- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Vissza a PC Masterrace-re
- Szólánc.
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Untappd lista
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
csaba1203
addikt
Még a gumi téma kapcsán lehet köze ezeknek a repedéseknek ahhoz, hogy komfort helyett eco mód-al azaz magasabb nyomással használtam őket?
[ Szerkesztve ]
-
LK
addikt
Sziasztok! A 2006-os suzuki swiftemhez vettem ezt: [link]
A régi rárohadt, le kellett faragni róla. A T alakú adapter rajta maradt természetesen. A leírás szerint csináltam mindent, mégis maradt 1 cm távolság a szoknyát tartó gyűrűtől. A váltógomb szilárdan áll. Szedjem újra szét és nézzem meg mi szorult alá, vagy az a lényeg hogy szilárd legyen? Külső méretre egyezik hajszálra a régivel. Előfordulhat hogy a belső méretezés nem jó ? Eléggé rá is ütöttem,nem megy lejjebb. Köszi, ha mondtok vmit rá."óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Gyöször #65845 üzenetére
Nyilván olyan helyen gondoltam ahol van bukoter...
Amint elkezded tekerni a kormányt megy az orra amerre irányítod, na ez ABS nélkül úgy néz ki hogy az első kettő ugyanúgy blokkol, de hiába tekered a kormányt nem történik semmi, ugyanarra mész mint mozdulatlan kormánnyal.
Ha nem hiszed el nekem, próbáld ki, de javaslom inkább hidd el. törtem már így össze autót párat hogy vagy fekezek vagy manoverezek, de a kettő együtt kellett volna hogy kiadja, mert magában a fék nem volt elég és csak a manőver sem, mert olyan helyen nem adtak elsőbbséget ami a Holdrol is egyértelmű lett volna.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #65838 üzenetére
Egyszer műszaki előtt zsigulin költséghatékony akartam lenni szomszéd ingyen leszabályozta esztergában a tárcsáim; én (gondosan ) megcsiszoltam a 27éves (gyári) fékbetéteket aztán elmentem vasalni vagy egy órát kűdtem neki. Én nem tudom milyen fékeket lehet manapság ótóra venni, de a szovjet ipar remekei le lettek tesztelve rendesen irgalmatlan büdös volt mikor kiszálltam a kocsiból, de hogy ebből bentről nem vettem észre semmit az is biztos.
Nyilván Kékesről nem mernék időre lejönni a szuzkóval se, nemhogy a jigulátorral, pláne nem azokkal a fékekkel :-D (pedig átment a műszakin)
És amit még nem fogok, hogy vizes úton csúszó ABSező suzuki elsőkerékkel eltekerni a kormányt, köszi bocsi,csak utánad
De amúgy ja a rossz fék az rossz. A fék gyávák eszköze, de én gyáva vagyok.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
senior tag
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Gyöször #65834 üzenetére
Csak a lényeget hagytad ki, egy hitvanyabb fék elmelegszik a fekut végére, nyúlós lesz, csökken a fekhatas, hosszabb lesz a fekut. 4 kerék nem tud megcsuszni még abs nélkül sem, max tükör jégen de ott tök 8 a gumi, az fizika. ABS nélkül elől blokkol hátul pedig forog, hacsak nem kezifekkel csinálod, ugyanis előre terhel olyankor, tehát max az eleje csúszik meg amivel elveszted az irányíthatósagot (szánkó effektus). Volt ilyen autóm, tapasztalat. ABS-el is blokkol az eleje ha kell, amíg nem tekered a kormányt, próbáld ki az eskrosszal nedves aszfalton.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz ugri77 #65835 üzenetére
45 liter az üzemanyag tank hivatalosan, az ablakmosoba 4 liter nem fér bele ha már semmi sem jön belőle. (2019 GL+ FWD 6MT)
Nekem 38 liter aszem a max amit sikerült beletankolni. Szélvédőmosót meg mindig hordok magammal, ha úgy gondolom hogy kevés töltök rá szezonálisat, szeptemberben bemegy a téli és ilyenkor húsvét után kicserélem a csomagterben lévő kannat a nyarira, így októberben nem fagy bele hajnalban a nyári és júniusra mire jönnek a bogarak szinte csak nyári van benne. Vagy válaszd tboldi megoldását, negyevszakos szelvedomoso (Goodyear aszem). 2 liter el kell hogy férjen a csomagterben oldalt, és akkor nem kell matekolni folyton."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ugri77
tag
2021evi suzuki vitara ablakmosó tartálya kb hány literes ? Illetve az üzemanyagtartály térfogata ?
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz tacsk0 #65832 üzenetére
Most itt valamit nem értek. Ráállsz a fékre, jó minden, megcsúszik 4 kerék. Nemtökmindegy milyen tárcsa - betét párossal csúszik vagy abs-el a kereked?
Féknél úgy gondolom inkább tartóssági, esetleg nyikorgási gond lehet. Mit hagytam ki?
Persze, ha ráállsz a fékre és nem akarja megcsúztatni a gumit az káosz.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
tboldi
nagyúr
válasz tacsk0 #65832 üzenetére
Valamilyen szinten egyetértek, pl. Honda olajszűrőből a gyári Purfluxszal (kék) abszolút semmi gond, utángyártottként (fekete) viszont nem ajánlanám, egynél többször olvastam már, hogy szétesett a biztonsági szelep.
De fékkel nekem más a személyes tapasztalatom, a sárga EBC-t garantálom, hogy jobban fog bármi kommersznél, legyen akár gyári, akár nem.[ Szerkesztve ]
-
tacsk0
aktív tag
válasz tboldi #65830 üzenetére
Több 100 teszt van fent a neten sőt van egy elég jó videó is mert a merci vette a fáradságot bár nem értem miért de csinált egy videót pont a tárcsa+betét kérdésről. Az utángyártott és a saját között 15m fékút van . Mind1 mi a fantázia neve nincs mögötte gyári minőségbiztosítás és igen tudom ugyan abban a gyárban készül de az utángyártott mögött nincs ott a gyártó embere! A többi meg duma hogy miért jobb egy nem gyári alkatrész...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tacsk0 #65828 üzenetére
Hááát… A WagonR gyárija nálunk 50k km-t bírt ki, az Ate meg eddig ~110-et, pedig nem változott sem a felhasználás módja, sem az autót rendszeresen vezető személy.
szerk.: A Honda Jazz gyárija meg nagyon hajlamos a fadingre, minél tovább fékezel vele, annál nyúlósabb. 🤷♂️
Jurid vagy Pagid volt a beszállító, már nem emlékszem, melyik -id.[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
őstag
válasz ncc1701 #65825 üzenetére
Magyar vagyok nem turista!!
Kerékpáros cuccokat, alkatrészeket, ruházatot, étrendkiegészítőket(se) veszünk itthon!!
Az írt árak fellelhetők a:
[link]
Nem tudom mióta kerékpározol, és ne vedd bántásnak, sokkal inkább segítségnek, de itthon nem éri meg, mint írtam, talán semmit(se) venni hozzá. Talán az itthoni legolcsóbb cég a Nyár utcában lelhető, de már Ők is Q...vulnak. Összeállunk többen, és szezon előtt 5-6-an rendelünk kintről, gumikat, sorokat, láncot stb. Ha húzós az összeg még van egy német kontakt is, akkor oda rendeljük a 19%-os áfa miatt. Óriási a különbség árban.Joe
-
Tigi
őstag
Sziasztok
Splash-be milyen féktárcsa és betét az ajánlott?
Mert amit a lányom barátja rakott bele, az fékezéskor visít vagy nyikorog vagy mit csinál.Előre is köszi.
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
ncc1701
veterán
-
ncc1701
veterán
Ha már gumi. Bicajomra a continental super sport plus kb 2 éve volt 6eft. Most 17e. Darabja.
-
tboldi
nagyúr
válasz Napfénysüti #65821 üzenetére
A tyrereviews.com-on találsz jó párat. Amúgy meg gumi és felni topik.
-
Napfénysüti
nagyúr
Apropó ha már gumi, van kifejezetten négyévszakos összehasonlító teszt?
Més que un club!
-
dethroner
veterán
válasz csaba1203 #65814 üzenetére
Rönómon volt 10 éves Michelin téligumi, azzal vettem. Egy deka kopás, repedés se volt látható, csak érezni lehetett hogy szálszakadásos, plusz kemény volt mint a beton Szóval szerintem az hogy a Barum 11 évesen repedés mentes, nem biztos hogy jelent valamit. (amúgy az öreg Michelt ledobva én is Barum gumikat vettem annak idején a rönőra, télit és nyárit is)
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
A Conti 4S gummancsát pont középre belőttként tartják számon, minden körülményben hoz egy megfelelő szintet, de semmiben sem kiemelkedő. Lehet, érdemes lenne nyáriasabb irányba mozdulnod, ha ez a fontosabb számodra.
Nálam a nyárias Michelin CC+ teljesen jól tapad(t) közel 40 fokban is. Hangosabbnak is csak azért mondható, mert "V" mintás, nincsenek hosszanti árkok.
szerk.: Vagy ez valami régebbi Conti, nem az AllSeasonContact? Mert az ASC 5-6 éve kapható csak, 10 éves nem lehet.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz csaba1203 #65809 üzenetére
Gumis topikban érdemes megfutni ezeket a köröket; Hankook közepesen bírja, Kumho se jobban. Általában Michelin, Conti, GY és ott is a nem eco (hanem touring) gumijaik amik jobban bírják.
Milyen nyomással volt használva?Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
csaba1203
addikt
Ma voltam gumis ismerősömnél, hogy a 4 éves gumijaimat nézze át és rögtön észre vette, amit én nem.....
Dunlop gyári gumi és mind a négy szarrá repedve. Eredeti Japán gyártásúak.
Most kicsit tanácstalan vagyok milyen márkát vegyek helyette.
Ez prémium kategória ugyebár az ára is az lenne ha újra ezt kéne felrakatnom.
Hankook és Kumho volt, amit ő javasolt.
Kicsit csalódás nekem 27000-et futott guminak nem így kéne kinéznie szerintem. -
dunc
nagyúr
Most én is 4 évszakos veszek, de csak a felső kategóriából. Az előző autóm 4 évszakos volt azzal vettem 3 éves Continentál volt kis méretben 175/65/15. Volt pár keményebb téli tesztem is, leszakadt az ég 2022 be , hó jég minden kollégámmal hegyre mentünk, és másnap hegyről lefele, majd haza út tiszta jég, rajta latyak, hó, szóval nagyon nem optimális körülmények, a kollégámnak közép kategóriás téli gumija volt, nekem prémium négy évszakos, és mindketten 50-60km/h val tudtunk haladni biztonságosan, mint mindenki rajtunk kívül. Vizes úton nekem bejött nem volt vele gondom semmi, nyáron viszont hangosabb, és rosszabb mint egy finom puha prémium nyárigumi. Tehát nyáron láttam hátrányát. Jelenleg közép kategóriás 2 éves téligumit használok, ezt fogja váltani négy évszakos gumi. (continental, michelin, vredestein) Évente kb max 10ezer km et megyek, de inkább 8000 et. Röviden ennyi, és néhány esetben volt vészfékezésem, mint négy évszakoson, mint télin.....kopp/kopp jól kijöttem a helyzetből.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz tacsk0 #65806 üzenetére
Érdekes, hogy az enyémet észreveszed, a sajátodat nem.
Kicsit azért nézz magadba "pajtás", mert egy fadarabbal egyszerűbb érdemi eszmecserét folytatni mint veled (hiszen az értő olvasás alapjai hiányoznak sajnos...), szóval az utolsó két szavaddal maximálisan egyetértek. Peace!
[ Szerkesztve ]
-
tacsk0
aktív tag
válasz Qtya123 #65805 üzenetére
És én építkezek kitalált szituációkból?
"Valahogy ezt a gondolatmenetet képzelem el a Tesco parkolóban egymásba csúszó embereknél is. Hogy ő aztán sosem fog a határon autózni. Aztán nyom egy satut 20 km/h-ról a hóban és nem érti, hogy mi történik, hiszen ő sosem autózott határon, a körforgókat is mindig 3 km/h-val veszi, hiszen fő a biztonság. "
teszteld a gumikat meg a határokat pajtás! én befejeztem!
-
Qtya123
őstag
válasz tacsk0 #65791 üzenetére
"Valahogy mindig sikerült az útviszonyoknak megfelelően közlekednem és sosem kellett ezen gondolkoznom, hogy mit bír a gumi és hol vannak a határok.... Totálisan nem érdekel mert sosem fogok a határon autózni."
Valahogy ezt a gondolatmenetet képzelem el a Tesco parkolóban egymásba csúszó embereknél is. Hogy ő aztán sosem fog a határon autózni. Aztán nyom egy satut 20 km/h-ról a hóban és nem érti, hogy mi történik, hiszen ő sosem autózott határon, a körforgókat is mindig 3 km/h-val veszi, hiszen fő a biztonság.
"A műgyantás felvizezett agyonhájpolt tréningek meg kész vicc. Az életszerű megcsúszás 4 kerékkel tükörjégen vagy a mindig ugyan ott ugyan akkor dob meg a pálya... arról nem is beszélve, hogy a pálya szélessége alkalmas egy 777es leszállásra"
Látom ez sem jött át. Nem az a lényeg, hogy mindig ugyanott dob meg, hanem az, hogy legalább valamennyire lásd/érezd, hogy miként viselkedik az autó, amikor megcsúszik. Vagy ahogy a fórumtárs is írta, nulladik lépésként a vészfékezést gyakorolják. Hogy mikor darál az ABS, akkor ne azt higgye a vakegér, hogy épp elromlott az autó...
És nem, nem lesznek bátrabbak a semmire. Sokan pont ott fogják fel, hogy azt hitték tudnak vezetni, közben meg nem. De látom markáns véleményed azért van egy csomó olyan dologról, amiről fingod sincs, csak kitalációkból, képzelt dolgokból építkezel.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #65803 üzenetére
A MiTóhoz hosszas keresés után Spanyolországban találtam olyan gyári szőnyeget, amin pirossal és még a régi betűtípussal hímezték a feliratot, kb. az utolsó lehetett egész Európában. Mindenhol már csak az újabb fajta feliratosat lehet kapni, de az nem passzol az én legelső modellévből való példányomhoz. Nem volt olcsó, 35-40k Ft, amiből ~10 volt a szállítás, de nekem EZ kellett.
Persze a felesleges cérnát levágtam.[ Szerkesztve ]