- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Dany007: Kiakasztó frissítések
- ldave: New Game Blitz - 2025
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Fűtés és hűtés klímával, napelem segítségével
- [K2]: A vagyonvédelmi rendszerszerelővé válás rögös útja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
energy4ever
addikt
Ha mar hatso rugos tag, akkor Aprilia RS4 50-hez letezik valami magassag csokkento?
-
zozyk
addikt
Keresek a vino-hoz hátsó lengéscsillapítót.
Hogy adják meg a méretet, furattól furatig kell mérni? -
perge666
veterán
válasz
piaggionrg #73066 üzenetére
2 nap állás után a Yamaha BWS nálam is 5.rúgásra indult be.
Kézi szivatós a gép,elsőre röffent,harmadikra beindult de leállt,ötödik rúgásra indult,2-3 másodpercig nagyobb alapjárat és közbe full szivatóval mint a többi rúgásnál,ekkor szivató visszatol teljesen és beáll a normál alapjárat.
Ezután már szivató nélkül indul is elsőre.
Én így csinálom,szerintem egy kb 20 éves motornál ez normális.A 1,5 éves Derbi Senda is kézi szivatós,és hidegen 1 néha 2 rúgásra indul ha hidegebb van,melegen pöccre.
-
vtechun
veterán
válasz
spanglee001 #73092 üzenetére
az utóbbi 7-8 év rugdosását bírta, most lett csak elege
amióta 70-es henger van rajta, azóta nem őszinte az önindító mosolya
egy határozott rúgás segít rajta, azzal pöccre indul mindig, ezért használom azt. De, ha más nem, akkor rendelek egy ilyen kis kütyüt, bár erős az ára, mert apám tudna heggeszteni, ha tudná a méreteket, viszont nem ott van a motor...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
middleaged #73093 üzenetére
A manual szerint 3-ra kell kitekerni a keverek csavart, azt jol nezted. Az alapjaratit ahhoz megfeleloen fulre/szemre kellene beallitani.
Amiatt irtam, hogy tekerd be jobban, mert lehet a szivatod adta meg magat, de igy legalabb kicsit dusabb keverekkel beindul. Ha sikerul egy kicsit jaratni igy hogy bemelegedjen, visszabb lehet venni a kevereket.
Ha bemelegedett es igy mar jar ill. van alapjarat, akkor az automata szivatonal kell keresni a hibat.A csavar allitasoknal pedig nem azonnal van reakcio, pici keses van, illetve kis gazfroccsokkel probalgathatod minden allitas utan.
Ha az alapjarati csavarra sehogy se reagal, akkor szetszednem megint, a fuvokak pici lukait atneznem, a karbiban pedig a nagyon pici levego furatokat atfujkalnam/egy vekony vezetekbol kiszedett rezdrot szallal kipiszkalnam ovatosan. Az automata szivato ket kivezetesere adsz az akksirol 12V-ot es megnezed, hogy mozdul-e a tûje.
Nagyon sok lehetoseg nincs ennel a karbinal, ami miatt nincs alapjarat, legalabbis elsore ennyi otletem van.
-
perge666
veterán
válasz
middleaged #73093 üzenetére
Ha beindítod
,hagyd járni pár percet,húzgáld a gázt pár percig,és üzemmelegen próbáld meg a csavarok tekergetését amit mondanak. -
middleaged
tag
válasz
nyogo83 #73089 üzenetére
Szia! Mindent totálra, bár nem láttam utólag okát, de mindene benzinben állt egy napot, utánna meg átfujkáltam, de ránézésre is értelmetlen volt. Az itteni manual szerinti méretűek a fúvókák.Kár volt szétszednem talán. A gondom meg maradt, fordulatot veszi, alapjárat, hát az nincs, bármely állitócsavar tekerésére sem reagál, legfeljebb nem indul, a levegőcsavart ha behajtom, meg leáll.ami életszerű.
-
spanglee001
addikt
válasz
vtechun #73080 üzenetére
kymcot nem rugunk be max akkor ha szervízig visszük önindító cserére
nekem így mondták amikor vettem, sajnos nem bírja a rugdosást, van nyiregyen is biztos akár jászmotort ha felhívod talán tudnak segíteni, vagy apro.tk képesmotor stb. egyébként légkulcs vagy ütvecsavarozó is leszedi, ha van közelben pl egy gumis leszedi neked. de visszahúzni érdemes nyomaték kulccsal és pici menetrögzítővel.
-
Májkülnájt
tag
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni mert tanácstalan vagyok. Páromnak vettem egy Benelli 491 st-t (fekvő levegős mina, gurtner 12, leo vince tt, elöl valami apró görgő, új belső tárcsa, új szíj, új fehér kontraszt, újszerű kuplung kék kis rugókkal). Tehát megvettem, lábán jött haza 25km-t 50-58-as tempóval utóbbi végseb. Megvolt az ajándékozás teszt körröl úgy jött vissza párom h kb 5km/h a végsebessége a motornak. Azóta ez van. Nem jövök rá mi a gond. Magas fordulaton indult de úgy voltam vele majd össze lesz hangolva. gázbowden átnézve, automata szivató rendeltetésszerűen működik, karbi kitakarítva (76os főfuvi), gyertya jónak tűnik, varióban cseréltem kontrasztot pirosra, kis rugó nem volt itthon de az valami gyengébb lesz. Pöcre indul, csörrenésmentes az alapjárat, de mégse tud elindulni. A kipu le lesz dobva róla, van itthon egy vizesnek a gyári arrowja. Merre keressek még? Mi csesződhet el egy 2 utcás tesztkörön ami kibirt előző nap 25km-t?
-
Chereiose
addikt
válasz
nyogo83 #73088 üzenetére
Ahha hát igen pont emiatt vesződöm már hetek óta, így tapasztalatlanul úgyis egy újjal aludnék nyugodtan ahogy írtad.
Azért 1 telefont megér majd az a Honda Scoopy, lehet pár kérdéssel ott el is dől, hogy felejtős de azért egy kis remény él bennem azzal kapcsolatban, hát ha.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
middleaged #73087 üzenetére
Es amikor szetszedted, ki is takaritottad, vagy csak az uszohaz aljat szedted le es kesz?
Szet kellene ujra szedni, az alapjarati es a fofuvokat illetve mindent rendesen atnezni es kitakaritani.
Az jo, ha a keverekcsavart teljesen betekerve leall. Viszont az alapjarati csavarra reagalnia kellene, ha a keverekcsavart legalabb egy 1,5-2 korulre kinyitva elinditod. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Chereiose #73085 üzenetére
Sajnos 4T-ben nem nagyon tudok okosat mondani 50cc-esbol, max a Vino 4T-jet ismerem a karbisat, azzal nincs gond.
Az meg hogy behozott...el kell hogy keseritselek, de lassan a hasznalt piac 70-80%-a import, Olasz,Japan esetleg Osztrak/Svajci. Szoval mindnel benne van a lutri, mindegy hogy honnan van, csak muszakilag legyen jo. Nekem tobb volt az import robogom mint az itthoni, de szinte hibatlan allapotban vettem oket, ismerni kell a tipust es tudni, hogy mit nezzen rajta az ember.
Blokkba nem latsz bele amugy se, max ha tapasztaltabb vagy, akkor vannak jelek amirol eszre lehet venni, hogy felejtos.En azt mondom(es teljesen joindulatbol), ha nincs tapasztalat muszakilag es egyedul tervezed megvenni a robogot, illetve ennyire benned van a felsz a hasznalttol, amire amugy mindenkepp kolteni kell majd ha megveszed(esetek tobbsegeben leghamarabb:gumi, fekbetet, szurok, olaj, meghajtoszij, gorgok), akkor lehet inkabb a Motowell fele kellene hajlanod es nyugodtabban alszol.
-
válasz
Vismajor01 #73077 üzenetére
Köszönöm, de pár harci sérülés azért látható rajta (kisebb karcok, horzsolások), mivel egyszer buktak vele a bal oldalára. Műszakilag patent, lép ahogy egy gyári Minarelli blokknak kell, illetve az első gumiban van egy kis hiba, azt cserélni fogom. De összességében jó vétel volt, tartós darab.
-
Chereiose
addikt
válasz
nyogo83 #73084 üzenetére
Csak az a baj, hogy 4T-t szeretnék, és akkor így az általad említett Yamahák ki is esnek. Hondából találtam ugye a Scoopykat, nem tudom az import lehet-e pl. amit linkeltem, vagy a többi hirdetés. Van még ugye Today de azt láttam nem annyira ajánlott, valamint még a Dio de az formára sem jön be.
Vinobol 4t-ből kb találtam összesen 4 hirdetést, abból 2 vízhűtéses mint ez [link], de ez is japán import szóval nem tudom.
Motowellre meg azért térek mindig vissza mert legalább 1km-t sem futott és nem tudom melyikkel lenne több gond, azért egy több ezret futott használttal szerintem több lenne.
Viszont az a Honda Scoopy tetszik amit legelőször kérdeztem, 1 megnézést lehet megérne. Erőgép nekem ide nem kell, csak ki tudja az is behozott-e és stb.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Chereiose #73083 üzenetére
En kulon allatfaj vagyok, egyiket sem
Ha helyben szaladgalos robogonak kell, akkor egy 3kj blokkos Jog-ot, vagy ha a Scoopy forma tetszik, akkor egy Yamaha Vino-t keresnek(200e korul mar nagyon szepeket lehet belole talalni).
El kell menni kicsit tavolabb korulnezni ahol van tobb tipus es meg lehet eloben nezni is.
Pl a Honda Wilkernel van Honda Scoopy,Giorno, Suzuki Verde, Yamaha Vino, meg lehet nezni eloben melyik mennyire jon be.A Vinot es a Jogokat azert ajanlom, mert az a 3kj blokk szinte kinyirhatatlan ketutemuben. Alkatresz szo szerint fillerekert van hozza, (komplett legszurohazat, osszekoto gumicsovel, legszurovel egyutt valami 1500 korul vettem, gyari meretu komplett minosegi hengerszettet 15e). Vinonal az idomok es a zarszerkezet ami egyedi es ha torik, akkor itthon nehezebb beszerezni, tehat a kulsoseg. Ami alatta van, az mind kaphato.
A Vino negyutemuben szinten total megbizhato (viszont a 4 utemu injektorost semmiben nem ajanlom! nem a technika miatt, hanem 90% japan import, olyan futott km-el, hogy garantalt a sziva vele).De ez csak az en velemenyem, en mas szemmel nezem ezt.
Azt is megertem, ha egy uj Motowell a kenyelmes megoldas, mert megis csak uj, meg garancia, meg helyben van, de ismerosi korbol is annyi rossz tapasztalat jott veluk kapcsolatban, hogy nem tudnam nyugodt szivvel azt ajanlani.(ennek ellenere, el tudom kepzelni hogy valakinek tok hibatlanul mukodik es meg van vele elegedve).
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Chereiose #73078 üzenetére
Nem rossz kis robogok, egy idoben sokat szemeztem veluk a csajomnak.
Ami eltantoritott vegul, hogy ide varosba gyengecske lenne, de a fo indok, hogy nagyreszt japan belpiacra keszult es vadaszni kell hozza az alkatreszt(a blokkhoz meg csak csak, de a tobbi, mar bajos, pl idomok, barmi ami esetleg serul).
Ugyanez a kategoria a Vino is, Jog 3kj blokk, a blokkhoz, fekhez minden van hozza itthon fillerekert, de azon kivul a tobbi szivas, jopar dolgot Japanbol rendeltem. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
middleaged #73079 üzenetére
A keverekcsavarra nincs egzakt "pont ennyire allitsd" adat. Kb 1,5-2-re tekerd ki kiindulasnak.
Utana ha beindul, lehet beallitani rendesen a kevereket negyed fordulatokkal kifele/befele.Hamarosan ha lesz idonk, akkor egy picit updatelem az osszefoglalot, amibe egy alap karbi beallitas leiras is bekerulhetne, mert szerintem ez egy visszatero tema ami sok embernek segitseg lenne.
Ha nem megy elsore, akkor majd picit kesobb irok egy rovidebb leirast segitsegul.
-
vtechun
veterán
Sziasztok!
Le akarnám szerelni a Kymco Agility-m (50 4T) variátorát. Ehhez kellene nekem egy variátor rögzítő/blokkoló szerszám. Nyíregyházán, vagy a közelben nem tudna valaki kölcsönadni egyet? Vagy lehet szerintetek errefelé kapni ilyet? Nem szívesen fizetnék mégegyszer annyi futárdíjat érte, mint amennyibe kerül maga az alkatrész. Főleg, hogy kb. soha nem kell, most is csak egy fullos berúgószerkezet (konkrétan az ellenkerék miatt kell levenni az anyát), dekni csere miatt kell, mert a sok rugdosástól már a fogaskerék "hüvelye" elrepedt.
-
middleaged
tag
Sziasztok! A gondom egy X8R-S. Egyszer csak nem indult,ill. nem volt alapjárat. Karbit szétszedtem tegnap, olyan volt belülröl mint az új. Összeraktam, alapjárati csavar 3-ra, az itt feltöltött manual szerint, a levegőcsavart mennyire állítsam? (phva 12 fs)
-
Chereiose
addikt
Honda Scoopy. Van róla tapasztalatotok, mennyire kerülendő ez? Csak azért akadtam rá, mert egész közel van, tetszik a stílusa és színe is és nem kínai, meg korrekt a leírása is
-
Vismajor01
addikt
válasz
Tothgera30 #73076 üzenetére
Nagyon szep! Delutan rakok fel az enyemrol is elrettentesul
-
-
perge666
veterán
válasz
Vismajor01 #73074 üzenetére
Értelek.
Én úgy vagyok ezzel hogy motorikusan legyen jó,a kinézet már másodlagos szempont.
-
Vismajor01
addikt
válasz
perge666 #73073 üzenetére
Attol fugg h mennyit fizetnek. Nagyjabol csak az idomok serultek, egyedul a futomu amit mindenkepp meg kell csinaltassam, meg persze a tukor. Ha kifutja h megcsinaljak szepre mint amikor vettem akkor sztem megcsinaltatom, mert szomoru nagyon h leepitettem ahhoz kepest ahogy vettem.
, persze motorikusan meg mindig kifogastalan. -
perge666
veterán
válasz
Vismajor01 #73072 üzenetére
Na az jó,és mit tervezel a pénzzel,megcsináltatod majd belőle?
-
Vismajor01
addikt
Na voltak nalam a biztositotol felmerni a motort
Rendes volt a ficko, nem kotott bele semmibe, nagyon reszletesen leirt minden hibat.
Elso elem fenyezese, hianyzo tukor, markolat serulese, fekkar serulese, taposo elem csereje, hatso elem fenyezese, kapaszkodo csereje, lefenykepezte a kabatot, sisakot es nadragot
265e volt irva az adasvetelire, azt mondta majd irnak emailt az ajanlatrol.
Vagy megcsinaltatjak szamlas helyen vagy ha az tul draga lenne akkor a vasarlasi ertek es a mostani ertek (serulesek nelkul) kulonbozetet utaljak el ds azzal azt csinalok amit akarok
Majd updatelek(csak azert irtam ezt le mert tobben jeleztetek, hogy erdekel)
-
válasz
piaggionrg #73069 üzenetére
Szerintem nem gond, h hidegen 4-5 rúgásra indul. Hidegen ugye hideg a blokk is, a benzinnek se a legjobb a halmazállapota. Ha azt mondanád, h 30 rúgásra kapja össze magát akkor az már gond lenne
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
piaggionrg #73069 üzenetére
Az nem feltetlenul gond. Amire en gondoltam es irtam az a vakumos benzincsapra lenne ervenyes, hogy a csap es a karbi kozott a cso kiurul teljesen, illetve az uszohaz is valamennyire, bizonyos ido utan. Manualis csapnal nem nagyon lesz ilyen gondja, mert amint megnyitod a csapot, feltoltodik meg inditas elott.
Ugyhogy ezt a vonalat kizarhatjuk. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
piaggionrg #73066 üzenetére
Irtad, hogy manualis szivatos(gondolom most lett atalakitva), ott neznek korbe eloszor. Annyival esetel le lehet ilyenkor tesztelni, hogy a szivatot ha rahuzod, akkor meg a legszurohazon megkeresed a nyilast ahol sziv es az ujjaddal felig befogva probalod beinditani(tudom, elege akrobatikus mutatvany
). Ha igy indul azonnal, akkor “keves neki” a szivato.
A keverek mar rendesen be lett allitva?
Amire meg ilyenkor lehet gondolni, a vakumos benzincsap. En mindig atlatszo csovet teszek a benzincsap es a karbi koze, igy latszodik ha valami gebasz van. Pl lehet hogy fellevegosodik(akar finoman a tuszelepnel elengedhet annyit), az uszohaz epp annyira kiurul, hogy kell par rugas, mire feltoltodik.De ez csak egy ket tipp igy elsore.
-
válasz
piaggionrg #73043 üzenetére
Csinos lett
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
piaggionrg #73057 üzenetére
Orulok! Akkor mostmar csak picit be kell hangolni es gyiiii
-
piaggionrg
újonc
válasz
nyogo83 #73045 üzenetére
Végül eltudtam jutni szerelő ismerőshöz akivel átnéztük a dolgokat. A dudát a vízhőfok csatival összekevertem. Az önindítót jól mondod a fék szakította meg mégpedig úgy hogy most kötöttem le az olajzást és a tank szintmérő csatijáról ment tovább egy szál a hátsófékhez visszadugtuk a szintjelzőt és rögtön jó lett. Boldogság
-
energy4ever
addikt
válasz
perge666 #73046 üzenetére
Nalam a 2004-es gyari gumin is rajta vannak! 2900Km volt benne minimum, hacsak 9.999-utan atnem fordult a szamlalo...
Plusz ugye nalam 10-es kerekekrol lenne szo, ami tobbet fordul mint egy masik nagyobb ugyan akkora tavolsag alatt!
Bocsi, csak ilyen kep van, de a szorok igyis latszodnak.Hamarabb oregszik el, minthogy elfogy... Ezert is kerultek fel a legpuhabb gumok!
-
-
palfitom
félisten
-
Chereiose
addikt
válasz
perge666 #73049 üzenetére
Na igen pont ezért gondolkodtam én is újban, ha autót vennék akkor is előbb gondolkodnék el pl. 3m Ft körül egy új suzukiban vagy daciaban, mint valami behozott nyugati szarban, nem szeretem magamat átveretni. De tudom ez szubjektív és mindenkinek más.
Motorral meg ugyanezt gondoltam, csak írták itt többen mennyivel jobb a Piaggio amit elhiszek, de a linkelt típus is 6 éves és himi hümi az egész, ott a boltban is 1 értelmes szót nem tudott róla kb mondani a faszi akivel beszéltem, mármint magáról a motorról. Meg ez, hogy tiszta retek ezt azt sugallja, hogy le se szarják, kint rohad nap végén beviszik ugye, és ott a helyi dolgozók szaladgálós roncsa kb, én már lemondtam arról, a képeken persze tiszta de a gumik állapota látszik rajta.
Szóval ha veszek akkor valószínűleg megkockáztatok egy új 4T Motowellt, nagyobb kockázat nincs vele szerintem mint egy kétes múltú használttal, max rohangálok vele a szervizbe legalább csak 1km-re van...Szerinted a gyári garancia csak abba a boltba szól, ahol vettem? Mert más kereskedés hirdetése olcsóbb, de ha gond van vele nem tudom lehet-e vinni az itteni kereskedésbe, persze a szervizre gondolom nyilván mert az nem ingyen van.
palfitom: Hát személy szerint én inkább örülnék, mert akkor legalább nem akarnának átverni. Meg amit írt perge666 is, hogy ugyanaz mint az autókereskedések, rád akarnak mindent sózni jónak kikiáltva.
-
perge666
veterán
válasz
Chereiose #73047 üzenetére
Én a kereskedésbe árult autóktól/motoroktól nem sok jót várok.
1,5 éve le akartam cserélni az autót,bejártam a kereskedéseket és rájöttem hogy egyikben sem szabad bízni,a sajátját isteníti,a másét szapulja a kedvedre beszél mind csak tőle vásárolj.
Azóta 20 éves az autó és ha idén is átmegy műszakin akkor marad még minimum 2 évet. ( nagyon hálás kocsi,nem is rohad sehol )Motorokkal is szívtam már elég sokat,ezért is vettem lassan 2 éve újat,nem is bántam meg,csak ráülök és hajtom,amit a héten vettem robogó inkább hobbi célra kell,meg kiélni a vásárlási vágyamat.
a Derbi marad továbbra is a munkába járós motor.
Ez elég érdekes számomra hogy új motorból folyik a benzin.
Szerintem menj be a kereskedésbe és nézegesd meg jobban azt a Motowellt,meg kérdezősködj róla ott meg fórumokon is.
Lehet ilyen apró nyűgjei lesznek hogy otthon utána kell húzgálni a csavarokat egyszer-kétszer,ilyet hallottam egyszer volt kolegámtól.De ezt furállottam is akkor,nekem a Derbin semmi nem csepeg,nem folyik,pedig egy csavart se húztam meg vagy hagytam el amióta meg van. -
Rivaul
addikt
Még nem volt időm szétszedni a roxot mert 16 óràkat dolgoztam de hogy biztos jól érezzem magam az autóm is megadta magát. Emiatt kénytelen voltam így használni a motort. A lényeg hogy esetleg kipufogónál nem tud farsot szívni? Sokkal jobb lett mint a felújítás előtt, ugrik, megy mint a barom de olyan hangja van mint egy krossznak
Nagyon picit alapjáraton is füstölög a henger illesztésnél. Ha ott is szívhat eleget ahhoz hogy betekert levegővel üzemeljen akkor nem bontom szét jobban. Viszont ha nem akkor hagyom így mert tetszik és másfele i dulok azért kérdezem
-
Chereiose
addikt
válasz
perge666 #73046 üzenetére
Tanácstalan vagyok most a Zippel kapcsolatban, 6 év alatt 1200km elég kamunak tűnik akkor is. Annyira sietnem sem kell vele mert szerintem hetek óta hirdetik amúgy, ma nem mentem vissza kipróbálni, esetleg holnap. Viszont egy három km-es próbaút alatt sem fog kiderülni, hogy jó vagy rossz-e. Már lassan ott tartok, hogy veszek egy biciklit
Viccet félre téve, ugye most ez van opcióként illetve egy új Motowell Elenor, de sok jót nem olvastam annak az összeszerelési minőségéről, többen írták folyik a benzin stb, na ezek sem hiányoznak egy vadiúj motortól...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
piaggionrg #73043 üzenetére
Sajnos egyelore csak azt tudom tanacsolni amit elozoleg: muszerfal csatlakozot, oda meno kabelek csatlakozoit, az inditomotor relejenel levo csatlakozokat nezd at, tisztitsd meg.
A manualba amit talaltam olyan gyalazatos minosegu kapcsolasi rajzot raktak be, mintha egy krumplival fotoztak volna, meg a szamokat/vonalakat se lehet kivenni belole
Majd ha lesz egy kicsit tobb idom, akkor keresek normalisat.
Ami meg lenyeges:fekek kapcsoloi jol mukodnek? Mert az is szakitja az inditomotor aramkoret.
Kar, hogy nincs muszered, mert ilyen hibat probalkozas es sotetben tapogatozas nelkul azzal lehet visszakovetni a leggyorsabban.
-
csurgoi
aktív tag
válasz
Vismajor01 #73041 üzenetére
Passz, eddig még nem cseréltem benn.
Nem régi tulaja vagyok a Neosnak. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
piaggionrg #73040 üzenetére
Gondolom rendesen szet volt szedve mikor a blokkot csinaltatok.
Csatlakozokat nezegesd at, hatha csak valamelyiknel kontakt hiba van vagy nem lett rendesen osszedugva. Ha irsz egy evjaratot is, akkor megnezem a kapcsolasi rajzat, hogy nem-e egy koron van a ket dolog es akkor le lehet szukiteni a hibat.
-
piaggionrg
újonc
válasz
sityupityu #73027 üzenetére
Ezeket kapta a moci: -Polini Sport 70ccm-es öntöttvas hengerszett (AC) -Naraku Performance Evolution főtengely -Polini High Speed Kit csapágy és szimering szett -Dellorto 19 PHBG karburátor manuális szívatós (jelenleg 85-ös főfúvóka) -Malossi MHR 2000 variátor -Giannelli Rekord sportkipufogó -Malossi red filter légszűrő -Tommaselli Formula Cross gyorsgázkar -TNT Racing benzincsap (15mm - manuálisan zárható - 90 fok) -DR Evolution benzinszűrő (6mm) -Motorforce tiltásmentes CDI -BR8ES új pipával Cseréltem még szívócsonkot, membránházat, bovdeneket, bovdenházakat, km spirált, csavarokat tömítéseket stb. ülést újrabőröztettem. A szíj szinte új volt azt nem cseréltem. A kuplung még gyári jó eséllyel az nem fogja bírni. Valamint a gyújtásalap és a lendkerék maradt meg a gyári, egyenlőre jók. Tegnap kihézagoltam normálisan a variátort, tettem bele 6 grammos görgőket (3,8g, 4g, 4,3g, 6g sajnos csak ilyenek voltak). Dekli nélkül megnéztem hogy jár. A főtengely biztosan nem üt nem is tudtam tolómérővel mérni semmi ütést. Kerültem vele pár km-t és igazából csak 15km/h alatt rezonál és alapjáraton sem olyan vészes szóval jó lesz ez szerintem
Most már más gondom van. Fényszórók, indexek, órán a ledek működnek. Önindító és a duda viszont nem jó
Erre valami ötlet valakinek?? A testeléseknél már megcsiszoltam megkaparásztam hogy áthúzzon. mert festve lett a váz. Ha direktbe adok 12V-t az aksiról akkor jó a duda is, önindító is. Sajna mérőműszerem az nincs.
-
nyogo83
Topikgazda
-
csurgoi
aktív tag
Tegnap sikerült megborítanom a Neost és a szélvédő plexi elég szépen összekarcolódott
Mivel lehet az ilyen karcolásokat kipolírozni a plexiből? -
perge666
veterán
válasz
perge666 #73012 üzenetére
Na tegnap volt időm kicsit átnézni a BWS-t,légszűrőház kicsit lötyögött,szívott is be némi port.
Ezt meghúztam kapott új olajos szivacsot.
Farokidom le van törve,ezt sarokcsiszolóval igényeimnek megfelelően megigazítottam.
Kilóméteróra kuka,le vannak törve a mutatók meg a plexi is,de van egy másik valahogy belebarkácsolom.
Ma a felniket kicsit megcsiszolom és lefestem feketére.Index működik,de a duda és az önindító nem,ez lehet azért is mert gyenge az akku?
Indulni pöccre indul,szép hangja van,alapjárata is van rendesen,nagyon jól is húz.
A gumik nagyon kopottak,az cserés,de ahogy nézem simán rászánom a pénzt,hálás jószág lesz belőle.
-
Chereiose
addikt
válasz
nyogo83 #73032 üzenetére
Hát ez az, hogy szerintem se. Azért autónál is látom milyen az új gumi, nyilván ezen is, középső felülete furcsa világosan fényes, barázdák sem éppen valami mélyek, ilyen oldalsó kiálló "szőrök" pedig egyáltalán nincsenek, mint amit egy jobb állapotú gumin szoktam látni.
Tamás9x: Az a baj, hogy én meg nem vagyok egyáltalán szaki ebben. Látványra meg olyan, mint ami kint áll hetek óta (és szerintem jó ideje hirdetik), tiszta por és sár az egész, szerintem elég valószínű, hogy tekergetve van. Az is érdekes, hogy nincs meg a másik tükre, hova lett volna, sanszos, hogy estek vele és eltört vagy valami történt a motorral. Persze lehet, hogy motorikusan meg rendben van, csak új gumi kéne meg egy szerviz, de hát ugye azt se tudom mennyi km lehet benne.
-
Tamás9x
őstag
válasz
Chereiose #73030 üzenetére
Meg nem mondanám mennyire lennék pofátlan, látni kellene az ülés "bőr"-t illetve a lábtartót, a berúgókart, a teleszkópok tányérját, a gázkart, az első tárcsa mennyire vállas, de az vezetési stílustól is függ... A kitámasztón van e gumi (kérdés gyárilag van-e) illetve hogy néz ki az alja, a csavarok a burkolaton épek-e vagy látszik bontás, Szintúgy a blokkon látszik e szerszám nyom...
-
Chereiose
addikt
válasz
Tamás9x #73029 üzenetére
Igen, fogok is, mennyit érdemes ajánlani nekik szerinted? Nem tudom mennyit ér reálisan ez a robogó, újonnan 550k. Nem tudom reális-e benne a KM szám is, gumikat nem mondanám rajta valami faszának, képeken is látszódik nagyjából.
Amúgy elég bizonytalan vagyok, olyan csábító volt 0km-esen ott látva a Motowell Elenorokat, 330k-ért láttam máshol, itt 350 ért árulják de szerintem odaadnák itt is 330-ért
Ha tudom, hogy minden rendben van a Zipel akkor azt venném, de fene tudja.
-
Chereiose
addikt
válasz
Chereiose #73001 üzenetére
Na ma elmentem a kereskedésbe, és megvan még nekik a tegnap linkelt ([link] ) Piaggio Zip, de itt van még egyszer a link.
Kérdeztem az emberkét, hogy a Motowell újonnan vagy ez, azt mondta jobban járok a Zippel. Meg, hogy kevés km-es. Gumik is jók, bár nem tudom azt nem kell-e cserélni hiába 1200km-es, mégis csak 5 éves motor. Kérdeztem mennyire lehet alkudni, nem mondott nemet, sőt amikor kérdeztem, hogy egy szervizt lehet-e kérni (ahogy az összefoglalóban is írjátok, az olajat és az olajszűrőt fontos cserélni), mondta, hogy alkunak tekintve akkor azt ők ingyen leszervizelik nekem. Szerintetek ez így korrekt, ér ez a robogó 270k-t? Vagy próbáljam meg úgy, hogy alku 250k-ra + szerviz, vagy az már pofátlanság lenne?
Holnap elviszem egy körre, nem egy nagy testű robogó de ide a közelbe elég lesz nekem szerintem. Külsőre amúgy nem fogott meg, mert elég koszos a lábtartó és az idomok is, szóval hogy úgy mondjam nem egy vásárló csalogató a látványa szerintem (jobb oldali visszapillantója nincs is, de azt mondta tesz rá nekem egyet), de talán így is jó állapotú, főleg ha a hirdetésben leírtak igazak és 1 gazdás MO-i volt. Viszont van bennem akkor is egy kis félsz, mert mégis csak 5 éves a motor, akármit mondanak nem ismerem az előítéletét és nem akarok kifogni egy olyat, amit hetente vihetek szervizelni. De egy új áránál olcsóbb is és legalább olasz minőség, meg árra visszatérve nem akarok azért több százezret kiadni (350 a határ) egy kismotorért. Esetleges próbaúton mit próbáljak rajta megnézni? Valamint ha ez MO-i volt, valami dokumentáció vagy bizonyíték vajon létezik róla, kézikönyv stb?
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
piaggionrg #73024 üzenetére
Az alkatrészeket leírhatnád pontosabban is (típus), hogy miket tettél bele. Főtengelyt, hengert stb...mindent. Csak márkákat írtál, azon belül meg ezer felé el lehet menni.
Csak kíváncsi vagyok rá.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
nyogo83 #73018 üzenetére
Az igol-nak égés után is valóban eper illata van.
Persze, a jó olaj nem büdös, pláne ha rendesen el is ég. Sok jó minőségű szintetikus olajnak ricinus szaga van ( pl castrol power1 racing 2T stb) ami számomra minden csak nem büdös. A régi crossos időszakot juttatja az eszembe...
-
piaggionrg
újonc
válasz
nyogo83 #73023 üzenetére
Köszi a választ! A blokkot ha nem muszáj nem bontanám már meg
félek a csapágyak is sérülnének tőle. Órám persze nincs. esetleg valahogy odarögzítek egy tolómérőt a főtengely környékére és a furatmérő részével talán megtudom mérni de ott már tizedeknek kell lenni hogy észrevehető legyen az "ütés". Újonnan rendeltem Naraku evolution főtengelyt. Egyébként nem egy komoly tuning ez szerintem még belépő szint. Jobban nem is akarok belemélyedni ez így működjön üzembiztosan húzzon szépen legyen egy 70-80 a vége és elégedett lennék...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
piaggionrg #73022 üzenetére
" Az az igazság hogy az új főtengelyt nem centríroztattam."
Nem szabad lenne hogy gond legyen, de eleg nagy az esely ra hogy az lesz a baj.
Attol hogy gyari, uj (gondolom), ki kellett volna orazni a biztonsag kedveert, hogy nem ut-e, mert sose tudni hogy szallitottak/pakoltak, barmi. Ha nincs ora, akkor is legalabb hasonloan mint amikor otthon kerekt centirozol, valamilyen allvanyra felrakni es megforgatni, ha nem is szazad pontossagra, de ki lehet szurni ha valami nem sitmmel.A masik, ha nagyon belemegy az ember a tuningba, akkor nem art pl a fotengelyt a dugoval egyutt is kiegyensulyozni, mert extrem esetben az is okozhat durva vibraciot.
-
piaggionrg
újonc
Sziasztok,
A gyári Piaggio NRG robogómon cseréltem főtengelyt telisonkás naraku-ra, kapott 70-es polini hengert, polini szimeringet, NTT csapágyakat, 19-es Dellorto PHBG karburátort, Malossi variátort, Gianneli rekord kipufogót.
Nagy nehezen sikerült beindítanom. állóhelyzetben így járatgattam 1-2 napig ameddig még szereltem. A mai nap mentem is vele egy kört. Azt vettem észre hogy erősebb rezonancia lett mint a gyári szétkopott hengeremmel (a főtengelyen már csúszkált a csapágy) de már alapjáraton is. Ez normális? Az az igazság hogy az új főtengelyt nem centríroztattam. Minden új a motoron, kapott membránházat is szívócsonkot, minden tömítést, csavart kicseréltem. Ami maradt az a gyújtásalap-lendkerék meg a végáttétel amit nem bántottam, ennek ellenére jelenleg rosszabbnak tűnik a moci mint volt..... A hajtást még nem hangoltam be rendesen hézagolva sincs még. Ez lenne a másik kérdésem mivel bejáratós a hengerszett így hogy hangoljam be a hajtást? Jelenleg 4,5 grammos görgőt, lila 40kg-os Malossi kontrasztot, gyári kis rugót tettem bele. Induláskor nagyon rángat. Gondolom a gyári gyenge kis rugók miatt, hamar engednek. Bármi tippet tanácsot szívesen fogadok -
gabe_
őstag
A Malaguti centro robogókban milyen blokk van?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
sityupityu #73009 üzenetére
Amugy en egyszer kiprobaltam, talan az Ipon-nak ezt az eper illatu motorolajat.
Haat, maximum akkor volt eper illata, mielott el nem egett
Viszont tenyleg kevesbe volt jellegzetes 2T szaga a robogonak, raadasul haver akkoriban ra is kattant, aztan elkunyizta tolem.
Akkoriban 123-as 2.5-es dizel Mercivel maszkalt, ami kb minden olajszarmazekkal elindult es ment, ami letezik.
A gond az volt, hogy konkret langosozo illat volt mikor elment az utcan a sok hasznalt etolajtol.
1 tank "uzemanyaghoz" hozzaontottunk egy fel litert ebbol, es total elvette a szagatAmugy erdekes, de nekem soha nem voltak ilyen budosek a 2T robogoim/motorjaim.
Igaz, mindegyiknel normalis olajat hasznaltam, amit teljesen el is egetett, nem nyomta tele a kipufogot vele, valamint be volt allitva rendesen az olajadagolas.Amiket latok hogy ilyen budosek, azoknal vagy ki van kotve az olajozas es keverekkel jarnak, vagy mar nem az igazi a kompot a motorban, mert benne van az osszes kilometer. Vagy a csoben van egy kisebb olajfinomitonyi trutymo.
-
Chereiose
addikt
válasz
Tothgera30 #73013 üzenetére
Nem rossz, csak sajnos már túl van a keretemen
És akkor még kellene bukó, egy lánc is, biztosítás és még ki tudja milyen szervizek. Régen pedig ilyet akartam, el is mentem megnézni egyet de az olcsó is volt és 2T. Szóval jó lenne 300 körül, de ha ramaty mind elgondolkodom a linkelt darabon.
-
válasz
Chereiose #73008 üzenetére
Már ha így leszűkítetted a kört, akkor érdemes ezekre a típuskora szűkíteni a keresési kört. Még erre ránéznék, ha holnap körútra indulsz.
-
perge666
veterán
Na a nagy motornézegetésre felbuzdulva mentem és vettem egy Yamaha BWS-t vagy Boostert kinek hogy tetszik
Régóta fájt már a fogam egy ilyen mocira.
Ősz óta állt egy fészerben tiszta állott poros volt,de nagyon könnyen indult.
Külsőre eléggé kopott,de motorikusan egybe van.
35-40 kilóméterről hoztam haza lábán,kis kezesbárány és elég erős,pörgős 50-es létére. -
lbence
aktív tag
válasz
Chereiose #73008 üzenetére
Nekem ilyen Zipem van, ugyanígy 2013-as, csak 2t. 145-ert vettem tavaly januárban, 9000 km-el. Futómű, fék városban elmegy, állvedő nélküli sisakot használok, az simán befér az ülés alá. Egy nagy plexit vettem rá, nekem így kényelmesebb, mert elegánsan járok dolgozni.
Viszont nekem a 2t jellege lesz a veszte, mert a nagy plexivel, városban gyakran rövid távon 6 litert zabál. -
Chereiose
addikt
válasz
Tothgera30 #73007 üzenetére
Köszi!
Egy a kár, hogy szerintem megvenném a linkelt típust, de a 2 évvel ezelőtt frissített weboldalukból kiindulva szerintem ez egy ilyen 1 éve fent maradt hirdetés, mert pl. egyik telefonszám se létezik, próbáltam hívni. Szóval nem hinném, hogy megvan nekik sajnos, de holnap bemegyek (ma már nem értem volna oda zárás előtt), aztán rákérdezek, illetve hogy nincs-e nekik valami keveset futott más piaggio 4T-ben. Nézegettem a típust és kb alig van a hasznaltauton is belőle, max régiek. Elég tanácstalan vagyok, mert 2T-t nem nagyon akarok, 4T-ből meg használtan gyakorlatilag nincs (ami max 2-3 éves és közel van a lakóhelyemhez), újonnan pedig 350k-tól kezdődik a Motowell az Elenor típusával.
-
válasz
Chereiose #73006 üzenetére
A Zip egy nagyon strapabíró konstrukció (Piaggio Hi-Per rövid blokk), és az ára is kétszerese a távol keleti robogóknak. Azt hiszem ezeknek 65km/h körül van a végsebessége (ezt már egy tuning variátorral is tudod növelni). Szervizelése egyszerű, olajat meg akár te is le tudod benne cserélni 2000 kilométerenként. Futóműve tartós, Paioli teleszkópok, első tárcsa, hátsó dobfék elegendő lesz a kis test alá.
-
Chereiose
addikt
válasz
Tothgera30 #73004 üzenetére
Bíztató amit mondasz
Itt van a kereskedéd 1km re tőlem, megkèrdezem őket megvan-e még, remélem igen. Aztán megnézegetem, de tényleg jónak tűník így leírásból.
Gondolom mivel szerviz is, lehet kérni egy karbantartást ott.
-
energy4ever
addikt
válasz
Chereiose #73001 üzenetére
Azt a suzukit felejtsd el!
Ugyan azok a kerekek, es villa van a choi nori-ban. Katasztrofa az egesz, nem magyar utakra valo. Ugy kepzeld el, hogy olyan szinten retek, hogy kb minden heten megkell huzzam a tukroket izombol, mert szetraszkodik az egesz 30kilometer alatt...
A zip amugyis egy jo motor!
-
-
Chereiose
addikt
Szerintetek ez a km szám valós lehet ebben a Piaggio Zip-ben? [link] Illetve mennyire jó ár ez érte? (lehet picit tudnék alkudni is, ha több ideje hirdetik) Inkább vennék egy ilyet ha tényleg jó állapotú, mint egy új motowellt drágábban, lehet megbánnám, ha annyit kiadnék érte. Nem tudom persze, hogy erre mennyit kéne költeni. Pl képről lehet látszik is, hogy új gumik kellenének rá, meg ugye gondolom egy általános olaj, szűrő csere sem ártana, mennyi lehet egy ilyen "felújítási" költség?
Vagy akár ez a suzuki ennyiért [link], nem tudom melyik jobb típus, de ez fele annyiba kerül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Dany007: Kiakasztó frissítések
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kompakt vízhűtés
- Tesla topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- alza vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!