Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 03:07:14

LOGOUT.hu

Április 30-án a GSC Game World bejelentette az új projektüket, ami pedig nem más mint a S.T.A.L.K.E.R. következő epizódja, a Call of Pripyat.
Ez a 2. úgy nevezet "stand-alone" kiegészítője lesz a 2007-es Shadow of Chernobyl-nak, és ahogy ez lenni szokott, a fejlesztők most is eszközölnek számos fejlesztést.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#34551) Yutani


Yutani
nagyúr

A Dead Air modnak van valami sztorija, ami nem a meglévő játékokból való?

#tarcsad

(#34552) borovi


borovi
aktív tag

Hali!
Pár nap kihagyás után megint elővettem a Csernobili krónikát, és mindjárt el is akadtam... :O
A KGB-s csókát kell megvédenem a KGB-s házban talált SVD-vel. Ehhez fel kellett mennem egy emeletes ház legfelső emeletére és ki kellene menni egy erkélyre, de ahol a térkép jelzi, ott elektromos anomáliák csapkodnak, a többi erkélyről, ami elérhető, meg nem is látom a csávót. Mi a megoldás? :F

(#34553) Antonius1978 válasza borovi (#34552) üzenetére


Antonius1978
addikt

Meg kell szidjalak :K :DDD
Hátte milyen sztalker vagy, ha nem tudsz megtalálni egy erkélyt :DD ...így soha sem találod meg a Kívánságteljesítő Monolitot, vagy mit... ;]

A megoldas egyszeru, a masik lepcsohazba mentel be, nem abba, amelyikbe kell asszem.

(#34554) borovi válasza Antonius1978 (#34553) üzenetére


borovi
aktív tag

Milyen, milyen... Türelmetlen. :P Sajnos ahogy öregszem, egyre kevésbé tolerálom a hosszas keresgéléseket, túlbonyolított rejtvényeket, sok kilométeres gyaloglásokat oda-vissza - az ilyesmik hamar a kedvemet szegik, és bizony ezért egyre ritkábban is játszom Stalker játékkal vagy moddal.
Mindkét lépcsőházat megnéztem, de akkor megint nekiveselkedem, ezek szerint elkerülte a figyelmemet. Olyanok azok a lakások, mint egy kib.szott labirintus. Egykori lakóik hálát adtak az égnek, hogy a reaktor balesetkor el kellett hagyniuk. Mondták is egymásnak: -Mama, végre eldobhatjuk a térképet, többet nem kell kitalálnunk a kisszobából a lépcsőházba! -Jól mondod, apukám!

És akkor a csaposnak megkeresendő stalker raktárról még nem is beszéltünk. "Egyemeletes épület". :W

[ Szerkesztve ]

(#34555) Antonius1978 válasza borovi (#34554) üzenetére


Antonius1978
addikt

Ne abba a lepcsohazba menj, amelyikben az anomalia van, hanem a masikba, fel a legfelso emeletre, es kesz, asszem ugyanaz a lepcsohaz, amelyikben te laktal.
Abban igazad van, hogy unalmas, ha sokat kell koricalni, ezert is nem tetszett annyira a Lost Alpha, sokat kellett csatangolni egyik palyarol a masikra (habar a valosagban is ilyen lenne), es en sem szeretem a sok fejtorot, meg az idetlen kuldeteseket...

Az egyemeletes epulet meg az, amit forditottam, nem allja meg a helyet (de az angolban igy volt), es en elfelejtettem atirni, tobbek kozott azert, mert akkorjaban nem tudtam, hogy hogyan fogalmazzam meg erthetoen, mostmar egyszeruen Kozponti Aruhaznak kell hivni azt az epuletet, es kesz, mert a falu kozepen van, es jo nagy is, igy nem okoz gondot kitalalni, hogy hova kell menni.
Csak a szovegeket meg itt-ott javitani kell, es most nincs gepem, amin jatszani tudnek...

(#34556) borovi válasza Antonius1978 (#34555) üzenetére


borovi
aktív tag

Időközben meglett, most inkább aludtam egyet és nappal mentem, nem éjjel, mint korábban, így könnyebb volt tájékozódni. Meglett a csapos küldije is, csak hát ugye én egyemeletest kerestem, ez az épület meg földszintes volt.
Most viszont az "északi töltőállomás"-sal akadtam el, ott kéne Navigátor embereivel találkoznom, hogy a zsoldosokat lerendezzük. Már 3x bebarangoltam az egész kib.szott pályát, de nagyon hülye lehetek, mert semmiféle töltőállomásnak nyomát se látom.

(#34557) Antonius1978 válasza borovi (#34556) üzenetére


Antonius1978
addikt

Ez van, ha az oroszbol angolra van forditva, es onnan magyarra, ezen en is gondolkodtam, hogy mi a rak lehet az az eszaki toltoallomas, de nem jottem ra, egyszeruen lehet, hogy az eszaki depo'-ra, bazisra ertodik, es az ott van a eszaki ut vegen. (azt kell kipucoljatok, ott tanyaznak a zsoldosok 1ik fele, a 2ik fele meg a kocsmaros kuldetese alatt levo epulet alatti kocsmaban)
Menj fel eszakra a bal oldali uton, jobbra fordulsz, es azon az uton megleled az uton allokat :), akik rad varnak.

UI: az egesz palyat nem barangolhattad be, hisz nem talaltad meg a fickokat, tehat egyetertek, nagyon hulye vagy ;] , miert nem vettel iranytut a kocsmarostol, hogy megtudd merre van eszak?!!! :C

[ Szerkesztve ]

(#34558) shield válasza borovi (#34556) üzenetére


shield
Topikgazda

Bizony el kell hagynod ezt a "hatalmas" települést. Ezen én már túl vagyok, de még a kocsmárosnak a rejtekhelyet én sem találtam meg eddig. Azt hiszem a fordításba, azt kell bele írni, hogy abban az épületben kell keresni ahol baszott sok az elektromos anomália. :D Itt abba is maradt nálam a játék.
Amúgy pedig személyes tárolót ne keress a bázison, ezt elfelejtettek bele tenni. A bázison keresd meg a tartálykocsit, ahol elektromos anomáliák vannak. A tartálykocsi mögött van egy hátizsák, abba lehet pakolni, nem szedik ki belőle a cuccot.

A nosztalgia kedvéért felraktam az alap SoC-t, csak a ZRP-et, Absolute Nature SoC v1.3-at, Absolute Structures SoC v1.0-át raktam rá és az Weather Overhaul v3.1.1-et. Tök jól néz ki az egész.

Ezzel kapcsolatos dolgokat ide fogom írni, mert a SoC topikot jóval kevesebben látogatják.
Lesz egy-két dolog amiben a segítségeteket fogom kérni.
PL. a karakter billegést már át írtam, de ott van még a a kéz-fegyver le-fel mozgása, ami kissé zavar. A célkereszt meg sem mozdul, de a fegyver le-fel mozog, mintha a lélegzés ütemében csinálná. Ebben szeretném kérni a segítségeteket. Hol lehet ezt át írni?
Ha valakinek volna pl. loot modja (pénz, páncél) és "hálózsák" mod, ami tényleg jól működik a SoC-al és nem csinál galibát, azt nagyon megköszönném. Persze ez mellett jöhet még más jó ötlet is. Ilyen kis apró modokat teszek csak rá, nem akarom nagyon megspékelni.
Még egy fontos kérdés: emlékszik valaki arra, hogy melyik pályán lesz Kitörés? Eddig még nem volt, Vad Vidéken járok már és egyáltalán nem emlékszem már rá a régi időkből, hogy a Kitörések mikor és hol kezdődnek. Attól tartok hogy a Weather Overhaul v3.1.1 esetleg bekavar.
Előre is köszönöm a segítséget.

S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu

(#34559) borovi válasza Antonius1978 (#34557) üzenetére


borovi
aktív tag

Hát, én továbbra sem találom azokat a fickókat. Néhány sztalker lézeng a pályán párosával, hármasával, de azokkal csak arról lehet beszélni, hogy ki tudna munkát adni, vagy merre találok képződményeket stb. Gondoltam, lerendezem egyedül a zsoldosokat, de az alagsor, ahol korábban voltak, teljesen üres. Így aztán itt meg is állt a dolog.

(#34560) borovi válasza borovi (#34559) üzenetére


borovi
aktív tag

Ezt shieldnek szántam, csak félrement:

Jó lenne végig vinni, ha már több órát beleöltem, de elakadtam és nem látszik megoldás. Ha nem fogom megtalálni a Szabadságos különítményt, kénytelen leszek abbahagyni. Tárolóra nincs szükségem, mert kicsit feljebb raktam a súlylimitet, meg egyébként is mindent kénytelen vagyok eladni, ha fejleszteni akarok, és lőszer is kell. Te már megcsináltad a zsoldosölős küldit a Szabadságos kommandóval?

[ Szerkesztve ]

(#34561) shield válasza borovi (#34560) üzenetére


shield
Topikgazda

Nem a településen kell keresned őket. A térképen, a település mellett baloldalt kell lennie egy útnak. Azon mész felfelé (észak) elég hosszan, ha jól emlékszem lesz egy tábla (talán) Pripyat, ott elfordulsz jobbra és hamarosan bele botlasz a csapatba. Azután már kezdődik is a csetepaté.
Mindenképp ezt az utat keresd meg, nem a településen van. Remélem segítettem.

Írj majd, hogy összejött-e!

[ Szerkesztve ]

S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu

(#34562) Antonius1978 válasza borovi (#34559) üzenetére


Antonius1978
addikt

Dehat leirtam, hogy hol talalod a faszikat, baszki.
Kezdjuk a sztalkerbazis bejaratanal : ott allsz, a szobor elott, most jottel ki a bazisunkrol.Elfordulsz jobbra, mesz-mesz, ezt azt kikerulsz, elersz egy masik uthoz, ott jobbra fordulsz, mesz-mesz (elered azt a helyet, ahol az elejen kinyirod az iranyitot), mesz tovabb fel az emelkedon, mesz tovabb, elered az altalam emlitett eszaki utat, ami ahhoz a bazishoz vezet, amit ki kell pucolnotok kozosen (es nem azt az epuletet ami a faluban van, az csak utanna kovetkezik), ott jobbra fordulsz, mesz elore, elersz egy sorompohoz, es ott varnak rad a rohamosztagosok.Ha ez megsem igy lenne esetleg, akkor kihagytal egy beszelgetest vagy valamit, es a szkript nem indult el...

(#34563) Dhampir


Dhampir
félisten

Sziasztok!

Ismét elkezdtem a WoT-ot. Azonban a Vörös-erdőben, a szerelő küldetésénél megint nem találom azt az anyagot a bányában, amit a célkereszt mutat. Hiába állok oda, semmit nem látok.

[ Szerkesztve ]

(#34564) Anonymusxx


Anonymusxx
aktív tag

A windows 10-et újraraktam, majd a játékot újra feltelepítettem, de a játék nem tölti be a mentéseket.

Modokat nem használtam, csak a magyarítást.

A dokumentumok mappában lévő log fájlban ezeket találtam amik hibákra utalhatnak:

~ Invalid syntax in call to 'r2_aa_break'
~ Valid arguments: vector3 in range [0.000000e+000,0.000000e+000,0.000000e+000]-[1.000000e+000,1.000000e+000,1.000000e+000]
~ Invalid syntax in call to 'r2_aa_weight'
~ Valid arguments: vector3 in range [0.000000e+000,0.000000e+000,0.000000e+000]-[1.000000e+000,1.000000e+000,1.000000e+000]
~ Invalid syntax in call to 'sv_adm_menu_ban_time'
~ Valid arguments: ui_mp_am_10_minutes/ui_mp_am_30_minutes/ui_mp_am_1_hour/ui_mp_am_6_hours/ui_mp_am_1_day/ui_mp_am_1_week/ui_mp_am_1_month/ui_mp_am_3_monthes/ui_mp_am_forever

! Renderer doesn't support blender 'effects\shadow_world'

! Missing ogg-comment, file: d:\program files\s.t.a.l.k.e.r. call of pripyat\gamedata\sounds\video\bitcomposer.ogg
! Missing ogg-comment, file: d:\program files\s.t.a.l.k.e.r. call of pripyat\gamedata\sounds\video\ati_radeon_1920x1080.ogg
! Missing ogg-comment, file: d:\program files\s.t.a.l.k.e.r. call of pripyat\gamedata\sounds\video\amd_fusion_final_720.ogg

Mi lehet a probléma?

(#34565) borovi válasza shield (#34561) üzenetére


borovi
aktív tag

Meglettek. Pedig korábban többször is jártam azon a részen, akkor mégse voltak sehol. Visszatöltöttem egy korábbi mentést, és úgy mentem oda ismét, akkor meg már ott voltak. Lehet, hogy az volt a baj, hogy a feladat fölvétele után még kóricáltam erre-arra, előtte vettem meg a Veles detektort, próbáltam képződményeket keresni, és csak utána indultam neki a küldinek. Közbe kitörés is volt. Valamiért nem rakta be a fiúkat. Na, mindegy, már túl vagyok rajta, fut a sztori. Köszi a segítséget!

[ Szerkesztve ]

(#34566) borovi válasza Antonius1978 (#34562) üzenetére


borovi
aktív tag

Köszi, jól írtad, de valamiért nem rakta be a fiúkat a játék. Ugyan ott jártam előtte, ahol mondtad, de senki se volt. Shieldnek leírtam, hogy mire gondolok, miért nem. A fő, hogy tovább tudtam menni. :)

(#34567) Antonius1978 válasza Dhampir (#34563) üzenetére


Antonius1978
addikt

Lehet hogy a cucc alattad van esetleg...mar nem emlekszem en sem pontosan, de jol korbe kell nezni, es folyamatosan nyomogatni az F gombot.

(#34568) Antonius1978 válasza Anonymusxx (#34564) üzenetére


Antonius1978
addikt

A renderer szobol en a videokarira tippelnek...
Sosem szerettem a Radeonokat, amiota az egyik havernal lattam, hogy problemas volt egy adott jatekkal jatszani vele.Sose lesz ilyen kartyam, az egyszer tuti.
Probald frissiteni a videokartya drivert, mast kapasbol nem tudok ajanlani.
Na meg vedd lejjebb a grafikat is, hatha segit.

(#34569) Antonius1978 válasza borovi (#34566) üzenetére


Antonius1978
addikt

Mostmar ertem, en meg nem talalkoztam ezzel a jelenseggel...(de mostmar mindent ertek, amig te kepzodmenyekre vadasztal nagy lazan, addig a fiuk eluntak a varakozast, mert elfogyott a vodka, es megpattantak :DD ), ugyanis en ugye mar tudtam hogy hogyan kell ezzel a moddal jatszani, es az 1so utani vegigjatszasaimban mindig elore felkeszultem, es csak utanna mentem beszelgetni es kuldit elfogadni.

(#34570) Aarpok válasza Dhampir (#34563) üzenetére


Aarpok
őstag

Az a jelölés nem azt mutatja hol van csak a helyet jelöli. Azok az anyagok ha jól emlékszem terep tárgyak melett vagy azokon vannak estekleg a földön. Szóval rendesen körül kell nézni és meglesznek. Próbáld a földet figyelve nyomi az "F" gombot sőt ha nyomva tartod és körülnézel ki kell irnia a tárgyat nevét ami a közeleden van.

Аарпок

(#34571) borovi válasza Dhampir (#34563) üzenetére


borovi
aktív tag

Ha jól emlékszem, az egyik oldalsó járatban egy nagy faláda mögött van, elég nehéz észrevenni.

(#34572) borovi


borovi
aktív tag

Na, sikerült egy tipikus, Stalker modos szarságba belefutnom. A Monolith hívása résznél, amikor egy üzleti találkozót kéne megfigyelnem egy tetőről, úgy lefagyasztja a gépet, hogy csak indítógombbal tudok kilépni a játékból. Megnéztem az xray_admin.log-ot (nem mintha értenék hozzá), és úgy látom, hogy valami monolithos karakter hangot nem talál, ezért van FATAL ERROR. :W Ötlet valakinek? :F

[ Szerkesztve ]

(#34573) Dhampir válasza Aarpok (#34570) üzenetére


Dhampir
félisten

Ah, értem, köszönöm.

(#34571) borovi

Meg fogom nézni, köszönöm.

:R :R

Más:

A kutatócsoport felé elindulva a Vörös-erdőben nagyon elkezdett laggolni, szakadozni a játék. Azt tudom, hogy gyenge gépen futtattam, de hogy ennyire... Az alapjátékok nem gyötörték így meg.
Nálatok is jobban igénybe vette a gépet az a rész?

[ Szerkesztve ]

(#34574) Aarpok válasza Dhampir (#34573) üzenetére


Aarpok
őstag

Nekem emlékeim szerint Rostokban szokott laggolni máshol nem emlékszem jelentős akadásokra. ;)

Аарпок

(#34575) Antonius1978 válasza borovi (#34572) üzenetére


Antonius1978
addikt

A moddb oldalarol szedd le a fix-et.[link]

(#34576) borovi válasza Antonius1978 (#34575) üzenetére


borovi
aktív tag

És igen! Hálám örökké üldözni fog! :DDD :R :R :R Megvolt a találkozó, amit figyelnem kellett. :D Lelőttem Hóhért. Azt írja a feladat, hogy kutasd át a rejteket, de csak Hóhér testére mutat a jelzés, őt meg már kizsebeltem. Van tán valami más rejtekhely is a közelben, amit át kell kutatnom?

(#34577) Papa Joe válasza borovi (#34576) üzenetére


Papa Joe
tag

Namaszte!

A hulla mellett van egy hátizsák! Abban találod a Monolith kristályt, amint felveszed, hallani fogod a hívását is.
Egy jó tanács: Mielőtt elindulsz megkeresni a hívás forrását, menj be a Stalker táborba a privát tárolódhoz, és minden értéket hagyj benne. Vigyél magaddal valami használhatót, de nem drága/fejlesztett holmit... :K :K :K

(#34578) Antonius1978 válasza borovi (#34576) üzenetére


Antonius1978
addikt

Hohert nem a tetorol kell lelodd, hanem egy jol lathato tavolsagon belul kovetned kell ot.Csak szepen ugorj le a tetorol, es kovesd, de ne menj hozza tul kozel, mert akkor meglat, es elkezd lovoldozni (fuccs a motyojanak, mert ha nem megy oda ahol van, nem spawnolodik be).
Ha meg koveted, de tul a seggeben vagy, akkor nem spawnolja be a cuccat (fuccs a motyojanak).
Tehat koveted egy nagyobb tavrol, megvarod amig bemegy az epuletbe, te lassan utanna, egy picit varsz hogy ott szoszmotoljon, es akkor befordulsz a sarkon, es akkor ott lesz a cucca a foldon.Lelovod, kizsebeled, Monolitszilankot felveszed, es irany az a pont, ahova menned kell.

Papa Joe kar volt lelonod a poent, mert azon kivul, hogy most oda a meglepi, nincs semmi ertelme, sem haszna (mikor visszaerkezel mar amugy sem nagyon van szukseged a holmijaidra, egy szal puloverben is meg lehet oldani :D )

(#34579) Dhampir válasza Antonius1978 (#34575) üzenetére


Dhampir
félisten

Habár még nem aktuális a játék, csak megkérdezném, hogy a Csernobili Krónikák önállóan telepítendő mod, avagy rá kell másolni a CoP-ra?

(#34580) Aarpok válasza Dhampir (#34579) üzenetére


Aarpok
őstag

Amennyiben a Moddb-ről szerzed be azt rá kell másolni a COP-ra. ;)

[ Szerkesztve ]

Аарпок

(#34581) Antonius1978 válasza Dhampir (#34579) üzenetére


Antonius1978
addikt

Igen, ahogy Aarpok irja, leszeded a modot, ra a COP-re, aztan ra a Fix-et, majd a magyaritast, ennyi.

(#34582) Dhampir


Dhampir
félisten

Aarpok és Antonius1978

Köszönöm! :R

Amennyiben a Moddb-ről szerzed be azt rá kell másolni a COP-ra.

Máshol is elérhető a Moddb-n kívül? :F

[ Szerkesztve ]

(#34583) Aarpok válasza Dhampir (#34582) üzenetére


Aarpok
őstag

Kimondottan nem tudom de nagy az internet így előfordulhat más helyeken is. ;)

Аарпок

(#34584) borovi válasza Papa Joe (#34577) üzenetére


borovi
aktív tag

Papa Joe, Antonius

Köszi mindkettőtöknek, megvan a táska és a képződmény! :R

[ Szerkesztve ]

(#34585) Antonius1978 válasza borovi (#34584) üzenetére


Antonius1978
addikt

Akkor, most jon a feketeleves ;]

(#34586) Dhampir válasza Aarpok (#34583) üzenetére


Dhampir
félisten

Ezért jó az elektronikus térképrajzoló applikáció, nagylátószögű kanyarfúróval kombinálva, akkor biztosan nem tévedsz el az Interneten. :K

(#34587) Dhampir válasza borovi (#34571) üzenetére


Dhampir
félisten

Köszönöm, végre megvan, pedig nem is volt nagyon eldugva, a földön hevert. A célkeresztet félreértelmeztem. Már csak ez az egy tárgy hiányzott a "boldogsághoz". :)

[ Szerkesztve ]

(#34588) borovi válasza Dhampir (#34587) üzenetére


borovi
aktív tag

Szívesen. :) Igen, a célkereszt megtévesztő, én is sokáig kerestem, mire meglett.

(#34589) borovi válasza Antonius1978 (#34585) üzenetére


borovi
aktív tag

Hát, elég kurtán-furcsán lett vége a történetnek... Kicsit hosszabb "lecsengést" vártam.

(#34590) Antonius1978 válasza borovi (#34589) üzenetére


Antonius1978
addikt

Nos igen, sajnos nem volt eleg hosszu, viszont karpotolt a tortenete, azaz azok az adatok, melyeket megtudtal.
Nem akarok csattanorombolo lenni, de megtudod hogy mi is az a Monolit (tobbe-kevesbe), kiket iranyit (gyakorlatilag mindent es mindenkit, igy vagy ugy), es ennek a modnak szerintem ez volt a lenyege, hogy picitt atfogobb kepet mutat az egesz Zona mukodeserol.

Esetleg azert is volt rovid, mert ez volt a keszitok elso probalkozasa, valamint tervezik Klim visszatereset is a Zonaba, ki tudja, a Zona rejtelyei es a Monolit akarata kifurkeszhetetlenek ;]

(#34591) borovi válasza Antonius1978 (#34590) üzenetére


borovi
aktív tag

Nekem pont ez a monolithos dolog volt elég hihetetlen, meg az, hogy a 3 faszi irányít mindent a zónában. Mi van az O-tudattal, amiről az alapjáték (SoCh) szól, meg egy csomó másik mod.
Az is zavart, hogy amíg Pripjaty-1-ben alig lehetett fegyvereket, képződményeket szerezni, hogy eladd és pénzt csinálj belőle, hogy abból meg jobb páncélt, jobb fegyvereket és főleg több lőszert vegyél, valamint fejleszteni tudjál, a teleportálás után Pripjatyban szinte hullanak a zsákodba a zombik fegyverei, csak épp eladni nincs kinek (a sztalkereknek vagy nincs annyi pénzük, vagy hugyér-szarér veszik meg, vagy sehogy, mert rossz állapotban van, javítani kéne), és se javíttatni, se fejleszteni nincs lehetőség. Teljesen logikus lenne, hogy akár a mosodai sztalkertáborban, akár a monolith táborában legyen egy kereskedő és egy technikus, hiszen nyilván a sztalkerek is, a monolithosok is kereskednének, javíttatnának, fejlesztenének.
Az se tetszett, hogy nem lehetett visszatérni Pripjaty-1-be, bár így, hogy a csapos is átteleportált onnan, meg el is pusztult a település a mutánsok támadásától, nem sok értelme lett volna. Viszont a csapos például nyithatott volna egy fasza kocsmát az iskolában, máris lett volna értelme a sok összegyűjtött cuccnak. Kopó meg mondjuk szerelhette volna a kopott fegyvereket. :)
Kíváncsi vagyok a folytatásra, ha lesz, de jó lenne, ha nem lennének benne a lehetőségek ilyen szűkösre zárva.

[ Szerkesztve ]

(#34592) Antonius1978 válasza borovi (#34591) üzenetére


Antonius1978
addikt

Akkor lojjuk le teljesen a poent...
Kulonbozo elektronikus kutyukon keresztul a Monolit mindenkit a befolyasa ala vont-tud vonni, ugymond beszervezni, vagy az egyes sztalkerek altal megtalalt szilankjai altal elcsabitani (velunk is ez tortenik, miutan kinyirod Hohert, es megszerzed tole a Monolit egy szilankjat)...pl Barlonda/Csavargo/Kosza katonatiszt volt, a Monolit elcsabitotta/beszervezte, aztan o lett a pripjatyi monolitosok parancsnoka...erdekes, mivel a vegen meghal a korhazban, akkor a COP esemenyei ez elott a mod elott jatszodtak, szoval Kosza miutan az ornaggyal vegigcsinalta Pripjatyot, eltunt, ugy latszik visszatert a Monolithoz, vagy gyakorlatilag elozoleg is ugynok volt, aki a Monolit akaratat hajtotta vegre.
Ugyanigy, a masik iparos meg a zsoldosok vezetoje volt, biztos akadnak olyanok is, akik a Szabadsagba, Szolgalatba epultek be, valamint a tudosok koze is (gondolom az agyperzselo, meg az O-tudat es egyebek is mind a Monolit akarata volt, ezaltal tartotta kordaban az elcsabitott/beszervezett embereket).
Hogy ebben a modban, valamint az en elgondolasaim kozul melyik mennyire fedi a valosagot, nem tudom, kerdes, hogy az orosz irok merre, es milyen iranyban csurtek-csavartak a dolgokat, ehhez Saga59 tudna jobban hozzaszolni, hisz o forditott le par regenyt, es modot, o jobban belelat ezekbe a kerdesekbe.
Pl, es most az en fantaziam szarnyal, a Monolit lehet pl egy foldonkivuli, aki a kristalyba van zarva, es ahhoz hogy kinyissa a kristalyt, egyre tobb befolyasa ala vont tudatra van szuksege, az egyik monolitos el is meseli, hogy az emberi tudat adja az igazi erot.Vagy a kristaly lehet valami gonosz cucc, amit a Foldet meglatogato idegenek nekunk szepen itthagytak, hogy megszabaduljanak tole, vagy eppenseggel egy idegen faj kepviseloje (ez van pl az egyik Saga59 altal leforditott modban is, kerdes, hogy az az illeto mennyiben fugg ossze magaval a Monolittal - mivel kb epp 2 eve jatszodtam vegig azt a modot, mar nem emlekszem vilagosan a dolgokra).

Hat Pripjaty-1-ben lehet sok mindent szerezni, csak ki kell varni a veget.A titkos tarolokban tulajdonkepp megtalalsz szinte minden holmit, amire szukseged lehet, amit meg nem, azt kepzodmenyek es fegyverek eladasabol tudod megoldani.Ehhez mondjuk varni kell, aludni, hogy a sztalkerek harapjanak fube, meg hogy kepzodmenyek keletkezzenek.Sok mindenre amugy sincs szukseged, mert ez egy nyomozos mod, es szerintem jol erzekelteti a Zona szabta szuk lehetosegeket.

Ebben a borongos modban most nem ertek veled teljesen egyet - azaz kellene, de ebben a modban sokkal nyomasztobb hangulata vagy Pripjatynak, mint a COP-ban, egyreszt, mert a katonak ugye kivonultak, masreszt meg keves sztalker mereszkedik immar Pripjatyba, amit mostmar teljesen a Monolit ellenoriz, emlekezz Kosza szavara, hogy 1 rossz lepes/huzas, es halott vagy, mindenfele monolitos mesterloveszek vannak.Emiatt nem tartom valoszinunek, hogy tartosan valamilyen sztalker, vagy mas csoport be tudna ott annyira rendezkedni, hogy fegyvereket adjon-vegyen, javitgasson, stb, hisz honnan jonne az utanpotlas?

Ami azt illeti, Koszanak a monolitos gorenak el tudsz adni nem tul rongalt fegyvereket, es vasarolni is tudsz tole dolgokat, de nincs sok ertelme, kell egy karabely, es soretes, azzal kalap, masra nincs szukseged.
Ugy erzem, kisse a valosag iranyaba mozgattak el ezt a modot.Nincs szukseged 50kg-os loszerladara, mert keveset kell lovoldozzel, igy mondjuk 10 tar (300 loszer) eleg is nagyjabol.
Meg emlekszem, amikor katona voltam a roman hadseregben, el kellett menjunk gyalog a loterre az alakulattol, 12 km-rre volt, hatizsak benne apro bizbaszok, aso, toltenyov (benne 4 AK ures tar) valamint egyik kezembe a hevederes doboz, masikban a konnyu golyoszoro, sztem kb 15 kilo lehetett az osszes hobelevanc, - loszer nem volt betoltve sem a tarakban, sem a hevederben - ami ram volt aggatva, es hat elegge megviselt a dolog, most kepzeld el ezt, amikor menekulni kellene egy vak kutya vagy iranyito elol igy felszerelkezve.A valosagban eleg egy konnyu sztalkerruha, ami ved ilyen olyan dolgok ellen, egy AK, esetleg 1 pisztoly, meg kes. Egyetlen AK loves le kell teritsen 1 kutyat, disznot, 3-5 loves tuti a valosagban is vegezne pl egy medvevel (iranyito, verszivo), 1 soretes lovestol 1 kutya repulne vagy 3 metert, nem hogy a labat huzva meg read ugorna...
Szoval azzal egyetertek, hogy pl a Monolitos bazison kellett volna legyen 1 fegyverkovacs, lehet hogy ott is volt, csak neki nem adtak engedelyt, hogy egy kivulallo holmijat foltozza.
Ha meg be is foltozza, ugysincs ertelme, mert az eromunel elveszik a cuccaidat. (mondjuk az egetrengeto balfaszsag volt, hogy az esemenyek lecsengese utan nem tudod visszavenni a holmijaidat egy ladabol, eleg rohejes, hogy 1 szal puloverben maszkalunk 647 anomalia kozott, a gyilkos sugarzasban..., de vegulis nincs ra szukseged, mert utanna csak dumalsz jobbra balra, es elhuzod a csikot, vege a modnak).

UI: a csapos ugyan mibol nyitott volna kocsmat, amikor csóré f@sszal jott at Pripjaty-1-bol ? ;] , Kopo meg KGB ugynok volt, nem szerelo, dehat volt mar ilyen csoda, Jar bacsi is megtaltosodott Pripjatyban, mert egyszerre minden cuccot meg tudott javitani :DDD

(#34593) borovi válasza Antonius1978 (#34592) üzenetére


borovi
aktív tag

Sok igazság van abban, amit mondasz, vagy ahogy az általad leírtak szerint lehetne. Sokszor tényleg a fantáziánkat kell segítségül hívnunk, hogy a homályos utalások, sejtetések útvesztőjében támaszkodhassunk valamire. Lehet, hogy tényleg a sztalker regények rejtik a kulcsot, vagy adhatnak támpontokat, de bevallom, én még egyet se olvastam. Annyit tudok csak, hogy nem egy mod valamelyik regény alapján íródott vagy abból használt fel motívumokat, ötleteket.

Kószával nem üzleteltem, valahogy eszembe se jutott, elkerülte a figyelmemet a lehetőség. Nem is csoda, ahogy rögtön az elején rám reccsent: Figyelünk ám téged, baz+! :Y

A hangulata tetszett a játéknak, de több harcot, zsákmányt, eladható állati testrészt (ilyen, ugye, nem is volt) el tudtam volna viselni. Ott van például az exo páncél esete: amikor a csapos kínálatában megjelent, asszem 110.000 rubelért, akkor éppen párszáz rubelem volt csak, igaz, túl voltam több fejlesztésen, és egy komolyabb fegyver és a hozzá való lőszer megvásárlásán. Amikorra meg pénzem lett, már nem árulta az exot, a sunyi...

Hát igen, azért kemény volt az anomáliamezőkön egy szál kötött pulóverben meg tundrabugyiban szaladgálni... Ráadásul az iskolaépületbe visszaérve egy rakás rágcsáló meg egy kiméra csócsálta éppen a kis csapatot. Egyedül a nomame figura lövöldözött rájuk, Kopó meg a csapos csak békésen üldögélt és jajgatott. :DD Csak a kés volt nálam, mert elfelejtettem a mosodai ládámból kiszedni a cuccaimat...

Egy szó mint száz: alapvetően nem volt ez rossz szórakozás, ha időnként el is akadtam, vagy ezt-azt másként csináltam volna a készítők helyében. A fordításodat pedig még egyszer köszönöm! :R A hozzám hasonló, nyelveket nem vagy alig beszélőknek tetted élvezhetővé a játékot.

A végén, a stáblista lefutásakor pedig egy bónusz élményben volt részem: az egyik kedvenc Deep Purple számom volt a zenei aláfestés. Régen hallgattam már, jó volt újra hallani. :C

[ Szerkesztve ]

(#34594) Dhampir válasza borovi (#34593) üzenetére


Dhampir
félisten

A WoT-ban, amikor Limanszk után kijöttem a csalagútból , ott ücsörgött rőzseláng mellett egy tag. Valami jó shotgun-t lehetett volna venni tőle 12000 rubel körül, de később már felszívódott, igaz még a pénz sem jött össze rá, mert kellett javításra és sugárzás elleni csodabogyóra.

(#34595) Antonius1978 válasza borovi (#34593) üzenetére


Antonius1978
addikt

A Stalker jatekok (modokkal egyutt), epp azert annyira erdekesek, mert (mint a valo eletben), egy mezei sztalker nam lat at mindent, ami a Zonaban tortenik, sejtelme sincs a hatterben zajlo dolgokrol (epp ugy mint mi is, amig mi itt irkalunk, ki tudja mi folyik valahol, valamerre), es ez olyan sejtelmesse teszi az egeszet, megfejelve a szornyekkel es kuldetesekkel, hangulattal.
A Sztalker regenyek megmagyarazhatnak dolgokat, az bizonyos, es az is, hogy a mod keszitok nem a sajat kis fejecskejuk utan mentek, amikor megirtak 1-1 modot, hanem tobb mint bizonyos, hogy a regenyekbol meritettek az otletet, meg akkor is, ha 1-1 szal epp csak hogy lefedett 1-1 regenyt, sztem ugy kepzelheto el, mintha irtak volna 30 novellat, es a 30 novella tortenete lenne leprogramozva 1-1 kuldetes formajaban.

Kosza : pedig az ablak also reszen van a Trade gomb, es olyan mint a kereskedoknel, nem pedig a mezei sztalkereknel.

Eppen ezert nem tettek be tobb harcot sztem, hogy jobban hasonlitson a valosagra egyreszt, hisz gondolhatod, ha egy palyan kiirtasz 100 kutyat, akkor megis honnan a fenebol lesznek uj kutyak es egyebek a Zonaban? ;] Raadasul, mint egy Terminator :D
De ennek ellenere tenyleg picitt rugalmasabba tehettek volna a jatekot ilyen teren, habar nem kell panaszkodni, mert a zsoldosok felszerelesen (mindket bazisra ertve), szep osszegre lehet szert tenni.
Exora nincs szukseged, ugyanis ez a mod nem kedvez neki, tul gyorsan kopik el (itt tenyleg erezheto a Zona anomalias hatasa, teleraktak az egesz palyat vele), tul draga a javitasa, es mivel keveset harcolsz, sokkal jobb egy SEVA kepzodmenyekkel (melyek gyogyitanak, verzest csillapitanak, eronlet jobb lesz, tobbet tudsz futni, tobb terhet hordozhatsz stb), vagy pedig a Szolgalat katonai pancelja, amibe ugyan nem tudsz kepzodmenyt rakni, egyet sem, viszont fejlesztve 70kg tudsz cipelni, es van beepitett gyogyito rendszere, sajat tapasztalataim alapjan csak ezzel a 2 ruhaval erdemes Pripjatyba menni (a faluban jo a mezei stalker ruha is egy darabig)

Tundrabugyi : ezen marha nagyot rohogtem, latom a humor benned is megvan :)
Jo lenne ezt a jopofasagot kamatoztatni, ugy hogy megirnal kulonbozo szoviragos vicces szovegeket kitalalt kuldetesekhez (egyszer en is nekifogtam egy tortenetet kitalalni, csak az nem Csernobilnal, hanem Pakson jatszodna, a cel amolyan zombihentelos mod lenne, ahol persze lenne egy fo cel is - mint a Stalker jatekokban pl megtalalni a Monolitot - , de ebben a modban a zombiktol kellene megszabadulni, ugy hogy a vegen le kellene gyartani 1 atombombat., persze, csak a legvegen, addig lenne egy rakas fontos kuldetesunk minden palyan, itt most a Sztalker jatekok palyaira gondoltam...
Az otlet meg innen jott [link]
Asszem meg is emlitettem az ironak - felvettem Pofakonyvon - hogy szeretnem hasznalni az otleteit ha keszulne egy ilyen jatek.Ha erdekel, hogy milyen dolgokat talaltam ki, majd priviben elkuldom a meset, ha erdekel.

Majd 3 honap mulva eloveszed ujra a jatekot, es akkor mar nem kell sokat vacakolj vele, mert nagyvonalakban emlekezni fogsz hogy mit merre, de nem annyira reszletesen, es igy majd jobban fogod elvezni, foleg hogy nem kell egy csomot foloslegesen tenferegjel ide-oda...

Bonusz elmeny : azt hittem, hogy meglattad a nevem, Erdo es Shield nevet, meg a PH forumozokat es azon amultal el, de nem, neked egy 1000 eves zenei elmeny tobbet jelentett, ennyit errol :(( :D

UI: igen, megprobaltam humorosan, es magyarosan forditani, azert vett annyi idot igenybe.Megprobaltam beleelni magam mindegyik szerepbe, hogy ha magyarok kozott zajlottak volna le a beszelgetesek, akkor ki hjogyan reagalt volna.Ket kakukktojast is elrejtettem a szovegben, de most csak az egyikre emlekszem, ez is ugy van, hogy kapasbol nem esik le, mert szandekosan nem egybe irtam az idezetet.
Mikor Ladikkal dumalsz Piripocsban, hogy felrobbantottak a teged foglyuk ejto csapatot, akkor beszurtam azt, amikor megtudjuk, hogy o tette, hogy : Kiraly! te tetted ezt, meg a sracaid?
A velszi bardokbol ideztem humorosan :D
Es meg volt egy ilyesmi, de elfelejtettem.

(#34596) shield válasza Antonius1978 (#34592) üzenetére


shield
Topikgazda

Kik azok a genyák, akik elveszik a cuccaidat az Erőműnél?
Remélem a keresett pénzedet eldugtad az alsó gatyádba. :D

S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu

(#34597) borovi válasza Dhampir (#34594) üzenetére


borovi
aktív tag

Bizony, vannak ilyen tréfás megoldások ezekben a modokban. :D Már nem emlékszem melyik modban Szidorovics bunkerében indul a sztori, mint a SoCh, még csak pár rubel csörög a zsebemben, de az öreg kínálatában ott csalogat egy SPAS sörétes. A nyálam csorog, de pénzem nincs rá. Gyorsan megcsinálok pár küldit, térülök-fordulok vissza Szidorovicshoz, de már csak egy ócska lefűrészelt csövűt árul a csodasothgun helyett. Szívás. :O

(#34598) borovi válasza Antonius1978 (#34595) üzenetére


borovi
aktív tag

A trundrabugyi sajnos nem az én leleményem. Én is voltam katona, és a seregben nálunk így nevezték a jageralsót. :DDD
A sztoridat szívesen elolvasom, ha elküldöd, bár nem ígérem, hogy érdemben hozzá tudok járulni a meseszövéshez.
Bónusz: persze, hogy láttam a neveteket a stáblistára írva! :K :C Csak valahogy olyan természetesnek tűnt, hogy ott vagytok, hiszen dolgoztatok a moddal, tehát ott a helyetek! Vagy nem volt egyszerű fölkerülni? Nem értek az ilyesmihez, csak gondolom, hogy föl kellett venni a kapcsolatot az oroszokkal.
Ladiknál fölfigyeltem erre a királyozásra, bevallom nekem nem esett le, hogy idéztél Aranytól, pedig én is tanultam a verset, illett volna felismernem. :B

[ Szerkesztve ]

(#34599) borovi válasza shield (#34596) üzenetére


borovi
aktív tag

A pénz érdekes módon megmarad (bár a játék hátra lévő részében már csak fenéktörlésre jó :DDD), de minden másnak búcsút lehet inteni. Páncél nélkül, egy szál késsel kell azután teleporttól teleportig rohanni az anomáliamezőkön a sugárzásban... :O

[ Szerkesztve ]

(#34600) SaGa59 válasza Antonius1978 (#34595) üzenetére


SaGa59
őstag

A sztorikkal kapcsolatban annyiban eltaláltad a dolgot, hogy a játék készítői a megjelenés előtt, de már miután eldőlt, hogy az eredeti Oblivion lost ötlettel szakítva nem lesznek űrlények a játékban és az egészet átteszik Csernobil környékére, meghirdettek egy irodalmi pályázatot, hogy az addig napvilágra került pályák és ötletek alapján írjanak novellákat, amik egy része megjelent könyvben (mindhárom résszel együtt kiadtak egy-egy antológiát, az első megjelent magyarul is a Galaktikákban és az Agyar című regényként), más részét felhasználták a feladatokhoz.
Ez volt a könyvsorozat alapja. A regényíróknak különféle elképzeléseik vannak a Monolit mibenlétéről, az O-Tudatról és mindenről, ami a Zónában folyt vagy folyik a történetek idején.
Abban általában egyetért mindenki, hogy a Monolit eredete ismeretlen, vagy a Második robbanáskor jött létre, vagy valamikor az Első és a Második között. Vagy csak úgy ott termett valahonnan, vagy készítette valaki, vagy kialakult az összeolvadt nukleáris maradékokból.
Abban eltérnek a nézetek, hogy a Monolit irányítja-i a Zónát, vagy csak energiájával segíti azokat, akik irányítják, esetleg ő maga az az antenna, amin át az O-Tudat felügyeli a Zónát. Az utóbbinak ellentmond, hogy a nooszférára ható sugárzás tulajdonképpen az a villámlásszerű jelenség, ami az Erőmű hátsóudvarán található hatalmas gömb formájú szerkezetekből tör az ég felé folyamatosan.

Az egyik, nekem leginkább tetsző elmélet az Orehov regényekben olvasható. Talán ez áll legközelebb ahhoz, ami az első játék eseményeiből és a hét lehetséges befejezésből kikövetkeztethető.

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.