Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-06 17:10:11

LOGOUT.hu



Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#335) Dyingsoul válasza koko1238640 (#332) üzenetére


Dyingsoul
Topikgazda

Nézd itt a VR környezetben a grafikai kártyának baromi sok munkája lesz. A két kijelző, ami a Riftben van, igaz, hogy fizikailag kicsi, de felbontásban olyan, mint két monitor.

Arról nem is beszélve, hogy ugye amikor a Riftet felveszed, akkor az egy dolog, hogy látod a Riftben a dolgokat. De ha teszem azt van melletted valaki és szeretné nézni mit csinálsz, akkor még a monitoron is meg kell jeleníteni a dolgokat, tehát kis túlzással 3 monitor, plusz azt is vedd figyelembe, hogy a Rift 90hz-es frissítéssel kellene, hogy dolgozzon, tehát 90fps-el megy a játék mindkét kijelzőjén a riftnek plusz a monitoron is.

Nem volt még saját riftem, ezért nem tudom, hogy milyen alternatívák vannak arra, hogy csökkentsd a kártya terhelését. Valahol olvastam, hogy azt is simán be lehet állítani, hogy a monitorodra ne tükrözze feleslegesen a játékot, ha tök magányosan játszol akkor az így talán ad némi gyorsulást a riftbe, de ismétlem: én ezt így nem próbáltam csak hallottam róla, hogy lehetséges.

Persze el lehet lenni több éves játékokkal is, mint pl a cs:go. De azt vedd figyelembe, hogy ott nem hivatalos modként töltesz le VR támogatást a játékhoz, ergo nem a játék eredeti fejlesztői készítették a VR-osított módot, ergo lehetnek indokolatlan teljesítményingadozásaid egy régebbi játékban is ami amúgy nem grafikai kánaán. Itt az egész magára a VR-ra vonatkozik ugyebár, ami egy teljesen új terület. Ahogyan előttem is írták, még nincs kint a végleges változat sem, így pláne konkrét tapasztalatot átadni senki nem fog tudni neked de nem csak itt, más akár külföldi fórumokon sem. Csak a hivatalos gépigényre hagyatkozhatunk, amin viszont jól KELL futnia.

Annyit még hozzátennék, hogy gondolom a CS:GO-t leginkább azért hoztad fel példának, mert egy régebbi játék ami ráadásul nem hajtja túl a gépet, másfelől már ismered, játszhatsz vele és kacérkodtál a gondolattal, hogy milyen jó lehet VR-ban. Az is! De nagyon gyors mozgás van benne, VR-ban edzett emberek is hajlamosak például a CS:GO közbeni rosszullétre. Túl gyors a mozgás folyamatosan, túl akciódús az egész, nincs pihenés közte, megterhelő. Na és ha kijön valami iszonyatos tech demo, ami mondjuk nagy élmény mert teszem azt olyan dinót rajzol ki eléd, hogy besza-behu? :DDD És a 960-on pont akadni fog, ezért nem jön át úgy a feeling? Vagy valami más, nagy élményt nyújtó dolog ami nem feltétlenül játék, csak egyszerűen olyan effektek vannak benne, amik az élmény alapjait képezik, ezért nem lehet kikapcsolni? Persze vannak régi játékok amikhez biztosan készül majd mod, illetve új játékok amik grafikai elemek hiánya miatt egyáltalán nem GPU éhes, de teljesen jól elszórakoztatna GTX 960-on is. De a hangsúly itt azon van, hogy teljes VR élményt akarsz (ami alatt egyáltalán nem a full grafikai beállításokat, hanem a rosszullétmentes, igazi VR-t értjük), vagy pedig orosz rulettezni? :)

Szvsz én a helyedben upgrade-el akár 1-2 hónapot is várnék de a javasolt követelmény alá semmiképp nem mennék. Sokan vagyunk úgy a topikban, hogy a későbbi VR-hoz még a 970-et is kevésnek tartjuk a magunk igényei miatt. Van aki X játékot akar majd full grafikán tolni, van aki egy VR-ra bejelentett kedvenc cím miatt akar biztosra menni, van aki a preempció hiánya miatt nem is akar Maxwellre upgradelni, én például szeretnék majd videókat is készíteni VR közben arról, ahogyan játszom, esetleg streamelni youtube-ra. Mi, akiknek ilyen extra igényeik vannak megvárjuk a következő generációs VGA-kat is ráadásul.

- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.