Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Rolvik
csendes tag
Most hetvegen tankoltam a verdat. 1.4-es Civic 8-at irt a az ora tenylegesen meg 8,8 lett😀
BlacKSouL
addikt
A betétvezető sínbe be tud ragadni úgy a betét, hogy azt a kereket nem is fékezi. Már figyelem utcán is, hogy sok autón látszik a megragadás, mert 3 tárcsája fényes, 1 meg már kráteres rozsdás. Nekem is ilyesmi volt már vége felé.
Aztán ha esetleg féloldalasan ragad meg, akkor simán lehet, hogy a minimális tárcsa ütést felerősíti.
Aláírás (nem kötelező megadni)
demars
addikt
Ezért pucolom és zsirzom a csúszkákat évente.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
yodamester10
őstag
demars
addikt
Ez se egyformán kopott
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
yodamester10
őstag
Nekem is az tűnt fel elsőre mikor kiszedte a szerelő,azt mondja lehet csak az egyik felét szabályozhatták fel,ha történt ilyen.
demars
addikt
Annak meg mi értelme? Ha kopott ki kell cserélni!
Lényeg, hogy te már megtetted. A csúszkákat és a betér oldalait évente zsírozd, fékport fújasd ki és nem lesz féloldalas kopás.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
JoolsNOS
veterán
Én azért vettem azt, mert mindenki dicsérte. Kb 2 órát figyeltem, akkor még töltött. Reggelre meg már végzett.
Amúgy most már jónak tűnik a töltés is odb szerint. 14.3 körül.
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
demars
addikt
Jó is, de valóban jobb a ctek. Totál lemerült akksit Lidlis meg se "mozdította".
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Qru
MODERÁTOR
szabonagyur
félisten
City-ben is cserés lesz, tárcsa meg betét is. Milyet rakattok bele? Kb. mennyibe lehet a művelet?
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
tboldi
nagyúr
Én szerintem maradok a gyárinál, az EBC GreenStuff pl. kicsit overkill lenne a Jazzre.
Első-hátsó tárcsák és betétek összeen 117k lenne a márkaszervizben, plusz a munkadíj.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Gyárinál maradok én is szerintem.
#nincsbennetarcsi
(#46814) yodamester10 válasza szabonagyur (#46811) üzenetére
yodamester10
őstag
Én brembot vettem előre mert arra fele áras a kedvezményem,hátra bosch betét a tárcsa maradt.Gyárinál nincs kedvezményem,így kb 22 ezret spóroltam az anyag áron így került szereléssel 42 ezerbe.
demars
addikt
Fék arra is kell nem?
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
czirok000
csendes tag
Hello hello!
Magasabb (190 cm körüli ) cartársak véleményére lennék kíváncsi 7 gen accord vezető ülésével kapcsolatban hogy gyorsan megtalálták a kényelmes vezetői pozicíót az autó birtoklása után?
Én egy ideje elvoltam de asszony elállítgatta az ülést és azóta nem találom a helyem. Játszottam kicsit az ülés magasság állítással de amint ráemelek úgy érzem hogy a szélvédő felső csíkja szétvágja a látómezőmet úgyhogy maradok koppon a földön Kormányteleszkópot magsabb kollégák használják? Ha hátratolom az ülést akkor a kormányt nem érem el rendesen, teleszkóppal magam felé húzom de valahogy mindig oda lyukadok ki hogy nem kényelmes Lehet hogy le kellett volna plombálnom az ülés állító karokat
tboldi
nagyúr
Akkor nincs mese, kerámiát kap.
demars
addikt
Hú de utálom, ha enyémben elállítják. Alig bírom utána visszaállítani a megszokott pozíciót!
boldi: Igen arra gondoltam én is!
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
BigBlackDog
veterán
Jelöljetek össze a mozgó részeket!
demars
addikt
Frászt! Ne üljön bele más!
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Qru
MODERÁTOR
Hááát megnéztem az árakat én is... Ate lesz tárcsából is meg betétből is és lecseréltetem a sarki szervízben.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Nekem marha egyszerű a dolgom a Jazzben és a WagonR-ben egyaránt: csak ütközésig hátra kell tolnom az ülést és kész.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Most néztem, a Kauffernél az összes tárcsa és betét 31k-ből kijön (Zimmermann).
Winner_hun
félisten
Amit csinálni kellett az szép lett, az előző javítást* is kijavíttattam, az is szép lett, kb. egy szavam se lehet. De hogy amihez nem kellett volna hozzányúlni az össze lett barmolva... ezt nem igazán tudom hova tenni
*bal hátul volt egy hosszabb bemélyedés, aminél fénytörésben simán lehetett látni hogy nem szép, illetve a festék is világosabb volt (napfényben nagyon elütött). Jobb hátul több kisebb hullám is volt. Na ezek most nem látszódnak és a szín is olyan hogy nekem teljesen megfelel (ha el is üt akkor legyen, aki észreveszi.. (jó, bal oldalon ha kukacoskodni akarok egy kicsit lehet látni még az előző fényezést, egy pár cm-es csíkkal az szélesebb volt, illetve van egy kis folt is amit nem tudok hova tenni hogy az mitől van de az már abszolút nem zavaró).
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
tboldi
nagyúr
Tárcsákból csak egyet-egyet számoltam, helyesen 46k a teljes szett. Elnézést kívánok!
Winner_hun
félisten
Az első féknyergeknél van valamilyen csúszka, amibe a rögzítőcsavar belemegy. Abból mindkét oldalon az egyik be volt állva. Megnyomtam, kattant egyet, utána simán működött. Ugyanez volt fékcserénél is. Ez mitől van? Kiszedve azt a kis csapot zsíros a belseje, szennyeződéstől mentes.
[ Szerkesztve ]
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
demars
addikt
Arra a gokartra elég egy is
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
demars
addikt
Azt kell lepucolni és újra zsírozni!
Ha nem volt "piszkos" (mitől lenne, gumi harang védi), szerintem a régi zsír, kenő anyag megdöglött, nem funkcionált. Lehet, hogy megégett van ott hő rendesen.
Ha kikeményedik te azt ujjal nem érzed, csúszik de elég, hogy működés közben akadjon.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Winner_hun
félisten
A betétvezető sínbe be tud ragadni úgy a betét - az a rész amit említesz a betéttel nem érintkezik.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
tboldi
nagyúr
Kösz!
demars
addikt
A betéttel nem, de ugye egy oldalon nyomja a munka henger az egyik betétet. A másik felére a csúszka viszi át az "erőt". Szóval ha beáll az egyik fele (betétet vezető sín, csúszka) féloldalasan kopik minden.
(Remélem érted amit próbáltam mondani, írni)
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Winner_hun
félisten
Értem, persze. Betétek eddig nem koptak ferdén szerencsére.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
BlacKSouL
addikt
Igen, az a két nyeregfél vezetőcsapja. A két fél ennek mentén közeledik egymáshoz, vagyis a csapon megvezetve csúszik össze. Javasolt ezt a leszerelt nyeregből kivenni, óvatosan hogy a gumiharang ne szakadjon. Oda szokott tapadni. Tehát ugy néz ki, hogy a nyereg keret hüvelyébe be van csúsztatva kb. 5-6 centi hosszan, a feje maga a csavarmenetes fej, és a csapfej meg a keret között van a gumiharang, mintegy távolságtartó. A gumit a nyerefkerettől óvatosan el kell feszegetni, és utána a csapot a fejnél fogva mindeneatől kihúzni. Cuppanni kellene a zsírtól. Mindjárt folytatom csak lemerülök...
Aláírás (nem kötelező megadni)
BlacKSouL
addikt
Tehát miután kihúztad, a gumi vagy a csapon, vagy a nyeregfélben marad, a csapra ráhúzva, a nyeregbe betolva van, szóval vedd le a gumit is, majd a csapot is és a hüvelyt is pucold meg alaposan az öreg zsírtól. Ha kész, akkor valamilyen hőálló zsírral pl. bronz zsír kend meg a csapot alaposan, és dugd a hüvelybe gumi nélkül, majd forgasd körbe hogy a hüvelyt belül alaposan összekenje zsírral. Ha szükséges ismételd. A gumi lehúzza a zsírt mielőtt a zsíros csap a hüvelybe érne, ezért kel először nélküle zsírozni. Ezután illeszd vissza a gumit a nyeregbe, és csúsztasd bele az újra megzsírozott csapot. A csap nyaka vastagított, rá kell cuppantani. Két eset lesz, hogy túl sok levegő maradt benne, akkor a gumit picit elhúzva engedni kell ki belőle, ha túl kevés, akkor meg engedni bele, hogy alaphelyzetben a gumiharang pont nyugalmi állapotban maradjon.
Ennyi. Arra figyelj, hogy az alsó és a felső csap nem egyforma, nem felcserélhetők...általában. Ezután mehet a visszaszerelés a csavarral az autóra.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Qru
MODERÁTOR
Én is azt néztem meg az Ate ami még szóba jöhet nálam mint márka. Az EBC talán kicsit túlzás lenne...
#nincsbennetarcsi
Winner_hun
félisten
No akkor szétszedem majd megint amint lesz rá időm. EBC zsír van kis zacsiban, az elölre talán elég lesz (bár ahogy elnéztem van rajta annyi zsír hogy az a kis zacsi max. 2 csaphoz elegendő.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
BlacKSouL
addikt
Én egy zacsko olyan ebc zsirral megkentem a négy fék összes csapjait, és a betétek csúszósarkait, valamint a betétvezető lemezeket is, és a maradékot odaadtam haveromnak Szóval okosan kend
Aláírás (nem kötelező megadni)
bbubby00
őstag
Végre tudok szolgálni a megígért helyzetjelentésemmel. Letudtam úgy ülni nyugodtan, hogy összeszedjem a gondolataim (mégsem, mert közben a gyerek nem hagyott , így kb 10x kellett nekiülnöm, lehet kicsit szedett-vedett lesz így. )
Kezdem is az elején, hazaérek szombat este békésmegyei szülőfalumba, menetrend szerint közlekedő szeretett vonatunkkal. Ekkor már 1hete annak, hogy itthagytam karosszériásnál a szükséges javításokra.
Ez magában foglalta az első lökös belsejét(régi szín kikandikált a fényszóró alatt, bántotta a szemem), hátsó lököst előző tulaj megnyomta, így az ottani fényezést javítani, meg persze a télen kuka általi támadás nyomait az első sárvédőnél és ajtónál. Ez belekerült 45ezrembe. Semmi baj, széplesz! Majd vasárnap délután elugrunk érte. Elérkezett a hét utolsó napja, reggel 7kor kelés, reggeli stb, majd kezdődhet az alufelnik fényezése, amit 1hete lecsiszoltunk (itt már zsidó voltam kifizetni azt az összeget amit elkértek volna a homokszórásra, mert nem mondtak keveset a polír szélek miatt. Ez kb 5órás művelet 2főnek, majd 3napig tartó ujjzsibbadás ). Mehet rá az alapozó réteg, majd vízben csiszolás újra. Ez el is vette az ebédig szánt időnket. Nembaj, jól haladunk. Közben essünk neki a féknyergeknek is, amit faterra bíztam homokszóratásra. Megemlítette, hogy kész a művelet, sokat kellett rajta dolgozniuk, de sikerült. Viszont amikor a következő látvány elénktárult, már nem voltunk felhőtlenül...
A lemaszkolt részeknél is sikerült teljesen kipucolni... Dugattyúnál a legalvanizált részt is... Itt jött a tanakodás, kérdezősködés... ez a nyereg biza kuka, esetleg levélnehezék.. Itt eszembe jutott, hogy zolynet barátunknak van egy eladója, dejó volna ha hétfő reggelre a kezemben foghatnám, mert akkor kiesik még1hét, feleslegesen jöttem haza stb. Rá is csörögtem, épp Honda talin volt, de hogy 3fele otthon van, küldjek érte valakit. Asszonyt riasztom, menni kell pest másik felébe, azonnal de most rögtök, reggelre kellenek a nyergek. Közben valahogy 200km-el arrébbra ide kéne h érjen 14-5órán belül. Telekocsi szervezés, telefonálás ide-oda, logisztika felsőiskolája. Talán minden sikerül, nálam lesz a cucc! Itt ismét köszönet zolynetnek a segítségért és a mindenért Asszony át a városon, majd vissza, átadja egy telekocsisnak, ő lehozza a viharsarokba. Öröm, bódottá!
Kaja kész, kezdhetünk neki a színrefújásnak.
A keresztapám, fénykorában autófényező volt, tehát van nála minden ami kell a dolgokhoz. A pisztoly+kompresszor még nálam is idősebbek voltak, ugyan ez semmit nem befolyásolt, profi műszereknek minősítem őket.
Igenám, de az időjárás nem a barátunk, mert keresztapáméknál a traktor beállóban fújjuk a cuccot de közben elkezdett feltámadnii a szél és az eső is eleredt, nekünk meg csak egy tető volt a fejünk felett.
Vártunk, hátha jobbra fordul az idő. Már kezdtük feladni, mert javulás nem volt 30perc alatt sem. Viszont édesapámnak eszébe jutott, hogy van hátul pár fóliánk, védjük körbe az egészet, bajunk nem lehet.
Másik félóra alatt összeeszkábáltunk egy profi fényezőkamrát Szinte pormentesen sikerült minden felnit megcsinálni!!! Jóvan az, csak felnit fújunk, célnak megfelel! Igen ám, csak hideg van, nem fognak a rétegek száradni. Szerencsére van abban a szobában egy régi működő sparhed, gyújtsunk be, dobjuk mellé még a hősugárzót, majd az megadja neki amit kell.
Szépen egyesével vetésforgóban hordtuk ki a felniket, míg az öreg (55éves ) fújta. A választásom Subaru Satin Matt White lett, így 3réteget kapott. Nem volt olcsó a cucc, 4felnire 30rugó.
du 5órára sikerült elkészülni a munkával, estére benthagyjuk őket a melegben, reggel megy rájuk a gumi.
Hívtam a futárt, merre jár a nyergekkel, majd 8után érnek be. Semmi gond, akkor majd másnap reggel beugrom érte. -JÓ? -JÓ!
Kicsit elfáradtam aznak, fél9kor már durmoltam!
Reggel korán kelés, ugorjunk át a kocsiért a fényezőhöz, a nyergekért, aztán dobjuk le egyben a szerelőnél.
Vittük az "elrontott" nyergeket is, hátha tud valamit kezdeni vele emberünk. Autót meglát, körbevizslat, széplett, köszi! Feldobták hátra az ABS TypeR toldatot, talán előre is kéne egy belőle. Vittem is tovább. Odaértünk Matyihoz (szerelő), hoztuk a munkát, tudsz valamit kezdeni a levélnehezékekkel? Persze, csiszolás, galvanizálás mehet fel. Ejj de jó, ennek örülök, csak előtte nap feleslegesen csináltunk mindent, nembaj, jobb kettő mint egy sem! Napsütésben nézem a motorháztetőm, baszki tele van fehér pöttyel, vezető ajtóm tiszta apró karc. Hívom a lakatost, elpanaszolom, majd megbeszéljük, h akkor másnap beviszem és lepolírozzák ingyé, közben párszor elnézést kért. Matyi a reggel helyett csak délután 3körül tudott nekikezdeni a műveletnek, mert nem jött meg az emelőn levő kocsihoz az alkatrész, addig is megcsinálta a gumizást meg a nyergeket. Majd eszembe jutott, basszus, faternál maradt a rásegítő meg a munkahenger. Na mind1, ma úgysem végez a dologgal, majd munka után hazafele bedobja neki. Este hozza apa a jó hírt, már csak az hiányzik a műveletből, reggel azzal kezd, de ahogy látta a 205ös gumi le fogja szedni a hátsó sárvédőt. Ejj, de nemszeretem az ilyeneket. Másnap 9óra fele már ottvoltam, öreg ledobott, ő ment tovább dolgozni. Minden koppul felment, bement ráment, kivéve a rásegítőnél az olajcső, azt újat csináltatott rézből, mert pont a túloldalt a bevezetés.
Itt kivéve a toronymerevítő, meg rásegítő, de már bent az új colos munkahenger.
Fent a 282 Ate tárcsa, Prelude nyereg DS2000 betéttel.
Motul versenyfékolajjal feltöltjük a rendszert, aztán kezdődhet a légtelenítés. Én pumpáltam, Matyi vezényelt. Hátravan a futómű magasság állítás, tekergetés. Kocsit leengedjük, nem ül annyira, h beleérjen a kasztniba a gumi. Kérdi rugózásnál nemfélek h belefog érni?! Mondom minél? Kb 2centit rugózik az autó úgy, h ketten ugráltunk rajta. Elkészültünk a művelettel miliméter pontos minden oldalt ahogy illik, úgy, h én is benne ültem, aztán elvitte egy körre a szekeret, fék fasza. Egy kis pénzszámolás, fizetés és mehetek políroztatni, majd futóműállítás és gó vissza pestre. Hibát elsimerték, egyből neki is kezdtek a kocsinak, ahogy odaértem. Elkészültem, gyorsan elmentünk megebédelni (fél3kor) és vihettek 3ra, hogy utolsó simításokat elvégezzék rajta.
Sok mindent nem kellett rajta csinálni, de azért biztos ami biztos alapon feldobtuk.
Gondolkozom, h lehetne még kicsit faragni a magasságból.
Ezután következett a hazaút immár teljes hadifelszerelésben, nyárigumikon, új fékkel.
Hát, meg kell hagynom, kanyarokban durván fog, úgy megy benne, mint kés a vajon. A széles gumikat kicsit szokni kell, mert viszik a vályúk. Fékről érdemlegeset nem tudok írni, feljebb fog és jobban, de még nem izzasztottam meg úgy istenigazából. Lassan de biztosan kiismerem mostmár a verdát, várom, hogy el tudjak menni egy kis kanyarvadászatra.
Lövök pár mai képet: Kicsit koszos, a fehér felni szürke, majd holnap talán elviszem lemosom szépen
[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
BlacKSouL
addikt
Ezt inkább linkesítsük már valahogy mert a 2 giga ramos telefont már megfekteti.
Aláírás (nem kötelező megadni)
JoolsNOS
veterán
Na ma hosszú úton lett tesztelve, szoftveresen harvderesen. Ha elindítom a kocsit, pár perc után elmegy a töltés. Csak az akksi fesz marad. Viszont ha felkapcsolom a lámpát akkor helyreáll. Odb szerint 14.2-14.5 között volt menet közben. Amikor mértem műszerrel 14.6ot mutatott. Kb 2 tizedet mindig rárakott az obd-re. (ez viszont sok nem?) Arra gondoltam, hogy esetleg a feszszabályzó ment tönkre. Na mindegy, a héten megy a műhelybe.
[ Szerkesztve ]
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
yodamester10
őstag
Már bocs de ennyit pepecselni Miért nem használsz ilyet egy csomó időt és fáradságot megspórolsz.+ 93 és -34 fokig hőálló és szinte mindenre fújható nekem is ilyennel van lefújva mind a 8 alufelnim és a féknyegeim is.
bbubby00
őstag
1, Ez a plasztidip minden csak nem felnirevalo. Nemhiszem h a fekport egyszeruen le lehet rola szedni, foleg egy feher felnirol.
2, Nekem ez a szin tetszett meg, ilyen nincs belole.
3, Nem igenyel nagy pepecselest, es orulok ha valamit sajat kezuleg csinalhatok a kocsimhoz.
4, Azert egy kompresszoros fujoval szebben lehet dolgozni, mint az aeroszolos sprayel
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
Ispy
veterán
Grat hozzá, szép munka
Bár szerintem egy szép matt fekete fényezéssel jobban nézne ki a vas, így a fehér és szürke nem gyere be, de szerencsére nem nekem kell, hogy tetsszen, no offense
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
bbubby00
őstag
Köszi.
Élőben sokkal másabb a színe. Ez Renault Gris Beige.
Egy profi géppel, filterekkel talán megmutatná a valós színét
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
martillo
tag
Bubby vazz riszpekt, ennyit melózni egy gyönyörű autóért Nekem ehhez nincs kitartásom.
A felni színe nekem nem tetszik annyira, de hát nem az enyém.
Mostmár vigyázz rá, kukákat magad láncold le, vagy legyen köztetek valaki pajzsnak
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
bbubby00
őstag
Köszi!
A felni színe is teljesen más élőben.
Biztos láttál már fehér selymet. Na kb olyan. Csak kibsztt kényes.
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
yodamester10
őstag
Véletlenül sem szeretnélek rábeszélni,de főleg arra való sőt autókat is telibe fújnak vele.Én simán beállok a mosóba és magasnyomásúval lemosom úgy mint az autó többi részét
fehér
zolynet
addikt
Szép munka!
Bár nekem a felni nem tetszik, de nem is nekem kell hogy tetsszen.
Life is too short to stay stock!
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik