Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kalandor: Te mennyit költesz havonta kajára?
- sziku69: Szólánc.
- kenand: Szaunakályha- Helo Softhot/Havanna fűtőszálcsere
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
Ha a gépkönyv csak A1/B1-et ír elő, akkor mivel ez a kategória kivezetésre került, elvileg már nem kerülhetnek forgalomba új gyártásból, ezért ehelyett A5/B5 lesz a keresendő kategória, mivel ezek szintén alacsony HTHS viszkozitáshoz tervezettek (ahogy az A1/B1 is) viszont az A1-hez képest lehetővé teszik a hosszabb csereperiódusú (longlife) üzemeltetést is azokban a járművekben ahol ezt a jármű rendszere alkalmas rá. Longlife nélküli autókban pedig normál gépkönyv szerinti csreperiódussal. Vagyis az A5 az A1-hez képest nagyjából a longlife-al bővebb.
Az A3/B3 olajok magas HTHS viszkozitású olajjal üzemelő motorba valók, vagyis ha A1/B1 az előírás, akkor abba nem használhatók. És fordítva. Mindazonáltal A1-esbe inkább tehető A3, annyi lesz a probléma, hogy indokolatlanul megnő a motor belső ellenállása, de tönkre nem megy elvileg, bár hosszú ideig nem hagynám benne)
Egyébként a legutóbbi kiadású ACEA szabványok mindegyik kategóriája elvileg már hosszú csreperiódussal is üzemeltethető, ha a jármű ilyen.A C-sek közös nevezője az alacsony SAPS tartalom, melyek közül a C1 és C2 az alacsony HTHS viszkozitású, vagyis az A1 és A5-nek megfelelő ebből a nézőpontból, míg a C3 és C4 az A3-nak megfelelően, magas HTHS-el rendelkezik.
SAPS tekintetében pedig a C2 és C3 a közepes SAPS tartalmú, a C1 és C4 pedig a nagyon alacsony SAPS tartalmú. Hogy melyik részecskeszűrő/katalizátor igényli a közepes, és melyik az alacsony hamutartalmat, az meg gyártófüggő.
Mindent egybevetve az A1/B1-nek helyettesítője lehet a C2, melynek ugyanolyan alacsony a HTHS viszkozitása, és valamivel alacsonyabb, de nem extra alacsony a SAPS tartalma
(SAPS: szulfáthamu, foszfor, kén; HTHS: high temperature high shear)
Új hozzászólás Aktív témák
- EVGA 750 BQ 750W
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó
- 16" Brock alu felni Continental TS830P 205/60 téli gumi szett, 5x120
- Hatalmas szerszámcsomag Új!!!!!!!! Továbbértékesítésre is!+néhány ajándék CSERE IS!
- Bebetto Luca 2in1 babakocsi - mózeskosár és sport résszel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest