Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
biker
nagyúr
Lehet kevesen akarnak szeptemberig kölcsönadni a fanatecnek
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
fatal`
titán
Elképzelhető. Engem nem érint, nemrég váltottam TM-re, egyelőre marad.
FLx
addikt
Wave2 megy most, oktober kozepere igerik.
wolf033
senior tag
Én sem vettem sosem de küldték a hírlevelet, okt. 19.-i rendelkezésre állással.
zsozsa74
senior tag
Az elég rossz pozicionálás lenne. Rögtön kiütné a CSL DD+ biturbó kombót, ami szintén 500 kb, de csak 8 Nm. Szerintem előbb-utóbb tuti hozzák a köztes cuccot, olyan 850 euróért. Az pont 350-re van az alsó-felső kategóriától.
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
JulesTS
őstag
Ja, én most kaptam sürgető levelet, hogy elfelejtettem rendelni, de nyugodjak meg mert még tudok...
JulesTS
őstag
Ma jött meg az SHH, csak leteszteltem, mert tartót kell még a wheelstand pro-ra csavaroznom... Elég nagy ellenállással jár még a legenyhébbre állítva is, nem tudom, hogy bírni fogja-e az állvány csavarodás nélkül...
afrojack1
senior tag
Sziasztok!
ma megjött a TH TMX Pro-m, gyorsan be is üzemeltem a dirt rally 2.0-val. Elhittem nagyon hogy legalább a rallycross mennyivel könnyebb lesz így.. ja persze…. Valami eszméletlen durva, nem tudok egyenesen menni a kocsikkal. Ami nagyon szokatlan azok a pedálok, hogy mikor mennyit nyomjak illetve hogy hat, ha arra koncentrálok akkor a váltás marad el.. meg még ami furcsa az a kézifék az elég szokatlan így gombbal. Kezdem megérteni mikor mondják hogy aki ezzel megfog egy autót az a valóságban is megtudja
SC: Herczku_Death
FLx
addikt
Hosszutavon konnyebb is lesz az, csak mondjuk majd jovo ilyenkor.
Rico33
aktív tag
Igazad van, bennem a 350 euros ár volt fejben, nem a 8Nm-es 450. Szóval a fana 60euro/Nm-es árképzéséből tippelek egy alap CSW DD-t 12Nm, 750 euro és egy extrapáposat 16Nm 900 körül. Így lenne középkategória, nem kannibalizálja a DD1-et és gyakorlatilag 2 base-el lefedi az 5-16Nm igényeket.
OgreImre
senior tag
Ezek a Newtonméterek hogy viszonyulnak egy T300-hoz? Arról van ilyen adat?
"And you think you're so clever and classless and free, But you're still fucking peasants as far as I can see" / “Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.” Arthur C. Clarke
zsozsa74
senior tag
Egy ilyet találtam, még 2017-ből:
Logitech DFGT: less than 2.5 Nm
Logitech G25: 2.5 Nm
Logitech G27: 2.3 Nm
Logitech G29: 2.1 Nm - not a retail release version of wheel
Logitech G920 2.2 Nm
Fanatech GT3 v2: 2.6 Nm
Thrustmaster Tx: 3.9 Nm
Thrustmaster T500: 4.4 Nm
Fanatec CSW v1: 4.8 Nm
Fanatec CSW v2: 7.1 Nm
Accuforce: 8 Nm to 13 Nm depending on mode settings in the driver
OSW: 10 Nm to 20 Nm depending on the motor
Bodnar: rumored to be 16 Nm, they also have multiple motor options
Gondolom, ugyanaz, mint a TX, szóval 4 körül. Egy biztos, már a Fana CSW v2-vel is lehetett birkózni, ha akart az ember. Én 70%-on használtam.
[ Szerkesztve ]
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
wolf033
senior tag
Kár, hogy nincs összefoglaló mert ezt a táblázatot be lehetne dobni kis kiegészítéssel.
adrian360
őstag
G29/G920/G923 : 2.1-2.2 Nm
T150 / TMX: 2.0 Nm
T300 /TX : 3.9 Nm
TS-PC / TS-XV : 6 Nm
CSL : 6.0 Nm
CS V2.5 : 8.0 Nm
DD1 : 20 Nm
DD2 : 25 Nm
Simucube 2 Sport : 17 Nm
Simucube 2 Pro : 25 Nm
-FLY->
őstag
El tudom képzelni a DD2 maxon, mint a régi vfts, az ember mellébe a kormány, hogy tudja testből tartani.
adrian360
őstag
én inkább el sem akarom képzelni béna amatőrként tök jól elvagyok a 70%-os T300-zal is, sokszor elnézve a tehetségemet még ez is sok
JulesTS
őstag
A DD2 durvább lehet...
A CS WB V2.5 is erősebb mint ami szükséges. T300is maximunra felcsavarva a Kart Kraft.tal negyedbóra alatt jobban lefáraszt, mint egy igazi gokart...
JulesTS
őstag
A T300 ereje már meg tudja izzasztani az embert...
Normális pedállal (pl. T-LCM) meg még jó is. 25 évvel ezelőtt hogy örültem volna egy ilyennek....
papirzsepi93
tag
75%-on használom a t300-at és vannak helyzetek mikor nehéz megtartani Jó jó kezdő vagyok még nagyon, de azt nem gondoltam, hogy majdnem 4 Nm-t ad le. Alapból izzasztó vele a vezetés.
Persze jó nézegetni, meg olvasni, hogy a Fana igy jó meg milyen jó, de azért elég húzós árak vannak. Egyelőre jó ez nekem, persze kipróbálnék egy Fana szettet. A következő beruházás úgyis vagy egy T-LCM vagy egy váltó lesz
biker
nagyúr
Itt van minden
https://simracingsetup.com/product-guides/ultimate-sim-racing-wheel-comparison/
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Én a V2.5-öt rally-ba 90% környékén használom. Egész kellemes, nem zavar engem.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
biker
nagyúr
t300 100% driverben és játékban is
+RRE-ben autófüggő 1.8-2.9x beállítás Bár arra még nem jöttem rá, itt mi a szorzó értelme, annyira szoktam feltekerni, hogy tartósan ne legyen a piros felett, max 1-2 tüske mehet bele
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Laby
senior tag
Mikor rendelted az SHH-t?
Én április 29-én, de egyelőre csönd van.
Win-T
senior tag
T150 csak 2Nm? Hát bakker én 75% körül használom és azon gondolkodom, hogy lehet visszább kellene venni mert nekem túl erős. Akkor egy 5-ös DD-t meg sem tudnék mozdítani szerintem.
adrian360
őstag
szerintem a fogaskerekesnél kicsit rádob az érzésre a fogaskerekek súrlódása, a kicsit nehézkesebb járása, ezért érződik többnek a 2 Nm.
JulesTS
őstag
Április 15. Szerintem egy hét múlva te is kapod az értesítést, hogy feladták a csomagot...
papirzsepi93
tag
Tekerném én feljebb, de azt ajánlják (TM), hogy ne használd 75% felett. Elrontani nem akarom, mert akkor meg kormáyn nélkül maradok
Neck
veterán
Velem is ez a helyzet. Ez alapján érdemes felülvizsgálni azoknak az embereknek az érvelését, akik rinyálnak az új Fana DD erején, meg a tápon, meg ilyenek.
Szerintem alap táppal is tökéletes.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
FLx
addikt
Egyeni preferencia fuggo dolog ez, de egy valodi autoban is siman van 15nm koruli nyomatek, hiaba power steering. Szoval nem ordogtol valo a DD1 es DD2 nyomateka. A CSL Elite nekem 6nm es erezhetoen keves, kisujjal lehet tekerni a kormanyt kb. barmilyen helyzetben.
-Solt-
veterán
Először odáig kellenne eljutni, hogy ezeket az érveket meg is értitek... kismilliószor le lett írva értelmesen, hogy a nagy nyomaték mikor, miért és milyen szituációkban, milyen felhasználói igények esetén indokolt, ehhez képest még mindig ott tartunk, hogy: "a 2,5 Nm-t is csak 70%-n használom és ez is nehéz".
Amíg ezzel a mantrával okosítjátok egymást, soha nem fogjátok megérteni, hogy miért születnek 10-20 Nm nyomatékú bázisok.
www.smart-bus.hu
FLx
addikt
Amikor G25-ot hasznaltam vagy 5-6 eve, en se ertettem ezt az egesz DD meg nyomatek dolgot. Meg kell tapasztalni a komolyabb bazisokat es meg kell erteni mi hogy mukodik es miert, de ez sok ido. En is onnan indultam, hogy huuuha de nehez tekerni.
Neck
veterán
Hétköznapi vezetésnél (Kia Ceed kombi, 3 fokozatban állítható szervo, legerősebb fokozat) a kormány gyengébb, mint a TM T300. Persze, tudom, egy valódi versenyautó brutálisabb lenne, de nekem ez is bőven jó.
Volt nekem kenyérszervós régi Swiftem (Gy.k.: nincs szervo) azt sem volt nehezebb tekergetni, sőt, 20km/h felett kifejezetten "elkönnyült" a kormány. Max álló helyzetben volt nehéz tekerni, de az nem hiszem, hogy releváns.
Solt: tisztában vagyok vele, hogy a "csúcsokat" jobban érzed. De neked meg azzal kéne tisztában lenni, hogy
1: Nem mindenkinek van szüksége 20nm-re
2: Emiatt nem is mindenki akar 20nm-es kormányt
Ez most eléggé off, de nagyon gyakran találkozom ezzel az "elitista" PH!-s hozzáállással, hogy a legjobb cuccon kívül semmi se jó. Legyen ez fényképezőgép, monitor, kormány vagy kávéfőző, ha nem a legjobbat veszed, akkor hagyjuk is az egészet.
Hobbira miért nem elég a T300? Nézd meg mivel játszanak a GT Sport világdöntőn - TM kormány, ami kb 5nm-t tud. Akkor most fikázzuk le, pedig hivatalos FIA event?
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
FLx
addikt
Mondjuk jatekokban tipikusan nem ilyen autokat vezet az ember, hanem GT autokat, F1-es gepeket, az ugye eg es fold. Ott messze nem realisztikus, hogy utcai auto szinten erzed a kormanyt. Ez a boven jo dolog meg olyan, hogy addig jo amig nem probaltal ki magasabb kategoriat.
Nem mondtam, hogy mas nem jo, csak butasag azt mondani, hogy felesleges a DD meg a 20nm, mert nem az. Maximum neked felesleges.
[ Szerkesztve ]
Neck
veterán
Egész addig, amíg a székedben ülve nem hat rád 2-4g, semmi sem lesz igazán realisztikus. Biztos van, akinek fontos a leginkább élethű érzés, de szerintem a legtöbbünknek azért ez mégiscsak hobbi - és már a T300 is elég jó arra, a DD meg már majdhogynem overkill.
Szerk: Én meg nem mondtam, hogy felesleges a 20 nm, de egy belépő szintű DD esetében legyen már elég az 5 v 8
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
FLx
addikt
Mindenkinek mast jelent a hobbi, van aki a vegsokig elmegy, van aki nem. Nincs ezzel baj, de butasag azt irni, hogy felesleges a nagy nyomatek meg a DD. Ha van ra anyagi lehetoseged, mert mondjuk egy havi fizubol kettot-harmat veszel. akkor miert ne?
-Solt-
veterán
A tanulási, tapasztalási folyamattal semmi probléma nincs, teljesen természetes folyamat... a gond akkor van, amikor az út elején járók fél információk, félreértések alapján kezdik el "segíteni" egymást.
www.smart-bus.hu
Jacek
veterán
Azt kellen megérteni hogy álltalában nem utcai/utcai gumival elletótt autóval szimezik mindenki. Ha csak az utcai autóra slicket rakna fel a paciens kurvára meglepödne az úthibákon barázdákon stb. kb kitekerné a kezéből a kormányt Még nem is verseny kocsiról beszéltünk . Ezt próbálják vissza adni, nyűnnyögve nem megy. Akinek meg az idő a fontos az (sok) teljesen kikapcsolja az FFB-t.
GalaHU
őstag
Nagyon ritka kivételektől eltekintve minden mai modern versenyautóban szervós a kormánymű, nem véletlenül. Senki se szkanderozni akar verseny közben, hanem a lehető leggyorsabb lenni. Ez pedig nem megy ha küzdened kell a kormánnyal. Az utcaitól nyilván nehezebb, de azért nem malomkövet kell elképzelni. De van vicsorgás (néha instant kiesés) ha lehal a szervó, garantált a visszaesés.
A szimezésben más értékelhető fizikai input hiányában kénytelen az ember a kormány felől jövő erőkre építkezni, a valóságban ez csak egyike a számos bejövő jelnek, de messze nem a legfontosabb. Ott a seggeddel vezetsz...
Amióta így tapadnak a gumik, és ilyen agresszív futóműbeállítások vannak, alapvetés a könnyen forduló kormány.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
Neck
veterán
Megtehetném, hogy megveszem a legdrágább Fanatec szettet, egyszerűen tudom, hogy nekem overkill.
És még1x leírom - senki sem mondta, hogy felesleges - aki a végsőkig elmegy, vegye.
Ettől azonban még az 5nm nem lesz "gagyi" meg "kevés".
Csak azt szeretném elérni, hogy belássuk: attól, hogy valami "csak" 3 vagy 5 nm, még lehet tökéletesen elég a csapat nagy részének. Sőt, szerintem pont azért vonzó az olcsó DD, mert olcsó, és mert DD, biztos vagyok benne, hogy a vásárlók túlnyomó többsége nem fogja hiányolni belőle a karleszaggató nyomatékot.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
Tibiajax
nagyúr
sőt, 20km/h felett kifejezetten "elkönnyült" a kormány
gondolom, a 400+ lóerő miatt
Jacek
veterán
Mentél már slickes verseny autóval? kaptál el jó kis útbordát?
Rico33
aktív tag
Srácok, ne csináljunk már vallásháborút a Nm-ből. Kinek mi jön be, mit talál élvezetesnek....nekem a svéd tipusú bögyös szőkék, mégse fikázom az emósdeszka kedvelőket
Béke, szeretet, gyorskörök
FLx
addikt
Nekem is eleg jelenleg csl elite, de ettol meg latom, hogy jobb lenne egy komolyabb DD. Elsore megprobalom a boost kit-es DD-t es aztan majd meglatjuk mi jon. Azert mert az emberek tobbsegenek mar nagy csoda egy g29 is akar, attol meg beszelhetunk szerintem a limitacioirol. Azt soha nem irta itt senki szerintem, hogy mindenki szegyenkezve vonuljon a sarokba, mert nem a legjobb cuccal nyomja.
A nagyobb nyomatek egyebkent nem csak a karod leszaggatasara jo, hanem arra is, hogy nagyobb legyen az ffb tartomany.
[ Szerkesztve ]
kozmy
őstag
Én hozzátenném még, hogy az apró részletek ne vesszenek el az erő és az ffb mellett
Privát üzenetre illik válaszolni :)
GalaHU
őstag
Közel 20 éve versenyzem, mesélj...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
Jacek
veterán
És akkor szerinted ugyan az a slick aszfalton mint egy utcai közúton?
Utcai autóval feldobsz egy slicket de egy szarrá kopott utcai is elég meg bele mész egy út bordába és letépi a kezed, nemhogy tempóba.
Hozzá teszem szerintem! Nem vagyok versenyző de sok mindennel mentem/ültem/építettem.
Sim meg hát na, az nem most De elfogadom a véleményed max ütköztetjük a kettőt.
GalaHU
őstag
Sehol nem írtam, hogy ugyanaz lenne...
Azt írtam hogy nem olyan nehéz forgatni mint egy malomkövet, ergo az egekbe emelt nyomatéknak semmi köze a valósághoz.
Versenyfutóművel már egy 15-ös kerék is simán átlépi tempóban azokat a bordákat amit utcaival rohadt nagynak érzel, 18-asnál meg nincs miről beszélni. Persze vannak nagyobb buckák vagy gödrök, de abban hogy ne tudja kitépni olyan könnyen a kezedből sokat segít a szervó. Ami mégegyszer mondom, jelenleg szinte minden kategóriában jelen van.
Anno a libakergetőkön gyári kormányműves Ladával kezdtem, ott volt is némi birkózás, de mióta berakható a szervó, szinte minden Ladás azzal megy. Nekem is ég és föld volt, sokan károgtak, hogy elveszik a visszajelzés, de nem így volt. Ettől már csak az áttételmódosítós gyorskormány volt a jobb, 2 fordulat kopptól-koppig. Ezt ugyan szervó nélkül meg nem csinálod.
Volt szerencsém, BMW pályaautóval Caterham-el is menni, sehol se kellett birkózni. A rallycross-os Subaru meg egyenesen vaj volt...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
v2
senior tag
linkelt valaki egy videót amiben f1 kocsi bal tükör le akar esni és a driver jobb kezével fogja meg miközben a bal kezével kormányoz. Tempó és bal kanyar. Csak nem találom
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
"... and I hope you have a great day!"
zsozsa74
senior tag
Én most két hónapja nyűvöm a Fana DD1-et, előtte 5 évig CSW V2 volt, ami szintén nem egy szar cucc. A V2-t 70%-on használtam, a DD1-et 27%-on (tudományosan belőve! Nem... ) . És mégis teljesen más érzés. A kormány szinte azonnal gyorsabbá tett. Ez time trialban simán mérhető volt, de online versenyeken is manapság már csak elvétve dobom el a kocsit és ez a kormány gyorsabb, finomabb és részletesebb visszajelzéseinek köszönhető. Pár napja egy cimbinél visszaültem kis időre a TM TX elé, amivel 2 évig róttam anno a virtuális köröket és csak a jóra emlékeztem (na jó, nem teljesen, hosszabb versenyeknél a melegedéssel együtt rendesen gyengült az ellentartása meg az ffb effektek.), és hát ég és föld volt, annyira gyengusznak tűnt az egész. Nem is tudtam vele értelmesen vezetni ott és akkor.
Ezzel nem akarom itt az elitista attitűdöt erősíteni, mindenki maga dönti el, hogy mit ér meg neki az egész szimes buli, meg nyilván mennyi van éppen rá. De így két hónap után azt mondom, hogy nagyon megérte a cucc és egy centet sem sajnálok rá így utólag. Egyrészt nagyon nagy élmény vele menni, másrészt tényszerűen gyorsultam, mert jobban érzem a kocsikat meg az utat a dd fícsőröknek köszönhetően. Természtesen így is vannak olyan versenyzők is, aki akár egy MS légkormánnyal is elvernek. Nem lettem tőle ufó sajna, de az élmény megfizethetetlen. Vagyis majdnem...
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74