opr ->nem biztos,hogy véletlen az amit látunk. a gpu intenzív helyzetekben az sx van elōnyben, míg a cpu limitnél (1080p120) ahol 8ms alatt kell a framet összehozni ott a ps. a zenek elég háklisak a latencyre
[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
opr ->nem biztos,hogy véletlen az amit látunk. a gpu intenzív helyzetekben az sx van elōnyben, míg a cpu limitnél (1080p120) ahol 8ms alatt kell a framet összehozni ott a ps. a zenek elég háklisak a latencyre
[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
Miért van cpu limitnél előnyben a ps? Hogy jön ide a memory latency? Valami nagyon elment most mellettem, úgy érzem.
Mentségemre szóljon, két órát sikerült aludni, perpill nem vagyok a legélesebb kés a fiókban, szóval lehet ezért, de abszolút nem tudom összerakni, miről beszélsz.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Valami tényleg nagyon el van k''''rva a Series X|S gépekkel, vagy API-val, fene se tudja már.
De egyébként az összes létező third party játéknál az a hír jön vissza, hogy a Playstation 5 verziók egyszerűen stabilabban futnak, jobb grafikai részletességgel.
Engem egy kicsit aggaszt a dolog, főleg ha a jövőt nézem. Elképzelhető - ahogy írtátok korábban is- hogy csak a kifejletlen developer kitek miatt muzsikál gyengébben a Series X, de erről semmi hivatalos információ nincs az interneten. Lehet azt mondani hogy "jaj úgy se számít" meg hogy a "casual gamer ebből nem vesz észre semmit" de ettől függetlenül lehet erről beszélni, mert a probléma létezik, és nem tabu.
[ Szerkesztve ]
We aren't welcome in the heavens, our place is down there.
Az adott cím xsxen 4kban fut, psen viszont rtvel gondolom fhd vagy 1440p.
egyébként miért aggaszt, ha mindkettő jó eredményt ad? Max az egyiken kicsitt jobbat, na bumm, ha nincs egymás mellett a kettő nem tűnik fel.
(ok, az observer esetében az rt hiánya nyilván más, de itt egyedi dev döntés volt, nem tudni mi volt a hátterében h egyik helyen a 4k a fidelity mód másikon meg az rt...)
Nem az zavar hogy a Playstationon jobban fut, semmi gond nincs vele, de nem tűnik úgy, hogy a Series X ne lenne képes arra, amire a Playstation 5. Xbox Series X-en van egy alacsony felbontás + magas FPS mód, és egy 4K alacsony FPS mód. Playstation 5-ön NINCS felbontás mód, alapból magas értékeken van, és a Ray Tracinget lehet külön bekapcsolni. Miért nem tudja ezt a Series X? Mi az indoka? Nem gondolom, hogy probléma lenne erről beszélni. Nem kívánok rosszat egyik oldalnak sem.
[ Szerkesztve ]
We aren't welcome in the heavens, our place is down there.
Ezt max a devek tudják de gyanítom egyszerübb volt az rt-t implementálni a psre mert mondjuk jobb az sdk (tudjuk h az) s kevesebb időt szántak rá. Nyilván nem hw limit van a dolog hátterében.
az sdk meg idpvel kiforrja magát.
(egyébként én a kék oldalt erősítem, de ezt a hol mi hogy fut dolgot ilyen 5-15% eltéréseknél sose értettem h miért jó azon rugózni )
de az adott cím valóban érdekes kérdés, azért az h a komplett rt opció kimarad, furcsa. Nem lepne meg ha idővel belekerülne ugyanakkor.
Hát, ez érdekes.. Valamit mégis tud akkor a Sony a konzoltervezésről.
A kiadás előtt voltak olyan hírek, hogy a fejlesztők szerint a PS5-re a legkönyebb fejleszteni a valaha kiadott összes konzol közül. Lehet, hogy igazat mondtak?
[ Szerkesztve ]
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
Én nem làtom gondnak a mostani helyzetet, majd megtanulnak fejleszteni rà a devek, ha meg nem megy akkor sem fog vàltozni semmi.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
mérgesek lettek,mert nem vette meg ōket a micro?!
kis stúdió és lehet náluk ennyit számított,hogy az egyik devkit hamarabb meg volt egy stabilabb környezettel
de ez csak kiugró eset az elején, ugyanazt fogják tudni...itt már ilyen pár százalékokat fognak mérecsgélni ebben a generációban annyira hasonló a teljesítményük.
inkább az lesz az érdekes a firstpartyk mit kezdenek a konzolokkal,mert itt már lassan a stúdiók erōforrásai a bottleneck nem a gépek
[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
Az, hogy mennyire könnyű egy adott platformra fejleszteni sokkal fontosabb mint a puszta hw ereje. Ezt a sony a ps3al nagyon is jól megtanulta, s nem véletlen ez Cerny egyik legfontosabb fókusza már azóta, nagyon helyesen!
s volt róla sok cikk h ms ebben kicsit most lemaradt, de idővel biztos javulnak sokat. De azért egy ismert környezetet mindig hamarabb ki is fognak használni, mint egy újat.
(S akkor abba bele se menjünk h a psre hw közelibb egyedi az egész vs ms univerzális megközelítése, ami meghát tudjuk milyen )
[ Szerkesztve ]
Bevallom, én annyira nem értek ehhez a "Fejlesztői környezet" dologhoz, de az MS azért maradt le ebből a szempontból, mert elbalfszkodták ( ) vagy mert valami olyan újdonsággal álltak elő, ami nem lett úgymond időben elkészítve?
We aren't welcome in the heavens, our place is down there.
Bizony. És ebből a multiplatform címek is csak profitálhatnak. Több idő marad optimalizálni a kiadásig.
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
Life, Uh, Finds A Way
Kb úgy képzeld el, hogy PS5-re fejleszteni kattintgatós szines szagos àbràkkal, Xboxra meg parancssoros, ahol csak egy konzolablak van és a sarokban villog a kurzor.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
Az MS-nek ilyen teren sokkal nehezebb dolga van, mint a SONY-nak.
A SONY-nak "mindossze" annyi a dolga, hogy egy adott hardware-hez irjon egy olyan SDK-t, amit egyszerre konnyu hasznalni, de ki is lehet vele hasznalni a hardware-t, kifacsarni belole az utolso biteket is. Mar ez is rohadt nehez dolog.
Ezzel szemben az MS-nek, meg kell csinalnia ugyanezt, mikozben atjarhatosagot kell biztositania a PC platformmal, ami egy teljesen mas allatfaj. Ezt elmondani is nehez, hogy mennyire bonyolult feladat. Mar abba is bele szokott torni szinte minden ceg keze, hogy azt megoldja, amit a SONY. Es az MS meg ezt tolja meg egy (ha nem ket) nagysagrenddel komplexitas szempontjabol. Siman el tudom kepzelni, hogy napokig, sot, akar hetekig megy a vita egy-egy komolyabb design dontes korul.
Ezert gondolom ugy, hogy fej-fej mellett lesz a ket konzol a jovoben, mert ha az MS nagyon jol csinalja a dolgokat, akkor csak annyit veszit a teljesitmenybol, hogy kb fej-fej mellett legyen a ket konzol. En bizok az MS-ben, szerintem elobb-utobb kikupaljak a dolgokat, ne iteljunk elore.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Csakhogy eddig külön volt xbox sdk meg egy univerzális pc, mobil. Ms akarta az xboxra is ezt ráerőltetni. Az univerzális, mindenen futó kód meg sok minden, de optimalizált sose lesz. Bár biztos van sok ember aki pl egy java hatékony optimalizáltsága mellett érvel, de annak elgurult a gxógyszere
Igen, az XDK-t felvàltotta a GDK, amivel lehet PC/Xbox/xCloud-ra fejleszteni. Nyílvàn ez nem lesz olyan hatékony, mint a Sony egygépes SDK-ja, de ugye az MS nem is csak a konzolban gondolkozik.
[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
Nyilvan, ez management dontes. Akar be is johet, de akar vissza is uthet erosen. Majd kiderul, az biztos, hogy erdekes lesz.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Gondolom így egyszerűbb PC-re és Xboxra is egyszerre fejleszteni a játékokat. Azért remélem, hogy tudják mit csinálnak, és ez hosszútávon nem lesz a konzolverziók járulékos vesztesége. Én tényleg csak laikusként tudok erről beszélni, de érdekel a téma.
We aren't welcome in the heavens, our place is down there.
Pontosan. Amugy egy egyszeru, de talan megfelelo analogia az a szerszam.
Az a szerszam, ami mindenre IS jo, az igazabol semmire se jo.
Minel inkabb celszerszam, annal hatekonyabban fogja ellatni a feladatat, viszont annal kevesebb feladatot fog tudni ellatni. Ezek kozott kell megtalani a megfelelo egyensulyt, ami viszont finoman fogalmazva nem trivialis.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
PC Guru, de gondolom nem kamu. Tehát az MS is gondolkodik az áremelésen, a többi kiadó meg valszeg xbox-on és pc-n is emelni fognak (vagy már megtették?).
[ Szerkesztve ]
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
MS-nél annyira nem gàz, mert az ő jàtékaik Day1 Pass-osak.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
Sziasztok!
Van már fent account share videó? Holnap érkezik a ps és ismerős csak este lesz addig mindent szeretnék beállítani.
Azt hiszem youtubon sikerült találnom
[link] AC Valhalla teszt XBOX/PS
[ Szerkesztve ]
Sejthető volt, ez várható lesz minden third party játék esetében, úgy néz ki.
[Nem tudom ez mennyire damage control, s hogy mi igaz belőle.] A csatorna eléggé Xbox orientált. Én Xbox felhasználó vagyok, és amíg jó grafikát, teljesítményt kapok, nem zavar hogy hol jobb épphogycsak az élmény, inkább csak a miértjére vagyok kíváncsi.
We aren't welcome in the heavens, our place is down there.
Már megint nem azt teszik, amit pár hónapja kommunikáltak.
Az áremelés mind a két oldalon sajnos érthető.
Pár hónapja az xbox-osok emiatt, hogy szídták a Sony-t, meg hogy náluk tuti nem lesz emelés..
PS5
A sony hasonló szereplő ilyen szempomtból a gamingben mint az apple a telefonoknál - ha a piac igenis megkívánja az emelést akkor ők bele tudnak állni elsőként amit mindenki akar. Ms tette volna meg először akkor a fél internet felrobban tőle s a meme-ektől. (Ami valahol vicc, hiszen ha ms kezdi a saját játékainak emelésével az senkit nem érint kb, hiszen náluk az amúgy day1 gpuba kerül...)
[ Szerkesztve ]
Pont ezen gondolkodtam ma. Hiába emelik fel az árakat, 3000 Ft legrosszabb esetben 1 hónap Xbox Gamepass. Jobban járok vele személyesen, mintha megvenném pl. 25.000 ft-ért.
We aren't welcome in the heavens, our place is down there.
Ennyi. Az MS ezzel kivédte a sarazàst, mert adhatja 50k-ért is ha Day1 GamePass-os minden jàtékuk.
Az meg hogy 3rdparty mennyiért akarja adni, abba az MS-nek és Sony-nak sincs beleszólàsa.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
Nem hiszem h bevállalta volna bármelyik multi az emelést olyan boldogan. Így h sony bevállalta az első szerepét már más a helyzet
Ja, persze. A Sony-nak elég sok mindent elnéznek, így ők ezt megtehették kisebb morgolódàs kivàltàsàval, ezutàn meg egy EA/2K stb àremelés màr tök természetesnek hat.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
Ilyen gépigény mellett nem csodálom h recegett xox-en a demo [link]
Az azt jelenti, hogy szépen, ügyesen, időben, valószínűleg csúszás nélkül, terv szerint haladtak vele.
Köszi az infót, érdekes!
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Ha ez normàlis ütemterv, akkor az Acti/Ubi mit szerencsétlenkedik vele SX-en?
Illetve a DMC sem volt az igazi.
Szerk.
Az jutott még eszembe hogy itt az első dàtum ugye Februàr, a PS5 Devkitet meg talàn màr Szept-Okt. környékén làthattunk. Persze ott nem tudjuk milyen fàzisban volt, de erre azt mondanàm hogy a Box egy 6 hónapos késésben volt talàn.
[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
"Ha ez normàlis ütemterv, akkor az Acti/Ubi mit szerencsétlenkedik vele SX-en?"
Én most vakon rámondanám, hogy ez lesz végig. Sztem nem fektetnek majd nagy figyelmet SX -re. Meghúzzák a ps -t, box meg lesz ami lesz.
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
Hàt úgy elég nehéz bàrmit is elérni ha a 3rdparty fejlesztők is sz@rnak a konzolodra, ràadàsul úgy hogy az Ubi az MS-sel volt megàllapodàsban a Valhallàra, mert Xbox promó ment róla kb mindenhol.
Ha ez tényleg így lesz, akkor kénytelen lesz a belső stúdiókra tàmaszkodni és valami értékelhető minőséget kitermelni.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
Én is ezt sejtem. Az h ms univerzális sdkt pakolt alá egyfelől könnyíti a helyzetüket, másfelől pont kezelhetik csak egy újabb pcként enyhén jobban optimalizáltan. Nincs ezzel baj, szerintem egy szinten lesznek kb mint ezeknél is hol egyik hol másik kocsit erősebben. Azért ha gyengébb lenne a vas xsxben, akkor baj lenne, így sztem korrekt lesz.
Azt platykàljàk hogy az SE eladja az Ubisoftnak a nyugati divíziót az Avengers pofàraesés miatt. Csúnya lenne. 4chan a "forràs" szóval nagy valószinüséggel kamu.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
DF dirt5 xss vs xsx vs ps5 [link] érdekes
[ Szerkesztve ]
Lassan ez már inkább megszokottá válik.
We aren't welcome in the heavens, our place is down there.
Mindkettő ocsmàmy.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
De a ps5nél több ocsmány növényzet fért el
Lehet, bàr tökre zavaró, hogy az egyik vilàgos, a màsik meg olyan sötét hogy kb semmit nem làtok rajta.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.