Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [GoodSpeed:] ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Kornel
veterán
225/45 r17-ben néztem meg most.
Laufenn: 15k huf, de saját bevallásuk szerint is csak C - E minősítéssel.
Hankook k125: 22k, itt már A - C minősítést mondanak rá.
60 vs. 88k a szett, ha nem michelint CC-et veszek, akkor marad a Hankook.
Rbalint88: milyen a k125 valós körülmények között? Komfortban nyújt valami pluszt és sportosabb gumihoz képest?
[ Szerkesztve ]
nesa
veterán
Esetleg?
rbalint88
addikt
jól tapad, komfortos, de nekem picit túl komfortos. ugye puha az oldalfala, emiatt érzetre taknyosabban kanyarodik, nem olyan pengeélesen követi a kormánymozdulatokat. magamnak valószínű nem ezt venném újra, de aki nem állatkodni akar az autóval, annak kitűnő.
[link] ennyiért nem rossz, de inkább ezt venném: [link]
MPowerPH
félisten
Sziasztok!
Valaki probalta mar a Hanook Ventus S1 EVO 2 K117 -es gumit? A friss teszteken eleg jol szerepel esoben/szarazon a tapadas teszteken, bar mindenhol irjak, hogy kicsit hangos, nagy az ellenallasa, es nem tul komfortos. Most nem tudom, hogy ez mennyire valos, azert a menetzaj aggaszt. Na meg irtak, hogy serulekeny... Es mivel peres lenne, igy az sem tul jo pont.
Ez lenne az alternativaja a ContiSport 6 -nak, mert eredetileg azt vennek az autora. Mivel visszamondtak az ordert par hete, igy kaptam meg par het gondolkodasi idot. Conti ellen szol, hogy kopos, bar a Michelin sem birt 22k km-nel tobbet hatul, pedig arrol azt irjak, hogy tartos. Nem tudom, hogy a Hankook hogy all ezen a teren.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
(#13055) BigBlackDog válasza BigBlackDog (#12982) üzenetére
BigBlackDog
veterán
Némi neten való információvadászat, illetve gumisokkal történő beszélgetés után az alábbi típusok maradtak bent (méret: 225/45 R17 - felhasználás; országút, pálya - tervezett futás; 10-15e km évente.).
- Michelin Primacy 3 XL (gumis mondott egy-két negatív tapasztalatot erről, állítólag volt már, hogy szálszakadásos lett oldalt egy-két példány)
- Continental Sport Contact 5 (netes vélemények alapján eléggé durván kopik, ha jól olvastam)
- Goodyear Efficientgrip Performance
Három közül melyiket érdemes választani? Alacsonyabb árkategóriában van valami, ami nem jelentősen rosszabb a fentieknél? Mennyire kell nézni a különböző osztályozásokat (pl. nedves úton való megcsúszásra kapott 'B' kategória érezhetően rosszabb, mint egy 'A' kategóriás abroncs)?
Qru
MODERÁTOR
Volt SC5-ünk, konkrétan 2 szezont bírt, a harmadik évben a gumis már nem volt hajlandó feltenni (a hátsók még bírták). De nagyon jól tapadt az kétségtelen.
Olcsóbbakból én ezeket venném:
- FS SZ90
- Vredestein Ultrac
- Hankook K117
Illetve a drágábbak listájára a Dunlop SportMaxx-ot felvenném.
#nincsbennetarcsi
BigBlackDog
veterán
Dunlop SportMaxxról is volt szó az egyik gumisnál, valamiért ennél is jött a Michelinnél említett oldalt történő szálszakadásos sztorival. A Contit ajánlotta nagyon, mondjuk van egy tippem, hogy akkor miért. De akkor a szálszakadás nem gyakori jelenség ezek szerint a Dunlopnál?
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Előfordul de nem tipikusan jellemző hiba. Contiból is ki lehet fogni egy szálszakadásosat.
#nincsbennetarcsi
Skillet
addikt
No. az van, hogy van otthon tolómérő. A felni anyagvastagsága 4.5mm. A szelepnek kihagyott lyuk 11mm.
Ha a szelepet koppra összecsavarom, akkor 7.5mm van a két vége között + 1-1mm az alátétek pereme, tehát 9.5mm. 9.5-4.5=5mm. Ezt nem tudod 2mm-rel lezárni, 2.5-tel sem. Talán a 3mm lehet az ideális.
De akkor koppra van csavarva és mindkettő gumi nagyjából 0.5mm-t van összenyomva, hogy tömítésen.
A mostani tömítések nagyjából 3mm-esek, de nem egyszerű eset, majd lefotózom őket ilyen tömítést sehol nem fognak nekem adni, ez 100%. Ezért a mostani már egy legegyszerűsített verzió, belső és külső átmérő stimmeljen, meg a vastagság.
Az egyik tömítés, a külső: 15mm külső átmérő, 9mm belső átmérőjű.
Belső: 16.5mm külső átmérő, 7mm belső átmérőjű.
És talán a 3mm-es vastagság elég lehet.
(#13056) Qru
Szezon-szezon... de az milyen mértékegység?
És ha én 500km-t megyek egy szezon alatt, vagy 50ezret, akkor is igaz?
[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
HUTCHDB
nagyúr
En a contit ajanlom.
Kb. 40e km-et megy el, de addig jol, jobban "mukodik", mint a tobbi, ami akar 50%-al tobbet (kb. 60e-et) is tud.
Ezt kell szerinted eldontened, hogy kevesebb km, de addig jobban tapad, vagy tobb km, de picit gyengebb.
En pl. most vettem primacy 3-at, de mar megbantam, a ceges auton conti van, es erezhetoen stabilabban tapad.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
Qru
MODERÁTOR
Jogos, pontosítok: 55k km-t tekertünk bele ketten 2 év alatt ennek kb a felében volt rajta a nyári. Tehát mondjuk azt hogy kb 25k-t bírt ki.
#nincsbennetarcsi
nesa
veterán
Szerintem a 15x9x3 as helyere ez is jo.
A nagyobbhoz meg megkene nezni a 1/2"-3/8" tomszelence tomitest a vastagabb verzio az van 4mm is epp ma bontottam ilyet.
Skillet
addikt
igen, talán. bár azt a 9-et is már én találtam ki. a régi sacc 9.5.
na itt vannak a képek.
KATT ez a külső tömítés. látszik rajta a bemarás (nem a szelep marta bele!!), ahova beül a szelep pereme. meg, hogy szépen repedezett. ennek a mérete 20mm, belül 9.5mm
KATT
itt látszik, hogy ül bele a szelep pereme.
KATT
ez a belső tömítés. 21mm átmérőjű, belül 8mm átmérőjű. ezen is látszik a bemarás.
KATT itt pedig az alátéttel.
KATT itt együtt a csapatt
KATT itt is.
ezt egyszerűsítettem le arra, hogy szimpla tömítés kellene, peremen belülre... gondolom
ebben egyetértünk? mert ilyen tömítést sehol... az fix.
felőlem lehet gumi, szilikon, O gyűrű (mert már ez is felmerült itt) vagy bármi, csak sok évig hibátlanul, rendesen bírja azt a 2-3 bar nyomást.
EZ ebayes. ha a 2. képet megnézed, látszik, hogy sima lapos tömítések vannak benne.
persze vannak másmilyen szelepek is, ahol komplikáltabb a gumi KATT és KATT
[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
Toyo cf2 es t1r kozott mi a kulonbseg? Azt latom, hogy a minta mas, de melyik milyen gumi?
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Ne már.
Toyo-t venni.
Középmezőny vége...
ha már japan kell, akkor még a Falken is jobb mostanában.
diegho
nagyúr
Ezt aláírom az egyik cégesen volt 2 éve egy Toyo garnitúra (gyorsan kellett és csak az volt) de úgy szidta a sofőr, mint a bokrot. Azt mondta vizes úton nagyon csúszik, utána Barum lett, majd Kumho azt mondja mindkettő sokkal jobb gumi.
Kornel
veterán
Így van.
Hamarabb raknam fel bármelyiket.
Amugy nagyon szemezgetek a hankook-al.
K117 vagy k125.
Tesebacsi autóján ki kéne próbálni a k117-et, ha bejön jó az is, ha nem, akkor k125 😃
Egyelore csak almodozom. Szeretnek iden 16-17"-ra valtani, de meg gondolkodom mi legyen. Legracionalisabb ha hagyom az egeszet es maradok 15"-on a tavalyi gumijaimmal, de olyan lufik hogy faj a szemem ha ranezek 205/50r16 van kepben ha nem ultetek tovabb, vagy ha beraknek egy eibach sportline-t a pro kit helyere akkor 195/45r16, 205/45r16, 205/40r17, 205/45r17, 195/45r17 is szoba kerulhet...
[ Szerkesztve ]
diegho
nagyúr
Én még mindig arra próbálom rávenni magam, hogy az Infinity jó gumi. 9810 pénz a méretemben darabja, a Barumnak 14000, a Hankooknak 16000, tehát óriási a különbség, éppen ezért félek belevágni, mert ha az általam eddig legolcsóbb használhatónak tartott Barum-nál is 4000-el olcsóbb, akkor az már gyanús. Tényleg használható az a gumi? Egy garnitúrán minimum 16k-t lehet spórolni, ha Hankook-hoz nézem, akkor meg 24k-t. Ez nekem számít.
Kornel
veterán
Ültetés nélkül a 195/50 r16?
Az olcsó is.
Peresebbet biztos nem raknek bp-re.
Hallgass rám,en tudom. (195/45 r17😂)
szvsz abból a legjobb is belefér azonos áron,mint a kevésbé népszerű méretekben.
Diegho: ez nálam is felmerült ma.
Hankook 23k darabja.
Infinity ecomax meg 14k.
36k különbség a szeretnél, már nem aprópénz.
[ Szerkesztve ]
diegho
nagyúr
Én szerintem bepróbálom. Vredestein Sportac3-at fog váltani, nekem itt vidéken a gané úton nagyon nem jön be ez a gumi, a télim Dunlop SP Winterresponse és ahhoz képest sokkal keményebb a Vredestein, sokkal jobban érezni rajta az úthibákat, ami ezeken az utakon inkább hátrány, mint előny, mondjuk tény, hogy nagyon jól néz ki a V minta
nesa
veterán
Mintha hasonlo lenne a wartburg fekmunkahengerbe a gumi, van hozza felujito keszlet.
Skillet
addikt
Rákerestem. Persze, hasonló, de a méretek kérdésesek...
De gondolom a szimpla tömítésekre kellene rámenjek, nem?
Ez a peremes, ilyen-olyan alakú gumi már túl macerás lenne.
Szerinted már eddig is túlgondoltam
Akkor? Mit javasolsz?
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
nesa
veterán
Vegyel valamilyet es rakd ossze, erdemes lehet megnezni majd ha ott jarsz mas munkahenger felujito keszletet is.
Qru
MODERÁTOR
A cf2 túra a t1 meg sport gumi.
#nincsbennetarcsi
lenko
aktív tag
Nekem teljesen megfelelt a primacy 3, pedig körforgókba 60-al mentem vele be.
A conti picit jobb, de el is kopik 2-3 szezon alatt, tehát drága.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
Skillet
addikt
Ott? Hol?
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
195/50r16 olcso?! r15-re igen, r16-on elbaszott meret, ennyiert mar 17"-t felgumiz az ember.
Emu
őstag
Van egy 8Jx17EH2+ felni garnitúrám jelenleg 225/45-ös gumikkal. Egy korábbi autómon volt, megpróbáltam eladni, de senkinek nem kell, mert 2 felni meg van padkázva. Ahogy néztem, jelenlegi Ford Galaxymra (1998-as) is felmenne a szett.
Ajánljátok felrakni, vagy teljesen tönkre teszem az autó viselkedését? Esetleg keskenyebb gumikkal?
BigBlackDog
veterán
Most sikerült konzultálnom a gumissal, elvileg szerinte nincs olyan gumi, hogy
Dunlop 225/45ZR17 (94Y) SportMaxx RT 2 XL M
, mert Y sebességindexszel nem gyártanak RT2 XL-es gumit ebből a típusból, csak W sebességindexszel. Dunlop honlapján én nem így látom a dolgokat. Higgyek neki, vagy kezdjek félni, hogy valami sz@rral akarja a szememet kiszúrni, ami csak távolról hasonlít az eredeti elképzelésre?
[ Szerkesztve ]
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
BigBlackDog
veterán
Köszönöm, igen, én is csak ezt találtam. Szaglik a levegő eléggé... Most már csak azt nem tudom, hogy odamenjek-e, pazaroljam-e az időt. Telefonba esküdözik, hogy SportMaxx, meg RT2, meg 94W, meg XL. Csak ezek szerint ez nem fér össze...
Ezeket szokták hamisítani?
[ Szerkesztve ]
Saccco
nagyúr
Itt meg tudod nézni a gyári méreteket.
Itt meg össze tudod hasonlítani, hogy merre megy el a kerék széle a mostani felnidhez képest.
Ezzel a gumival az autódra a gyári méretű kerék:
225/45R17 7Jx17 ET54
Amit írtál:
225/45R17 8J×17 ET35 - A linked alapján
akkor:
Eltérés
A kerék belső szélének helyzete 6mm-rel KINTEBB LESZ az eredetihez képest.
A kerék külső szélének helyzete KINTEBB LESZ 32mm-rel az eredetihez képest.
Elég sokat jön ki a felni széle, elképzelhető, hogy nem fér el. Pontos adathoz kellene a mostani pontos kerék méreted (ET-vel együtt).
[ Szerkesztve ]
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
TaaT
veterán
Nem hallottam még gumi hamisításról, persze ez lehet az én tájékozatlanságom.
Give them hell Ukraine!
Emu
őstag
Nagyon köszönöm a szakszerű választ, otthon megnézem a pontos adatokat.
BigBlackDog
veterán
Tud valaki normális, megbízható gumist ajánlani Budapesten, vagy annak nyugati agglomerációjában?
Saccco
nagyúr
Rendeld meg neten, aztán rakasd fel valahol (+5-8eFt).
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
BigBlackDog
veterán
Végén még az lesz. Csak 1. alig vagyok otthon, 2. ha más veszi át, simán lehet, hogy nem azt hozzák, hanem kicsit mást, 3. ha hibás, akkor lehet fizetni +1 leszedést, felrakást, ráadásul a kocsi is csak áll addig. Na jó, viszont ez már off itt, valahogy megoldom, köszönöm a segítséget!
Qru
MODERÁTOR
Kamu. Félő, hogy vmi ráragadt/beragadt vackot akar rádsózni. Rendelj netről bátran. Utánvéttel kértem ingyenes szállítással így szemrevételezés után fizettem csak a futárnak. Azt úgyis látod ha sérült a gumi, vagy nem egyforma a többit meg a gumis is csak akkor tudja megmondani ha megforgatta géppel, meg rákerült az autóra.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Emu
őstag
Most az autón lévő "szerintem" gyári lemezfelni: 6Jx15 ET55, a grázsban lévő felni 8Jx17 ET35.
A jelenlegi felni méret szerint:
Eltérés
A kerék belső szélének helyzete 5mm-rel BENTEBB LESZ az eredetihez képest.
A kerék külső szélének helyzete KINTEBB LESZ 45mm-rel az eredetihez képest.
Az általad írt gyári előírás szerint:
Eltérés
A kerék belső szélének helyzete 19mm-rel KINTEBB LESZ az eredetihez képest.
A kerék külső szélének helyzete KINTEBB LESZ 19mm-rel az eredetihez képest.
Mit mondasz?
HUTCHDB
nagyúr
1.) A michelin p3 kapcsan nem hoztam szoba a korforgalmat, valami "regi" es nem ezzel, hanem a merettel kapcsolatos hozzaszolasombol maradhatott meg benned ez a "viszonyitasi alap".
2.) A conti vs. michelin osszehasonlitasomnal (szerintem erdemes ismet atolvasnod) az ar es a futasteljesitmeny is szoba kerult, amihez teljesen hasonlo megallapitasra jutottal te is.
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
Melorin
addikt
Ti hol vásárolnátok szívesebben 4 Barum gumit?
Gumiterminal vagy Gumiabroncs? 1500Ft a diffi. Biztosraszeretnék menni. Gyorsan küldjék és ne legyen semmi gond.
Saccco
nagyúr
Szerintem az eléggé necces. Nem találtam sehol infót arról, hogy mi fér be maximum alá. Lehet, hogy a legjobb megoldás az lenne, ha próbából feltennétek rá egyet, aztán óvatosan ráengednétek az autót. Ha befér, akkor először kézzel megcibáljátok az autót, hogy nem ütközik-e.
Talán majdnem így állna:
Gondolat 1: Bár semmi sem lehetetlen, egyik kollégámnak a 7-es BMW alatt a gyári 8" helyett 10,5" van.
kb így néz ki:
Gondolat 2: Mondjuk, ha azt nézem, hogy egy Octavia 2 alá is a gyári legnagyobbhoz képest 18mm-rel lehet kintebb, akkor talán itt is elfér az 18+1mm.
ui.: Nem vagyok szakértő.
szerkszerkszerk.:
Az újabb alá befér.
[ Szerkesztve ]
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
BigBlackDog
veterán
Conti SportContact 5 mennyire hangos? Van valakinek összehasonlítási alapja Dunlop SportMaxx-hoz képest? Ezen a kettőn agyalok. Tudom, egyik sem lenne rossz, de mégiscsak a jobbat akarnám.
tomcsi23
veterán
Akkor már SC6.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Kornel
veterán
Kell az évi 10-15k km-re?
Még rázós lesz vele a kuvik.
En nem veszek rá sport gumit, mert így is elég sportos, nem kell még hozzá a merev oldalfalut gumi.
Veszek egy hankook k125-ot, aztán joido.
Azért előtte kipróbálom Tsebacsi k117-jeit, ha megengedi
Qru
MODERÁTOR
Kuvik amúgy is ráz, nem véletlenül kap gyárilag túra abroncsot...
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Ennyi.
Ezért kell rá hankook ventus prime 3 😂
22 korul nincs alternatívája, akárhogy is nézem...
rbalint88
addikt
Aztan majd kerulget az infarktus, hogy lapos a gumi... 2.5-re fujva ugy nez ki, mintha masfel se lenne benne (205/55r16) nem merem leengedni 2.3-ra, pedig a tapadasnak tuti jot tenne