Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1451) F_Peter válasza Chaser (#1450) üzenetére


F_Peter
őstag

Új játék élményről beszélek. (amúgy jó pár éve csak oledet használok :)).

Hombre: Ez csak példa volt, hogy anno srm tudtuk hogy mi jöhet még. Hányféle új műfaj, új megközelítés, új nézőpont (igen, akár túl gondolni a tps/fps/oldalnezetes/izometrikus /stb. - n).
Amikor például megjelent a Sims, akkor azt is elismertem mert új ötletek voltak benne és lényegében megteremtette az "életszimulátort".

De akár elmehetnénk abba az irányba is, hogy amíg filmsorozatok nem voltak annyira népszerűek (illetve nem volt "daralásra" lehetőség) akkor emiatt több film ötlet nem volt megvalositható (pl. Michael Jordan sorozata) de most már igen. Akár hasonló kapukat nyithat meg a GP.

Persze nem mondom hogy ilyen célok léteznek is.

[ Szerkesztve ]

(#1452) Chaser válasza F_Peter (#1451) üzenetére


Chaser
titán

nekem az egészen új volt:) azon túl már tényleg csak a vr marad
anno a dungeon keeper volt igazán újító, de kevesen ismerik
stratégia és fps egyben, alapból stratégia, de át lehet menni fps nézetbe, és nem egységeket irányítunk hanem minden lényt külön kell
ráadásul a gonosszal van a gammer'
it's good to be bad ( :
de sztem a stílusokat már bőven kimaxolták, egy mostani ac az egy első genes tr, csak más a vizuális környezet és finomítások vannak - legalábbis az én szememben -

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#1453) hombre[EU] válasza F_Peter (#1451) üzenetére


hombre[EU]
veterán

ja úgy új :) mint pl. amit a witcher3 csinált az openworld questekkel vagy a TeamNinja az arpg harcrendszerrel...úgy lehet egy-egy formulát tökéletesre csiszolni.
nekem az új az egyértelmūen a vr. a resi7 után (ami nem túl erōs, sem technikailag sem gameplayben).
amikor majd egy RedDead2 minōségū játékot kapok vr-ban akkor majd csettintek,hogy igen b+ ilyet még nem éltem át :)

Life, Uh, Finds A Way

(#1454) Carlos Padre


Carlos Padre
veterán

Érdekesség:

This confirms PS5 has 22.35% higher Pixel Rate, so Rasterisation is done 22.35% faster.
- Series X = Pixel Rate -> 64*1825 = 116.8 GPixel/s*
- PS5 = Pixel Rate -> 64*2233 = 142.9 GPixel/s*
*Resulting of multiplying 64 ROPs per Clock Frequency of each GPU

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#1455) F_Peter válasza Carlos Padre (#1454) üzenetére


F_Peter
őstag

"Érdekesség"

Mint a fű növése... :)

(#1456) Carlos Padre válasza F_Peter (#1455) üzenetére


Carlos Padre
veterán

Technikai érdekesség. Nem fanboyoknak való, akit zavarnak a számok nyugodtan tiltson le, viszont talán mást is érdekel.

További technikai érdekesség:
Series X - Texture Rate - 208TMU@1825MHz= 379,6 GTexel/s
PS5 - Texture Rate -144TMU@2233MHz = 321,6 GTexel/s
18% különbség a Series X javára.

Series X = Pixel Rate - 64ROP@1825MHz = 116.8 GPixel/s
PS5 = Pixel Rate - 64ROP@2233MHz = 142.9 GPixel/s
22% különbség a PS5 javára.

Ebből annyi következik, hogy nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy minden multiplatform játék jobban fog futni Series X-en.

További technikai érdekesség:

Az Xboxban a TMU és az RT egység a futószalag elején helyezkedik el és nem tudnak egyszerre működni, amíg az RT egység számol addig a futószalag áll. Vagyis intenzív RT használatkor drasztikusan esni fog a Texture Rate.
A PS5 felépítése más, ott az RT egység használatakor a futószalag használható marad más feladatokra, így (a hírek szerint) 10% alatti a teljesítményesés.

Természetesen a 12 TFlops továbbra is 16,5%-al több , mint a 10,3 TFlops.

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#1457) AxBattler válasza Carlos Padre (#1456) üzenetére


AxBattler
félisten

Akkor minden a kódereken múlik, rajtuk a világ szeme. :C

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#1458) hombre[EU] válasza Carlos Padre (#1456) üzenetére


hombre[EU]
veterán

ezek ugyanolyan teoretikus számok,mint a flops...valami infót ad, de ezekbōl sokat nem lehet levonni.
szerintem a két dolog ami befolyásolhatja, a PS5-nél a smartshift; az SX-nél pedig a i/o - asszimetrikus memória felépítése...teljesítmény szempontjából egyik sem optimális(a másikhoz képest)

[ Szerkesztve ]

Life, Uh, Finds A Way

(#1459) Chaser


Chaser
titán

tervez olyan valaki venni sx-et, akinek van értelmes fogyasztásmérője?

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#1461) RudY


RudY
addikt

"The data suggest that the number of PS5s could reach the order of 600 million or 700 million in the future, four or five times the number of PS2s, which was the highest number ever for home video game consoles. Mr. Imanaka said, "If the number of transfers from PS4, which is backward compatible, is about 120 million, and if more than 100 million e-sports competition population and 400 million spectator population are added, PS5 will be 6 in total. It can be a market of more than 100 million units."
Rakuten Securities Economic Research Institute, Norio Imanaka
:U

[ Szerkesztve ]

(#1462) hombre[EU] válasza RudY (#1461) üzenetére


hombre[EU]
veterán

minek a nézōnek konzol? :D az a 200 még azt mondom lehetséges az életciklusa alatt...jóval több gamer lesz 5-10év múlva, de 6-700? :D annyit gyártani nem bírnak

[ Szerkesztve ]

Life, Uh, Finds A Way

(#1463) opr válasza RudY (#1461) üzenetére


opr
veterán

Imádom ezeket az elemzőket. Kiváló példa arra, hogy ha annyira hülye vagy, hogy még az általános iskolában is éppenhogy átbukdácsoltál, mert két számot éppen össze tudsz adni, de addig már nem jutsz el, hogy értsd, hogy melyiket érdemes mivel, a kokaint viszont jobban szereted, mint a gyerekeidet... Akkor is kereshetsz rengeteg pénzt, és még híres is lehetsz. Csak el kell menni hivatalos elemzőnek, és megfelelően jó nagyot mondani!

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#1464) VTom válasza hombre[EU] (#1462) üzenetére


VTom
veterán

Hiába lesz 600-700 millió, akkor sem jön ki rá a TES6, megmondta Phil bácsi :D

Everybody has a plan until they get punched in the mouth.

(#1465) RudY válasza hombre[EU] (#1462) üzenetére


RudY
addikt

Nem vagyok benne biztos, hogy értem, de már a hazai IGN is lehozta, miszerint: Wccftech hívta fel rá a figyelmet, hogy egy japán elemzőcég szerint felfoghatatlan mennyiségű PlayStation 5-öt el fog adni a Sony.
Szerintem az ilyen elemezgetők között már nagyobb a presztizs-harc, mint konzolfronton. Muszáj valamivel nagyobbat mondaniuk, különben sehol nem emlegetik őket :D :DDD

(#1466) Carlos Padre válasza hombre[EU] (#1458) üzenetére


Carlos Padre
veterán

Arra jó, hogy megmutassa az egybites júzereknek is, hogy kicsit többről van szó, minthogy fú 12TFlops, RIP Sony. Ennél azért sokkal bonyolultabb a dolog. Bő egy évvel ezelőtt is mondtam már, hogy annyira fog különbözni a két gép, hogy nagyon nehéz lesz összehasonlítani őket.

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#1467) Wesder válasza Carlos Padre (#1466) üzenetére


Wesder
félisten

Amúgy mióta érdekel bàrkit a 12TF RIP Sony emberek véleménye?
Ugyan ez igaz fordítva is, akik csak az exklúzívokat tudjàk mantràzni meg RIP Xbox.

Szerk.
Mindenki tudja, hogy az Xboxot, csak a Microsoft tudja RIP-eltetni, csinàljon bàrmit is a Sony.

[ Szerkesztve ]

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#1468) ldave válasza Wesder (#1467) üzenetére


ldave
félisten

Pont ott látszik az Xbox közösség ereje, hogy átvészelték az Xbox One korszakot :)

A Slime draws near! Command?

(#1469) Wesder válasza ldave (#1468) üzenetére


Wesder
félisten

Nem kellett ezt nagyon àtvészelni. Persze lehet csak azért mondom ezt, mert az utolsó 2 évben csatlakoztam.

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#1470) Def26 válasza ldave (#1468) üzenetére


Def26
félisten

sokat lendített a home gamepass és a korán elkezdődött játék/konzol leárazás. Én azt mondom viszonylag jól reagált az MS.

Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

(#1471) kazuma921


kazuma921
aktív tag

AZ XBOX XAAAR A PÉESSJÓÓÓ JA NEM FORDÍTVA? HŐHŐHBL

Bocsi.
Sziasztok. :DD
Csak vicceltem. Örülök, hogy találtam egy ilyen fórumot, ahol lehet normális keretek között beszélgetni a két konzol közötti különbségekről, és amiatt jó érzés ez, mert véleményem szerint jelenleg mindkét oldal szuper választás, nem lehet egyikkel sem melléfogni. Imádom az Xboxot, és a Playstationt egyaránt. Khhmm. Nintendo konzolt sose használok, csak NES-t. :DDD Az agyam teljesen a hype vonaton ül, egy Xbox Series X van előrendelve, és a jövőben szeretnék egy Playstation 5-re is beruházni, ha lesz elegendő leárazott exkluzív játék.
Szoftver szempontjából nem féltem egyik oldalt sem, a Sony évek óta remek minőségű exkluzív címeket gyárt, és noha az Xbox ebből a szempontból véleményem szerint pár szinttel gyengébben muzsikál, a ZeniMax és más egyéb cégek felvásárlásával nagyon jó uton halad, a GamePass-al meg néha úgy érzem én lopom meg a Microsoftot. :DD

Őszintén remélem, hogy hardver szempontjából nem lesz sok különbség a két konzol között. Mivel nem állok egyik oldalon sem, így véleményem szerint az lenne minden felhasználónak a legjobb, ha nem kellene e és konzolpénisz mutogatással bizonygatni hogy melyik a legjobb platform, és a játékok sem lennének degradálva a másik oldalhoz képest. A jelenlegi állás szerint az XSX a legerősebb, és ez is csak a terraflops méregetés miatt van. Hát, kiderül. :DDD

[ Szerkesztve ]

We aren't welcome in the heavens, our place is down there.

(#1472) Wesder


Wesder
félisten

Igazolàs azoknak kell, akik csak egy konzolt engedhetnek meg maguknak és annyira szerencsétlenek hogy sajàt maguktól nem képesek eldönteni, hogy jól vàlasztottak-e, és ezért szükségük van màs megerősítésére (lehetőleg minél többre) és ha ez megvan utàna büszkén óbégat a nagyvilàgba hogy ő istenbiza nagyon ügyi volt.

Sajàt vélemény. Kinek nem inge...

Szerk.
Vàlasz akart lenni Kazumànak.

[ Szerkesztve ]

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#1473) kazuma921 válasza Wesder (#1472) üzenetére


kazuma921
aktív tag

Ezzel egyetértek, mindenki a saját környezetéről, vagy mások véleménye alapján dönti el hogy épelméjű, de sokak erősen átesnek a ló túl oldalra. Ha mindennapos információt akar valaki a platformokról, a legaljább, legmocsokabb fanboy tartalmakra is rátalálni, gyakorlatilag minden objektivitást és racionális gondolkodást mellőznek ezek a figurák. Rémes. :DDD

Jelenleg nekem sincs arra keret, hogy mindkét platformot behúzzam (pontosabban, megtehetném, de más a prioritás), de így is kompromisszumokat kötök magammal. PS5 feature, exkluzivitás és sebesség terén hangzik jól, ennek ellenére az Series X|S eléggé maradi és kevés az újdonság, ráadásul a komolyabb exkluzív címeik is csak a jövőben jönnek. Ennek ellenére túl fontos a GamePass és a PC-vel való szinergia számomra, szóval egyértelmű volt, hogy melyiket választom először. Egy PS5-el nem is igazán tudnék mit kezdeni hónapokig, egyik játékuk sem érdekel JELENLEG. De ez csak az én preferenciám, 2 év múlva már más lesz a helyzet. :DDD

[ Szerkesztve ]

We aren't welcome in the heavens, our place is down there.

(#1474) hombre[EU] válasza Carlos Padre (#1466) üzenetére


hombre[EU]
veterán

kiváncsi vagyok az elsō crossgen játékoknál mennyire lesz szemmel látható (kézzel érezhetō :D ) a különbség a két verzió között és hozzák-e a papírformát
de ami ennél is jobban érdekel az a softwares roadmap...az hogy mit fogunk játszani

Life, Uh, Finds A Way

(#1475) bagyulajuve válasza RudY (#1465) üzenetére


bagyulajuve
addikt

nem tudom, hogy a felfoghatatlannál lehet-e még nagyobbat mondani, minden estre ez jutott eszembe erről :D

Resistencia eterna

(#1476) _drk válasza hombre[EU] (#1474) üzenetére


_drk
őstag

2021ben vagy havonta 2 nagy cím, vagy ugyan úgy a halasztások éve lesz.
Mondjuk PS-nél: Horizon,Gow,Rachet,GT ? Meg már azt se tudom mit hazudtak még jövőre :D.
De az összes többi kiadó is csak tologatja a terveket.

[ Szerkesztve ]

(#1477) Madwe válasza _drk (#1476) üzenetére


Madwe
nagyúr

Ratchet év elejére lett ígérve, csak kijön 21 decemberéig :) ahogy horizon is. Gt-t 21re ígérték? Gow meglepne ha kijönne 21ben szintúgy :)

(#1478) hombre[EU] válasza _drk (#1476) üzenetére


hombre[EU]
veterán

hát ez az...elég nagy a bizonytalanság. ha a Sony az elsō évben ki tudna hozni egy Demons Souls, Ratchet, Horizon2,Returnalt akkor az már egy nagyon sikeres év lenne (GT7 és GoW2-t én sem várok 22 elōtt). a Micronál meg talán egy Halo? esetleg valami Bethesdáéktól(Starfield)?

[ Szerkesztve ]

Life, Uh, Finds A Way

(#1479) _drk válasza hombre[EU] (#1478) üzenetére


_drk
őstag

A Halo-t is bizonytalan időre száműzték. Ott azért nagy volt a baj!
Starfield szerintem még sehol nem tart.
Én akkor hiszek egy megjelenésben, ha már gameplay trailerek vannak kint és nem a 10 perces kamu bemutató féle. (Div 1)
Eszerint a GoW is teljesen kizárt.
Én a Ratchet és a Horizon-t mondanám max.
Ms oldalon semmit, max valami kisebb indie szerű cuccot, abból mutattak párat.

Be kell látni, a homeofficet lehet nem tudja minden stúdió megoldani úgy ahogy azt szeretnék.

(#1480) T.Peter válasza Carlos Padre (#1456) üzenetére


T.Peter
őstag

Ezek a szamok nemi magyarazatra szorulnak, mert igy nem sokat arulnak el a szerepukrol.
Ezek fill rate szamok (hany milliard pixel es texel utasitast kepes feldolgozni a hardver), nem valoszinu, hogy ezek fogjak adni a limitet, meg 4K felbontason es 8K texturakkal sem. Meg akkor is, ha tobb texturat hasznal egy targy es az overdraw is tobbszoros.

Ezek a GTri/s szamok, amikre ugyanugy igaz, hogy nem valoszinu, hogy ezek lennenek a limitek:
XSX: 7.3 GTri/s (4 * 1825MHz) 7.3 billion triangles (milliard)
PS5 feltetelezem 8.92 GTri/s (4 * 2.23GHz)

Unreal 5 demo-ban volt 16 billion (milliard) triangles, de ott ugye a mesh shading aktiv volt, szoval biztosan joval 8.92 alatt megalltak.

Es hogy pontosak legyunk, az XSX 12.1472 TF, szoval ~18% a kulonbseg, de ezt is lenyegtelen osszemerni.
A szoftveres hatter lesz a lenyeges, hogy ki milyen tool-okat biztosit ahhoz, hogy megfeleloen meg lehessen allapitani, hogy az adott program mely teruleteken van limitalva es mely teruleteken lehet meg tovabbi reszleteket hozzaadni. Ebben a PS volt elorebb, nem tudom, hogy mennyit javult a helyzet az XBOX SDK-ban.
A sampler feedback streaming es a mesh shading lesz a legnagyobb elorelepest lehetove tevo feature szerintem.
A processzor is valamennyivel erosebb az XBOX-ban. Ranezesre azt lehet mondani, hogy ha a szoftveres kornyezetek hasonlo mertekben segitik a munkat, akkor az XBOX-on eselyes modon hamarabb elerheto lesz a kivant cel. Frame rate-ben nem hiszem, hogy lesz kulonbseg, mert ami az egyiken csak 30-cal megy, az a masikon is annyi lesz. A dinamikus felbontasban lesz kulonbseg, valoszinuleg az XBOX tobbszor fogja tudni magasabb felbontason tartani a jatekokat. De ugye mindez a fent leirt tool-oktol fugg.

[ Szerkesztve ]

(#1481) hombre[EU] válasza T.Peter (#1480) üzenetére


hombre[EU]
veterán

ööö de ez azt jelenti kevesebb idōt tölt el a feladattal, értsd ugyannyi idō alatt több polygont rajzol.
de egy framen belül nem sokat jelent.

Life, Uh, Finds A Way

(#1482) T.Peter válasza hombre[EU] (#1481) üzenetére


T.Peter
őstag

Igy van. 16.6 ms all rendelkezesre 60fps-nel, amibol majd a fill rate tempo miatt a TMU meg a ROP altali kalkulaciok kevesebb idot vesznek el. Ettol meg a tobbi feladattal vegezhet elobb az XSX.
Az unreal-es reszt meg felrevezetoen irtam. A 16 milliardot csak a 485 darab 33 millio haromszoggel rendelkezo szobrok adtak (eurogamer cikk alapjan).
16 milliard/frame 30 fps-sel 480 milliard/sec. 30 fps-sel XSX eseten 7.3GTri/sec-bol maradna egy frame-re 243.3 millio/frame. Szoval 16 milliardot kellett nekik min 243.3 millio (pS5 eseten 297.3) ala redukalni. Es ezek csak a szobrok.
A tevedes jogat fenntartom. Lehet, hogy valamit nem vettem figyelembe ami modositja az 1 frame-re juto haromszogek szamat. Foleg, hogy nem csak a haromszogek terbeli elhelyezesebol all egy kepkockanyi szamitas.

[ Szerkesztve ]

(#1483) hombre[EU]


hombre[EU]
veterán

valaki múltkor érdeklōdött mennyit fogyaszt a series x -> [link]

Life, Uh, Finds A Way

(#1484) Carlos Padre válasza oriic (#1419) üzenetére


Carlos Padre
veterán

...and still counting. BC címek alatt, mert ugye nincs más.

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#1485) Carlos Padre


Carlos Padre
veterán

Érdekesség: a Microsoft miután megváltoztatta a most powerful console szlogent most powerful xbox-ra most a raytrace-t is eltüntette a hivatalos marketingből.

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#1486) kazuma921 válasza Carlos Padre (#1485) üzenetére


kazuma921
aktív tag

Basszus, ezt én is észrevettem! A PS5 revealnél ment a Phil Spenceres magyarázat hogy milyen magabiztos a hardverüket illetően, és tisztán emlékszem, hogy most powerful console-val reklámozták a Series X-et egy ideig. Úgy tűnik, fordul a kocka, vagy mégsem annyira magabiztosak. :DD Ez csak az én véleményem, de van egy olyan erős érzésem, hogy a Series X összképben nem lesz erősebb a PS5-nél.

We aren't welcome in the heavens, our place is down there.

(#1487) Def26 válasza Carlos Padre (#1485) üzenetére


Def26
félisten

ezek után kíváncsi vagyok a "4k 120fps" meddig marad fixen a dobozon. :D

Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

(#1488) Wesder válasza kazuma921 (#1486) üzenetére


Wesder
félisten

Mintha szàmítana.

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#1489) kazuma921 válasza Wesder (#1488) üzenetére


kazuma921
aktív tag

Van akinek számít. Nekem pl. nem, és XSX van előrendelve. Majd a fröcsögő, habzó szájú fanboyok csoszogását lehet hallgatni 0/24 a gaming oldalakon. Jobb is lesz elkerülni őket, és inkább csak játszani. :D

We aren't welcome in the heavens, our place is down there.

(#1490) opr válasza kazuma921 (#1489) üzenetére


opr
veterán

Azok mindket oldalon hulyek, jobb ignoralni oket, kiveve ha epp olyan kedved van, hogy rohogni akarsz hulyeken. :D

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#1491) Carlos Padre válasza kazuma921 (#1486) üzenetére


Carlos Padre
veterán

Korábban írtam, hogy szerintem nem lettek kész vele szoftveresen, és sok fontos dolog csak később jön, pont mint az Xbox one indulásakor.

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#1492) hombre[EU]


hombre[EU]
veterán

:DDD

Life, Uh, Finds A Way

(#1493) zkxdn válasza hombre[EU] (#1492) üzenetére


zkxdn
őstag

by microsoft :P ;]

(#1494) Carlos Padre válasza kazuma921 (#1486) üzenetére


Carlos Padre
veterán

A hivatalos dobozon sem szerepel?

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#1495) Wesder válasza Carlos Padre (#1494) üzenetére


Wesder
félisten

Nem tudom miért vagy erre ràpörögve. Nem lesz DXR és kész.
(egyelőre)

[ Szerkesztve ]

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#1496) Wesder válasza Wesder (#1495) üzenetére


Wesder
félisten

PS5 dobozàn sincs felrüntetve a Ray Traycing szóval felesleges ezen lovagolni.

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#1497) ldave válasza Wesder (#1496) üzenetére


ldave
félisten

Majd filctollal ráírjuk. Akkor rajta lesz.

A Slime draws near! Command?

(#1498) zkxdn


zkxdn
őstag

(#1499) hombre[EU] válasza zkxdn (#1498) üzenetére


hombre[EU]
veterán

mondtam,hogy ott csak dolby audio lesz ;] :D

Life, Uh, Finds A Way

(#1500) RudY válasza hombre[EU] (#1499) üzenetére


RudY
addikt

Mire gondolsz, hogy nincs Dolby Vision? Azt nem hiszem el, hogy a Blu-ray vagy a médialejátszó ne támogatná, ha már eleve a Sony tv-n is alap. :U

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.