Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Reggie0
félisten
Ezt meg tudom erositeni. Sot, ugy van, hogy a holanc tablanal, ha van ho kotelezo felrakni, tetszik-nem tetszik.
Amugy nekem is 4 kerekre van lanc, kell is. Mondjuk az enyem pont nem tenne tonkre, de a stabilitas miatt is kell, mert a lancmentes elporgo tengelyen csokken a tapadas egy nem hajtott ketkerekeshez viszonyitva.
Egy haldexes kocsit, - pl. barmelyik bmw, merci - agyon is vagjatja, ha nincs mindegyiken.
[ Szerkesztve ]
z00li
senior tag
&rbalint88: köszi a választ! Az ADAC tesztgyőztes Nexen N blue 4 Season-ról vélemény?
Laybee
őstag
155/65r14 a gyári méret
Kornel
veterán
Jó vélemények vannak itt róla, kérdés mennyivel öregszik majd hamarabb.
rbalint88
addikt
Topikbol paran vettek, dicserik. Nekem apollo volt, azzal se volt gondom.
Igazabol ilyen varosi szaladgaloson nem is gondolkoznek masban, csak negyevszakosban. Nyilvan bizonyos (auto)meret, suly es ar mellett maradnek ket kulon szettnel, de kiskocsira szerintem optimalis valasztas.
boogie84
veterán
Üdv urak!
Kacérkodom a gondolattal, hogy a 8" széles felnikre idén már nem teszem vissza a 195/50r15 (robbantott) AD08-at, hanem vennék rá valami minőségi jól tapadó utcai 205/50r15-öt.
Meg vagyok lőve, mert dec. 10-én néztem a Nankang - NS-2R-t. Akkor még csak 27350Ft/db áron volt, most meg közel 40K. Durva a különbség, tavaly nyáron sem volt drágább mint 30K, így a mostani árat sokallom. Még az AD08 sincs ennyi, azok is csak 30-33 között vannak.
Hűvösebb időben ezek a gumik már nem voltak olyan jók, és kb már az átlag utcai gumit is jobbnak éreztem másik autóban.
Február végéig van időm megálmodni, hogy legyen e gumi csere. Vagy koptassam el a fenébe a 195-ösöket?
Ha csere akkor milyen utcai 205/50r15-öt választanátok?
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
TFSi
őstag
Egyetértek. Tudom, erősen szimpatizàlsz a Contival, legyen az. Én GY Vector 4seasons Gen2-t vennék, de ezt a véleményem már jól ismered.🙂
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
TFSi
őstag
Szerintem, inkább Barum Quartaris 5. Jó tapasztalatai vannak kollégamnak ezen a télen vele. Egerben használja..🙂
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
Kornel
veterán
Transitokon teljesen jól működnek idáig a Continental Vanco4Season és az Uniroyal AllseasonMax abroncsok is.
Engem személy szerint az autómnál majd a km futása tart vissza, minimum 50.000 km azért jó lenne.
[ Szerkesztve ]
yodamastah
őstag
Kb fél éve tolom Conti Allseasoncontact-al. Nekem eddig nagyon bejött (UG9+Ventus Prime2-t váltott). Nagyon jó kiegyensúlyozott gumi lett szerintem. Vizen és havon jobb mint amire számítottam. Természetesen nem csak városban óvatosan gurulgatva van tapasztalat, minden körülmény közt kipróbáltam hogy viselkedik jól megküldve, tapadáshatár környékén. Ami nekem különösen szimpatikus, hogy szárazon és vizen is nagyon barátságosan csúszik meg kanyarokban. Jól érezni ahogy finoman mászik odébb az autó, és semmi ijesztő nem történik. Tapadás infó is egész sok jön át, jól kommunikál a gumi. A bekormányzás késése egész jó, nyárinál azért nyúlósabb, de feszesebb mint egy téli.
Havon keveset tudtam vele menni BP-en, de mikor vidéken jártam, mentem tesztelni a takarítatlan részeken, és direkt sem tudtam elakadni sehol. Egész komoly emelkedőkön is fel tudtam menni vele. Sajnos egybefüggő tükörjeget vagy műgyantát nem találtam sehol
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Milyen méret, milyen autó?
Hogy kopik?
Később is beszámolsz a kopásról kérlek?
köszönöm.
yodamastah
őstag
205/55R16. 2007 Ceed XR 1.6os. Kopásról majd beszámolok, de keveset megyek (ezért is vettem a Contit) Évi 7k körül jön össze (tavasz-nyár-ősz 90%ban motorral tolom bp és környéke közlekedést)
Qru
MODERÁTOR
Jaja az enyém is haldexkuplungos, azt kinyírja ha nincs minden keréken lánc. De legalább olcsó méret, nem vág földhöz a 2 szett lánc sem.
mod:
Kornel: Vredi vagy a Kleber. A CC+ vagy az A005 nagyon drága a méretedben és azok nem jobbak annyival sztem, hogy megérje.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
evo87
őstag
Amúgy most néztem, hogy a szerintem a nekem még beleférős méretben, azaz 195/55R16 (gyári 195/50R16) 30.000 körül van a Conti AllseasonContact is meg a Bridgestone A005 is... több mint valószínű, hogy a Lanceren e kettő közül valamelyik váltja majd a Vredestein-t.....főleg, hogy a párom autóján a Conti nagyon tutinak mutatkozik eddig.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
TFSi
őstag
A Bild tesztben azért nem volt annyira durva a kopása, átlagos 40e körül. A GY-nek kifejezetten jó a kopásállósága.
Szerintem az új-generációs nyáriasabb fajták, ebből a télből kiindulva, legfeljebb az Alföldre valók.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
Kornel
veterán
Igen, valószínű...
Bár a Continental nagyon szimpatikus, illetve a Goodyear is.
TFSI: egyébként elvagyok kényelmesen a Kleber téli tudásával is
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Kérdés mennyit mész egy évben... Én pl keveset megyek (kb 8k km/év) és annak a nagy részét nyáron ezért lett Micheln CC, mert az nyárias minta és a tapasztalataim alapján az elég lassan öregszik.
Kornel: Ha télen is mész vidékre akkor a téliesebb GY-t venném.
#nincsbennetarcsi
evo87
őstag
Változó...mikor megvettem a Lancert akkor a lelkesedés miatt nyomtam rögtön 23ekm-t az első évben...mostanában viszont sok tesztautó volt nálam, plusz közelebb költöztünk a vasútállomáshoz ahova gyalog járok kocsi helyett.... és ezek emiatt nem volt meg 2018-ban a 8000km sem
Ha nem kopik párom Corsáján jelentősen a Conti, akkor afelé fogok hajlani, egyébként valóban a Michelin is szimpi.... illetve gyári méretben van a Quadraxer2..... esetleg ha végre a Vredi is kijönne a következő generációval...
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
sutszi
veterán
Alufelnit szeretnék felújíttatni. Nincs komolyabb hibájuk, bár lehet egy görgőzés nem ártana. Szeretnék képbe lenni, hogy milyen eljárásokat érdemes rajta elvégezni. Néztem helyeket és elég nagy a szórás árban...
Ami elsőre elképzelés, az a görgőzés, homokfúvás. Meg kaphatna valami színt is, de a színezési eljárások miatt itt elvesztem. Védőlakkozást láttam még amit lehet adni neki...
Mit érdemes még egy ilyen felni nagy generálnál csináltatni? Esetleg tudtok korrekt áron dolgozó helyeket ajánlani?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Milyen felni, milyen méret? Nem biztos, hogy megéri anyagilag. Egy görgőzés 5-10e/db Ft, homokszórás 4-8e/db, plusz festés ...
belaazallat
addikt
Hasonló cipőben járok. Fel kéne újítatnom a felnijeimet, de a fényező is 50 eFt körüli összegeket mondott, ha nem kell javítani. Annyiból veszek használt felnit jó állapotban. 15".
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
sutszi
veterán
Gyári Mazda alu felni. R16.
belaazallat Hát én is elég elszabadult árakat találtam eddig... de egyelőre csak kicsit vagyok képbe. Ha nagyon kell akkor a színezést elhagyom..de rendbe kéne tenni mielőtt jön a nyári gumi időszak...
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Qru
MODERÁTOR
Ezen a Contin most én is elgondolkoztam... A mostani nyári szezont tutit elfutja még a CC-m, de talán még a következő nyár is oké lesz vele.
A Contival jó tapasztalataim vannak (SC5, PC5, TS850 és TS860) mind jól tapadó gumik csak gyorsan kopnak de az ugye évi 8k-nál nem szempont igazán. A BS A005 inkább túragumis és kérdés mennyire gyorsan öregszik... Ezért vetném el, viszont árban meg nagyon jó. A CC-vel maximálisan elégedett vagyok annak ellenére, hogy már érezhetően nem tapad olyan jól mint újkorában.
#nincsbennetarcsi
Ahogy nézem 60-80 között vannak nagyon szép állapotú gyári mazda 16-os felnik, ha eladod a mostanit és veszel egy szépet, akkor lehet hogy olcsóbban kijössz mint egy felújítással.
[ Szerkesztve ]
sutszi
veterán
Annyira nincs ramaty állapotban a cucc azért. Csak szeretném, hogy szép legyen. Meg nem vagyok képbe a lehetőségekkel... Meg nem akarok lehúzós helyre sem menni... Szóval tájékozódom. Ez amit írtál, nem elvetendő, de kb "Z" terv.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Reggie0
félisten
Homokfuvast felejtsd el, helyette olajjal le lehet maratni rola minden reteget. Igy legalabb ha van rajta valami regebbi serules/javitas annak a nyomait is meglatod, mert a homokfuvott felulet ezt elfedi. Pl. tipikusan a hegesztes utan a varrat kiallo reszet lecsiszoljak es latszik az elteres az eredeti felulethez kepest.
Az igazi koltseg a fenyezes lesz, ahhoz nem tudok jo helyet mondani. Foleg ha minosegi munkat szeretnel, pl. mugyantas alapozoreteg+festek, ami birja is a kofelverodest es vedoreteget kepez a teli sos szmotyi ellen.
En amugy auto17-nel gorgoztetek, baromi jol megcsinaljak. Sajnos fenyezot most ok sem tudnak.
Homokfuvas es olajos marasra varkonyi es fia venyige utcaban.
Itt egy pelda milyen szepen szedi le az olaj:
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Ezt a kört megfutottam én is. Első körben vettem egy jó állapotú szettet 80k-ért amin voltak apróbb sérülések de azt is fel kellett volna újítani igazából, hogy szép legyen. Így végül eladtam 90k-ért és vettem egy felújítandót 40k-ért (gyári aluk 16"-os méret).
Mondjuk odáig még nem jutottam el, hogy fel is újítassam őket.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
evo87
őstag
Nekem nagyon pozitív a Corsán a Conti 4évszakosa... a kopást meglátjuk. Ellenben 4évszakosok közt messze a Pirelli a legjobban kopó a tapasztalatok és a tesztek szerint.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
Qru
MODERÁTOR
Még van időm filózni, terv szerint legkorábban jövőre cserélném le a CC-t. Addig még jönnek/jöhetnek új fejlesztések és tapasztalatok amik átformálják a dolgot.
#nincsbennetarcsi
TFSi
őstag
Egész gyorsan lecserélte a szortimentjét a Barum. Új a Bravuris is. Pont tavaly vettem még a 3-as szériát..
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
Peter.70
őstag
Ej rá érünk arra még
Hehe, én is ezeken filózok. Vagy nexen ha lesz méretben. Lehet hogy csak más volt körülmény, de most második télen 23 ezer kilométer után mintha karcsúbb lenne taposott havon és jégen a CC+.
A contiban a kiegyensúlyozott viselkedés, a vector 2-ben a nyáron úgy kopik hogy télen még jobb mintázat tetszik (bár ez nyáron néhány dologban elég gyenge).
Addig meg mindenkivel tesztelsz mindenféle gumit,hogy te már a tutit válaszd
BS nekem az a fura,hogy gyorsan öregszik és fura repedések is vannak rajta. Senki nem mondta jó guminak,de rossznak sem Terepjáron is BS van és 2 év alatt fura repedések lettek az összes gumin most cseréltettem le mind a 4-et. Emiatt sem vennék BS gumit
alázógyík
őstag
Nekem eszméletlen módon bejött a Nexen 4 évszakos gumija. Nagyon jó az irányítás havon is, az ABS még be se kapcsolt szerintem.
BigBlackDog
veterán
+1, ma reggel friss hóban ki tudtam próbálni ("szerencsére" sehol sem takarították le). Mindenhol viszonylag óvatosan mentem azért, de ehhez képest is meglepő volt, hogy mennyire stabilan tartotta a járgányt. Kis utcákban indulásokkal, megállásokkal nem volt gond, pedig fekvőrendőrök előtt kicsit bátrabban is bele-bele tapostam a fékbe. Kanyarokban is íven maradt, nem csúszott meg. Ugyanilyen sebességnél az S60 másfél tonnája (vs Thalia 1 tonnája) már kezdte mindig tolni az orrát a CC+-al (annak ez a gyengéje, ahogy kitapasztaltam). Nexennél semmi ilyet nem éreztem. Autópályán is azért volt már egy vékony hó- és latyakréteg, de 60-80 km/h közötti sebességnél (nem emlékszem pontosan, de nem mentem túl gyorsan) sem éreztem bizonytalanságot, nem mocorgott az eleje oldalirányba.
Egyedül a kopásállóságra és a felkeményekdési hajlamra leszek kíváncsi. Valahol el kell buknia szvsz, túl olcsónak érzem, hogy sokáig hozza ezt a minőséget. Kopástól annyira nem félek, 7-7.5 mm nagyságú volt a profil újjonna, szóval szerintem fel fog keményedni relatív hamar.
Qru
MODERÁTOR
Ennél rosszabbat láttam 2 éves gumin. Ez nekem eléggé csúnya.
Qru
MODERÁTOR
Ezért fázom a BS-től alapjáraton. Szóval Conti vagy Michelin marad a játékban jelen állás szerint.
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Na akkor BS A005 kilőve.
Marad majd a CC+, AllseasonContact, Vector4Season, Kleber, és kb. ennyi, Nexen nincs a méretben, Vredestein most nem szimpatikus összességében, talán ha jönne a Quatrac 7.
Zsolt!!
aktív tag
Ennyire kell tèligumi hogy vadászni kell a havat meg izgulni H mikor lesz már hó H kipróbáljam az új gumit.Alig van olyan nap H az úton megmaradjon a hó fèl napnál tovább.
[ Szerkesztve ]
speedernet
aktív tag
Urak aki Ventus Prime 3 mat használ, tényleg olyan puha az oldalfala? Mennyire zavaró?
Mondjuk értelmes keretek közt használva.
Egyre inkább nem akaródzok ki adni 27-28 ezret T005 re.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Vegyél XL-t, az talán kompenzálja.
speedernet
aktív tag
Igazábol abbol az XL az 25-26 😀
Tehát akkor már majdnem teljesen mind1 hogy melyiket veszem.
Nehéz ügy ez...
Kornel
veterán
BS-rol most írja mindenki, hogy pár évesen elöregedett.
rbalint88
addikt
Csak sportos hasznalatnal problema ez, sztem atlagembernek fel se tunik...
Milyen az scross? Elegedett vagy meg vele?
molnarpeter
nagyúr
VP2 is elkezdett csikorogni... Össze kéne hasonlítani valami hasonló középmezőnyt egy drágább darabbal, hogyan változik a tapadás az évek alatt.
Kornel
veterán
Árához képest teljesen jó, ár érték arányban rendben van.
Nyilván nem prémium autó, de nem is 15M volt
angelside77
tag
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy Skoda Fabia II 1.4 16V 63 kW kocsinak mik a gyári gumiabroncs méretei? (Esetleg, ha valaki tud linket, hivatkozást, hogy hol lehet ezt megtalálni) Mert olvastam itt korábban, hogy a biztosító nem "szereti", ha a gyáritól eltérő az abroncs.
Amit én találtam az mindenhol a 165/70/R14 méret, amit vettem azon meg 195/50/R15 méret van. Fórumokon írják, hogy ez is gyári méret, de hol tudok ennek konkrétan utána nézni?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Rég feladtam, hogy embereket mentsek meg a világnak a fejükben levő szellemektől.
(#31200) FireFox1996 válasza angelside77 (#31199) üzenetére
Itt a manual, nincs benne? (pl. 220. oldal)
Keress rá a wheel vagy type-re...
(google mindig a tudástárad )
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>