Tiktok nszautoszerviz és a K14C vitara miért erőtlen. Érdemes megnézni.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
AtHoS
nagyúr
És mi az a racionális indok, ami miatt 40% "élettartamot" eldobsz?
read-only mode on the forum
eami
addikt
szerintem meg miután egy márka szerviz bepecsetelte hogy az x éves / km-es szervizt elvegezte, onnantól nem kellene hogy gond legyen.
simonjoe
senior tag
Ezt kifejtenéd, h hogy jött ki ez a 40%??
Joe
pjen
félisten
+1. Nekem nem kell tudnom a szervíznek garanciában mit kell elvégeznie.
ncc1701
veterán
Márkaszervízben szervizeltetted a kocsidat, ne feszülj rá a témára. Számlád van róla. Ezt egy akármilyen jobb ügyvéd megnyerné neked a szervízzel szemben.
ncc1701
veterán
Vedd ki egyszer a sajátod, 5 perces művelet. Egyrészt kissebb eséllyel rohad bele, másrészt eléggé kopottas volt már az újhoz viszonyítva.
JSaN
addikt
Scross 2022.02.
2 hete voltam eves szervizen, szinten zalaegerszeg. kb 45k huf volt.
Most anyian irogattok hogyan mit csinalnak valoban, este meg nezem milyen szur van benne.
Vagy egyatalan mit csereltek vagy nem csereltek.
[ Szerkesztve ]
Steam profile: https://steamcommunity.com/id/1106198411061984/
AtHoS
nagyúr
"Gyertyának nem /év, hanem /km élettartama van. Irídiumos esetén ez 100ekm szokott lenni, de én besűrítettem 60 ezerre."
Idézve onnan, amire reagáltam [link]
#65107 ncc1701
De "csak" a kinézet miatt, vagy észrevehető volt részedről, hogy gond lenne a gyújtással, égéssel? Elvileg ezek a gyertyák bőven többet bírnak, mint 100e km, szóval tényleg érdekel miért lett 60e nálad a határ
read-only mode on the forum
pjen
félisten
A 2006 Swift még 105000Km re írta az iridiumos gyertya cserét, én jól túlmentem, de semmi baja nem volt.
pigmeus
tag
turbósnak három év vagy 60 ezernél van a csereperiódusa, ez van a könyvében. A tied is turbós?
AtHoS
nagyúr
Ezért kérdezem, mert ilyet olvastam, hallottam, amit Te is írtál, de ugye egyik se "szakértői" infó.
Én tavaly tavasszal cseréltem Sedici álá SX4-ben, így egyelőre nem érint a csere, csak az elméleti rész érdekel
[ Szerkesztve ]
read-only mode on the forum
tboldi
nagyúr
Csak halkan jegyzem meg, hogy az 1.4 turbós digóban 30k km-enként kell a gyertyákat (NGK IKR9F8) cserélni.
Amúgy igen, a csigásokban rövidebb szokott lenni a periódus, mint a szopóbenzinesekben.
pigmeus
tag
Felhívtam a suzukit it, a srác köpni nyelni nem tudott mikor mondtam neki hogy a szerviz mit ajánlott. A 7 év elvileg egy biztosítás amit amúgy is a szervizzel kell boxolni. Gondolom onnantól még nem érdekli őket, jó kis kibúvó.
Franky74
tag
Nekem 2019. Vitara 1.4T a tavalyi 3. éves szervíznél szó sem volt gyertyacseréről.
Jadro
veterán
Milyen km óra állással?
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
Ezek után a karbantartási utasítás betart(at)ások után hadd dobjam már be: szelephézag állításra mérésre sikerült már bárkinek rávenni szerelőt / szervizt? 2005 Swift M13A (1.3 benzin), 245k km. Talán 30 vagy 50 ezrenként ajánlott ellenőrizni, gondolom negyedmilliónként nem árt, de a topikban keresgélve eddig úgy láttam mindenkit mindenhonnan elhajtottak vele
Jól sejtem, hogy ez ilyen aprólékos-hosszadalmas munka, amivel senki sem akar foglalkozni, vagy esetleg tapasztalatból mondják, hogy felesleges, mert jóazúgy ahogy van?
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
bigdigit
addikt
Ha nem LPG jó van az úgy.....
Franky74
tag
kb. 25000 km
ncc1701
veterán
Csak simán látszott, h használt, nem volt semmi baja, nem fogyasztott többet, semmi. Én mindig szeretem hamarabb cserélni a kopó dolgokat, mint muszáj.
ncc1701
veterán
Dehogy, sima szívó. Szeretem a lehető legegyszerűbb teknikát. Ha lett volna 1.2T, tuti azt veszem, de nekem ezek a 3 hengeres wartburg motorok régen sem jöttek be.
pjen
félisten
Nekem lassan 150K ,de még nem kellett. Nővéremében több mint 150 K kilóméter, senki nem állította.
ncc1701
veterán
Azt ugye csak akkor jelenthetnéd ki, ha leellenőrizet volna a hézagokat. Ez is olyan, mint a dobfék takarítási periódusa, kellene, de a kutya sem szedi szét soha.
pjen
félisten
A szelep hézag legtöbbször nőni szokott azt meg hallanád. Legalábbis régi autóimnál mindíg igy volt. Igazán nem értek hozzá, a szuzu szakihoz szoktam vinni olajcserére, rákérdezek.
Gyöször
senior tag
Ha meg nem igaz amit írtál, akkor csökken a szelephézag, kitámaszt, rohadtul nem hallasz semmit csak akkor mikor bepottyan elegánsan a szeleptányér a hengerbe. Na akkor már biztos, hogy szelephézagot kellett volna állítani mégis.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
pjen
félisten
ÁLehet, de az előző suzukimon se állítottak soha, és senkitől se hallottam még. Keresgéltem közben, hidrotőkét írnak ahol autómatán beáll a hézag.
[ Szerkesztve ]
Jadro
veterán
Akkor az úgy nagyon is rendben van, van még értelmes szerviz. Nekem is az a véleményem, hogy azt nézik, be van-e pecsételve az adott kötelező szerviz. Bár garanciális ügyintézésem még nem volt amivel ezt alá tudom támasztani és ez maradjon is így.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
Qtya123
őstag
Na igen. Valahogy a szerelőknél ennek az ellenőrzése már teljesen kikopott. A Zsigulis időkben még simán hozták a lapkát, vagy igényesebbek az órát. (ugye a himba, ha meg volt már kopva kicsit, akkor a lapkás mérő nem sokat ért)
[ Szerkesztve ]
pjen
félisten
Enyém suzuki 2006 os. Elő kerestem a könyvét, mindenféle van benne. Hűtő víz, ékszíj, féktárcsa, gyertya, de szelep hézagról nem esik szó.
ncc1701
veterán
Nincs jelentősége, ha nem hidrotőkés, akkor kellene állítani x időnként.
tboldi
nagyúr
Úgy tudom, az M-szériás motorok korongosok.
Gyöször
senior tag
Ja persze, a korongos meg a régi csavaros motoroknál kell csak. Hidrotőkét én még csak képen láttam, nem is jártam utána pontosan hogy működik.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
Qtya123
őstag
Én is meglepődtem anno, hogy a kis 1.0 3 hengeres motor a régi Swiftben hidrotőkés, míg a "big block" meg korongos.
Cserébe az 1.0 viszont szíjas, míg ha jól emlékszem a 4 hengeres láncos.
[ Szerkesztve ]
pjen
félisten
Rendben, de nekem és tesomnak se ellenőrizték sose. Mindkettőnknek a második suzi.Ez melyik modell könyve?
ncc1701
veterán
Az elvet kell megérteni. Ami nem hidrotőkés, ott kell hézagot állítani időnként, akármilyen motorról is van szó, és bármit is előír a gyártó. A hidrotőkésnél meg hidrotőkéket kell majd cserélni, ilyen egyszerű.
Aztán lehet, h az a tapasztalat, h kb sosem kell állítani a gyakorlatban.
pjen
félisten
Szerintem az utobbi. Legalábbis nálam.
Alkalmazható modell:
SWIFT (RS413/RS415) járműazonosító számú (VIN) vagy az azt követő számú járművek.
Szerintem soha az életben senkinek sem ellenőrizték, ezért is kérdeztem rá, mert topikban visszakeresve mindenkit elhajtottak vele Ráadásul a 30k km az elég óvatosnak hangzik.
Csak arra gondoltam, hogy a következő olajcserénél (246k km ) keresek valakit aki hajlandó foglalkozni vele és ránézni. Legrosszabb esetben kifizetek 2-3 óra munkadíjat és nem kell cserélni semmit.
"... and I hope you have a great day!"
pjen
félisten
Ha eddig jó volt én biztos nem erőltetném, ha senki nem csinálja biztos nincs is benne rutinjuk. Majd jól össze vissza állítgatják.
Azért annyira nem nagy művelet, főleg az ellenőrzés.. de majd megkérdezem a szervizeket ahova vinni szoktam
"... and I hope you have a great day!"
bigdigit
addikt
Új Scross GL+.
Hosszas huzavona után kitesztelve se almás se androidos telefon alkalmazása nem indul el a fejegységen.Gondolom vagy usb csatlakozó vagy fejegység hiba.
Cseréltek már valakinek fejegységet vagy csatlakozót?
Gondolom nem lesz egyszerű átverni rajtuk....
Gyöször
senior tag
Szerintem ehhez a témához lövésed sincs. Ha lapkás, márpedig biztos nem csavaros, akkor senki nem fogja elállítani, mert "állítani" nehéz, szét kell szedni, miután kimérted és megfelelő méretű korongot kell tenni az eredeti helyére
Mérni viszont kell, mert különben nem tudod meg, ha beverődött a szelep a fészekbe és elment a hézag. Mérni "csak" annyi, hogy le kell venni a szelepfedelet. A módszertana meg akármi lehet, pld hézagoló lemez, de az manapság kőkorszaki. Én viszont ezt szeretem, mert nem csal. Kivéve Lada, amit mondott Qtya. De ott is csak lapozok.
[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
pjen
félisten
Biztos vagy benne ? 246000 Km ment fórumtárs gond nélkül. Most rábeszél esetleg egy "szerelőt" aki inkább csak alkatrészeket tud cserélni egy olyan beavatkozásra amit esetleg még sose csinált, hát rajta. Nem arról beszélek, hogy hogyan kell csinálni, hanem arról, hogy az a "szerelő" tudja e és egyáltalán szükség van e rá.
[ Szerkesztve ]
SirKero
őstag
Ma megvolt a négy éves szerviz+műszaki.
Suzuki Varró 101 895 HUF Assistance-al együtt.
Direkt rákérdeztem a gyertya cserére. Azt mondta a főnök,hogy a sima 1,4 turbónál 60 000 Km. ez előírás.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
Assistant? Az nekem 2 ft-os elem volt. 2 kettő.
Gyöször
senior tag
Példás, hogy nem 4 hanem 3,5L olajat számlázott ki. Jobb helyeken emiatt repül 3kg kenyér ára.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
Gyöször
senior tag
Ebben teljesen igazad van! Én csak a miértjét mondtam el. Az, hogy elment 245öt meg ti kocsinként akár ugyan annyit csak mákfaktor. Ha 1000ből egybe hullik a szelep 265ezernél az a tulaj szomorú lesz, ennyi. És nem vigasztalja, hogy a másé vidáman gurul. Ha tényleg van egy 35 vagy nemtom már mennyi ellenőrzés kiírva, akkor 100nál már érdemes foglalkozni vele valamilyen szinten.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
pjen
félisten
Ebben viszont Neked van igazad, kellene. Nem foglalkoznak îgy nimcs is rutinjuk, lehet többet árt mint használ. Suzukinál más is îgy működik. 10 ből 9 szerelő mintát vesz a fékolajból és nem cseéli. Közli, hogy semmi baja. Többek között én is igy jártam, aztá 12 évesen ABS kocka csere, 30K. Cserénél mutatta a szerlő, az olajnak semmi baja, valami tömítés ment szét. Lehet anyagilag jobban is jártam. Váltó olaj. 3 éves kötelízőn cserélték, aztán az itteni győzködés hatására 90 körül cseréltettem . 1-2 ézer Km után nyeles tengely csapágy csere. Ez suzuki.
[ Szerkesztve ]
ncc1701
veterán
A fékolaj mindig megég, bevizesedik a fékeknél, ott mindenképp érdemes cserélni.
pjen
félisten
Pont ez az, régen kiforraltuk. Most is úgy vizsgálják szervízben. Mintát vettek és a forralás próba negatív lett. Nem volt benne víz. Én nem mondom, hogy ne cseréljük, de két márkaszervízből is elhajtottak a fékolajnak semmi baja felkiáltással.Egyébként aki végül cserélte és egy szintén szervizes haver szerint a kocka alul van méretezve.
[ Szerkesztve ]