Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [PSti:] A fizetős víruskeresőknek leáldozott?
- [Re:] [Luck Dragon:] Ingatlan eladása napjainkban.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c20.gif)
BlacKSouL
addikt
Alkudozásról olvasd át a már korábban felmerült gondolatokat: [link]
Azért mérik mondjuk 5.-ben a végsebességet, mert jellemzően a mai 5-6 sebességes autóknál 5.-ben van meg az a fordulatszám, ahol a motor egyensúlyt tud tartani az ellenállásokkal: (légellenállás négyzetesen, gördülési ellenállás, motor belső ellenállása, emelkedő*, stb)
6.-ban már "túl alacsony" a fordulatszám, így olyan tartományba esik, ahol a teljesítmény-nyomaték arány már nem tud egyensúlyt tartani. Negyedikben is majdnem ugyanez a helyzet, ott meg a nyomatékmaximumtól a teljesítménymaximum felé megy el a "túl magas" fordulat, és a lekonyuló görbék, esetleg a leszabályzás is beleszól a végsebesség elérésébe.
*emelkedő szemlélteti jól a dolgot: Kis hengerűrtartalmú szívó benzines motorral mész autópályán, és jön egy erős emelkedő: az ellenállás megnő, a motor fordulatszám elkezd esni, és muszáj vagy visszaváltani, hogy a fordulatszám magasabb tartományba kerüljön. Ugyan a sebesség akár kisebb lehet, de az emelkedő által támasztott ellenállást le tudja győzni a motor. (visszaváltás nélkül annyira lelassul, hogy azon a fordulaton már nem lesz se nyomaték, se teljesítmény) A végsebesség nagyjából ugyanígy van: igaz, hogy a motorfordulat alacsonyabb lenne, mint 5-ben, de a végsebességhez közelítő légellenállás annyira megnő (hiszen négyzetesen nő) mintha egy egyre meredekebb emelkedőre menne fel az autó.
Természetesen ha egy szélcsatornában mérnék vagy ellenállás nélküli mérőpadon, akkor légellenállás nélkül a legmagasabb fokozatban lenne a legmagasabb a végsebesség, de a valóságos körülmények között értelemszerűen nem lehet figyelmen kívül hagyni a légellenállást. Mondjuk nehezen megvalósítható kísérletet lehetne tenni, hogy állandó stabil pl. 100 km/h-s hátszélben mi az eredmény, akkor lehetne 6-ban próbálkozni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Fanatec Clubsport V3 Load Cell Upgrade Kit!!!
- HP Victus 16s0058nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - Ryzen 5-7640HS, 16GB, 512SSD, RTX 3050
- Kedvező ár! Lenovo Thinkpad L470 laptop (14FHD/i5-G7/8GB/256SSD/Magyar/AkkuX)
- Master3D Filamentek
- Értékcsökkent Lenovo K13M 2in1 laptop és tablet (10FHD+Touch/x5/4GB/128SSD)