Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:27:44

LOGOUT.hu

Honda topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#71051) L1ZRRR válasza Avicularia (#71050) üzenetére


L1ZRRR
senior tag

palyan mennyit eszik 130-140-nel?

mekkora tankja van?

You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.

(#71052) Avicularia válasza L1ZRRR (#71051) üzenetére


Avicularia
veterán

40 literes tankja van a manual szerint.
Nem mentem még vele pályán, több mint 100 km-re nincs autópálya ahol lakok.
De pályán alap a 110, néhány szakaszon van csak 120 megengedve.

[ Szerkesztve ]

(#71053) Neoteric válasza Avicularia (#71050) üzenetére


Neoteric
addikt

Ja, néztem én is reviewkat, mindenki a városi fogyasztást emeli ki, mert ott tényleg szépet produkál. Pályán nincsenek csodák, 5-6l/100km. Ettõl függetlenül sztem így is szép egy 2literes benzin motortól.

PSN: ne0teric_sAN

(#71054) Avicularia válasza Neoteric (#71053) üzenetére


Avicularia
veterán

Mivel nincs váltó, direktbe hajt a benzinmotor autópályán, nem is lehet igazán alacsony fogyasztást elérni vele. 100-as tempónál még rövid időre bekapcsolja néha az elektromos hajtást, de ennyi.

(#71055) Kicsipampam válasza L1ZRRR (#71051) üzenetére


Kicsipampam
tag

Nekem autópályán 6.5L 130-as tempónál, ott már nincsenek csodák. Szolnok-Soldvadkert oda-vissza 3.8L 90-es tempónál, mindenütt időben elengedve a gázpedál, két személlyel kis klímával. Szolnok-Szeged 4 személlyel oda-vissza 4.4L klíma nélkül, viszont 100-110 tempóval, kicsit (?) nem betartva a közlekedési szabályokat. 3300 km-nél járok, még nyersnek érzem a motort.

(#71056) DeathAdder


DeathAdder
veterán

Üdv :)

3gen CR-V 2008 2.2 dízel kéziváltó is MTF-3 érzékeny, vagy kaphat Motult is? :)
És ha igen, miért van az hogy minden váltóba jó a Motul gear, de a Hondába nem? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#71057) tboldi válasza DeathAdder (#71056) üzenetére


tboldi
nagyúr

Én abba is MTF-3-at tennék. A szinkrongyűrűk megkövetelnek egy bizonyos adalékot, ami másban nem található meg, csak a gyári olajban.

(#71058) DeathAdder válasza tboldi (#71057) üzenetére


DeathAdder
veterán

Világos :K mégegy dolog (egy barátom vett most CR-V-t)

DPF, TypeV Laci:

Gyári HONDA , 1.782.000 Ft ( :D :D :D )
JMJ , 171.200 Ft
Asso , 162.650 Ft
KAMOKA , 141.550 Ft
NTY , 109.850 Ft

szabad ebből utángyártottat, vagy többet ér pancsolni a régi tisztítással?

(#71059) csuzda válasza tboldi (#71057) üzenetére


csuzda
aktív tag

Mennyire gond ha nem olyan került a váltóba? 2.2 dízel 8.gen ufó (pontosan már nem tudom mit raktam bele)

(#71060) Qru válasza csuzda (#71059) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ido elott elkopnak a szinkrongyuruk de az nem par honap alatt lesz nyugi. Csereld gyarira es kesz.

#nincsbennetarcsi

(#71061) Qru válasza DeathAdder (#71058) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Elso korben inkabb a pucolassal probalkoznek.

#nincsbennetarcsi

(#71062) L1ZRRR válasza Kicsipampam (#71055) üzenetére


L1ZRRR
senior tag

Koszi, en akkor maradok dizel vonalon.

(95% csak palyan megyek.)

#71052
Avicularia: neked is.

You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.

(#71063) tboldi válasza DeathAdder (#71058) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nemtom, sosem volt részecskeszűrős autóval dolgom, nincs tapasztalatom, hogy melyik jó és melyik nem.
De Qru tippje valid. :K

[ Szerkesztve ]

(#71064) tboldi válasza csuzda (#71059) üzenetére


tboldi
nagyúr

Qru megelőzött. Annyira nem nagy baj, ha nem olyan rég került bele, de évekig és km-ek tízezreire nem hagynám bent.

(#71065) Kicsipampam válasza L1ZRRR (#71062) üzenetére


Kicsipampam
tag

Pályán a dízelnek nincs alternatívája. (Egyelőre.)

(#71066) dgyuri0123 válasza Kicsipampam (#71065) üzenetére


dgyuri0123
nagyúr

Nekem ugyan Jazz ehev van, de volt Jazz 1,4 GK-m is, ami ~130-nál szintén 6,2-6,4 körül evett klímával. 6l alatt 80-100-as tempó környékén volt hajlandó fogyasztani, de ennek is örültem. Ehevvel most jártam meg Németországot oda-vissza, két nap alatt 2300km és ahol lehetett csapattam neki 140-160-al, így lett kereken 5l az átlagom. Ja és arrafelé akadnak dombok... :) Sebességhatárokat betartottam, szóval voltak 80-as szakaszok is, de úgy gondolom, az 5l kiváló, főleg, mert Német pályán 140 alatt csak akkor mentem, ha nem tudtam menni "akadályoztatás" miatt. Akármekkora emelkedő volt, fel tudtam kapaszkodni rá minimum 140-el, szóval, csak a "lóerőhuszárok" hagytak le (mondjuk nem voltak kevesen :D ). A klíma is szinte végig be volt kapcsolva. Nekem dízellel sem sikerült soha 5l alá mennem ilyen átlagtempó mellett, igaz, nem Honda volt egyik sem.

"csak a zene van"

(#71067) DeathAdder válasza tboldi (#71063) üzenetére


DeathAdder
veterán

Szerencsére nekem sem :N

Am MTF-3 hol szerzitek be? Azt mondja Laci hogy amióta jövedéki termék lett a honda motorolaj, azóta hivatalos magyar forrásból nem lehet beszerezni, mivel a Honda Hungary hivatalosan nem ad el, és talán nincs is jövedéki raktáruk ¯\_(ツ)_/¯

Ez az olaj partner miféle?

(#71068) Ed3r_X_ válasza DeathAdder (#71067) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr

Rendeltem innen, nem volt probléma (még 8. genbe).

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#71069) Qru válasza dgyuri0123 (#71066) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az jó fogyi, elérted a 1.2-es GD Jazz fogyiját. :D Igaz az nagy dombon nem megy fel 140-el inkább csak 120-130 körül.

#nincsbennetarcsi

(#71070) dgyuri0123 válasza Qru (#71069) üzenetére


dgyuri0123
nagyúr

Ha megkérdezhetem, neked hogy jött össze 130-150 tempó mellett 5l-es fogyi? Mert én még nem hallottam olyat, hogy benzines autó beérte volna autópályán 5 literrel ilyen sebességeknél. :N

"csak a zene van"

(#71071) Qru válasza dgyuri0123 (#71070) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az 1.4 GK-ra írtam. :K

#nincsbennetarcsi

(#71072) dgyuri0123 válasza Qru (#71071) üzenetére


dgyuri0123
nagyúr

4 évig volt 1.4 GK-m, 7 évig volt 1.4 GE-m. Újonnan vettem őket. Soha egyik sem fogyasztott nagy sebességnél 5 litert, inkább 6,5-7 körül volt az. 100-as poroszkálás mellett volt 5.4 körül. De tényleg nem akarok vitát generálni, csak nem értem.

[ Szerkesztve ]

"csak a zene van"

(#71073) csuzda válasza tboldi (#71064) üzenetére


csuzda
aktív tag

Tavaly októberben raktam bele, azóta mentem kb 8000 km-t. Évi 10-12k távot saccolok. Amit leengedtem belőle az kegyetlen ronda olaj volt.

[ Szerkesztve ]

(#71074) Biqci válasza dgyuri0123 (#71072) üzenetére


Biqci
aktív tag

Nekem a CR-Z pályán 150-180 körüli tempónál eszik 5,8-at kb. Alatta 5,2-5,4 körül. Igaz, hogy hibrid, de az is, hogy itt már nem segít be az akksi, csak a benzinmotor dolgozik.
A mostani 27k km-es átlagom 5,77l...

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

(#71075) Qru válasza dgyuri0123 (#71072) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor olvasd el az első mondatod újra és megérted a dolgot. :K

"...volt Jazz 1,4 GK-m is, ami ~130-nál szintén 6,2-6,4 körül evett klímával."

Erre írtam, hogy akkor elérted az 1.2-es Jazz fogyiját.

#nincsbennetarcsi

(#71076) dgyuri0123 válasza Biqci (#71074) üzenetére


dgyuri0123
nagyúr

150 körüli tempónál melyik dízel fogyaszt 5l alatt? Merthogy ez lenne itt a lényeg. :D
Amúgy az enyém is (full) hibrid és még akár 150-nél is akkuról megy, mert nekem egészen 2 csíkig lefogy az akksi, mikor hegynek felfelé hajtok 140-el, közben a benzinmotor meg teker ezerrel, ami azt jelenti, hogy tölti az akkut ezerrel és a motorfordulat is az egekben van. Szóval ilyenkor leválasztja a motort a hajtásról és villlannyal hajt, mert a villanymotornak 2x akkora a nyomatéka (254Nm) és lóerőben is több. Úgy lett tervezve az ehev hajtás, hogy mindig az hajt, ami a leginkább kívánatos az aktuális körülményekhez képest. Tehát, sík úton nagy sebességnél benzinmotor hajt, de gyorsításkor és emelkedőn (mikor kevés a benzinmotor nyomatéka) megint a villanymotor hajt, a benzines meg tölti ezerrel a nagyfesz. akkut. A tied még nem tud kizárólag villanyal hajtani, csak rágesít. Ezért kicsit más a működése a rendszernek. Az ehev alapból villannyal hajt és a benzinmotor lényegében csak generátorként működik (kivétel a kivétel). Ettől függetlenül jócskán megelőzte a korát a CRZ is. :K

#71075Qru Már világos... Bocs a félreértésért. :R

[ Szerkesztve ]

"csak a zene van"

(#71077) Qru válasza dgyuri0123 (#71076) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Semmi gáz én is foglamazhattam volna egyértelműbben. :R

Viszont ez új ZR-V egész pofás lett: [link]

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#71078) Rp526 válasza Qru (#71077) üzenetére


Rp526
aktív tag

Nem ovlastam végig a tesztet (eltávolítható e?), de nekem ezek műszerfal közepére odarakott egyszerű egyenes csúnya tabletek vmi hihetetlen módon nem tetszenek. Amennyiben el lehet tüntetni, lemegy a konzol, akk ok.. de hogy ez milyen igénytelen már??
Céges focus-ban láttam ilyet először és ott sem értettem.. kiáll vmi a térből mint egy odalökött deszkalap. Lehet csak engem zavar ennyire.. :((( :(

[ Szerkesztve ]

(#71079) dgyuri0123 válasza Qru (#71077) üzenetére


dgyuri0123
nagyúr

Pofás! Melyik Honda nem az? :) Nekem a HR-V ehev nagyon bejönne.

"csak a zene van"

(#71080) Avicularia válasza Qru (#71077) üzenetére


Avicularia
veterán

A cikk végén ott a e:Ny1 ára ami otthon 20.730.000 Ft.
Nálunk 530.100 sek-től [link] indul az ára, ami 16.775.188 Ft.
Durva, hogy a 2% Áfakülönbség ellenére majdnem 4 gurigával drágább otthon :(

(#71081) Saccco válasza Avicularia (#71080) üzenetére


Saccco
nagyúr

Nem az ÁFA adja a különbözetet.

█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █

(#71082) Avicularia válasza Rp526 (#71078) üzenetére


Avicularia
veterán

Igaz ez műszerfal, de akkor mit szólsz a Hyundai Tucson műszerfalához? Semmi napellenző, csak egy odabiggyesztett kijelző.

(#71083) Avicularia válasza Saccco (#71081) üzenetére


Avicularia
veterán

Milyen adók vannak még?

(#71084) Saccco válasza Avicularia (#71083) üzenetére


Saccco
nagyúr

Szerintem fel sem lehet sorolni.
10-20 új adót találtak ki, mióta vannak.

█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █

(#71085) Avicularia válasza Saccco (#71084) üzenetére


Avicularia
veterán

Mentségemre lassan 15 éve nem otthon élek. Átírás most mennyi? Köbcentire megy még mindig?

(#71086) Rp526 válasza Avicularia (#71082) üzenetére


Rp526
aktív tag

Hát ez viccnek is rossz.. :D
Ezért nem adom el a VI gen civicem. Lehet csak én vagyok így, de a régi autókban legalább törekedtek kicsit a különbségekre. A Honda nyilván soha nem a luxusáról volt híres, ahogy egyik japán autó sem, viszont nekem tetszettek a régi formák. Ma már minden ugyan olyan és ahogy jön az elektromos átállás egyre hasonlóbbak, fantáziátlanabbak. Remélem ez a középboxba illesztett hatalmas kijelzőmáni lecseng. Vannak jelei szerencsére.

(#71087) Saccco válasza Avicularia (#71085) üzenetére


Saccco
nagyúr

Pont most változatnak rajta.
De itt egy kalkulátor, ha érdekelnek konkrét példák.

█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █

(#71088) tboldi válasza DeathAdder (#71067) üzenetére


tboldi
nagyúr

Én a zsemito.hu-n vettem utoljára, vagyis ~5 éve. Ideje lenne megint cserélni. :D

(#71089) Avicularia válasza Saccco (#71087) üzenetére


Avicularia
veterán

Köszi :R
Jól megsarcolják a népet. Nálunk teljesen ingyenes az átírás, igaz pld. vizsga 5 éves kortól évente van.

(#71090) tboldi válasza csuzda (#71073) üzenetére


tboldi
nagyúr

Preventív jelleggel én minél hamarabb cserélném MTF-3-ra, de a döntés a tiéd. :R

(#71091) Avicularia válasza Rp526 (#71086) üzenetére


Avicularia
veterán

Igen, marha röhejes, ezért is csináltam róla képet. Nem tudom mit szívtak a dél koreai mérnökök :DDD

(#71092) Biqci válasza dgyuri0123 (#71076) üzenetére


Biqci
aktív tag

Hogy melyik? Fogalmam sincs. Az biztos, hogy a 8gen dízel Accordom 150 körül olyan 6,5 környékén evett, de az legalább 6 mázsával nehezebb volt mint a CRZ. Sajnáltam, mert jó autó volt, de amennyivel takarékosabb ez a Matchbox és amennyivel kevesebb rá az adó, már rég nem bánom :D
Igen, másabb a működése, ez inkább paralell hibrid, de ami a legfontosabb különbség, hogy kézi váltós, ha jól tudom az egyetlen manuális a hibridek között :DDD

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

(#71093) tboldi válasza Avicularia (#71091) üzenetére


tboldi
nagyúr

Egy digitális kijelzőnek van akkora fényereje, hogy ne kelljen napellenző. BMW, Mini, Porsche... Több márka is így csinálja.

(#71094) Avicularia válasza tboldi (#71093) üzenetére


Avicularia
veterán

Az lehet, attól még hülyén néz ki.

(#71095) dgyuri0123 válasza Biqci (#71092) üzenetére


dgyuri0123
nagyúr

Csak mert mondták egy időben, hogy amit városban megtakarít a hibrid, azt autópályán visszakéri. De tudjuk, hogy ez nem igaz. 5l alatt még a kis dízelek sem fogyasztanak, esetleg 80-nál nem nagyobb tempóban. De akkor meg a hibrid is 4l körül kér. :) Szóval, szerintem a dízel ma már nem fogyasztási etalon. Én sem ismerek más kéziváltós hibridet, bár a "mild" hibridek manapság nagyon hasonlóak a CRZ működési elvéhez, pl. Suzuki. Csak közben eltelt X év, mire odaért az autóipar, hogy nem is olyan hülyék a Hondánál.

#71093tboldi "Egy digitális kijelzőnek van akkora fényereje, hogy ne kelljen napellenző."
Nincs olyan kijelző, ami a nap fényerejénél erősebb lenne. A direkt napfényt egyik kijelző sem tolerálja.
A nap fényereje ~120000 lumen. A ma ismert legjobb kijelzők sem tudnak 1200-1500 lumennél nagyobb fényerőt.

[ Szerkesztve ]

"csak a zene van"

(#71096) tboldi válasza dgyuri0123 (#71095) üzenetére


tboldi
nagyúr

Egy nem nyitott tetejű autóban viszonylag ritkán süt direkt napfény totál merőlegesen a kijelzőre. :D

De nem is kell legyűrni teljesen, az már elég, ha olvasható marad.

[ Szerkesztve ]

(#71097) tboldi válasza Avicularia (#71094) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ja, az új, faceliftelt Cayenne-ben is olyan, mintha dekopírfűrésszel kivágták volna a napellenzőt. Meg a Taycan is hasonló.

szerk.: Cadillac Lyriq, Rivian R1T, Lucid Air, vagy a nálunk is kapható Ford Msutang Mach-E. És a már említett Mini Cooper, BMW iX... :D

[ Szerkesztve ]

(#71098) dgyuri0123 válasza tboldi (#71096) üzenetére


dgyuri0123
nagyúr

Nem kell merőlegesen rásütnie. Elég az is, hogy féloldalasan süt rá és máris semmit nem fogsz látni belőle. Sokszor tapasztaltam ehev Jazznél (is), hogy mennyire nem ér semmit a kijelző mikor baloldalról/ hátulról süti a nap. Szinte vakon vagyok, pedig van automata műszerfal fényerő állítás is. A manuális kijelzőknél nincs jobb. Minél jobban süti a nap, annál jobban látod. Digitálisnál pont forditva van.

"csak a zene van"

(#71099) tboldi válasza dgyuri0123 (#71098) üzenetére


tboldi
nagyúr

Igen, de a fenti felsorolásban szereplő járgányoknál valahogy mégsem jelentkezik a probléma (nem ez a jó kifejezés) válik olvashatatlanná, használhatatlanná. 🤔

És még a Honda e-t nem is említettem.

A Jazz-be el tudom képzelni, hogy valami kevésbé minőségi panelt tettek. A prémium szegmensben biztosan jobb a helyzet.

Meg amúgy motorkerékpároknál is ez a divat már egy ideje (BMW, Ducati, KTM, Honda, Suzuki, Triumph, Harley, stb.), azoknál sincs különösebb gond a használhatósággal.

[ Szerkesztve ]

(#71100) Avicularia válasza tboldi (#71099) üzenetére


Avicularia
veterán

Tükör helyett kamera és tablet szvsz nagyon nem oké, de nekem csak 25 méteres szerelvénnyel van tapasztalatom, személykocsival nincs. Ott nagyon meg kell szokni sötétben tolatáshoz és zavaró egy darabig, hogy nem oda kell nézni ahol a valódi tükrök lennének.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.