Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] RTX3070 16 GB VRAM-mal?
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
buca84
őstag
Semmi gond. Én tök örültem, hogy írtál.
csubuka
addikt
Az nekem is tetszett benne. Poénból még lehet visszacsörgök az eladóra, hogy megkerült-e a szervízkönyv... Ha igen, akkor még egy esélyt és egy autópályás teszt-meghajtást lehet adnék neki. A többi felhozatallal szemben ez még kevésbé "hasznavehetetlen". Sok régebbi Jazz-t duplaannyiért hirdetnek, mint a lila csúnyát, amit néztem és a helyiek jó olajcsere szokásaival ott sem garantált semmi. Kis olajcsipegetés ficcenhet ott is
[ Szerkesztve ]
zolynet
addikt
Van a FB-on egy Pastrana Travis nevű arc, marha kedves és Jazz-eket bont Pilisvörösváron, érdemes lenne egy telót elereszteni. Küldöm a telefonszámát pü-ben.
Life is too short to stay stock!
tboldi
nagyúr
Velem nem volt túl kedves személyesen sem, sőt…
buca84
őstag
Köszi!
zolynet
addikt
Van egy stílusa, elsőre nekem sem volt szimpatikus, de végtelenül segítőkész ember.
Life is too short to stay stock!
szabonagyur
félisten
Meg ő viszi a Jazz FB csoportot is asszem.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
ilyen_85
senior tag
Sziasztok!
Autót szeretnék vásárolni, a Suzuki topicban már érdeklődtem. De a jobb pakolhatóság miatt felmerült az ötlet, hogy egy 2012-2015 körüli Jazz-t kéne venni.
Eddig biztos egy kő alatt éltem, de nemrég ismertem meg a "Magic Seat"-et és ez térített el egy kicsit a Suzukitól... Nagyon király cucc!
Mindenképp igénybe fogom venni egy hozzáértő szerelő segítségét és átvizsgáltatom az autót, de ettől eltekintve lenne pár kérdésem.
Mire érdemes figyelni egy ilyen idős Jazz-nél? Mivel öreg és lusta vagyok, elgondolkoztam az automata váltós változatokon is. Kell tartani az automata váltótól?
Illetve... régen nagyon tetszettek, a 2014-es Civik kombik, az ami pl az összefoglaló szerint Axisbold kollégának is van. (bár nem biztos, hogy ugyan az a motor van a kinézett autóban). 8 éves korában végre meg is tudnám venni De vajon érdemes, főleg automata váltóval?
Persze tudom hogy az autótól függ, de ha azt mondjátok hogy nem is érdemes megnézni, mert sok hibája lehet, elfogadom. Esetleg ha van javasolt típus, akkor nézek olyat. Köszönöm a segítséget!
domojko
senior tag
Üdv srácok!
8gen civic type s-t szeretnék venni.
Mik a gyenge pontok? Mire figyeljek az általános dolgokon kívül?
Vannak típusra jellemző hibák?
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
A 2008 -as Jazz-ek láncos vezérlésűek?
Köszi előre is.
tboldi
nagyúr
Nincs olyan Jazz, ami ne lenne az.
Ed3r_X_
nagyúr
Szia!
- A külföldi példányoknál érdemes a rozsdát megfigyelni a hátsó híd környékén. El tud hajolni, meg repedni, ha annyira el van rohadva. Máshol nem nagyon rohad szerintem, ha nem volt törve.
- 2.2 dízelnek nem erőssége a kuplung, kissé alul van méretezve gyárilag is. Érdemes 4.-5.-6.-ban lepadlózni és figyelni, hogy nem-e csúszik meg.
- 2.2 dízelen hajlamos a leömlő repedni, ezáltal bejön a kipufogógáz az utastérbe, nem is megy úgy, meg a fogyasztás is több. Külső keringtetésen egy helyben állva érdemes szaglászni bent, hamar lehet érezni.
- Az 1.8 szereti csipegetni az olajat, főleg ha nem a belevalót töltötték folyamatosan, olajcserekor. Ha van hozzá szervizkönyv, abból talán megtudod, mit raktak bele.
- A visszapillantó tükör kihajtásnál nem áll meg a pozíciójában, túlfordul. Javítható.
- Az info kijelző össze-vissza mutat mindent, pixelhibás lesz. Javítható.
- A rádió hajlamos elromlani, kikapcsol, stb. Javítható.
- A kormánymű szeret kopogni, érdemes megtekergetni holtjátékon belül a kormányt, nincs-e kopogása. Elvileg fel lehet újíttatni.
- A kilincs burkolat hajlamos leesni, vissza lehet ragasztani.
Első körben ennyi jutott most eszembe, de hátha a kollégák kiegészítik még valamivel.
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
domojko
senior tag
Köszönöm az infókat.
A type s 140 LE, és a type r 201 LE motor láncos vagy szíjas vezérlésű?
Qru
MODERÁTOR
Lancos mind a ketto. Nem szokott gond lenni veluk, tartosak.
#nincsbennetarcsi
domojko
senior tag
A facelift előtti euro 4-es, és a facelift-es euro 5-ös motor között van valami különbség? Mit változtattak rajta? Mitől lett euro 5?
Qru
MODERÁTOR
Az 1.8 es a 2.0 eseten semmi, azok mar az elejen is tudtak az euro 5-t csak az meg nem volt ervenybelepve (2009-tol vam EU5). Az 1.4 eseteben viszont masik motort kapott a Civic, mert a regi iDSI motor nem tudta az EU5 szabvanyt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
domojko
senior tag
Világos. De akkor ez így milyen már….
Az 1.8-as motor 2005-2009-i ugyanaz a motor mint 2009-2011-ig, csak 2005-2009-ig még nem volt euro 5 szabvány.
Na most ugye ha pl ha szmogriadó van, és azt mondjàk hogy az euro 4-es motorral rendelkező autók nem mehetnek, csak euro 5-től felfelè, akkor a 2005-2009-ig gyártott ufók otthon csücsülnek, még a 2009-2011-ig gyártottak vígan szaladgálnak.
Vagy nem jol értem a dolgot?
Qru
MODERÁTOR
De, jol erted. Passatunk ugyanigy lett EU4 hiaba van benne DPF akkor is csak EU4 es nem EU5 mert 2008-as es akkor meg nem volt ervenyben az EU5 szabvany.
Mondjuk egyeb okokbol (sok gyerekbetegseg lett javitva) amugy is erdemes FL-eset venni.
#nincsbennetarcsi
domojko
senior tag
Katalizátor, lambda, egr, ezeknél az 1.8-nál nem rakoncátlankodnak?
Kokszosodás mennyire jellemző?
Qru
MODERÁTOR
Nem kenyes, a katalizator, kimondottan tartos ha nem eszi tulsagosan az olajat (viszonylag kenyes az olaj minosegere es a csereperiodusra a motor). Egr pucolas nem art azert 150-200k km kornyeken meg ha mar pucolas akkor a pillangoszelepet is.
Szivosorral nincs gond, mert nem kozvetlen befecskendezeses.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
tibor.sz
tag
Sziasztok!
7. generációs (2005-ös) 1.6-os benzines Civichez melyik Motul motorolajat ajánlanátok:
- Motul 8100 Eco-Clean,
- Motul 8100 Eco_Nergy,
- Motul 8100 Eco-Lite.
A Motul olajválasztója bármelyiket ajánlja az autóhoz, ami már csak azért is érdekes, mert az Eco-Clean ACEA C2, az Eco_Nergy meg ACEA A5/B5, tehát inkább ez utóbbi lenne a Civicbe való, mert abba ACEA A3/B4 kell.
És ha már megvan, hogy melyik Motul típus, akkor 0W30 vagy 5W30? Mert mindkettőből van.
0w20
tibor.sz
tag
Illetve az Eco-Lite esetében az ACEA teljesítményszint nincs feltüntetve, hanem helyette az, hogy API SN, ILSAC GF-5 vagy GF-6A, GM Dexos1 Gen 2 stb.
Ezek megfeleltethetőek az ACEA A/B4-nek, tehát jó az autómba is?
domojko
senior tag
Hálás köszönet az infókért
Ha esetleg olyan példányt fognék ki aminek huncutkodik az infó kijelzője, és vagy a tükrök végállása rossz, van bevált hozzáértő szerelő aki ezt orvosolja? Illetve ezeknek a javításoknak nagyságrendileg milyen anyagi vonzata van?
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Eco-Lite, az újabb fejlesztés és 0W30 mehet bele. Tud mindent amit kell.
#nincsbennetarcsi
Kommy
veterán
Sziasztok!
Nem közvetlenül a topikhoz kapcsolódik, de mégis honda.
Valak meg tudná nekem mérni , hogy a Honda Civic gen 8-ban az ülés, ülő része hány fokos szögben áll? 3 részre van osztva az ülőlap, a tövénél nehéz szerintem lemérni, de a másik kettőre simán odafér a telefon, minegy melyik van lemérve, csak tudjam melyik az.
Szimulátort építek és szeretném a megfelelő szögben berakni az ülést, jelneleg úgy van, hogy eleje 15fok, közele 11 fok, töve pedig 0 fok, de nem fér oda teljesen a telefon.
Válaszokat előre is köszönöm.
BigBlackDog
veterán
Szerintem ez függ a magasságától is. Legalábbis nekem úgy rémlik, hogy ahogy emeltem az ülést, úgy közelített az ülőlap is egyre inkább a vízszintes álláshoz.
Én továbbra is a 0w20-at mondanám, az volt a gyárija de az 5w30-nál a 0w30 is jobb lesz valóban.
tibor.sz
tag
Köszönöm a válaszokat
Ed3r_X_
nagyúr
A facebookos 8 gen csoportban van ezekre a problémákra szaki, több is. Egyiküknek van oldala is, árakkal.
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
domojko
senior tag
Mi a különbség az 1.8 type s, és az 1.8 sport között?
Én csak az ülés kárpit anyagában látom a különbséget.
Van valami más is?
Ed3r_X_
nagyúr
Felszereltségi szint tudtommal. De Type S csak 3 ajtós lehet, Sport lehet 5 ajtós is. Nekem a 2.2 dízel Sport felszereltség.
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
King Charles
tag
Sziasztok,
Kulfoldre koltozes miatt sajnos el kellett adnom az 1.8 as ufo civicemet es most kellene valmit vennem. Foleg hosszabb utakra (1600km) es neha varosi utakra hasznalnam. Az 1.8 as 9 gen tourert neztem es az accordokat de aztan rapillantottam a 10 generacios civicre es nagyon nem megy ki a fejembol. Egyszeruen nekem nagyon bejon az eleje. Van barmi olyan ismert problemaja az 1.5 turbos motornak illetve a 10 generacionak ami miatt erdemesebb lenne a korabbi generaciot valasztani?
koszi a segitseget
(illetve valaki el tudna nekem kuldeni privatban Toth Imre szamat akinek a Gizella utcaban van a muhelye? Sajnos elfelejtettem lementeni telefonvaltasnal)
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Nehezen melegszik be (elvileg erre van sw-es megoldas), keveredik az olaj a benzinnel amitol a kenese nem lesz jo. Kokszosodik a szivosor (ki kell pucolni idonkent), illetve a gyujtogyertyak hajlamosak ido elott elfaradni.
#nincsbennetarcsi
tibor.sz
tag
Én úgy tudom, hogy a Type S az kizárólag 3 ajtós karosszéria, illetve fordítva is igaz, ami 3 ajtós, az mindenképpen Type S. Motorban nincs különbség, de a Type S-nek emlékeim szerint más pl. a hátsó futómű nyomtáva (szélesebb), mint a normál 5 ajtósé.
tibor.sz
tag
Ma voltam az olajshopban motorolajért és elbeszélgettem az eladóval, aki nagyon kedves és segítőkész volt. Nyilván megkérdeztem az ő véleményét is arról, hogy milyen olaj kell a 7. gen Civicembe, és azt mondta, hogy a mi éghajlatunkon, 2015 előtti autóba nem szabad 0w olajat rakni, 0w20-ast pedig pláne nem. Enni fogják. Szerinte az is kizárt, hogy annak idején (2005-ös az autóm) az európai gyártású autók 0w20-as olajjal jöttek volna ki a gyárból, így nem is lehet az a gyári olajuk. Talán akkoriban még nem is volt ez a viszkozitás.
Szóval ő a Motul Eco-Lite 5w30-at ajánlotta.
Nem vitának szánom, csak érdekességképpen írom meg, aztán persze lehet kommentelni is.
tboldi
nagyúr
Akkor az én 2006-os, 152000 km-t futott Jazzem valamit sumákol, mert teljesen jól elvan 0W30-cal.
Fu bazd+
Ne ilyen emberektol tajekozodj plz, ez egy barom. 2000 decembereben gurult le a gyartosorrol a 7gen civic sedanom, d14z5 oskovulet euro 4 motorral, gyárilag 0w20-at hasznalt a Honda. Ezen az eghajlaton, itt. Enni fogja, istenem Biztos okosabb Kis Pista unix bolti eladó mint a Honda mérnökök. 2003 Accord is 0w20-at kapott gyárilag. Én is azt töltöttem bele, érdekes módon nem eszi 15 évesen 170e km-el sem.
Azt is kifejthetne amugy, hogy a hideg oldali viszkozitas csokkentesetol hogyan fogja elkezdeni enni az olajat. Nem zsiguli ez fél centis illesztesi hezagokkal.
[ Szerkesztve ]
NoLF
addikt
kedves és segítőkész, ugyanakkor fogalmatlannak tűnik
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
tibor.sz
tag
A háromból kettő megvolt. Manapság már ez is ritka. Ne legyünk telhetetlenek
King Charles
tag
koszonom
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
Egy Honda Jazz 2008 GD Tulajdonosa lettem.
98.000 valós kilométer, 1246ccm. Csak úgy repül
Lennének kérdéseim nem is egy, hátha itt tudtok segíteni benne:
1. Az üzemanyag betöltő cső természetesen rozsdás.. Cserélni kell majd idővel ez biztos.
Van után gyártottban műanyag ebből? Ki hogyan oldja meg ennek a cseréjét?
2. Légszűrő házat kell majd cserélnem, ugyanis a szűrő előtti műanyagot letörték róla. Tudtok ajánlani megbízható jó bontót Budapest és környékén?
3.Fejegység okosítás. Ugye ebbe a szériába csak a CD-s fejegység van, amit kompletten tudsz cserélni. Ki hogyan oldotta meg, hogy vagy bluetooth vagy egy aux bemenet legalább legyen rajta?
4.Féktárcsa és betét csere. Nem gondolom, hogy nagy kihívás lenne, de mintha rémlene, hogy a hátsó fék egyben dob fék is. Jól tudom én ezt? Van valami amire figyelni kell a cserénél?
Bocsi, hogy hosszú lett. Köszi előre is.
Pfiucska
aktív tag
2. Csepeli bonto vagy kabai honda bonto
3. nekem 2007-es accordban “dension” van, az accord csoportokban ezt ajanljak. Bt-n keresztul tudok igy a gyari cd-s fejegysegre csatlakozni es SEMMI nem latszik belole. Nem olcso (50k?) de ezekbol a cuccokbol ez a legjobb.
de ugyis mindjart jon tboldi es mindent megmond
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
fekdobot ritkan kell cserélni, civicen 240e km-nel meg gyari volt
fekbetetet lehet benne cserelni kulon ha elkopott, filleres tetel
Qru
MODERÁTOR
Fl-es GD-e nem dobfekes, sima tarcsa csak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Gondolod?
tboldi
nagyúr
1. Passz, ez inkább a GE-kre jellemző, a GD-knél van némi burkolat, ami valamennyire védi, ergo ritka, hogy cserélni kelljen.
2. Hogyan? Tudsz képet beszúrni? Kíváncsi lennék. Amúgy a fent említett bontókon kívül ott a FB csoport is.
3. Én vettem egy bontott gyári AUX csatit Litvániából, és ez alapján egy régi PC ház alaplapi csatlakozóiból és vezetékeiből készítettem hozzá vezetéket. Aztán ment bele egy BT adapter, egy Tunai Firefly, mert a Densionnal vagy a Yatourral ellentétben nem ezeréves BT verziót használ és ismeri az AAC kodeket is, nekem mint iPhone usernek ez fontos volt. Távirányítónak meg egy Tunai Button van a kormányon, de az Apple Watch is kiváló erre a feladatra.
4. Csak tárcsa van, semmi dob. Amire figyelni kell, hogy a hátsó nyereg dugattyúja csavarva megy vissza, nem pedig benyomva, mint az első. A kézifék miatt van így megoldva, mert ugye az nem hidraulikus működtetésű. És a körülötte a gumi ne legyen gyűrött!
[ Szerkesztve ]
sesomaru1989
aktív tag
Szia,
Köszi az infókat.
1.Sajna nem tudom mennyire jellemző ez a GD-re de ennél sajnos cserés. Műanyag ebből nincs újonnan ami nem rohad?
2.Pirossal jelölt rész letörve. Hogy hogyan és miért fogalmam sincs -.-
3 Köszi, a lényeg h vagy aux, vagy usb-t tudjon fogadni. FM transmitteren gondolkodtam még de szerintem annak a hangzása nagyon gagyi.
4.Köszi, akkor ez olyan mint a francia autóknál Akkor ez sima csere. Levesz, megtakart, rézpaszta,összerak.
Márkában van vmi javvalot? Brembo-t is láttam, Japanparts-ot is. TRV-t viszont nem találtam sehol pedig azzal meg vagyok elégedve a másik autón.
5. Ami lemaradt. Fékcső csere.. Az is megvan rohadva szokás szerint. Volt már aki cserélte a sajátján? Az egész rendszert kell cserélni vagy van lehetőség arra, hogy megbontsam valahol? Van ennek vhol mi oldható kötése esetleg?
.
Köszi előre is.
Qru
MODERÁTOR
Az csak a szivaszajt csokkenti mas szerepe nincs. Nem tudod megragasztani? Bar egyszerubb a bontott. Csepeli bonto vagy bajai pl.
Muanyag nem lesz betoltobol, en legalabbis nem lattam meg.
Amugy egyaltalan nem jellemzo, en meg sosem lattam ilyen problemat.
Fekbol Ate, Zimmermann ajanlott ami nem draga.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
sesomaru1989
aktív tag
Köszi, a zimmerman tenyleg jó lehet.
megragasztani nem tudom nincs meg sajnos a daragbja, még a tulajnak se tűnt fel h hianyzik.
Annyi a gondom, hogy onnan csak meleg levegőt fog szívni, nem pedig a frissebb kintit. Keresek majd bontóba sztem.
Csepeli bontó milyen néven fut?
v tudsz esetleg cimet adni?
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
- HP Victus 16-r1041nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, RTX 4060
- HP Victus 16-r0024nf - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i5-13500H,16GB, 512SSD, RTX 4060
- Gamer PC Intel i5 9400/16GB DDR4/GTX 1660 6GB/256GB SSD/500/GB HDD/Beszámítás/Garancia/