Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- [Re:] Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- [Re:] Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- [Re:] Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- [Re:] Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Bizsu1st
aktív tag
A jó 4s gumik sem mindig jók, pl a michelin nagyon nyárias, a nokian elmarad a teszteken, a nexent több helyen korán elöregedőnek olvastam, stb. Mindnek van valami hibája, teljesen tökéletes nincs és azt sem szabad elfelejteni, hogy hiába ugyanaz a minta, változtathatják a keveréket. Mostmár egy éve nyúzom ezt a 4s témát, de nem találtam igazán jót(amit a tesztek is alátámasztanának) és megfizethető árút! A méterekre csak annyit mondanék, hogy 5-6 éve a szezongumik sem biztos, hogy jobbat produkáltak, csak éppen az akkori technológiával annyi sikerült! Közel 20 éve vezetek, ezzel a matadorral tényleg érzem, hogy azt csinálja az autó, amit akarok! Lehet, hogy ez 2-3év alatt változni fog, de akkor csere, még úgy is megéri, mivel a prémiumok is egyre hamarabb öregednek!
Lootolok
tag
Van, amikor pont az a pár méter számít. És szettenként 10-15e szerintem nem sok, 4-5 évre vetítve a jobb termékért.
Persze ez még mindig jobb, mint lefingott használt gumikat cserélgetni egy-ket évente.
Anaren91
senior tag
Most mindenki szörnyűlködni fog, de nekem 8! éves Nokian Wr A3 van a kocsin (ócsó volt, jött a felnivel, mondom egy telet még kibír, főleg, hogy nem nagyon van már tél, meg a vírus miatt nem is megyek nagy távokat, aztán nyáron leégetem róla ) Korához képest még nem voltak kemények, kanyarban se csúszkál, max ha tényleg padlón indulok meg, bár ehhez hozzátesz az is, hogy keskeny a 225-ös gumi a kocsimhoz, de a DSC még így is simán megfogja. 5 éves gumi nyilván nem a legjobb már, főleg egy újhoz hasonlítva, legyen az akár egy 4 évszakos is, de lehet nem jól volt tárolva neked az a Nokian, és bekeményedett, vagy nem tudom. Nokian téli gumik elég jók saját tapasztalataim alapján. (Eddig Nokiant használtam minden kocsimon, most viszont szemezek egy Bridgestone Blizzak lm005-el)
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
Killer01
őstag
A michelin energy saver tipikus eco (lassan kopik és -elvileg- üzemanyagtakarékos, cserébe szarul tapad) gumi, abszolút gyenge pontja a víz.
Minden bántás nélkül, ha a sok tapasztalatod a 2-3 éves használtan vett gumiktól jött azt nem tartom relevánsnak. Nagyon nem mindegy mit kap a gumi az életciklusa elején és hogyan bántak vele.
Bizsu1st
aktív tag
Aláírom, hogy nem releváns a tapasztalatom, de a gyártók átlag 5évig szavatolják a gumik minőségét, tehát 6-7mm mintával, patika, sérülésmentes állapotban jobbnak kellene lenniük! Vagy csak én vagyok ilyen szerencsétlen és mindig rosszat választottam...
Anaren91
senior tag
Ha megkeményedett a gumi lehet patika semmit nem ér. Csúszik mint tyúk a takonyon.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
Killer01
őstag
Néha én is nézegettem használt gumikat hátha van elfogadható, de esélytelen. Ami kinézetre rendben van az árban annyival nem olcsóbb egy újnál + ebben (is) elég paranoiás vagyok: ha ennyire rendben van miért adja el?!?
Kornel
veterán
Quadraxer2-ről annyit, hogy többször volt a TOP10-ben teszteken - mérettől függően (jellemzően nagyobb, 205, vagy a feletti szélességeknél).
Ahol egy tesztben szerepeltek, sehol sem volt jobb nála sem a Barum, sem a Matador, amik Continental C brandek.
Ettől még mindkettő lehet jó, Barum-ot vettem több céges autóra is, mert olcsó volt
Nálam személy szerint a Quadraxer2 eddigi 80.000 km-es futásteljesítménye abszolút Best Buy-á teszi, közben még mindig jobb szárazon és vízen is, mint a gyári Eco Contact 5 volt. Jeges és fagyos úton már óvatosabban kell kezelni, 4mm alatt már nem tudja azt, amit újan tudott.
Idei Autobild tesztböl:
14th: Kleber Quadraxer 2
Kleber Quadraxer 2
205/55 R16
Test # Difference %
Dry Braking 15th +3.5 M 91.9%
Wet Braking 17th +6.2 M 87.89%
18th: Barum Quartaris 5
Barum Quartaris 5
205/55 R16
Test # Difference %
Dry Braking 30th +6.3 M 86.3%
Wet Braking 10th +5 M 90%
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Elnézést, 2020-as volt.
2019-ben viszont elég közel voltak egymáshoz, az egyetlen Matador teszt:
19th: Kleber Quadraxer 2
Kleber Quadraxer 2
225/45 R17
Test # Difference %
Dry Braking 16th +5 M 88.76%
Wet Braking 19th +6.3 M 88.02%
21st: Matador MP 62 All Weather Evo
Matador MP 62 All Weather Evo
225/45 R17
Test # Difference %
Dry Braking 27th +6.6 M 85.68%
Wet Braking 16th +5.3 M 89.73%
Nyugodtan lehet mondani, hogy egy kategória, viszont biztos, hogy nem futnak el 90.000 km-t
Kleber eredményei:
2020 Tyre Tests
8th: 2020 Auto Bild All Season Tyre Test (205/55 R16)
14th: 2020 All Season Tyre Market Overview - 32 Tyre Braking Test (205/55 R16)
2019 Tyre Tests
12th: 2019 Summer and All Season Tyre Test (205/55 R16)
19th: 2019 All Season Tyre Performance Overview (225/45 R17)
2018 Tyre Tests
11th: 2018 27 All Season Tyre Shootout (195/65 R15)
2017 Tyre Tests
4th: 2017 All Season Tyre Test (205/55 R16)
2016 Tyre Tests
3rd: 2016 AutoBild All Season Tyre Test (205/55 R16)
[ Szerkesztve ]
Bizsu1st
aktív tag
Látod, neked és sok embernek is bevált a quadraxer, a tesztekben viszont már nem a legjobb, te mégis nyugodt szívvel ajánlod! Nem sértésnek írtam, hogy elvérzik, épp ezért nem csak a tesztekre figyelek! Ezeket így együtt látva(külön-külön olvastam mindkét tesztet), nem is olyan rosszak a matador-barum gumik ! Egész életükben összesen 20-40ezer km-et fognak futni max, de ezt is csak tippeltem! A fiat(matador) évente fut kb 3-4ezret, a fabia(az enyém, valszeg quartaris) évente 6-8ezret fut, ezért is írtam, hogy hamarabb fognak elöregedni.
Kornel
veterán
Azért hasonlítottam össze az elérhető tesztekkel.
2017-ben, amikor vettem, TOP10-es négyévszakos volt, azóta az új fejlesztésű mintáknak köszönhetően néha ki-ki csúszik a TOP10-ből, de tavaly is a 8. lett az egyik legátfogóbb (Autobild) teszten összesítésben.
Az összes tesztben a legmagasabb futásteljesítményűek közé sorolják, évi 25.000+ km-nél az sem elhanyagolható, hogy 2 vagy 3,5-4 évet bír ki.
Bizsu1st
aktív tag
A céges autóidra barum 4s-t vettél? Hogy váltak be? Félreértés ne esség, én sem azt gondoltam/mondtam, hogy jobbak, mint a kleber, csak azt, hogy alig rosszabbak, mint a tesztekben sorra szereplők
diegho
nagyúr
Sziasztok!
205/55 r16 méretben Leon 3-ra milyen 4s gumit vegyek? Évi 18k futás 4 évet jó lenne ha tudna.
pècsimunkás
addikt
Magamnak a Goodyear Vector 4Season G3- at vennék.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
szilvesztru
újonc
225/45 r 17 Hankook Ventus Prime3-K125 egyes teszteken jól , más teszteken közepesen szerepel... Valakinek tapasztalata vele? Csak kb. 2 éve van gyártásban.
Kornel
veterán
Nem a saját autóim, céges flottánál én intézem a gumikat.
Kis üzletkötői autóknál került fel ilyen, átlagos használatra tökéletesen megfelel.
Transit-okra C-s Continental, Barum 4S gumik kerültek szintén, télen nyáron jönnek mennek Budapesten és Pest megyében.
Nem rontanám el a Leon klassz futóművét négy évszakos gumival.
Kornel
veterán
Bizsu1st
aktív tag
Tehát akkor nem rossz választás a barum?
Most nézegettem a matadorokat, egy hibát el tudok mondani róluk, a 185/60 tényleges futófelülete 140mm körül van! Kicsit keveslem...
diegho
nagyúr
Na ez az én gondom... Olyan jó futómű van alatta. Erre bűn a 4s, de nekem bőven elég lenne az is.
Kornel
veterán
Mindent a felhasználási körülmények és az ár érték arányban kell vizsgálni szerintem.
Úgy pedig abszolút vállalható.
Ahol számít a km futás is, ott nem ezt választanám.
Az én példámon egy középkategóriás négyévszakos 215/55 R17 ~140.000 HUF, egy prémium viszont már 200.000+ HUF, ami minimum 40-45 százalékos többlet költséget eredményez. Nagy km futásnál (nálam 25.000 volt évente mostanában) az sem elhanyagolható anyagi szempontból, hogy mennyi az adott abroncs km futása, tehát 2 évente, vagy 3,5-4 évente kell-e kiadni 140.000 HUF-ot.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Goodyear Vector Gen. 3. Az most kb a legjobb altalanos celra.
#nincsbennetarcsi
rbalint88
addikt
Az alfa klassz futomuvet se rontotta el az apollo 4s
Bizsu1st
aktív tag
Köszönöm, ezt akartam hallani/olvasni! Évi kb 8000km, 70%város, a többi közút, autópálya nagyon ritka!
Csak a 2 tonnás, eleve nem versenyautó Volvo lett még foscsibb tőle.
Kornel
veterán
2 tonnás autóra tényleg nem 4S való...
De mindig van lejjebb. 👎 Ha nyárival se kanyarvadász, 4s-sel csak még rosszabb lesz.
MC Pite
veterán
Nem; k..a jók a Matador meg Barum gumik.
#bleklájon
Úgy látom arra vársz hogy valaki azt mondja jó a Barum, független attól jó e, ha 100ból egy ember mondja, akkor is megveszed, megnyugtatod a lelked (van miért). Vegyél ami szimpatikus
Le...om a Quadraxert is, mert tesztekben télies és nekem sok amit mutatnak a számok; meg mert vezettem és sz.r melegben, 2-3 évesen tuti. Lehet higy jobb mint az EC5, de akkor is nála ám a vonal alatt van.
Más, kopasz a gyári defektjavító lötty használatáról, meg a defektűrő papucsokról: [link]
diegho: Amit már ajánlottak, Quatrac, 4S² ha közép nyárias, sportosabban irányítható; Goodyear ha közép télies gumit akarsz.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Qru
MODERÁTOR
Na akkor a hegy fogjai... Loptam az otleted, de fentebb alltam meg szepen porho boritotta reszen. Ja csak alatta csontta fagyott jeg vt. Kocsi orra riszalt jobbra-balra de kb semerre sem haladtunk. Vegul sikerult a parkolo resz szeleig elvergodni ahol tobb ho volt es mar betapadt.
Mindezt egy dedikalt Hankook telivel. Csodak nincsenek, a jeg az jeg.
#nincsbennetarcsi
Reggie0
félisten
Nekem jo tapasztalatom van a w320-al. Volt olyan, hogy gond nelkul mentunk autoval, megalltunk, kiszalltunk es mind a ketten rogton hanyattestunk olyan csuszos volt az ut, vezetes kozben pedig nem volt veszes.
Bizsu1st
aktív tag
Gyakorlatilag igen, már eldöntöttem, csak érdekelt más véleménye is! Ha eddig sikerült szar gumikkal életben maradnom, remélem, ezekkel is fog...
Komolyra fordítva a dolgot, ha csak egy ember olvasta tőlem, hogy nem olyan rossz a matador 4s és megveszi a 10éves kőkemény téli és kopott nyári helyett(mert jó van az még), már örülök.
Mai kép; tatabánya lidl parkoló, áll mellettem egy chevi cruze, vagy hasonló, téli michelin dot ..11! Ezeknél biztos, hogy jobb egy 4s.
Kis Hankook W452 tapasztalat. 6 éves gumi full bekemenyedett es elegge csuszik. ~20e km van benne, csak telen futott. Minta még bőven okés. Volt civicemen van, amit most ocsem hajt, jovore fixen kuka.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Nincs vele gond amugy pedig feltem, hogy a TS860 utan visszalepes lesz de nem erzem annak. Jo tukorjegen szar de oda szogesgumin kivul kb minden az lenne.
#nincsbennetarcsi
ngaba
aktív tag
Lájk. :)
Igen, az én akcióm óta volt egy nagy olvadás; gondolom, hogy most jegesebb volt.
Qru
MODERÁTOR
Igen olvadas, aztan visszafagyott szepen, most delben is -4.5 volt.
#nincsbennetarcsi
Lehet hogy szeptemberben én is veszek egy GY Vector 3-at az Scrossra és akkor a Nexen is 2 évig lesz mint a CC+. Most volt egy időszak nagy hideg után amikor már vizes volt a talaj de valószínűleg só is volt rendesen. Nu ott éreztem a csúszkálást (mondjuk más is mindenféle gumival, Suzuki topikban beszéltük ki azt hiszem).
Qru
MODERÁTOR
Normál esetben a CC-t már múlt évben kukáztam volna de a vírus miatt kb sehova nem mentünk, így (egyelőre) eltoltam a cserét. Meglátjuk mikor lesz feloldás, ha sokára akkor még ezt az évet is kihúzhatom vele... Addigra csak ide ér a CC2 végre. Mondjuk idő szerű lenne, mert a tengerentúlon már vagy fél éve kapható.
#nincsbennetarcsi
Én még tesztet sem láttam a CC2-ről... Változatlan a koncepció "csak" jobb? Azaz nyárias 4 évszakos gondolom (hát ebben ugye Ő a brand).
Qru
MODERÁTOR
Valószínűleg nem ugyanazzal a keverékkel jön Európába, az orosz piacra is más keverékkel ment a CC anno. Az alapkoncepció maradt, all season gumi azaz nyárias (3 évszakos magyarul). Minden esetre az ígért 100k km-es futásteljesítmény elég hardcore... [link]
#nincsbennetarcsi
diegho
nagyúr
No akkor összefoglalva Leon 3-ra vagy Quatrac, Hankook, Vector3. Vagy külön téli-nyári szett. Ha külön szett, akkor mi? Nyári legyen közép kategória, téli olcsó, de használható.
Zsombe
senior tag
Nyári: Hankook K125 vagy az én elmebajom Uniroyal RainSport5.
Téli: Barum Polaris 5 vagy Firestone Winterhawk 4.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
MC Pite
veterán
Ha olcsón téli akkor Kleber vagy Hankook, a Polaris 5öt hagyjuk. Winterhawk meg az ellenségemnek, ha ugyanúgy öregszik mint a 3.
Rainsport felénk nem egy túl hasznos választás, K125 élhető, de akkor inkább Nokianból a WetProof, ha nem fér bele GY.
De ezek helyett inkább felsőpolcos 4S.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Zsombe
senior tag
Én idei szezonra Winterhawk 4-et vettem. Gyakorlatilag ugyanazt a teljesítményt nyújtja mint a Bridgestone LM005, csak jégen gyengébb. De az szerencsére ritkán fordul elő, legalábbis amerre én járok.
Az öregedés más kérdés, remélem 3-4 szezont ki fog bírni és akkor már megérte. Egyébként eddig nagyon meg vagyok vele elégedve. Számomra hozza azt a színvonalat, mint a korábbi Bridgestone-jaim.
Tudom, hogy itthon a Rainsport kevésbé racionális választás, mert annyit nem esik az eső. De valahogy nagyon becsípődött nálam ez a mintázat, olykor elgondolkodom azon, hogy a gyárilag szerelt Falken Ziex ze914b-t (ami katasztrofálisan rossz esőben) le kellene cserélni egy Uniroyalra.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
Qru
MODERÁTOR
A Hankook egy erős közepes gumi (már-már a prémium alja) jó áron, téli/nyáriból is mehet.
Nyári: Hankook K125
Téli: Hankook W452
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Reggie0
félisten
A gyorsabban kopo, sportos verziokat kell venni, azok meg jobban kozelitik a premiumot es hat kisebb ervagas, ha ujat kell venni egy defekt miatt. Defekt meg elobb utobb lesz Arban ugyan oda jon ki km-re vetitve, mint a kevesbe koposak.
Qru
MODERÁTOR
Nem vennék az 1.4 TSI mellé sport gumit, mert tök felesleges pénzkidobás.
#nincsbennetarcsi
Anaren91
senior tag
[link] Ha ez segít
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
Igen, köszi, ezt egyszer láttam, túl sok volt a történelem benne (CC+-tól kezd), és a CC2 kapcsán nem igazán láttam benne konkrétumot (működési elven kívül ami hasonló a CC-hez).
[ Szerkesztve ]
Lootolok
tag
2 szezon telik gumi tapasztalata van nekem Hankook Winter icept rs2-vel, 185-ös méretben, egy 2018-as Clioval. Hóban jó, minden máshol átlag alatti teljesítményt nyújt, vizesen kifejezetten gyenge.
Én senkinek nem ajánlom, mert ennyi pénzért lehet venni jobbat, mint pl. Dunlop, Pirelli.
Reggie0
félisten
Hankooknal nagyon fugg a merettol is, az ilyen kicsi kerekeknel rosszul teljesitenek. No meg a kicsi gumiknal a premium es a sima kozott kicsi az arkulonbseg is, nem eri meg sporolni par ezrest ezen.
[ Szerkesztve ]