Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    veterán

    válasz Tangerine #33418 üzenetére

    Az a fix nem azt jelenti, hogy a teljes fékszerkezet egy fix pozícióban áll. A fixtárcsához képest a "fix" rész is mozog.
    Ha nem így lenne, akkor minden fékezés után állítani kellene a fékbeállításon.

    Magyarázat.
    Elegendő egy oldalról nyomni a fékbetétet, ha a másik oldalon "fix".
    Sőt, két oldalról nyomva nem garantálható, hogy valamelyik irányba nem keletkezik extra erő, ami a féktárcsára hajlítóerőt képez. Ez kerülendő.

    A fék rögzítő konzol fixen van rögzítve a járműhöz.
    A féknyereg tartja a fékbetéteket és a nyomószerkezetet.
    A nyereg részei a tengelyek, amiken "úszik" és csúszik. fékbetét és a nyomószerkezete. Illetve a "fix" ellennyomó fékbetét.
    Az teljesen normális, hogy a "fix" fékbetét irányában kevesebb a légrés.

    Ha a fék szerkezet lekoszosodik, olajos, földes illetve mindenfajta szennyeződéssel, akadály keletkezik a fékbetétek szabad elmozdulásában. Ez legtöbbször a "fix" oldalon jelentkezik, mert az mozog kevesebbet. Ekkor összeérve marad a féktárcsa a fékbetététel. Jobban kopik és hangja is lehet.

    Tisztítani kell!
    Szükség esetén cserélni a tárcsát és a betéteket. (A kopások megengedett értékére gyári előírásnak kellene lennie. A féktárcsán jelölni szokták a minimális vastagságot.)
    Ha a betétek egyenetlenül kopnak, szétszedve alapos szerkezet tisztítás szükséges.
    Mivel fékezéskor hő keletkezik, a mozgási energia hővé alakul, nem mindegy milyen a kenőanyag. Hőtűrő zsírt érdemes használni.
    Mondanám, hogy a kerámia zsírnak van ma legjobb tulajdonsága, de olcsóbb zsír is megteszi a rollerek esetében.

    A tárcsafék szép, de gondozásigényesebb mint a dobfék. Kevésbé zárt.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés