijelzőn kapcsold ki a motorféket meg a tempomatot, esetleg a fék kart nem e laza és menet közben jelet ad a motornak,vagy a gazkar ha tempomaton mész és rezgésre elmozdul annyira hogy jelet ad mintha bele nyúltál volna és elveszi a motortol a feszt,kábeleket nézd át nincs szakadás fék motor vezetékeken
Szedd le a fedelet nézd meg a kábeleket vezérlőn aksin
Esetleg húzd le a töltő csatlakozót az aksirol és kapcsold be a gépet hátha eltűnik a hibakód
Aksi kábelet is húzd szét nézd meg nincs megégve
Meg a motor kábelt ami a motorba megy nézed át hogy ép-e nem szakadt és áthúz és letestel valahol vizet kap
Elsőnek ezeket nézd át ez nem kerül pénzbe
Akár a kijelző vagy a gázkar is hibás lehet
Meg lemérhetnéd az aksit direktben ha széthúzód a kábelt hány volton van

[ Szerkesztve ]

(#25042) Boond válasza pescara (#24993) üzenetére


Boond
addikt

Jó munkához idő kell :)

(#25043) Reggie0 válasza PociAti (#25039) üzenetére


Reggie0
félisten

Sikeres az, amikor megeggyezessel zarul(igazabol meg annyi se, mert azutan is elofordulnak perek). De elarulom, ez az esetek 19%-a. Az esetek 81%-ban marad a pereskedes. Mokanak jo, de sokat nem kell tole varni.

[ Szerkesztve ]

(#25044) máyköl


máyköl
veterán

Sziasztok,

Biztos módszer nincs, de ki hogy biztosítja ki a rollerét lopás ellen?

2 hónapos rollerünket ellopták tegnap (ninebot). Le volt zárolva, de elvágták. Lokátorban nem küldött egy jelet sem azóta, így ez valószínűleg bukó.

(#25045) alphamooncam válasza máyköl (#25044) üzenetére


alphamooncam
őstag

"2 hónapos rollerünket ellopták tegnap (ninebot). Le volt zárolva, de elvágták."

Sajnálom, ami Veled történt!

Hétfőn veszem át az enyémet, ezért különösen érdekelne pár dolog.

Közös helyiségből lopták el?

Fizikailag volt-e valamivel lezárva, ha igen mivel, vagy csak elektronikusan?

Lopásbiztos dolog nincs. Elektronikában önmagában sosem bíztam.

Fent linkelt riasztós féktárcsa zárat még nem vettem meg, mert még vacilálok mi legyen, de a riasztóhoz és fizikai záráshoz is ragaszkodom.

Szvsz. a kettőt célszerű együtt használni + elhelyezés.

Most egy ilyenen gondolkodom [link]

Több mint két kiló + 70 ropi, de ha szerencsém van ott találom a bringát ahol hagytam...

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25046) DigitXT válasza alphamooncam (#25045) üzenetére


DigitXT
félisten

Tárcsafékzár motornál frankó, azt nem tudják felkapni, és kézben elvinni,
riasztós kivitel pedig azért jó, mert nem felejted rajta, amikor indulnál.:D

Roller esetében szerintem csak az ér valamit, ha hozzá lakatolod vmihez.
Célszerűen vmi U-lakattal, mert a sodronyzárakat túl könnyű elcsípni...:(

Ui: volt olyan, hogy sima járókelőként én szóltam az embernek, hogy így
inkább ne induljon el! Köszönte szépen, mivel elfelejtette levenni a zárat.
Azon kívül, hogy ömagában kárt tud okozni, ha még fel is borul duplán...
Nekem egyszer a lánc maradt a hátsó keréken: egy légszűrő ház bánta, s
lett némi pitty-putty a kasztnin is, mert eldőltem abban a pillanatban...:DDD

(#25047) PociAti válasza máyköl (#25044) üzenetére


PociAti
senior tag

A lezárás helyszíne (és módja) sokkal többet számít, mint a lakat típusa, vagy eső utáni köpönyegként funkcionáló nyomkövető.

Én U lakatot használok, és úgy fordítom a zár részét, hogy nekem is kicsit kényelmetlen legyen a kulcsot a zárba helyezni. Így a tolvajkulcsos megoldás ellen is elég jól védve vagyok.

Helyszínként meg nem az a fontos, hogy a célállomáshoz legközelebb legyen, hanem hogy jó rálátást biztosítson (ne tudjanak zavartalanul dolgozni), legyen némi forgalom. És vannak extra paraméterek, amiket kerülnek a tolvajok, pl.: biztonsági őrrel és/vagy kamerával rendelkező épületek (bank, kormányhivatal, stb.), vagy taxisok vannak a közelben.

Az U lakat előnye hogy nem lehet kiforgatni a rollert belőle, és ha jól van forgatva, akkor a zárhoz is nehéz hozzáférni.

Amihez hozzálakatolod, azt nehezen lehessen szétvágni. De ha rövid ideig hagyod ott, egy kresztábla is megfelelő lehet, ha azt nem lehet kihúzni a talajból.

És még egy apróság: a számzáras, ujjlenyomat olvasós megoldásokban nem igazán hiszek. Ezekről szinte minden esetben bebizonyították már, hogy van valami gyenge pontjuk.

Legyen bármilyen technológiájú vagy felépítésű, ki fognak rá találni valami ellenszert. Ha nem megy erővel, akkor fagyasztásos technológiával, vagy valamilyen új módszert.

[ Szerkesztve ]

(#25048) polo493 válasza alphamooncam (#25045) üzenetére


polo493
tag

Legjobb módszer a gps nyomkövető aksira kötve meg egy airtag vagy galaxy smartag2 bele a tagok 10-15e körül egy GPS követő 7e plus havonta 1000ft 1gb Internet.

[ Szerkesztve ]

(#25049) alphamooncam válasza polo493 (#25048) üzenetére


alphamooncam
őstag

"Legjobb módszer a gps nyomkövető aksira kötve meg egy airtag vagy galaxy smartag2 bele a tagok 10-15e körül egy GPS követő 7e plus havonta 1000ft 1gb Internet."

Linkeket kaphatok esetleg? Összesen mennyit kéne beruházni azonnal, hogy meglegyen a védelem?


Ez [link] kb. 70 ropi.

[link] Teszt cikk.

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25050) PociAti válasza alphamooncam (#25049) üzenetére


PociAti
senior tag

A GPS nyomkövető semennyi védelmet sem nyújt!

Ezt jó lenne az elején leszögezni.

Ha nem túl amatőr a tolvaj, akkor a lopott cuccot először beviszi valami leárnyékolt helyre, pl. egy megfelelően leárnyékolt ládába.
Kombinált kémeszköz detektor (GPS tracker) 12-15 Ft-tól kapható, egyszerűbbek, GPS-re specializált eszközök ennél is olcsóbbak. Azzal fel lehet deríteni az eszköz jelenlétét.

Igazán profi megoldás a GPS jammer, ami azért már drágább beruházás, de mint említettem, ha az árnyékolásról gondoskodnak, akkor zavaróra sincs szükség hogy a tracker hatástalan legyen.

Olcsóbb detektálni és kiiktatni a védelmet, mint amennyibe a legolcsóbb GPS tracker megoldást meg lehet venni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.