Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz Thunderzolee #17669 üzenetére

    "A terhelhetőségi korlát nem is annyira a mechanika miatt van feltüntetve, mármint nem fog szétesni alattad, ..."

    Pont a szerkezeti korlát miatt írják rá a súlyhatárt!
    A motor, az akkumulátor, a vezérlés azt szabja meg, mekkora emelkedőn tudsz felmenni, milyen hatótávot lehet megtenni, hogyan gyorsul, stb. De a szerkezeti elemek, rudak átmérője, vastagsága, hegesztések a terheléshez vannak méretezve.
    A könnyű önsúlyt (a kevesebb akku mellett) csak úgy lehet elérni, ha kevesebb anyagot használnak a vázhoz, amiből egyenesen következik a kisebb terhelhetőség.
    Értem én azt, hogy 120 kg-os embernek nem ajánlunk olyan rollert dombos vidékre, amiben gyenge a motor és kicsi az akku, de az a roller úgy van megalkotva, hogy szerkezetileg kibírná azt a terhelést.

    Abban viszont egyet értünk, hogy a visszatöltés pozitív áramtermelő hatásával roller esetén nem kell foglalkozni. (#17668) glaci hiába tapasztalta más járművön (feltételezhetően autón) ennek pozitív hozadékát, egy 2.000 kg-os, 50 km/h sebességgel haladó autó lényegesen több mozgási energiával rendelkezik, mint egy 25 km/h-val haladó 20 kg-os roller, ahol a tehetetlenség zömét az utas tömege adja. Mivel állítólag sík terepen lesz használva, a fékezések során visszanyerhető energia valószínűleg elenyésző értéket képvisel. (Tesztelhető lenne, mivel egyes rollereken állítani lehet az energia-visszatáplálás mértékét, vagy akár teljesen kikapcsolható. Hatótáv csökkenésére nem nagyon szoktak azok panaszkodni, akik hagyják szabadon futni a rollert, azaz kikapcsolták a visszatöltést. Így ha csökken is, nem annyira jelentős.)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés