Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
L1ZRRR
senior tag
palyan mennyit eszik 130-140-nel?
mekkora tankja van?
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
Avicularia
veterán
40 literes tankja van a manual szerint.
Nem mentem még vele pályán, több mint 100 km-re nincs autópálya ahol lakok.
De pályán alap a 110, néhány szakaszon van csak 120 megengedve.
[ Szerkesztve ]
Neoteric
addikt
Ja, néztem én is reviewkat, mindenki a városi fogyasztást emeli ki, mert ott tényleg szépet produkál. Pályán nincsenek csodák, 5-6l/100km. Ettõl függetlenül sztem így is szép egy 2literes benzin motortól.
PSN: ne0teric_sAN
Avicularia
veterán
Mivel nincs váltó, direktbe hajt a benzinmotor autópályán, nem is lehet igazán alacsony fogyasztást elérni vele. 100-as tempónál még rövid időre bekapcsolja néha az elektromos hajtást, de ennyi.
Kicsipampam
tag
Nekem autópályán 6.5L 130-as tempónál, ott már nincsenek csodák. Szolnok-Soldvadkert oda-vissza 3.8L 90-es tempónál, mindenütt időben elengedve a gázpedál, két személlyel kis klímával. Szolnok-Szeged 4 személlyel oda-vissza 4.4L klíma nélkül, viszont 100-110 tempóval, kicsit (?) nem betartva a közlekedési szabályokat. 3300 km-nél járok, még nyersnek érzem a motort.
DeathAdder
veterán
Üdv
3gen CR-V 2008 2.2 dízel kéziváltó is MTF-3 érzékeny, vagy kaphat Motult is?
És ha igen, miért van az hogy minden váltóba jó a Motul gear, de a Hondába nem?
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Én abba is MTF-3-at tennék. A szinkrongyűrűk megkövetelnek egy bizonyos adalékot, ami másban nem található meg, csak a gyári olajban.
DeathAdder
veterán
Világos mégegy dolog (egy barátom vett most CR-V-t)
DPF, TypeV Laci:
Gyári HONDA , 1.782.000 Ft ( )
JMJ , 171.200 Ft
Asso , 162.650 Ft
KAMOKA , 141.550 Ft
NTY , 109.850 Ft
szabad ebből utángyártottat, vagy többet ér pancsolni a régi tisztítással?
csuzda
aktív tag
Mennyire gond ha nem olyan került a váltóba? 2.2 dízel 8.gen ufó (pontosan már nem tudom mit raktam bele)
Qru
MODERÁTOR
Ido elott elkopnak a szinkrongyuruk de az nem par honap alatt lesz nyugi. Csereld gyarira es kesz.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Elso korben inkabb a pucolassal probalkoznek.
#nincsbennetarcsi
L1ZRRR
senior tag
Koszi, en akkor maradok dizel vonalon.
(95% csak palyan megyek.)
#71052
Avicularia: neked is.
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
tboldi
nagyúr
Nemtom, sosem volt részecskeszűrős autóval dolgom, nincs tapasztalatom, hogy melyik jó és melyik nem.
De Qru tippje valid.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Qru megelőzött. Annyira nem nagy baj, ha nem olyan rég került bele, de évekig és km-ek tízezreire nem hagynám bent.
Kicsipampam
tag
Pályán a dízelnek nincs alternatívája. (Egyelőre.)
(#71066) dgyuri0123 válasza Kicsipampam (#71065) üzenetére
dgyuri0123
nagyúr
Nekem ugyan Jazz ehev van, de volt Jazz 1,4 GK-m is, ami ~130-nál szintén 6,2-6,4 körül evett klímával. 6l alatt 80-100-as tempó környékén volt hajlandó fogyasztani, de ennek is örültem. Ehevvel most jártam meg Németországot oda-vissza, két nap alatt 2300km és ahol lehetett csapattam neki 140-160-al, így lett kereken 5l az átlagom. Ja és arrafelé akadnak dombok... Sebességhatárokat betartottam, szóval voltak 80-as szakaszok is, de úgy gondolom, az 5l kiváló, főleg, mert Német pályán 140 alatt csak akkor mentem, ha nem tudtam menni "akadályoztatás" miatt. Akármekkora emelkedő volt, fel tudtam kapaszkodni rá minimum 140-el, szóval, csak a "lóerőhuszárok" hagytak le (mondjuk nem voltak kevesen ). A klíma is szinte végig be volt kapcsolva. Nekem dízellel sem sikerült soha 5l alá mennem ilyen átlagtempó mellett, igaz, nem Honda volt egyik sem.
"csak a zene van"
DeathAdder
veterán
Szerencsére nekem sem
Am MTF-3 hol szerzitek be? Azt mondja Laci hogy amióta jövedéki termék lett a honda motorolaj, azóta hivatalos magyar forrásból nem lehet beszerezni, mivel a Honda Hungary hivatalosan nem ad el, és talán nincs is jövedéki raktáruk ¯\_(ツ)_/¯
Ez az olaj partner miféle?
Ed3r_X_
nagyúr
Rendeltem innen, nem volt probléma (még 8. genbe).
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
Qru
MODERÁTOR
Az jó fogyi, elérted a 1.2-es GD Jazz fogyiját. Igaz az nagy dombon nem megy fel 140-el inkább csak 120-130 körül.
#nincsbennetarcsi
dgyuri0123
nagyúr
Ha megkérdezhetem, neked hogy jött össze 130-150 tempó mellett 5l-es fogyi? Mert én még nem hallottam olyat, hogy benzines autó beérte volna autópályán 5 literrel ilyen sebességeknél.
"csak a zene van"
Qru
MODERÁTOR
Az 1.4 GK-ra írtam.
#nincsbennetarcsi
dgyuri0123
nagyúr
4 évig volt 1.4 GK-m, 7 évig volt 1.4 GE-m. Újonnan vettem őket. Soha egyik sem fogyasztott nagy sebességnél 5 litert, inkább 6,5-7 körül volt az. 100-as poroszkálás mellett volt 5.4 körül. De tényleg nem akarok vitát generálni, csak nem értem.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
csuzda
aktív tag
Tavaly októberben raktam bele, azóta mentem kb 8000 km-t. Évi 10-12k távot saccolok. Amit leengedtem belőle az kegyetlen ronda olaj volt.
[ Szerkesztve ]
Biqci
aktív tag
Nekem a CR-Z pályán 150-180 körüli tempónál eszik 5,8-at kb. Alatta 5,2-5,4 körül. Igaz, hogy hibrid, de az is, hogy itt már nem segít be az akksi, csak a benzinmotor dolgozik.
A mostani 27k km-es átlagom 5,77l...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Qru
MODERÁTOR
Akkor olvasd el az első mondatod újra és megérted a dolgot.
"...volt Jazz 1,4 GK-m is, ami ~130-nál szintén 6,2-6,4 körül evett klímával."
Erre írtam, hogy akkor elérted az 1.2-es Jazz fogyiját.
#nincsbennetarcsi
dgyuri0123
nagyúr
150 körüli tempónál melyik dízel fogyaszt 5l alatt? Merthogy ez lenne itt a lényeg.
Amúgy az enyém is (full) hibrid és még akár 150-nél is akkuról megy, mert nekem egészen 2 csíkig lefogy az akksi, mikor hegynek felfelé hajtok 140-el, közben a benzinmotor meg teker ezerrel, ami azt jelenti, hogy tölti az akkut ezerrel és a motorfordulat is az egekben van. Szóval ilyenkor leválasztja a motort a hajtásról és villlannyal hajt, mert a villanymotornak 2x akkora a nyomatéka (254Nm) és lóerőben is több. Úgy lett tervezve az ehev hajtás, hogy mindig az hajt, ami a leginkább kívánatos az aktuális körülményekhez képest. Tehát, sík úton nagy sebességnél benzinmotor hajt, de gyorsításkor és emelkedőn (mikor kevés a benzinmotor nyomatéka) megint a villanymotor hajt, a benzines meg tölti ezerrel a nagyfesz. akkut. A tied még nem tud kizárólag villanyal hajtani, csak rágesít. Ezért kicsit más a működése a rendszernek. Az ehev alapból villannyal hajt és a benzinmotor lényegében csak generátorként működik (kivétel a kivétel). Ettől függetlenül jócskán megelőzte a korát a CRZ is.
#71075Qru Már világos... Bocs a félreértésért.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
Qru
MODERÁTOR
Semmi gáz én is foglamazhattam volna egyértelműbben.
Viszont ez új ZR-V egész pofás lett: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Rp526
aktív tag
Nem ovlastam végig a tesztet (eltávolítható e?), de nekem ezek műszerfal közepére odarakott egyszerű egyenes csúnya tabletek vmi hihetetlen módon nem tetszenek. Amennyiben el lehet tüntetni, lemegy a konzol, akk ok.. de hogy ez milyen igénytelen már??
Céges focus-ban láttam ilyet először és ott sem értettem.. kiáll vmi a térből mint egy odalökött deszkalap. Lehet csak engem zavar ennyire..
[ Szerkesztve ]
dgyuri0123
nagyúr
Pofás! Melyik Honda nem az? Nekem a HR-V ehev nagyon bejönne.
"csak a zene van"
Avicularia
veterán
A cikk végén ott a e:Ny1 ára ami otthon 20.730.000 Ft.
Nálunk 530.100 sek-től [link] indul az ára, ami 16.775.188 Ft.
Durva, hogy a 2% Áfakülönbség ellenére majdnem 4 gurigával drágább otthon
Saccco
nagyúr
Nem az ÁFA adja a különbözetet.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
Avicularia
veterán
Avicularia
veterán
Milyen adók vannak még?
Saccco
nagyúr
Szerintem fel sem lehet sorolni.
10-20 új adót találtak ki, mióta vannak.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
Avicularia
veterán
Mentségemre lassan 15 éve nem otthon élek. Átírás most mennyi? Köbcentire megy még mindig?
Rp526
aktív tag
Hát ez viccnek is rossz..
Ezért nem adom el a VI gen civicem. Lehet csak én vagyok így, de a régi autókban legalább törekedtek kicsit a különbségekre. A Honda nyilván soha nem a luxusáról volt híres, ahogy egyik japán autó sem, viszont nekem tetszettek a régi formák. Ma már minden ugyan olyan és ahogy jön az elektromos átállás egyre hasonlóbbak, fantáziátlanabbak. Remélem ez a középboxba illesztett hatalmas kijelzőmáni lecseng. Vannak jelei szerencsére.
Saccco
nagyúr
Pont most változatnak rajta.
De itt egy kalkulátor, ha érdekelnek konkrét példák.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
tboldi
nagyúr
Én a zsemito.hu-n vettem utoljára, vagyis ~5 éve. Ideje lenne megint cserélni.
Avicularia
veterán
Köszi
Jól megsarcolják a népet. Nálunk teljesen ingyenes az átírás, igaz pld. vizsga 5 éves kortól évente van.
tboldi
nagyúr
Preventív jelleggel én minél hamarabb cserélném MTF-3-ra, de a döntés a tiéd.
Avicularia
veterán
Igen, marha röhejes, ezért is csináltam róla képet. Nem tudom mit szívtak a dél koreai mérnökök
Biqci
aktív tag
Hogy melyik? Fogalmam sincs. Az biztos, hogy a 8gen dízel Accordom 150 körül olyan 6,5 környékén evett, de az legalább 6 mázsával nehezebb volt mint a CRZ. Sajnáltam, mert jó autó volt, de amennyivel takarékosabb ez a Matchbox és amennyivel kevesebb rá az adó, már rég nem bánom
Igen, másabb a működése, ez inkább paralell hibrid, de ami a legfontosabb különbség, hogy kézi váltós, ha jól tudom az egyetlen manuális a hibridek között
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
tboldi
nagyúr
Egy digitális kijelzőnek van akkora fényereje, hogy ne kelljen napellenző. BMW, Mini, Porsche... Több márka is így csinálja.
Avicularia
veterán
Az lehet, attól még hülyén néz ki.
dgyuri0123
nagyúr
Csak mert mondták egy időben, hogy amit városban megtakarít a hibrid, azt autópályán visszakéri. De tudjuk, hogy ez nem igaz. 5l alatt még a kis dízelek sem fogyasztanak, esetleg 80-nál nem nagyobb tempóban. De akkor meg a hibrid is 4l körül kér. Szóval, szerintem a dízel ma már nem fogyasztási etalon. Én sem ismerek más kéziváltós hibridet, bár a "mild" hibridek manapság nagyon hasonlóak a CRZ működési elvéhez, pl. Suzuki. Csak közben eltelt X év, mire odaért az autóipar, hogy nem is olyan hülyék a Hondánál.
#71093tboldi "Egy digitális kijelzőnek van akkora fényereje, hogy ne kelljen napellenző."
Nincs olyan kijelző, ami a nap fényerejénél erősebb lenne. A direkt napfényt egyik kijelző sem tolerálja.
A nap fényereje ~120000 lumen. A ma ismert legjobb kijelzők sem tudnak 1200-1500 lumennél nagyobb fényerőt.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
tboldi
nagyúr
Egy nem nyitott tetejű autóban viszonylag ritkán süt direkt napfény totál merőlegesen a kijelzőre.
De nem is kell legyűrni teljesen, az már elég, ha olvasható marad.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Ja, az új, faceliftelt Cayenne-ben is olyan, mintha dekopírfűrésszel kivágták volna a napellenzőt. Meg a Taycan is hasonló.
szerk.: Cadillac Lyriq, Rivian R1T, Lucid Air, vagy a nálunk is kapható Ford Msutang Mach-E. És a már említett Mini Cooper, BMW iX...
[ Szerkesztve ]
dgyuri0123
nagyúr
Nem kell merőlegesen rásütnie. Elég az is, hogy féloldalasan süt rá és máris semmit nem fogsz látni belőle. Sokszor tapasztaltam ehev Jazznél (is), hogy mennyire nem ér semmit a kijelző mikor baloldalról/ hátulról süti a nap. Szinte vakon vagyok, pedig van automata műszerfal fényerő állítás is. A manuális kijelzőknél nincs jobb. Minél jobban süti a nap, annál jobban látod. Digitálisnál pont forditva van.
"csak a zene van"
tboldi
nagyúr
Igen, de a fenti felsorolásban szereplő járgányoknál valahogy mégsem jelentkezik a probléma (nem ez a jó kifejezés) válik olvashatatlanná, használhatatlanná. 🤔
És még a Honda e-t nem is említettem.
A Jazz-be el tudom képzelni, hogy valami kevésbé minőségi panelt tettek. A prémium szegmensben biztosan jobb a helyzet.
Meg amúgy motorkerékpároknál is ez a divat már egy ideje (BMW, Ducati, KTM, Honda, Suzuki, Triumph, Harley, stb.), azoknál sincs különösebb gond a használhatósággal.
[ Szerkesztve ]
Avicularia
veterán
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik