Hirdetés
- aquark: Tapasztaltabb motorosok segítségét kérném!
- Kalandor: Te mennyit költesz havonta kajára?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- GoodSpeed: Amikor a Samsung Galaxy AI írja meg helyettem a blogot...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- RIOS Gépház: Rebootoljuk a PROHARDVER YouTube csatornáját!
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Megjöttek a Hankook gumik. 5016 es 5116. Made is China.
Képeket lövök majd.
-
válasz
aginor #18297 üzenetére
Csak levásárolni tudom olyan gumira, amit ők forgalmaznak.
Egyszerűbbnek tűnt 4 db Matador Hectorra 3-t rendelni (hogy 4 egyforma gumi legyen az autón) és eladom a 2 db vadiúj Laufennt.
A másik megoldás az lett volna, hogy veszek még 2 db Laufennt, és a "garanciális keretemet" árulom, de ehhez tényleg nagy bizalom kell a vevő és az én részemről is. -
Zsolt!!
aktív tag
Felraknám lassan a nyári gumikat. Ventus prime 3-ról lenne szó a tavalyi hátsó gumi mehet előre?Igazából nincs nagy különbsèg az első gumi 0.3 mm-rel kopott többet mint a hátsó.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Speeedfire #18262 üzenetére
Én szóltam...
Mod:
Persze hagyd, vegyél méretpontosat.
[ Szerkesztve ]
-
ftc
nagyúr
Ez a 3 nyári gumi között kellene választanom:
Dunlop SP StreetResponse 2 175/65 R14 82T ............... 39,- €
Goodyear EfficientGrip 175/65 R14 82T ........................ 39,- €
Pirelli P1 Cinturato 175/65 R14 82T ............................... 43,- €Szerintetek? Peugeot 206-ra megy
-
Akos1994
aktív tag
válasz
focvis #18267 üzenetére
Köszi, így belegondolva hülye kérdés is volt, csak anno egy Pug 106 1.5 szívódém volt, 54 le (
), 13-as aluval vettem, került rá 13-as lemez, nah és ott ég és föld volt a kettő.. csak gondoltam azért ha nem a legaljában gondolkozunk akkor nincs már különbség, de az őszintén meglepett, hogy még egy GSI-n is érezhető a különbség.
Maradok akkor a 15-ös alu és max 6 szélességnél (mostani 5.5) télire meg lehet, hogy lemez lesz.. -
Carvus
senior tag
-
hacki87
senior tag
válasz
concret_hp #18275 üzenetére
Jofogas.hu pl. En oda raktam fel az alu felniket szombaton es kedden el is vittek. 4 5 ember biztos erdeklodott ez ido alatt.
-
concret_hp
addikt
van egy szett nyári gumim, hol hirdessem, hogy el is vigyék, ha nem akarom nagyon ár alatt adni?
hardveraprón már fent van -
kapaca76
tag
válasz
rbalint88 #18206 üzenetére
Köszi!
A mostani nyári gumijaim Bridgestone Turanza T001, 2013. 35. heti gyártásúak, 5 mm profilmélységgel.
Úgy gondolom, hogy ezek ezek ebben a szezonban még bizotnsággal használhatók.
Szerintetek majd csak jövőre vegyek újakat, vagy pedig vegyek most új Hankook ventus prime 3-ot (66e lenne szállítással) és adjam el a Bridgestone-t (kb. 30e-t érhet sztem a 4 db) és így 36e-ért lennének új gumijaim?
Mit javasoltok? -
SZATA
senior tag
Használt felni vásárlásnál mennyire gáz, ha ekkora (szerintem nagy) súly van rajta? Természetesen centírozva lenne felszerelés előtt, de azért azt gondolom, a jelenlegi súly valamit elárul.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
hogy én is felszólaljak mint pár hetes vp3 as tulaj, igazság szerint nem igen érzek azon kívül változást a pc2höz képest, hogy egy kicsit valóban nyulánkabb az autó, és picit ezért kényelmesebb is, da hogy picit próbálgattam -nem igazán van benne még a bekopós km sem- úgy teljesen jól fogja kanyarokban is az utat, szóval egyáltalán nem bántam meg, hogy ezt választottam és a pc5 höz képest majd 14ezret spóroltam a garnitúrán
-
válasz
Akos1994 #18265 üzenetére
Astra F GSi 16V (ez a legerősebb Astra F) gyári mérete 205/50R15, a többi ami 15"-tel jött ki 195/55r15-öt kapott. Nekem volt GSi 16V-m (17 évvel ezelőtt), fürgébb volt a téli 175/65R14 lemezkerékkel. Az 1.6 75 lovat ezek után sejtheted, hogy visszafogja egy 16-os, nehéz felni. A kerék súlya sokat számít.
-
válasz
szőröscica #18263 üzenetére
Nem tudom, mire fel a vitriolos hangnem, szerintem nem szolgáltam rá, de ha már így, elárulok egy titkot: a kanyarban az 1200 kilogrammos 1.6 szívóra is pont ugyanaz az erő hat, mint az ugyanolyan tömegű 2,5-ösre. Magyarán, nem azért vettem rá azt a gumit, amit, mert a 0-100 gyorsuláson akartam javítani, hanem azért, hogy ha elmérem a kanyart X sebességgel, akkor ne essek már le az útról, csak mert a kékválasz éppen nyúlósabb hangulatában van. A fizika épp lesz@rja, hogy mekkora motor van az autódban, ha ugyanakkora a tömeg és a sebesség. Ennyi. Plusz poén, hogy az egy teljes szett Advan durván bruttó 12.000 forinttal volt drágább, mint a BR. 5-6 évente ennyi "luxus" nekem belefér, cserében biztonságban érzem magam. Nem értem, miért fáj ez néhány embernek (bár gondolom azért, amiért nekem a BR állandó felszopása a fórumokon)
Akos: nem, Neked az előzőek tükrében csak 14-es linglongot szabad venni, mert csak 70 lóerős a vas, ne akarjál többet. Egyébként, hogy korrekt választ is adjak, nem a kerék átmérője miatt érzed majd tunyábbnak az autót tőle, hanem a szélessége miatt. Mivel opelt mondtál, pont van vele tapasztalat: a 14-es 185-ös télihez képest igen csak észrevehető már a 16-os 205-ös szélessége. Ha gyorsulásra mész, ne csináld. Ha stabilitásra, kanyarsebességre, akkor vedd nyugodtan. De érezni fogod, hogy lassabban gyorsul, kicsit olyan, mint amikor meg van pakolva.
[ Szerkesztve ]
-
Akos1994
aktív tag
Sziasztok!
Egy viszonylag gyenge 1.6-os szívó benzines autót (75 le) nagyon visszafog, ha eggyel nagyobb felnit rakok rá? F Astra cabrioról van szó, elméletileg R14-el szerelték, viszont ezen van egy gyári (kb) egy centis ültetés és gyárilag 15-ös felnivel rendelkezik. Néztem, hogy a 4×100-as felnik használtan viszonylag olcsón mennek, 16-ost rá szabad rakni vagy nagyon döglött lesz már attól?
+ jó lenne ha egy kicsit közelebb kerülnének a kerekek a sárvédő peremhez, de a futóművet nem akarom agyonterhelni.. ET-ben mennyit szabad eltérni kb? -
#32577792
törölt tag
ECO gumik: tudomásul kell venni, hogy egyre inkább szorítja a gyártókat fogyasztás csökkentése, és nem csak adott tipusra, hanem márka szinten, ott meg 2-3dl faragás elég sokat jelent nekik. Leteszik az elvárást az első szerelésű gumikra, azt a gyártónak kell hoznia. Ha nekem ez nem tetszik kérhetem másikkal, vagy másodikként vehetek rá túra vagy sport gumit. Mindegyik másképp viselkedik.
Én pl. érzékenyen kezelem a fogyasztást. Nem hajtok, minek, odaérek.
De nyilván olyat nem veszek, amiről már látszik, hogy a kanyar kihívás neki még 90-el is. -
szőröscica
addikt
válasz
gabor9991 #18252 üzenetére
Hagyjad szerintem, neki olyan gumi kellett, ami betapad az 1.6 szívón, nem is értem, miért nem Pilot Sport 4-et rendelt egyből, de minimum 275-öset.
A kékválasz évek óta a tesztek élmezőnyében végez, a legkülönbözőbb méretekben. Én most fogom két hét múlva felcuppantani a második garnitúrámat belőle, most épp BMW-re, bár félek, hogy el merjek-e indulni vele, mert valaki azt írta, hogy megnyikkan körforgalomban. Igaz, az enyém csak 192 lóerős, hátha annyival még megbirkózik.
Viccet félretéve, ha nem 25i-t sikerül vennem, hanem 258 lovas 30i-t, arra is ez került volna.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
#45553408 #18257 üzenetére
Én téliben ~5 éveset vettem rá 6.5mm-rel átnézetve, nagyon megvoltam elégedve vele most télen, a nyári mostani meg 2015.32. heti, szinte semmit se volt használva, szóval patika. Ez a két szett ára így volt 140 ezer, új áruk lett volna majdnem fél milla...
Szóval én is így lesz@rom azt hogy nem 1 hetesen gyártott gumikat vettem.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
olyan nincs, hogy valami egyöntetűen pozitív
ha nekem, regisztrált ámokfutónak megfelel egy hankook ventus prime 3 és nem esem le vele az útról, akkor nem hiszem, hogy egy dunlop bluresponse-zal értelmesen közlekedve problémája lenne bárkinek. meg persze bármivel lehet úgy menni, hogy nyikkanjon a gumi... plusz ugye ott van az is, hogy helyes guminyomás és jól beállított futómű lenne az alapfeltétel, de ez sincs meg sokaknál.
persze, leírtam én is, hogy a puha oldalfal miatt a vp3 baszatós guminak nem ideális, nem annyira reszponzív, de megszokható és ebből az átlagember semmit nem fog érezni. aki nem arra hegyezi a cerkát, hogy a dobogókői szerpentinen a nagy kanyart 72-vel vagy csak 68-cal sikerült bevenni, annak még dinamikusnk mondható vezetési stílus mellett se lesz gondja ezekkel a jobb "eco"-gumikkal.
-
gabor9991
őstag
Nálad a BluResponse nyikkan körforgalomban?
Vagy imbolyog?Kevés a tapadás?
3. szezont kezdtem vele, semmi ilyet nem tapasztaltam eddig.
Biztos lehet vele úgy is közlekedni, hogy nyikkanjon, meg úgy is fel lehet fújni, hogy imbolyogjon, de én azt nem gondolnám, hogy egy tipikus eco gumi, amit a fogyasztásra optimalizáltak volna csak.[ Szerkesztve ]
-
SZUBJEKTÍV MÓD ON
Egyáltalán nem értem, miért kapták fel ezeket az eco gumikat ennyire. Persze, nagy divat mostanában ajánlani például Dunlop BR-t, aztán ha megkapargatjuk a felszínt, néhányan le merik írni a vásárlás után is, hogy jó ez, meg izé, de körforgalomban nyikkan, gyors irányváltásra imbolyog, stb. Gondolom, kevés a tapadás, ami azért minimum megkérdőjelezi a matricán feltüntetett értékeket. Arról már nem is beszélve, hogy azt ugye nedves útra adják meg, szóval már itt van egy finom csúsztatás a sztoriban.
Tényleg megéri mindez azt a pár deci mínuszt, amit 100 kilométer alatt megtakarít az ember? Pláne most, hogy pont ezeket a gumikat akarják a gyártók bő 10 százalékkal drágábbá tenni? Nem hinném. Egy dízelnél lóf@szt nem jelent, hogy 5,2 vagy 5,4 a fogyasztás, a benzinesnél meg pont megint lényegtelen, hogy 7,5 vagy 7,9. Ennyi erővel óvatosabb kigyorsításokkal kell operálni, 130 helyett csak 120-szal menni a pályán, gyakrabban termosztátot ellenőrizni és cserélni, lambdaszondát főleg, és még többet is hoz a konyhára, a biztonságot meg nem veszélyezteti. Pont úgy nem értem ezt a tendenciát, mint PC-nél, amikor valaki arra feni a pajszert, hogy a processzor 90 wattot vagy 95-öt eszik, amikor ott van mellette az ezeréves merevlemez, meg az első generációs LCD monitor. A különbség annyi, hogy ott csak szimplán f@szság az egész, itt meg kockáztatja magát, az autóját, a családját az eko f_ssal.
SZUBJEKTÍV MÓD OFF
Bocs, tudom kicsit erős volt, de már nagyon péntek van. És mielőtt valaki megvádolna: kis pénzből autózok én is, de a biztonságon eszem ágában sincs spórolni. Ezért járok régi, de jól karbantartott autóval, normális minőségű alkatrészekkel javítva, és nem linglongcsingcsüngekobesztbáj' gumin.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Sima. Nekem is 205/55R16 van rajta a gyári 215/55R16 helyett. Annyi hogy kicsit többet csal az óra a kisebb kerékátmérő miatt. Elvileg kell lennie snwo tyre opciónak a bc-ben, lehet ott figyelembe veszi és korrigált értéket ír/mér. Nem másztam bele mert úgy is gps alapján "repülök".
[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
senior tag
válasz
Peter.70 #18242 üzenetére
Néhány márka különböző gumijai (eko - sport - komfort):
Bridgestone: Ecopia - Potenza/Adrenalin - Turanza
Conti: EcoContact - SportContact - PremiumContact
Goodyear: Efficientgrip - F1 - Optigrip/Efficientgrip Performance
Dunlop: BluResponse - Sport MAXX - (x)
Pirelli: Cinturato Verde - P Zero - P-valami
Hankook: Kinergy - V12 EVO - Ventus Prime
Fulda: Ecocontrol - Sportcontrol - (Progresso)[ Szerkesztve ]
-
Killer01
őstag
válasz
DonThomasino #18234 üzenetére
kb az első 500 km-en ne ralizz/driftelj vele....
-
rbalint88
addikt
válasz
Szakbarbár #18240 üzenetére
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Szakbarbár #18240 üzenetére
Kár hogy nem 175/65R14 mert az olcsóbb. 15"-ból belépőszinten Firestone Multihawk 2 vagy Barum Brilantis (11k/db). Közép mezőnyben Hankook K425, Vredestein T Trac 2 (16k/db) felül meg Conti Premiumcontact 5, Dunlop BluResponse (20k/db).
Én a középmezőnyből választanék ha sportos kell akkor a Vredi ha túra akkor meg a Hankook.
Speeedfire: A tehermentesítő még nem olyan gáz de a nyomtávszélesítő... azért az már elég durva beavatkozás a futomű balanszába. Meg lehet csináltatni jól de kevés helyen értenek hozzá igazán jól.
[ Szerkesztve ]
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Nyári gumi keresőben vagyok már egy ideje 2013-as Swift-re 175/65 R15-ös méretben. Mivel most, hogy kitört a gumihiszti gyorsan ki kellene választanom, hogy mit is szeretnék. Teszteket nem találtam ebben a szegmensben, van ajánlott gumi ebben a méretben? A keret kb 20.000 Ft/db
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
bbubby00 #18235 üzenetére
Méret függő is, nekem 79k volt a 4db gyári 16"-os használtan (nem tökéletes de bőven vállalható felújítás nélkül is) de nagyobb méretben drágább. A 17" még nem sokkal de a 18" az már aránytalanul drága szvsz.
Nekem a szűk keresztmetszetet amúgy az 55-ös ET jelentette.
-
DonThomasino
veterán
Egy új gumi mennyi km alatt járatódik be?
Felkerüllt a conti PC5 205/55.[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
félisten
De állítása szerint nem használt tehermentesítőt és szerinte felfeküdt....közben meg lemérve 58-at mutatott.
Igen Impreza GT.
Inkább később becserélem majd egy másikra, ha ennyire "para" a tehermentesítő és a nyomtávszélesítő. Addig meg max maradna ez. De akkor már jövő hónapban mehetne fel a normális gumi.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Speeedfire #18229 üzenetére
Tehermentesítővel. Bögrének is az mk3 Impreza GT-jén olyan Enkei felni volt ami nem 56,1-es volt.
Amúgy Impreza GT-ről beszélsz pontosan vagy milyen Bubaru-ról?
Nyugi én 3 évig jártam acél tárcsával az Imprezámon és túléltem.
mod:
Zolás: Ha nem hamisítvány akkor top minőség.
[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
Üdv urak.
BBS alufelni mennyire számít jónak? Ford Fusionre kerülne, nyári gumival. -
Speeedfire
félisten
Akkor nem tudom, hogy hogyan használta a srác eddig.
Egy évig meg akkor a kopott 16"-osokkal meg acél felnin?!
Gondolkozok pedig rajta, hogy felemelem a keretet, ha nem találok 150e körül normális felnit. 200e körül már új jr felniket tudnék venni, ott pedig van 1-2 ami nagyon tetszik.Az a baj, hogy ez az OZ Superleggera itthon nem túl gyakori, főleg nem 17" 5x100 méretben.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Speeedfire #18218 üzenetére
Nekem mk3 van az tuti 56,1-es de az mk2-é is az.
Amúgy nem szabad ezt siettetni. A jó vételt ki kell várni. Nekem ez pl több mint egy évbe telt.
-
kmarci25
veterán
válasz
Speeedfire #18222 üzenetére
Az oké, csak az ellenőrizgetéshez túl kényelmes vagyok...
A kocsiban meg nincs guminyomás ellenőrző, így jól jönne valami kis cucc, amivel ellenőrizni tudnám. First world problem, tudom.
-
tomcsi23
veterán
válasz
Speeedfire #18216 üzenetére
Ki kell böjtölni, simán becsúszhat egy frankó ajánlat. Persze olyankor résen kell lenni, keresett méret.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Speeedfire #18210 üzenetére
A Subaru GT agyátmérője 56,1 az mk2 és mk3-nál is.
-
Speeedfire
félisten
-
tomcsi23
veterán
válasz
Speeedfire #18212 üzenetére
Olyat nem akarsz keresni, amit csak felraksz és jó?
-
Speeedfire
félisten
-
bbubby00
őstag
válasz
Speeedfire #18212 üzenetére
Tehermentesítőt hol lehet venni?
-
Speeedfire
félisten
válasz
Speeedfire #18210 üzenetére
-
Speeedfire
félisten
Subaru gt-nek mekkora a furatátmérője? Ha jól látom akkor 58. Használható lenne hozzá egy ilyen tehermentesítő?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kmarci25 #18207 üzenetére
Gyártói előírást tartsd be de általában a gumi gyártója is megadja az ideális nyomást. Érdemes legalább havonta 1x ellenőrizni a nyomás értéket. Ha van TPMS rendszered akkor is.
Ha maximalista vagy: ezt az értéket a gyártó általában pincehőfokra adja meg (tehát olyan kb 16 fokos hőmérsékletre). Ettől eltérő hőfok estén +/-6 fokonként +/-0,1 bar diffivel szokás számolni. Mivel ugye a gázok tárfogata nő ha a hőmérsékletük nő, ezért melegebben alacsonyabb nyomásértékre kell állítani mint hideg esetén. Pl ha a gyár 2,2 bar-t ír (ez +16 fokra vonatkozik) akkor +22 foknál 2,1 bar kell bele +10 foknál meg 2,3 bar.
Vagy tolsz bele nitrogént és akkor le van a gond.Ezt árnyalja, hogy a nagyobb sebesség esetén a gumi jobban deformálódik (deflexió), tehát magasabb nyomás szükséges ahhoz hogy megtartsa az ideális formáját. Egyes gyártók (pl Ford) külön nyomásértéket ad meg ha 160 fölötti tempót mész tartósan.
[ Szerkesztve ]
-
kmarci25
veterán
válasz
kmarci25 #18201 üzenetére
Tegnap, mikor cseréltettem a gumit, szólt a gumis, hogy gyakrabban nézzem a nyomást, mert a télik valószínű nem voltak kellően felfújva: a szélein jobban kopott a minta, mint a közepén. Most a nyárit 2,3-ra fújták. Egyelőre kellemes vezetni. Kérdésem, hogy mennyire fújjam ezt a gumit? Vagy csak próbálgassam, aztán mikor keménynek érzem engedjek belőle, egyszer csak kiderül, hogy mi az ideális?
-
kapaca76
tag
Skoda Octavia 2 kombira 205/55 R 16-os méretben milyen nyári gumit ajánlotok?
Elsősorban a kényelem érdekel.
Peremvédős létezik még? -
bsh
addikt
ezt a felnit tervezem rendelni, ismeri valaki esetleg?
olcsó, gondolom valami kínai, de elég masszívnak néz ki (a teherbírása is nagy). remélem nem lesz teljesen hulladék azért.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Spórolós topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- PlayStation 4
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Autós topik
- aquark: Tapasztaltabb motorosok segítségét kérném!
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest