- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Digitális Állampolgárság Program
- Mindent a StreamSharkról!
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
cool13
őstag
válasz macilaci78 #72391 üzenetére
34 volt. Remek készülék. Külföldön jobban jár az ember vásárlásra adja a fejét. At, De.
On
Robogót vásárolnék. 2T-t. Piaggio Liberty a kiszemelt.
Volna egy, amire azt írják rossz az ECU. Ez a gyújtótrafót takarja?[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Rendben, nézek egy tűszelepet is meg szintet is. Köszönöm
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
huniross
tag
válasz Rivaul #72392 üzenetére
Nekem ugyan egy Jog-om van, azon van az úszóház alján egy kis cső csonk és egy leeresztő csavar. Egy átlátszó gumicsövet kell a csonkra húzni, U alakban meghajtani és így lehet ellenőrizni az üzemanyag szintet. A service manual-jében egy rajzon mutatja, hogy hol kell lenni a szintnek. Anno még a zsigulimnál nem volt csonk, viszont ott úgy lehetett ellenőrizni, hogy mikor levettem az úszóház fedelet úszóstól, akkor megvolt, hogy meddig kell benzinnel tele lennie az úszóháznak. Érdemes többször leengedni, feltölteni az úszóházat, hogy stabilan működik e. Mondjuk azt nem tudom, hogy lehetne állítani a Jog-on szintet, mert emlékeim szerint műanyag az egész úszó és azt nem tudnám hajlítgatni, mint anno a zsigánál.
-
Rivaul
addikt
válasz macilaci78 #72393 üzenetére
Valami spanyol billentyűzet. Vagy 6x ennyit javítottam elgépelés miatt de nem ellenőriztem vissza mindent az való igaz. A vesszőkre nincs mentségem. Most hogy a nyelvtani igénytelenségemért elnézést kértem, egy kis szerelési tanácsot is elfogadok
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Vismajor01
addikt
Mostmar tenyleg mondjatok meg, hova vigyem a Yamaha Neo Sem. Legyszi!
Mar iszonyat huzza a belet, szetjott a kipufogo ezert rohadt hangos, nem megy az onindito, szet esett a standard, neha nem indul, szegeny mar nagyon ki van
Hova vihetnem h kipofozzak es nem fog csillioba kerulni?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Rivaul
addikt
Nem jutottam egyről a kettőre. Alapjárat stabil, ha húzom a gázt akkor pörög rendesen sztenderden. Elengedem megint alapjárat. Ez alapján gondolom a tű nem akad fel. Szúval akkor marad az úszó és megfolytja magát. Ez illik arra is hogy ha teli gázon elkapja akkor amíg húzom addig rendben van. Nah de ezt hogy orvosoljam? Már 2x szétszedtem, kézbe szépen jár, nem tudom mitől vagy miért akad fel.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #72390 üzenetére
A Parkside-nak volt nemrég beharangozva profi cucca is, fekete színben, erősebb, tartósabb, jobb akkuval... Emlékeim szerint 45k körül volt a nagy akkus csavarozó kofferrel, két akkuval.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
-
suste
veterán
válasz sityupityu #72388 üzenetére
a parkside előnyei:
-20k volt bolban (esetleg kéz alól még olcsóbb lehet, ha valaki eladja, mert gyenge autóhoz)
-akksis + szivargyújtós működés
-17,19,21 -es dugó fejek (nekem pont 18-as a robogón a főtengely anya, de a 19-es is lehozta amikor csak az volt kéznél, pedig ugye pont sokat számít az ütésnél, hogy ha laza....)hátránya:
-gyenge (autó kerékcsavarhoz egyáltalán nem ideális, bár ha ezzel húzod meg, akkor le is szedi, de valszeg fél év után már nem)A jobbak sokkal drágábbak (de pl szivargyútós használatot nem igen láttam ezeknél, vagy csak lehet hogy még drágábat kellett volna néznem? ), de ha elsősorban robogó szereléshez meg kisebb munkákhoz kell, akkor tökéletesen megfelel.
-
Topikgazda
Én mind a kettőt használom, a légkulcsot is és ütve csavarozót is, helyzettől függ...Van olyan, hogy ha valami ismerősöm házhoz hív mert nem lehet mozgatni a robogót stb, akkor a csavarozó nélkülözhetetlen tud lenni. Meg egyéb más szituk is lehetnek. Tehát mind a kettőnek meg van a helye illetve a létjogosultsága. Ütve csavarozót most készülök cserélni, ha tudtok valami jó vagy akciós bolti vételt akkor azt linkelhetnétek ide. Köszi.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
huniross
tag
Autószerelő műhelybe, gumisnak egyértelmű légkulcs, szigorúan jó minőségű. Évi háromszor variátor vagy kuplung lelazításhoz elektromos célszerűbb. Ha annyira fáj a 12 V akkor van akkus is, az is hibátlan.
-
dond
csendes tag
válasz macilaci78 #72384 üzenetére
Nem kell hozzá 12V aljzat, én a szerelt robogó akkujára szoktam csíptetni a csipeszeit.. az autós szivargyújtós aljzat csak egy hozzá adott kiegészítő. Mindenki azt használ amit akar, de villany és kompresszor nélkül nehéz "levegőzni" így engem már sokszor kisegített az utcán, ezért ajánlottam. Autómon még nem használtam, én sem amiatt vettem.
-
macilaci78
nagyúr
Ennek egy robogó mellett nem sok értelmét látom. A robogón nincs 12 V aljzat, sokaknak nincs autója sem a robogó mellett, ha mégis, korántsem biztos, hogy elfér a kocsival az éppen szerelt robogó mellett. Egy légkulcs+kompresszor bár nem fér be a hátizsákba, de ettől még kerekén húzható, pár tekerést akár áram nélkül is elbír tartályról, a fenntartása is olcsóbb, mint egy autónak.
Ha meg autóm van, akkor meg tök mindegy, hogy levegős, vagy elektromos kerékkulcsot szállítok vele.
Az út szélén a kocsiban meg nekem megfelel a gyári kerékkulcs is, annyi a titka, hogy úgy kell meghúzni a csavarokat, hogy az út szélén is tudd lazítani. Eddig még csak négyszer kellett kerékcserekor jelen lennem, de sokkal többször volt 1 bar alatti nyomás a pótkerékben...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
dond
csendes tag
Kompresszor helyett könnyebb és egyszerűbb egy elektromos kerékkulcsot használni vario/kuplung/hátsókerék-hez. Én ezt javaslom, még ha az aksid rossz is, egy autóról minden megoldható és befér egy hátizsákba
-
Vismajor01
addikt
válasz Tothgera30 #72374 üzenetére
Nekem Yamaha Neo S motoromon egyik nap megállt a műszerfala. Se az odométer, se a km óra, se a benzinmutató megállt annyin, amennyit akkor mutatott.
3 nap múlva megjavult és ment minden tovább.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #72378 üzenetére
Van egy Einhell kompresszorom, aminek 24 literes a tartálya és 8 bart tud. Mindenre alkalmas, amiket leírtál, van minden tartozékom hozzá, kivéve levegőskulcs működtetésére. Teljesen feltöltött tartály nem elég arra hogy 10 mp-ig működjön. 3-4 mp-ig teljes erővel dolgozik, utána folyamatosan elveszti az erejét, 10 mp-nél teljesen leáll. A kompresszor bekapcsol, de még folyamatos működés közben sem jobb a helyzet. Sokkal nagyobb tartály kellene ahhoz hogy jó legyen. Sajnos ennyit fogyasztanak a levegős kulcsok. A mi műhelyünkben az 5 báros levegőt csövön kaptuk, amit egy központi épületben állítottak elő 2 MW-os turbó kompresszorral, ezért pontosan nem tudom megmondani hogy mekkora tartály lenne elegendő, de szerintem bármelyik gumis meg tudja mondani.
-
válasz macilaci78 #72378 üzenetére
Lángvágót is szerezz be! Nem szorul meg ami folyik!!
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #72373 üzenetére
Köszi az infót.
20 literes a tartály, de nem fog percekig tartó folyamatos üzemben menni a légkulcs. Azért vennék légkulcsot, hogy a variátorcseréhez ne kelljen speciális szerszámot venni (variátorrögzítőt, vagy a gyertya helyére csavarható dugattyúrögzítőt) és a légkulcs szélesebb körben használható, mint a speciális szerszámok.
Azzal is tisztában vagyok, hogy ez a kompresszor csak egy fokkal tud többet, mint a táska méretűek, festékszórónak, sarokcsiszolónak, stb alkalmatlan, ilyesmit nem is tervezek mellé venni. Van egy cső port kifújni, nyomásmérővel ellátott pisztoly kereket fújni, meg ez a légkulcs.
Van egy 10,8 V-os Makita akkus csavarozó, ahova az kevés, oda van egy Metabo ütvefúró, vagy a racsni, ha az is kevés, lesz a légkulcs, vagy öcsémtől elkérem a nagy Bosch SDS Plus-os cuccát, flex is van, stb. Lakótelepi patkányként szerintem sokkal több szarom van, mint az átlagnak.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
SPeti1984
senior tag
Szeretném még azt is megkérdezni, hogy egy Motowell Crogen RS robogóba milyen akkumulátort ajánlanátok? A könyve szerint ytx7a-bs való bele de ahogy lemértem nem is férne bele a helyére mivel ezek az akkumulátorok kb 150mm hosszúak míg a helye kb h:130 x sz:75 x m:111mm-es.
Jelenleg egy Banner bike bull agm 50314-es YTX4L-BS van benne ami már kezdi megadni magát hiába töltögetem. Szeretnék egy nagyobb teljesítményűt beletenni ha lehet
pl ezt lehetne szerintetek?
Varta YTZ7S-BS 507 902 011 120A indítója van ami jóval nagyobb mint a mostani 50A ez olyan 8.2 ezer+ posta
vagy olcsóbban esetleg
Landport YTZ7S-BS 6Ah/130A 6.5 ezer + posta -
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #72374 üzenetére
Nem fogod meguszni, hogy ne szedd szet a muszerfal kornyeket.
Vagy a muszerfal csatlakozoinal van kozvetlenul kontakthiba, vagy a testeles nem okes.
Altalaban ha egyszerre tobbminden doglik meg, akkor valahol a negativ/testeles oldalon van gubanc.Lehet szimplan csak szetcsuszott vagy oxidalt csatlakozo is, egy sima szetszedes, pucolas segit rajta.
-
Topikgazda
válasz Rivaul #72370 üzenetére
Ha falsot szív valahol akkor azt könnyen le lehet ellenőrizni. Koppra betekered a levegőcsavart és ha nem áll le akkor valahol tényleges plusz levegőt szív. De én nem hiszem hogy ez lenne, az nem így mutatkozik meg mint nálad, nem szakaszos hanem állandóan jelenség.
Sokkal inkább olyasmi lehet mint amit KTMHobby3 írt.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tothgera30
Ármester
Érdekes jelenségre lettem figyelmes, a mai napon. MBK Ovetto/Yamha Neos robogóm műszerfala a mai naptól megszűnt létezni. Nem jelez vissza semmilyen információt, kivéve a távolsági fényszóró (kék) visszajelzője ég. Akkumulátor teljesen lemerült. Valakinek van tanácsa, amivel kezdjem a mókát?
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #72372 üzenetére
Szia!
Én több éven át használtam levegős csavar kihajtót, ipari műhelyben, most is van kettő, ismerem jól a működésüket. Nem a levegő nyomása a fontos, 5 bar is bőven elég, hanem a mennyisége. Sok levegőt használnak, ezért minél nagyobb a légtartály annál jobb. Nagyon jó eszköz, nagyon megszerettük a munkatársaimmal. Egy 2 tonnás villanymotort pecek alatt szét tudtunk vele kapni. Az M16-os csavar menetét simán meg lehetett szakítani vele. Igaz, az egy ipari német Demag volt. Nagyon finoman is lehet dolgozni vele. -
macilaci78
nagyúr
Van egy Betta kompresszor 20 méter spirál vezetékkel, a garázsban 2 helyen konnektor, meg 50 méter hosszabbító.
Amúgy meg 6,3 bart kér, 10 bar-os a kompresszor, de elmegy 12-ig, ha megcibálom a bajszát, szerintem csak 2-3 olyan csavar van, amihez kell a légkulcs, a többihez meg ott az akkus csavarozó, vagy a racsnis.Öcsémmel közösen vesszük, neki is van robogója, meg kompresszora is, 3 saroknyira... Ő azt mondta, 50 k-tól már lehet jó légkulcsot venni. Na, erre, meg autón kereket cserélni nekem ez is bőven jó. Ha neki nem, majd vesz magának.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
huniross
tag
Na ja. Egy benzin szintet is érdemes ellenőrizni az úszóházban, ha már teljesen tanácstalan az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Szimeringen nem látok semmit bár csak a vario oldalt néztem a víz oldalit még nem. Szívó csonkot körbenéztem jó állapotnak látom. Holnap megpróbálom ledugózni a szívatót akkor nincs változó az egyenletben. Nekem most már csak ez az egy tippem van. Terhelésre ez a bööööööö jön elő.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz Rivaul #72365 üzenetére
Kuplung is kizárva. Szépen jár, nem szorul nem fog, a tárcsa fogja kicsit a kereket de ennyi. Üzemanyagot is kap rendesen ez valahol még is falsot szív. Viszont csak időlegesen. Széthullott és szórakozott a szívató. Most már csak annak a környékére tudok gondolni. Már nagyon unom.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #72362 üzenetére
robogóhoz bőven! jó az akkus is, amit szintén lehetett olcsón kapni a lidle-ben (Parkside)
és akkor nem vagy helyhez (magasnyomású levegőhöz meg vezetékhez) kötve
én ezzel szerelem a robogót... -
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #72363 üzenetére
A találgatás is sokat segít mert hát ha van olyan amit nem néztem még. Az alapjárat egyenletes, pattogós most pöccre indul reggel is, falsot nem szív, ha túl lendül ezen a ponton akkor tartja az erőt és megy szépen. karbival próbáltam kevesebbet, többet adni. Az egész rendszert kipucoltam laborkörülményekkel 2x is, végignéztem mindenhova jut az üzemanyag. Gyertyába van kb 300km, megnéztem rendben van. Variot oda vissza hézagoltam, takarítottam és cseréltem. Egyszerűen már másfele nem mentem mint a kuplung oldal. Mielőtt letettem hibátlan volt. Ha most túljut ezen a lassú szakaszon akkor szintén jól megy. Egyszerűen magas.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #72362 üzenetére
Szerintem teljesen jó.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Rivaul #72361 üzenetére
Megfordult már az én fejemben is, hogy ha nem is magával a kuplungal, de a hátsó tárcsáddal lehet valami probléma (szorul). De szerintem tálán még sem ez lesz, és nem utolsó sorban ha már a hajtásig eljutunk, akkor előtte mindenképp ki kéne zárni az üzemanyag problémát. Így, hogy nincs az ember a motornál a leírásaid ellenére is csak pusztán találgatás minden amit mondani lehet.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
Lesz a Lidl-ben jövő hétfőtől levegős motyó, köztük pneumatikus légkulcs. (30. oldal alja)
Ez mennyire alkalmas robogót szerelni?400 Nm, jobb irányba 3 fokozatban állítható, 7800 rpm, 6,3 bar. Kompresszorom már van.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #72359 üzenetére
Megpróbálom felvenni majd. Most már még tanácstalanabb vagyok mert felraktam a hi-speed helyett a gyári mina variót másik csapszeggel és görgőkkel de így még rosszabb volt. Túl se jutott a 30-as bőgésen csak egyszer egy erősebb lejtőn. Kuplungnál okozhat valami ilyet? Már csak arra tudok gondolni. kicsit mint ha fogna a hátsó kerék. Azt hittem a kopottabb betétek miatt szorul már a munkahenger. Autóval jártam így de ezek után nem vagyok benne biztos. Az a baj hogy azt a rohadt kuplung anyát nem bírom leszedni. Volt egy barkácsolt eszközöm amivel leszedtem anno de legutóbb az is megadta magát...
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
válasz SPeti1984 #72357 üzenetére
Ha nem akarsz nagyon belemenni, akkor a 3 közül a Giannelli Extra V2-öt mondom. Viszont ehhez kéne valami multivariátort is nézni, hogy az igazi legyen. Plusz pár görgőméretet is bekészíthetsz a hangoláshoz. A hangolás után, meg 1-2 számmal nagyobb főfúvóka fog kelleni a karbiba.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Rivaul #72358 üzenetére
Jó lenne hallani a hangját, mert így, hogy már ennyi mindent megnéztél nehéz eldönteni, hogy a valóban az üzemanyag ellátással van-e a probléma (pláne annak tudatában, hogy mielőtt elraktad a motort semmi baja sem volt), vagy pedig esetleg a hajtás szorulhat valahol. Ha ott lenne az ember, akkor hamar pontot lehetne tenni rá, de így nagyon nehéz... Nem tudod valahogy menet közben felvenni a hangot?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
Emeltem azon is. Azért fura mert egyik pillanatról a másikra kienged és megy mint a barom, az órát fektetve. Akár végig 2km a fő utcán de a saroknál befordulva ahogy elengedem a gázt és lassítok megint ott marad és csak bőg.
Van egy másik variom másik görgőkkel lehet azt is megnézem ma vagy holnap...
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
SPeti1984
senior tag
Tavasszal tervbe van véve, hogy lecseréltetem a gyári kipufogót meg amit ilyenkor szoktak még. A motor egy Motowell Crogen RS. Mivel nem akarok nagyon belemenni a tuningba milyen kipufogót érdemes választani? Olcsóbbak között ezeket néztem:
Giannelli Extra V2
Tecnigas Q-tre
Arrow Street
Vagy ami ilyesmi árban lenne (30-ig) milyet ajánlanátok? -
válasz Rivaul #72354 üzenetére
Amikir az enyém torpant 30 körül, akkor a suber tűn emeltem 1mm-t. Bár a szerelő azerint azért nem ment mert dől bele a benzin, mégis az emelés segített rajta. Bowdenesnél passzolom hogyan kell állítani.
Aztán ott a leszabályoz probléma, amin gép mellett állva is max pingvineznék[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Tamás9x
őstag
válasz Tothgera30 #72353 üzenetére
Tavasszal letesztelem, és beszámolok róla mennyire stabil. az tényleg érdekes, hogy a kettő között csak a blokkban történt változtatás. Nem nyugtat a gondolat, hogy plusz hűtés nélkül bírni fogja.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Rivaul
addikt
válasz Rivaul #72352 üzenetére
Nah most vagyok tanàcstalan. Lebontottam mindent. Leengedtem a tankot direkt a vákumcsövet megszívva hogy lássam ott van-e a gond. Lejött az egész szépen. Benzin tiszta. Na nem baj. Tankot levettem, kiomostam de tiszta volt. Üa szűrő szintén. Rendben, ha ez kell akkor ez kell. Karbit levettem, az utolsó csavarig szétkaptam labor körülmények között. Tiszta felület, tiszta kéz, benzinnel elmos az utolsó csavar is és folyamatos féktisztító minden egyes munkafolyamathoz. Minden szelel, átenged, szuper. Összeraktam nem indul... Üzemanyagrendszert kizártam. Szívatót levettem, befogtam és pöc re indult. Oké. Szívató darabokra, elpucol minden eleme, kézzel megjárat, összerak. És jó. Indul, pöfög, rendben van. Örültem hogy végre rendben de nem változott. A próba úton is megkaptam a 20-30-as limitet. Ugrik szépen de egyszer csak letompul. Egy darabig így szenved aztán egyszer csak elkezd húzni és megy mind az ökör. Ha elengedem a gázt 3-ból 2x "leszabályoz". Olyan mint ha a görgők leragadnának de ott is elpicoltam fényesre mindent. Doppler görgőkbe meg van cca 100km vagy annyi se. Kezd kiakasztani.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tamás9x #72346 üzenetére
Leginkább a mpedszerű csőváz, dobfékek, vékonyka (talán 28mm) becsúszárak ami miatt nem túl bizalomgerjesztő, erre a katalógus 45km/h-t ír. A 110-es pedig inkább 107ccm-es, itt pedig 70km/h-t határoznak meg végsebességnek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Rivaul
addikt
Köszönöm a tippeket. Szétszedem akkor megint. Lehet leengedem a benzint is és a csapaot is megnézem.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Szerintetek egy Motowell Crogen RS robogóhoz melyik akksit érdemesebb megvenni? Ezt a kettőt néztem, de ha van jobb szivesen veszem az ajánlást.
-Bosch M6 YTX7A-BS 6.410 Ft
-VARTA Powersports AGM 12V 6Ah bal YTX7A-4/YTX7A-BS 506015005A514 7.506 Ft
Mindkettőnek 105A a hideg indítója, ami úgy láttam a többi hasonló árú gyártóhoz képest magasabb (többié kb 80-85A).
-
-
Topikgazda
válasz Rivaul #72339 üzenetére
"Üzemanyag ellátás gond?"
Szerintem biztos, hogy az lehet. Vákuumos benzincsapot, szűrőt stb is érdemes lenne megnézni, hátha ott nem jó valami. Amikor nehezen indul vagy vagy menet közben 30-nál nem akar többet menni jó lenne megnézni valahogy, hogy esetleg levegős-e a benzincső.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
válasz Tothgera30 #72345 üzenetére
Kompletten ugyan az a 110-es kiadás is csak nagyobb a henger és a hengerfej, karbi utáni leömlő.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Tamás9x
őstag
Köszönöm szépen.
Későbbiekben ha esetleg megemelném 110ccm-re, egy olaj hűtésen elgondolkodhatok, vagy felesleges?
Átalakítható, már beszéltem szerelővel. Persze, vizsgával.[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Repsol600
addikt
válasz Tamás9x #72340 üzenetére
Full szintetikus felesleges bele, ártani mondjuk nem árt de pénzkidobás. Inkább 10W40. Ennél a blokknál váltó, kuplung minden egyben van, ezért motorkerékpárba valót mondanám, mivel ezekben van olyan adalék ami kell a váltóhoz. Autóba való olajban nem hiszem, hogy van.
-
Tamás9x
őstag
-
Rivaul
addikt
Sziasztok.
Elővettem az 50-es Aeroxot mert a márc első harmadáig itthon vagyok és azzal kényelmesebb helybe közlekedni.
Úgy raktam le hogy minden rendben volt vele. Ment szépen egy fél pöccintésre indult. Váratlanul tettem le mert beteg lettem 2 hét teli fekvés és utána már nem szórakoztam úgy hagytam ahogy volt. Ugyan fagyálló van benne, akku nem is volt de üzemanyagot nem engedtem például le. Tető alatt letakarva várta a szebb napokat 3 hónapon át.
Most elő akartam venni 2 napja de nem indult se önindítóra se rúgásra. Szétkaptam, a karbit kipucoltam kívül belül benzin+féktisztító. Levegőszűrőt kimostam (Hiflopro 2 rétegű). Összeraktam és 4-5 rúgásra ugyan nem de 4-5 mp önindítózásra már pöfögött is. Megnyugodtam.
Elindultam a boltba erre kb 1km után elkezdett dadogni és 30-nál nem ment gyorsabban. Felengedtem a gázt, majd amikor visszahúztam akkor megint megindult de pár méter után megint 30-as limit. Így ment ez 3km-en át. A boltból vissza megint ment ahogy kell, óra szerint 80. Aztán az utcánk elején 30-as limit, emelkedőn Frédi Béniznem kellett hogy feljöjjek kb 30 fokos nem kicsi, eddig sem ment 40-nél jobban rajta, de most 10 max. Aztán fent megindult de a kapu előtt ismét limit. Nem tudtam eldönteni hogy megragad a görgő vagy üzemanyagot nem kap. Variót levettem, benzinnel elmostam a csapszeget, görgőket megpucoltam, pályákat megtisztítottam és letettem aludni. Ma indítani akartam de ismét csak akkuval köszörülve indult. A boltig 3km ment szépen de hazafele megint hörgés és Frédi lábhajtás.
Mit nézzek szerintetek? Üzemanyag ellátás gond?
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Tamás9x
őstag
válasz flegga92 #72337 üzenetére
Sajna én sem találok többet, kimondott blokk szériát sem, az ár nem mérvadó, hosszútávon szeretném használni, az pedig tudom picit zsebbenyúlósabb.
u.i.: Csak nyári használatban lesz, 20 fok alatt csücsül a garázsban.[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
flegga92
senior tag
válasz Tamás9x #72336 üzenetére
Ennyit találtam róla:
Karbantartás és ellenőrzés
Ellenőrizze az olajszintet rendszeresen! A legjobb az, ha ezt minden elindulás előtt megteszi. Ellenőrzéskor a járműnek egyenes talajon kell állni, a középsztenderen.
Csavarja ki az olajtartályon levő műanyagdugót. Ekkor leellenőrizhető az olajszint. Normál esetben. az olajszintnek a nívópálcán mérve, a “MIN” és “MAX” jelzések között kell Lennie.
Amennyiben szükséges, töltsön olajat a tartályba. Használjon magas minőségű 15W40 olajat.
Cserélje le az olajat minden megtett 800-1000 km megtétele után
Bármilyen normálisabb olaj jó bele, azért tesco-s ne legyen. Van egy sejtésem, hogy ugyan az az olaj felel a váltó és motor kenéséért is, így ezen nem érdemes változtatni. Ha mégis külön van az olajzás szerintem simán mehet a Repsol 5W40 bele. Anyagilag a 15W40-el jobban jársz, 15W40-ből 4 litert kapsz 1 liter Repsol árából.
-
Tamás9x
őstag
Sziasztok.
Most "kaptam" egy ZT-70-es városi tötyimötyit, és érdekelne, hogy miket, miért érdemes átalakítani rajta, 1-2 youtube videót már találtam, ami több mint a semmi, de ha esetleg valakinek van, és már tapasztalata is lenne vele akkor kérem ossza meg velem
(CDI, Légszűrő, pufó, hal elemes nem spirálos KM óra, Kínai hajszál vezetékek cseréje már folyamatban)2. Kérdés ehhez a típushoz 2500KM-es olajcsere periódust ajánlanak, ami nekem büdös, maradnék az 1000-1500km-nél, már csak azt kellene eldöntenem, hogy full szintetikus olajból mit tegyek bele, passzív léghűtés miatt magasabb üzemi hőfok miatt.
Előre is köszi
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Topikgazda
-
válasz sityupityu #72332 üzenetére
Ne bosszants.....
1 hónap alatt nem hiszem hogy bármi gond lenne.
-
Topikgazda
-
-
Topikgazda
-
suste
veterán
válasz GalaHU #72326 üzenetére
én a leállás előtti utolsó 1 hónapban már 100-ast tankoltam a teszt miatt is (teljesítményben éreztem a különbséget, de fogyasztásban nem volt meggyőző különbség), meg azért hogy azzal rakjam le
de nem tankoltam tele a végén, kb félig lehetigaz tavaly előtt csak sima 95-össel tettem le, és azzal is egyből indult tavasszal
rosszabb csak nem lesz[ Szerkesztve ]
-
Ne ilyesztgessetek ezzel a benzin témával,én karácsony előtti héten leraktam a mocit úgy hogy 1-2 liter benzin van a tankjában,azóta nem indítottam.
Haza megyek megnézem mit produkál.Mondjuk én nem is terveztem letenni télen,de munkatársak ott jönnek el előttünk és a hóra/hidegre való tekintettel kényszerpihenőt rendeltem el a motornak,de már baromira motorozhatnékom van!
-
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #72323 üzenetére
Jól is teszik, hogy ezt tanácsolják. De a benzin nem csak úgy képes megromlani. Az autóm tankja fém és belül egy benzinálló "festék" bevonat volt rajta. Volt benne kb 5 liter benzin és fél év állás alatt sz@rrá marta a tankot belülről. Lemarta a bevonatot is és teljesen por rozsdás lett. A tank alján vagy 3 centi magasan állt a rozsdapor.
-
GalaHU
őstag
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #72320 üzenetére
"Azt lenne jó tudni hogy ki mennyit tesz bele."
Minden hazai uzemanyagot forgalmazo valallalatnak nyilvanosan elerhetonek kell lenni a forgalmazott olajszarmazekok biztonsagi adatlapjanak.
Pl a MOL-nak itt lehet szepen olvasgatni : [link]
Baloldali menuben a Motorbenzinek alatt ott van a Motorbenzin 95/Motorbenzin 98 alatt az osszes a kutakra kerulo teli/nyari/atmeneti benzin biztonsagi adatlapja pdfben.Ebben minden benne van, etanoltol kezdve az adalekokig hany %-os
Megvan ez valahol helyileg kutakra is lebontva, mivel ha jol remlik hetente kell meresi jegyzokonyvet csinalniuk ami nyilvanos.
-
KTMHobby3
tag
válasz lbence #72321 üzenetére
Annyit olvastam a benzin megromlásáról hogy az etanol képes felvenni vizet a levegőből, amitől felhigul. Egy jól zárható benzintankan, főleg ha tele van ez nem fordul elő. Ha valaki hosszabb időre leállítja a motorját, az vagy tankolja tele, vagy eressze le a benzint, ezt javasolják.
-
lbence
aktív tag
válasz KTMHobby3 #72320 üzenetére
Én a Simsonba a kúton kapható legdrágább Shell benzint tankoltam áprilisban, majd novemberig hozzá sem nyúltam. Simán indult (5. rugásra kb), totál meglepődtem. Persze azóta sem nyúltam hozzá, majd talán megint márciusban. (A Zippel simán járok 0 fok felett, ha száraz idő van, de most egy hete a sok csapadék miatt csak az autót használom, ki is kéne szerelnem az akksit.)
-
KTMHobby3
tag
válasz huniross #72315 üzenetére
Én is erre gondoltam hogy emiatt lehetnek különbségek. Nem csak az adalékok miatt, hanem az etanol százalékos mennyisége miatt. A benzin pont az etanol miatt képes "megromlani". Másik fórumon azt állítják hogy a MOL nem használ etanolt. Sajnos semmi információ nincs arról hogy más kutak mennyit kevernek a benzinbe, illetve hogy a MOL is kever-e bele.
-
huniross
tag
válasz sityupityu #72314 üzenetére
Bármely kúton MOL benzin van, nincs más finomító. Az adalékolás más más. Van olyan kút ahol a prémium üzemanyagot helyben állítják elő, nevezetesen a sima 95 lefejtése előtt kannából a kutas betölt a tartályba megfelelő mennyiségű adalékot. Ha el nem felejti....
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #72312 üzenetére
Én nem tapasztaltam különbségeket soha sem ugyanazon oktánszámon belül más-más kúton tankolt benzineknél (pl mol vs omv). Persze ettől még lehet. Valaki váltig állítja, hogy bizonyos kutakon más (jobb) a benzin, de én ezt sohasem éreztem.
95-ös és 100-as benzin között már éreztem különbséget. Pláne egy kihegyezett, egészen kicsi préssávra belőtt motornál jobb ha 100-as benzint használ az ember. A kicsi préssáv miatt bizonyos fordulaton enyhén kopogott egy két motorunk (nem gyújtás hiba), ez a 100-as benzint használva megszűnt. Egyébként ezt és hasonló dolgokat leszámítva ha nem indokolt én nem használok 100-ast, 95-öst öntök mindenbe (gyári motor, autó stb). De itt van pl az egyik fórumtársunk Maci, neki meg a sima gyári robogónál is jó tapasztalatai vannak a 100-as benzinnel a 95-össel szemben. Leginkább fogyasztásban amit még számokkal is igazolt itt ha jól emlékszem. Nekem ilyen jellegű tapasztalataim nincsenek, nem próbáltam ilyesmit...suste Valószínű, hogy van, de hangolás céljára, nem válok meg ilyenektől.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz sityupityu #72311 üzenetére
Vannak esetleg 15*20 -as görgőid 11,5-13g -ig?
És merre is vagy?Leadtam gépi megmunkálásra az új variátorszettet, hogy módosítsák a tapasztalataimnak megfelelően (a gyárit kézzel "faragtam" ).
Remélhetőleg teljesen szimetrikus/szabályos lesz az összes görgőpálya, viszont így megint kezdhetem előlről a görgő próbálgatást.
Valszeg valahol 12g körül lesz a nekem megfelelő beállítás (nem a legjobb gyorsulást keresem, hanem attól kicsit lassabb is jó, viszont az utazó sebességnél -60-70km/h- ne forogjon annyira... valahol 6000-6500 körül szerintem)
Nekem csak ilyen görgőim vannak most:
-6*11g (gyári, nagyon kopott)
-6*14,g (már használtam, kicsitt kopott)
-6*18g (ez túl nehéz az tuti)A saját magam módosított variátorral a 3*11g + 3*14g volt a legjobb variáció (átlag 12,5g), de egy kicsit magasabb fordulat még jó lehetne (12g?).
Jó lenne, ha csak a megfelelő görgőt kéne megvennem -
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #72311 üzenetére
Elhiszem Neked. Írásaidból kiderül hogy profi módon bánsz a technikával. Én csak pár éve foglalkozok a tuningolással, a mostani kismotorom miatt. Annyira vissza volt fojtva hogy 45 volt a max és igen megérezte az emelkedőket, meg a szembe szelet. Rengeteget olvastam, tanultam azóta hogy elkezdtem, kipróbáltam sok mindent, most már úgy érzem én is tisztában vagyok az összefüggésekkel. Jelenleg alu versenyhenger van a motoromon, 28 mm-es gyári kipuffal, 14 mm-es Bing karbival, CDI gyújtással. Most 74 a max sebessége, ideális körülmények között. Megcsináltam a teljes ledesítést is, így már meg vagyok elégedve a mostani állapottal. Ebből a kismotorból ennyit lehet kihozni, aki többre vágyik, vegyen nagyobbat.
A véleményedet szertném kérni, ugyanis más fórumon felvetették hogy a keleti gyártmányú kismotorjaik MOL benzinnel mennek a legjobban. Te hogy látod ezt? Van tapasztalatod erről? Vagy mindegy milyen benzin? -
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #72305 üzenetére
Engem az egész robogó témában a hajtás behangolása érdekel a legjobban. Régebben volt egy baráti triónk akivel pár verseny szintű gépet is összeraktunk. Anno egümotors versenyeken is megfordultunk. Nagyon sok 2T robogót hangoltam már be a legkülönbözőbb csövekkel-hengerekkel stb, rengeteg konfiguráció volt már mindenféle szinten.
Görgőt soha sem dobok el legyen az bármilyen is, de nem is fúrkálom, az nagyon suffni. Van mindenféle próba görgöm szinte minden méretben.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz máyköl #72308 üzenetére
Amugy eleg erdekes helyen van a muhely, a Szabolcs utcabol nyilik egy ilyen ipari udvar feleseg es ott az egyik pici muhely az ove.
Amikor voltam nala, akkor kb a plafonig volt Audi meg BMW teljes borbelsokkel, van munkaja rendesen.
Arat csak akkor tud mondani, ha latja is mirol van szo, vagy mar csinalt hasonlot.En elso korben lefenykepeztem az ulest, leirtam milyen tipusra valo es elkuldtem neki e-mailben(info@autokarpitozas.hu), aznap valaszolt is.
Aztan leszereltem az ulest es elvittem hozza. -
máyköl
veterán
válasz nyogo83 #72307 üzenetére
Köszönöm! Fel is hívom holnap, remélem azóta nem lett drágább...Nem szívesen állnék neki egy Vespa ülést újrahúzni saját magamnak, egyrészt ismerem magam és nem tudnám patentre megcsinálni, másrészt türelmem sincs hozzá.
A hátsó dobozon lévő második utas háttámlát is szeretném bőröztetni, gondolom arra 10k körül mondanak... -
nyogo83
Topikgazda
válasz máyköl #72306 üzenetére
Körbejártam a témát 2 éve, a tapasztalat hasonló mint a fényezéssel. Horror ártól az undorítóig terjedt az árajánlat. A legolcsóbb és teljesen fasza munkát Tóth Imrével a Szabolcs utcában sikerült megcsináltatni. [link]
Valami 20k körül rémlik és 2 nap, amire más helyen ilyen 30 meg 40k-s és 2 hetes ajánlatokat adtak.
Igazából motorülést már húztam újra párat, ahol nem volt szükség varrásra, mert amúgy max 3-5k körül van az anyagköltség egy ülésre és ha nem kell varrni akkor tapasztalatlannak is egy rendes kárpitos tűzőgéppel fél-1 óra alatt megvan.
-
máyköl
veterán
Sziasztok,
Tudtok esetleg valakit aki dolgozik Budapesten robogó ülés újrabőrözésével?
Üdv,
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #72304 üzenetére
"Mert ugye mi van, hogy ha esetleg megfejeljük a motort még egy rezonátorral is?"
Megakadt a szemem ezen a mondatodon. Te nagyon otthon vagy ebben a témában. Ilyent csak az tud írni, aki tisztában van az összefüggésekkel. Biztos nem most kezdtél ezzel foglalkozni. Én a KTM-memre öblösebb dobot vettem, nem rezonátort és ugyanezt tapasztaltam. Feljebb szökött a nyomatéki fordulatszám, amihez hozzá kellett alakítanom az áttételeket. Nálam nem variátorral és görgőkkel, hanem fogaskerék és lánckerék módosítással. A recept azonos, a megvalósítás kicsit más. Abban is biztos vagyok hogy Te nem dobsz el egyetlen súlyosabb görgőt sem, hanem kifúrod a közepét hogy a sűlya megfelelő legyen. Jól gondolom? -
Topikgazda
válasz Tothgera30 #72302 üzenetére
Ebben a videóban ránézve egyértelműen különbözök kívülről nézve a gyáritól....Hogy a görgőpályákkal stb mi a helyzet azt így nem tudom megmondani. Amiket szétszedtünk gyári bontatlan sr-eket (3db, mindegyik újonnan lett véve anno), azokban teljesen ugyanúgy nézett ki kívülről is mint a malossi. Meglehet, hogy a videóban is csak a külső jegyeiben van eltérés, a malossi gyakran változtat némileg a variátorai megjelenésein. Többször megfigyeltem már több típusnál is (maxi méretnél is), hogy az ugyanahhoz a motorhoz készült korábbi ( 5-6 éves) variátor kívülről nem egészen ugyanaz mint amit pl most, jelen időszakban árulnak hozzá. Lehet, hogy a videóban is ez van, de ez persze csak feltételezés.
A multihoz adott görgő témához: Ha semmi más változtatás nem történik a motoron (2T-nél csőcsere stb), akkor az esetek 90%-nál maradhat (kell) a gyári görgőméret. A megváltozott görgőpályák a gyári súlyú görgőkkel fognak pont úgy viselkedni mint amit elvárnánk tőle, nem pedig az annál könnyebbel vagy nehezebbel. A maradék 10%-ban is csak max 0,5-1 grammal kell eltérni a gyáritól. Sokakat félrevezet az dolog, hogy a multivariátorokhoz csomagolva adnak bizonyos, a gyáritól eltérő súlyú görgőket (a legtöbb esetben jóval nehezebbeket). Ezzel nagy hibát lehet elkövetni, ugyanis az adott típusú variátor kódszám szerint is akár 10-15 másik robogóhoz is jó szokott lenni, amik gyárilag különböző gyári súlyú görgőkkel rendelkeznek. Tehát már itt, ez miatt is bukik az az elmélet, hogy azt kell használni amit hozzáadnak. Az már csak hab a tortán, hogy gyárban nem tudják, hogy pontosan milyen összerakott konfigurációba is szánjuk majd a variátort, csak adnak valamit hozzá, hogy legyen. Ezeket az ember elteheti a gyűjteménybe, később hátha jó lesz valahova. Ezeket a dolgokat már rengetegszer kipróbáltuk és állják a helyüket amit leírtam. Pl nézzünk példának egy állóhengeres levegős hosszú minarelli blokkot. Sok típusba szerelik, kb 5-től 7-7,5 grammig terjedő görgőkkel, attól függően, hogy milyen motorba teszik. Ezen belül is nézzünk egy példát, pl a yamaha bws-t amiben pont ilyen blokk van. Gyárilag ha jól rémlik, akkor 6,5 grammos görgők vannak benne. Na már most hogy ha ebbe a motorba beleteszünk egy malossi multit (de lehet akár más márkájú multi vario is), akkor azokkal a hozzáadott (ha jól emlékszem 8,5 vagy 9 grammos) görgőkkel leshetjük, hogy bármennyivel is dinamikusabban menjen majd a motorunk. Ellenkezőleg, még lomhább lesz mint a gyári cuccal. És itt teljesen gyári motorról beszélünk. Mert ugye mi van, hogy ha esetleg megfejeljük a motort még egy rezonátorral is? Ebben az esetben ugye fel kell húznunk a motort kellő fordulatra, hogy a felszerelt rezonátor működni is tudjon amit ugye jócskán, a gyáritól jóval könnyebb lefele görgőzéssel tudunk elérni. Ebben a szituban duplán rakhatjuk a fiókba a hozzáadott, a gyáritól is nehezebb görgőket.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KTMHobby3
tag
válasz Tothgera30 #72302 üzenetére
Való igaz hogy ezek a kismotorok 70 fölötti tempónál már nem annyira biztonságosak, túl könnyűek. Ezért is nem erőltettem a tuningolását. 60-65-ös utazósebességnél szépen megy, annyi elég is. Az enyém egy sport változat, ezért a futóműve és fékje is erősített. Így most kb 4 LE-s, gyorsulásra van beállítva, nem végsebességre. Városban használom, ott fontosabb a gyorsulás. Egyébként már veterán 31 éves jó állapotban.
-
Tothgera30
Ármester
válasz sityupityu #72300 üzenetére
Nem tudom, több videót láttam ahol cserélik Multivar-ra, akkor ez egy felesleges "upgrade" lenne. Bár szerintem NRG/Runner variátor nem az, mivel amikor én cseréltem, érezhetően jobban lőtt a kisgép. Bár az emlékek fakulnak, pontosan már nem tudom felidézni pontosan milyet vettem bele, hány grammos görgőkkel.
#72301 KTMHobby3: Egy mopeden olyan tempóval becsokiznék a gatyámba. Még robogón is sok a 70-80km/h, és ott általában élhető futómű és tárcsafék is akad.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
KTMHobby3
tag
válasz Tothgera30 #72299 üzenetére
Runner 125 2T a mostani motor, de 2 km után csak 50-el lehet vele menni (városban), ezért elég neki a 3 liter. Anno volt egy 150-es MZ-m, gyári adat szerint a fogyasztása 2,6 liter, 70 kmh-nál. Valóban annyit fogyasztott, de 110-nél az is bekepta az 5,5-öt. Az Aprilia biztos hogy tuningolt volt, én mentem vele 90-et, nem más mondta. A KTM kismotorom, Puch Z 50-es blokkal, Airsal Racing aluhengerrel és egyéb tuning alkatrészekkel kicsivel 70 fölött tud menni, a fogyasztása 3 liter körül van.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Óra topik
- Iqos cigaretta
- Kiszivárgott reklámanyagok a Samsung Galaxy S25-ről
- Lexus, Toyota topik
- Eredeti játékok OFF topik
- nVidia tulajok OFF topikja
- Calibre, az elektronikus könyvtár
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- További aktív témák...